• pavel905

    Prosím o radu při výběru silničních zapletenych kol. Kola by měli být univerzální jak do kopce tak i na rovinu. Chtěl bych vyšší ráfek 35 a více, ale plaštová. Nejlépe s alu brzdnou plochou abych nemusel měnit špalky (není podmínkou). Moje váha je 82kg.

    0 0
    • Řepík  

      Mno, kol je spousta… Kolik za ne chceš/muzes dat?

      Já mám Campagnolo Scirocco 35 mm, najeto mají okolo 3 000 km a nemůžu si stěžovat. Váha je sice trochu vyšší, ale nemusel jsem na ne zatím sahnout…

      0 0
    • raf007  

      Mám jedny PANCHOWHEELS PW38C, ty by odpovídaly tvému popisu. Kdyžtak mail.

      0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Osobně bych trochu přitlačil a nebral kombinaci karbon + al brzdná plocha. A samozřejmě galusky.

      0 0
      • Mark-H14  

        Tak třeba já jsem rozhodnutý trochu přitlačit v ceně a byl jsem nalomený na galusky, ale nyní jsem opět ve fázi celokarbon 38–45mm a pláště.

        Mám pět známých (všichni závodí a umísťují se a dva z nich mají cyklo prodejny) a všichni volí celokarbon a pláště. Všichni z nich mají dost peněz na to, aby vozili galusky, ale nevozí.

        Pak zase slyším dokola, že celokrabon s pláštěm je špatné řešení, slepá ulička apod. Ale? …

        Tak stále tápu :)

        Naštěstí kola nepotřebuji akutně, tak počkám a pošetřím.

        0 0
        • blaf  

          a co te na te kombinaci celokarbon+plast pritahuje? kola tezka a draha, podle me, kdyz plastove vysoke, tak treba ty Cosmicy

          0 0
          • nooski  

            Cosmiky ne. Bory 35 nebo 50. Každopádně celokarbon a pláště není nic moc volba.

            0 0
            • blaf  

              mam trochu problem s Campa kolama a Shimano sadou, pro ty co jim to nevadi tak muze byt…

              0 0
              • duk  

                Tak Fulcrum, je to až na svazkovej výplet to samý.

                0 0
          • Mark-H14  

            Nepíšu, že mě na tom něco přitahuje, jen konstatuji, že lidé v mém okolí, kteří toho mají na kole hodně za sebou a mějí možnost jakékoli volby, tak nakonec vozí kombinaci celokarbon/plášť a tvrdí, že ke galuskám se už nevrátí, tak nevím no. Sbírám info a mám v tom akorát zmatek. Nechtěl bych utratit za kola 40tis. a pak litovat, že to mělo být jinak.

            0 0
            • blaf  

              myslim, ze dokud si to nevyzkousis sam, tak stejne nebudes vedet a mit jistotu :/ bud koupis galusky a bude to super nebo se spalis a budes litovat a budes prodavat, nebo zustanes u plastu a celej zivot budes myslet na to, zes mozna mel jit do tech galusek, jako u vseho, jsou tu lidi co rikaji „galusky uz ne“ a potom tu jsou lidi co rikaji „jedine galusky“, takze je treba zkusit :(

              ja o novych kolech taky porad premyslim a jedine co vim, ze plastovy celokarbon ne

              0 0
              • Mark-H14  

                S tím vyzkoušením máš asi pravdu, ale za každou zkušenost a info jsem rád.

                0 0
                • Dumbíček  

                  Já bych teda kola v ceně ojeteho auta nekoupil. Otázka je, jestli bych vůbec poznal rozdíl proti Aksiím co mám. :-)))

                  0 0
                  • maedva  

                    Minimálně placebo efekt by fungoval :-)

                    0 0
                    • Dumbíček  

                      Samozřejmě je to koníček, lidi za ně utrácí i víc. Ale osobně to nechápu.

