Tip na bezúdržbový trail bike/lehké enduro

61 nepřečtených
  • Pi†el

    Poslední dobou jezdím trochu víc na enduru a začíná mě trochu *****, jak se v kole musím neustále hnípat. Takže si začínám pohrávat s myšlenkou stavby nikoliv „stroje snů“, ale něčeho, co vydrží 400–500h jezdit, aniž by to vyžadovalo údržbu. Samozřejmě pokud člověk něco nezničí a mimo výměnu spotřebních komponentů (pláště, destičky, řetěz, …). Mazání a čištění pohonného ústrojí + kluzáků beru jako nutné zlo, které nejde obejít. Je něčeho takového vůbec možné docílit?

    Výsledkem by měl být trail bike/lehké enduro. Rozhodně do 15kg v Lku. Zdvihy ideálně ±150/140 p/z.

    Výše zmíněným musí z kola ven například komplet fox, sedlovky 9point8, yeti rámy, ..

    Naopak by celek měl roztáčet záplety, co mají extrémní odolnost proti rozcentrování, i pokud jezdec občas něco trefí. Ložiska, která se po 10.000km budou stále pěkně točit a nebude v nich lupat. I ta rámová + středová. Brzdy kde pístky necestují z leva doprava a není nutné je „rovnat“ po celou dobu životnosti destiček.

    Óó mocné BF – ukaž co umíš ! :-)

    0 2
    • šlapatko  

      Pěkný sen, realita je jinde:-)

      7 0
    • MTBIKER doporučuje

    • Pi†el  

      Nikdo – nic ?

      0 1
      • krabica  

        Zapomněl sis nastavit budík… :-)

        2 0
      • Slavik  

        Zařaď ložiska do výměnných spotřebních komponent. Kvalitní ráfky ASTM>=4, nejlépe 32 děr apod.

        Ale ani NASA ještě nevymyslela bezúdržbový raketoplán.

        0 0
    • Ondrejst  

      Mna naopak sa vŕtať v biku vcelku baví. Bezúdržbový bike neexistuje. Ale môžeš servis zveriť servisu a máš pokoj.

      0 0
      • parduba  

        Bezudržbový bike existuje,kdyžti visí na zdiachodíš sena něj dívat

        0 0
        • orm  

          To bohuzel neni pravda. I kolo na zdi mas tendenci porad upravovat :-).

          0 0
    • wilda81  

      S tímhle zadáním bych si postavil Orange Five s pevnou sedlovkou, na karbonových ráfcích a k tomu tlumení jaké svět neviděl. Je to to co chceš? ;)

      0 0
    • MnemonicJ  

      přehodnotil bych zdvihy na 0/0 a už se budeš blížit tomu co chceš :-) Myslím že tohle je dost nereálný požadavek

      0 0
      • Pi†el  

        Se zdvihem 0/0 mám silničku. Tu od oka jednou za půl tisíce km namažu, občas umeju a je to. Neřeším jezdím. Stejně by se mi to líbylo i s endurem..

        0 0
        • MnemonicJ  

          :-) Jo, tomu věřím, ale v tom případě bych se obrnil trpělivostí, protože na fullu začne dříve nebo později (spíše dříve) něco vrzat, klepat, drhnout, praskat… Obávám se, že ty díly nejsou stavěný na to, aby splnily Tvoje požadavky

          0 0
        • MnemonicJ  

          :-) Jo, tomu věřím, ale v tom případě bych se obrnil trpělivostí, protože na fullu začne dříve nebo později (spíše dříve) něco vrzat, klepat, drhnout, praskat… Obávám se, že ty díly nejsou stavěný na to, aby splnily Tvoje požadavky

          0 0
        • MnemonicJ  

          :-) Jo, tomu věřím, ale v tom případě bych se obrnil trpělivostí, protože na fullu začne dříve nebo později (spíše dříve) něco vrzat, klepat, drhnout, praskat… Obávám se, že ty díly nejsou stavěný na to, aby splnily Tvoje požadavky

          0 0
        • MnemonicJ  

          :-) Jo, tomu věřím, ale v tom případě bych se obrnil trpělivostí, protože na fullu začne dříve nebo později (spíše dříve) něco vrzat, klepat, drhnout, praskat… Obávám se, že ty díly nejsou stavěný na to, aby splnily Tvoje požadavky

          0 0
    • novas752  

      Bezúdržbový mtb? To je dobrý vtip. Tyhle am/en kola jsou bezedný kasičky na peníze když se na tom jezdí.

      0 0
      • Metrick  

        Jedině něco jako Stooge cycles. Na MK5 borec jezdil i enduro závody a psal o něm i pinkbike, ale to asi není co autor vlákna chce :o)

        0 0
      • Pi†el  

        Když si vezmeš, jakou tonáž má auto a jak dlouho většinou vydrží jezdit bez potřeby zásahu, tak je to s těma kolama dost na pováženou. U auta samozřejmě neřešíš tolik hmotnost, ale stejně… :-/

        0 3
        • Esi  

          Kolik ze toho bez údržby najezdi autokrosovy speciál? Když beres osobní auto, tak mám na ježdění do hospody kolo po mámě, řetěz má najeto odhadem tak 15 000km řazení Shimano SIS 3×5 už je to dávno všechno po smrti, ale na toto použití to ještě určitě 5–10 000km vydrží

          0 0
        • Breakpain  

          Kdyz beru kolo co dojizdi do prace, je to stejny.

          Kdyz beru gravity kolo, musel bys to srovnavat s autokrosem treba ;) …

          0 0
      • Pi†el  

        Když si vezmeš, jakou tonáž má auto a jak dlouho většinou vydrží jezdit bez potřeby zásahu, tak je to s těma kolama dost na pováženou. U auta samozřejmě neřešíš tolik hmotnost, ale stejně… :-/

        0 2
        • Atilla  

          Fakt ti to tak přijde? Tak to pak asi autem moc nejezdíš;)

          0 0
        • novas752  

          Tak si to porovnej rovnej s rovnym. Trailový a endurový kola porovnávej s autem na rallye.

          A ta hmotnost je hrozně omezující, člověk prostě má výkon a sílu takovpu jakou má a ty kola jsou prostě hnaný na hranu únosnosti. Krásně by šlo udělat suprspolehlivý kolo do terénu, ale kdo by na tom jezdil když by to vážilo 30 kilo?

          1 0
    • jonti  

      Spis bych koupil neco levne za polovinu toho Yeti co mas a resil jen minimalni servis – 2× rocne vidlice, tlumic, cepy, brzdy, jinak jen mazat a jezdit a menit desky a gumy.

      0 0
    • adam320  

      Ja takovy kolo mam, zvihy 0/170 a nemuzu si to vynachvalit :)

      0 1
    • BTom1  

      Bohužel čím funkčnější/so­fistikovanější díl tím je zapotřebí se o něj víc starat, aby si tu funkci udržel.Viz. o-chain třeba.

      Kolo do lesa to je a bude pořád „něco“ i když to máš na osvědčených dílech..

      0 0
    • Tomcat  

      Bezúdržbový neexistuje.

      Napadá mě něco jako Kangaroo RedSoil na sedmadvacách. Odpružení pružina olej. Řazení 1× třeba jen 10. Žádný ASX nebo Di. , žádný karbonový ráfky , nebo clipless , ani press fit.

      Což by potřebovalo údržby méně.

      Něco takovýho dělaj angláni.

      0 0
    • Micey  

      No kazdopadne by to mel bejt HT.. pokud to nejde, tak to holt nepude vubec:)

      0 0
      • TK75  

        Podle fotek co občas dává bych rekl ze P+tel nejezdi v lokalitě, kde jsou krátký sjezdy co jsou pro ht v pohode :))

        1 0
    • Atilla  

      Raww Madonna, Z1 coil, superdeluxe coil, DT Swiss fr541 +350. Mallet , Shimano Steps Linkglide,…

      Jen lehké to nebude

      1 0
      • mirorek2  

        Akorát Madonnu po každém víkendu rozebere do šroubku, promaže a zas složí… Velká ložiska jsou jinak boží…

        0 0
        • BTom1  

          Na co narážíš?Zajímají mě tvoje zkušenosti s nádobou..

          0 0
          • mirorek2  

            Já nenarážím, já se servisem závodního stroje problém nemám :-)

            Madonna furt křupe, ložiska, jak jsou velká, chtějí péči, hlavní čep nejvíc.

            0 0
            • BTom1  

              Díky moc za zdělení postřehů.

              0 0
            • Atilla  

              Zajímavé, měl jsem gamblera, velká ložiska a nemusel jsem na to léta sáhnou. Vše drželo bez vrzání a chodilo hladce.

