• frontliner

    Chtěl bych vybrat pohodlnější kolo. Teď jezdím Ghost HTX 29. V lese se pohybuji čim dál víc a natřásání kostí už nebaví. Terén podobný jako při světáku v Novém Městě, kořeny někdy dlouhý sjezdy.

    Do oka mi padly kola :Stumpjumper fsr comp carbon 29 https://www.specialized.com/…on-29/106986

    nebo Camber fsr com carbon 29 https://www.specialized.com/…on-29/106275

    Děkuji za rady.

    0 0
    • H8me  

      zalezi co od toho chces, jestli vetsi zdvihy a vic enduro styl tak Stumpa (vic na sjezdy a horsi teren), jestli trochu mensi zdvihy nez Stump a kolo vic do klasiky XC, tak Camber (na vetsi vzdalenosti a ne az tak velky teren, ale koreny a obcasny horsi teren tomu taky neva) …

      0 0
    • Lachtis  

      Ideálně si obě kola půjč a uvidíš sám, co je Ti bližší. V tomhle je Spešl fajn, že skoro v každém větším městě má krám a mají širokou škálu kol na půjčení. Nicméně z toho, co píšeš, je zjevné, že chceš pohodlné kolo a nejde Ti o hltání km, ale chceš si prostě užívat. V tomto případě bych jednoznačně volil Stumpa. Víc toho pobere, je pohodlnější a na asfaltu se s tím taky dá přejíždět… Obzvlášť když máš ještě pevňáka, tak bych se poohlížel po zdvizích 140 – 160 mm. Pevňáka na rychlé popojíždění a fulla s rezervou zdvihu na pohodové blbnutí :-)

      0 0
      • ceo  

        Stump je na terén podobný svěťáku v NmNM overkill.

        Zkusil bych se mrknout ještě na Trek Fuel EX 9.7 – ten by měl být někde mezi, trochu větší univerzál než Stump.

        Trek má taky modernější geo – delší, nižší rám, kratší zadek, 35mm řidítka. Zrovna včera jsem se díval kolo na delší vyjížďky + drsnější sjezdy včetně Alp. takový pravý AM, ale co nejvíc jezdivý. Trek papírově hodně překvapil. Geometrie rámu je v podstatě shodná s nesmírně chválenou Kona Process 111, jen je karbonový, takže výrazně lehčí… G2 geometrie už je mýtus a marketing, protože offset vidlice je standardních 51mm. Knock-block je omezení, ale co jsem načetl, existuje originální konverzní kit i pro ne-TREK představce.

        Jezdil někdo už Treka Fuel EX 2017, jak funguje v reálu?

        0 0
        • AussigBiker  

          Podle rezenci Knock block neomezuje. Zkoumam trailovy / AM fully, chystam se, az se dokopu, vyzkouset Remedyho RSL 2017 (a RB).

          0 0
        • logoman  

          +1 ten trek mi prijde zajimavejsi nez oba spesly, akorat mam za to ze treky maji vetsinou dost bidnou vybavu vzhledem k cene.

          0 0
          • jonti  

            Tak oproti speslu jsou na tom o neco lip.

            0 0
            • logoman  

              Mne teda prijde dost tezky vybrat z tech jejich modelu, kazdy je docela divny. Krome ramu tam vetsinou neni nic co by se mi libilo.

              0 0
      • frontliner  

        Toho pevňáka bych si pak nenechal byla by to výměna.

