"silniční" pláště pro MTB 29

106 nepřečtených
  • uray

    Ahoj,

    potřebuju radu, mám kolo Author traction 29 a od letoška na něm jezdím skoro denně, mám 92kg/193cm.

    Mám pláště MAXXIS Cross Mark 29" x 2.10" na Krypton Pro, na polňačky/louky atd. spokojenost, ale teď jezdím v 99% suché silnice – asfaltový hnus (díry,štěrk.) a dosti se sjíždí – nechci kupovat pláště do terénu, když to téměř nejezdím. Jen se přepravuji do práce + víkendy rekreačně cca 150km .Chtěl bych na současná kola 622–17mm dát užší pláště, požadavky:

    • cena do cca 600,–/ks
    • odolné (bojím se defektů)
    • vydrží mi aspoň rok (5000km)
    • na pohodlí moc nehledím a hmotnost neřeším

    Nemůžu se rozhodnout/nemám zkušenost, jestli třeba Vittoria Rubino Pro 700×25mm budou pro mé účely vhodné, nebo raději nějaké širší. Nasadit je na 622–17mm ráfek snad problém nebude.

    Budu rád za odkaz na shop + krátké vysvětlení proč tyto pláště + kolik je foukat. Díky předem.

    0 0
    • fousac  

      pak posli foto, to kolo bude vypadat desne smesne na tak hubenejch gumach… ;)

      tak vazne… na cyklokrosce vozim na 17mm rafkach na bezny jezdeni Continental Cyclocross Speed 35mm, super a lehky gumy, zvladnou ledasco i v terenu, pri foukani kolem 2,5 baru genialni univerzal (silnice, mesto, sem tam les nebo polnacka), pri 6 barech jedou jak zakladni silnicni gumy.. vydrz dlouha, zadnimu davam tak 8–10 tisic km, predni nafurt… (ted mam na nich cca 5000km najeto)…

      kdyz vylozene silnicarim, obouvam Schwalbe Blizzard 23mm (uz se nedelaj) se zesilenym behounem – „kevlar guard“… rek bych tak lepsi prumer v silnicnich pneu, jedou pekne, imho drzi i na mokru, po 2000km zadny opotrebeni a bez defektu…

      takze na 17mm rafek muzes dat libovolnou silnicni gumu+dusi, eventualne nejaky lehky rychly krosovy plaste (cim vic TPI, tim vic adidas;), na MTB uz takovej rozdil proti silnicce stejne nebude..

      silnicni gume se foukaj na max., tlustsi krosovy uz dle gusta kazdeho soudruha – vetsi tlak uz nutne neznamena rychlejc, ale vzdy znamena min pohodli..

      0 0
    • alinceb  

      Co třeba Schwalbe Marathon GreenGuard 700×32C ? Sice jsou celkem těžké, ale díky „GreenGuard“ mají prý výbornou odolnost vůči efektu a jedou jako blázen s tím, že v lehčím terénu se taky neztratí. Vlastní zkušenost ale nemám…

      0 0
    • Martin  

      na 17mm ráfky dáš v podstatě cokoliv silničního. viz můj odkaz o kousek výš :)

      já vozil těžké poctivé pláště od authora a jelo to pěkně, nemusel jsem se bát ani zkratky lesem.

      na silničce vozím mišulin lithion2, to jsou o dost lehčí pláště, ale taky přežijí i občasný výlet na horší povrch.

      0 0
    • oddie  

      Schwalbe Land Cruiser – středový běhoun pro jízdu po asfaltu, odolnost proti píchnutí značná, vydrží vysoký nájezd, cena směšná, váha vyšší, ale tu jsi psal, že neřešíš.

      0 0
      • uray  

        díky za tipy!!!

        campijozo: kde – pošleš odkaz? pokud v kam.shopu, za kolik?

        mišulin lithion2 :-D

        0 0
        • campijozo  

          Chceš odkaz na pláště Schwalbe Blizzard? Kupoval jsem je na Kupkolu(Objednával jsem si už dvě objednávky a žádný problém jsem snimi neměl.)

          http://www.kupkolo.cz/…drat_z90793/

          Skoro ze 4 stovek na dvě stovky je slušný zlevnění. Žádný defekt jsem snimi ještě neměl.(musim zaklepat)A to jsem už kolikrát jel lehčím terénem. Je pravda že se snimi bojím zatáčet(nezvyk) ale jinak jak za mokra tak i za sucha drží dobře na silnici.

          0 0
      • alinceb  

        Přítelkyně je vozila na MTB ve 2.1 a měly krásných 950g…:) Ale jinak solidní gumy…

        0 0
    • uray  

      tak sem pořídil continental ultra race 622×23 (700×23C) takhle to vypadá:

      http://www.bike-forum.cz/…l-38079.html

      zítra to testnu. Kupoval sem v Olmiku v kamenném shopu onroad.cz a jestli si na tom nerozbiju hubu napíšu dojmy :-D

      0 0
      • MlokCZ  

        Hlavně si zkontroluj jak jsi na tom s takovým pláštěm s výškou středu. Nevím jak jsi měl střed vysoko na tom Authoru, takže netuším, jestli to bude problém nebo ne.

        Já mám třeba na svojem Scalu 29 střed poměrně nízko (schválně) a silniční plášť by ho už nepříjemně snížil. Vycházel by mi cca o 1cm níže než na silničkách s níže položeným středem (v rámci silniček).

        A to už by bylo dost nepříjemný pro průjezdy zatáček při šlapání.

        Ono i když na bikách je střed výše než na silničkách, tak 3,5cm snížení za silniční pláště oproti objemnějším bikovým je už hodně.

        Osobně bych takový extrém jako silniční pláště na 29 bike nedával, ale dal třeba Marathon Racer 35mm nebo 40mm šířky.

        Silniční pláště se více hodí na 26tkový biky než na 29tkové (tam samozřejmě s výměnou kol), protože jejich obvod je téměř totožný jako 26tkových objemných bikových plášťů.

        Schválně prosím změř a napiš výšku středu od země jak to vyšlo.

        0 0
        • campijozo  

          Mám taky na 29er silniční pláště a od země ke středu to mám nějakých 27–28cm

          0 0
          • MlokCZ  

            To je v pohodě. To ale má ten rám střed dost vysoko a moc by se mi to nelíbilo naopak s bikovými objemnými plášti.

            Já mám na Scalu 29 střed s RaR 2,25 29cm. Je to s pevnou vidlicí, s odpruženou by byl o něco výše (ale zase sag vidlice by to skoro srovnal – ne úplně, ta pevná odpovídá 100mm odpružené s 35mm sagem, což by v reálu bylo méně).

            A těch cca 25,5cm se silničním pláštěm, to už bych tedy rozhodně jezdit nechtěl.

            0 0
    • Yura  

      Taky jeydim na MTB jen po asfaltu a mam obute TravelCONTACT od Continentalu a jede to perfektne. Po stranach to ma trosku drapaky, takze to nevypada tak blbe jako uplne slicky, ale ten stred to ma hladkej a kdyz to mas poradne nahusteny, tak to fakt leti! :)

      0 0
    • risa78  

      Ahoj, snad nebudu za troubu. Moc se zatím neorientuju v těch rozměrech.

      Pořídil sem si ve čtvrtek toto:

      http://www.merida-bike.cz/…s-500-d-2012

      Oproti bývalé MTB 26 se mě na tom jezdí mnohem líp, lepší se mě na tom sedí, je to takovej tank kterej když se rozjede tak jede.

