Technika přejezdu terenního "zhupu"

40 nepřečtených
  • Pajas04

    Zdravím,

    rád bych se zeptal, jaký je správný způsob přejezdu zhupu v terénu, profil zhupu – viz obrázek.

    Dnes jsem totiž při přejezdu takovéhoto zhupu(rychlost cca 25km/h) ztratil v červěně označeném místě kontakt oběma nohama s pedály(nemám SPD), holení jsem se praštil do pedálu a otloukl si vnitřní stranu stehen o sedlo :/. Kolo se také postavilo na přední, což není v blátivo/kamenitém terénu zrovna ideální. Samozřejmě jsem neseděl v sedle, ale stál v pedálech a měl těžiště posunuté více do zadu. Nerad bych si dnešní zkušenost zopakoval, a proto se ptám, jak bych měl v takové situaci pracovat s těžištěm tak, abych neztratil kontakt nohy s pedálem.

    Prosím jen o seriózní rady :).

    Díky

    0 0
    • AsiJura  

      Z které strany jsi jel? jestli z prava do leva, tak je nejlepší to skočit, jestli naopak, tak musíš hodně pracovat s celým tělem, hlavně rukama hned vytáhnout řidítka nahoru jak vjedeš do díry, a těžiště přenést nad překážku, tím vytáhneš nahoru i zadní kolo a z vrcholu dolů je postup opačný.

      Ještě mě napadla situace z jeseníků, když takovou překážku tvořily odvodňovací kanály na lesní cestě, které vymlela voda, tak tam fakt pomáhá jen to přežehlit tělem, kolo kopíruje terén, těžiště jede v pdostatě rovně, takové větší tlumič ze sebe uděůlej a půjde to i v daleko vyšší rychlosti

      0 0
    • nox159  

      podle me je dost podstatne jak je to velke…

      pokud ne moc tak bych to zkusil skocil a dopadat az za ten tvuj cerveny křižek…

      0 0
      • romanbmx  

        v ideálním případě za červený křížek :)

        0 0
        • Deathwing  

          a v anti-idealnim pripade by dopad za krizek prednim kolem, zadnim do jamy a prevodniky by poupravil o svah :D

          0 0
    • madcat  

      Docela záleží na tom jak je to velký vzhledem k velikosti kola – jestli se to dá celý přeskočit vhodně načasovaným bunnyhopem, nebo je třeba si s tím dát větší práci?

      0 0
    • soc  

      Malinký zhup – bunny hop…

      Větší zhup – před ním to postavím na zadní, přední kolo položím až nahoře na červeném křížku, zadním kolem kopíruju terén a tlumím nohama. Ale tohle se musí pomalu, při velké rychlosti to nestihneš utlumit…

      Velký zhup – naskočím ještě před zhupem, dopadnu do jamy, následující kopeček mě vykopne a pak už jenom hledám, kde si ustelu…

      0 0
    • tonik666  

      Důležité je nespadnout do díry předním kolem, před dírou přizvednout aby šlo rovnou z hrany díry na místo označené křížkem. Zadní může projet dírou.

      0 0
      • Vhalasta  

        Nebo ho tam naopak zatlačím aby ho vydle vykopla …

        Těch variant je hodně zaleží na tom zhupu, rychlosti atp. Mně se líbilo, jak jsem se ptal na něco podobného starého vyhoněného bikera a ten mi odpověděl – já to prostě nějak rychle přejedu.

        0 0
      • Georrge  

        tak tak, nadzvednout přední kolo a zadní už to nějak překodrcá :) aspoň tak to dělám já… když se teda povede, jakože se občas nepovede, nadhodím přední kolo, ale jedu pomalu takže místo aby mi kolo dopadlo na ten vrchol, tak mi zahučí přímo do díry a ještě celou vahou na něho skočím :D mít vidlice nohy tak mi nakope prdel. Chce to trénovat techniku.

        0 0
        • Mr.Duck  

          Ty máš vidli bez nohou? O.o

          0 0
          • madcat  

            Lefty bez jedné nohy už je na světě dlouho, tak bych se vůbec nedivil, kdyby už někdo vymyslel vidlici bez obou nohou :)

            0 0
    • Luky11  

      Kdysi jsem jel takový terén ale taková překážka byla udělaná jakoby slalomovitě, jakoby do esíčka, nebylo místo na nějaký velký rozjezd takže skočit se to nedalo, co navrhujete potom?

      0 0
    • xshreck  

      TO jsem tady zkoušel něco podobného v Míkovicích na těch jejich kopečkoch co tam ti blázni maj :D jsem nepřenesl dobře váhu dozadu kvůli velkému sedlo a nabil jsem si vajca :D

      0 0
    • JayDee  

      V prvni fazi prdel za sedlo a jak se dostanes prednim na kopec, tak to odtlum v kolenech. A stehnama se drz boku sedla..

