• Finidi

    Zdravím,

    Manželka má momentálně silniční Leader Fox velikost 55 (dostala to tak nějak po otci), nicméně jsem nedávno objevil v rámu prasklinu v části pro představec. Máme se ženou pěkný vztah a vážně nechci ať ji potká nějaká nehoda :o)

    Na komponentech, které tam má, je najeto cca 500km, takže měnit chci pouze rám + vidlici

    Poraďte mi prosím s velikostí. Jasně na netu jsou tabulky, nicméně zkušenosti jsou někdy lepší.

    Budu rád i za případné odkazy na kompletní rámy. (cena do 7.000)

    děkuji

    0 0
    • t29  

      Vzhledem k tomu, že nepíšeš, jestli je stávající rám malý, akorát nebo velký, ani výšku postavy popř. výpočty z Competitive Cyclist nebo odjinud, těžko poradit s velikostí rámu.

      Jinak za mě rám RB RR, možná budeš potřebovat jiný smyk nebo sedlovku s jiným průměrem nebo tak něco. Včetně vidlice za necelých 8 tisíc.

      http://www.rb-bike.cz/…26/78/rr-ram

      0 0
    • MI.KU  

      Když mas manželku rad kup ji nové kolo a díly prodej nebo je nech pro přestavbu/náhradní díly a td.

      Pokud rám za tu asi nic moc lepšího než to RB nebude.

      0 0
      • Finidi  

        Taky bych ji raději koupil celý nový kousek, ale to zase nechce, protože se do toho kola investovalo dost … kromě původního rámu, řídítek, sedla a sedlovky je tam všechno nové.

        0 0
        • MI.KU  

          Třeba by se vyplatilo koupit nějakou základní radu na ,,slusnem,, rámu – osazení rozprodat a nacházet tam to co mas.

          0 0
          • elbeNJ  

            Trochu složitá varianta ne? A vyplatit by se to asi nevyplatilo. Málokdo koupí z bazaru novou věc za původní cenu, nebo o zlomek menší.

            0 0
            • MI.KU  

              Tak záleží co má přesně za osazení a co by koupil no. Jo složité asi jo no :(

              0 0
              • Finidi  

                Má to osazené rok starou Tiagrou. Jak to tak procitam tak je to zapeklitejsi nez jsem si myslel :o/

                0 0
                • MI.KU  

                  Tak to zas není žádná pecka ne – kup ji nové kolo jestli na to finančně je a ty díly prodej – k novému rámu stejně budeš par věci měnit a nikdy to nebude zas takové jako nějaký nový komplet – ty levné rámy nejsou pecka a drahý asi kupovat nebudeš.

                  0 0
                  • Dumbíček  

                    No nevím, na nájezd třeba 1000km ročně dát 25k za nové kolo… Tiagra bohatě postačí

                    0 0
                    • MI.KU  

                      Tak postačí ale z toho cos psal sem myslel ze tam mas Ultegru/Duru nebo něco takového. A za 25 koupíš celej novej komplet na 105 s Aksiama – což bude jako celek zas úplně jinde než když koupíš novej rám.

                      Bych prodal co prodat jde a koupil nové.

                      Třeba potom i ten nájezd zvedne třeba na 5000.

                      0 0
                      • Dumbíček  

                        Určitě větší radost udělá třeba ten Al Canyon za 28k, ale… Je to 28 tisíc a pokud na kole stráví člověk pár desítek hodin ročně, tak mi to přijde zbytečné. Samozřejmě je to o hodnotě peněz káždého. Pokud máš příjem sto litrů měsíčně, nemá to fakt cenu řešit. :-)

                        0 0
                        • MI.KU  

                          Tak jasně. No pokud k té Tiagre mas nějaký lepší kola tak třeba ještě jo, ale jestli mas jen tu tiagru a kola nic moc tak bych opravdu vzal raději komplet novej – pac do té přestavby budeš stejně cpát další peníze není to jen koupit rám.

                          0 0
                          • Dumbíček  

                            Já ne, já to vlákno nezaložil. :-)))

                            0 0
                            • MI.KU  

                              A jo :D

                              0 0
                              • Finidi  

                                Pěkně jste to tady rozjeli :)

                                scénář se zvednutím nájezdu na 5.000km se mi líbí, nicméně zřejme neklapne :-) . Ona je spíše občasný víkendový jezdec a na silničce se zatím necítí moc jistá, (předtím měla (resp. ještě má) jenom nějaké „MTB“ na plastových pákách a pedálech, a pořízení nějakého normálního MTB je teď priorita #1. Silničku řeším tak nějak podružně. Akorát, jak jsem byl přesvědčen, že se vymění jenom rám, a chtěl jsem poradit jaký, tak teď jsem navíc na rozpacích s novým kolem… :-D Pěkně vám děkuji! :-D

                                0 0
                                • MI.KU  

                                  Není zač ;)

                                  Ber to tak jsou fóra kde když sem hledal nové kolo a napsal jsem si o typ s rozpočtem kol 50–60 s tím ze kolo časem vylepsim o nějaké lepší záplety – jsem se dozvěděl ze typ nedostanu, protože borci za 50–60 kupuji jen přední kolo a je kravina za to chtít celou ziletku ;)

                                  Je to tak vždy napíšeš kolo do 30 a koncis na 50, chceš rám a koupíš cele kolo ;)

                                  0 0
                                • plzakj  

                                  Ted jsem se ztratil. Na zacatku jsi resil silnicni leaderfox a ted porizeni „normalni mtb“? Znamena to, ze resis pro ni 2 kola? Tak tom uz vubec neexistuje ekonomicka varianta :-)

                                  V tom pripade bych vse skrtnul, koupil kvalitni ht mtb, jako univerzal a 2. par lehkych kol, na ktery bych dal nejaky slicky foukany na 6+ atm a pouzival je na asfaltu a suchy polnacky. To zachovale z lederfoxa rozprodal na bazaru.

                                  0 0
                        • Finidi  

                          :-D Věř tomu, že kdybych měl příjem sto litrů, tak to tady neřeším :o) O udělání radosti novým kolem se nemá cenu vůbec bavit… :o)

                          V jejím případě je už 30-tis za nové silniční kolo moc. Je to přesně tak jak píšeš… několik desítek hodin za rok. Už i ta Tiagra je pro ni luxus.

                          0 0
                          • MI.KU  

                            Jenže ženský maj luxus rádi.

                            Když ji koupíš batuzek aby měla lehčí nošení nákupu veme si ho jednou za rok na výlet, když to bude kabelka od Gucci nejen ze ji bude brát na každý nákup, ale bude s ni chodit i vysypat odpadky :D

                            0 0
          • plzakj  

            No zakladni sadu na bazaru asi moc dobre neprodas. Chyba byla vybavovat stary kolo novejma komponentama. Kdyz uz se stalo, tak je to fuk. V souctu uz jakakoliv varianta bude mene vyhodna, nez nove kolo. Ale pokud se povede koupit ram, kam sedne stred, hlavko a sedlovka, tak to nemusi byt tak zly.

            0 0
            • Finidi  

              Chybama se člověk učí :o( Ten rám ale vypadal fakt dobře, nechápu jak a kdy tam ta prasklina vznikla, byla na tom párkrát… a váží nějakých 65kilo …

              0 0
    • Pán z Dubu  

      Pro bezvícenákladové převlečení rámu je třeba si pohlídat montážní parametry:

      Průměr sedlové trubky kvůli sedlovce a objímce; typ úchytu přesmyku; lokaci lanovodů – aby stačily lanka a bowdeny; délku brzdových čelistí; geo rámu a typ hlavy – aby se nemusel měnit představec.

      Abys takový rám vůbec našel a manželce byl velikostně, protože o současném 55 cm rámu na 170 cm tělesné výšky mám pochybnosti.

      0 0
    • Mikikuba  

      Ahoj, já mám také 170 a můj největší rám měl 54. Většina 52. 55 je fakt asi moc. když tak napiš na mail a můžu poradit. Hanka

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce