Svaření Cr-Mo silničního rámu v Brně

15 nepřečtených
  • ropman

    ahoj,

    praskl mi Cr-Mo silniční rám Diamond Back Master (z profilu) u pravé zadní patky, viz foto. Poprvé jsem to před necelým měsícem na doporučení nechal svařit v Medlánkách u Josefa Ambrose . Vypadalo to vcelku dobře, ale vydrželo to jen necelý měsíc ježdění po silnicích kolem Brna a rám je znovu prasklý hned vedle původního svaru – viz foto.

    Tak nějak jsem čekal, že má zkušenosti a něco ví o zkřehnutí oblasti kolem svaru a ví jak tomu zabránit, třeba předehřátím a pomalým ochlazováním (učí se to v základech svařování na každé technice), ale třeba to není tak jednoduché. Svařoval to v ochranné atmosféře, už nevím přesně jakou technologií, jestli CO2 nebo jinou.

    Předběžně jsem sice domluvený, že mu kolo po neděli zase přivezu, ale nerad bych, aby se za měsíc stalo totéž. Nerad bych za svařovací pokusy dal víc než za nový „starší“ rám.

    Takže bych uvítal nějaký další tip, kde v Brně nechat spolehlivě toto svařit, případně jestli máte nějakou zkušenost s panem Ambrosem.

    Díky moc.

    0 0
    •  

      příště doporučuji lépe vyrovnat patky a vyladit jejich vzdálenost. Přídavné pnutí v pa tkách díky jejich nerovnoběžnosti, nesouososti po upnutí rychloupínákem dopadá takto!

      Nepodceňovat!

      Není lépe to dát staviteli rámů, který umí i ocel?

      0 0
    • Team6  

      Me teda ramy vzdy letovali. KHS true temper, prasklina ve stejnem miste a uz to drzi kolik let…

      0 0
    • Smazaný účet  

      Asi by bylo lepsi hned napoprve celou tu kovanou patku do ramu vletovat novou, nez se ji pokusit varit. Ale po bitve je kazdy general. Ted proste musis vymenit celou patku a uz ji nepokouset znovu svarovat.

      0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Potrebujes vymenit patku nebo spis obe, aby byly stejny. V Brne to imho dela Nakladal.

      0 0
      • Patar  

        Nebo Ruda Bauer- nyní někde na Vysočině.

        0 0
      • ropman  

        Díky za tip, s Nakládalem jsem mluvil a neměl by to být problem.

        0 0
    • ropman  

      to vážně myslíte, že je to nesvařitelné? Zadní kolo sedí v rámu „tak akorát“, žádná větší vůle ani přesah náboje oproti stavbě není. (to už spíš přední vidle, tu musím min. těch 5mm zmáčknout k sobě, abych tam kolo strčil. Je to tak od výroby.)

      Jinak ta zadní patka se myslím taky moc nepohla co se týče rovnoběžnosti, drží to ta horní zadní vzpěra.

      0 0
      • jecnak  

        Jediny spravny technologicky postup ti tu poradil Hroch vyse – vymenit patky ramu, ktere tam jsou naletovane. Nic neresitelneho nebo draheho.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Podivej, ta patka je vykovek, ktery ma urcitou strukturu „vlaken“ nebo vrstev, ktera byla tim vykovanim/vyli­sovanim za tepla urcitym zpusobem zhutnena a patka tak ziskala svou pevnost. Po prasknuti doslo pri svarovani k rychlemu prohrati celeho profilu patky a pri zchladnuti doslo k nevratnym zmenam ve strukture materialu patky, ktera zcela jiste ztratila puvodni pevnost.

        Po vyriznuti stare patky se na jeji misto vpaji patka nova. Pri pajeni mosaznou (v luxusnich pripadech pak stribrnou) pajkou se pouzivaji daleko nizsi teploty nez pri svarovani a nedojde tak k degradaci struktury materialu patky.

        0 0
    • kamaro  

      Jak již tady bylo řečeno, je to na výměnu patek – ideálně obou, aby měly stejnou geometrii a taky kvůli vzhledu. Ty původní patky tam jsou pájené, nové by se tam opět pájely.Ty staré se musí opatrně vyříznout včetně těch „vsuvek“, potom vše zabrousit na nové patky, vsadit do přípravku a zapájet lepší mosaznou pájkou.

      0 0
    • ropman  

      abych napsal výsledek – opraveno u Cyklo Nakládal v Brně, měněna jen jedna patka, šlo mi o zprovoznění kola ne o vzhled. Něco už jsem na něm najel a tváří se to ok, takže můžu doporučit.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.