• Swop33

    Ahoj všem,

    poměrně dlouho již jezdím celoročně na MTB a konečně bych rád přidal i silnici. Rád bych dostal radu od zkušených po čem se v daném rozpočtu porozhlédnout? Měřím 175cm a váha 70kg. Jediné, co mi zatím přislo rozumné z nových kol je následující Polygon, ale nejsem si jist, jak je to s kvalitou rámu atd. Některá vlákna zde zmiňují problémy s prodejcem. Předem děkuji za jakékoliv věcné rady :).

    http://www.polygonbike.cz/…8-3-kg-mavic

    0 0
    • tromboonen  

      Za 15k jdi radsi do bazarovky, cokoli na hline s 10sp, 105tka a vejs, klidne i starsi verze s tykadlama, to je jedno, ale kdyz si pockas, zvlaste na podzim, tak se daj koupit skoro nove stroje co nekomu nesedly, jako treba Trek nebo Giant se 105 5700 nebo dokonce 5800 za cca 16.. hlavne aby Ti sedla velikost, viz bike fit calc na competitive cyclist.com, plus vsechna vlakna o silnickach tady..

      0 0
      • Swop33  

        Ok, diky za rady. Vyslo mi nasledujici:

        top tube length

        57.9 – 58.3 cm

        seat tube range CC

        55 – 55.4 cm

        seat tube range CT

        56.6 – 57.1 cm

        stem length

        11.1 – 11.7 cm

        BB saddle position

        70.2 – 72.2 cm

        saddle handlebar

        59 – 59.6 cm

        saddle setback

        7.7 – 8.1 cm

        seatpost type

        setback

        0 0
        • Hanyz1  

          Který z těch 3 fitů to je?

          Nicméně určitě ses změřil dobře? raději se změř za asistence další osoby, páč délka horní trubky 58cm na 175cm výšky není standardní

          0 0
          • Swop33  

            Je to ten Eddy Fit. Ok zkusim se jeste nechat premerit od kolegy, je mozne, ze samomereni mi nekde vice ci mene ujelo.

            0 0
          • Swop33  

            Tak po novem mereni jsou vysledky nasledujici (Eddy Fit):

            top tube length

            52 – 52.4 cm

            seat tube range CC

            55 – 55.4 cm

            seat tube range CT

            56.6 – 57.1 cm

            stem length

            9.1 – 9.7 cm

            BB saddle position

            73.5 – 75.5 cm

            saddle handlebar

            50.3 – 50.9 cm

            saddle setback

            5.9 – 6.3 cm

            seatpost type

            setback

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              To už je jiná.

              Na vel. 54 spředstavcem 90mm/+6° (v pozitivu e všemi podložkami pod představcema, tedy nejblíž k jezdci jak to jde) Ti vyjdou řídítka téměř přesně do úrovně sedla (počítám saddle-handlebar = 505 mm & saddle_setback=60mm & BB_saddle=740; představec 40 mm nad hlavovou trubkou). Jinak rám vel. 54 má ETT=550 mm, to už je na Tebe celkem hodně, užil by sis víc na kratším rámu.

              Pokud bys jezdil s nějakým dropem řídítek kolem 4–6 cm, tak na vel. 52 by ses také vešel a byla by stabilnější (menší rám, delší představec). Pokud bys přežil větší toe-overlap a to, že kolo vypadá strašně titěrně.

              0 0
              • Swop33  

                Ok, diky za fundovany komentar, ale stale je to pro me malinko vyssi divci. Na horskem kole jsem cisla, krome velikosti ramu vicemene neresil a uzpusobil si predstavec, nastaveni sedla atd. dle toho jak mi to nejvice vyhovovalo. U silnicnich kol se to resi asi vice. Tedy ten Helios 400 v konfiguraci s 10sp Tiagrou by mi teoreticky mel celkem sedet? Bohuzel sem nenasel nikde nejaky nakres geometrie.

                http://www.polygonbike.cz/…0sp-carbon-v

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Musíš na jejich koncernové stránky.

