• Blainik

    Zdravím,

    zvažuji koupi kola jako doplněk k mému celoodpruženému ekolu. Hledám lehké kolo na silnici a zpevněné stezky a cyklostezky. Takže žádný těžký terén. Jsem zvyklý na rovná řídítka, proto jsem hledal gravel s rovnými řídítky. V podstatě potřebuji cestovní kolo, na které by se dal dát nosič s brašnami a při výletu s ostatními to můžu sundat a mít kolo na sportovní ježdění. Za docela pěkné peníze se dalo pořídit Specialized Sirrus 5.0, kde se mi líbí hlavně jednopřevodník a karbonový rám. Za ty prachy super. Viz odkaz.

    https://www.specialized.com/…5-0/p/171174?…

    Spešl ale dále nabízí řadu Diverge, kde se mi zdá cena hodně vyšponovaná a i za 62 tis. je tam „jen“ hliníkový rám

    https://www.specialized.com/…evo/p/175309?…

    a verze za téměř 100 tis. má také „jen“ hliník?

    https://www.specialized.com/…evo/p/199972?…

    Zatím mi tedy ten Sirrus vychází jako nej volba cena/výkon. Kola jsou už letos vyprodaná, ale třeba se něco objeví použité, případně počkám na kolekci 2022. Otázka zní, po čem z toho byste sáhli? Je ten Sirrus dobrá volba?

    0 0
    • TK75  

      Na to co píšeš (silnice, výlety,cesty)je Sirrus určitě fajn

      Diverge Evo má víc položenou hlavu, kratší zadní stavbu, ale delší přední trojúhelník a i rozvor je větší.Je to víc do terénu kolo…

      0 0
    • milan.v  

      Je to proto, protože gravel je prostě nyní moderní a je po něm poptávka, dva roky zpátky byly Diverge o dost jinde…

      Obě kola jsou velmi odlišného určení, ten Sirrus je spíše pro lidi, co se nebudou za ničím hnát, bude jim vyhovovat vzpřímený posez a budou brázdit cyklostezky, maximálně poklidný terén, ten Diverge je určitě univerzálnější…

      0 0
      • Blainik  

        Díky za posouzení rozdílu. Já se rozhodně nehoním, na horší terén mám fulla, ale u Sirruse se bojím, že v terénu to bude trápení. Plánuji maximálně špatné lesní cesty. Ale teda Diverge je teda cenově fakt jinde, takže je otázka, jestli ten cenový rozdíl stojí za to.

        0 0
    • cyklista86  

      Berany jsou neskutecne prakticka a funkcni vec u kola na kterem nebudes jezdit v terenu se nemas absolutne ceho bat. U drtive vetsiny lidi to je otazka tydne kdy si na ne zvyknou a pak uz jim to prijde prirozene. Rovna riditka jsou pro delsi jizdy naproste utrpeni.. S beranama si budes uzivat moznosti zmeny delky a vysky uchopu. Zadny bolesti zapesti a pod..

      5 0
      • Blainik  

        Zatím jsem si na berany nezvykl. Zkoušel jsem to a zatím mi rovná řídítka vždy vyhovovala. Plánuji si ale Diverge půjčit a zkusit si to … dám tomu ještě šanci. Díky za postřehy.

        0 0
      • MlokCZ  

        A teď si představ, že na rovných řídítkách s Ergony nemám žádné problémy při 7h+ jízdách.

        A oproti tomu na beranech sem nevěděl jak se chytit už po 2–3 hodinách. Přitom na silničkách jsem jezdil kdysi dávno hodně a nějak to s berany šlo (i když ideální to nebylo nikdy, ale před 20–25 lety tělo sneslo více, tak to nějak šlo). Po pár letech pauzy od silničky jsem se k beranum vracel. Vyzkoušel jsem 10+ růnzných kousků řídítek (různé všechny možné parametry, šířka, drop, reach a i nějaké ergonomicky tvarované). U každých si vyhrál s opakovaným přemotáváním omotávky a laděním pák, nastavováním sklonu. K tomu zkoušeno celkově s posedem všechno možné.

        Nepomohlo nic a 4h+ na beranech už neskutečné trápení, vždy nějaká bolest, většinou zápěstí.

        Poslední uvedený test s berany byl u mě cca 7 let zpět a tím jsem se silničkou definitivně skončil (řídítka ale nebyla jediný důvod).

        Na Ergonech na rovných řídítkách na biku stále bez problémů 7h+. Teď jsem si to ověřil na éčku, když jsem s ním po pár letech (s mojí problémovou šlachou, kdy na klasice jsem mohl jezdit jen omezeně a nejdelší jsem měl jen párkrát 5h) zase odjel 7h+.

        A k tomu to byl na ruce větší záhul, protože to bylo v partě s klasikáři, tzn. šetřil jsem hodně šlachu, abych to mohl odjet tak časově dlouhé a to znamená, že jsem se na téhle vyjížďce poměrně dost flákal a tím více zatěžoval ruce.

        Tím vůbec nechci nikomu nic nutit ani to nijak zobecňovat. Každý to má jinak. Stejně tak ale nelze zobecňovat, že berany jsou pro každého super. A že rovná řídítka jsou problém pro každého je už úplná blbost.

        Jinak tedy znám více lidí v mojem okolí, kteří jezdili mnoho let jen bika. Pak pořídili silničku, na berany si nezvykli ani po pár tisících kilometrů (ale je fakt, že skoro nikdo z nich neřešil vše jako já, tedy žádné zkoušení jiných typů beranů, jen co koupili s kolem) a silničku buď prodali nebo se jim na ni doma jen práší a už na ní nejezdí.

        1 0
        • cyklista86  

          Ona silnicka obecne je mnohem vetsi mucidlo nez MTB. Protoze se tam tolik nehybes. Nepouzivas tolik ruce a stred tela, kdyz jdes ze sedla a pod.. Ale proc by nemely sedet nekomu berany za predpokladu, ze nema ty berany moc daleko nebo nizko. To nechapu. Ten zakladni uchop za paky, kdy jsou zapesti v neutralni a prirozene poloze oproti rovnym riditkum.. To musi sedet kazdemu. Podle me spis hrajou roli ty ostatni faktory, ktere to cloveku zneprijemni. Mozna kdyby ten odpurce sedl na jine kolo treba gravel s jinu geometrii a pod. oproti tomu co mel a nesedelo mu to, tak by si na to zvykl.. Me na cistokrevne ziletce oproti MTB vadi jen ta nestabilita. Ze staci fakt malo a sjedes treba ze silnice do prikopy.. :D Na ziletce jsem si nikdy nedovolil ani jet bez drzeni riditek. Zatimco na MTB nemam problem si treba za jizdy vyndat z batohu bundu a tu si oblect.. :D

          0 0
          • petyn  

            Tak toto resim na rovnych riditkach vnitrnimi rohy SQlab. Neni problem 8 hod.

            0 0
            • cyklista86  

              Vnitrni rohy jsem nikdy nepochopil. Ve stejne poloze muzu ruce oprit o riditka i bez nich a taky tak jezdim drtivou vetsinu casu na MTB kdyz jedu po silnici.. Coz pomuze aerodynamice, ale problem je ta absence moznosti prodlouzit/na­tahnout/snizit ten uchop. Coz meni polohu celeho trupu, takze velka uleva hlavne zadum pri delsich jizdach.. Jestli man ekdo tak blbuvzdorne telo, ze dokaze sedet v jedne poloze 6 a vice hodin, tak to ma super. Ja po 4 hodinach zacnu trpet jako pes a uz si pak prestanu uzivat tu jizdu a je to spis testovani moralu.. :))

              0 0
          • MlokCZ  

            Silniček jsem měl hodně a jezdil na nich roky, takže jsem nikdy neměl problém s věcmi jako nestabilita oproti biku nebo, že to nebrzdí oproti biku (oboje je sice pravda, ale vnímal jsem to vždy tak první minutu po předchozí vyjížďce na biku a prostě tomu přizpůsobíš jízdu).

            A hýbal jsem se na silničce většinou dost, protože jsem vždy jezdil hodně ze sedla. Naopak u fulla jsem před lety ze začátku měl problém, že jsem jezdil málo ze sedla a tak se málo hýbal (pak mi občas bolela záda z důvodu pořád stejné polohy těla).

            Bez držení jsem jezdil zcela bez problémů na každé svojí silničce. Chvíli mi to trvalo akorát potrénovat na válcích (když jsem je dvě sezóny měl doma a v zimě na nich jezdil), ale i tam se to po chvíli podalo a šlo to bez problémů.

            A na silničkách jsem začínal (od cca 12 let jsem na nějaké jezdil), protože v té době ještě biky vůbec nebyly. Tedy v mojem případě nemohla být řeč o tom, že bych byl zvyklý na bike a měl problém se adaptovat na silničku.

            A nevím jaké myslíš ostatní faktory. Na celopevňáku jsem odjel mnoho hodně dlouhých jezdivých vyjížděk (sem tam i čistě jen asfaltových, které by šlo odjet na silničce), tedy srovnatelné podmínky jako u silničky.

            A na celopevňáku to prostě vždy bylo úplně v pohodě na rovných řídítkách s Ergony.

            Pokud je kolo laděné pro jezdivé věci a nejezdí se s ním skoro vůbec do opravdu terénu, tak je základem u rovných řídítek tam nedávat příliš široké. Klidně vozit to, co se vozilo kdysi. Tzn. třeba jen 58cm široké. Samozřejmě na kole, které má k tomu vhodnou geometrii (tedy rozhodně ne na dnešním běžném biku s moderní geo a superkrátkým představcem).

            Řídítka si musí každý prostě vyzkoušet (a nejlépe dlouhodobě) a uvidí, co mu vyhovuje.

            1 0
            • cyklista86  

              No prave ze pri jizde ze sedla na silnicce se moc ten vrch tela pouzit neda ve srovnani s MTB. Kdyz jedu ze sedla do nejake stojky na MTB tak muzu vylozene trenovat tricepsy, sikme brisni svaly.. To 42–44cm berany moc neumoznuji. Ty ostatni faktory jakoze to je min pohodlne, min stabilni. Clovek si na tom nepripada jiste oproti MTB.. Treba to co si dovolim za naklony do zatacek na MTB bych si na silnicce vzivote nedovolil. Nan i mam pocit, ze me to na tech 25mm plastich proste musi podklouznout. Nedej boze za mokra. To se staci podivat i na profiky jak jedou zatacky na mokru… To na 40mm plastich se vzorkem po stranach si clovek muze dovolit mnohem vic..

              0 0
            • TK75  

              Těch 58 mám teď ve spodním úchopu, na pákách 48.Mělký drop, 80 mm představec, geo je k tomu dělaná a prostupnost pro pneumatiky 2" už dnes u grevlů taky není problém…do jezdivého terénu naprosto v pohodě.

              Ale je to jak píšeš…u každého jinak.Taky mi nevyhovujou klasika silniční berany, ani s rovnýma to nebylo ideální, ale je fakt že třeba růžky jsem nezkoušel.Já vsadil na širší gravel berany a jsem spokojenej …měnit úchop jde, ovladatelnost skvělá…ten rozdíl je proti klasice hodně velkej

              1 0
            • Normik  

              Dlouho jezdím na ZESTYně 720mm s Ergon Gripy, a cca měsíc zpátky jsem čuměl jak puk jak mi sedly 800mm řídítka STIG na půjčené 29". Sice jsem se cítil jak rozevřený padák :) ale řídítka a dlaně naprosto v pohodě…

              0 0
        • Singlespeed  

          Klasické gripy Ergon s ploutvičkou a malými růžky – nejlepší věc na kolo, co jsem si za celý cyklistický život pořídil. Pohodlí s jakýmikoliv berany naprosto pro mě nesrovnatelné a to jezdím s berany většinu času (ne kvůli pohodlí, ale protože se mi to prostě líbí mít na kole berany).

          0 0
    • andy97  

      Co se kouknout po jiné značce než Specialized. Třeba gravel od Cube v karbonu máš za 55k, hliník je ještě levnější.

      https://www.cyklokyjovsky.cz/…-2022/d54327

      0 0
      • cyklista86  

        Ja jsem z 90% rozhodnut pro tu hlinu jestli se do toho listopadu neukaze nic lepsiho na bazaru.. https://www.cyklokyjovsky.cz/…-2022/d54325

        0 0
      • Blainik  

        jj, Cube byl vždy ve znamení dobrého poměru cena/výkon. Já se zatím rozhlížím po gravelu/fitnes kole s rovnými řídítky. Zatím sleduji, že jsem se dostal mezi dvě mlýnská kola zastánců beranů a zastánců rovných řídítek. :-)

        Tak zatím jsem jezdil pouze horská kola, tedy rovná řídítka a u silnice byly pro mě berany jen trápení. Takže pochopte, že jsem k beranům poněkud skeptický … zkusím jim dát ale ještě šanci. Díky za tip, na Cube jsem samozřejmě nezapomněl. Jinak jsem našel tento výběr, který byl pro mě hodně zajímavý.

        https://www.cyclingabout.com/…-bikes-2021/

        1 0
        • milan.v  

          Kolem mě není nikdo, kdo by měl problém se silničními řídítky po pár jízdách, kdy byl zpočátku skeptický a bál se toho…

          Tedy vlastně jo, jeden člověk přece, ten je ale káknutý jen to zkusit…

          0 0
          • Blainik  

            :-) tak a už znáš dva. :-D

            0 0
            • cyklista86  

              Rekl bych, ze to je i o postoji a nejakem vsugerovavani, ze ti to nesedi.. Zacni si vsugerovavat, ze to je praktictejsi, funkcnejsi.. Coz je pravda.. Neni mozny, aby jsi si po mesici jezdeni nerekl „boze co ja furt resil, vzdyt ty berany jsou pecka“.. Ja taky kdyz jsem si po dlouhe dobe koupil znovu cistokrevnou silnicku, tak kdyz sem jel na tom dom, tak jsem myslel, ze mu zavolam, ze jsem se unahlil ze na tom nejde jezdit. :D Z 800cm najednou 42cm riditka. Ze sedla sem skoro nebyl schopen na tom jet.. Za tyden jezdeni uz se s tim mozek srovnal a zase me sedely jako kdybych berany jezdil od mala.. Na kratsi, akcnejsi jizdy mestem, v terenu.. I pro me jsou urcite lepsi rovna riditka, ale jestli je rec delsich jizdach, tak jedine berany. Kompakty, ktere nemaji tak hluboky ten oblouk jako nektere ty obludy, kde se pomalu ani v tom spodnim uchopu neda jezdit..