              0 0
            • BorisFR  

              Ja ji mam chvili a zatim bez problemu. Nebo to moc lestim… :)

              0 0
            • Pi†el  

              Ja si vzdycky myslel, ze velka loziska vydrzi vic, ne mala. Zil jsem snad v omylu? :-o

              0 0
              • McBlacky  

                Na kole je to fuk. To lozisko nikdy neodejde na opotrebeni, chcipne na necistotu. Tam je dost jedno jak je velky. Rozhoduje zatesneni a material.

                1 1
                • mirorek2  

                  já to mám naprané vazelínou a zatěsněné fest, ale jak je celé kolo tuhé, dostávájí ložiska podle mě sodu. Myju všechna kola stejně, lupe nejvíc Madonna.

                  Když ten hlavní čep vyndám, ložiska jsou na sraczku, vymačkaná, ale bez bordelu.

                  0 0
                  • theedge  

                    Jojo ložiska v zadní stavbě se vymačkávají tlakem a tím že se minimálně pohybují. Ložisko se nikdy neprotočí dokola a tlak jde vzždycky do stejnýho místa. Extra bordel jsem v ložisku nikdy neměl a stejně nechodili plynule.

                    0 0
                    • kejda  

                      Rozdělat a protočit ložiska, u zadní stavby je pohyb ložiska v rámci třetiny obvodu, když dobře.

                      Akorát je to voser to dělat…

                      0 0
                • novas752  

                  To neni úplně pravda. Zvlášť na některých xc kolech kde jsou ložiska fakt prťavý hořej daleko daleko rychleji než na kole kde jsou něco jako 6902.

                  Jasně, když to bereš wapkou každou druhou vyjížďku tak pohrbíš na bordel cokoliv.

                  0 1
      • Tomcat  

        Fakt tolik čepů dávat dohromady s výdrží a menší údržbou asi nebude to pravý.

        0 0
    • Jenda  

      Jak je na to v současný době Liteville? Ta 303 mi přijde že má tlumič sice nemoderně vysoko ale aspoň na něj nejde bordel, stejně tak čepy zadní stavby – klasickej horstlink v tomhle asi bude lepší jak většina virtuálů.

      0 0
      • novas752  

        No nevím jak konkrétně Liteville ale Horstlink zadní stavby obecně mají většinou víc ložisek než virtuály a ložiska jsou menší = větší výdrž než virtuál bych úplně neočekával. Typickej virtuál je 8 ložisek a nazdar, horstlink resp. fsr je v lepšim případě 10, v horšim klidně 16.

        0 0
        • krabica  

          Wilda tu doporučil Orange a to je podle mně cesta, nepřepákovaný jednočep, jen 2 ložiska…

          0 0
        • Jenda  

          Tak horní vahadlo horstlinku je v podstatě identický s mnohými virtuály. V zásadě ale máš pravdu že virtuál může mít o jedny ložiska míň.

          Myslím že množství bordelu co na ně lítá od kol roli hraje, už jenom při čištění tomu člověk musí věnovat větší péči jak ta konstrukce bývá relativně složitá.

          Stejně je nakonec nejvetší problém, že se prostě ta ložiska neotáčí podél celý osy ale jen o malý úhel. V tomhle asi bude mít mnoho virtuálů navrch, zejména oproti horstlinkovému čepu před zadní nábou. Jenže ten je zas namáhanej relativně malou pákou.

          Jsem zvědavej k čemu všemocné B-F dojde :-)

          0 0
          • wilda81  

            Slušně udělané spodní vahadlo u viruálu má maznici. Otočíš kolo, 3× zapumpuješ pistolí a ložiska máš v cajku.

            1 0
      • Tomcat  

        Opravdu nejde o bordel od pneu , ale o počet čepů, typ čepů ,rozložení namáhání… Nemyslím že by LtV měl vydržet zrovna vic nebo být méně údržbový.

        0 0
    • nomecz  

      resis nesmysl postav si pevnaka s 140–160 vepredu , DT kolech (nabojich) a pohonem idealne 1×11 pak se da mluvit o „bezudrzbovem“ kole. s Fullem bude vzdy drbacka.

      2 0
    • McBlacky  

      Jsi objevil Ameriku ;) proste dneska en kolo, zvlast pokud je lehky, je po roce vetsiho pouziti ve srotu.

      Za me jakykoli kolo, kde das nejaky top loziska misto tovarnich a zbytek je proste spotrebak s nutnosti servisu. Brzdy shimano xt, pohon xo1, naby 350/240 a dvojitou rohatkou ale, rafky cinsky na DH s extra laminaci, 32dratu. Sedlovka asx, nebo nejaky auto resetovatelny jako revive, nicmene v bordelu se zajebavaj vsechny.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.