• matts1

    Nazdar bikeři, vím, že se to tu asi řeší pořád dokola, tak těm co to vadí, ať nečtou dál. Potřeboval bych poradit, plánuju bajk tak do 30 tis ±, hodím sem odkazy na pár, co se mi líbí a byl bych moc rád, kdybyste mi mohli na ně něco napsat, kdo je jezdíte a tak :o) Kona caldera : www.kona.cz/2k7_kolo.php

    Specialized rockhopper disc nebo comp disc : www.specialized.cz/new/kolo.php?…

    GT avalanche expert : www.bikecentrum.cz/gt_detail.php?…

    no a nebo poraďte klidně něco jinýho. Vím, že výbavou je na tom nejlíp GT, ale chtěl bych hlavně dobrej rám, zbytek se dá postupně měnit. No a taky prostě nechci nějakou tuctovku, čímž ale taky nechci někoho urazit :o)

    Anketa: Dám na rady odborníků :o)

    4x
    13%
    7x
    23%
    0 0
    • H1J4CK3R  

      Před dvěma měsícema jsem taky řešil Caldera x Avalanche Expert. Nakonec jsem vzal GTčko, páč má nejlepší poměr cena/kvalita. Navíc u tý Kony maj trochu nesrovnalosti v popisu, na obrázku maj totiš vidli marzošku ale ve specifikacích RS Dart. Ale myslim že ani s jednim z těhle kol bys chybu neudělal.

      0 0
    • Zeppelin  

      Jezdím experta. Tuhý rám – „tvrdší“ jízda, zádní rámové trubky na straně brzdy jsou „propojeny“ (viz obrázek) takové malé bezvýznamné plus, perfektní brzdy, pláště šitý na terén, tam drží výborně, na silnici hlučné, přehazovačka řadí bez problému, vidlice docela dobře žehlí, je poznat rozdíl při zamknuté a odemknuté vidlici při jízdě po kamení, tolik to nedrncá :-) Nevim, co bych dodal, kolo opravdu perfektní.

      0 0
    • marapara  

      GT je GT :)

      0 0
    • matts1  

      a jak je to s regulací té vidle, dá se to měnit nějak jednoduše při jízdě, myslím srolovat do kopce a zase vytáhnout na plnej zdvih při sjezdu?

      0 0
      • marapara  

        Já nemám s U-Turnem problém to přetočit za jízdy. Stačí pár desítek metrů jízdy a přetočím celý zdvih. Nemám Toru, ale Revelation, ale U-Turn pracuje stejně.

        0 0
      • Zeppelin  

        Reguluje se to pomocí páčky, resp. kolečka na levé noze vidle, na pravé je zamykání. Snižovat to lze za jízdy, když to taháš nahoru, tak snad jedině na nezatíženym kole, tzn. nesedět. Já si to nastavuju vždycky podle potřeby, v lese to obvykle taham na max, nebo když jedu z kopce, naopak do kopce to dávam dolů, líp se pak jede, ale to je individuální, třeba bys to nechal na zlatym středu a víc to nešteloval.

        0 0
        • marapara  

          Jde to i za jízdy, stačí odlehčit trochu přední kolo.

          0 0
          • Zeppelin  

            Ok, zkusím :-)

            0 0
          • mosquito  

            tak leda jet po zadnim, nebo az pri jizde hodne do kopce, po rovine to nadlehcit neni jak .. nebo mas nejaky tip?

            0 0
            • marapara  

              Nemusíš jet po zadním, stačí netlačit tak na přední kolo a jde to i na pružině. Já mám vzduchový u-turn a tam to jde ještě o něco snadněji, než u pružiny. Ale předtím jsme měl Duka s u-turnem (pružina-olej) a tam stačilo přenést trochu víc váhu na zadní kolo, aby se přední odlehčilo a otáčením kolečka zvětšit zdvih. Dolů to jde i při zatíženém předním kole.

              0 0
    • matts1  

      Tak GT už vím, super reference ze všech stran, jen bych ještě rád, kdyby mi někdo napsal něco k těm ostatním, jestli trošku ví, nebo dokonce jezdí třeba letošní modely, to by bylo úplně super.