        0 0
    • raskin  

      Chce to vyzkoušet, podle toho kde budeš opravdu jezdit, já jezdím od jara Camber a na pohodlné ježdění lehkým trailem dobrý, ale když si půjčím pořádné enduro, baví mne to více, jenže s tím nikde nevystoupáš. Camber mi potom připadá, že má tlumiče vylité betonem :-) Možná bych dnes koupil Stumpa. Řeším to tak, že si enduro (170/170) prostě půjčím v půjčovně

      0 0
      • saintjv  

        Co to je za blbost ze na enduru nic nenastoupas?:)))))

        0 0
        • X-biker  

          Tak je to dřina proti jinym xc a AllM bikum co si budeme povidat :-D

          0 0
          • Lanzinho  

            je to sice dřina, ale mám rád chytrolíny co řikaj ŽE TO PROSTĚ NEJDE :D

            0 0
            • Smazaný účet  

              A já zas ty, co říkaj že to jede neskutečně i do kopce. Já jsem vybíral mezi XC a Trail bikem 120/120 a mimojiné jsem projel hromadu i zahraničních recenzí. Každé kolo co kdo testoval vychválil jak to jede neskutečně i do kopce. Prostě žádná objektivní recenze snad neexistuje, snad jen na jednu si vzpomenu, kde sepsuli Santa Cruz Tallboye

              https://youtu.be/6VB9CJ1dRMk?…

              co k tomu říct, snad jen, chcete-li jezdit na pohodu 40kou po asfaltu, kupte si AM se 150mm zdvihy.

              0 0
              • ceo  

                jj, snad právě proto se začínají objevovat nízkozdvihové fully s agresivní geometrií – zatím Kona a Transition.

                Ono když si někdo poskládá 12kg enduro za raketu (tedy lehké a trvanlivé, ale ne levné), tak ho ty zdvihy nebudou úplně omezovat, ale úplně ono to asi nebude, pokud to bude skutečně endurospecific. Na druhou stranu, i na XC raketě lze sjet vraždy, ale taky to nebude ono…

                0 0
              • Lanzinho  

                já netvrdím že to do kopce jede neskutečně, namakáš se, ale není to tak že se to nedá ;)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Ja to taky nemyslel konkretne na tebe ale vseobecne. Pokud nekdo nevi jaky chve zdvihy tak mu zadna recenze ani nazory moc nepomuzou. Tohle si musi kazdy rozlousknout sam.

                  0 0
            • Breakpain  

              Hele, tak oni určitě nemyslím, že to vůbec nejde … ale tenhle obrat použiju i já, když srovnám stoupání třeba na bývalém Anthemu (100mm) a na současné Capře (170mm) kupříkladu. Na Capře vyjedu 90% toho, co na Anthemu, ale trošku s jiným úsilím a rychlostí ;) …

              To kolo prostě „nejede“ – a je to i logické ;) … jezdit se na tom dá, ale je otázka, jestli zkousneš horší stoupání a přesuny, anebo horší sjezdy ;) …

              Je tam prostě rozdíl v geometrii, 3–4 kg a v pružení ;)) – kdyby to nebylo znát, drandí všichni na DH kole :)

              A posuzuj běžnou populaci, která nemá takovou páru, jak pan kolega prodavač ;) … většina takhle nebude uhánět ani na HT kole ;) …

              0 0
              • Lanzinho  

                samozřejmě to co píšeš je pravda, nemyslel sem to tak úplně doslova ;) taky sem jezdil XC tak vím, ale nedá se tvrdit že se to prostě nedá, pokud člověk nebere v ohled časy atp.

                0 0
                • Breakpain  

                  Mno tak „dojet“ na kopec a sjet si ho, to beru. Ale že bych dobrovolně vyrážel na výlety 50 km a víc v nenáročném terénu, to nehrozí ;)

                  0 0
                  • Lanzinho  

                    a to já klidně jo, netvrdím teda, že nějakym vražednym tempem.. chrti by mě vysmáli :D, ale nebylo by poprvé

                    0 0
                    • Breakpain  

                      Mně to je jasné, ale když vím, že nato je vhodnější kolo (nepíšu, že to nejde), tak si ho mile rád vyměním ;o) …

                      0 0
                      • jonti  

                        Kdyz vymenis plaste za rozumejsi jako Ikon nebo RoR RaR, tak i na 150mm stroji jde vetsinou jet docela dobre.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Na jezdivých pláštích to není o tolik pomalejší než více chrtí nižší zdvih nebo dokonce HTčko.