                  Jinak si schválně změř polohu sedla na biku a porovnej ji s kalkulátorem – nemělo by se to příliš lišit.

                  Je také možné nastavit si na silničce sedlo podle biku a nebo opačně.

                  0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Geometrie Polygon Helios 400

                  Jen sedlovka bývala na některých 27,2 mm.

                  0 0
              • blaf  

                a byla by stabilnější (menší rám, delší představec).

                ja ti nevim, moje zkusenost je spis opacna, delsi ?rozvor? nebo ?rozchod?, proste vzdalenost mezi osama kol, udela kolo stabilnejsim, predstavec 90 nebo 110 extra rozdil neudela

                0 0
                • kokoska.rokoska  

                  Představec 120 nebo 110 udělá mega rozdíl ve stabilitě :-) Testováno nedávno na silničce i koze. Nejvíc to poznám v rychlých sjezdech (to není divné) a na válcích (což mě překvapilo)…

                  0 0
                  • platypus  

                    Ke mně se dostal po dlouhé době silniční amulet s třináctkou představcem, poměrně krátká vzdálenost kol než jsem zvyklý z favo,jsem myslel že z toho spadnu, jak jsem na to sednul, líp zatáčí, až zbytečně moc, horší vedení směru, pocitově za mne.

                    0 0
                  • blaf  

                    na jednom kole jsem menil 100, 110, 120, myslim, ze jsem mel chvili i 90, zadny extra rozdil jsem nepocitil

                    ted jsem sedl na jine kolo s 110 predstavcem, kratsi tt, kratsi rozvor a je mene stabilni, zivejsi nez stare s 100

                    0 0
                  • jecnak  

                    Ano v rychlych sjezdech je dlouhy predstavec vyhodnejsi pro vetsi stabilitu. Podle me ale delsi predstavec znacne krypli ovladani kola v normalnich situacich a jizdnich rezimech – kolo se chova tupe a hodne to pak svadi zatacky rezat riditky a ne vykruzovat naklonem. Takze pokud nekdo nema problemy v rychlych sjezdech se stabilitou, tak bych zustal u doporucenych delek a neopicil se po nekterych profi jezdcich.

                    0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Připouštím, že můžeš mít pravdu, vel. 52 a 54 se liší výškou hlavy a délkou ETT, ale ne hlavovým úhlem. Zato sedlový je o 0,5° u většího rámu položenější, tedy osy nebudou u vel. 54 o 14 mm (rozdíl ETT) dál od sebe, bude to méně, navíc celé prodloužení se odehraje mezi středem a předním kolem, zadní stavby jsou stejné.

                  0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Rám zcela bez problému, vidlice má karbonový krk, také bez problému. Asi by ses měl být schopen poskládat na vel. 54., ale to si prověř.

      Prodejce Mario Štefánik je vstřícný a při osobním kontaktu milý člověk.

      Být Tebou, tak bych si připlatil 1.500 Kč za 10sp Tiagru na modelu L 400.

      0 0
      • Swop33  

        A jeste jedna prosba, da se u toho Heliosu 400 L verit te vaze 8,3 Kg ?

        0 0
        • Člověk a jeho svět  

          V zásadě nelze moc věřit žádným katalogovým vahám.

          0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Celkem dá, matně si pamatuji (než jsem ho rozstrojil), že ve vel. 52 opravdu vážil něco kolem 8,3–8,4 – váženo s jezdcem na osobní váze. Ono se to nezdá, ale ten rám je (i oproti 300) opravdu povedený a lehký, své udělá i celokarbon vidlice a ne úplně low-end příslušenství. .

          0 0
    • zzd426  

      naprosto stejné téma jsem chtěl založit včera. taky tak kolem 15000 Kč, 170cm a 59kg (kolo pro manželku) místní stavitelé dělají jen MTB nebo skládají i silničky?

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Poskládají cokoliv, ale zrovna rám Helios 400 je opravdu celkem dobrý – tuhý a lehký – a celé kolo má dobrý poměr cena/výkon. Skládat se vyplatí, vzhledem k ceně komponent – až dražší silničky nebo specifické hybridy.

        0 0
        • zzd426  

          dík za info

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Tak jsem to spočetl v odhadované ceně komponent:

            rám + vidlice celokarbon 6000

            řídítka + představec 900

            sedlo + sedlovka 900

            bowdeny a lanka 300

            páky, přesmyk, hazka 4000

            kliky 1700

            řetěz 400

            záplety 1800

            _____________­____________

            celkem bez práce 16000

            A zrovna Helios L400 míval značková řídítka, představec a sedlovku Ritchie a obstojné sedlo S.Italia. Také si nejsem jist, že by VO cena ztenčovaného rámu s celokarbonovou vidlicí + hlavového složení byla do 6.000 Kč.

            0 0
    • Swop33  

      Jeste prosim info co si myslite o tomto? Jaka je realna bazarova cena?

      http://aukro.cz/…0430730.html

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        8.000?

        0 0
      • tromboonen  

        Ta mereni Ti hazi strasne rozdily, bejt tebou zkusim to jeste jednou, kazde mereni trikrat, vyhodit nejrozdilnejsi rozmer a vzit prumer tech dvou.. ale jinak 54 by melo byt to prave, 52 uz dost male (je mozne, ze se na to poskladas, ale taky jich bude mene..)

        Ten Haibike je podle me o tridu vys nez ten Polygon, akorat ma SRAM, jestli je to prvni silnice, asi to zkousnes, ja jsem zvykly na Shimano a nemenil bych, ale pro nekoho kdo nema jina kola je to plus minus jedno… stav vypada slusny, dal bych tesne pred koncem aukce 10 tis plus neco (10tku da asi vice lidi, mozna lehce pres 11)? Ale hledej dal, kdyz chvili pockas, na cyklobazaru se urcite neco objevi..

        0 0
        • Swop33  

          Diky za radu. Jde mi o to, abych pak nelitoval, az ten polygon uz nebude. Ale jasne , rozhodnuti je hlavne na me a v tomhle se tezko radi :).

          0 0
        • Swop33  

          Nasel jsem jeste ve zdejsi inzerci tuto nabidku. Jakou muze mit toto kolo realnou bazarovou hodnotu?

          http://www.bike-forum.cz/…zakazku-nove

          0 0
          • tromboonen  

            Neni to uplne spatne, skoda te tiagry ale da se prezit, ty kliky jsou myslim na ctyrhranu.. tak za 9k by to slo..

            0 0
    • René Kolísko  

      Taky uvažuju o první silnici a cenově su na tom stejně. Celkem mi padly do oka kola od B'TWINu. Za 20k jsou osazený 105 a hliníkovej rám je podle UK recenzí dost dobrej. Máte tady někdo zkušenosti?

      Za 15k mají TRIBAN 520 se Sorou… což by u Spešlu stálo o desítku víc.

      Nebo z bazarových se mi líbí tento Allez

      0 0
    • Swop33  

      A jeste posledni. Pokud uz vas to nebavi, reknete :). Jinak veskere pomoci si velmi vazim. V tech silnickach jsem opravdu nepoliben a nerad bych si naletel.

      http://www.cyklobazar.cz/…88/itm-match

      http://www.cyklobazar.cz/…-501-dynamic

      0 0
      • gerrard  

        Jestli ti sedi ten Polygon, tak nic neres a kup ho. Je nove, kvalitni a se zarukou. Jeden Polygon doma mam a kvalita byla prijemen prekvapeni. Jedine co bych si na nem nechal zmeni je vymenit klasicke kliky za kompakty

        0 0
        • Swop33  

          Dekuji za radu a v tom je presne jaky rozdil? :)

          0 0
          • Člověk a jeho svět  

            3 zuby na velké a 3 nebo 5 zubů na malé ;).

            Klasické převodníky – velký 53 zubů, malý 39. Kompakty 50/34 (nejčastěji) nebo 50/36. Spolu s kazetou a trénovaností zodpovídají za to, co a jak budeš jezdit.

            0 0
            • Swop33  

              Bydlim na Praze vychod u Neratovic, vetsinu casu tedy spise tyhle rovinatejsi oblasti, a parkrat za rok vyjedu na chalupu do krkonos. Neni lepsi nechat spise klasicke kliky a koupit napr. kazetu 12–28 nebo 12–30 do kopcovitejsich tras?

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                30 zubů už asi neprocpeš přehazovačkou. Kazeta 28 je v pohodě, jen je potřeba počítat s délkou řetězu, takže buď delší řetěz nebo neřadit velká-velká a malá-malá.

                0 0
              • Člověk a jeho svět  

                Tak podle specifikace by na tom Polygonu měly být převodníky 52/39 a kazeta 11/25, je to tak?

                0 0
                • Swop33  

                  Ano je to tak.

                  0 0
                  • Člověk a jeho svět  

                    Po rovinách asi ok, ale do kopců je 11–25 ke skoro klasice pro nováčka trochu bolestivější :)

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Jen ať si trpí. Favorit na něj! Ale třeba si nebude stěžovat na malou maximální rychlost stroje a nedostatek těžkých převodů. Při kadenci 100 by měl být schopen jet pěkných 60 km/hod – a kdo z vás to na rovině dá, pánové.

                      0 0
                    • Swop33  

                      No jezdim spis vyssi kadence nez silove, takze vetsi kopec by me asi potrapil. Do jake miry je pak zlepseni, kdyz se dostanu na kazete na 28z ? Preci jen vymena kazety je mene financne narocna zalezitost.

                      0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Tam už se dostáváš na převod odpovídající 50 × 27 (přesněji 26,92), takže celkem pohoda :-).

                        0 0
                        • Swop33  

                          Ok diky moc za rady. PS: Mel jsem pujcenou silnicku od kamarada, to byla asi 56 starsi geometrie s razenim Sachs a starou sadou Dura Ace a mam pocit, ze tam bylo jeste vice jak 53/39 a vzadu urcite nebylo 25 a dalo se to, pravda nebyl jsem s tim v krkonosich.

                          0 0
      • tromboonen  

        Z tech dvou lepsi asi ITM, ale obe to jsou neznacky, na nizsich Campa sadach… ja bych si pockal, za 15k ± bejvaj na cyklobazaru znackove (trek, giant..) se 105 5700 (i 5600 by stacila, to uz jsou vetsinou starsi kola, ale nevadi, mel jsem takove GT za myslim 14 a uplne v poho..)

        Ten polygon neni spatny, ale budes menit kliky a prevodniky (1500–2000), riditka (moc dlouha a hluboka, potrebujes kompakty, zvlast kdyz jsi mensi) FSA Vero, tusim 600–700, casem by to chtelo karbon sedlovku, 2000.. ja bych si radsi pockal na neco pouziteho o tridu vejs..

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Kliky dle libosti, řídítka s tím, jaký mu vychází drop měnit nebude. Karbon sedlovka stačí za 1200. :-)

          0 0
        • gerrard  

          To je pokazde otazka osobni preference jestłi nove nebo jete a sam nemam problem koupit ojetou silnicku. Tady je ten pomer cena vykon ale natolik dobry, ze neni co resit. Jen bych zkusil rovnou domluvit vymenu klik pokud mozno bez doplatku :). Z bazaru by mel taky hlinik a mezi 10tkovou105 a 10 tkovou tiagrou ja nevidim zasadni rozdil. Takze ma v podstate na vyber ze dvou stejne funkcnich kol, jen jedno je nove a jedno z bazaru.

          0 0
          • Swop33  

            Ok, tak jsem ho nakonec po delsim uvazovani objednal. Maji ho udajne skladem v Litvinove, nechal jsem si ho poslat DPD, tak snad tu bude co nejdrive :). Predpokladam, ze takto dodane kolo v krabici, asi neni vubec serizene atd.?

            0 0
            • gerrard  

              Kdyz me dosel Polygon v krabici, tak jsém jen seridil konusy. Pak uz prekvapive vse fungovalo jak melo a nebylo potreba nic resit. Teda jeste bylo potreba mezitim to kolo sestavit :).

              0 0
              • Člověk a jeho svět  

                A pak si to sedne… A pak už jen šteluješ a tuníš :)

                0 0
                • Swop33  

                  JJ na tuhle cast se tesim nejvice, narozdil od me pani :) a to si myslim, ze na silnicce budu travit jeste vic casu nez na MTB tady na melnicku :)

                  0 0
    • Swop33  

      Vsem dekuji za rady, kolo uz je doma a je to parada, jen ty kompakty budou asi opravdu potreba :). Fotografie umistene v patricne sekci zde na BF.

      0 0
      • tromboonen  

        Vypada hezky v te cerne.. kompakty porid, viz komentare u fotek, uklid ty bowdeny pod rodlama a bude to super.. mozna jestli zbydou prachy rovnou upgrade plastu (pripadne dusi na latex), je to fakt poznat..

        0 0
      • Člověk a jeho svět  

        S kompaktama a kazetou 11–25 bys neměl mít už problém.

        0 0
      • Hanyz1  

        Proč hned utrácet za nové kliky. Nejdřív bych zkusil jen kazetu s jiným rozsahem, např 12–28.

        Rozdíl mezi převodem 53–28 a 50–25 je naprosto minimální, přitom rozdíl ceny klik a kazety je významně větší (ikdyž já bych kliky měnil taky, páč kliky Tiagra považuji za snad nejošklivější :D )

        Převodové poměry si můžeš naklikat třeba tady http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

        0 0
        • Swop33  

          Asi mate pravdu, pokud jsem zadal parametry spravne, tak to vychazi s vymenou kazety skoro nastejno. Myslim, ze pro zacatek by mi to takto mohlo pomoci.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Částečně už se to řešilo výše .

            Stačí jednoduchá kalkulačka, abys zjistil, že na jednu otočku klik na nejlehčí převod se při zařazeném malém tácu 39z a velkém pastorku 28z otočí zadní kolo 39/28=1,3929×, při převodníku 34z by tomu odpovídal hypotetický pastorek s ekvivalentem 34/1,3929=24,41z. Takže převod 34×25 je nepatrně lehčí než 39×28. Na Španěla to máš při stejném osazení 53/28=1,8929 oproti 50/25=2, což je o něco těžší převod. (Kdybys měl 50/27=1,8519, tak by na tom kola byla při této volbě velmi podobně.)

            0 0
            • Swop33  

              Ok diky, takze mi to v podstate bude stacit pro zacatek takto :)

              0 0
          • platypus  

            Já poznám dostatečný převody tak, že si dám dvacet kiláků na rozjetí, potom kopec asi dvacet minut a jestli mi potom nezdřevněj nohy tak vím, že jsem točil správně.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Žádný tak dlouhý kopec v okolí naštěstí nemám.

              0 0
              • Swop33  

                Ani ja ne… nastesti :)

                0 0
                • platypus  

                  V podstatě jde o to, že některým hodně nepříjemným stojkám se můžeš vyhnout anebo jíte vedle kola, ale když máš třeba šest kiláků kopec měl by být dostatečný převod aby jsi na něm nenechal nohy a cesta domů nebyla už jenom trápení. Myslel jsem zkusit to, než hned něco kupovat (kompakt).

                  0 0
                  • Swop33  

                    JJ souhlasim a ja vcera prave par me znamych mensich kopcu zkousel a v prudsich pasazich mi tam proste kousek chybel, dnes jsem objednal kazetu 12–28 a myslim, ze to pro me bude dostatecne, alespon na vetsinu tras v ceskych podminkach…

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Ale tak da se vsechno, za mlada kompakty nebyly a taky jsme jezdili na Lysou a pod, ale byla to vetsinou smrt ve stylu cik cak.. a vo tom to je, i hosi z GCN, kteri jsou byvali profici tak nejak zjistili, ze to zvladaj radostneji a lepe na kompaktech… jedina nevyhoda kompaktu je ta dira mezi velkou a malou vpredu, ze musis zaroven prehazovat vpredu a do toho opacne vzadu… uvazuju, ze bych casem dal netradicni kombinaci 36 a 50… vic nez 50*11 rozhodne nechybi, 54 fajn, ale ta doura velka, tohle by mohlo byt lepsi..

                      39*28 je mozna snesitelne, nevim, ale tra 11–28 kazeta uz ma docela skoky mezi jednotlivymi pastorky, odstupnovani je nejlepsi na 11–23, OK na 11–25, kdyz nasadim 11–28 tak to preziju, protoze vim, ze jedu na brutal kopec, kde se to bude hodit… ale mam vepredu porad 50/34 a treba na Praded nebo ten konec etapy na Giru (a to nebyl nic moc kopec) jsem byl rad ze jsem rad… kdyz jsem omylem na Garde castecne vyjel a castecne vysek kopec, kde bylo kazdou chvili 40–49%, tak to rozhodne nestacilo a na hybridu, kde mam 39 a vzadu MTB tusim 32 nedavam jeden dost prudky kopec v Luzickejch horach, ktery na 34 28 dam docela OK (pravda taky je tam mensi rozdil v kole samotnem…)

                      0 0
                      • Swop33  

                        Rozumim, no uvidim jake to bude, kazdopadne jen te poopravim, psal jsem kazetu 12–28 nikoliv 11–28, ale rozdil jednohu zubu v odstupnovani asi nebude markantni co se tyka skoku mezi pastorky :)

                        0 0
                        • Hanyz1  

                          Rozdíl je v mezerach mezi největšími pastorky. Myslím, že to je:

                          U 12–28: 21–23–25–28

                          U 11–28: 21–24–28

                          Tedy na rozsah 21–28 máš 4 pastorky místo 3, kde ten 1 přešel na 11. Snad jde chápat, jak to myslím :-)

                          0 0
                        • tromboonen  

                          To uz je docela jedno, v dolni polovine rozdily nejsou, skace to od pulky nahoru, kde se vetsinou pohybujes, v kopci je Ti to jedno, jses rad za kazdej zub navic, zkopce dolu taky jdes rovnou na nejmensi… ale na rovine, kdyz mas vepredu velkou a pohybujes se v pulce kazety je to pruda, kdyz zaradis a zmena kadence je prilis velka ze uvazujes o razeni vpredu… (s kompaktem, protoze se snazis to resit vzadu a nemenit vepredu, protoze to znamena ztratu a dvojite razeni.. je mozne, ze u 53/39 by bylo stejne radit vpredu nebo vzadu, nevim, nezkousel jsem od doby, co jsem mel, krome toho hybrida, ale to se nepocita..) rad bych to vyzkousel, ale stejne, tech rozdilu vzadu si pri dane poloze vpredu vsimnes…

                          0 0
                          • Swop33  

                            Uvidim no, vyzkousim a podeilm se s pocity, muze to byt take do jiste miry individualni a asi zalezi jak to kazdemu sedne. Na MTB pokud se nepletu jsou ty rozdily na 10s kazete vyrazne vetsi a nikdy jsem s tim pri jizde na rovine nemel vyznamejsi problem. Uvidim.

                            0 0
                            • ˘Ö˘ Krab  

                              Silnice je v tomhle hodně jiná. Rovina měří také klidně 10+ výkonově konstantních kilometrů, ve kterých chceš a potřebuješ jet optimální převod. To se na biku moc nepotkává.

                              Po návratu z Dolomit jsem si na kole nechal kazetu 11–28 a jezdit se na tom dá rychle a bez omezení, ale speciálně na delší mírná klesání mi na ní jaksi chybí 16z pastorek z kazety 12–25, kterou jsem tam měl vloni (odpovídá kadenci 100 a cca 39 km/hod).

                              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.