V čem je lepší nosič Thule ProRide 591,než Thule FreeRide 532?Potřebuji dva,takže v penězích je to pro mně docela rozdíl.
V čem je lepší nosič Thule ProRide 591,než Thule FreeRide 532?Potřebuji dva,takže v penězích je to pro mně docela rozdíl.
Anketa: Vyplatí se investovat do drašího ProRide 591?
Lepší je proto, že je prostě lepší :-)
Podívaj se na fotku a IMHO ti to musí být jasné. Hlavní rozdíl je v komfortu upínání, kdy u 981 máš velký dobře dostupný ovladač ve výši střechy, upnutí je tak otázkou chvilky a uvolnění se provádí jen zmáčknutím pojistky a klepeta se samy roztáhnou. Jistící zámek proti uvolnění také ve stejné výšce.
ja bych zas tak ultimativni nebyl – osobne jsem se s Fritzkem po male predelavce vratil zpet k Freeride protoze svira ram z boku a ne shora a zdola jak ProRide. Jediny co jsem musel udelat bylo odvrtat nyty prichycujici rameno k tem trubkam abych to posunul vic dozadu (ted tam mam sroubky), jinak to u vyssich zdvihu vychazi tak ze predni kolo uz leze mimo kolejnici (ale to je potreba udelat, byt jednoduseji, i u toho ProRidu). Nakonec jsem nahradil i nyty drzici samotny rameno za sroubky ale to rozhodne nebylo nutny, drzi to i s nima pekne. Na fabii na upinaci paku dosahnu ze zeme v pohode takze pro me uchyceni neni o moc slozitejsi nez s tim proridem.
Male plus je ze ten freeride na prvni pohled pusobi stejne jak noname za 300 takze ho lze i v cechach nechat na aute, proride mi vydrzel na sidlisti 10 dni :-/
Díky,za reakci,taky mám fabii sedan,zajimá mně právě rozdíl v pracnosti uchycení,ja funguje freride?Je tam nějaká pačka?Je to jiný než u obyč. nosiču?
no ja uz ho mam letitej takze ta upinaci packa coz je vlastne velkej plastovej rychloupinak je uz trochu vyvaklana ale stale funguje v pohode, rychle to chytne vakl v tech cepech drzici ty upinaci ramena ale nicemu to nevadi, ja to stejne na delsi trasy jeste jistim gumicukem. Pokud muzes uchytit kolo sa tu spodni trubku shora a zdola tak ten Proride je jednoznacne pohodlnejsi, rychlejsi a elegantnejsi, navic ma certifikaci do 160 km/h jestli se nepletu, samozrejme si za to musis i trochu priplatit.
Upinani z boku u Freeridu mi prijde univerzalnejsi, tam jeste nastesti moc vyrobcu nenapadlo davat bovdeny :-), musis se natahnout celkovy zpracovani nosice je o neco horsi ale sluzbu odvede stejne dobre jako jeho drazsi braska. Certifikaci ma myslim jen do 130, ale ja osobne stejne s kolem na strese vic nejezdim.
Kazdopadne Proride kdyz nechas v cechach na strese tak ti ho ukradnou nejdyl do mesice, ten Freeride by mozna mohl i vydrzet. Nicmene oba nosice uz maj ten rychloupinaci mechanizmus takze montaz/demontaz je otazka minuty.
Dík za odpověď,je to asi jasný,jedno z mých kol má vedený lanka na spodní trubce zdola,takže freride je pro mně lepší.Díkes za upozornění.
To jsou zase závěry. A co v místě upnuti nalepit na ram kus ochranné fólie? Navíc to spodní klepeto má takový tvar že lanka většinou nesvira.
Nemate nekdo zkusenost s Thule Sidearm? Libi se mi to nepomerne vic, nez vsechny ty co se upinaji za spodni rouru.
cpu do Proridu Spec Pitch a ten ma hadici i bovdeny vedeny spodem a jeste k tomu spodni trubka je dost tlusta a neni problem , hadice i bovdeny jsou v drazce. Koupit si nosic a pak jeste chytat kolo gumicukem mi prijde trosku ujety a prave abych to nemusel dělat tak mam Proride. Síla Freeridu je možná v jednoduchosti systemu kde se proste nema co pokazit a drzi kolo stejne dobre jako proride. Vzhledem k jednoduchosti demontaze nosic na střeše nenechavam nikdy.
Vzhledem k jednoduchosti demontaze nosic na střeše nenechavam nikdy.
Stejně tak a to ani nemám příčníky z drážkou, ale klasiku. Možná kdybych tam měl nosičů víc, tak by se mi nechtělo, ale ten jeden sundám během pár sekund
ja mam problem ze ten bovden mam na spodku mirne do strany takze vychazi presne na dotyk s drzakem a mam bovdeny i nahore. Dat to tam lze ale musi se s tim trochu manevrovat.
To ze chytim kolo jeste gumicukem beru jako takovou pojistku na jizdy rekneme 200 a vice km. Tech par vterin navic me pak uz nezabije a zaroven je to takova kontrola ze je i zbytek dobre utazenej. Ale nutny to rozhodne neni, jen mam panickou hruzu ze mi uleti kolo na dalnici a nekoho za mnou to zabije.
S tim sundavanim – mas pravdu samotna montaz je otazka par sekund, problem je ze to clovek musi k autu prines, v panelaku to musis nekde skladovat, proste oser. Ale uz to tak s nim delam taky :-)
Ono pak jde o to přední kolo koukající ven z držáku, jak jsi sám popisoval. Jak jsem na to reagoval, tak u Sterea mi to u Freeridu vyjde se sníženou vidlicí ok, aniž bych musel s nosičem cokoliv dělat.
U Proridu, aby to bylo chycené i v rozumném úhlu (tedy aby to klepeto se opíralo o spodní rámovku plochou a nej hranou), tak tam už to vůbec s předním kolem nevycházelo ani u Sterea se sníženou vidlicí.
Takže nejde jen o ten samotný bowden.
Vůbec nechápu, proč to spojení ramene s nosičem není o kousek více vzadu. Nedovedu si představit kolo, kde by byl opačný problém a lezlo to z nosiče ven na druhou stranu. Proto mi přijde zbytečně k jedné straně.
no tak posunout to rameno na proridu je otazka asi 5 min :-)
No vidíš jak jsem blbej, tohle mi ani nedošlo, že to vlastně jednoduše jde. Nějak jsem se nad tím více nezamyslel, když jsem nakonec stejně nechtěl vozit v Proridu kolo, kde by mi přední lezlo z nosiče ven. A nějak jsem automaticky dle Freeridu usoudil, že to bude taky problém, i když není.
no ja vozim pro ride na strese uz treti sezonu od jara do podzimu a zatim nic, tuk tuk.. a to jsem parkoval pres noc i v Karvine :)
Na Stereo používám taky Freeride, s Proridem to vychází hodně blbě.
Nic jsem ani posouvat nemusel. Přímo to také nevychází dobře a přední kolo leze už z nosiče, ale stačí snížit vidlici a už je to ok. U Fritzze to asi bude o pár mm horší a ještě máš o jedno větší velikost, to taky tak 2cm přidá. Pak to asi nevyjde ani se sníženou vidlicí.
Mám 2× Freeride a 2 Proride a v každém vozím jiná kola. Raději manipuluju s Proridem, jde to přeci jen o něco lépe. I když je zase u Proridu třeba dávat pozor ze které strany se tam bude vkládat kolo (nosič lze otočit na obě strany, ale když se pokaždé kombinují nosiče více lidí, tak se každou chvíli stane, že nějaký vyjde na blbou stranu).
Měl jsi sakra smůlu, vozím na autě ProRidy od března do listopadu a dobrý, chce to je mít zamčený a pro sichr ještě stahuju nadoraz úchyty kol a zamykám i ty. Každý znepříjemění zmrdům je dobrý. Parkuju taky na sídlišti, zmizelo mi tu i celý auto takže celkem fajn oblast. Co se krade jsou ty upevňovací pásky, nenechávat na autě a v autě! Já nechávám auto mejt v shopping centrech a přes zimu mi zmizely z kufru i s těma gumovejma návlekama:-/ No a člověk to zjistí samosebou až když je potřebuje, takže kdo ví kde je jim konec.
no ten zamek je spis aby ti to neserval nejakej obejda na krizovatce, jinak to vyrvat neni zadnej problem, staci jakykoli kratsi pacidlo. Me nejvic sere ze to nejspis vazli magneti protoze „ne vole hlinik“
jo a nejsem jedinej komu to ukradli, rekl bych ze spis ty mas stesti :-)
Určitě ProRide 591. Proč? http://www.obchod-thule.cz/…ide-591.html
mám freeride a stačí mi. s proride ale skúsenost nemám
ProRide mám a je super, doporučuji
Ono je to úplně jedno pokud třeba nemáš problémy se zády jako můj taťka který se u Freeridu musel víc natahovat a z toho potom byli zdravotní potíže. Potom jsme koupily Proride který se mnohem lépe ovládá. Jinak obsluha je u obou luxusní.
máme doma Freeride – naložíš tam všechno od krosových authorů po freeridovou konu stinky, uchycení v pohodě, akorát se holt musíš natáhnout nahoru…
Vozím freeride, kamarádi proride. Jediná výhoda je pokud jsi menší, nebo máš vysoké auto. Jinak je to fuk. Osobně mám 190 cm, kola vozím na Octavii II a není v tom potíž.
mam Pro Ride a komfort upinani kola je paradni. a da ses tim i docela svihat na dalnici:))
Uvažuji o něm, mám vysoké auto, ale bojím se upnutí rámu-na spodní.ramovce je e hadicka kotoucovky…
ja v nem vozim i silnici, ktera ma lanka spodem a no problem. napis mi mail a muzes to tam zkusit dat, at vidis.
Proride má jedno rameno,Freeride dva a také způsob uchycení kola se mi zdál lepší(drží rám z boku)
Po roce používání spokojenost a letos přikoupím třetí.
Nevíš jak se Freeride snáší s karbonem?
mám proride, protože spodní trubka u kola má čtvercový průřez. jsem spokojený, ale měj na mysli, že pokud budeš dávat na střechu víc věcí, tak proride je prostorově náročnější. když tam dám rakev, tak k tomu dám jeden proride. ty freeridy bych mohl dát dva.
Taky důležitá informace.Budu tam občas mít 4 kola.
Kdyz ty proride otocis tak 4kola na strechu das v pohode. Jen musis vyndat sedla, aby riditka nebrousily sedla. Za me doporucuji pro ride – uz je pouzivam intenzivne pres 7 let a nezklamaly. Ja je tenkrat ale kupoval za 2600Kc/ks, takze dneska kdyz jsou kolem 1600Kc tak je to sranda.
na Fabii o kterou se mu jedna bude rad kdyz da 3
tak na fabii das uplne bez problemu 4 proridy i s kolama :-) aniz bys musel cokoli sundat, vyzkouseno
zdar, tos mi dal do rany, protoze se chci zeptat jak je to s uchycenim kola do proridu pokud ma spise „hranaty“ tvar ta „kulata“ trubka :-), je to fakt v pohode? nema to tendenci vyjizdet? dik
U Marina jsem musel chytat kolo až skoro u středu a tam měla trubka obdelníkový tvar s šířkou rovnající se skoro šíři středového pouzdra a na výšku cca 2,5–3cm a nikdy nebyl problém.
ne, je to v pohodě. stačí, když to pořádně utáhneš. držák má dole tvar véčka, takže to tam zapadne a vršek to zaklapne
ohledně té velikosti – řeším to ve spojitosti s tou rakví. tam si moc otáčením držáků nepomůžu.
Pořád jseš na tom době, k našemu boxu už na střechu nosič nedám – široký box a úzké příčníky :-(
neválí se pls někomu doma ta redukce na lefty pro uchycení kola za vidlici na thule? Popř. cena. Thx.
nevyplatí se šetřit… časem se to vrátí na nervech a čase… .-)
Díky,
všem za vyjadření.Beru ProRide 591.
delas dobre hochu, nic lepsiho neni
Určitě dobrá volba. Vlastním tyto držáky dva na naše kola a jednou jsem tam dodával ještě další 3 obyčejné, takže výsledek byl na střeše 5 kol a cesta do Rakouska. Narovnat to nebyla úplná sranda.
…pěkné,a co na to střecha/uchycení /hmotnost ?
Střechy se ptát nemusíš, tohle je Das Auto a ne nějaký povoz pro vožení slepičích vajíček. :-)
A 5 kol se snad do běžného hmotnostního limitu střechy 100kg vejde s přehledem.
No tak nesmíš mít kola těžítka, příčníky 10kg, 5×nosič 5×4.5kg=22.5kg, na kola ti zbývá 67.5kg, to je 13.5kg na jedno a ne každá střecha má nosnost 100kg.
A ty se zase nauč číst, psal jsem, že se to tam vejde s přehledem…
Než začneš mít chytré poznámky, tak bych si nejdříve zjistil kolik má ta Jetta nosnost střechy, že by 75kg. Nosnost patek Thule je podle typu také těch 75kg (ne že by více neunesli, ale když brzdiš , tak ty síly jsou násobné), takže 5 kol na Jettě+příčníky+držáky a tvým tvrzením „vejde se s přehledem“ bych nebyl tak suverénní.
Ještě jednou: do běžného hmotnostního limitu. Dále s Tebou nemá cenu diskutovat.
Třeba na mém autě je, díky panoramatické střeše, limit 35kg, což je tak na jedno kolo a nebo skoro prázdnou rakev…
Proride mam. A pokud mas napriklad kolo GT, tak ho tam neupnes. Ram je moc vysoky… Radim ti vyzkouset u prodejce.
upnes, musis ale kolo posunout hodne dopredu a tim padem i polohu ramena vuci kolejnici aby ti predni nevypadavalo.
Force jsem neupnul… zalezi i na velikosti ramu. Radeji bych nestandartni ramy zkousel nebo hledal na netu kompatibilitu. Sichr je sichr. ;)
bál jsem se opačného problému, naštěstí v pohodě:)
Oceláček. Ten nosič je super…, ale ma své mouchy..chtělo by to nastavitelnou právě tu nožičku co drží kolo. Ale 95% kol věřím, že se tam dá uchytit ;)
Mám zrovna na střeše viz. obrázek 2× GT a úplně bez problémů. Jsou to tedy HT Avalanche 0.5 a 2.0. Problém bude asu spíše u Fullů.
on mysli GT fully, tam vede spodni ramovka skoro o 10 cm vys nez je normalni a muze byt problem s kratkym ramenem
Tak.
GT I-drive 5 naprosto v pohodě. A taky je to kůň vysokej…
Jednoznačně ProRide. Nepoměrně komfortnější manipulace. Mám doma dva a nemůžu si je vynachválit. Kolo dokáže upevnit i mladá, která je menšího vzrůstu.
Některá kola se nesmí upínat za ryhloupínák do těchto nosičů. :(
a důvod? není to za rychloupínák, ale za vidlici
jsem ten nosič tehdy kupoval kvůli Mantře, která jinak chytit nešla…
a vozilo ho víc lidí, třeba co měli tehdy populární SA..
Myslel jsem klasicke vidlice, kde to neni dopotuceno… navodem
nevim, návody nečtu, ale vozil jsem/vozím v tom (mimo pevných) tyhle vidlice:
Manitou Spyder
Manitou SX
Manitou Mars Elite
RockShox SID (ještě ta stará 80mm verze)
FOX RLC100
a žádnej zaznamenanej problém…
Mám kolo merida matts tfs 700-v, které má hranatý rám. Můžu na toto kolo použít Thule ProRide 591?
Ahojky – ano jde to zcela normálně (mám 2 kousky právě pro mojí MERIDA Matts TFS XC 700D model 2010 a manželčinu MERIDA Matts TFS XC 600D model 2010. Takže naše hranaté trubky od Meridy tam jdou upnout naprosto v pohodě :-)
Mám taky meridu – hranatou – bez problému.
Oziveni:)
Nevite zda pujde to Thule Prorider upnout mostrozni trubka RB Monsteru EN?
Diky!
„Vhodné pro rámy kol až do 100 mm (oválný 80×100 mm, kulatý 22 – 80 mm)“
Zkus ot zmerit :-)
Diky, jdu pohledat skladaci metr a pomerit to:) Jinak jde jeste o tu navarenou mostni konstrukci, jestli moc neprekazi.
Zkus se podívat na tento, http://www.nosice-autoboxy.cz/…ol-SHERPA-Al . Používám ho na GT Force a zatím super.
uchyceni za kliku vypada zajimave, ale nejak si mylsim, ze za ram je to pevnejsi…
Ber to jenom jako eventualitu, rozhodni se sám. Možná Ti ale nic jiného nezbude, pokud Monstra nikam neupneš. Jinak si myslím. že jde jen o pocit,ta klika musí být úplně stejně pevná jako rám. Tento nosič je podle výrobce určen především na kola s carbonovým rámem.
Jasny, diky za tip. Kamos ma nejaky obys nosic, kd ejsem to upunal na trubku + uvazoval spagatem. Jde to vpohode a cas taky neresim, ale kdyz si budu kupovat nosic pro sebe, rad bych neco bezstarostneho…asi mi nezbude nez najit lokalniho prodejce thule a dojet tam i s kolem a vyzkouset jak to bude pasovat…chmmm…
Hodně štěstí a ať něco koupíš.
591 můžu za sebe jen doporučit-kriterium výběru bylo – rychlé a jednoduché nasazení kola na střechu auta,které by zvládla i přítelkyně,univerzálnost na rámy,pevné uchycení při rychlé jízdě,větru apod a bezporuchovost.Po předchozí srágoře od Hakra,kde jsem 2× strhnul závit + vyžvýkal plast na utahovacím kolečku při utahování THULE 591 všechno tohle splnil na 101% Takže absolutní letitá spokojenost,jedinou závadou je to že mi ho už jednou ukradli.
Oziveni, mam dotaz na nosic thule freeride 532.
Mam zahratku se ctvercovam profilem trubek, nosic ma uchytky zaoblene. Doposud jsem nosic dycky zacvaknul na proful a neresil. Akorat jsem dve uchytky ztratil a tak se ptam, zda nemaji byt na ctvercove trubky jine-ze byc koupil ty spravne.
Druhy dotaz. Kdyz jsme nosic pritahl tak, ze se zakulacena dotykova plocha (na obrazku vlevo nahore) ohnula a stejne tak i plech na samotnem nosici, tak to bylo utazene asi moc, ze?:) S tezsim kolem jsme si rikal, ze vice je proste vice.
Diky!
Došel mi nosič Thule Freeride a jsem dost zklamaný kvalitou nýtování. Od značkového výrobku bych čekal více. Psal jsem prodejci, co s tím, že nechci, aby mi kolo někde cestou uletělo i s nosičem. Prej je to v pohodě, že to kolo unese. Maximálně mám nosič vrátit jako nevhodný nákup.
Je takováto kvalita nýtů u Thule opravdu běžná? Mám být v klidu? Dík za odpověď.
Než povezu kolo do prodejny, tak se zeptám tady skupinového vědomí :-)
Zkoušeli jste někdo upnout dětské 16'' kolo do Thule ProRide 598
Synek už na tom celkem valí, chtěl bych ho vzít na dovolenou, ale do kufru už ho prostě nenacpu, neboť tam jede vozík za kolo :-D
Edit: samozřejmě bez postranních koleček :-D
ja tak vozil Earlyrider Belter 16. akorat neslo posunout upevneni na kolo presne, ale jinak v poho..
Oka, díky za odpověď :-)
Při troše improvizace i 12" :-) Ale tam už je asi jednodušší ho dát do kufru.