                          Ale je to hlavně celé o tom, co si kdo chce užít. Není to jen o rychlosti (při stejné námaze), ale také třeba o negativním vlivu změně geometrie ve výjezdu (čím vyšší zdvih, tím větší navýšení sagu na tlumiči a snížení na vidlici), hodně položená hlava také není do výjezdu žádná výhra (to se samozřejmě liší konkrétní kolo od kola, ale obecně na vyšším zdvihu menší hlavový úhel vždy bude), atd.

                          0 0
                        • Breakpain  

                          65° HA + 170mm / 165mm

                          mno, myslím, že strkat na to IKONa opravd nemá smysl ;) … ono to nějak jede, ale ve výjezdech končím spíš kvůli geo. A já se raději „doplazím“ a pak si to užiju dolů – tohle kolo bylo koupeno s tímto záměrem, nikoliv jako šlapavá výletní verze :) …

                          Takže výlety, které mi přijdou jako „maso“ jedu na jiném kole / nejedu ;) …

                          0 0
        • raskin  

          Tak když se houpeš na 170 stavbě a tlumič nemá zámek, tak to prostě jde dost blbě. Takové kolo bys prostě na různé vyjížďky nechtěl. Máš hlavu v prdeli, nebo máš potřebu se všemu vymezovat?

          0 0
      • Petr L2  

        tak porovnávat 120/120 a 170/170 to o ničem nevypovídá :-)

        0 0
    • X-biker  

      Camber je takova AllM raketa a novy stump je takovy ostry trail bike co leti nahoru dolu a zvladne nejspise vice veci nez zvladnes ty nebo pusti tvoje hlava. Bavime se samozřejmě o 29"

      0 0
    • futurama  

      mám Stumpjumper 6 fattie s One by, tubeless a taky jsem vybíral mezi Camberem. Jestli jezdíš Traily v kopcích tak vem Stumpa, protože co vyjedeš nahoru to taky jedeš dolu a dolu je ten komfort nesrovnatelný a nemušíš mít DH skill. Jestli chceš jezdit kopce nahoru a zpět po asfalt vem Cambera. PS: Universální kolo neexistuje, časem koupíš nějaký CX nebo Gravel jako já :-) a pokud si jezdil Two by tak stejnak musíš začít makat.

      0 0
      • Petr L2  

        Jak já vlastně na tom Camberu můžu jezdit zpátky z kopce když dolu nevede asfalt?

        0 0
        • Breakpain  

          Tak víš, jak to „myslel“ ;) …

          Mám oblíbený sjezdík, na HT ho nedám celý, na 100mm fullu ano. „Jde to“ … trvá mi to 1:50, na 170mm fullu mi to trvá cca 1 min a užiju si víc srandy, takže asi tak nějak to myslel ;).

          Víc zdvihu a jiná geo pomůže a zamaskuje nedostatky jezdce … směrem dolů ;)

          0 0
          • Petr L2  

            jasně ale to neznamená, že allmountainy jsou na hovno :-)

            0 0
        • futurama  

          To bylo obrazné zdůraznění rozdílů mezi Camberem a Stumpem. Samozřejmě můžes jet Down Trail strašně pomalu, vést kolo atd. Časem se to sice zlepší, ale když někdo z hobíků kupuje carbon tak to většinou je na dýl než jeden rok. Pokud do budoucnosti chce jezdit Traily více než XC doporučuju Stumpa nebo podobně orientovaný bike. Za poslední 2 roky se ty kategorie XC, Trail, AM , DH posunuly ve zdvizích min. od 30 mm se zachováním původního zařazení do pseudo kategoriií (není žádná norma) .