      0 0
      • ravag3r  

        Další názor na GT. Mám ho a je fakt super. vybíral sem kolo půl roku, takže sem projel snad všechny alternativy. GT sem vybral a dobře sem udělal:) Běž do něj…

        0 0
    • JMT  

      ja bych bral konu, maj fakt vychytanou geometrii, gt je humac…

      0 0
      • JMT  

        jezdim spousta kol, stridam je fakt casto, ale od kony sem este nemal nic co by hned nepadlo do ruky, maj ty biky treba hur osazeny ale ta geometrie fakt za to stoji, vopravdu

        0 0
        • mr.antik  

          to potvzuju…ale v těhlec cenách to jsou fakt hrozný komponentový mixy

          0 0
          • matts1  

            no.....právě, co se komponentů týče, tak je to bída :o( i ta vidla stojí za …

            0 0
      • matts1  

        ještě se chci zeptat na tu calderu, je to klasickej XC bike,vím, že to není nic na závody a tak, už jen kvůli těm komponentům, ale spíš jestli je to rychlejší, nebo hravější, nebo když se tam hodí vidle se zdvihem kolem 130mm tak to bude v poho??

        0 0
        • mr.antik  

          no kategorie XC RACE to není, po rovině to rychlé nebude, ale z kopce ano :-)

          0 0
        • JMT  

          rychlost zavisi na tvejch nohach a ten ram je super ovladatelnejm

          0 0
    • matts1  

      teď jsem se díval do květnovýho VELA, kde je reklama právě na Calderu a v popisu má psanou Marzocchi MZ race, tak nevím, co tam cpou, je to divný. Budu muset mrknou v nějakým kšeftě, kde je mají.

      0 0
    • jaroh  

      Mam cerstvy Rockhopper Disc 2007, najazdenych iba 70 km. Zatial bez problemov. Ked som kupoval, tak GT Avalanche Expert bol cislo 2 v poradi, ale vzhladom na moju vyssiu hmotnost som dostal poradene ist do toho Rockhoppera, ktory je zo zliatiny M4, co je nejaka lepsia. Navyse ma RH hrubsiu sedlovku. Okrem toho je TT ram u GT zevraj relativne viac nachylny na problemy, kedze je tam viac zvarov (ale toto by som nejako neprecenoval, GT iste vie, co robi). Myslim si, ze oba biky su zrovnatelne a staci sa rozhodovat podla sympatii a citov :-) V niektorych velkostiach je Rockhopperom problem zohnat, mne to trvalo vyse 2 mesiace a moj viedensky obchodnik ho zohnal moj 23-palcovy ram az odniekal myslim z Norska.

      0 0
    • Twister  

      Rockhopper je hezčí. :)

      0 0
      • Attila  

        Jo! A hlavně pokud chce dobrý rám, tak je to jasná volba!

        0 0
    • Běžec  

      Já osobně bych vzal Calderu a vyměnil vidlici.

      0 0
    • matts1  

      tak nakonec po vybírání a přebírání jsem konečně pořídil bajk :o) Taky k tomu celkem pomohlo, že některý kola u nás už nejsou k sehnání, takže jsem se stal šťastným majitelem GT AVALANCHE EXPERTa :o) Ještě jsem na něm ani nejel, dovezl jsem ho včera a pršelo, tak už se těším na víkend :o)

      0 0
      • marapara  

        Tak to gratuluju. GT Avalanche Expert je jistě dobrá volba biku. Sám jsem jezdil 3 roky Avalanche 1.0 a byl jsem také spokojen. Ať slouží.

        0 0
      • Zeppelin  

        Určitě nebudeš litovat ;-) Já teď musim s mým plecháčem do servisu na vycentrování kol a příší měsíc necham servisovat vidli, podle RS se má asi po 100km (někde to mam přesně napsaný) nechat vyměnit olej, že je tam jen záběhovej… Odbočuju od tématu, takže ať to sviští!

        0 0
        • Allexx  

          Congratulation­s!,tak at ti GTčko slouží.Já jsem nakonec skočil do Spešla,mám ho týden,naj.cca 70km a super.

          0 0
        • matts1  

          no klidně se rozepiš, za rady co a jak a kdy budu jen rád…No jinak jsem to o víkendu konečně pořádně projel, a je to super, v lese je to úplně jiný, než to, na co jsem byl zvyklej, jezdil jsem kinetica…za první vyjížďku jsem sice píchl obě kola :o) ale dobré…

          0 0
      • H1J4CK3R  

        Congrats! Já už na něm mám najeto asi 800km (vim, nic moc, ale teď o prázdninách to napravim). Zatim opravdu bez problémů, vidle chodí jak má, brzdy jsou taky OK. Takže nezbývá než popřát: Ať to jezdí!

        0 0
    • camron  

      Tak názorové skupiny na GT jsou asi jen dvě. Ti, co ho milují a ti, kteří ho nemůžou ani vidět, nic mezi asi není. Já osobně jsem na něm nikdy nejel, nijak nezpochybňuju jeho kvalitu (která bude bezpochyby špičková), ale já si vybírám rám i podle vzhledu, který mi u GT absolutně nic neříká, resp. se mi zdá hnusný (tím samozřejmě nechci urazit jeho majitele, tisíc lidí = tisíc chutí).

      0 0
      • MlokCZ  

        Já se hlásím ke třetí skupině přesně mezi. Mám k němu neutrální postoj. Avalanche Expert je velmi slušné kolo a za ty prachy z odkazu velmi dobrá koupě. Vizuálně mi GT vůbec nevadí, ale ani to není můj vizuální šperk.

        0 0
      • madcat  

        mně se GT velmi nelíbí hlavně barevně – kombinace několika odstínů šedé, stříbrné a do toho třeba černá, modrý linky a žlutý kontury písma, to je ekl na entou, takovou válku barev fakt nemusím. kdyby to udělali jednobarevný a jednoduchej nápis, tak beru, tvarově a provedením se mi ty kola líbí

        0 0
        • marapara  

          Napsal jsi teda pěknou blbost, podívej se na jejich modely. Většinou max. dvoubarevné kombinace, černá s červenou, červená s černou, šedá s bílou, modrá. Kdy je třeba celý rám černý a má pár červených doplňků. Podle mě docela vydařené kombinace. Takové barevné šílenosti dělá třeba Kellys, několik odstínů šedé, do toho ještě oranžová … GT to dělalo před třema roky, ale poslední roky už ne. Takto se mi barevně vůbec nelíbí Artur. Jejich kola jsou fakt designově k zblití. Stříbrná s červenou a ještě k tomu hráškově zelená, no hnus.

          0 0
          • camron  

            Tak pod toto se podepíšu. To, co Author, co se týče barevnosti, předvedl u letošních „vyšších“ modelů, to je skutečně ekl.

            P.S. Já mám teda na svém Scaleovi taky asi kombinaci tří barev a do toho barevné logo, ale je to tak nějak „krásné“..:-)

            0 0
            • madcat  

              author od dob visiona v leštěným hliníku s červeně eloxovanejma doplňkama, gumama ritchey alfa-bite/omega-bite, doplňkama KORE a červenejma ráfkama SUN stojí designově opravdu za prd, to musím souhlasit… hmm, to byl ročník myslím 1997 nebo 1998 :-)

              0 0
          • madcat  

            no je fakt, že kola GT už nějakou dobu nesleduju, dobrá, mrknu se na jejich aktuální produkci a kdyžtak se omluvím :-)

            0 0
    • mamba  

      Ja jsel osobne do ty Kony :-) Asi me ovlivnilo, ze jsem mel Konu i predtim a dost me oslovila. Vidlice Marzocchi ZM Race 105mm je vytecna, razeni XT jakbysmet, koukal jsem i po tom Specializedu, ale nakonec jsem vzal tuhle Konu a jsem spokojen. Pomer cena/vykon myslim dobry. Jizda v terenu je zazitek, kolo snese opravdu hodne, zvlast super je vyjizdeni prudkych kopcu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.