• ruinin

    Trochu to souvisí s vláknem, který jsem založil před chvílí – pokud nejde trénovat na tartanu, uvažuju na zimní večery o válcích nebo trenažeru. Nemám ambice simulovat silniční cyklistiku, stoupání atd. Spíš mě zajímá, jak nejlépe simulovat dráhovou cyklistiku -teda pouze výkon srdce, plíce, svaly, ne nějaký pocity, to je samozřejmě nesmysl. Dráhový kolo bych měl. Převod fixní mám 44 × 17, případně můžu pořídit zadní kolečko třeba 14 zubů. Chtěl bych zkoušet, kolik z toho vytáhnu a jak dlouho vydržím nějaký daný tempo. Zdá se mi, že dráhový kolo nepotřebuje nějaký extra brždění, protože to řeší právě zátěž převodu, kterej si můžu zvolit, takže by měl stači uplně základní trenažer. Odpor vzduchu mě moc netíží, to už bych si nějak dopočítal, jakej rozdíl tam je, jen odhad, spíš mi jde o to zkusit dělat pokroky a sledovat vývoj, kam se můžu případně dostat. Například u převodu 44 × 16 mi vychází při rozumný kadenci 100 rychlost cca 35 km za hodinu, což ani nevím, jak dlouho bych to tempo vydržel. Postupně bych mohl zkoušet těží převody nákupem menších koleček. Fakt netuším, kde bych mohl skončit, co bych utáhl a na jak dlouho.

    0 0
    • Rubi  

      a k cemu je to dobry? nebo jaky mas cile?

      0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Na festce se na valcich a trenazeru samzrejme jezdit da. Zatez prevodu neresi vubec nic, je v principu mensi nez na kole s prevody. Potrebny vykon je dany valivym odporem, pripadne brzdenim valcu a trenazeru. Coz je stejne jako u kola s prevody, akorat prichazis o snadnou moznost zmeny kadence pri danem vykonu.

      35km/h na nebrzdenych valcich neni takovy problem, spis jestli das dlouhdobe kadenci 100.

      Limitujici opruz proti realu je nuda, zadek, horko a hluk (u me v tomto poradi).

      0 0
      • ruinin  

        Jak zátěž převodu neřeší nic? Když budu mít třeba 52 × 12 tak to už je docela pořádná „brzda“… Jinak dráhový kolo mám, vím, že bez přehazky to jede nějak snáž, ale pořád prostě můžu navolit těžkej převod… jinak ale díky za reakci.

        0 0
    • DaD  

      Určitě bych volil válce, ale rozhodně brzděné. Na těch bez brzd máš kadenci 100 okamžitě a pak to sice točíš, ale nic ti to nedává. Šlapeš de facto na prázdno, ten odpor tam prostě není. Navíc na fixce, kde si nemůžeš přiložit.

      Já zkoušel kde co a ty válce s brzdou jsou pro mě nejlepší volbou. Jakmile jsem uchytil kolo do trenažeru, tak jsem to prostě nedával. Ten pohyb je tam pro mě naprosto nepřirozený, když se nemůže kolo hýbat se mnou. Rám kroucením docela trpí a karbonovou jednici bych tam nikdy nedal. Na té malé styčné ploše, pláště s trenažerem, plášť celkem rychle odcházel a prášil (tvořil se jemňoučký prach)

      Na válcích nejlépe natrénuješ správné šlapání. Takové šlapání jednou nohou s držením pouze jednou rukou už nějakou zkušenost vyžaduje. Nácvik vysoké kadence, řádově nad 150ot/min, má taky něco do sebe a pro dráhovou cyklistiku je to klíčová dovednost jezdce.

      0 0
      • ruinin  

        Tak to je zajímavý co píšeš, o tom ničení rámu jsem taky slyšel. Jestli to ale zase není trochu přehnaná obava.

        Na prázdno šlapeš, no tak jako přece záleží na převodu, na fixce si můžu dát dozadu libovolně malý kolečko, teda samozřejmě odsud posud… Mě právě zajímalo, jak těžkej převod bych utáhl ještě tak, abych udržel 100vku kadenci. takže bych měl jako měřítko výkonnosti čas, po kterej bych udržel 100 a převod. To by mě zajímalo, leda že bych rychle zjistil, že pokroky neudělám téměř žádný, leda tak za rok.