      Na bývalém kole sem měl silniční verzi 26 plášťů, jezdím cca 90% na asfaltu. Bohužel v 29 nemůžu na nic takovýho narazit. Oproti popisu v odkazu je kolo obuté na Maxis Ardent 29×2.25.Možná je to můj osobní pocit, ale při jízdě hrozně hučí a mám pocit že má i dost velkej odpor. Takže se ptám:

      A)Je v tomto rozměru něco hlavně na asfalt co snese občas nějakej ten lehkej terén?

      1. Pokud ne,jak je to s těma rozměrama? Co bych tam mohl obout? Pochopil sem

      správně že by tam sedly pláště z crossu? To je ale 28 ne?

      Ps: když se zeptám, tak u toho jako blbec vypadám chvíly, když ne, tak celej život.

      0 0
    • česílko  

      Na krosákovi mám půl roku nahozen Continental Ultra Sport v šířce 28mm.Zatím spokojenost.Oproti původním plášťům je kolo o 800g lehčí na kolech a ujíždí pod prdelí.Denně to na nich dávám 3Km lesem,takže odolnost proti defektu v mém prípadě vysoká.Při 6Atm na silnici pěkně zvoní.Je jasný,že musíš hledět kudy jedeš,jinak cvakneš.

      0 0
    • biker jura  

      maly dotaz, chci si pořídit na 26ht kola na zimní ježdění i po silnicích (nechci špinit silničku:)) a chtěl bych tam dát 29ráfky, jak moc široký pláště se dají použít aby se to do 26ky vešlo? ráfek by měl 18mm a nevím jestli na to mužu dát třeba vyloženě silniční plášť. díky

      0 0
      • šlapatko  

        Nazdar, na lítání po silnici mám taky velké kola a pláště 622–32 , michelin dynamic.Mám ale pevnou vidlici, tam se vleze i 29 plášť.Do odpružené vidlice bych to viděl na pláště 622–23 až 25.Zaplétal jsem takto pár kol na horáky.Ideální je použít silniční ráfky.

        PS: toho kočkopsa mám v profilu.ezdí super :-)

        0 0
        • biker jura  

          díkec a nemohl bys mi někdy až se ti bude chtít změřit průměr toho kola? Abych věděl jestli by se mi to tam vešlo. dík moc

          0 0
          • šlapatko  

            naměřeno cca 70cm.Na kole se to měří špatné.Ničeho se neboj,siniční kola tam vlezou.Díky pevné vidlici mohu dát i širší pláště.

            0 0
      • Honzis  

        vnitřní šířka 18 je docela dost, běžnej silniční ráfek má 13–15mm, radši bych tam cpal aspoň 28ku, 23ka bude možná užší než brzdná plocha toho ráfku a to vypadá divně. Akorát v 28mm se moc kvalitních plášťů nedělá. Nicméně třebas na Schwalbe Marathon Racer 35/622 jsem jezdil průměr ke 30km/h na starým fáčku a pohodlí proti 23ce žiletce je neskutečnej, váha je poznat ve zrychlení, jinak skoro vůbec a do zimních podmínek se na tom cítím o dost bezpečněji na kostkách apod.

        0 0
        • biker jura  

          a měl jsi to ve 26ce rámu? to by pak byla asi jasná volba, taky jsem na něj koukal už.

          0 0
          • kubad  

            vic nez 25 mozna 28 se tam vetsinou nevleze ale zalezi kde ma ram mustek a jaka je to vidle

            0 0
            • biker jura  

              já bych potřeboval abych mohl dát 25mm plášť na ten 18mm ráfek, pak by to bylo uplně bez problémů. Tady na foru jsem se dočetl že by to mělo jít vpohodě, tak to udělám tak.

              konkrétně by se jednalo o dt swiss 470 ve 29" a continetaly grand prix 4000S 25mm

              0 0
          • kubad  

            lehce zmeris kdyz das rafek tak zmer vysku co tam vleze po korunku a vzperu na ramu vetsinou vyska a sirka pneu je +/- stejna

            0 0
        • kubad  

          zbytecne obavy, co myslis ze to cislo znacici sirku plate znamena?

          25mm na 19mm rafku je naprosto v pohode odzkouseno :-)

          0 0
          • šlapatko  

            Foukal jsi i velké tlaky cca 110psi? Jen mě to zajímá, chtěl bych testnout rychlejší gumy a ty musí být beton :-)

            0 0
    • bindas  

      Ahoj. Mám prosbu a nechci zakládat nové vlákno. Na jaře jedu do Alp. Mám horáka 29" kde mám ráfky GRAND HAMMER RMX 622×19 a na nich Schwalbe, Rapid Rob 29×2,25. Jelikož tam budu jesdit jen po silnici, tak bych tam rád obul něco silničního. Půjde do těchto ráfků třeba tohle, Schwalbe Marathon Racer 28" kevlar 40–622. Prosím o radu a nebo doporučení nějakého jiného pláště. Dík, Jirka.

      0 0
      • Vilém  

        Ano pujde.

        Nekdo tu doporucoval Continental CycloCross v kevlaru.

        0 0
        • nooski  

          Ty jsou i v šířce 35mm a ve verzích Race (s hrubším vzorkem) a Speed – ty jsou více na asfalt. Reálná hmotnost kolem 350g.

          0 0
          • bindas  

            Díky, tuhle informaci jsem potřeboval. Bude to jen po silnici a nechtěl jsem kupovat pláště nablint aby mi šli do ráfků. Ještě jsem někde četl, že může být problém s vyšším huštěním, ale to asi pokud bych přefukoval nad doporučenou hodnotu plášťů. Díky.

            0 0
      • jecnak  

        Tak obuj rovnou neco silnicniho. Na 19mm rafek jde bez potizi obou standardni 23mm silnicni plast. Silnicni rafky mivaji i 23mm.

        0 0
        • stan99  

          Potvrzuji.

          Zrovna na Grand Hammerech se silničními plášti Lithion 2 jsem najel cca 800km bez problémů.Foukal jsem na 8 barů.Moje váha je 90kg.Šířka pláště 700×23 na 19mm ráfku je pak 25mm (měřeno šuplerou).

          Ze starého krosového kola jsem si udělal fitness a děsně mne to bavilo :-)

          0 0
          • bindas  

            Obout něco silničního mě taky napadlo :) ale myslím, že to už by na horáku vypadalo asi dost blbě, i když na ten alpský asfalt by to bylo fajn :)

            0 0
            • jecnak  

              Blbe bude vypadat i 1.5 slick, to uz je opravdu jedno co tam das. Silnicni plast pojede kazdopadne lip.

              0 0
    • šlapatko  

      Jak tady psali jiní, vše funguje.Jen na odpružených vidlicích 26, je málo místa a většinou lze použít jen plášť 622– 25.

      Jezdím v 26 rámu michelin Dynamic 622–32.Jede to krásně a prasím na tom i polňačky a v nouzi lehký terén :-) Je to kolo nezmar

      0 0
    • Smazaný účet  

      Ahoj, chci předělat HT víc na silnici (jízda do práce a výlety na delší trasy na které nechci brát silničku). Mátě nějaké doporučení rychlého pláště na ráfky RMX Sting? Děkuji.

      0 0
      • RUSH  

        Continental Continental Cyclocross Speed krosový plášť drát 35–622 mohu na HT29 doporučit.

        Jen je třeba dát pozor na to, že nebezpečí defektu je vyšší než u MTB plášťů (zvláště u bezdušáků s tmelem) – vlastní zkušenost :-))

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tak budu jezdit jen na silnici a občas po uježděních cestách v lese a tak. Neplánuju žádné kameny, pokud náhodou tak přezuju na Race King ale u těch mi vadí že když jedu víc jak 30km/h na silnici tak jsou dost hlučné. Díky za typ

          0 0
        • RUSH  

          Asi dobrý, ale ta šíře? Není na silnici 2,25 už moc?

