Skareb - netěsnost vzduchového pístu

29 nepřečtených
  • náčelník

    Po výměně prasklé pružiny ve vidlici Manitou Skareb Super 04 najednou dochází k úniku vzduchu přes vzduchový píst. Při prvním pumpování bylo zřetelně slyšet, jak vzduch probublává do prostoru vnitřních nohou. Píst se ale zdá být nepoškozen a oleje je ve vzduchové komoře dostatečné množství. Při dalším dopumpování se únik vzduchu zpomaluje, jakoby se píst „zatahoval.“ Setkal se s tím někdo? Bude nutné vzduchový píst vyměnit nebo se systém po nějakém čase utěsní sám?

    0 0
    • jaski  

      jestli ti ta praskla pruzina nejak neposimrala tesneni

      0 0
        Výběr z produktů
        RockShox Boxxer pumpa na vidlice Skladem > 2 ks

        savings RockShox Boxxer pumpa na vidlice

        999 Kč savings MOC 1 679 Kč

        Kogel BB30A Road středové složení, Cannondale Skladem 1 kus

        Akce -16% Kogel BB30A Road středové složení, Cannondale

        4 949 Kč -16% MOC 6 199 Kč

        Přejít do shopu (Komponenty)
      • Vilém  

        nebo vnitrni povrch vnitrnich nohou

        0 0
        • MARIN  

          typnul bych to na tohle a doufam ze me to neceka taky :(

          0 0
          • náčelník  

            Žádné těsnění ta pružina poškodit nemůže, leda píst. Pokud by ovšem byl poškozen vnitřní povrch vnitřní nohy (což zatím nevím), to by byl docela průšvih. To bych viděl na nákup nové sestavy sloupek-korunka-vnitřní nohy. Nebo by se to dalo nějak opravit?

            0 0
            • jonti  

              Radšej než toto všetko meniť, by som tú vidlicu vyhodil :(

              0 0
              • náčelník  

                Ta vidlice je ale jinak naprosto v pořádku. Hlavní otázkou tedy je, kolik by ta sestava stála. Ale, proboha, nepředbíhejme. Třeba se to zatáhne jako necky :)

                0 0
                • Jenda  

                  no novy vnitrni nohy budou asi celkem darda (odhadem 4kkc) zkus na ten pist nalit hustsi olej nebo ho i lehce maznout vazelinou

                  0 0
                • Daf  

                  Ja bych pockal. Pokud tam jsou skrabance tak se to treba casem zahladi. A bude potom stacit vymenit jen gumicku na pistu.

                  0 0
                  • náčelník  

                    On je ten píst kombinace kovu a gumy, takže se musí případně vyměnit celý.

                    0 0
                    • Daf  

                      No ja to rozebrany nemel. Myslel jsem ze na pistu jsou normalni O-krouzky.

                      0 0
        • náčelník  

          Teď mi došlo, že prasklá pozitivní pružina tu část, kde se pohybuje píst, poškodit nemůže, ona se tam ani nemůže dostat. Do nohy vstupuje kompresní prut, ten se opírá o pozitivní pružinu, ta se opírá o další prut, který prochází přepážkou v noze vidlice, dál prochází negativní pružinou a teprve teď se opírá o vzduchový píst. Takže by dráhu pístu mohla poškodit leda negativní pružina, ale to se mi zdá nepravděpodobné.

          0 0
    • Dipsey  

      Nevim nacelniku jestli to je zrovna tvuj pripad, ale kdysi mi taky utikal vzduch z Manitou Mars Diva a pomohlo naliti trošky oleje z vrchu na ten pist (jen co se trošku zaleje). Potom byl pokoj. To mi poradil mechanik v servisu.

      0 0
    • martt  

      myslim si, ze ak by to fucalo okolo piestu, tak to vezme so sebou aj olej ak je vidla v normalnej polohe. Ak olej nezmizol, musi to byt tesne.

      0 0
    • náčelník  

      Takže je všechno v pořádku. Už v pátek odpoledne jsem zjistil, že ve vidlici je stejný tlak jako ráno. Příčinou patrně bylo, že po vymontování prasklé pružiny ležela vidlice pár dní vodorovně. Olej zřejmě stekl na jednu stranu a po prvním napumpování chvíli trvalo, než se píst opět promazal. Díky za všechny příspěvky.

      0 0
    • náčelník  

      Takže situace není tak růžová, jak jsem psal výše. K malému úniku vzduchu stále dochází, a po průběžném dopumpovávání je pod tlakem i prostor mezi vnějšíma a vnitřníma nohama. Vidlice díky tomu tvrdne a navíc se o nějakou tu desetinku milimetru vysunul i stírací kroužek. Zkusím vyměnit vzduchový píst.

      0 0
      • náčelník  

        Už jsem jednou jásal předčasně a tak budu tentokrát v úsudku opatrnější – píst je vyměněn, vidlice je projetá a zatím to vypadá tak, že závada je odstraněna. Pokud to někoho zajímá, píst je za 220 Kč plus 112 Kč poštovné z Progressu.

        0 0
        • Daf  

          Jak se ti povedlo ten pist z vidlice vyndat? Ja se o to jednou pokousel a marne ;)

          0 0
          • náčelník  

            Musíš stáhnout vnější nohy, na spodku vnitřní nohy s pružením odšroubovat plastovou matici, vytáhnout sestavu spodní kompresní prut/pružina/horní kompresní prut a píst zespodu opatrně „vyťuknout“ nějakou tyčkou nebo dlouhým šroubovákem. Pozor – uvnitř nohy je průchozí přepážka, nad kterou je uchycena negativní pružina. Abys místo do pístu nebušil tou tyčkou do té přepážky :)

            0 0
            • Daf  

              Rozebrany jsem to mel cely jak pises. Jen se mi nepodarilo vyndat pistek. Tlacil jsem na pist a ten se vzdycky v nejake poloze zaseknul. A nez abych pouzil hrubou silu radeji jsem se na to vykaslal. Jinak teda vubec netusim o jake prepazce a negativni pruzine mluvis ;)

              0 0
              • náčelník  

                Pokud to není nutné, tak ten píst nevyndávej. Mně šel ven celkem dobře – taky musel být oběhaný, když netěsnil. Noha s pružením u mého modelu ´04 vypadá takto – do nohy zespoda vstupuje skrz plastovou matici kompresní prut, ten se opírá o pozitivní pružinu, ta se opírá o další prut, který prochází přepážkou v noze vidlice, dál prochází negativní pružinou a teprve teď se opírá o vzduchový píst. Ta negativka nejde vyndat, je tam nějak uchycena. Má to logiku, protože kdyby tam lítala za pístem, mohla by poškrábat vnitřní povrch, po kterém píst běhá.

                0 0
                • Daf  

                  Diky. Ja jsem totiz nedavno kupoval novy tlumic komprese. Tak jsem rovnou rozhodil a zkontroloval celou vidli. Jeste jsem se chtel podivat na zoubek tomu pistku ale nezadarilo se :) No a o nejake negativce jsem nemel ani poneti. V katalogu dilu neni.

                  0 0
                  • martt  

                    moj syn ten piest nedavno zo zvedavosti vybral, takze nejak to ide. Ked som ho za zbytocne rozoberanie sprdol, tak tvrdil, ze piest sa pohyboval velmi tazko a chcel ho namazat vazelinou. Cosi take je doporucene aj v servisnom manuale.

                    0 0
                  • náčelník  

                    Já o ní taky nevěděl, dokud jsem vidlici nerozebral. Samostatně v katalogu není asi proto, že je to pevná součást sestavy sloupek/korun­ka/vnitřní no­hy.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.