                      0 0
                      • Mark-H14  

                        Je to kuň :)

                        Někdo to vrazí do auta, motorky, někdo má mobil za 20t, jiný letí 3× za rok na dovolenou, jiný to prosází, prochlastá atd. atd. Někdo má vše výše uvedené :)

                        Každý ať to má jak chce a jek je to pro něj OK.

                        0 0
                    • Mark-H14  

                      Tak, tak :) To by letělo :)))

                      0 0
                  • Amoondre  

                    Stoprocentne by si to poznal

                    0 0
        • DaD  

          Já jsem teď pořídil Bontrager Aeolus D3 a hodil na to bezdušové Schwalbe One.Minimální valivý odpor a malé riziko defektu s větším pohodlím.Tak jsem na to sám zvědav.Jinak tyhle kola jsou opravdu super,ale finančně pro tebe asi nesmysl.

          0 0
          • Mark-H14  

            To bylo na mě?

            0 0
            • DaD  

              Psal jsi,že máš strop cca. 25.000,–tak proto píšu „cenový nesmysl“ Jen jsem chtěl říct,že bych klidně pořídil celokarbonové plášťové a nasadil tam bezdušové pláště.Jede to jak galuska,nic se nemusí lepit a také je to levnější.Přínos pohodlí je také významné plus.Galusková kola jsou ale zase o level jinde s váhou.Tam na ně plášťová nemají.

              0 0
              • Mark-H14  

                Strop 25 tis. má zakladatel tohoto vákna. Já bych šel max do 40 tis., ale raději 35 tis. Respektive vychytat výprodej na to ještě malou slevu atd.

                Kamarád (závodník) teď koupil Bontrager Aeolus 50 zlevněná z 45 na 22tis.

                http://www.koloshop.cz/…la-akce.html

                Mě by se líbily Roval CLX (1.375g) a nebo ZIPP 303.

                Rovaly mě teď utekly na bazaru nové sundané z kola za 29tis.

                0 0
                • DaD  

                  Aha,tak to jsem se překouknul,sry.Ty Aeolusy co uvádíš jsou starý model,proto ta cena.Ty nové jsou U-shape a stojí totál nesmysl http://www.bontrager.cz/…incher/p-138 Já je naštěstí koupil zánovní za super cenu,jinak bych to za ně nikdy nedal.Těch rovalů z bazaru je škoda,vypadají dost dobře.Ale osobně bych šel spíš to těch Zippů a do u-shape(nové modely)

                  0 0
                  • Mark-H14  

                    Jo myslím, že ty Aeolusy 3 byly teď také na bazaru :)

                    Na kola nespěchám, zera mi zatím bohatě stačí. Zipp 303 váží už 1495– 1540g. Každý prodejce uvádí něco jiného.

                    0 0
          • Smazaný účet  

            To jako fakt ?? :D http://www.bontrager.cz/…incher/p-138

            edit: už si všímám, že jsi to koupil jinak :-)

            0 0
    • maedva  

      Ahoj, měl sem už pár zapletených kol… od lehkých nízkých alu výpletů s alu i karbon špicemi (pláště i galuska), přes středně vysoké celkoarbony (galuska) až po vysoké alu/carbon (pláště)

      Po těchto zkušenostech – Za prvé vyhnul bych se galuskám… Za druhé vyhnul bych se kombinaci celokarbon ráfku a plášti…

      Nejlepší varianta (z mého pohledu a pro moje využití) jsou pláštové Mavic Cosmic. U mě to byla varianta s karbonovými špicemi (je lehčí a líp to vypadá) Je to vlastně lehký, pevný alu ráfek s nalepenou karbonovou bočnicí, ty kola letí jak raketa. Mavic jsem bral protože jsem již měl několik kol a vždy jsem byl spokojen, navíc dostupný servis atd.

