Stavba oceláku nebo carbon za cca 120k?

78 nepřečtených
  • arnettte

    Ahoj všem,

    chtěl bych zde poprosit o diskuzi a radu zda postavit ocelak nebo koupit carbon, jelikož jsem se rozhodl, že si udělám po mnoha letech radost.

    Vždy jsem jezdil a před mnoha lety i zavodil pouze na oceli a hlíně. Líbí se mi pořád oldscholové typy kol. Dodnes mám doma a pořád na něm jezdím, Daccordi(hlína) na Campě a max. spokojenost. Na carbonu jsem nikdy nejel.

    Chtěl bych si nechat vyrobit na zakázku rám ocel Tommasini, osadit chorusem, nizkoprofilové záplety a věci kolem.. Postavil bych si ho sám a když to počítám dostávám se na cenovku 110–120k.

    Otázka zní zda už v této cenovce nejít radši do carbonu?

    Všem vám děkuji za reakce.

    0 0
    • novas752  

      Spíš radši uhlí a hlavně ne Campu!

      Třeba tady – full karbon (rám, vidle, kola, kokpit, sedlovka), pevný osy, kotoučovky a elektrika za 120 – nekup to.

      0 0
    • alinceb  

      Hlavně se nenech odradit lidma, kteří tomu nerozumí!

      Pokud zvažuješ ocel, musíš vědět proč. Ocel nepojede tak dobře jako carbon a určitě bídě i těžší, ale narozdíl od carbonu bude mít duši a to ty chceš. Je jen málo výrobců carbonových rámů, u kterých rámy duši mají (třeba DeRosa, Ritte, Festka nebo Rozzo) a to asi nezaplatíš.

      Tommasini je fajn, ale celkem drahý. Klidně bych kouknul i po jiných rámařích tady v ČR – Rozzo, Lucas, SingleBe a nebo místňáci Kamaro a Novák…;)

      0 0
      • arnettte  

        Moje představa byla italský rám na italských komponentech.. Tommasini je moje vysněná značka.. nemám bohužel srovnání s carbonem, ale nejsem zrovna gramážník, takže vyšší váha rámu mi nevadí. DeRosu atd už určitě nezaplatim..

        0 0
      • kubad  

        Pokud chce uvalit tolik peněz, tak bych rozhodně nenechal vařit lidi co nemají zkušenosti se špičkovým materiálem.

        Jinak proč by měla ocel jet hůř? A proč by měla být těžší? Je to jen ó penězích

        Rámy z 953 se dostanou hodně pod kilo

        0 0
        • alinceb  

          Ocel nebude mít takové parametry v tuhosti a možnosti návrhu spojů a trubek. Lehká umí být, ale pak jsi cenově v porovnání s carbonem v nesmyslu.

          Co se týká zpracování TOP materiálu, tak u Rozza nebo Lucase bych se nebál…

          0 0
          • kubad  

            Jj v Rozzu by to šlo, ale osobně bych šel cestou známého rámaře, i s ohledem následné ceny rámu.

            Vlastnosti rámu , to je na dlouhou debatu však to znáš :)

            0 0
        • arnettte  

          Asi se neumím dobře vyjádřit, proč jsem toto vlákno založil. Chtěl bych, nebo můžu uvalit tolik peněz za vysněné kolo, ale chtěl bych radu zda investované penize budou odpovídat aspoň přibližně dnešním standardům v dane cenové hladině. Zda už třeba i ten Tommasini neni za zenitem? Neměl bych problém jit do carbonu, i když jsem na něm nikdy nejel. Ale pokud by má představa nebyla na míle vzdálená od dnešních carbonu, co se týče vlastností, tak bych šel do oceli. Jelikož jde o dost peněz, tak se radši zeptám, než udělat nějaký kopanec a pak by mě to mrzelo.

          0 0
          • kubad  

            pokud použiješ kvalitní materiál, bude to OK

            geometrie se nijak zásadně nemění už roky, pokud víš co chceš není v tom problém, otázka jsou kotouče jestli ano nebo ne.

            takováhle klasika nikdy neomrzí

            ale i ocel se dá udělat moderně a dá se i koupit

            http://www.planetx.co.uk/…00-road-bike

            0 0
            • novas752  

              Nebo titan. Taková lehčí dražší ocel. :)

              0 0
            • arnettte  

              Ja se přikláním k čelistím.. myslim si, že na klasice by byly kotouče, jak pěst na oko.. a co jedenactkovy chorus? Campa už není co bývala?