          0 0
          • Smazaný účet  

            No tak asi bych to občas vzal přes nějakou polnačku. Chci jen jet o malinko rychleji a hlavně tišeji. Kevlarová patka asi taky bude lepší jak drát. I když nějaká slicky asi budou lepší tohle je podobnej styl jako Race Kingy.

            0 0
            • Maco74  

              Ahoj, no mam nejaky silnicni plaste na 29 er doma, lital jsem s nema po asfaltu i polnacce. Tusim jsou to balony cca 50×622. Velice pohodlne a maji i reflexni pruh,a i to pekne vypadalo. Kdyztak info dodam. Klidne i prodam, visi mi na haku, potrebuju drapaky pejsek je vic terenni :-)

              0 0
            • corve  

              nebo klasiku wormdrive

              0 0
              • Smazaný účet  

                No drát moc nechci. A teoreticky by stačil i slick. Na silničce taky občas dám nějakou uježděnou polnačku.

                0 0
      • Smazaný účet  

        Ten druhej vypadá dobře.

        0 0
        • Yura  

          Vypada dobře, ale do tech drazek se vždycky napasujou male kaminky. To leze na nervy jak prase.

          0 0
          • Smazaný účet  

            A přitom v popisu mají opak :) No nevadí na kupkole je za 400KČ jeden, to obětuji. Když se pojede lépe tak vemu někdy třeba lepší. Stejně musím napřed sjezdit RK mají najeto 1000km a vzorek pořád dobrý, takže těch 3000km snad dají.

            0 0
            • Yura  

              Ja mam na horaku tytok

              https://www.google.cz/search?…

              Peru tam přes 5 baru a leti to fakt pekne, ale dost často se do tech mezer chytaji kaminky a ja je pak při jizde prstem musim odšprcnout. :D Priste uz bych bral ciste slicky bez tech drazek..

              0 0
    • z0diaC  

      teď chvilku jezdím Continental Tour Ride v šířce 42, jdou koupit i 47 a nemůžu si stěžovat … na asfaltu jedou skvěle v terénu se taky neztratí … známý je sjel až na tu žlotou ochranu propíchnutí bez jediného defektu … http://www.heureka.cz/?…

      0 0
    • ferokulda  

      Zdravím.

      Jaké byste doporučily bezdušové pláště pro:

      • MTB HT 29"
      • spíše na zpevněné cesty (asfalt, cyklostezky, lesní cesty, tedy s nízkým valivým odporem)
      • ráfek mám DT XM421
      • rád bych šíři pláště 2,1"

      Díky.

      0 0
      • mrozu  

        WTB Nano TCS

        0 0
        • ferokulda  

          Díky zkouknu. Já jsem zatím do výběru ještě zařadil:

          • Maxxis Tread Lite 29×2,10"
          • Maxxis Pace TR 29×2,10"
          • Schwalbe Thunder Burt Addix Speed TLE SS 29×2,10"
          0 0
        • ferokulda  

          Díky kouknu. Do výběru jsem zatím zařadil:

          • Maxxis Tread Lite 29×2,10"
          • Maxxis Pace TR 29×2,10"
          • Schwalbe Thunder Burt Addix Speed TLE SS 29×2,10"
          0 0
          • petyn  

            Jezdím ty Thunder Burt starší verzi a lítá to špičkově. Lehounký a opravdu minimální valivý odpor. Na Tebou popisované využití bych do nich šel.

            0 0
            • ferokulda  

              Jakou mají ty Thunder Burty šířku, když je změříš šuplerou?

              Díky.

              0 0
    • Jezevec70  

      Vozíte někdo pláště Continental Speed Ride?

      Jaké s ni jsou zkušenosti? Odolnost, jak jedou, životnost…

      Dělají se jen ve verzi drát s reflexním bokem – 490g nebo kevlar, ale bez reflexu – 420g.

      0 0
      • odik  

        Mám kevlar a jsem z nich nadšenej. Přijde mi že nabušený parádně letí a lehce podhuštěný zas neskutečně pohodlný.Mám na nich najeto 2 500 km a nejsou vidět známky nějakýho zásadního ojetí. Před tím jsem měl RACING RALPH a po 2 000 km byly KO.

        0 0
        • Jezevec70  

          Nakonec jsem neodolal, a když byla na Koloshopu začátkem týdne sleva, tak jsem jich pár koupil. Verzi kevlar.

          Snad jsem neudělal chybu. :-)

          0 0
          • odik  

            Tak dej vědět jak se bude jezdit

            0 0
            • Jezevec70  

              Koupil jsem nakonec kevlar. Aktuálně najeto asi 1500km. Defekty žádné, pocitově docela jedou. Opotřebení vpředu vidět není žádné, vzadu neznatelně. Odhaduji, že by mohlí klidně 6000km dát.

              Přítelkyně si je koupila na 29" bike na objezd Bodamského jezera na těžko a už na kole zůstaly. Má model s drátem, protože chtěla reflexní pásek na boku. Najeto asi 600km. Taky bez defektu.

              Za mě s těmito plášti velká spokojenost.

              0 0
    • Venda  

      Ozivim vlákno.

      Nejak jsem se unahlil a prislibil ucast na triatlonu, kde se jede 50km na silnici.

      No a ja mam kola dve a to 29 skoro enduro a stary 26 full xc. Silnicku porizovat kvuli tomu nebudu, ale jedno z nich bych obul do co nejrychlejsich silnicnich plášťů.

      A samozrejme se v tom neorientuji, tak budu rad za kazde nasmerovani, co konkretniho poridit.

      A je mi jedno na ktery kolo, ale kdybych si mohl vybrat, tak mozna ta 26 lepsi (lehci kolo, vic prevodu, uzsi rafky, vetsi tlak…).

      0 0
      • Janes  

        Půjč si něco vhodnějšího od kámoše :⁠-⁠)

        1 0
      • Floydie  

        Pujc se nekde alespon gravela, nebo budes brecet az Ti vsichni na te silnici nalozi ;-)

        0 0
        • Venda  

          To je prd vyzva ;-) :-D

          0 0
          • bluerider  

            zkus tohle

            0 0
          • jmaselnik  

            daleko důležitější než gumy je posed. Já jsem se kdysi vsadil, že pojedu TT na biku. Obul jsem sinliční Conti 4000GP, jako bylo to poznat, ale stejně jsem je musel na závod sundat, že je to porušení sázky.

            Druhou věc, co jsem udělal, bylo vypuštění vidlice, nabouchání gum na maximální tlak (4atm) a montáž hrazdy na řídítka, což udělalo fakt hodně. Ten závod byl celkem kopcovitej a jak jsem ho jel víckrát, tak mám srovnání. Na tom biku jsem jel na nějakých 33km jenom asi o 2 minuty pomaleji, než na silničce rok před tím. Mám ale hardtail, na enduru nebo celopéru to asi tak snadno nepůjde.

            0 0
            • Venda  

              To mam taky v plánu. Vidlici snizit (prefoukanim negativky) a zamknout, tlumic naopak nahulit co se vejde. Starou hrazdu zrovna prave taky mam (coz je dost zvlastni, protoze jsem silnicni kolo nikdy nemel a nikdy na nem ani nejel). Pripadne jsem premyslel nad rohama, ze bych je dal nekde jeste pred gripy. To bych vyzkousel, co mi vic vyhovuje. Ale jeste to nejak podporit plastema.

              0 0
              • jmaselnik  

                třicítky GP4000 contíky jsem na tom vozil několik jízd bez jakéhokoli problému, na 29 teda. Já mám teda toho bika na škaredý ježdění a jako zimáka, takže i s blatníkama :-). Vypadalo to nějak takto:

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.