Stump je mrtvý, ať žije EPIC HT

91 nepřečtených
  • sharkeeCZ

    Nová doba, Stump HT bude nyní EPIC HT. Aneb vše k nové generaci XC HT od Spešlu.

    http://mtbs.cz/…ike-technika?…

    http://mtb-vco.com/…-890-grammi/

    http://www.mtb-news.de/…ic-hardtail/

    0 0
    • Polka  

      Mlho

      0 0
    • Carloss  

      ty kazety jsou fakt výsměch..

      0 0
      • Polka  

        +1 :-) Kdyby aspon ten nejvetsi pastorek byl ve stejne barve, takhle je to o to vyraznejsi, na kolo bych si to nedal.

        0 0
        • Nikovlas  

          Zrovna tohle je ryzí marketing – když na to kolo fláknou něco tak drahýho, tak ať je to přeci vidět! Podobně to dost možná vidí i část cílovky.

          Co se týče samotné funkce – to je otázka – rozsahem to nahradí dvojpřevodník. Předpokládám, že to řadí perfektně… Je to drahý… A výdrž řetězu? U kol týhle cenový kategorie bude málokdo řešit, co ho stojí výměna řetězu. Hmotnost? Nevím, ale těžší než dvojpřevodník to asi ve výsledku taky nebude. Takže pro daný segment to podle mě není špatný (krom toho, že pro někoho je to hnusný). A u nejlevnějšího karbonu maj variantu dvojpřevodníku.

          0 0
          • Polka  

            Marketing jasne. I tak, pro turistu to bude drahy a zavodak takovy prevody stejne nepotrebuje, ale kupce si to asi najde.

            0 0
            • Nikovlas  

              Záleží, co myslíš pojmem závoďák. Třeba na arventure race, dlouhý cykloorienťáky ve větších kopcích…

              0 0
              • Polka  

                Tak to jsou vyjimky, ale drtiva vetsina to utahne na jiz dnes dostupny prevody nebo nepouzivaji ani ty.

                0 0
                • Nikovlas  

                  Troufám si tvrdit, že většinu těch kol si nekoupí „závoďáci“, které máš na mysli ty, ale právě „hobíci“, kterým není líto těch peněz. A tyhle výjimky – závodníci na maratonech (krom těch na úplné špici), závodníci v AR, závodníci na dlouhých orienťácích, závodníci v jakýchkoli cyklistických sportech smíšených dvojic… Ta cílovka není tak úzká.

                  0 0
              • sharkeeCZ  

                Tak on je ten Eagle v kombinaci s 34 převodníkem rozsahem úplně stejně jako 2×10 (24/38 př + kazeta 10–36). Takže naprosto normál.

                0 0
                • JakeF  

                  Kazeta 10–36 je normál? V životě jsem jí neviděl…

                  0 0
                • McBlacky  

                  u toho co píšeš mi párkrát už chyběl těžší. Jako jasně, volba je pak už nešlapat. Málokdo se bude ve skupince štípat a tahat v takové situaci, když ale jedeš solo nebo chceš dotáhnout skupinku ve šlapavém sjezdu po kopci, kde jsi odpadl, je to jiná situace.

                  0 0
                  • sharkeeCZ  

                    v první stovce velkých závodů není snad nikdo, kdy by měl větší převodník než těch 38 na dvojpile, takže není proč si s tím dělat hlavu a většina tam má stejně 1×XY a snad nikdo kromě Elite nevozí větší pilu než 34

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Teď na Salc marathonu v Rakousích už bylo vidět dost lidí na 1×12. Na tyhle kopce je to ideál. Nechtěl bych to tam jet na 1×11.

                      0 0
                      • orm  

                        Ideal? Jako na stoupani mozna, ale na ty dlouhe netechnicke sjezdy nevim nevim, tam proste ten tezky prevod schazi :-).

                        0 0
                        • Nikovlas  

                          Takže tam vozit jedině trojplacku?

                          0 0
                          • orm  

                            Ja trojplacku vozim stale, ale o to tu nejde, 2×11 bude take lepsi. Zrovna dlouha salz je trasa, kde vyuziji oba dva extermy 22×34, tak 44×11. Ve sjezdu se toho da nejet celkem dost, kdyz muzes slapat.

                            0 0
                            • jonti  

                              +1, tam jsem vyuzil na 3×10 i 42:11 dolu predposledni asfaltovy kopec pres 70km/h i 24:36 na Salzberg. V Alpach nebo velkych horach je jednoplacka problem, treba i elite zeny na Sella Ronda Hero vezli 28z prevodnik a z kopce tam prevody museli chybet.

                              0 0
                              • McBlacky  

                                nám převody 2*10 s 24/38 (29") často chybějí na MTBO, jak se jezdí asfalty, tak by se dalo často i víc.

                                Na 1*11 s 34z (27,5") mi chybí jak lehký (nad 18% sklon), tak těžký (cokoli nad 35km/h je dlouhodobě peklo a nad 43 už skoro unreal na víc jak pár šlápnutí)

                                Pro mě ideální 2*11 s kazetou 10–36 kdyby to šlo; u jednopily není ideální nic

                                0 0
                        • Barak  

                          Tak někdo si po té rubačce do kopce klidně rád trochu odpočine a nemusí to i z kopce drtit na plnej knedlik.:-)

                          0 0
                        • Rubi  

                          tam si rad ze chvili neslapes :-)

                          0 0
            • Spider_29  

              „zavodak takovy prevody stejne nepotrebuje“ – nepravda.

              0 0
              • Polka  

                Ale pravda, pokud to neutahne, tak se nejedna o zavodaka ;-)

                0 0
                • Spider_29  

                  OK. A rozhoduješ o tom ty :-).

                  0 0
                • Kysky  

                  Jasně, když díky extrémnímu rozsahu kazetu může dát o x zubů větší převodník a tím pádem letět i na asfaltu zkopce

                  0 0
                • mrofmoha  

                  ono nemusi jit o to jestli to utahne, ale o to, ze muze nasadit vetsi prevodnik a mydlit to lepe po rovine/z kopce…

                  0 0
                  • Polka  

                    To jo, ale tak oni uz maji naucenou kadenci a nemaji problem to utocit na 11pastorek.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      vůbec není pravda. Optimální kadence pro drtivou většinu lidí se pohybuje v intervalu 10otáček. Tedy ta kde máš největší výkon na nejnižší tepy.

                      Při kazetách s velkými skoky musíš jednak často měnit rytmus – větší únava, nebo cukáš tempo – dopad na flow jízdy, a hlavně často jedeš mimo svoje optimum.

                      Když jsi nabušenej jako Bouda, tak tě to nezajímá, ale když díky tomu, odpadneš v delším kopci o pár vteřin – to nasere.

                      • efektivita přenosu u pastorků 9z a 10 z.

                      jasně, že tohle jsou drobnosti, které většina ignoruje, mě se osvědčilo neignorovat. Marginal gains v součtu udělají pěkný výsledek.

                      0 0
                      • Polka  

                        Tak to asi nechapu, jak na tom teda tedka zvladaji jezdit? Bud musi mit mensi prevodnik za cenu vyssi kadence na nejtezsi prevod a do lehka jsou timpadem ok nebo naopak vetsi prevodnik pro silovejsi jezdce, kteri roviny muzou vic napalit a kopce proste nejak vybusi ala Bouda jak pises. Na tom eaglu nejak nevidim, ze by mel mensi skoky, zejmena na tech vetsich pastorcich, tak nevim jak jsi to myslel. Bych tam pridal 10z kvuli rovinam a dolekopcom a nejvetsi pastorek max. 44–46 zubu treba at tam neni takova cirkularka a to musi stacit.

                        0 0
                    • Nikovlas  

                      Já nemám problém ujít 10 km pěšky, ale do práce jezdím metrem…

                      Tím chci říct, že to, že to zvládnou na 1×11 neznamená, že 1×11 je ideální. Možná by to zvládli i na 1×10. Možná na 1×9. Možná na singlu, i když trochu pomaleji…

                      Třeba je 1×11 stále pro některé kompromis mezi ideálním rozsahem a ideální funkcí (tzn. bez přesmyku) – a raději volí 1×11 s omezeným rozsahem kvůli funkci. Možná by ten převod navíc ocenili, ale nestojí jim to za to, aby kvůli tomu vozili přesmyk. Prostě do toho v pár kopcích půjdou víc silově… nebo na rovince či ve sjezdu půjdou víc do frekvence. Nic hrozného… Z toho, co bylo k dispozici, pro ně 1×11 byl nejlepší kompromis. Možná, že 1×12 bude lepší.

                      To, co tu dokola opakuješ – že závodníci to nepotřebujou – je jen dokola omílaný názor – nic víc.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        ono si na to zvykneš rychle. střídám bajky s 1*11 2*10 3*9 a ten rozdíl prostě je u každého systému znatelný. 1*12 jsme zatím nezkoušel. Na novým závodním kole budu mít z výroby 1*11 a když to nepůjde dám tam dvoupilu.

                        0 0
                        • Nikovlas  

                          Jen jsem reagoval na nesmyslnou implikaci: Závodníkům stačí 1×11 ⇒ Závodníci nepotřebují 1×12 … respektive třeba to skutečně „nepotřebují“ (obejdou se bez toho), ale neznamená to, že to pro ně není přínos. Dřív se obešli bez odpružených vidlic, bez kotoučovek, stačily jim 26" kola, hliníkové rámy, hliníkové ráfky… To, že doposud jezdili 1×11 neznamená, že 1×12 je pro ně nesmysl.

                          Já plánuju 1×11. Teď mám 3×9 a i na BA jsem při mý hovnařský fyzičce zařadil asi jedinkrát převod vybočující z rozsahu 1×11 – a to bylo v na silnici v háku.

                          0 0
                          • McBlacky  

                            ono je rozdíl mezi 1*11 a 1*11 zatímco na Sram se jezdit dá skoro plnohodnotně, na Sh je to docela kompromis.

                            Na BA jsem podle mě dal všechno na 2*10 29" a hodil by se mi i těžší na některý rovinky po větru nebo mírný šlapavý sjezdy. Díky tomu, že Šárka má stejný převody jako já, tak bych ji akorát urval z háku ;) nohy z neděle mě bolí ještě teď, to jsme si práskli nehorázně

                            0 0
                          • Polka  

                            http://mtbs.cz/…ike-technika?…

                            Velice bych se proto přimlouval za to, aby Sram udělal podobnou věc jako Shimano a doplnil do svého sortimentu jedenáctkové kazety třeba 10–46, nebo 10–48, kterými by uspokojil také stávající bikery, kteří prostě nechtějí dát desítky tisíc korun jenom kvůli tomu, aby mohli mít vzadu větší pastorek.

                            0 0
                            • Rubi  

                              ale na 11s…

                              0 0
                            • Kysky  

                              no ale to sám Sram nechce. Právěže oni nechtějí aby se 11ka mohla rovna dvanáctce. Protože pro ně je lepší, když si koupíš komplet 1×12 než když obměníš kazetu :-)

                              0 0
                              • JakeF  

                                Tak proč dělat verzi, která nebude fungovat ideálně a bude mít doprasený rozestupy, když můžeš prodávat fungující 12s? Za pár let to klesne zase na úroveň GX a NX, kdo chce šetřit, tak si holt počká.

                                0 0
                        • Polka  

                          Tak to obdivuju ty tri typy prevodu, ja bych to psychicky nedal, mam na kolech 2×10, 2×9 a 2×9. Na zimaka a letni HT bych casem chtel 1×11.

                          0 0
            • snas89  

              absolon by ti možná řekl něco jinýho:)

              0 0
              • Polka  

                Tak ja jsem si vsiml, ze i Nino mel v Nmnm novyho eagla, ale co jako? Proc myslis ze to tam asi ma? Stejne nejezdil na nejvetsi pastorek co jsem tak videl. To je ten marketing, o kterym se tady psalo. Driv ty stojky taky vyjeli s tim co meli, zadna veda. Zminim tedy mou osobni zkusenost, kdy elita v mtbo nic takovyho jezdit nepotrebuje, maji max. 42 pastorek a klidne na 10kazete, nekteri to utahnout i na 9kazete i s mensim pastorkem dle individualnich silovych schopnosti apod. jo, obcas se objevi 1×11. Jsem schvalne zvedav, az se to pripadne rozjede ve kseftech, kolik z nich to bude jezdit.

                0 0
                • Kubiczech  

                  Eagle byl v NMNM znát spíš na rovince, si myslím.

                  0 0
                • Nikovlas  

                  Zrovna MTBO je typická disciplína, kde ten rozsah potřeba není. Většina závodů trvá cca 1 – 1,5 hodin, a málokdy tam člověk jede fakt dlouhej a prudkej kopec (ještě jsem se s tím asi nesetkal). Když už člověk volí dlouhej kopec, zpravidla je to po lepší cestě, když se zase rozhodne jet náročným terénem, je to obvykle krátké… Že by na rovinatých úsecích lidé spolupracovali a tahali si to (a využili těžší převody) – to se vzhledem k intervalovým startům a různým volbám také moc neděje… Takže položit MTBO jako důkaz, že to závoďáci nepotřebujou, mi připadá jako nesmysl. A to nemluvím o holkách, které prostě nejezdí tak silově.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Tuším si pleteš MTBO a XCO.

                    0 0
                  • Polka  

                    To nemel byt dukaz, ale ma zkusenost. XC zavody trvaji obdobne dlouho. Co jezdi XC elita v CR? Co jezdi maratonci? Klidne at to mistni zavodaci rozlousknou. Holky ci mene zdatne neberme v potaz, proste panska elita, to jsou pro me zavodaci.

                    Edit: tahani a spolecne jezdeni probiha v mtbo dost casto co tak po zavode vzdycky slychavam ;-)

                    0 0
                    • snas89  

                      Já myslím, že pokud nemá někdo zajímavé slevy, tak do eagle jen tak dobrovolně nepůjde.

                      Co vím, tak kluci mění i 8 řetězů za sezónu a rozdíl 2 200 eagle, nebo 900 xt je už velký rozdíl. (to nepočítám jiný spotřebák).

                      Eagle neobhajuju, ale myslím, že pro někoho smysl dává.

                      Pro mě hlavně zvhledem k ceně ne.

                      0 0
                    • Nikovlas  

                      Ok – tak jestli slovem „závoďáci“ myslíš pouze mužskou elitu na kratších silových závodech, pak s tebou v podstatě souhlasím. Nicméně tihle „závoďáci“ nereprezentují typickou cílovku, takže… Na druhou stranu – zas to není tak malá skupina, aby jim nemohli nabídnout modely s 1×11… teprv teď podle mě narážíme na ten marketing – protlačit technologii mezi elitu, aby si to pak kupovali i hobíci. Už na to prdím – začíná to být OT.

                      0 0
        • snas89  

          myslím, že je to daný i jiným materiálem?

          0 0
    • snas89  

      Zajímavá novinka je imho to, že v americe byly velké propady drahých kol a bude se podle mě zlevňovat.

      Troufám si tvrdit, že sworksy spadnou o desítky tisíc.

      0 0
      • Nikovlas  

        To už je oficiální, že zlevňujou a výrazně.

        0 0
        • snas89  

          paráda…

          on ten sworks jednou doma bude :)

          0 0
        • sharkeeCZ  

          ta sleva tak výrazná není

          tedy je, bude nejlevnější Epic HT v ALU, takže začínat se bude hodně pod 50.000 Kč, jinak jdou ceny dolů v jednotkách % u kol (Epic vs Stump)

          0 0
    • Mr.Dan  

      Dotaz do pléna: proč mají všechny S-W modely přímou sedlovku a ostatní s offsetem? Geometrie rámů by přece měla bejt shodná, nebo ne?

      0 0
      • sharkeeCZ  

        netuším, ale S-W ji má carbonovou, zatímco Sp je nAlu

        0 0
      • oo.viper.oo  

        Odpověď je hned v prvním článku. Karbonový Epic má nový prodloužený rám, zatímco hliníkový Epic používá starý Stumpjumper rám a je jen přejmenovaný na Epic.

        0 0
        • sharkeeCZ  

          jenže hliník je jen ten nejlevnější Epic HT, nikoliv všechny

          0 0
        • McBlacky  

          a je otázka jestli jen Sworks nebo předelají i experta a compa

          0 0
          • sharkeeCZ  

            vše je nové

            0 0
          • Nikovlas  

            Tady je vidět srovnání staré a nové geo. To oranžový kolo na fotkách je nový „Expert“ – tedy kolo výbavou prakticky totožné s letošním „Elit“ – předpokládám, že to tam nedali jen proto, aby zmátli čtenáře :-)

            0 0
            • JakeF  

              Když tak koukám na ten Epic HT Comp, tak si říkám, jestli se mi vlastně nechce zase začít jezdit XCčko a maratony :). Ale asi už bych musel mít Epica bez HT :D.

              0 0
              • McBlacky  

                pevnák ne, dopadneš jako já. Celej tejden na Trance a pak na závodech na HT jezdím za hranou materiálu a není výjimka, že jdu ven :)

                0 0
                • JakeF  

                  Což o to, dostal by teleskop a v technice bych si poradil… Ale nějaký ty šlapavý dlouhý rozbitý pasáže, na Trilogy to nechutnalo ani na fullu, vůbec nechápu, jak jsem to kdy mohl jet na pevňáku…

                  0 0
                  • Nikovlas  

                    Jakej bys bral teleskop na 27,2"? Vím, že se jich pár dělá, ale víc o nich už nevím. Každopádně z fotek se mi zdá, že na sedlové trubce nad středem je jakási zátka, která možná uzavírá otvor pro případné vedení zámku.

                    0 0
                    • snas89  

                      Ks lev

                      0 0
                    • JakeF  

                      Vozil jsem tam TMars, ale to je sračka… Pak vedle toho KS ještě dělá Spešl tu svojí karbonovou s 50 mm zdvihu, to na maratony stačí.

                      0 0
              • Cryzyy  

                Nechce, na to jsi už starej :D

                0 0
                • JakeF  

                  Jo, to zní velmi rozumně :D. Ale jednou k tomu ještě dojde, Salzka 200, dlouhej Malevil, dlouhej Drásal, ještě nějaký resty tam mám :).

                  0 0
        • Mr.Dan  

          Právě to jsem si myslel, ale pak jsem se dozvěděl a potvrdil to, co píše sharkee, a tím pádem mi to vůbec nesedí.

          0 0
    • kotew CZE JIHLAVA  

      ale hovno,legenda neumírá nikdy:)

      0 0
    • sharkeeCZ  

      Tak už oficiálně na českém webu – https://www.specialized.com/…pic-hardtail

      0 0
      • snas89  

        pěkný.

        A rám sworks epica se dá koupit za 100. Opravdu to šlo o cca 30 000 dolů.

        0 0
        • Chlebovnik  

          Ale prdlajz, akorát prodejci nebudou dávat tak velké slevy a všechno zůstane při starém. =)

          (Mluvím obecně o plošném zlevnění u spešlu.)

          0 0
          • snas89  

            uvidíme:)

            0 0
            • XCO man  

              Tak Já vidím, že po slevě u ramu tak nějak zapomněli na vidlici (alespoň dřív byl rám vždycky d vidlí)

              0 0
            • XCO man  

              Tak Já vidím, že po slevě u ramu tak nějak zapomněli na vidlici (alespoň dřív byl rám vždycky d vidlí)

              0 0
              • Rubi  

                2016 stal 165K s RS1, ted stoji 2017 bez vidle 100K, takze neco sundali urcite, jen nevim jestli ti pak prodaji vidli s brainem zvlast

                0 0
                • Dejv94  

                  Já nevím, ale já vidím rám za 75 bez vidle.

                  0 0
                  • Nikovlas  

                    On asi myslel FSR

                    0 0
                  • Rubi  

                    vsak reaguju na komentar nahore, kde se bavime o ramovce za 100, takze FSR… ale princip je stejny…

                    0 0
                  • Mr.Dan  

                    To je teda láce, maj to i „letos“ pěkně napálený. Jen trapně připomínám, že můj rám (byť 26' a neaktuální model. rok už tehdy) vyšel lehce nad 20. Víc bych za to nedal, je to nehoráznost! :)

                    0 0
                    • Nikovlas  

                      Nenapadá mě, kde dneska sehnat top rám za 20. Nemyslím si ale, že je od tebe nehoráznost, že nehodláš utrácet za špičkové vybavení – já bych to taky nedělal.

                      0 0
                      • Mr.Dan  

                        Mno nedávno tu někdo postavil 26ku na karbonovym rámu Ghost HTX, co pořídil snad za osmičku. Nevim, zda to můžu brát jako top rám, asi moc ne, ale zase ta cena. Prostě občas se dá, minimálně to, co zrovna vůbec nefrčí…

                        Jinak ceny kol jsou obecně teďko dost napálený, zdá se mi, prostě je to boom a móda cyklobuznit na Modřanský v neděli odpol, tím pádem jen ten rám musí stát aspoň pod stovečku. :)

                        0 0
                        • Nikovlas  

                          Minimálně teď má Ghost 2 verze závodního HT rámu… Že někdo někde vyšašil nějakej starej (předpokládám, že nejetej) rám za 8 je sice fajn, ale poněkud irelevantní – to, že horší věci jdou sehnat levněji, platilo vždycky – a to, že cena roste po konvexní křivce, zatímco užitná hodnota po konkávní – to taky není letošní novinka.

                          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse