Specialized vs. Cannondale vs. Orbea vs. Fondriest

44 nepřečtených
  • sugar.hill

    Ahoj,

    jezdim na MTB a jiz asi 3 roky planuji nakup sve prvni silnicky, nyni nastala konaecne vhodna situace pro nakup kola. V hledacku mam dostupnejsi celokarbonove kola vetsinou na shimano 105 (avsak neni podminkou). Puvodne jsem planoval poridit silnicku hlinikovou nebo ram s karbonovou zadni stavbou, ale behem poslednich par tydnu jsem dospel az ke karbonu. Mam nekolik favoritu, avsak nevim, jak se rozhodnout. Proto bych rad znal nazory zkusenejsich, jez by mi v rozhodovani pomohly. Moji dva hlavni favorite jsou Specialized Tarmac comp – ramovy set, ktery bych si osadil komponenty dle vlastniho vyberu a Cannondale Synapse 105 hotove kolo. Dale me zaujala Orbea Onix na Shimanu 105 (vsichni vyse zmineni vyrobci poskytuji dozivotni zaruku na karbonovy ram, coz je podle me indikator duvery vyrobce v zivotnost sveho produktu) a posledni ve vyberu je Fondriest RP3, jakozto jediny zastupce italske skoly (Zaruka na ram pouze standardni 2 roky). Nutno dodat ze puvodne jsem chtel kolo nejake renomovane italske vyroby, ale tyto italske celokarbonove klenoty se pohybuji ve sferach me momentalne nedostupnych. Budu rad za Vase nazory, komenty a pripominky, ktere mi pomohou kolo vybrat. Diky moc.

    http://www.specialized.com/…CBkModel.jsp?…

    http://www.cannondalebikes.cz/…-105-compact

    http://www.orbea.cz/road-onix.php model na T105

    http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

    0 0
    • maajkee  

      jedině CD :)

      0 0
    • Internaut  

      A co toto nebo toto ?

      0 0
      • přišlapávač  

        asi bych sel taky do wiliera :-)

        0 0
        • roud  

          jj chtělo by to něco víc silničního než jsou značky ve výběru :O)

          0 0
          • přišlapávač  

            přijde Ti italská klasika Wilier jako málo silniční? :-) u CD, Orbei a Speslu to chápu, ale u wilieru bych rekl, ze to je echt silnicka :-)

            0 0
      • Jarque  

        To mortirolo je moc pěkný. A co třeba trek madone 4.5, dá se pořídit za 40 000 Kč…

        0 0
        • Smazaný účet  

          a jéjé úplně slyším Bakaláře: Lance na svém speciálu Trek Madone… a otevírá se mi kudla v kapse :D

          0 0
          • roud  

            bakalář je trubec těch blbostí co vždy nakecá prostě hrůza ale treky rozhodně nejsou špatný kola a klidně bych doma taky jednoho přežil :O)

            0 0
      • sugar.hill  

        hmmm, ty Wiliery jsou taky krasny…

        0 0
    • Lister  

      A co od toho čekáš, když chceš karbon??

      Třeba u Tarmacu bych pohodlí moc nehledal.

      0 0
      • folty.hans  

        karbon je víc ,,cool" přece :-)))

        0 0
        • sugar.hill  

          Pravda prava, karbon je cool … A „cool“ faktor taky pocita… Popravde, komu by se nelibily ladne tvary ramu z uhliku :-P

          0 0
          • Lister  

            Najde se dost rámů, které se hodně lidem líbit nemusí – příklad: Pinarello

            0 0
            • sugar.hill  

              pravda, pravda… Pinarello je podle me priklad kola, ktere se lidem bud hrozne libi, nebo naopak dost nelibi…Diky tak radikalni konstrukci/designu…

              0 0
      • Smazaný účet  

        to je pravda.. pohodlí spíš u Rubaix

        0 0
        • Lister  

          Roubaix :-) …ale taky jsem s tím měl dlouho problém.

          Zkusil bych se tady poptat, zda jim ještě něco nezbylo, tenhle rám je fakt výborný: http://www.lyze-kola.cz/…sada-09.html

          0 0
          • MlokCZ  

            Musel by mít hodně štěstí, aby někde našel něco za dobrou cenu. Já jsem taky nejdříve myslel, že snad seženu ještě 2009 model s pěknou slevou a nakonec jsem sehnal v 56tce poslední kus 2010 model (aspoň že jsem se dohondul také na docela slušné slevě).

            Takže v tuhle chvíli bude už i minimum letošních.

            A doplním k Roubaix, kdyby o něm náhodou uvažoval. Nejen, že to bude pohodlnější rám, ale má i poměrně specifickou geometrii jako větší rozvor kol, hodně dlouhá hlavová trubka, mírně delší rám v rámci dané velikosti (což samozřejmě souvisí s tím rozvorem, jedno bez druhého být nemůže, pokud by neměla být extra přehnaně dlouhá zadní stavba). Zase se na tenhle rám hodí kratší představce.

            Tak aby si podrobně tu geometrii prošel, jestli mu bude sedět. Tohle nemusí být úplně pro každého.

            0 0
      • sugar.hill  

        Dobra otazka. V podstate karbon nijak nevyzdvihuji, abych rekl pravdu jeste nedavno jsem se jeho vyuziti na kole branil… Ale po precteni par clanku, nejakych diskusi atd. jsem si rekl proc to nezkusit. Se silnicnimi koly zkusenosti moc nemam, prakticky zadne, proto davam na obecne kladne reference uzivetelu karbonu a rikam si proc ne… Kdyz uhlikova vlakna vozi stale vice lidi, tak to asi bude dalsi evolucni krok u silnicnich kol… Kolo bych chtel asi sportovni ne zavodni (cimz si protirecim viz. Tarmac)… Avsak klasictejsi tvar ramu Tarmacu se mi libi asi vic nez Roubaix. Vim, ze funkcnost predchazi estetiku, ale chci aby se mi stroj i libil… Resume tedy zni: Tarmac z kola ven…

        0 0
    • jonti  

      Bral bych rubaix, ceske silnice jsou rozbite.

      Z toho co mas ve vyberu bych se rozhodoval mezi cd a tarmacem. Doporucim ale nejdriv vyzkouset testovacky rubaix a tarmac at vidis ten rozdil.

      0 0
      • kubad  

        souhlas, aspoň to nemusím psát :-)

        0 0
        • max78  

          Jak je na tom s pohodlim Kredo?

          0 0
          • kubad  

            mno mno ta integrovaná sedlovka pomůže, ale rám patří spíš k tužším :-)

            0 0
            • max78  

              Diky za info. Nemas nahodou zkusenost i s Fondriest TF2 nebo TF3 a s jejich pohodlim?

              0 0
              • kubad  

                osobně ne, jinak po přechodu z Cube na Kuotu byl rozdíl v pohodlí dost velký, při zlepšení tuhosti rámu.

                0 0
                • max78  

                  rozumim. tak to vypada, ze jsem dalsi adept na test roubaix v tarmac, abych zkusil rozdil a rozhodl se, jestli dam prednost pohodli na ukor tuhosti nebo naopak.

                  0 0
      • HKou  

        Mám Roubaix. Kolo je dost pohodlné. Nemůžu říct, že by to mělo nějak výrazně menší odpich než Tarmac. Limitující jsou pak kola, na těch dost záleží. Jezdím převážne delší trasy a jsem spokojen. Asi bych byl i s Roubaix. Asi jsem ale moc nepomohl :)

        0 0
      • sugar.hill  

        Nevim, jestli dokazu poznat rozdil v pohodlnosti ramu … Oproti biku budou asi obe „nepohodlne“ nebo alespon pocit z kol pro mne bude dost nezvykly… :-)

        0 0
        • Turbo  

          Orbea je Orbea, zkusil bych se na ní určitě projet.

          Třeba nová Orca 2011 je super silnička, i když cenou trochu jinde :-)

          0 0
          • sugar.hill  

            Ano, ano… Orca je krasna, ale ta cena v relacich zanovniho Fordu Focus, hehe… Ten Onix uz tak hezkej neni…

            0 0
      • nooski  

        Silnička musí jet! Na silničce se neodpočívá, od toho je gauč doma. Za mě Termac – jeden z mála karbonů, co bych si dokázal představit jako základ parádní silnice. Rubaix je kvůli těm tlumícím prvkům ošklivka – promiň Listere :-)

        0 0
    • sugar.hill  

      Vazeni, nakonec jsem poridil ten Cannondale… Byl jsem si ho zkusit projet a tak nejak mi padnul… Libil se mi jeho design a financovani bylo vyhodne…Tak jsem si ho vzal…Vcera jsem ho byl projet a jelo se mi na nem moc dobre, ikdyz vlastne nemam s cim srovnavat, jelikoz je to moje prvni silnicka…Posed o fous kratsi nez mi vyslo dle www.competitivecyclist.com (cca o 6 mm), avsak sedlo nastavene spravne horizontalne a kdyz se chytim za paky nevidim nabu… Posed asi trosku vzprimenejsi nez na TdF, ale myslim, ze mi to tak bude vyhovovat, jelikoz ma zada nejsou z nejohebnejsich… Jedine co me pri vyberu kola docela matlo byl fakt, ze co prodejna (znacka), to doporuceni jine velikosti resp. delky ramu…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.