              0 0
              • Blainik  

                Tak já se nehádám a věřím ti. V každém případě to zkusím. Nakonec rovný řídítka tam můžu narvat vždycky. 

                0 0
          • Nachtlauf  

            No, já měl ve 13–15 letech ocelovou Libertu s berany. (3kolečko, doba krátce po '89 roce) a pak už jen kola s rovnými.

            Takže o 30 let později pro mě byl kup gravelu s berany naopak takovej „forever young“ pocit a užíval jsem si to znovu-osahání beranů. :-D

            0 0
        • plysovykozisek  

          Já jsem též zjistil, že mě vyhovují více rovná řidítka než berany. Přemýšlím o Giant Fastroad či nějaký ekvivalent od Specialized apod.

          0 1
    • Markony  

      Ja se zkoušel přesvědčit cca1/2 roku že berany jsou to prvé a pak jsem překopal na rovné řídítka a sem max spokojený.

      1 1
      • cyklista86  

        A jezdis po silnici jo? Jestli teren, tak to chapu, ale vzivote nepochopim teda jak nekomu nemuzou sdet berany pro silnicni jezdeni.. Mozna to bude spatna volba beranu? Vetsine lidem sednou kompakty..

        2 1
        • Blainik  

          Tak to zkus vzít tak, že 30 let jezdím na kole a vždy s rovnými řídítky. Berany na silničce mi nikdy nesedly. Tak se mému skepticismu nediv. Ano, věřím že to někomu vyhovuje lépe s berany, už jenom proto, že se tento druh řídítek udržel více než 50 let. Já mám nejraději rovná řídítka, silikonové gripy a malé rohy.

          0 1
          • cyklista86  

            Jestli jezdis fakt na pohodu a mas posed takovej, ze nemas zadnou vahu na rukach tzn. takovej ten klasickej styl cyklistiky ala starsi lidi an trekingovych kolech co trandi celej den a ujedou 40km, tak to chapu, ale jak uz ma clovek trochu sportovnejsi posed a aspon trochu uz jede v tempu, tak rovny riditka na silnici jsou neskutecny opruz. Clovek pak automaticky drzi ty rovny riditka bliz a bliz predstavci. Nepohodlne se krci, aby mel aspon trochu snizil ten odpor vetru. No proste opruz..

            1 0
            • Janes  

              Fór je v tom, že si spoustu lidí neumí berany správně poštelovat…

              0 0
              • Gwaihir  

                Ale umí :D

                https://www.bike-forum.cz/…favorit-1978

                foto č.2 :)

                0 0
                • Janes  

                  Tak určitě .-) klasika u většina tehdy provozovaných Fáv…

                  Jinak si ale dovolím říct, že po renovaci je všechno špatně…

                  0 0
                  • ladys  

                    Co je tam vše špatně?? Jiná je snad jen barvu změnil…

                    0 0
                    • Janes  

                      Bavíme se o seštelování beranů (a brzdových pák) …

                      0 0
                      • ladys  

                        Pokud by jsi to napsal rovnou bylo by to jasné.

                        Každopádně byl dříve velice omezený sortiment , pro nastavení si to každý šteloval sám jak to šlo.

                        Pokud to majiteli vyhovuje..

                        0 0
                        • Janes  

                          Pokud by sis tu konverzaci přečetl od začátku, nemusels prudit. A pokud Ti takto namontované páky připadají OK, tak už raději nepiš. Ale co chtít po 4letém děcku, že..

                          0 0
                          • ladys  

                            Kdo tady prudí?

                            Neumíš se pořádně vyjádřit, tak jsem se zeptal…

                            Ovšem co čekat od člověka, který se prohání s čipnutým e-kolem v provozu…

                            0 0
        • Markony  

          .

          0 0
        • Markony  

          Jezdil jsem obojí .

          0 0
    • Pavell  

      Ja uz se tesim na gravela s berany…na starem treku nemuzu rovna riditka uz ani videt. Po 2 hodinach uz nevim kde se chytit, prehmatavam z rohu na rovnou cast…pri jizde proti vetru chybi spodni cast beranu, abych se ohnul a vice zabalil. Mam starsi a uzsi verzi. U synova noveho HT a sirokych rovnych riditek si nedovedu predstavit jet 2 hodiny. Dobedu si je predstavit na tereni aktivity, na delsi prejezdy ne.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.