zdravím, v servisu mi na kole vyměnili řetěz i kazetu a teď řetěz na prostředním talíři střílí. Přejde to samo po najetých kilometrech nebo musím nějak zasáhnout?
zdravím, v servisu mi na kole vyměnili řetěz i kazetu a teď řetěz na prostředním talíři střílí. Přejde to samo po najetých kilometrech nebo musím nějak zasáhnout?
Buď si to sedne do 50 km, pak už výměna převodníku
Jsi psal, ze jdes spat. Jaktoze jeste nespis, no?
Sup, sup.
A jen na prostredni placce? Ses si jisty, ze to strili na kazete?
Nejezdis stredni placku na klikach nejcasteji?
ty jsi dneska požil, to já poznám
Jak je vidno, taky si toho zacinam vsimat.
Nepřejde. Nejspíš bude taky na výměnu.
Nedávno jsem měl stejný problém. Po nasazení nového řetězu a zánovní kazety mi to na prostředním převodníku šíleně střílelo. Nejdřív jsem chtěl kupovat nový převodník, ale nakonec jsem vzal zuby kulatým pilníkem a je klid. Tím nechci radit, ale je to také řešení :-)
Asi nemáš vyfocený, co přesně si tam na těch zubech brousil co? :-)
Nafocený to bohužel nemám, ale našel jsem na netu 2 obrázky. Na tomto obrázku je zhruba zobrazeno, jak vytahaný řetěz sjíždí zuby do šikma. A nový řetěz má pak tendenci po zubu klouzat nahoru. A tady je zobrazený nový řetěz i převodník. Pilovat (nebo brousit) se to musí zhruba ve směru těch dvou šipek.
Ty jo dík za info.
A po tom co si to zase vybrousil aby to nesklouzávalo to je v pohodě jo? To vybroušení si jen odhadl, nebo si to něčím dokázal poměřit?
Po tom zákroku mi to už nestřelilo ani jednou. A piloval jsem to jen od oka. Práce asi tak na 15 min (z toho 10 montáž a demontáž kliky a převodníku). Ale s klikami, které mají převodníky napevno zanýtované by to bylo horší. Tam by se už muselo opravdu jedině brousit nějakým stopkovým brusem, což dá dost práce.
nedá. když máš vhodnou frézku ve vrtačce, nebo dremel, tak je to hned. bez sundavaní pily, jen přigumičkuješ kliku k rámu, aby se nehýbala. (Tino sorry :-)
Tak já myslel že kazeta je těch 9 koleček vzadu. Takže oprava- vyměněný jsou všechny ozubený kolečka na kterých je řetěz
Jj, katŸeta je vzadu – 6–12 koleček. Tak kde Ti to teda střílí???
12?
To produkuje kdo? :-D
Zacinam cuchat patku…
Jsem se uklepl – když děláš víc věcí naráz … 11.
Shimano uz ma pry patentovano 16 pastorku, bude to tu co nevidet
A Sram beztak pripravuje 0×17 :-D
Střílí všech 9 koleček na prostředním talíři.
A talire u klik Ti menili opravdu taky?
Myslel jsem si že jo, ale vypadá to že mi jen vzali kryt.
Radeji to vyfot a nahod sem.
Řetez tam je shimano cnhg53
Kolik mas celkove na tom kole najeto?
Prevodniky (u klik) nevypadaji, ze by je nekdo menil.
Uz jsi na tom ujel 50–100 km? Jestli si to nesedne…
Jeste mne napadl zatuhly clanek, ale to by skakalo na vsech prevodnicich.
Na tom novým jsem najel asi zatím 2 km když jsem to zkoušel.
Ten prostřední převodník je mrtvý…
Existuje nějaký postup změření zubů (kazety, převodníku), aby se zjistilo jak jsou ojeté aniž bych to musel namontovat a zkoušet jízdou? Někdy je to vidět na první pohled, ale porovnával jsem třeba problémovou kazetu s novou (zkoušel jsem i mezery mezi zuby oměřovat šuplerou) a k žádnému závěru jsem tímto měřením nedošel
Kdysi na kazetu byla nějaká měrka, měl ji jeden kamarád v servisu.
Ano měrka na kazetu existuje, našel jsem ji na Axit.cz
No ale hned zkraje píše, že měnili jen řetez a kazetu.
A pak pise, ze menili vse, na cem je retez + ten retez.
I tak se to dá brát, ale já pochopil, že všech 9 vzadu :-)