      0 0
      • pavel905  

        Mavic cosmic carbone se mi také líbí a s mavic koly mám dobrou zkušenost ať to jsou jen aksia. Z galusek mám strach kvůli defektum.

        0 0
      • jecnak  

        Ten kryt je na rafku jen nasunuty jako kapotaz a je mozne ho i vymenit a nebo vymenit jen rafek.

        0 0
        • maedva  

          Je nalepeny, takže napevno s alu rafkem… meni se to komplet

          0 0
          • jecnak  

            Tak to mam nejakou zvlastni verzi. Navic se da solo sehnat kryt a solo rafek.

            0 0
            • maedva  

              Tak to netuším… Já sem to zkoumal a je to fest spojeny, oddělat to podle mě nejde.

              0 0
    • pavel905  

      Co třeba vision trimax t42 nebo fulcrum racing red wind?

      0 0
    • Tina  

      Osobne na silničku už iba kola s vyššími ráfkami U-shape. T.j. vyššie ráfky 35 – 40mm so zaobleným profilom. Nie špicatým. A ráfik široký aspoň 25mm. Zaoblené ráfky z U profilom sú menej náchylné na bočný vietor ako špicaté ráfky. Väčšia šírka ráfku zase zvyšuje tuhosť kol.

      0 0
      • DaD  

        Jj,pravdu máš.Teď mám nově Aeolus D3 (35mm) a oproti Equinoxum 50-sátkám tam rozdíl opravdu je.

        0 0
    • Canyon325  

      má niekto skúsenosť s kolesami Shimano RS81-C24? hmotnostne sú na tom dosť dobre v tejto cenovej kategórií akurát vzhľadom na počet špicov asi nebudú moc tuhé… na nete som našiel recenzie iba na C35, na tieto skoro vôbec

      0 0
      • McBlacky  

        80-cl24 tzn předchůdce byly jedny z nejlepších kol v té kategorii. Možná dokonce nejlepší

        0 0
    • sharkeeCZ  

      Využijí vlákna. Přemýšlím nad upgradem kola a první co chi vyměnit jsou původní kola AXIA 2.0. Chtěl bych něco s váhou max 1.5 kg, tak aby to bylo na Shimano 10/11 kazetu. Rozhodně plášťovou verzi se zaměřením, „ať mi pomohou v kopcích“. Cena do 25k, ale klidně za 15k

      Zatím jsem našel tyto kandidáty:

      http://zapletena-kola.heureka.cz/…specifikace/#…

      http://www.kolokram.cz/…-2015–1.html

      http://www.dtswiss.com/…/RR-21-DICUT

      líbí se mi i Cosmicy http://zapletena-kola.heureka.cz/…specifikace/#… ale tam už je váha přes 1,5 kg

      tyto také vypadají dobře, ale ta cena už je moc – http://zapletena-kola.heureka.cz/…specifikace/#text + http://www.koloshop.cz/…ts-2015.html#…

      a znáte/jezdíte někdo tato kola? Zajímavá cena – http://www.cyklostore.cz/…spinollo-38m

      0 0
      • Smazaný účet  

        Mám tyhle spinolla, ale 50 mm a plášťový ráfek. Co bys chtěl vědět?

        0 0
      • McBlacky  

        ty spinola na nějakých noname nábách a pokud chceš z toho udělat i slušný kola -tzn dáš plochý dráty- tak ti to zapletou na novatecu :/

        kromě toho ty new aero dráty nejsou žádná hitparáda a přijdeš o proklamovanou výhodu carbonů, že můžeš napnout víc dráty než u hliníku, to bys musel dát aerolite nebo xray a to jsi o dalších pár tisíc jinde.

        0 0
        • sharkeeCZ  

          Ok, díky za rady. Co bys tedy doporučil.

          0 0
          • McBlacky  

            jestli prověřený hliník s carbonem tak Dura ace nebo levnější 81ky výška 24 nebo 35 podle toho co ti bude víc vyhovovat

            0 0
      • blaf  

        a co SLR? rafek je zrejme cina, ale zapletaji to na DT nabach, draty asi taky slusny, ofiko ceny na webu maji vysoky, ale nekolik lidi tu psalo, ze je meli (tusim) pod 20 tis.

        0 0
          • sharkeeCZ  

            Četl jsem, že jsou v akci za 600€ což je super cena, ale nevím, nevím.. Rád bych hliník s carbonem, nikoliv čistý Carbon

            0 0
            • blaf  

              aha, ja myslel, ze carbon je ok, vzhledem k tomu, ze jsi odkazoval spinollo, ale je fakt, ze ja bych do plastovych karbonu taky nesel, v takovem pripade bych vzal asi cosmicy nebo FuRa1

              0 0
              • sharkeeCZ  

                Proč ne FuRa Zero?

                a co říkáš na ty Ksyria s Exalithem? http://zapletena-kola.heureka.cz/…specifikace/#text

                0 0
                • blaf  

                  to byl omyl, samo jsem myslel FuRa0

                  Ksyria asi taky dobry

                  je to o tom si ujasnit co chces, lehka kola do kopcu nebo aero

                  aero → Cosmicy

                  kopce → Ksyria, FuRa, (nebo drazsi/lehci Cosmicy (je jich vic)), Fulcrumy maji asi o fous lepsi aerodynamiku, ale myslim, ze je to vic o tom co se ti libi… o obou tu bylo napsano dost a ani jedny asi nebudou spatne

                  ja bych volil i pres vetsi vahu Cosmicy, vzhledem k tomu, kde ziju, ale spis bych se podival po galuskovych karbonech ;) no je to na tobe :) kazdy ma jine preference…

                  0 0
                  • sharkeeCZ  

                    díky, jde mi spíše o ty kopce…když to není v nohou ;-)

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      Abys pak nebyl zklamaný. Pokud to není v nohách, tak je mnohem účinnější, než kupovat o pár deka lehčí kola, zhubnout nejaké to kilo. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že při stejném nájezdu, ale cca o 5 kilo nižší hmotnosti to byly do kopce úplně jiné bomby i na obyčejných Aksiích :-).

                      0 0
                      • sharkeeCZ  

                        tak o tom žádná ;-)

                        nějakou tu tisícovku už v nohou letos mám, tohle je jen pro to, aby to tolik nebolelo, když to tahá BIKER JAKO PES a ostatní v balíku ;-)

                        0 0
    • Smazaný účet  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Smazaný účet  

      Tady v diskuzi jsem něco psal.

      http://www.bike-forum.cz/…-kola-5.html

      0 0
    • Smazaný účet  

      Mám na reklamaci zadní diskové kolo. Reklamace bude trvat max 30 dnů, nicméně chci jezdit.

      Hledal jsem na netu půjčení/testování kol, ale žádná nabídka mě neoslovila. Buď chtějí za půjčení kola 500,–/den+ nebo nemají vůbec disková kola.

      Nevíte o půjčovně/pro­dejně, která je ochotná zapůjčit zadní zapletné kolo na kotoučové brzdy?

      Potřeboval bych ho tak na týden. Praha Západ- Jesenice.

      Ještě mě napadlo koupit hned druhy pár kol, ale jelikož jsem student, aktuálně si nemůžu dovolit drahé zaplety. Co koupit zimní, levnější Mavici za cenu kolem 4k? Jezdit fakt chci

      https://www.kupkolo.cz/…2mm_z103975/

      0 0
    • Smazaný účet  

      Prdnu sem dotaz: Mám 41mm vysoké karbony, tovární záplety zn. Reynolds, kola mají odjedu jednu slabší nezávodní sezonu (4–5 . tisíc km ), teď si chystám kolo na sezonu a zajímá mě: dávají se továrně zapletené karbony na nějaké dotažení výpletu, nebo se to toho spíš nerýpe? Když jsem jezdil hliníkové kola, dával jsem je každý rok, ale i tak se jednalo spíš o „co by, kdyby“ ( Fulcrumy držely fest ).

      0 0
      • jecnak  

        Jako kazda jina s klasickymi draty. Tedy po cca 2–3000 dotahnout. I kdyz tovarni, porad jsou pletena bud uplne rucne, nebo predpletena masinou a pak dotazena rucne. Jde o to, ze draty a niple si „sednou“ do rafku a naby a trochu povoli. Po dotazeni, pokud je udelane spravne, mnohdy neni treba na vyplet sahnout nekolik desitek tisic km.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Díky za reakci. ;)

          0 0
        • Smazaný účet  

          Ještě mě napadla důležitá věc: mají karbony nějaká specifika, co se týče tenze drátů? Snažím se vygooglit výrobcem doporučené napnutí, ale nedaří se.

          0 0
          • Singlespeed  

            Jakože by měly nějaké nižší dovolené napětí? Že bys jako koupil za raketu karbec ráfky, a potom zapletl žvějkačkovým výpletem? To je už z podstaty nesmysl :-). Takže napnout podle potřeby, maximálně do hodnoty uvedené výrobcem drátů.

            0 0
            • jecnak  

              Vyrobce rafku nebo kol by to mel mit v manualu. Rozhodne neplati tvrzeni vyuziti max napeti dratu. Nemluve o tom, ze to ani neni casto zadouci.

              0 0
              • tromboonen  

                Někteří vyplétači dávaj pro jistotu třeba do OEM karbon ráfků i jen tak podložky pod niple, které se defoirmují do profilu ráfku, třeba u čajna ráfků a nějakých pochybných drátů, když majitel trvá na max tvrdosti a napětí. Dal jsem u LightBike s tuším DT Swiss dráty přednost vypletení přímo u Lightů nakonec, bez niplů a měli by vědět, na co jsou jejich ráfky stavěný, přetažený to nebude, ráfky i kola poměrně pohodlný, ale jsou tam galusky 28 mm a je to na Roubaixovi, to na to taky může mít vliv, stálo mě to nakonec podobně, jako by stál stejný výplet i s prací v česku a musel bych někam posílat ještě jednou, tak to ani nemělo cenu a jejich recenze aspoň na moje používání platěj zatím…

                0 0
          • Smazaný účet  

            výrobce to nemá ani v manuálu, ani na stránkách, a technická podpora je „v rekonstrukci“. Takže to půjde přes dedukci, co jsem googlil, většina karb. ráfků má max. doporučovanou tenzi 130kg, takže když to při svých 65kg nechám dotáhnout na 110, musí to fungovat :-)

            0 0
          • McBlacky  

            u kvalitních carbonů to převyšuje hodnoty pro hliníkový ráfek. Pokud s nejsi jist na kolik, napiš výrobci.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jak jsem psal, kontaktovat Reynolds momentálně nejde. Ale našel jsem první zmínky v diskuzích. Zmínka z roku 2013 o kolech Reynolds Attack (ráfek 32mm) Předek 600 – 800N, zadek 900–1150N. To je celkem dost nízko, hliníkové Fulcrumy se napínají na 130kg :D

              0 0
              • Marskatin  

                Ale taky počítají, že na tom bude jezdit i někdo, kdo není ultralight.

                0 0
    • Marekstrni  

      Dobrý den, chtěl bych se zeptat. V současné době mám na silničce kola Mavic aksium, jsou starší a i po precentrovani trochu kopou.

      Řeším jestli by bylo lepší je znovu přeplést nebo koupit nějaká jiná kola nebo nechat uplést nová?

      Cena nových kol max 5000kc.

      Vážím 70kg a jezdím hobby úroveň žádné závodní ambice nemám.

      Kola vhodná kopce i roviny.

      Děkuji za případné odpovědi.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.