• radkoff

    Zdravím, na kole mám přední vidlici suntour xcm, zdvih 80mm.

    Zajímalo by mně, zda je ta vidlice takový krám, jaký si myslím, nebo, zda pouze potřebuje nějakou tu opravu. Při zatáčení je nejistá a je tam cítit vůle. Stejně tak při bloklým předním kole se tak nějak hejbe. Můžete mi poradit?

    0 0
    • 120petr  

      Je to vidlicí.. lepší už to nebude :-D

      0 0
    • radkoff  

      ještě bych mohl dodat, že nejde štelovat tuhost odpružení. nevím, jestli jsem to rozbil já, nebo jestli se to udělalo samo

      0 0
      • juli  

        Rozebrat, vyčistit, namazat a pomalu šetřit na vidlici. Víc smysl nemá, je to prostě jen něco, co se jako vidle tváří.

        0 0
      • Georrge  

        mám ji taky, ve 100mm s lockoutem, a je to pěkný šrot. Vakl sice zatím nemá, ale mám pocit že tlumí jen při brždění, i v lehkém terénu totiž dokáže pěkně vyklepat. Někdo tu psal že pružinové vidle jsou dělané na 70kg lidi, já mám 75 a vůbec mi nepřijde funkční. A jestli máš problémy s tuhostí tak je to dvou a půl kilový zmetek :D příští rok kupuju axon…

        0 0
        • v POHODÌ klokan  

          konkrétně XCM je hodně tvrdá, dělaná podle mě tak na 85kg (já ji na jednom přechodném kole měl a se svými 60kg jsem s ní sotva hnul :-)

          0 0
          • Chiron  

            Při mých 83kg byla stejně k ničemu. Na polňačce člověka dokázala dobře naklepat a v terénu ten její chod zrovna ideální nebyl. Vyčištění trochu pomohlo, ale více méně sem se o ni ani nestaral. A když jí bylo zima, tak ztuhla jak šutr. Výměna za Epicona vše vyřešila.

            0 0
        • radkoff  

          co je to vakl?

          0 0
      • hs74  

        To už bylo…

        0 0
    • BigKarel2  

      Ano, je to takový krám…

      0 0
    • Smazaný účet  

      Mam XCR. Stejnej kepl s pár funkcema navíc. Ale ta servisovatelnost. Dohromady v ní nic neni. Proto u mě boduje. Mam 95 a že by mě nějak naklepávala, nezdá se mi. Co chcete za 1500 peněz.

      0 0
      • Evilcleaner  

        xcr je nesrovnatelně lepší než xcm. od pouzder, váhu až po tlumič.

        0 0
        • toram  

          XCR je pravej opak XCM… je nehorázně měkká..

          0 0
        • Smazaný účet  

          XCMo Má stejnou korunku, 30mm ocel nohy, vnější nohy taky stejný, sice dural oproti Magnesiovým na XCRu. Futra sou tam stejně na hov.n.o jako v XCRu. Jedinej rozdíl je v omezenej funkci olejový patrony. XCMo jde zamknout jen nahoře, XCRo se zamkne i stlačený v jakejkoliv pozici… Já mam XCR a mladá XCM. Obě sem měl rozkuchaný.

          0 0
          • Evilcleaner  

            tak magnesiové nohy jsou docela podstatným rozdílem, xcr má kovová futra narozdíl od plastových u xcm a samozřejmě tlumič je zcela jiný. pokud je vůbec třeba mluvit o tlumení u xcm:-)

            0 0
        • mi-psi  

          tak pouzdra sou plasťáky, který maj hnedle vakl. Tlumič se mi vychcal, takže už netlumí. Akorát ta váha je oproti xcm lepší no. ale jak seten tlumič vysral tak je to měkký jak šalamounovo hovno..

          0 0
    • Teddy  

      taky jsem jí měl a strašně se kroutila což nelibě nesly brzdy které pořád pískaly, taky docela dost kopala když už se dostala do zdvihu tak měla takový odskok že mě to kolikrát tak rozhodilo že jsem skončil na zemi. Výměna za Rebu výrazně pomohla brzdy už si ani neškrtnou:) Nevím ale skoro bych místo takhle nefunkční vidle dával pevnou, ale to by nemělo zas ten obchodní efekt že se prodává kolo s odpruženou vidlicí.

      0 0
    • HELLBOY22  

      Neviem ako je to v XCM-ke ale keď ešte kamoši jazdili na Rst Launch stačilo z jednej nohy vytiahnuť pružinu a vidlica išla na tú cenu dosť dobre. To isté sa dalo spraviť aj zo Suntour Duro tej to tiež veľmi prospelo a nemala problém využiž 80% zdvihu.

      0 0
    • javormartin  

      Přítelkyně měla XCM, při její hmotnosti využila cca 1–2 cm zvdihu. Teďka má pevnou, rozdíl v tlumení žádnej, jen má kolo o 2 kg lehčí :D

      0 0
    • Spinal broken  

      Já mám kilo 105 a xcm mi chodí tak 7cm po zdvihu, třeba ještě přiberu a vidla bude ještě víc funkční

      0 0
      • MarekF  

        ,,funkční,,

        (běžné uvozovky mi nefungují)

        0 0
        • Spinal broken  

          no, neber to tak doslova to „funkční“, jasně že je to jen atrapa, ale na takové to domácí ježdění. předtím jsem měl Gilu a ta se nehla, strašný šrot. Neměl jsem peněz a suntoura mi poradil kámoš, no a za málo peněz mi nabídli tohle. Jasne, že jsem ********, že jsem neměl na xcr ( alespoň ), ale na druhou stranu jsem byl překvapený, že na takový vergl opravdu něco zvládne

          0 0
    • billy.joe  

      Já mám 100 mm – váha 78 kg – využiju tak 5 cm. Zvládl jsem i rychlebské stezky – černé tratě.

      0 0
    • Maxbike Malawi  

      Zdravím,mám otázku k lockoutu XCM.Co se stane když budu mít páčku lockoutu na noze vidlice v mezipoloze?Myslím tím,že páčka má jednu polohu,kde je vidle odemčená,otočím o půl otáčky a zamkne se.V mezipoloze je napůl zamknutá,napůl odemklá,může jízda s touto polohou vidlici uškodit??

      0 0
      • Vilém  

        Pridas kompresniho utlumu. Rozhodne ji to uskodi min, nez kdyz se zamcenou vymetes nejakou diru.

        0 0
        • Dunde.e1  

          a nemá XCM HLO už přepouštěcí ventil? resp. u které vidlice je ten bezpečnostní přepoušťák, který při zamčené vidlici propruží, při velké ráně?

          0 0
          • Vilém  

            Nevim jak ted, ani co mas za rocnik. Driv tam byvala uzavrena patrona, ktera trpela prave tim, ze se umela poskodit prorazenim v zamcenem stavu.

            Jinak ten „prepoustak“ je v kazde slusnejsi vidlici.

            0 0
              • Vilém  

                U tohoto fakt nevim. Podle rozkresu je tam stale nejaka uzavrena patrona. Jak jsem psal vyse, nemyslim, ze by ji privreni melo poskodit.

                0 0
            • Dunde.e1  

              no XCM HLO má moje mamka, kolo kupovala letos.

              Nevíš náhodou jestli současná XCR air RL-R má ten bezpečnostní? To má zas můj otec a mám pocit že hodně zamyká ale nejsem si jist jestli odemyká…

              A pak ještě Raidon X1 (asi 2013) a Raidon XC

              Dík :-) a omlouvám se za OT

              0 0
    • ice.bc  

      Trošku oživím toto téma. Nedávno jsem pořídil 29" bike s vidlicí Suntour XCM HLO. Věděl jsem předem, že je to téměř základní vidlice a počítal s tím, že časem pořídím něco kvalitnějšího. Ale že ta XCM bude takovej šrot jsem nečekal. Po ujetí 50km má vakl ( při zabržděném předním kole to u gufer líta cca 1mm, takže nahoře u řízení se to pěkně houpe), seřizování tuhosti je v podstatě k ničemu, nepoznáte rozdíl. Jediné, co „zatím" funguje je zámek. Jenže ten není skoro potřeba, protože ta vidle je i odemčená tuhá tak, jako kdyby odpružená vůbec nebyla :-)) No hrozný. Na svém x let starém kole mám Rock Shox Dart a ta je i teď bez sebemenšího vaklu a funguje stále parádně. (pravda, sice to byla klasická 26ka, kde nebyl takový tlak na přední kolo, jako u 29ky…ale i tak).

      Přemýšlím, zdá má smysl zkusit tu XCM reklamovat, když už tu někdo uváděl, že má najeto XXX km a je bez vaklu :-) Ale ani bych se nedivil, kdybych dostal informaci, že je tam už od výrobce tolerance a že je to vlastně u tohoto výrobku v pořádku :-))

      0 0
      • Vilém  

        Zkusit to muzes. Ale co jsem potkal XCM, tak je to u vsech ± stejny, ten vakl se driv nebo pozdeji objevi, ta vidle ma futra z plastu.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.