          0 0
          • snas89  

            Asi tak, když mám kolo, který mi sedí, není důvod měnit a klidně si ho nechám 5 a víc let.

            0 0
            • Breakpain  

              kéž bych se k tomu dopracoval :) …

              0 0
    • jeniiiik  

      Vzpamatujte se volove, borec vybira trail bike a vy mu tady zase serete endura na 170/170.

      Za me stump. Je to super bajk. U cambera by ti asi za chvíli chyběl zdvih a stump neni o moc pomalejší. Jen bych zvazoval jiny model nez comp carbon.

      0 0
      • H8me  

        :DDDDD to s tema enudrama me rozesmalo :D +1 :D

        0 0
      • ceo  

        Borec vybírá trail bike a proto mu doporučím AM :) camber není chválený nikde a z těch 2 je Stump určitě lepší, ale pro většinu CZ to je pořád overkill. Vždyť 29er na 140mm je v podstatě alternativa 160mm 650b.

        Tazatel nepsal jak ostře a těžké věci jezdí v jakých kopcích, jaké vzdálenosti, ale zmínka o NMnM spíš vede k lehčímu.

        Proč ne carbon?

        Jestli by líp nesloužila Kona HeiHei DL

        0 0
        • H8me  

          on by mozna stacil Epic 100/100 :) zalezi co uprednostnuje ..ale asi nevi, jinak by se neptal! :) Chtelo by to oboje vyzkouset. Ja mel Epica 100/100 ale v 26", ted mam Cambera 110–130/110 ve 29" a nebe a dudy! :)

          0 0
          • snas89  

            A jak seš s tím camberem spokojenej? Tenhle model nemá moc dobrý jméno…

            0 0
            • H8me  

              chtel jsem vetsi zdvihy nez Epic, ale chtel jsem aby to porad bylo +/- XC kolo … takze 110 az 120mm ideal … ja jsem spokojenej a nevim, co je na tomto modelu spatneho .. :) A Stumpa jsem zkousel, i Enduro … ale to uz na moje jezdeni byl overkill … ja mam vidli s dvojitou pozici – 110 a 130mm, takze on je to takovej Cambero-Stup :D castecne :D jak kdy a jak na co :D funguje to pekne, ale nesmi se to ****** :D

              0 0
              • snas89  

                Tak super.

                Tdyž ti to sedí, tak je stejně jedno, co říkají ostatní na internetu:)

                0 0
                • H8me  

                  prave, hlavni je, jak to sedi konkretnimu clovekovi … urcite a jiste by bylo jine kolo, ktere by me sedelo jak prdel na hrnec jeste lip nez Camber, ale bohuzel, nemam moznost zkusit 30 modelu kol a tento Camber byl fajn koupe, tak jsem do toho sel, proto nejsem zaryty vyznavac znacky Specialized a je mi celkem fuk, co kdo ma za kolo, hlavni je, aby s nim byl clovek spokojen a delalo mu radost!

                  0 0
              • Petr L2  

                Okolo Camber je vůbec podivne klima, venku je to leckde nejprodavanější full od Spešlu u nás odjakziva kolo se špatnou pověsti. Nechápu, asi je to tady samý expert co Camber přeroste dřív než dojde do obchodu :-)

                0 0
                • snas89  

                  Co jsem se bavil se známým, tak v čr dlouhodobě nejprodávanějším modelem je epic.

                  tohle fakt nechápu:)

                  0 0
                  • Petr L2  

                    Tak je vidět, že u nás se jede jiný asi podstatně vyšší level. Co Čech to eliťák ;-)

                    0 0
                • ceo  

                  Možná mu nepomáhají tyhle srovnávačky https://youtu.be/fVc_iAL4xRI

                  0 0
          • frontliner  

            Epica určitě ne. Teď mám úhel hlavy 69 a míň položený hlavový úhel nechci to vím na 100% Epic má 70,75.

            Takhle od stolu je můj názor tento.

            Camber pojede po rovině a silnici (tam taky jezdím nebudu se trápit pojedu rychle a to je super)

            Do kopce pojede a můžu si hrát a volit stopu.

            Kořeny dá ale skoky,těžší a prudký terén NE.

            Stumpjumper bude super ve sjezdech i náročnějších, na kopec vyjede ale už budu dřít a trochu trápit, řízení bude vláčné, stopu si bude volit tak nějak sám. Silnici přejedu ale neužiju :-(

            Na moje delší jízdy cca 80km nebude nic moc Camber by je zvládl lépe.

            Bude ten rozdíl až tak propastný Camber 120mm vs Stump 140mm nebo to vlastně skoro nepoznám (někde jsem snad i četl že přední trojúhelník je stejný) ???

            0 0
            • H8me  

              presne tak to vidim ja, proto jsem zvolil na delsi vyjizdky (50 kilaku a vice) ve stylu XC spis Cambera, ale sem tam Rychleby (neskacu) tak je to pro me idealni stroj … vaha taky celkem v klidu.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Tak dle posledniho prispevkubych mu tez spis doporucil cambera, respektive 120/120. Ja chtel jeste vic jezdivejsi bike takze sem zase skoncil u 100/100 a nelituju. Ale na 120/120 jsem byl hodne nalomenej

                0 0
            • ceo  

              Proč jen Specialized?

              Camber by se libil i mně, ale HA má 69. Kdyby měl 68, 67,5, troufnu si tvrdit, že by se blížil ideálu. Možná ještě kratší zadek.

              Co jsem hledal i carbon Camber má váhu 14kg, což jako ufff na tuhle kategorii.

              0 0
              • frontliner  

                Specialized není podmínkou. Koukal jsem třeba na BMC Speedfox ale v Mku mi přijde už moc dlouhý a v Sku zas krátký. Mám 173cm.

                Zaujala mě třeba i KONA Hei Hei DL.

                Speciaalized má výhodu protože se dá sehnad za cca. 70–75T.

                0 0
                • cosmo  

                  Mam Giant Anthem X 29er kamos ma Scalpel Si, mrkni treba i na tohle…Spesla jsem mel v hledacku, ae resil jsem vahu no…abych moc netahal do kopce a z kopce se to dalo vklidu, zadne jumpy a trail, proste full…

                  0 0
                • ceo  

                  Kona jsem ti sem psal, vypadá fantasticky. Všude ji chválí a recenzent z MTBS si ji i koupil pro sebe.

                  Je to dilema, jestli vzít něco jako Kona, 12 kg, využívat ji na 70% –80% na běžných vyjížďkách v okolí a v Alpách být lehce limitován 100mm vzadu, jít trochu přes její určení. Nebo si půjčit AM když tam člověk jede. Nebo třeba Treka Fuel EX, kolem 13kg, využívat 50–60% jeho potenciálu při běžných vyjížďkách a 1–2× do roka mu dát napít 100% v Alpách

                  0 0
                • ceo  

                  Radon by mohl taky být velmi zajímavý pro daný účel. Škoda delšího zadku.

                  http://www.radon-bikes.de/…skeen-29-90/

                  0 0
            • snas89  

              Epic je v terenu takova neposedna koza. Ale da se a ja s tim jezdim i na traily. Takze asi zen camber chapu. Jen mi porad trochu prijde ze je to epic osekany o vyhody (brain) ktery si nechal ty nevyhody.

              Stump je mozna overkill na techniku ale jezdit delsi trasy se s tim v pohode da. Zkus si ho na vikend pujcit

              Dlouhych prejezdu na stumpu bych se nebal.

              A popravde bych asi univerzala hledal jinde nez u speslu (trek giant)

              0 0
              • Macik  

                A je určitě Brain výhoda? ;-)

                0 0
                • snas89  

                  Za me rozhodne ano. Napr ten epic by byl bez nej „polovicni“.