              0 0
              • kubad  

                není, ale je pořád v pohodě, funguje spolehlivě

                0 0
                • novas752  

                  A dáš za to kopec peněz, oproti japoncum se to blbě seřizuje a chodí to divně.

                  0 0
                  • kubad  

                    nemyslím si že by cenově byla Campa tak jinde

                    0 0
                  • kokoska.rokoska  

                    Když nemáš levý ruce, seřizuje se snadno a pak, jaké to překvapení, chodí dobře. Ale je pravda, že každých 30, 40 tisíc kilometrů je dobré seřízení zkontrolovat.

                    0 0
                  • Rockodendronus  

                    Ach jo novasi, už zase radíš, aniž bys vůbec tušil, o čem mluvíš?

                    0 0
                    • novas752  

                      Ne ne, vim moc dobre o cem mluvim. Minimalne 15 Campagnol uz jsem serizoval, silnicnich Shiman aspon ctyrnasobek a par SRAMu taky. Jak x let stare, tak ty uplne nove. A nove Campy se proste serizuji hure nez Shiamno nebo SRAM (byt je to principialne to same) a to ani nemluvim o instalaci a serizeni EPS ve srovnani s Di2 ci snad dokonce eTapem, to je uplny peklo, uz jen kdo vymyslel, ze z baterky musi vest 4 kabely a od komponentu odpojit nejdou.

                      Italove usnuli na vavrinech.

                      0 0
              • mr.ricardo  

                Chorus je prima, je to trosku pakarna na serizeni (proti starsim campam), ale pak uz je to jen radost :) Kazdopadne, pokud mas vysneny kolo italskou ocel, tak si ji porid a hotovo. Jestli to mas na jezdeni pro radost a nemas ambice mezi profikama, tak to, ze to je o par procent tuzsi a o par deka lehci, ti muze byt celkem u zadele.

                0 0
                • kubad  

                  +1

                  souhlas

                  0 0
                • arnettte  

                  Budu ho mít už jen na ježdění pro radost s nájezdem cca 8tis/rok, žádné závody, natož profíci..

                  0 0
                • arnettte  

                  Budu ho mít už jen na ježdění pro radost s nájezdem cca 8tis/rok, žádné závody, natož profíci..

                  0 0
    • Sauce  

      Bych vzal něco jednoduchého. Třeba Stelbel SB/03, Ritte Snob nebo z titanu Wittson Suppresio. A k tomu pěkná kola. Vím, že je to konfekce a ne stavba, ale možná by něco podle geometrie sedlo… Tommasini X-FIRE mi přijde super, ale drahej.

      0 0
      • mr.ricardo  

        Jeste bych pripsal italsky titanovy Nevi, to jsou moc hezky ramy.

        0 0
      • kamaro  

        hmmm, to Ritte je opravdu mňamka.

        0 0
      • marius  

        Běž do karbonu, na Dura Ace, nebo Ultegře, lehké kola a dneska bych uż šel do kotoučovek. Svezeš se mnohem líp než na oceli a budeš spokojený. Ocel je určitě frajeřina, jestli chceš jen ocel tak Colnago a ten jejich lak jsou super. Nevím ceny, ale ty rámy jsou tak krásný, že to stojí za to koupit a slevit pak třeba na sadě.

        0 0
        • kubad  

          poprosím o vysvětlení proč by se měl na carbonu svézt mnohem líp než na špičkové oceli?

          0 0
          • marius  

            Vlastní zkušenost, pokud máš jiný názor, neberu ti ho.

            0 0
            • kubad  

              s jakou ocelí? teda jestli se můžu ptát?

              0 0
              • marius  

                Měl jsem kdysi silničku od Štěrby na trubkách Columbus Thron, to bylo tenkrát super kolo, alespoň pro mně. Pak jsem přešel na hliník, teď už jezdím pouze na bajku s karbonovým rámem. Pocit byl takový, že hliník jede líp jak ocel a karbon líp jak hliník. Samozřejmě jsem si nikdy nemohl dovolit špičkové kola za sto tisíc. Nepochybuji, že dneska se dá postavit špičkové kolo s CroMo rámem, ale já osobně bych šel raději do karbonu (na Kolokrámu mají hezká kola). Jestli ale zakladatel vlákna chce mermomocí ocel rám, tak osobně bych šel do toho Colnaga s takovým rozpočtem.

                0 0
                • kubad  

                  ano s tím se dá souhlasit.

                  známí teď vyměnil Top karbon, za Top ocel a je spokojenější :D že by byl pomalejší nebo se mu hůř jezdilo tvrdí spíš že naopak

                  0 0
                  • novas752  

                    Co to tam je na tom uhlíkovym rámu dole pod středem?

                    0 0
                    • kubad  

                      netuším :D na jeho kole sem si toho nikdy nevšiml asi tak mají řešený rám

                      0 0
                      • TJK  

                        imho vystup zadniho vedeni vnitrkem k brzde a smyku

                        0 0
                  • marius  

                    To věřím, ale zajímalo by mě, co z toho dělá rám, co kola, atd. Chápeš co myslím.

                    0 0
                    • kubad  

                      vyměnil jen rámy :D, osazení zůstalo

                      0 0
                      • marius  

                        Viš jak to je. Mi se taky líbí klasika. Kdybych na to měl, možná bych si taky koupil to Colnago v laku jako vozil Mapei. Takové kolo dneska má málo kdo. Ve své situaci, kdybych šel do silničky, tak koupím něco kolem 60 000 na Ultegře. Mít rozpočet jako Arnette, tak bych uvažoval o karbonovém Fondriestu, nebo Bassu na mechanické Duře a možná těch kotoučovkách. Co mi ale na těch nových rámech vadí, je to středové složení pressfit a podobné systémy, docela dost lidí s tím má problémy.

                        0 0
                • arnettte  

                  Já taky netvrdím, že chci mermomocí ocel. Byla to má představa a proto jsem založil toto vlákno. Souhlasím s tím, že stará ocel jede hůř jak hliník. A je vidět, že tady jsou dva tábory, které jsou pro ocel i pro carbon. Jsem možná rád, že tu zatím nikdo nenapsal velkou nevýhodu oceli vůči carbonu.

                  0 0
      • arnettte  

        Ritte vypadá taky super. Měl jsem na mysli něco takového:

        http://www.tommasini.it/…i/36/CLASSIC

        Bude vážit cca kolem 1,5 kg.. jelikož bych potřeboval tak 50, 51 rám..

        Kola jsem si představoval nějaké od Ambrosia nebo Campa..ale není podmínkou. Ani vlastně nevím do kterých bych šel, jelikož je tolik dobrých výrobců zapletů(Zipp, vision, mavic..)

        0 0
        • Vilém  

          Krasny to je, o tom zadna, ale treba klasicky, ne ahead predstavec, bych si odpustil.

          0 0
          • kubad  

            já bych něco modernější spíš :D

            http://www.planetx.co.uk/…l-road-frame

            celé kolo už je relativně za super cenu

            http://www.planetx.co.uk/…00-road-bike

            0 0
            • arnettte  

              Ten Holdsworth vypadá taky super, pěkná práce. Akorát je to sloping a chtěl bych klasiku.. Ve slopingu mám teď Daccordi a to mi stačí. Jinak moc děkuji za podněty, budu to postupně procházet a přemýšlet jak dál.

              0 0
            • Honzis  

              hodně rozumné ceny! Za tohle to češi nesvaří ani omylem … http://www.planetx.co.uk/…ion-frameset

              Mně se líbí ten Ritchey ve verzi 2018 – https://ritcheylogic.com/…skyline-blue ale 1300 euro není zrovna málo a je otázkou kolik jich vůbec do ČR dovezou.

              0 0
              • Sauce  

                Tak třeba odtud: ODKAZ

                0 0
                • Honzis  

                  víceméně za stejné peníze není problém ho koupit v čr, ale to je právě stará verze v šedé a ta mě na živo úplně neuchvátila. Když si vzpomenu, že jsem kupoval v 2007 nebo kdy bazarovou ZONU od Fořta s vidlí, carbon vidlí, představcem a 2sedlovkami za 4000Kč tak bych nad nynějšími cenami brečel. Vlastnostmi to byl dobrý rám, byť ten Ritchey vypadá propracovaněji, ale že bych kvůli image platil za železo takovou pecku, to už mě nějak opustilo a nechávám si svojí italskou ocel (trochu orezlou) a karbonovou Ameriku + hliníkáče, který se nevyplatí prodávat …

                  0 0
          • arnettte  

            A head představec je řešitelný i na klasiku. Stačí hliník a soustruh a „skoro“ nepoznáš, že je to předělané. Udělal jsem si to tak na fávu a byl tam ahead představec.

            0 0
            • Vilém  

              Tak ono tam staci dat vidlici s bezzavitovym krkem a normal ahead.

              Jen jsem se vyjadroval k tomu odkazu a takto bych to osobne nechtel.

              0 0
        • MiKED  

          nádhera!

          0 0
    • Sauce  

      Myslím, že ať koupíš cokoliv, stejně budeš řešit, jestli jsi neměl vzít Tommasini :-) Takže jdi do něj.