        0 0
        • DaD  

          Samozřejmě že to jde trochu měnit převodovým poměrem, ale i tak ten odpor bude malý, pokud máš nějakou výkonnost. Odpor se dá trochu zvýšit podhuštěným pláštěm a třeba i těmi kartami ve výpletu. Když jsem ještě opravdu závodil, tak jsem jezdil na nebrzděných válcích převod 53/14 s kadenci okolo 110 abych jel to, co potřebuji v tréninku. Ale to fakt nechceš, ten kravál je hrozný. Pokud nemáš rodinný dům, tak je to skoro nemožné jezdit. Ten hluk se nese všude a sousedi by tě pověsili na první lampu. Na tu 44 placku i s 11 vzadu to bude, bez té brzdy, opravdu taková šudlačka o ničem. Každý na to svůj názor a můj je takový, že do válců bez brzdy bych už rozhodně nešel.

          To poškození rámu jsem také jen slyšel, ale když jsem viděl někde na netu ve zpomalených záběrech to co dělá ten rám napevno uchycený v trenažeru, tak bych mu to nemohl udělat.

          0 0
          • ruinin  

            Tak jestli tomu rozumím, tak ty válce maj mnohem menší odpor než je odpor kola v reálu? Jako tak velkej rozdíl? Já měl za to, že to je skoro totéž. Když by bylo třeba bezvětří, nebo když máš trochu vítr v zádech, tak bych čekal, že to pojede snáž než doma na válcích. Na velodromu pak samozřejmě odpor vzduchu, ale tam je zase hladká podlaha a já bych mohl použít ty podhuštěnější pláště. Potřeboval bych, aby ty válce při kadenci 100 nedělaly moc kravál teda…

            To poškození rámu se asi týká spíš karbonovejch rámů a u válců bych teda předpokládal, že nehrozí nic, leda že slítneš a rám poškodíš tak.

            0 0
            • JFtryall  

              Valce bez brzdy jsou skutecne vhodne spis pro nejaky nacvik slapani a vysokych otacek ale na nejaky trenink vlastnich kratkych limitu to moc neni. Tam musis uz ladit odpor a stanovit si vlastni maximalky pro jednotlive casy. Idealne to zjistis na ergaci pres vykon.

              0 0
              • tromboonen  

                Tou sou pořád ty stejný pověry, když oblíkneš nějaký starý 23 mm šlupky (proč si na válcích ničit použitelný), podhustíš je a do výpletu dáš karty, tak nedáš na 50/11 víc než dvě minuty, no možná tři, když se budeš šetřit, ale to pak už skoro padáš… brzda není nutná podmínka, zato převody nejsou k zahození, přehazováním trénuješ různý kadence, můžeš vydejchávat, dělat intervaly, rozjíždět se, atd.

                Hupnout na to studenej s brutálním převodem jak si představuje ruinin taky nebude to pravé, teda vycházím z vlastní zkušenosti… dráhaři pokud vím na válce hopnou aby se zahřáli/rozjeli nebo naopak dojeli, ale na nějaký silový tréning by to na single dráhovce asi nebylo, koneckonců třeba na Olympiádě měli všichni v zázemí uprostřed dráhy silničky s převodama, na kterých se předpokládám rozjížděli…

                0 0
                • JFtryall  

                  Jasne kdyz udelas tyhle upravy a hlavne prevodovy upravy tak ano, ale zakladatel psal o 44T vepredu a to je dost malo. Asi bych na to volil spis bezny silnicni kolo s prevodama. To se pak trenovat docela da. S brzdou je tam ale dost vyhod. S fixkou je to spis na zahrati a pak vysokootackovy trenink.

                  0 0
      • Pavel  

        jj, na válcích bez držení, ze sedla.. To se to pak na silničce jezdilo! :-) Dnes bych si na tom asi rozbil hubu. A proto se raději 1/2 hodiny oblékám do zimy, vyjedu na 3/4 hodiny a pak se zase 3/4 hodiny rozmražuju. :-D

        0 0
    • DaD  

      To je naprosto propastný rozdíl a nejde to s reálnou jízdou porovnávat. Ten odpor vzduchu je naprosto zásadní. A čím rychlejší jízda venku je, tím markantnější je rozdíl proti statické jízdě.

      Válce umožňují, více méně, přesně technicky simulovat jízdu venku a přirozený pohyb kola vůči jezdci a rám nikterak netrpí. Ani jízda ve stoje není na válcích problém a blbnutí za jízdy, třeba přejíždět celou šířku předního válce na centimetr od krajů, dost naučí při ovládání kola. Když to dokážeš třeba minutu rychle za sebou a nespadneš, tak se také posunuješ. Potom už seskočení a najetí na válce na kole dáš časem také :)

      no a tohle by jsi měl za chvilku umět:

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
      • ruinin  

        Tak to je v haji ze to je tak rozdilny. A znamena to i to ze prevod jako 50 x11 rozjedes bez problemu a drzis rychlost treba 50 na komputeru? Jako prevod neni na valcich zadnej rozdil?

        0 0
        • novas752  

          Jo znamena. Kdyz jedes venku 50×11 na nejaky rozumny kadenci okolo 90rpm, valis to zhruba 50km/h a v takovy rychlosti je zdaleka nejvetsim odporem odpor vzduchu. A ten na valcich proste chybi. Takze kola se ti budou tocit 50km/h, ale pojedes v podstate naprazdno s usilim s jakym bys jel venku treba polovinu.

          0 0
          • standoslav  

            K tomu ten kraval, pocení, nuda … Válce jsou psycho.

            0 0
            • Vilém  

              Takovej tu byl klid:(

              0 0
            • novas752  

              To už je skoro stejný jako trenažer a rotoped. Jsou lidi co na tom nevydrží ani čtvrt hodiny, jsou lidi co na tom jsou schopní rajtovat 15h týdně.

              Pocení závisí na teplotě místnosti a pohybu vzduchu v ní, nuda se dá trochu zmírnit poslechem hudby/audioknihy nebo sledovánim filmů/videí (s válcema to jde o něco hůř než na trenažeru).

              0 0
          • kokoska.rokoska  

            Hele, to „poloviční úsilí“ bych Ti asi uznal, ale „naprázdno“ je i na poměry B-F hodně odvážné tvrzení. 50×11 na válcích nejezdím, neb mám nejmenší 12z, ale při zhruba 50 km/h a VYPNUTÉ brzdě musím dávat hodně přes 300 W, což třeba Lionelu Sandersovi stačilo na druhé nejrychlejší kolo historie na Hawaii. Fakt máš o tolik lepší kondici?

            0 0
            • novas752  

              Ale pořád platí že je to úsilí pro stejnou rychlost výrazně menší, tudíž pro odhad rychlosti na dráze naprosto nicneříkající.

              A ten odpor se navíc válce od válců liší a záleží i na tlacích a pláštích.

              0 0
            • jecnak  

              Hodne zalezi na vzdalenosti zadnich valcu od sebe a tlaku v plastich a take technicke vyjezdenosti dotycneho, ale obecne mas pravdu.

              0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              +1. Obcas z BF mam komplexy.

              0 0
            • jardalee  

              no dneska uz je na vsechno video :) prave sem za mlada jezdil na takovych velkych masivnich valcich ktery byly aji celkem tichy ale nikde sem uz takovy nesehnal

              0 0
              • mr.antik  

                zřejmě nějaké večerní brigády ve strojírnách… vypadají parádně proti dnešním plasťákům

                0 0
              • kokoska.rokoska  

                Takové podobné má kolega. Dost mu je závidím, absolutně tiché, nezničitelné a setrvačnost se taky hodí…

                0 0
    • jardalee  

      no jak tu pisou jini valce sou dobry na kadenci , techniku a rovnovahu ja jezdil na drahovym kole par let a tam se normalne trenuje i v zime ,protoze draha je vetsinou nakym zpusobem kryta ,nebo se jezdi normalne venku coz sem moc rad nemel :),valce sou jenom doplnek no a na valcich co merili tu virtualni rychlost nebyl problem jet treba 80km/h a vic ale bylo to proste jenom tou kadenci clovek proste jel v pohode pak treba 5minut co to da a potom zase v klidu a porad dokola ,no a kdyz sem to delal poctive cely dopoledne tak sem druhej den nemohl chodit :D

      0 0
    • cheyene  

      Silnicka na nebrzdenych valcoch je na technikou slapania a kadenciu. Skoro ziadny odpor, takze pri 52×11 dam 90km/h a slo by to viac, ale uz nemam prevody…

      Preto jazdim HIIT na MTB s cestnymi plastami, kde je odpor neporovnatelne vyssi. To je ina kava :-)

      0 0
      • Breakpain  

        A jak dlouho to jedete pane kolego?

        0 0
        • mr.antik  

          dokud mu z toho nezačne hučet v hlavě, to je psycho takovýhle otáčky

          0 0
        • Alojs01  

          Tak jestli déle jak pár vteřin, tak klobouk dolu…:-))

          0 0
          • kokoska.rokoska  

            B-F, voe :-) Tady se jezdí 90 za kamionem do kopce na fullu.