                  Vim ze tu na nej dost lidi nadava. Me vyhovuje. Chova se to presne tak jak ocekavam. Behem jizdy neresim a jezdim. A problem nebyl zatim zadny (klepu na dreveny stul zaroven:))

                  0 0
            • ceo  

              Dává teď Sko na Cambera starýho Revelation s 32mm nohama, nebo už novýho Pike-based s 35mm ?

              Kecám RL je 32 pořád.

              0 0
        • jeniiiik  

          Jojo, jenže ono 29" 140mm jede pořád trochu jinak než 27,5 160mm… :-)

          0 0
        • tomxxx  

          Pro vetsinu lidi by Stump na XC trat v novym meste byl tak akorat, kdyz pocitam casti smerem dolu :-D

          Otazka je, jak je na tom s technikou…

          0 0
    • pedro89  

      Já bych ti doporučil buď Scalpel Si, což je perfektně rychlé a tuhé kolo s geometrií, která je dovoli hodně agresivní jízdu. Nebo Trek Fuel EX, kolo s větším zdvihem a moderní trail geometrií.

      Pokud budeš chtít vyšší zdvihy, tak si myslím, že budeš zklamaný z přestupu HT, jak to kolo nejede (kromě Santa Cruz a Ibis). Jinak i těch 100 mm na Scalpelu je oproti HT neskutečný rozdíl v komfortu.

      Endurka s vše enduro specific jsou většinou pro kulaťoučký, tlustý a chlupatý cyklisty, co se jdou projet za barák 15 km, z toho půlku tlačí do kopce a pak si teda sjedou ten minutovej sjezdík. A jednou za rok to pak vezmou teda na ty Rychleby. Výjimka samozřejmě pokud máš za domem pořádný hory nebo žiješ třeba v Kanadě.

      0 0
      • Lachtis  

        Mno, zrovna toho Scalpela Si na jeho použití bych teda fakt nedoporučil. Je to skvělé, tuhé kolo na závodění, ale na traily bych fakt volil jinak. Navíc pohodlné mi teda zrovna moc nepřišlo, což je dobře, to není výtka, je to kolo na chrcení, ale když už by chtěl 100 mm, tak třeba Topfuel byl podstatně pohodlnější než Scalpel…

        0 0
        • pedro89  

          Chce kolo na podobný terén jako světák – na to je Scalpel zkonstruován, ***** se tam se 150 mm fullem by se mi teda nechtělo. Pohodlnost oproti HT obrovská, takže nevidím důvod proč mimo.

          0 0
          • Lachtis  

            S tím souhlas, jen píši, že když už fulla se 100 mm, tak radši Topfuel, který je pohodlnější než Scalpel. Ten Topfuel je víc trailovější a když jsem ty kola porovnával, tak Topfuel lépe žehlil.

            0 0
      • Smazaný účet  

        Jako souhlasim s tebou, ale on nevi zda 120 nebo 140 zdvihy a doporucit 100 je teda mimo.

        0 0
      • jeniiiik  

        Otázka jestli by takoví netlačili do kopce i toho Scalpela… Býval tady taky jeden mladý tlučhuba s Epicem…a do kopce tlačil a z kopce nosil :-)

        0 0
      • Breakpain  

        Myslíš? Pokud si chce někdo užít sjezd a nejede chrtit, tak si troufám tvrdit, že stejný sjezd je většinou zábavnějši s větším zdvihem a rychlejší.

        Účel endura je IMHO blbnutí z kopce s tím, že to tam dostaneš vlastní silou a XC je zase víc o šlapání ;) … Takže si to chce vybrat, co preferuješ. „Vepře“ potkáš v obou kategoriích ;) …

        0 0
    • X-biker  

      V době vypinacich tlumičů a vidlí to zavřeš a jedeš jak blesk. Chceš jezdit rychle bez skoku a bordelu? Vem Camber. Chceš si užívat pohodlí a sjezdy? Vem Stumpa. Chceš mít jasněji? Zajdi do concept store a půjč si obě kola a budeš mít jasno hned, třeba ti vůbec nesednou. Ja když sednu na kolo tak za pár vteřin vím jestli by mi sedlo nebo ne. Musi to byt laska na prvni posed jinak ruce pryč :-D u speslu to tak bohužel mám (v kladnem).

      0 0
      • jeniiiik  

        Tak tady je to čistě na teoreticke bazi, ze ano. Zdvihy, uhly, ryče, kokotiny. Taky jsem si rikal, ok, potřebuju Reigna, papírové sedi, no a bylo to nakonec jedno z nejdebilnejsich kol co jsem mel. :-D Sednu, jedu, dobry, spatny…o nicem jinem to neni. Podle papíru a tabulek pokud fakt nevis co chceš a jak to ma byt vybírat nejde.

        0 0
      • Breakpain  

        Tak to Ti závidím ;-) … já potřebuju tak komplet 1–3 dny nato, abych si udělal závěr, protože nejdřív musím vše pořádně nastavit, naladit a pak terpve dělám soudy :) …

        0 0
    • Frostty  

      Nevím odkud si, nebudu ti tu psát rozhodně co máš koupit. Ale pokud chceš spešla, tak dojeď o vikendu do Semetína na „bike arenu Vsetín“ a můžeš spešláky testovat do zblbnutí.

      0 0
    • Twen  

      Asi nejvíc záleží jaký s tím hodlá jezdit terén. Co má za domem? Vysočina s kopečky je úplně rozdílný terén než Beskydské či Krkonošské ostré kopce anebo rovina na Hanácku nebo v Polabí. A od toho se odvíjí všechno ostatní.

      0 0
      • H8me  

        já mám na Jeseníky Cambera – vybral jsem dobre? :)))

        0 0
        • Breakpain  

          Jestli Ti nic nechybí, pak ano ;) …

          Upřímně, mně přijde, že vybrat se moc nedá …

          V okolí Prahy toho moc není ⇒ pořídil jsem Anthema a luxusně jsem se na tom dopravil někam k lesíku, k technice. Trošku jsem se rozjezdil a začalo to cvakat, cinkat … a přešel jsem na vysokotonážní enduro. Terén už musím sakra vybírat (aby to zato trošku stálo …), jet na tom po ose je za trest, ale zase si drandním jako král v rozbitém terénu ;). Nedostatky z mého pohledu má každé kolo :D, je jen na Tobě, co akceptuješ a co preferuješ, asi tak :).

          0 0
          • H8me  

            jasny no – me to kolo vyhovuje, i presto, ze jsem zkousel kola s vysima zdvihama, ale to by na moje 50km svihy kde se tlame treba 500m prevyseni moc nebylo :D

            0 0
            • Breakpain  

              Neboj, ono to taky neni gratis … 10 minut sjezdu na 30 minut vyjezdu ;). Ale mne nikdy nebavilo "vyletnit'. Takze ja dojedu k trase co mam, nasednu na kolo a jezdim 10km okruh dokola ;) …

              Rozhodne bych to nikomu nedoporucoval jako bezne kolo na vse ;).

              Zalezi, jestli vetsi orgie dotycny zaziva pri jizde do/z kopce …

              0 0
              • H8me  

                ja rozhodne z kopce, ale taky si ho musim vytlapnout a mam radeji to „vyletneni“ :D

                0 0
    • X-biker  

      Frajer určitě nechce enduro. Sám neví co chce. Když veme cambra a nezkusi stumpa bude spokojen ptz mu nebude chybet zdvih, kdyz se projede na stumpu tak uz cambera nebude chtit :-D nebo mu to nesedne, kol je milion jen mit budget a chut a cas špekulovat :-)

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce