• Lynch007

    Ahoj,

    rozhodl jsem se znovu začít se silničkou, ale zatím s tím nemám žádné zkušenosti.

    http://www.specialized.com/…allezcompact#…

    Je skoro nejeté, žádné problémy po několika stovkách km zatím neeviduju.

    Doporučili byste mi nějaký upgrade? Na co bych se měl zaměřit? Prolezl jsem tady na fóru už hodně témat, zatím to z fór vychází na nové pláště – Conti Grand Prix S2? Co třeba nové brzdy? Myslíte že se vyplatí na tento rám zkusit např. celou sadu 105? Nebo to nemá cenu?

    Předem dík

    0 0
    • jonti  

      neřešit, nic neměnit, jezdit!

      0 0
    • Singlespeed  

      Pokud vše šlape jak má, tak měnit cokoliv je zbytečnost. Nové pláště dej až sjedeš staré. Kupovat nové brzdy je naprostá zbytečnost.

      0 0
    • tromboonen  

      Nove plaste jen jestli tam mas neco opravdu tragickeho, nebo uzke a chces vetsi pohodli… nebo az sjedes.. kdyz chces upgradovat, vymen butyl duse za latexky (zelene Michelin A1)… jinak by to melo byt v poho, kdyz si budes chtit udelat radost, tak nejaka lehci kola, ale uplna nutnost to neni, muzes mit dvoje, jedny svatecni a jedny treningove… mozna karbon sedlovku aby to bylo trochu pohodlnejsi..

      Do budoucna mozna muzes uvazovat o upgrade na Tiagru 4700 – ma paky bez oprati, radi asi o trochu lepe, lip vypada, paky se lip drzi, ale je to spise esteticky upgrade, dokud funguje stavajici, neni vetsi duvod to delat, leda ze bys mel pro stavajici vyuziti jinde… upgrade na 4700 by znamenalo vymenit paky (cca 3500 tusim) a hazku (neco jako 900? nechce se mi hledat), smyk neni uplne nutny, ale taky bude lepsi ten novy (zase cca 800?)…

      Edit, ted koukam, ze tam mas nejakou 8sp radu… no tak to by se ten upgrade na 4700 vyplatil, budes muset prihodit jeste 10sp kazetu a retez.. nech to na jaro, ted je ta 4700 nova a ceny asi nejsou jeste ustalene..

      0 0
    • tromboonen  

      Tak podle fotek v galerii si na prvni misto dej pedaly a tretry..

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Souhlas. Je ale na zváženou, jestli by stávající 8sp převodníky řadily s užším 10sp řetězem dobře – spíš ne. Přesmykač určitě ne, je na 8sp řetěz o pár desetin širší a je to poznat – testováno na 5700.

        0 0
        • Singlespeed  

          Převodníky jsou sice formálně na 8 sp, ale jejich šířka je stejná jako na 10 sp, takže bez problémů.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            A platí to jak pro placky, tak kliky? Tzn jsou od sebe stejně daleko? To jsem zatím nezkoumal. Vím jen, že všechny vyšší byly značeny 9/10 sp a opravdu fungují spolehlivě na obě varianty.

            0 0
            • Singlespeed  

              Změřit přesně na desetinu kolmou vzdálenost mezi středy ozubení placek není zrovna jednoduchá záležitost. Moje empirická zkušenost je, že to funguje.

              0 0
              • tromboonen  

                Ja bych rek vyzkouset a uvidi se… Mladej ma na pidi silnicce nejake skoro noname kliky (Miche nebo tak neco), zrejme puvodne 8 nebo mene sp., vzadu 10sp kazetu.. s prevodniky neni problem, ale kdyz shazuje z velke na malou, retez nekdy skoci do mezery mezi prevodniky… mam pocit, ze se to stane kdyz shodi v dolni polovine kazety…

                Predpokladam, ze by to mohlo byt vetsim rozestupem mezi prevodniky, asi by se dalo malinko obrousit ty packy kde to sedi, ale netroufam si odhadnout, jestli bych to udelal presne… proste ma pokyn shazovat az za pulkou kazety, to funguje spolehlive, az vyroste, budou lepsi kliky..

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Miche není úplně noname. Právě o to šlo, když bude řetěz hodně přímo, jestli se nezachytí mezi tácy.

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Jasne, noname mysleno neda se dohledat model a urceni.. ono kliky v ramci toho upgrade tady nebudou zas takovy problem, kdyz tak bazar kdyby chtel setrit..

                    0 0
                • Fran-tic  

                  stejné kliky se stejným problémem mám taky, ale mám 9sp campu.

                  0 0
                  • tromboonen  

                    9sp campu vzadu, nebo 9sp campu kliky?

                    0 0
                    • Fran-tic  

                      campu kliky jsem měl, tam nebyl problém, ale šly do kytek a nahradily je právě miche a tam už mi to padá mezi převodníky. 9sp vzadu

                      0 0
                      • tromboonen  

                        No to pak tezko rict… holt (M)iche ruznych koponentu:).. ja to beru jako nutne zlo za kratsi kliky a nejake mensi prevodniky (bez pocitani)… az bude mladej mit delsi nohy tak mu to poskladam z originalu… jen jsem si na to vzpomel v souvislosti s tou 8/9 debatou.. i kdyz az pujde do tuhyho tak to i 11cti letej trpaslik zvladne s trochou omezeni.. mozna problem ze u Miche se neda jednoznacne urcit co je 8, 9, 10 rychlosti…

                        0 0
        • tromboonen  

          Jo jasne, to jsem psal kdyz jsem si myslel, ze ma 10sp Tiagru 4600… on ten novej presmyk stejne funguje o poznani lip i kdyby mel 4600, takze to za to stoji.. kliky musi vyzkouset, muze se stat, ze to bude mit tendenci obcas spadnout (retez) mezi prevodniky..

          Plus jeste neni jiste, jestli narve 10sp kazetu na stavajici orech… no ale chtel upgradovat, tak aspon ma co, narozdil od puvodniho navrhu upgradovat brzdy :)

          Videl bych to na tohle poradi:

          1. naslapy a tretry, klidne SPD pro zacatek, ale hodne pevnou podrazku
          2. karbon sedlovka
          3. 4700 paky, hazka, smyk, plus 10sp kazeta 11–25 nebo 11–27 a retez (pokud to nepobere orech tak i jiny zadni zaplet nebo oba, Aksium/Ksyrium/Fu­Ra 5–3?)
          4. kdyby byly problemy novy kliky, treba 4700, nebo cokoli s HTII, klidne i bazar (plus asi stred, ten Claris nebo co to je bude mit asi nejakou osu? nevbim, nemel jsem to nikdy)
          0 0
          • Lynch007  
            1. SPD tam mám, je to oboustranný pedál, zatím se na nášlapy moc necítím. Tretry jsem si už sehnal
            2. pohodlnější posed by moh být, zkusim se výhledově podívat
            3. právě tu 10sp kazetu bych asi ocenil, těch 8 rychlostí je sice ok, ale dovedl bych si představit víc – 12 je hodně a 25 zase málo…
            4. na tohle se taky podívám

            Dík

            0 0
            • tromboonen  
              1. natrenuj to s oboustrannymi a pak prejdi na klasicne SPD = cvaka se do nich jednoduseji, tyhle musis vetsinou otacet..
              2. na sedlovku zkus bazary (bacha na fejky) nebo eBay, plus zkontroluj si nastaveni posedu samotneho, to taky hodne pomuze https://www.youtube.com/watch?…
              3. No pro zacatek se to da, nez s rozsahem prevodu je spise problem s odstupnovanim kazety, v Cesku nic vic nez 50/34 a vzadu 11 nebo 12–27 nepotrebujes, spise 11–25 pokud nebydlis v brutalnich kopcich
              4. to nech az kdyby to delalo problemy

              Good luck a vitej na silnici

              0 0
              • Lynch007  
                1. tak jsem dnes namontoval kufry a ležel jsem už doma :) teda jenom jeden protože na druhé tretře nejsou v těch drážkách pro uchycení žádné závity :( takže pojedou na reklamaci…
                2. nastavit posed jsem již zkoušel, ale ještě to ověřím s těma nášlapama
                3. 11–25 by asi bylo ideální, ale zatím nic měnit nebudu , uvidím potom co něco najedu.

                dík za rady

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.