Takovýho Ralfa sem ještě neviděl

51 nepřečtených
  • elem

    Prohlížel jsem na ivelu bazar a tam mě zaujal plášť Schwalbe Racing Ralph Evo, ale jen do té doby, než jsem se podíval na fotku. Úplně jiný vzorek než znám, podivné písmo – co to je? Nějaký historický typ? Kdyby tam nebyla fotka, tak bych ho třebe i koupil a to bych se pak nestačil divit…

    0 0
    • McBlacky  

      starý model, myslím že s tímhle pruhem to byly UST.

      jiná směs než dnes, horší odolnost defektům, horší grip v sypkém, jede ale skvěle

      0 0
    • kubad  

      tuším model do 2007

      0 0
      • MlokCZ  

        Je to tak, změna vzorku byla od 2008 modelu.

        0 0
      • Zlatka  

        Ten byl hrozně fajn (na silnice a cesty), ještě dojíždím 2ks.

        0 0
        • kubad  

          odjezdil sem na starém i novém kopec km, a nový je lepší, ale souhlas starší byl pocitově rychlejší

          0 0
          • MlokCZ  

            Souhlasím, já hodnotím nový dokonce o hodně lepší. Jinak ten starší byl rychlejší i dle měření. Nové vychází kolem 25W a ty starší kolem 22–23W.

            Pokud dnes budu chtít něco rychlejšího než RaR, co drží o něco méně, tak vždy můžu použít FF, který je ještě rychlejší než starý RaR. Takže po starém RaR se mi tedy nestýská ani trochu.

            Navíc ještě dušové 2011 jsou TLR. A bez duší jsou ty nové pořád zase znatelně rychlejší než staré s duší.

            0 0
          • Zlatka  

            Rychlejší byl určitě, nejenom pocitově. Ale na tom novým, když se jezdí na předku na silnici a otlačí se zpředu kostičky takže se tam vytvoří nájezd, tak je potom téměř stejný co do rychlosti na zadek.. :)

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak tohle tedy nechápu. Pokud je daný ve směru pro přední kolo, tak tam má ty šikmé náběhy ve směru jízdy od výroby a pak už se nijak výrazně tohle nemění s naježděnými kilometry (mně se tedy sjíždí rovnoměrně a vepředu hlavně strašně pomalu).

              A vzadu se jezdí otočený opačně.

              A pokud se trošku už více sjede vzorek, tak je na výměnu, protože nejen přestává držet, ale také valivý odpor mu to nesníží vůbec, protože pak začne i mimo zatáčky více zabírat boční vzorek, který má měkčí a pomalejší směs.

              0 0
              • akula  

                Na předku máš sice šikmý náběhy ve směru jízdy, ale při brzdění zabírá druhá strana, kde je náběh kolmý. No to má za následek že kolmá strana brzo vezme za sví a u mě po nějakejch 600km už má dvakrát takovej úhel jako ta od výroby šikmá. Že by to potom jelo rychlejc nepozoruju, jen to podstatně hůř drží.

                0 0
                • MlokCZ  

                  To je jasné, ale pak někde musí být v něčem extrémní rozdíl. Jestli ve váze jezdce?

                  Loni jsem na jednom fullu vozil celou sezónu 2,4 NN UST (vepředu i vzadu). Od 2010 u NN už od výroby nejsou náběhy v žádném směru a přišlo, že je měkčí směs (zadní rychleji mizel než obvykle a po cca 1500km byl vzadu na výměnu, na mě neobvykle málo).

                  Na zadním jsem měl v záběrovém směru strženou hranu hodně rychle, po 500km už to bylo hodně výrazné. Na předním jsem neměl strženou hranu v žádném směru, ani ve směru brždění. A občas si zabrzdím opravdu ostře. Nikdy to ale není až do smyku (nebo snad někdo předním smykujete?).

                  Teď na novém RaR na 29 celopevňáku, mám na něm asi 500km a ani náznak stržené hranky ve směru brždění (natož, aby se to byť sebeméně přiblížilo té náběžné hraně ve směru rotace z výroby).

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ještě jsem zkouknul manželky kolo, ta má RaR také i na předním. A je to 2,25 UST 2009. A po cca 2tis. km taky ani náznak stžené hrany ve směru brždění (on ten přední vypadá vůbec po těch 2tis. téměř jako nový).

                    Zadní už má stopy použití, ale ještě ji vydrží dlouho (odhaduju, že ještě tak další 2tis. než zmizí středové prohlubně ze špuntů středového vzorku).

                    0 0
                    • akula  

                      Já teď RaR napředku sice nemám, ale mobilem jsem pro ilustraci blejsknul letos nazutej přední NN 2,25 model 2009 po necelejch 500km…

                      0 0
          • pepek  

            Nevim, asi jsem osamocen, ale starej se mi zdá ve všem lepší – nejen že jede, ale i víc drží. Ten novej mi vůbec nesedl, za celý rok jsem nenašel situaci, ve které by se mi líbil. Dokonce i ojetý starý měl lepší grip, než nový.

            0 0
            • Zlatka  

              Tak a teď Tě mloček minimálně zabí. :))

              0 0
            • kubad  

              Stary nemel grip zadny v zatackach byl nejisty a ustreloval bez varovani. Vydrz nijak vyrazne lepsi nebyla.

              0 0
              • pepek  

                Vozil jsem ho jen vzadu a žádných takových nezdravých jevů jsem si nevšiml. Výdrž nebyla, to je pravda.

                0 0
                • kubad  

                  jasné vzadu je to v pohodě, předek byl takový nevyzpytatelný.

                  0 0
                  • pepek  

                    No ale tam bych nic takovýho nikdy nedal, mám dvě děti.

                    0 0
                    • Paja  

                      To uz je jak vcera, jak se to hodi, hned se ohani deckama, jinak sami bastardici, sklebaci, apod.;P

                      0 0
                      • pepek  

                        No ale to je snad rozdíl: moje děti a ti cizí otravní bastardíci a šklebáci.

                        0 0
                        • Paja  

                          …ano to je rozdil jestli krici nase zlato nebo rve souseduv zasran;D

                          0 0
                    • MlokCZ  

                      Na předním to ale nejlépe srovnáš a tam se ukáže jaký opravdu je. Na starém i novém mám najeto několik tisíc kilometrů i na předním (na fullu ho na předním samozřejmě nemám, i když i tam jsem ho chvilku na jednom fullu vozil v době, kdy jsem zrovna stavěl nového celopevňáka).

                      A na zadním jsem spokojený u nového i s rychlostí (i když je skutečně o malinko pomalejší) díky tomu, že ten nový vzorek jezdím už roky bez duší.

                      0 0
                  • MARIN  

                    potvrzuju ve predu stoji za prd- na sterku nedrzi, na mokru ustreluje ale vzadu je super (musim kouknout do sklepa mely by se mi tam jeste 2ks nejetych valet :)

                    0 0
            • Tina  

              So starým som bola spokojná čo do valivého odporu a mal lepší záber v blatistom teréne. Jazdila som ho iba vzadu. Vzorka sa tak nezanášala ako nový model. Avšak na druhej strane som na žiadnom plášti nemala toľko defektov. Bol to môj najhorší plášť čo sa týka preseknutí a prerazení o kamene. Vpredu jazdím nový model podľa výrobcu otočený opačne, t.j. postranné výstupky mám do šípa :)

              0 0
              • MlokCZ  

                Na defekty jsem to měl úplně stejně. Stará verze RaR, to bylo moje období s nejvíce defekty vůbec. To jsem jeden rok dal i k 15 defektům.

                Co se týká defektů, tak ale s novým srovnávat nemohu (to by bylo zcela nefér), protože jsem začal používat pouze odolnější verze (nejprve double defense chvíli s dušemi, teď už přes 3 roky pouze UST a na 29tce snake skin TLR) a ještě k tomu bez duší.

                A ten starý byla obyč šlupkovitá verze.

                0 0
              • MlokCZ  

                A proč vozíš vepředu RaR opačně? Kdysi když tohle u Schwalbe začalo (ten boční vzorek šípem směrem ven), tak jsem dělal na předním důkladnější test u NN.

                A dle směru doporučeného Schwalbe se choval o třídu lépe. RaR jsem už pak ani nezkoušel (jezdit na předním opačně), tam bude rozdíl nejspíš o něco méně výrazný (lehce nižší vzorek a asi i nepatrně méně vytočený než u NN).

                Na zadním jsem pak u NN nepozoroval téměř žádný rozdíl dle otočení směru.

                0 0
                • pepek  

                  Já jsem to tak nazul jen 2× vpředu, vždy na tvoji radu: jednou u NN 2,1 a jednou u NN2,25 a vždy to skončilo tak, že jsem to honem rychle zase vrátil zpátky, neboť mi několikrát nečekaně ustřelil. Neprovedl jsem test ve všech situacích a na všech površích, toto stačilo. Když to mám do šípu, tak když ujíždí v náklonu, tak je furt čitelný a snaží se chytnout

                  (A traktory to tak mají taky :-)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    No vidíš a u Schwalbe dokonce kvůli tomu od 2010 modelů upravili NN tak, aby ten boční vzorek byl opačně než do šípu i na zadním kole, nejen na předním.

                    0 0
                    • pepek  

                      Oni vůbec soudruzi v tom NDR dělají ty testy nějak blbě.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Ta debata o směru otočení vzorku u NN byla na všech možných místech. Nejen tady na BF (kde se snad všem kromě Tebe, kdo to zkoušel tak i tak to zdálo lepší jak to je doporučené od Schwalbe), ale našel jsem tuhle debatu i na několik zahraničních fórech. A opět se tam skoro všichni shodli, že je to lepší jak to doporučuje Schwalbe.

                        Možná ale kolem Brna se pláště chovají jinak :-)

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      Vlastně vůbec nechápu tu pointu, proč by to u biku mělo být do šípu (boční vzorek).

                      V zatáčce když je to opačně než do šípu, tak to vede směrem do kterého točíš. Směrem do šípu naopak to vyvádí směrem do vnějšku zatáčky.

                      Když se jede někde ve svahu nebo vyjíždí z koleje, tak úplně stejná situace, opět opačně než do šípu to vede směrem kterým je potřeba.

                      A traktory běžně jezdí ve slušném náklonu :-)

                      0 0
                      • pepek  

                        Právě že v náklonu se to opírá tou širší stranou bočních špuntů, když je to do šípu. (kolmo k tečně zatáčky.) S tím svahem máš možná pravdu, ale tam problém nemám.

                        0 0
                      • Tina  

                        Práveže keď vzorka do šípu, tak vtedy bočné výstupky vedú dovnútra zákruty. Keď sú tak ako doporučuje Schwalbe tak vedú von zo zákruty.

                        0 0
                        • JSt  

                          nene. tohle je podle mloka. ale cekal bych, ze to uchcije naraz necekane, oproti citelnymu sipu. navic v blate se bahnisko nevytlaci ven jako u sipu. schwalbe jsem nikdy nemel, ale psychologicky by me sralo, mit na predku vzorek smerujici dozadu. to je ovsem muj problem. :-))

                          0 0
                          • pepek  

                            ze to uchcije naraz necekane – veď o tom tuna hovorím, Mlho.

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Schwalbe jsi nikdy neměl, ale zato víš, že se bláto nevytlačí. Prostě zase rýpání a nic k věci, jako vždy.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              A konkrétně k tomu blátu. V tomhle nikdy u NN nebyl rozdíl ať byl nasazený tak nebo opačně (u starších do 2009, kde to bylo ještě pro přední a zadní jinak), tedy nikdy jsem nepozoroval žádný rozdíl mezi zadním a předním v samočištění.

                              A zrovna NN se samočistí od bahna velmi dobře.

                              0 0
                            • JSt  

                              vpodstate mas pravdu. u obraceneho sipu se blato vytlacuje z behounu ven …pokud zrovna couves ;-).

                              0 0
                        • MlokCZ  

                          Ten vzorek do šípu v zatáčce může vyjít cca po tečně té zatáčky.

                          Vzorek opačně bude mířit o něco více ke středu, tedy jako bych chtěl zatáčet o něco ostřeji.

                          0 0
                          • pepek  

                            Po tečně pujdou ty vnější špunty, ale ty jsou už ve vzduchu, ty vnitřní naopak směřují dovnitř a širší stranou se opírají proti odstř. síle

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Máte pravdu, jsem si to od začátku představil opačně, sypu si popel na hlavu.

                              Tak pak netuším po teoretické stránce, proč se to chová, jak se to chová.

                              V každém případě jsem v zatáčkách nikdy problém neměl (zatáčky ale úplně na hraně nejezdím) a v jiných situacích mi to tak sedělo vždy lépe (a jak už jsem psal, tak nejen mně).

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Schwalbe k tomu má pouze stručně:

                                „The center blocks are non-directional. The tire is fitted to the rear wheel in same direction as the front wheel. So the U-blocks can act optimally against the cornering forces on both wheels.“

                                Tedy mělo by jít v zatáčce o celé chování toho u-bloku a ne o samostatné chování pouze vnějšího vzorku.

                                0 0
                          • Tina  

                            ale na spodku plášťa je predsa vzorka opačne ako navrchu. Keď je plášť tak ako doporučuje Schwalbe (šíp dozadu) tak na spodku, v mieste dotyku so zemou je do šípa (šíp dopredu), t.j. keď zatáčaš napr. doľava tak ľavý bočný výstupok vedie doprava, t.j. von so zákruty.

                            0 0
                            • pepek  

                              No ono Mlok se možná nemůže převrátit na záda, aby to viděl zespodu. Třeba by pak umřel, jak želva :-)

                              0 0
                            • pepek  

                              Jinak: když znáš ty Drahany, nebyly by nějaké tipy např: v tomto údolí a okolí? Třeba ta horizontální pěšina na SV ubočí by nemusela být špatná, ne?

                              http://www.mapy.cz/…

                              0 0
                              • Tina  

                                Tak vysoko to nemám vôbec najazdené. V teréne jazdím hlavne v oblasti Moravského krasu.

                                0 0
    • martin_bakov  

      tenhle ralf me vzdycky rozesmeje

      http://www.youtube.com/watch…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.