            0 0
          • Breakpain  

            Tak jsem to myslel … :-) bo co mi přijde, baví se tady hoši o nějaké „konstantní“ zátěži, kterou utočíš třeba 10 min a víc :) …

            Jednou jsem tam lupnul 50×11 … a zjistil jsem, jak naivní jsem. Tím ale neříkám, že to někdo nedá, já jsem spíš chcípáček, ale tak nějak jsem si na tom aspoň „otestoval“, co to obnáší to utočit :).

            0 0
          • cheyene  

            Mne to neprislo ako nejak extra vykon… Je pravda, ze vyssie to s kadenciou uz neslo, ale tazsi kvalt by som dal. Naviac som urobil na zamkovej dlazbe pruh od oleja :-(. Manzelka bola nadsena…

            0 0
          • cheyene  

            Vi komentar nizsie. Mne to nepride ako nieco extra…

            Jazdim to kazdy den (mimo dovoleniek apod) uz skoro rok. Asi som si zvykol :-)

            Negativum je, ze pokial si zoberiem sortky, tak vyzeram ako nejaky mutant :D

            0 0
            • ruinin  

              to chce občas na nuda pláž, za den je to sjednocený… červeně

              0 0
        • cheyene  

          Na MTB:

          10 min warm up

          11 opakovani:

          – 45 sec max

          – 75 sec recovery

          tj. celkom 32 minut. Po kazdom intervale sa mota hlava z nedostatku kysliku. Po skonceni som rad, ze stojim :-).

          Na silnicke (ked som repasoval MTB vidlu) som jazdil to iste.

          Max speed na silnicke okolo 90kmh, MTB 55kmh. Samozrejme to zavisi na tlaku v pneumatikach. U nas je teraz okolo nuly, takze max. 43kmh. Mohol by som to dohustit, ale jazdim to kvoli zatazi, takze ma maximalka netankuje. Cislo je pre pocit…

          0 0
          • Breakpain  

            ok, lepší oddíl :)

            já se k tomu zdaleka neblížím O:-)

            0 0
            • cheyene  

              Nechce sa mi verit. Mne to fakt neprislo ako nieco extra…

              Trenoval som cyklistiku 5 rokov (4 – 8 rocnik na zakladke). To som mal 60kg!!! Potom som prechlastal celu strednu a vysku. Trocha jazdil na MTB az som sa rozhodol zredukovat hmotnost. Zacal som pred rokom 1.12.2016 a za 16 tyzdnov som dal 90 → 75 s HIIT. Tyzden cez Vianoce som hmotnostne stagnoval.

              Silnicku som si kupil v maji a slo to samo :-). BTW rocnik 1976…

              0 0
    • platypus  

      Svou roli bude hrát i váha jezdce, když jsem se přitáhl rukama za trám nade mnou tak se nohy pěkně roztočily i na těžkým převodu, potřebuju napřed na rozjetí lehčí převod a pak tam dávat něco těžšího. Mám nebržděný plastový válce force a díky převodùm nikdy nebyl problém že by se nohy točily naprázdno.

      0 0
    • ruinin  

      Tak mně to vychází, že ideální by byly tyhle hliníkový bržděný. Nastavit brzdu tak, aby to aspoň trochu odpovídalo zátěži v reálu. Otázka je, jestli jsou tak tichý, abych v činžáku neotravoval sousedy. Kolik to tak může mít decibelů při kadenci 100?

      http://www.fitshop.sk/…arion-al-13/?…

      0 0
      • Breakpain  

        vysoká kadence & válce = nevraživé pohledy sousedů …

        0 0
        • ruinin  

          tohle má bejt údajně tišší než trenažér, píšou lidi, co jeli na obojím

          0 0
          • Breakpain  

            Mam ty plastove, brzdene a Kinetic fluid … Bordel dela oboje, ale valce jednoznacne vedou.

            Mam to na podlozce pro bojova umeni, plus tam mam podlozku pod trenazery. Relativne to ty vibrace snizi (nicmene stejne vibruje cela chodba), ale u valcu je problem s rostouci rychlosti i ten zvuk …

            Osobne na tom doma sedim vetsinou 16 – 18 a v te dobe vetsina obyvatel jeste neni doma. Po 20. hodine bych si to ze slusnosti nelajsnul. A byl jsem preventivne za sousedy zda jim neco neduni nad hlavou… ;).

            0 0
            • ruinin  

              je to aspoň tišší než lux? já myslím, že sousedi taky luxování vydrží tak do osmi večer, ale ne dýl než patnáct minut…

              0 0
              • Hroch obojzhivelnyj  

                Ono to spis vibruje do podlahy. Predstav si starsi pracku kdyz odstreduje.

                0 0
              • Pavel  

                Nejde ani tak o hluk, ale o vibrace. Hodil bych pod to pro začítek pěnovku/karimatku.

                0 0
                • ruinin  

                  Tak ja mam tlustej koberec.

                  0 0
                  • Pavel  

                    Tou karimatkou nic nepokazíš. Minimálně nebudeš kapat pot do koberce.

                    0 0
                  • JSt  

                    na valcich se dost sjizdi gumy. je z nich takovy ten cerny prach, ktery je nejlepsi nachytat do koberce. ;-)

                    0 0
                • Breakpain  

                  Vibrace jsou peklo, ale mně to teda dělá docela i bordel, ale možná je to místností – úzká, dlouhá a holé stěny. Dávám si pecky do uší, abych to přežil.

                  0 0
                  • Pavel  

                    Si pusť muziku víc nahlas. ;-)

                    0 0
                    • Breakpain  

                      Což o to, já to mám pořešené, ale nevím, co okolí. Přítelka říkala, že z bytu na chodbu je to slušně slyšet … Nicméně sousedi pode mnou tvrdí, že OK … tak snad cajk. V 99% končím do 18:00 … takže je to asi i v rámci tolerance gut.

                      0 0
                      • Pavel  

                        Pokud to nevadí přítelkyni, tak je to cajk, do 6 odpo můžeš řezat dřevo na cirkule… ;-)

                        0 0
                        • Breakpain  

                          jo takhle ;)

                          No tak jasně, že „můžeš“, ale zdravý rozum … :-)

                          0 0
                          • Pavel  

                            „Hele, voni hrajo na pijáno..“ respektive zde „Von si jezdí doma na válcách..“ :-D

                            jj, přesně to jsem myslel! :-)

                            0 0
                          • Sodoma  

                            Sice je to nahraný, ale dobrý :-)

                            0 0
                      • novas752  

                        Pust sousedum radio taky vic nahlas. :)

                        0 0
        • standoslav  

          Uvažuji o třech tabulích 10ti cm polystyrénu.

          0 0
        • Pavel  

          Já v bytě válcoval jako v NHKG a sousedi v poho. Pod válcema jsem měl jen karimatku. Ale nebylo to v paneláku, barák je někdy z 20. minulého století.

          0 0
          • ruinin  

            já bych na tom stejně asi zkoušel nějaký patnáctimunutový jízdy a sledoval průměrnou rychlost pokaždý, asi bych to dýl nevydržel, ale zase bych se na to vrátil každej den na těch patnáct minut, to by sousedi i v skoropaneláku mohli tolerovat

            0 0
            • tromboonen  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              no ale on ma tromboonen pravdu, predsedo. 15 min srotu bez rozjeti je tak si ublizit.

              0 0
              • tromboonen  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                0 0
              • ruinin  

                to je sice hezký, že má třeba pravdu, ale je zbytečně agresivní … myslím, že tolerantní vůči sprostým nadávkám už jsem byl dost… přitom si tady většina lidí uplně v pohodě a slušně podiskutuje

                0 0
                • tromboonen  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                  0 0
              • ruinin  

                některý věci mi kupodivu dochází i bez toho, že by mi to někdo musel na foru vysvětlovat – nikde jsem nepsal, že dám patnáct minut šrotu bez zahřátí… měl jsem na mysli, že bych si dal denně třeba patnáct minut na tvrdo, ale předtím bych se nějakou dobu zahříval, to by přišlo asi tak přirozeně, že jsem nepovažoval za nutný to nějak vysvětlovat tady…

                0 0
              • ruinin  

                Ještě k tomu, co jsi psal dneska dřív – jeslti dám dlouhodobě kadenci 100 – tomu nerozumím, jako na válcích je těžší udržet 100 než v reálu? Já mám kadenci 100 skoro pořád, když jezdím v terénu – mám na mysli dlouhý kilometry na cyklostezkách, kde jedu za normálních podmínek pořád kadenci 100.

                0 0
                • Hroch obojzhivelnyj  

                  Ja jsem pomalubeznej a 100 uz je mimo moji komfortni zonu, musim na to dost myslet, jinak zpomaluju. Ono taky venku nikdy nejedes stejnou kadenci hodinu, ale obcas si zpomalis nebo stoupnes a tak, tim si nohy odpocinou.

                  0 0
            • Pavel  

              Leda pokud myslíš jako 15 minut rozjetí, 15 minut šrotu, 15 minut vyjetí… ;-)

              0 0
              • ruinin  

                tak nějak by to dopadlo v reálu, jde mi o porovnávání výsledků, jako si porovnávám výsledky na stravě – myslím svoje pokroky a podobně – a ten hluk by byl snad při rozjíždění a dojíždění menší, takže to by nemělo nikomu vadit

                0 0
    • ruinin  

      Tak po přečtení všech příspěvků jsem dospěl k tomuto:

      kolo – dráhový – v zimě ho mám doma, je čistý, nevyužitý, a na různých stránkách dráhovejch cyklistů se píše, že dráhový kola používaj i na válcích, navíc na něm mám pláště, který už v budoucnu nehodlám používat, takže je můžu klidně dojet na válcích

      typ trenažéru – válce – větší zábava a hlavně mě to donutí naučit se šlapat víc hladce, občas mám na silnici problém s nadskakováním na sedle, neumím někdy šlapat opravdu plynule

      bržděný válce – Arion Mag má tři stupně odporu, tak si myslím, že když tam dám ten nejtěžší stupeň, že už se moc flákat nebudu, navíc můžu trochu podhustit, samozřejmě můžu taky experimentovat s převody, pokud by mi stávající připadal příliš lehký a ani nejtěžší odpor by nepomohl

      Elite Arion Mag – zákazníci, co koupili, jsou překvapený, jak jsou tichý

      je možný je případně pomocí senzoru propojit s telefonem a hrát si s různými aplikacemi a tréninkovými programy

      Takže Vánoce… nebo tak nějak… Díky za všechny postřehy.

      0 0
    • Jimi_91  

      Ahoj,

      Nechci zakládat nové téma, když se to tu řeší. V tomto ale i dalších tématech se stále řeší jestli plastové nebo hliníkové válce. Bohužel každý říká něco jiného. Vybírám mezi Elite Arion MAG nebo Elite Arion AL13. Nejvíce mě zajímá srovnání hluku od válců plast/AL. Také tu někdo řešil, že AL válce dělají nepořádek (jemný prach z plášťů) a další to vyvrací. Snažil jsem se pročítat všechny možné témata, ale stále mě to nepomohlo k jasnému výběru válců. Byla by tu dobrá duše, která by mě dokázala objektivně odpovědět ideálně ze svých zkušeností?

      Děkuji

      0 0
      • ruinin  

        Jediný, co se mi podařilo vypátrat na forech anglicky, je, že hliníkový vydrží dýl, ale plastový vydrží taky několik let. Plastový nemůžou bejt na sluníčku. Od plastovejch válců vzniká statická elektřina, ale to je snad maličkost. Co se týká hlučnosti, tak to asi záleží na tom kterým modelu. To píšu jen na základě názorů a zkušeností lidí na forech.

        0 0
      • gerrard  

        Kup nejlevnejsi elitky a vyzkousej jak dlouho te to bude bavit.

        0 0
      • Breakpain  

        Nekdo to tu myslim srovnaval, ze hlink vyjde podobne, mozna o chlup hlasitejsi s normalnimi plasti. A pokud pouzijes plaste na trenazer Coperton, lepsi vysledky jsou s plastovymi. Netravim na valcich desitky hodin tydne (pouze jednotky) a treti sezona je tu. Valce nenasvedcuji tomu, ze by byly na odpis – mam plast a Coperton…

        0 0
        • Jimi_91  

          Děkuji za postřehy. Mám právě možnost koupit Elite Arion Mag a Al13 cca za stejné peníze, proto ta otázka. Hodlám používat klasické pláště (totál hladké), protože na další sezónu nasadím už nové. S nějakým hlukem jsem smířen i když je hodlám používat v paneláku. Snad se mi všemi možnými izolacemi podaří zkrotit vibrace a sousedům se pokusím vysvětlit nutnosti „válcování“ :-) Otázka na větší opotřebení plášťů u AL válce byla z důvodu nové bílé výmalby pokoje a strachu z její zašpinění.

          0 0
          • Breakpain  

            Plast se droli, ale rozhodne mene nez na trenazeru. Pokud bys to chtel eliminovat – Coperton …

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.