      Na obrázcích Cinelli Xcr (cenově asi už přes limit), Cinelli Nemo Tig, Mosaic RS-2, Pegoretti Love, Ritchey Road Logic Steel a titan Pearson Just Killing Time.

      0 0
      • prodi  

        1 a 3 nádhera

        0 0
      • Smazaný účet  

        Pane jo… Taky i tyto fotky mě přesvědčily, že bude-li jednou silnička, bude na oceli.

        0 0
        • kamaro  

          Jojo, moje dvě oblíbené – 1 a 2

          Sice obě dvě výrazný sloping který každému nesedí, ale mi se líbí…

          0 0
      • madik  

        Nj ale ty kola dělá zajímavé a pěkne jen lak. Taky se mi líbí, ale opravdu jen díky moc peknemu stylovemu paintjobu. Karbonovy rám s obdobným lakem bude vypadat stejně dobře, ne-li lépe díky komplexnějšímu tvaru a hladkym prechodum.

        Bohužel kola od velkých výrobců co umějí udělat kvalitní karbonovy rám se dodávají povětšinou s nezajímavým designem, který obměňují každých pár let podle nejnovějších průzkumu a „požadavcích“ trhu, který se ale líbí jen nekomu a největší přidanou hodnotou takového sériového kola jsou obrovské loga výrobce. Nj holt jezdící reklama.

        Ale k věci, kdo chce krásné stylové kolo. Nemusí to být jen Custom italská ocel. Dá se vzít i moderní karbonova technika co bude prostě lepší a nechat si to prestrikat buď podle sebe, nebo se nechat překvapit s čím přijde grafik.

        0 0
    • grafik  

      Věřím tomu, že se ocel masivně vrátí. Jednou bych si chtěl také pořídit ocelovou silničku za ranec. Jinak doporučuji přečíst knihu Záleží jen na kole, myslím, že se v tom příběhu najdeš : )

      0 0
    • kudlanka32  

      a co bikova legenda Chris Chance :-D

      http://fatchance.bike/…-truetemper/

      0 0
      • tromboonen  

        No jo, ale k tomu by musel koupit tu Rasta sadu za 8,5k EUR na eBay, co tu nedavno byla ve fotkách…

        0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Plan A: Pujc si nekde karbonovou testovacku, a projed si ji, at vis o cem to je.

      Pak si udelej tyden dovcu, sedni na auto, vezmi manzelku/pritelku k mori (cestou muzes udelat den dva zastavku u Insbrucku a projet si tam nejake kopce), dojed do Grosetta a dojdi si primo k Tommasinimu do firmy. Maji v prizemi cykloshop a v patre showroom se starymi exponaty i novou produkci- retro i modernu-, a uvidis. BTW maji tam i jeta kola. Jako bonus fantasticke jezdeni po Toskansku, byli jsme tam ted dvakrat v breznu najizdet.

      Plan B: Tommasini ihned.

      Jestli je Tommasini za zenitem.. panu Iriovi ktereho jsme tam potkali, je pres 80 let a sotva chodi a samozrejme kola nestavi. Osobne jsem byl v showroomu trochu zklaman. Myslim ze punk v oceli uz je dnes trochu jinde.

      Mam srovnani kvalitni klasicke oceli Eddy Merckx r. 1986 ramu postaveneho jako retro moderna (Campa Athena 11sp, FR3 kola), a pak jsem tam vymenil ram na Ridley stredni tridu karbon, obe jsou v profilu… Karbon je rychlejsi. Ten Merckx je vic srdcovka. Jezdim na obu, (Eddyho ted zas jako festku).

      0 0
      • arnettte  

        Nad timto jsem taky přemýšlel a bude to asi nejlepší řešení. Projet carbon, vyzkoušet na vlastní kůži o čem to je a udělat si srovnání.

        Ten výlet jsem chtěl letos udělat, a zastavit se i v San Miniatu, kde je Daccordi, leč to už z časových důvodů tento rok nedám.

        Všem vám děkuji za užitečné příspěvky, až se to zas někam pohne, tak napíšu.

        0 0
        • Honzis  

          Pokud máš rozpočet 120 tak není problém pořídit super karbon (bazar) a k tomu fajn ocel s nějakým základním osazením. Samozřejmě chápu že top rám, top sada a super kola mají něco do sebe, ale to se pak na tom pomalu bojíš jezdit … Když srovnám cca 20let starý Columbus Aelle vs 2.nej karbon od Treka 2009 tak karbon jede líp, zrychluje líp, pohodlí +/- stejné, váha o 2kg míň, 1" hlava oceli nic moc, ale na nějaké delší trasy v normálním „dízl tempu“ je víceméně šumák na čem jedeš a jestli neřešíš 1km/h na průměrné rychlosti a lenost v akceleraci tak si lze vystačit i teď s rámem a la Fořt 78 :-) Na železech jsem najel hodně přes 120 000km a furt to má co do sebe, ale teď stojí ocel ranec a z ekonomického hlediska je prostě karbon teď to nej, pokud člověk není vyloženě fajnšmekr. Kolo má z mého pohledu jezdit a sloužit, stavět si za 100 leštěnku abych na tom jezdil v neděli přes léto na pivo nemá cenu a za 120 budeš mít s přehledem 2 kola – jestli je tam Dura nebo 105 či Veloce je víceméně buřt pokud si nehraje člověk na deka.

          0 0
          • klobrch  

            Souhlas. Osobně jsem na tom podobně a dnes bych z karbonu do oceli nešel. Jedinou nevýhodu v karbonu vidím v tom, že rezonuje všechny pazvuky jak ozvučná deska na kytaře, to ocel byla v tomto směru milosrdnější.

            0 0
    • Al Stra  

      http://procycle.cz/master-30th/

      něco takového?

      0 0
    • fsoucek  

      Kdybych se rozhodoval jak o Ty, tak bych min. uvažoval o tomto: https://www.cyklobazar.cz/…super-record

      Rám naprostá klasika, top sada od Campy, klasické záplaty, pár věcí navíc (ocelová vidle, semi-compacty).

      F

      0 0
      • arnettte  

        Tak rozhodnuto.. půjdu do Tommasini..

        Chtěl bych ještě poprosit o názor na nizkoprofilové záplety. Zvažuji tyto 2 moznosti, nebo pokud víte o něčem podobném:

        1. Střed Campa RE, nerez špice, ráfky Ambrosio Excellight
        2. Záplety Campa Neutron Ultra

        Díky

        0 0
    • embi  

      Ax Lightness, to je exkluzivitka;)

      https://www.benotti-bikes.com/…tra-frameset#…

      0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Otázka spíš zní, o co ti jde. Hodně lidí koupí karbon čistě pro ten pocit a pak přísahají, že je to nejlepší věc na světě. Nic proti tomu. Hlavně že jezdí :)

      Chceš kolo pro ego, kolo co bude závodit, nebo kolo co bude pohodlně či kolo které vydrží pořádný nářez?

      Na závody asi určitě karbon. Pro ego cokoliv, s čím se budeš cítit dobře. Na a když si vybereš ocel, pořád si můžeš rozhodnout do jaké míry chceš preferovat váhu nebo výdrž.

      S pohodlím nejvíc udělá geometrie, osazení (např sedlovka, objem pláště) a hlavně jak ti celé kolo padne. Materiál je druhotný. Takže otázka tady asi zní, rozhoduješ se mezi zakázkovou ocelí a sériovým karbonem, nebo zakázkovou ocelí a zakázkovým karbonem?

      Když dojdeš k rámmistorvi a řekneš mu „chci pohodlné ocelové kolo co mi padne“, věz že dostaneš rám, který bude dělaný pro tebe a bude pohodlný. U sériového karbonu to bude loterie, pokud teda nemáš přesné představy o geometrii a nemáš vybraný přesně takový rám, jaký ti bude sedět.

      Pokud však zvažuješ zakázkový karbon, věz, že s karbonem se dá pracovat mnohem přesněji než s ocelí. Otázka ceny a životnost je však druhá věc.

      A pokud se to snažíš nějak objektivně odůvodnit… Jestli nezávodíš, tak kobercovým bombardováním celého argumentu je že na rychlosti se stejně nejvíc podepíše to, co se točí; kola a gumy. I na ocelový rám si budeš moct dát karbonové kola a předražené závodní pláště, takže to posviští úplně stejně rychle, kromě těch pár případů kdy budeš jezdit time trial a sprintovat do kopce na úrovni soutěžících atletů.

      0 0
      • arnettte  

        Jak už jsem psal o 2 příspěvky výše. Rozhodnuto, jdu do oceli od Tommasini.. Silniční zavody v dnešní dobe už ne, výkonnost je už minulostí. Chci kolo, které mě bude sedět, jak ulité. Na nějaký gram nehledím. Co se týče kol, ptal jsem se zde už, zda jit do nizkoprofilu Ambrosio, či do zapletu Campa. Zatim žádná relevantní rada nebo zkušenost. Ja jsem vždy jezdil na nizkoprofilech a treba s 50mm rafky nemám zkušenost, tudíž nejsem ani porovnávat.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.