SRAM Force AXS – výměna řidítek.

48 nepřečtených
  • Aduldinho

    Ahojte bando bajkfórácká :-)

    Řeším výměnu silničních řidítek na tomto kole: https://www.mmrbikes.com/…-tour21.html?…

    Vzhledem k tomu, že se jedná o SRAM systém a navíc je vše integrováno nejen v rámu, ale i v představci a řídítkách, tak jsem zatím 2× narazil, že mi kolo do servisu nevzali, chápu, že toho teď mají kvanta, ale že by si nedokázali s tímto poradit mě dosti zarazilo (nespěchám na to). Copa řazení je naprosto v pohodě, to je bezdrát, to se nemusí vůbec řešit, ale horší je to samozřejmě s brzdovýma hadicema.

    Mám zakoupena tyto rodla: https://www.koloshop.cz/…riditka.html

    Původně jsem se do toho samozřejmě pustil sám, ale narazil jsem na problém s olivkami repektive maticí za nimi. Do nových řidítek bych to zřejmě dokázal protáhnout včetně matice, ale původními matici neprotáhnu. A tak nevím, jak dál postupovat, odmítnutí již ve dvou servisech mě odrazuje od toho zkoušet oslovit další.

    Můj dotaz tedy zní, jak si poradit s olivkami, jde je nějako nedestruktivně odstranit, aby šly znova použit? Případně i destruktivně ale tak, abych nemusel zkracovat hadici, není tam moc prostoru pro zkrácení, aby mi hadice na nová širší řidítka pásla. Nebo mám raději rovnou objednat i nové hadice a jaké zvolit? Existuji nějaké neoriginální alternativy a nebo je nutno zvolit přímo od SRAMu a který konkrétní typ?

    Tuším, že se jedná o tyto olivky: https://www.koloshop.cz/…riditka.html

    Předem díky za konstruktivní návrhy řešení a omlouvám se za sloh, pravopis a délku sdělení. A pokud je to tady již někde řešeno i za vytváření nového tématu. Ale zkoušel jsem se místními tématy lehce probrat a řešení se bohužel nedopátral.

    0 0
    • kubad  

      inzerty v hadicích u pák by měly jít vyšroubovat i s olivou je tam Torx T8 zepředu (pak musíš použít nové) a matice pujdou sundat, jiná cesta není.

      Pokud budou hadice krátké – zadní dopředu, a dozadu novou – originál

      https://www.koloshop.cz/…-T8-1ks.html

      0 0
    • Aduldinho  

      Zdar,

      tak dnes jsem se konečně dokopal k té výměně řídítek, bohužel olivky nešly odšroubit, byly tam nějaký jiný než na torx.

      Takže jsem hadice byl nucen lehce zkrátit, ale naštěstí to celkem klaplo a nemusel jsem tahat nové.

      Páky už jsou na rodlech, jen musim dořešit odvzdušnění brzd, jelikož jsem sic zakoupil univerzální sadu, ale chybí mi tam ten baznecht pro SRAM Bleeding Port bo jak se tomu nadává :-(

      Přikládám pár fotek z dnešního cyklotuningu, ;-)

      0 0
      • Jáchym 1  

        Já jsem v pá.zakracoval k pravé páce Apex,tak že jsem dal rovnou novou olivu i jehlu.Našrou­bování jehly torxem.Odvzdušnění nebylo třeba,byl jsem opatrnej.

        0 0
        • Aduldinho  

          JJ, já měl obavu z délky hadic, jsou celkem na knop a jakýkoliv zkrácení oproti 42mm rodlům mohlo bejt problematický (dal jsem 44ky). Proto jsem chtěl původní olivky odšroubit, ale byly právě bez toho torxu, takže se nedalo nic dělat.

          Zavzdušněný to mám slušně, brzdí to až s pákou úplně na doraz a ještě málo ;-)

          0 0
      • Cavendish  

        Ser na řidítka, stejně máš špatnou velikost rámu :))

        0 0
    • Chlebovnik  

      Co tě vedlo k výměně za širší (čti širší než 42 cm) řidítka v době, kdy všichni ostatní dávají na silničky naopak řidítka užší – 40 a 38 cm, někdy až 36 cm?

      0 0
      • Aduldinho  

        Cože 40, 38 a 36 no to musí bejt pojezd :-) Jsem zvyklej na 44 prostě, ideální rozměr pro mě a pro pohodlnou jízdu, u 42 jsem moc sevřenej! :-(

        0 0
    • Aduldinho  

      Do prkvančic, dneska jsem se to pokoušel 2× odvzdušnit a ani jednou to neklaplo, nějak se mi nezdá ten baznecht zvaný Bleeding Port, musel jsem si kvůli tomu koupit další odvzdušňovací sadu :-(

      Párkrát zmáčknu brzdu, chvíli to brzdí fajn a pak zase na houno, nevíte v čem mohu dělat chybu, kudy se mi tam dostává vzduch?? :-(

      Předem dík za konstruktivní návrhy ;-)

      0 0
      • novas752  

        Bleeding edge neni nic jiného než ventil+port v jednom. Bezproblémová záležitost. Se stříkačkou po odvzdušbění zašroubuješ, odpojíš, inbusem ještě maličko dotáhneš.

        Postupuj podle manuálu na stránkách Sramu nebo pomocí videa na jejich Youtube.

        0 0
      • Jáchym 1  

        Ještě jedny ruce.U Sh.pák pomáhá celé kolo naklánět řídítky hore-dole.

        0 0
      • BTom1  

        A když si to odvzdušňoval v jaké pozici jsi měl „točítko“ pod gumama?

        0 0
        • Aduldinho  

          No teď jsem koukal na nějaký ofiko video na YouTube, asi bych ho měl dotáhnout na doraz, ne?? Myslím, že je to úplně povolený ;-)

          0 0
          • Doyle  

            Povolit úplně nadoraz proti směru hodinových ručiček. Po odvzdušnění na to šahat nemusíš, pokud tedy nechceš, aby brzdová páka začala zabírat později. A co dáváš mezi pístky při odvzdušňování, originál špalek? Já mám rád, když začíná bzda zabírat hned zkraje a měla co nekratší chod, tak jsem ho zbrousil o 0,8mm, je ale potom potřeba si pohrát s vystředěním třmenu, aby kotouč nechytal o destičky. Tak to dělám já ke své maximální spokojenosti, ale pozor na to, ať ti tam nezůstane žádná bublinka. Chce to cvik, kde kdo při odvzdušňování Sram oproti Shimanu nemá rád, ale jde to.

            0 0
          • Aduldinho  

            Ahá, tak opačně, povolit a po odvzdušnění dotáhnout, že?? ;-)

            0 0
            • BTom1  

              Před odvzdušňováním vytočit proti směru šipky nahoru na doraz.

              0 0
              • Aduldinho  

                Zkusím, uvidím, snad se na potřetí zadaří, zatím moc dik ;-)

                0 0
                • Doyle  

                  Jak to odvzdušnění teda nakonec dopadlo?

                  0 0
                  • Aduldinho  

                    Zdar, ještě jsem se k tomu nedokopal, teď jsem zase radši jezdil a nebo se věnoval jiným činnostem, snad to nějak do jara klapne ;-)

                    0 0
    • Aduldinho  

      Tak dnes pokus s odvzdušnění číslo 3, silně ťukám, snad to klaplo, s pákami jsem zatím nehýbal ;-)

      0 0
      • Jáchym 1  

        Výborně :-)

        0 0
      • DaD  

        Trochu cviku a máš obě brzdy za deset minut. Chce to ale originál sadu. S tou to jde fakt na pohodu a je to velmi rychlé.

        0 0
        • Aduldinho  

          JJ, všecko se teprv učím, nejsem profík jako ty, kterýmu projdou rukama spousty kol ;-) Jen je blbý, že na všecko musí mít člověk nějakej spešl baznecht, nestačí prostě jen kladívko a šroubovák :-D

          1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.