      0 0
      • nox159  

        A stehnama se drz boku sedla.. k cemu je to dobre – mezi nohama musis mit prostor pro manipulaci s kolem… a taky si nedovedu predstavit jak to utlumi kdyz se stehnama drzi sedla, to musi dost bolet ne? :D

        0 0
      • xshreck  

        prdel za sedlo :-) a pokud má sedlo vysoko tak si narazí koule ;)

        0 0
    • mr.antik  

      když ztrácíš pedály, je to tim, že pracuješ nohama proti kolu. No ale k věci – nejjedonužší je to asi po zadním, prostě nějak nahoře přizvednou předek, nohama potlumit. Nebo přeskočit, zprava to bude lehčí než zleva… Poslední možnost je to celý nebo částečně zkopírovat, ale to už bude víc pohybů dohromady…

      0 0
    • jIrI___  

      Před dírou sesedneš, vytlačíš kolo na vrch kopečku, nasedneš a ladně sjedeš dolů. A máš to bez jakéhokoliv rizika zranění.

      0 0
    • Nikovlas  

      Když je to malý, přeskočím. Když je to větší, jdu těžištěm dozadu, předním kolem kopíruju díru a následně hrb, zadní to samé. Když je váha vzadu a výjezd z díry není extra prudký, tak se přední kolo nezapíchne.

      0 0
    • Smazaný účet  

      To je hracka. Kdyz vidis neco takoveho, tak se otoc, vrat o 50m, naper tam velkou, poradne to rozdupej a jebni to tam na plny kule. Ono se to nejak podda!

      0 0
    • Manas  

      Projet po zadnim jak pisou vyse. Da se to spachat i ve vetsi rychlosti. Ale vsechno zalezi jak to vypada predtim a potom.

      0 0
      • Mr.Duck  

        Taky bych to tak viděl, ale trochu záleží i na kole..myslim, že na fullu bych to prostě v plnym projel po zadnim, což mi teda moc nejde, ale vono se to dycky ňák usadí.

        Na druhou stranu na pevňáku bych asi nacpal celý kolo do díry a prostě to sežehlil, čili před dírou těžiště dopředu, nacpat předek tam a fofrem se zhoupnout dozadu, potlumit bouli a bylo by..s trochou štěstí :)

        0 0
        • Manas  

          No voe, kdybys tam mel diru na predni kolo a ostrejsi stoupacek na bouli tak bys timhle stylem na pevnaku vystrihnul peknou leteckou vlozku. Na pevnaku bych to po zadnim jel taky. Je to hlavne o koordinaci ruce-nohy.

          Na tohle je trenink na bikrosce primo idealni :-)

          PS: Kde se potkame? Budu potrebovat osu :-D

          0 0
          • Mr.Duck  

            No tak kdyby ta díra byla akorát na kolo, tak je jasný že bych se prolít..ale já toho pevňáka moc neovládám, takže bych se prolít asi tak jako tak.

            Řekni kdy a kde, já mám za to, že sem ti kdysi psal, že už ti jí teda můžu svěřit, stačí říct jak se ti to hodí, někam dojedu. Nepojedeš třeba na Monínec na trojí DH?

            0 0
            • Manas  

              Ja vim ze si psal, ale ja byl laxni a nepotreboval jsem ji :-D

              Nevim … nebudes se nekdy stavovat v RB? Ze bys ji tam nechal a ja si ji vyzved az pujdu okolo? :-)

              0 0
    • McBlacky  

      ono dost záleží jak rychle jedeš, jak velká je díra před a jak ostrý je následný hup. Často jsou takhle udělaný odvodňovací koryta na lesních cestách. Klasika 3metry široká cesta, volný střední kameny na poměrně utaženým hlinitým povrchu. Pokud je velký sklon, velká rychlost a hodně zatáček, tak skočit to není úplně nejlepší řešení, protože pro jistotu to skočíš víc a pak může být problém se poskládat do další zatáčky. Chvíli trvá než se po dopadu srovnáš a celý skok i dopad přicházíš o možnost kolo korigovat a brzdit. Pokud to jedeš turisticky na fullu, času je víc.

      Prasácká metoda je před dírou nadhodit přední kolo, aby spadlo do hrany hupu co nejblíže k vrcholu a pak co nejvíc odtlumit náraz zadního do hrany hupu (zvlášť HT rámy a lehký výplety to milujou :) a po záruce bych jim to spíš nedělal).

      v praxi se to při závodě snažím objet (většinou na jedné straně bývá díra i hup mírnější, že to stačí kopírovat tělem), když je místo tak to skočím, když jedeme ve vláčku a všimnu si toho na poslední chvíli, zprasím to :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.