Tělo kotoučové brzdy drhne o kotouč

17 nepřečtených
  • gek

    Zdravím, mám problém, že mi drhne tělo brzdy (místo označené žlutou šipkou) s kotoučem. Co s tím? Funguje zatím mírné zvednutí protilehlé strany osy kola (2 mm) v patce a stažení rychloupínákem.

    Napadlo mne „probrat“ lehce patku a tak to srovnat. Je nějaké lepší řešení?

    Díky za rady.

    0 0
    • michomin  

      Geku, neblázni, pilovat rám! Předpokládám, že má větší cenu, než ten brzdový třmen (nějaké levné shimano?). Nebo tvoje stávající metoda – usadit křivě zadní kolo do rámu – to je také blbě. Zřejmě nejpřijatelnější bude ubrat něco materiálu ze třmenu, ono mu to na pevnosti neublíží.

      0 0
    • 120petr  

      Zkousel jsi povolit imbusem trmen a posunout ho dal od kotouce? Z fotky vypada, ze by to melo jit.

      0 0
    • RendyD  

      Vždycky, když se mi to stalo na starých brzdách(br-m575), tak jsem měl špatně vycentrovaný třmen. Zkus to poladit, ať jsou mezery souběžné a mělo by to být ok.V krajním případě bych lehce ubral ze třmenu, desetinka mm musí stačit.

      0 0
    • Jauda  

      Já bych první zkusil zamáčknout pístky ve třmenu a zkusit to jimi posunout o ten chlup do boku.

      0 0
      • MlokCZ  

        Přesně tak, je to jen o seřízení brzdy. Jeden pístek zatlačit a druhý předem povysunout ručně (druhý pístek se podrží a zmáčkne se páka, samozřejmě jen tak akorát, aby ten pístek nevyjel moc), aby se ve výsledku kotouč posunul vůči třmenu jak je potřeba.

        Problém mimo samotné seřízení brzdy by byl až ve chvíli, kdyby jednou drhnul kotouč kde je naznačené a po posunu třmenu zase třeba už o druhou stranu třmenu na obvodu kotouče. To by už signalizovalo, že je něco špatně na rámu/náboji, třeba že osa náboje je v rámu šikmo (to by ale bylo vidět i jinak, že je kolo křivě usazené).

        0 0
        • gek  

          Dík, za rady. Večer až manželka s dětma usne tak to zkusím a dám vědět.

          0 0
          • eyes  

            me to delalo taky..stacilo povolit dva imbusy, zmacknout brzdovou packu..drzet ji a dotahnout imbusy…a problem byl vyresen..zkus a uvidis..viz konec tohoto videa: http://www.youtube.com/watch…

            0 0
            • Freeman36  

              Možný to je ale oba pístky musí chodit stejně jako hodinky, jinak si je třeba se třmenem pohrát runě.

              0 0
              • MlokCZ  

                Ani když chodí oba pístky perfektně to tak nepůjde pokud potřebuje mít vysunuté pístky nerovnoměrně, aby někde kotouč o něco neškrtal.

                Navíc je tu faktor potřeby seřizovat brzdu na zatíženém kole nebo na nezatížené kole cíleně křivě, takže tím ta metoda padá v jednom člověku vždy u zadního kola (u předního se zatížení kola většinou tolik neprojeví posunem kotouče vůči třmenu/deskám jako u zadního).

                0 0
                • Freeman36  

                  Mloku máš pravdu! Já když seřizuju třeba moje ORA 18ky tak se to dá seřídit i v jednom, stačí ty brzdy trochu znát a vědět co a jak, ale to ty sám víš nejlíp. Na zatíženém kole mám pak cca stejnou mezeru jako na nezatíženém (rám cube ltd race 2008).

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ta mezera nemusí být okem ani skoro žádný rozdíl. Třeba na Scalu 29 se mi při mojí váze nijak moc viditelně kotouč nehne po zatížení kola, takže od pohledu bych klidně mohl seřídit na nezatíženém kole na střed a při jízdě v sedle to bude také ok.

                    Pak ale stačí jít ze sedla + mírně větší náklon kola a hned to na jedné straně proklatě škrtá a na druhé vůbec.

                    Pokud to seřídím vhodně k jedné straně nerovnoměrně na nezatíženém kole, tak i při té popsané situaci si to neškrtne ani na jedné straně.

                    0 0
            • gek  

              Tak jsem to udělal popsaným způsobem a je to OK. Dík.

              0 0
    • venabch  

      Tomu nic neni, jen ti chodi jeden pistek vic nez druhej respektive jeden je pridenej. Sundej kolo, odelejdesticky vem nejakej sirsi sroubovak a strc ho mezi pistky pak vem treba VDcko strikni na pistky a zmacny packu brzdy,nech popovilizt pistky zase nastrikej vedeckem a pak pistky zase zasunes sroubovakem. Jestli to sou shimana tam je to v poho bacha avid maj plast pistky tak je lesi to delat pres strary sjety desticky. Opakuj tak dlouho dokud ty pistky nebudou vylejzat stejne o stejnou vzdalenost . Votri hadrem. nasad desticky. Pak povol ty dva imbusy. Zmackni packu tim by se mel trmen zhruba vystredit. Zlehka dotahni zatoc kolem a nemelo by to skrtat. Kdyz bude tak to jeste dolad na voko ta mezera mezi destickama by mela byt na obouch stranach stejna

      0 0
    • venabch  

      Ps jeste koikam na foto. Maximalne tam muze byt na prasatku nejakej otrep z vyroby a tim to drhne tak to zkoukni a kdyz tak dolad pilnikem

      0 0
    • michomin  

      Dříve jsem měl třmeny Shimano 445 (to nejobyčejnější) a měl jsem stejný problém. Úchyty třmenu byly tak kravsky tvarované, že byly velmi těsně u kotouče. A nebylo to špatným seřízením třmene kvůli zadrhávajícímu pístku nebo vadě na rámu nebo náboji. Tenkrát už jsem se chystal třmen trochu upravit (0,5 – 1 mm ubrat). Teď mám Formuly a tento problém u nich není.

      0 0
      • MlokCZ  

        U Formulí třeba u The One pokud je jeden pístek vysunutý výrazně více než druhý, tak už u nich taky dojde ke škrtání kotouče o třmen.

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce