Silniční elektrokolo, těšíte se?

516 nepřečtených
  • arny71

    Že se všude motají MTB a city „kola“ s motorem už si bohužel pomalu zvykám, ale tohle je zase krok o kus dál do perdele.

    O MTB s motorem nám povídají, že cílovkou jsou starší nebo ,ehm, méně výkonní jezdci (= líný lemry s naditou kapsou) , kteří si chtějí užít kouzlo hor i s horší výkonností. Jakou marketingovou omáčku nám asi prodejci připraví pro silnice s motorem?

    0 0
    • plzakj  

      Na druhou stranu. Lepsi, kdyz se nekdo pujde provetrat na elektro kole, nez aby sedel doma.

      1 0
      • arny71  

        Tak na silnici může rovnou na motorce, když touží po motoru.

        0 0
        • Yura  

          Marne premyslim nad tim. Proc nekoho(treba tebe) muzou ty ebiky tak srat? Me napada jen jedna vec. Ze si dotycnej proste musi neustale dokazovat a nebo se utvrzovat v tom jak je to hustej pravej bajker jak prase, kterej to proste nedokze prekousnout, ze nekdo jede na necem co vypada jako kolo a pritom se treba vubec nenadre. Nedej boze, aby te nekdo takovej predjel co.. Hehe.. To se pres to opravdu nedokazes prenest? Ego je spatna vec.. Normalni clovek to musi brat ze srandy, usmeje se a rekne si treba. Ty hajzliku to se ti to jede co.. No nekdo jako ty asi zacne prskat, zvedne se mu tlak a nebude pak moct ani spat.. Komedie.. Jinak ekola k jakemukoliv ucelu jsou stokrat lepsi nez smradlave a urvane spalovaci motory a jak tu uz nekdo psal. Stokrat lepsi sedet aspon na tom e biku, nez doma v kresle a misto riditek drzet lahvace..

          0 0
          • Smazaný účet  

            A v čem je to lepší.

            0 0
            • JendaH  

              Pokud je to kolo s asistencí, tak musí přišlapávat. A obecně má alespoň nějaký pohyb, na rozdíl od sezení doma.

              A v čem je to lepší než spalovací motory a těžká doprava? To je snad jasné, mnohem méně to ničí životní prostředí.

              Osobně mi není jasné, proč tady tolik lidí nesnáší elektrokola, a přitom nenesnáší :) mnohem víc všechny ostatní motorové dopravní prostředky.

              (disclaimer: elektrokolo nemám a nikdy jsem neměl, uvažoval jsem o přestavbě z důvodu objíždění zákazníků bez zpocení, ale přišlo mi to drahé a pakárna)

              0 0
              • AussigBiker  

                Mi by zajímalo, jak je to s tou ekologií. Baterie se musi vyrobit, zlikvidovat ideálně ekologicky… To taky neni žádná sranda.

                0 0
                • mikub  

                  Tak hlavně ta energie se, alespoň v ČR, vyrábí převážně v uhelných elektrárnách.

                  0 0
                  • kudlanka32  

                    V elektrarne je dosazeno optimalnich podminek pri spalovani, pokud jde o fosilky…navic odpadni teplo casto slouzi k vytapeni, coz jeste navysi ucinnost celeho cyklu. Kdezto spalovaci motory jsou provozovany v ruznych podminkach a nejvic vypousteji splodiny v miste, kde to vadi – ve meste. Muzes nabijet pres den a napomahat uchovani energie ze solaru a nebo za vetrne noci.

                    0 0
                    • pepek  

                      Ovšem to auto, poháněné (převážně) hnědým uhlím, produkuje CO2 v množství vyšším, než malém, že.

                      0 0
                      • Motyll  

                        Osobně znám lidi, co provozují ostrovní systém včetně nabíjení aut. Ekologické to je, ekonomické určitě ne.

                        0 0
                        • kudlanka32  

                          no to je velka otazka, maji se zapocitat i externi naklady a nebo ne, a zname je vubec?

                          A je to ekologicke, kdyz se vezme v uvahu i vyroba a likvidace panelu vs vytezeni uhli, ropy, uranu a jejich zpracvani? No stalo by to dost prace a casu to vsechno vyhledat a vycislit.

                          0 0
                          • Honza21  

                            Všichni chtějí započítávat do provozu el. věcí těžby uhlí, výrobu panelů, baterek a kdesi cosi. Ale, že se ani benzín a nafta z ničehonic neobjeví na pumpě už neřeší…

                            0 0
                            • ˘Ö˘ Krab  

                              Tak kdyby soudruzi z €U měli do bioplynek a bionafty započítat sankce za plošné poškození půdy a devastující zásahy do ekologie (té skutečné, nikoliv politické), tak by je dav zlynčoval za tupost a ignorantství.

                              0 0
                      • kudlanka32  

                        pokud ho nabije v okamziku nadbytku elektriny z obnovitelnych zdroju, pak prispeje ke stabilizaci site

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          a jak o tom nadbytku budeš vědět? ČEZ ti domu udělá duplikát monitorovacího centra?

                          0 0
                          • pepek  

                            podívá se na Windguru, jestli v německu fest fouká. Když ne, tak pojede šalinou (tramvají)

                            0 0
                          • kudlanka32  

                            na to mu preci z dotaci postavi chytrou sit…kazdy bude mit doma povinne HDO nabijecku, zaplacenou nemeckym poplatnikem

                            0 0
                        • mvd  

                          Dokud jsou elektro auta rarita, tak není problém nabíjet „z nadbytku“. Pokud by se na ně mělo přejít plošně, tak odhadované navýšení potřeby elektřiny je v násobcích současné celkové výrobní kapacity. A tam už to žádné větrníky ani soláry nevytrhnou. Pro Českou republiku ještě tak deset Temelínů.

                          0 0
                          • satch  

                            někde jsem četl, že i baterky pro ty auta jsou problém už teď a s tím co se v budoucnu plánuje, se těch továren jen na baterky bude muset postavit o hoodně víc… k ekologii to má docela daleko

                            (reakce nejen na tebe…)

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              továrny problém nejsou, problém jsou suroviny

                              proto ten hlad po lithiu v Kruškách

                              0 0
                              • satch  

                                nevím, suroviny určtě. V tom článku psali, že 40 nových továren na baterky jen podle toho, co automobilky plánují v dohledné době… (třeba to je blbost..)

                                0 0
                  • AussigBiker  

                    To jo no, ale jsem asi natvrdlej a unika mi souvislost s elektrokolama :)

                    0 0
                • Smazaný účet  

                  Jenže to už se do krámu zelené propagandě nehodí.

                  0 0
                  • AussigBiker  

                    Jsem stejnyho nazoru. Tvrdit, ze el. pohon je ekologictejsi, nez spalovaci motor… nejsem si jistej, jestli to tak je. Ze je el. pohon na kolo praktictejsi, o tom zadna.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      to je na hodně filozofickou debatu..... která nikam nevede. Řekněme že bydlíš někde kde vede silnice – bude lepši když tam budou jezdit elektromotory nebo spalovací motory?

                      0 0
                      • zdenek  

                        Nebo řekněme, že bydlíš někde v dosahu uhelné elektrárny nebo ti za humny hučí větrníky…

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          nebo ti nedej bože barák vyvlastnil stát a postavil tam přehradu, která ho zatopila…

                          0 0
                        • AussigBiker  

                          Tak to ja bydlim :D, uhli se u nas tezi, i jsou blizko uhelny elektrarny a jeste ke vsemu v Kruskach hucej vetrniky :)

                          0 0
                • JendaH  

                  Elektrokolo je samozřejmě ekologicky horší v porovnání s kolem na lidský pohon. Ale zase pokud někdo cestu na kole bez elektromotoru nedá, tak je určitě lepší, když pojede na elektrokole, než aby jel třeba autem. Podle mě líp vyjde i elektrokolo v porovnání s kolem s pomocným spalovacím motorkem, protože sice odpadá baterie, ale zase ty malé benzínové motory mívají nedokonalé spalování a nemají katalyzátor. Nejasný pak je třeba případ elektrokolo vs. elektrický vlak.

                  0 0
          • Joe_Pike  

            +1

            0 0
          • arny71  

            Ty jsi hotový psycholog, takhle mě rozebrat z mých třech krátkých vět. Já se ale neptal na to, jestli se mi zvedá tlak, nebo jestli mám potřebu soutěžit s motorky. Dotaz zněl jinak.

            0 0
          • Finidi  

            Hele co je spatne na tom kdyz drzim doma v kresle lahvac? :o) To mi chces jako rict, ze ty doma drzis v kresle riditka? A uz jsi s tim nekde byl ? :o)

            0 0
      • camron  

        Já osobně budu raději, když zůstane smrdět doma. Budu mít logicky více prostoru pro sebe…

        0 0
      • petrx  

        To se říkalo jako výmluva i o magorech co chodili v době kdy to ještě letělo hrát pokémon go a upřímně u takového typu lidí je rozhodně lepší když zůstanou doma, než když svým motáním se po cestách ohrožují ostatní.

        0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Začínám škudlit do prasátka.

      0 0
    • Bubaaak  

      Kámoš si teď ke svému MTB koupil silniční VFR 800 a je šťastný jak tornádo na Manhattnu :)

      Má tam teda benzíňák, ale už je to rok 2008…

      0 0
    • Mig_all  

      Pokud na to bude potřeba řidičák, jsem klidně pro…

      0 0
      • blaf  

        jede to pomaleji nez vetsina supermanu z bajkfora bez motoru, tak proc ridicak? jsi i pro ridicak na kolo? (mozna to neni spatny napad)

        0 0
        • Bubaaak  

          proto jsem!

          Bohužel dost cyklistů ho má, ale asi si na něj nevzpomíná

          0 0
      • Smazaný účet  

        já hlavně myslím, že by se měly řadě lidí jako podmínka řízení ufiknout koule

        bez koulí by neměli koule, byli by v klidu Audi-neAudi…a beztak děti nechtějí

        0 0
    • Johnnyxjr  

      Na e-bike umí jezdit každej pitomec ale v provozu na těch našich šulckách to chce gule.

      0 0
    • Vrci  

      Oni už nějakou dobu existují. Naštěstí jsou dobře zaceněné https://www.giant-bicycles.com/…s-road-eplus

      0 0
      • Bubaaak  

        Navíc se na nich jezdí i TdF a CX závody :)

        Stačí hodit Istvan Varjas do googlu :)

        0 0
    • novas752  

      Bych blil.

      Navíc max rychlost po rovině stále jen 25km/h, pak už je motor jen přítěží. Vždyť na to bohatě stačí e-trekáč.

      Taky dojezd na full power asi taky nebude úplně dostatečný pro klasické silniční „švihy“…

      0 0
      • AussigBiker  

        Si precipujes, no problem :)

        0 0
      • Rockodendronus  

        Tak blij, dojezd to má podle videí docela solidní, 25 kmh bude asi problém, ale v horách určitě super věc, můžu tam zajet na dovolenou i s lidma, kteří by to jinak absolutně nedali.

        0 0
      • Smazaný účet  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • random  

      Elektro silnice byla mimo jine letos na jare na for bikes ty blesku

      0 0
    • random  

      Elektro silnice byla mimo jine letos na jare na for bikes ty blesku

      0 0
    • MiKED  

      asi jste viděli – https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
    • jIrI___  

      Moc pěkné kousky. Pokrok nezastavíš, sestimsmiř ;)

      0 0
    • Deadlift  

      No nevím – já mám třeba problém se srdcem a výkonostně nejsem úplně lemra (snad), ale vím, že bych neměl jezdit ve vysokých tepech a to Ti holt jisté lokality zapovídá. Elektrokolo je pak řešením a to co si kdejaký egoista co neunese, že ho někdo předjede „nefér“ na elektrokole myslí je vlastně jedno.

      0 0
      • MiKED  

        Kamarád jezdí MTB maratony (a ne špatně) a pro manželku plánuje pořídit e-bike. Z důvodu, aby vyjížďky bavily oba (ona netrpěla kvůli jeho rychlosti, on takřka nemusel šlapat dozadu).

        0 0
        • Bubaaak  

          Když jedu se ženou, tak se víc soustředím na šlapání a snažím se šlapat jako člověk :)

          Ale je fakt, že se mám na kole hodně moc co učit, takže zábavu si při pomalé jízdě najdu… Ne všichni jsou na tom tak zle jak já

          0 0
          • MiKED  

            Já, když jedu s někým, komu to nešlape jako mně, to třeba řeším tak, že si dávám intervaly.

            0 0
            • Rockodendronus  

              To ale jezdíš sám, ne? Zmizíš v dáli a než tě v recovery fázi dojede, už jsi zase pryč :D Nebo máš na mysli intervaly typu 5× 4min low intensity, 1 min recovery? :)

              0 0
        • novas752  

          Tak jestli ho očipuje, proč ne.

          0 0
        • plzakj  

          Presne to ted resim taky. Zkoumam sady na aliexpresu :-) Ale furt je to min cca 15–20k.

          0 0
        • iron.hide  

          to uz je poriadna diagnoza Stravasshole ked este aj s milovanou osobou musi slapat ako o zivot :/ Empatia nula cela nula prd, naopak svoje chore ego vo vysinach.

          Co by sa dotycnemu stalo, keby siel aspon tych parkrat s manzelkou pomaly?

          Ako bude jazdit s prckami? Pojde 25–30 aj po kamenoch a vozik bude za nim lietat ako handra vo vetre?

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            To není diagnóza. Potíž je, když se manželka neudrží ani na svém maximu Tvé kompenzace, ani krátkodobě. Pak dává e-bike velký smysl, překlene galaktický rozdíl v „samozřejmém“ výkonu.

            S dětmi je to jiný případ, někdy od 10 let už vyvinou slušnou rychlost, když je to baví (mimo táhlá stoupání), řeší se jen odpovídající krátká trať a rozkouskování na svačinové intervaly.

            K vozíku nevím, nikdy jsem ho neměl, ale soused v rámci tréninku s vozíkem (za notného povzbuzování dcerek v něm sedících) dal mnohé cyklisty bez vozíku.

            0 0
          • MiKED  

            Proč diagnóza? Proto, že chce zpříjemnit vyjížďky oběma stranám? A je pekelný rozdíl, jestli s někým jedeš 12 km/h, anebo 20 km/h při vynaložení stejné energie (a výlet nemusí nutně znamenat traily, ale třeba 20kilometrovou cestu někam za koupáním).

            A motat do toho děti? To je přeci diametrálně odlišný případ.

            Někdy mám pocit, že být to na spoustě současných bojovníků proti elektrokolům, dodnes místo aut či vlaků jezdíme s povozy, protože „drožkaři by neměli co žrát“.

            0 0
            • Honzis  

              jasný, když si to najde cílovku ať si prodávaj e-cokoliv, nějakému procentu populace to zpříjemní dojíždění. Na druhou stranu doufám, že se e-biky moc nerozšíří i do míst, kde se už teď dá sotva jezdit – třeba stezky podle Labe v sezóně. Někdy mi připadá že je „všude narváno“, teda aspoň u Prahy, taky čím víc kolařů tím víc na*ranejch řidičů co je musí objíždět a pak budou prasit všichni ještě víc než teď … Domnívám se že cílovka e-silniček bude prozatím malá, do rychlosti 25km/h taky nechápu proč nestačí cross který je i pod nezkušeným jezdcem tak nějak jednodušší na jízdu po komunikacích.

              0 0
              • MiKED  

                Neviděl bych to tak černě. Cílovka e-silniček podle mě budou lidi, kteří chtějí jet třeba do Alp, ale nemají na to nohy.

                Můj předchozí příspěvek byl reakcí na nevraživost mnohých vůči elektrokolům obecně.

                0 0
    • Smazaný účet  

      Rozumím tomu dobře, že to pojede max 25km/h a doba provozu bude v jednotkách hodin?

      0 0
      • plzakj  

        25kmh vyzaduje vyhlaska. Kdyz to „otevres“ tak to jezdi i vic. Ale zas pujde dohaje baterka. Je to fuk. At si na tom jezdi, kdo chce.

        0 0
    • IndyCZ  

      Nevidím jediný důvod, proč by elektro silnice měla kohokoliv *****, dokonce nehrozí ani ten otřepaný argument s rozrytými traily. Ta cílovka je tak malá, že ji stejně nepotkáte a pro některé lidi to může být fajn věc, tak zkuste svůj hněv zaměřit na něco smysluplnějšího…

      0 0
      • Delkim  

        bych ho využil v háku proti větru :)

        0 0
        • Martin  

          na gumicuku

          0 0
        • blackseal  

          len aby si sa nedivil, ked to bude opacne ;-). Cca 2 tyzdne dozadu sa na mna v silnom protivetre nalepil na e-biku nejaky smrad a bohuzial mal to hacknute, takze som sa ho nevedel zbavit. Niektori ludia su fakt jebnuti :-)

          0 0
          • IndyCZ  

            Měls mu říct, ať ti vystřídá, vždyť z vás 2 je to on, kdo má motor. :-) Každopádně nejjednodušší způsob, jak se někoho zbavit když nechceš, aby ti dýchal na záda, je prostě přestat šlapat.

            0 0
          • vylizplech  

            Možná stačilo naopak zpomalit, nebo zastavit a věřím tomu, že by nečekal.

            0 0
            • Smazaný účet  

              jo a pak se mi na nechtěné hákaře osvědčilo vymést nějakou škvíru, co jsem měl najetou…(kdysi například mezi sloupem osvětlení a svodidlama u Vyšehradskýho tunelu)

              asi ve třicítce, visel za mnou nějakej frikulín od Žlutejch Lázní…prolít jsem tou škvírou a za mnou jen rána a spousta píč :-)

              0 0
              • Espen  

                Co ti na tom tak vadí? Mě je to třeba úplně jedno, že za mnou někdo jede. Jo a na E-silničku se těším, abych neodbočoval od tématu.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  však v pohodě…ale dotyčnej musí bejt taky zodpovědnej sám za sebe, já mu maminku dělat nebudu…

                  obecně – když se pověsí, slušně pozdraví a zeptá se, zda je to OK, nemám s tím problém, ba i díry ukazuju…ale když mi vocas nastoupí, po dvaceti metrech zvadne, takže ho zas předjedu…on chvíli visí, pak zas nastoupí, pak zas zvadne a jde do háku…no, tak ho vezmu do škvíry :-)

                  0 0
                  • Espen  

                    Asi si o víkendu tu škvíru půjdu trochu najet, náhoda je blbec :-D

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      už tam není, jak ten nájezd do tunelu překopali, tak už je to širší…to byla situace tak minimálně 3 roky zpět :-)

                      0 0
                      • -b-n-x-  

                        Škoda že to nikdo nenatočil :-) Mohla to být docela prdel :-)

                        0 0
                      • JendaH  

                        Ale na tom sloupu bylo „Cyklisto veď kolo“ odjakživa, takže se tam nesmí projet, ne?

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          tak odjakživa asi ne…počítám že strejda Krok tam tu ceduli nedával…

                          0 0
                          • JendaH  

                            Ale před třemi lety asi ano, což?

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              nevzpomínám si :-)

                              0 0
                              • JendaH  

                                To já si teda vzpomínám dost dobře, protože tam kousek bydlím. Takže jsi proletěl třicet kolem značky o vedení kola. Prima.

                                0 0
                              • -b-n-x-  

                                Ja si na nejakou znacku u svodil vzpominam, ze jeste kdyz jsem bydlel v Praze, tak tam byla. A vzdycky me napadla otazka, jestli bych se tam nejak vlezl. Tenkrat jsem mel 720mm riditka, tak by to mozna nejak slo, ted s 800 uz asi hure.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  ona ta mezera nebyla mezi značkou a svodidly, ale mezi tím sloupem a svodidly…značka byla těsně u svodidel, tam by se nevešel ani malej pes :-)

                                  jenže pak svodidla posunuli a rozšířili chodník/cyklostezku

                                  0 0
                • blackseal  

                  Vseobecne, nemam dobry pocit ked je na mna niekto nalepeny, kto posobi posedom, technikou slapania trochu ako drevo.

                  0 0
                  • Espen  

                    Tak ten se 35km/h moc dlouho neudrží nee? Suše ho urveš, když už při pohledu na kole vypadá jako dřevo :-).

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      pokud má elektrokolo, tak ne…

                      0 0
                    • blackseal  

                      Fukal 20–30 km/h protivietor, nie som natolko dobry aby som za takych podmienok dlho isiel 35 km/h. na hacknutom e-biku udrzis 35km/h v protivetre v pohode ked vies dat dlhodobo co len 150 wattov (a to dokaze snad kazdy).

                      0 0
                      • Espen  

                        Tak to pak joo. Ale zas máš zážitek, že ti jednou jel v háku e-biker noo :-).

                        0 0
                • Smazaný účet  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              • Breakpain  

                Dira na zemi … kde to jen drcne – OK, ale navest nekoho umyslne, aby se rozstrelil mi prijde pres caru …

                Neni snazsi proste zpomalit a on zmizi? Nerikam, kdyby Te nahanel a vyhrozoval, ale pokud jen jak „koko“ visel za Tebou, tak nechat ho rozbit se je … no nic.

                0 0
                • Barak  

                  Taky bych řekl.

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  takže když v autě nedodržíš bezpečnou vzdálenost, ten před tebou nečekaně přibrzdí a ty se mu podíváš do kufru, tak je to jeho vina? (to není vybržďování, píšu KDYŽ TY NEDODRŽÍŠ BEZPEČNOU VZDÁLENOST)

                  0 0
                  • Breakpain  

                    Já píšu o tom, že i když je někdo kardinální *****, tak nepojedu stylem, aby si rozbil hubu. To je to samé, jako bych někoho vybržďoval v autě – byl moc blízko a naboural do mě. Přijde mi to podobné, jako že šviháš někde, kde to znáš a jedeš schválně tak, aby hodil tlamu. Pokud to není schválně – beru zpět, ale pochopil jsem to tak z toho …

                    Protože rozlišuju, jestli ten za mnou je vůl, nebo Ti úmyslně chce ublížit – pokud chce, tak ho klidně naveď na sráz, a neřeknu ani popel, když se zabije někde dole ;) … Z Tvého popisu to chápu – jako že je někdo debil, neumí to, hákuje a je prostě jen pako … nesnaží se Tě sundat z kola úmyslně.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      tak hákovat přece podle zákona nesmí, protože musí udržovat bezpečnou vzdálenost…takže on porušuje zákon, on si nese zodpovědnost…

                      0 0
                      • JendaH  

                        Porušujete zákon oba, ty se musíš chovat tak, abys neohrožoval zdraví jiných osob (§ 4). Kdyby se vysekal nějak víc, dokážu si představit i odsouzení za ublížení na zdraví.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          to si klidně představuj, ale je to nesmysl…

                          0 0
                          • JendaH  

                            Jo, ono je totiž úplně v pohodě někomu připravit past, aby se vysekal.

                            0 0
                            • zdenek  

                              To je přece jasný. Kdyby mu strčil pumpičku do výpletu, taky by to bylo v pořádku, protože přece hákoval…

                              0 0
                            • iron.hide  

                              nemal by si vobec ziadnu sancu dokazat umysel, takze vela stastia

                              0 0
                            • Smazaný účet  

                              já mu žádnou past nechystám, už se to v podobném duchu řešilo i před soudem (v souvislosti s nějakou nehodou) – nikdo není povinen předpokládat, že další účastník provozu poruší zákon, naopak se počítá s tím, že ho všichni dodržují = takže si dotyčný dodržuje bezpečný odstup a pak se mu přece nemůže nic stát…

                              0 0
                              • ˘Ö˘ Krab  

                                Myslí, že to bylo tenkrát, když se dva borci vraceli se svými sporťáky po I/7 kolem Slaného ze srazu v Panenském Týnci a jeli v závěsu za sebou.

                                0 0
                              • zdenek  

                                To je docela novinka. Před časem byl případ nehody, kdy řídič na hlavní jel ke křižovatce se zapnutým blinkrem. Ten z vedlejší to vyhodnotil, že bude odbočovat a vjel na hlavní. Došlo k nehodě a vinu dostal ten z vedlejší, protože nedal přednost. Na zapnutý blinkr a tedy chybu toho na hlavní se nebral zřetel…

                                0 0
                      • Breakpain  

                        To se samozrejme nehadam ;)

                        0 0
                    • -b-n-x-  

                      Tak ale třeba si jen Serža v ti chvíli chtěl projet svou oblíbenou škvíru a myslel si, že ten druhý bude i rád, že se něco naučil :-)

                      0 0
              • JSt  

                takhle to dopada, kdyz blbec narazi na jeste vetsiho blbce. ;-)

                0 0
              • karliner  

                Tak to seš borec.

                0 0
            • blackseal  

              tak nakoniec som spomalil, kedze som sa trochu zakyslil :-). Nic dramaticke sa nestalo, len ma to skor zarazilo, predbiehal som ho asi o 2km/h vyssiou rychlostou, nedavalo mi to zmysel a potom si hlavne dokazovat, ze sa mi udrzi v haku (ked ma 250 wattov k dobru) ked som zrychloval.

              0 0
          • iron.hide  

            mal si ho poslat do pangejtu, smrada

            0 0
          • JSt  

            s tim se da souhlasit. nez ho nechat predjet, tak s nim zavodis. :-)

            0 0
      • AussigBiker  

        Cilovka je ted mala, ale treba za 10 let to bude mit kazdej druhej ziletkar :)

        0 0
      • iron.hide  

        uplne suhlasim a tiez suhlasim s tym ze na jazdenie do prace je ebajk super.

        Moje vyhrady sa vzdy tykali iba ebajkov v lese.

        0 0
        • l.bily  

          A proc?

          0 0
          • iron.hide  

            pretoze motorove dopravne prostriedky maju vstup do lesa zakazany. Vynimku maju zjavne len lesnici, polovnici a podobne…

            ty si myslis ze ked si chipnes ebajk, tak s tym mozes volne lietat po lesoch? Pretoze dobre vies ze na cestách s tym jazdit nemozes, tak kde s tym budes jazdit?

            ale nevadi, Darwin funguje a takito „bajkeri“ co si kupia a chipnu ebajk sa skor ci neskor pekne vymelu, ostava len dufat ze pritom nezoberu so sebou aj niekoho dalsieho.

            0 0
            • Smazaný účet  

              třeba mu dojdou baterky 50 km od civilizace a vychutná si tu chuť bez cukru…

              0 0
              • Motyll  

                Jj to jsem zažil. Se k nám připojil borec nahoru na Dachstein a tak 3 km před koncem mu došly baterky. Párkrát šlápnul, zjistil že těch 20+ kg prostě neutáhne a odjel do údolí rekuperovat.

                0 0
            • l.bily  

              preço si pleties auto chip s tymto? U auta ti to navysi vykon, tu ti to len odblokuje pomoc pri 25km a vyzsie, Ty si po lese nikedy nejazdil viac ako 25 ?Čo stym ma nejak chip spolocne? 250 w az take zazraky nerobi, keby ze sa ti nepaci niekto kto tam dorobi 1kw a vozi sa jak pan bez slapnia ale 250w je ozaj len pripomoc, do kopca alebo na rovinke ked ides 35km/h chvilu si nemyslim ze by bolo nejak nebezpecne.

              0 0
              • Smazaný účet  

                když někdo bez motoru jezdí na MTB přes 30, obvykle už jezdí dlouho a má skill

                když tam dotlačí elektromotor nějakýho vocasa bez skillu, dopadne to špatně

                0 0
                • Člověk a jeho svět  

                  Aspoň bude o jednoho uživatele ekola míň :)

                  0 0
                • Motyll  

                  On s tímto začíná být na kopcích na západ od nás problém. Najednou se na hřebenech motají „jedinci bez skill“ a doprava houstne. Předzvěst zákazů a omezení. Pro všechny.

                  0 0
              • mr.ricardo  

                250W az take zazraky nerobi? :) Mame tu dalsiho skrytyho mistra sveta, jestli je pro tebe 250w jen pouha pripomoc, tak klobouk dolu.

                0 0
                • l.bily  

                  ja hovorim ze svojich skusenoti, u mna teda to je pripomoc, samozrejme musim slapat ked chcem pomahat, ale netusim ci by mna to vubec po rovine uviezlo nejaku normalnu rychlostu bez slapana, ale myslim ze ani ne pri spolecnej vahe s kolem.AK by som jazdil vsade na max vykon aj na rovinkach, tak by som toho vela nenajazdil.Clovek musi hospodarit s elektrikou aby isiel nejakych 60km v mierne zvlnenej prirode. Mam tam 1×11 takze na nejake extra rychlosti tam niesu prevody, len mna hnevalo ked som isiel po rovine a odpajalo to ked som isiel pcca 27–30, to je pre mna idealna rychlost na presuny po asfalte.Je zaujimave tu sledovat ake skreslene predstavy a informacie ludia maju. Skuste si to niekde pozicat a potom mudrujte. Naozaj sa to nesprava jak motorka, kolko namahy vlozis tolko ti pomoze , ziadne vozenie na pana sa nekona, to by ma ani nebavilo, chcel som aby mi to hlavne pomohlo do kopcou kde sa trapim ak nemam natrenovane a tento rok proste neol cas, ale kopce chcem jazdit kvoli peknej prirode a kludu, rovinky kde je plno.

                  0 0
                  • mr.ricardo  

                    Ja moc dobre vim, jak se to chova, uz jsem jich par servisoval a jel na nich. Nesmysly placas ty, kdyz tvrdis, ze 250W je jen lehka dopomoc. Niz v tomhle vlaknu (nebo kdekoliv jinde) si najdi, kolik je schopnej beznej hobik vydat wattu a porovnej to s 250W dopomoci.

                    0 0
                    • l.bily  

                      ja viem presne u kazdej jazdy kolko watu som dal ja a kolko bola pomoc atd, specialized ma apku kde to vsetko zaznamenava, vidim aj okamzitu pomoc aj moj vykon. Ten motor ma spicky aj cez 500w, dokonca spolecne mam max vykon 1600w, ale ze by ma to nejak extra vozilo tak to nie, a ani priemerky nemam nejak extra vecsie oprti obyc kolu, len do tych kopcou, co som sa trapil 6–8km/h tak idem 15 s vecsou pohodou. Ak by som jazdil turbo, tak zas nic nevydrzi

                      0 0
                      • Delkim  

                        tak rozdíl v kopci jet 6 nebo 15 je SAKRA rozdíl… takhle od oka bez kalkulačky odhadem minimálně DVAKRÁT tolik

                        0 0
                      • mr.ricardo  

                        Spicky jsou hezky, ale vubec nic neznamenaj, skoro kazdej ze sebe na par vterin dokaze vymacknout par set wattu. Dulezity je, kolik dokazes udrzet vykon treba pul hodiny. Takze na tech tvych 6–8 kmh jsi jel treba na nejakych 100W, coz je prd. Ale kdyz k tomu pridas tech 200–250W, tak jsi razem mezi dost vysokou ligou :) a pak tu placej, ze je to jen dopomoc, kterou prakticky nepoznas.

                        0 0
                        • Smazaný účet  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • l.bily  

                          to hej ale trosku dost to skreslujes jak sa ti zalubi, pri celkovej vaze cca 140 kg a 10 percentnem stupani by som pri 100 w cuval a tak myslim ze aj 300 w jw malo, pisem ze ano dokopca to pomaha, ale tiez musis vynalozit velku silu aby aj ten motor isiel na plno, to by si mohol vediet pokila si na to uz niekedy isiel, ale aby som stym jazdil 40 po rovinkach nedava zmysel a ani pri kapacite baterky by sa dlho nedalo.

                          0 0
                          • mr.ricardo  

                            Nechytej me za slovo, cela diskuze je o tom tvym tvrzeni, ze 250w je jen slaba dopomoc. Tak jeste jinak, treba mas slusnou kondici a jsi dlouhodobe schopny udrzet 200w, tak kdyz k tomu prictes tech 250w kola, tak jedes na urovni Kiryienky nebo Kwiatkowskiho, kdyz jedou Sky spici v horach. Jeste porad ti tech 250 prijde malo?

                            0 0
              • Smazaný účet  

                Kolik má průměrný hobík W? 300–350W?

                0 0
                • arny71  

                  Hodně uber. 350 W má hodně nadprůměrný hobík, pokud se mu tak dá ještě říkat.

                  S motorem to má samozřejmě každej Lojza.

                  0 0
                  • bradek  

                    A dá se zrovnávat ten udávaný výkon motoru s tím, co se měří wattmetrama třeba na klice ? Já to nevím, proto by mě to zajímalo, jestli to je stejných 250W, který naměří wattmetr nebo, jestli jsou pak v tom motoru nějaký ztráty a reálně to je méně.

                    0 0
                      • Smazaný účet  

                        watt je watt, ale i tak záleží na způsobu měření…

                        0 0
                        • Marskatin  

                          Pravdu díš. Zatímco u motoru je to jasné, u wattmetru na kole je cesta od snímače k smysluplnému výkonu dost trnitá.

                          0 0
                    • JFtryall  

                      Ciste realne ty spicky na turbo mod jsou u elektrokol kolem 500W+ protoze i stoupani nad 10% ses schopen jet pres 20 uplne v komfortu, takze das od sebe treba 100W a elektro da 500. Navic tam jeste vstupuje ta vyssi vaha kola a mnohem vyssi valivy odpor pro Plus kola. Mereno silnicka- HT ebike plusko- 20kg. 250W odpovida te pomoci na eco mod- u Shimano Steps.

                      0 0
                      • Delkim  

                        10% ses schopen jet pres 20 uplne v komfortu

                        to je slušný, to si někde půjčím a budu prudit cestou na Pražskou, až tudy hobíci pojedou Krakonoše :)))))

                        0 0
                        • jakub_kencl  

                          Dostaneš pumpičkou, tedy pokud tě dojedu svojí závratnou rychlostí 6 km/h :-)))

                          0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  300–350W? Jak dlouho? Jak těžký hobík? Kolik je to W/kg? Na jak těžkém kole? Po rovině, ve větru?

                  0 0
                  • kokoska.rokoska  

                    Tak hobbík Rigoberto Uran to měl jako 10 min maximum (310 W) v 19. etapě TdF a v časovce, kde sfouknul Bardeta jak svíčku, nejel o moc víc (378 W). Takže pro hobíky z první pětky celkového pořadí TdF to určitě reálné je.

                    https://www.trainingpeaks.com/…-road-glory/

                    0 0
                  • xtonda  

                    A co záleží na váze kola či jezdce větru, rovině? To vše jen ovlivní rychlost, ale výkon z nohou je daný fyzickým předpokladem jedince.

                    BTW jak moc smysl dávají watty co ukazuje Strava na základě profilu terénu a zadané váze kola a jezdce? Ukazuje mi to 250 – 300W, když se snažím.

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Kolik vážíš? Jak dlouho dáš přes 250W?

                      0 0
                      • xtonda  

                        Vážím kolem 105 kg a měřím 182 cm a přes 250 W mi to ukazuje třeba tady:

                        https://www.strava.com/…/26503914140

                        https://www.strava.com/…/27219354559

                        https://www.strava.com/…/26256947125

                        https://www.strava.com/…/27219354426

                        Tedy v 1. případě 23 min, ty ostatní segementy jsou o něco kratší.

                        0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Hned první odkaz: aha, prudký kopec, i jinak malá rychlost (jak průměr, tak 75% percentil), takřka žádný vliv aerodynamiky, bez tepáku (aby si to mělo z čeho vzít alespoň přibližnou aproximaci), pod 2 W/kg. Ale dal sis nepochybně pěkně, se 105 kg.

                          0 0
                          • xtonda  

                            To jsou čísla za celou vyjížďku, kde sem jel celkem v klidu, za ten kopec mi to prostým dělením vychází cca 2,5 W/kg (264 W / 105 kg).

                            0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Nechci snižovat Tvé výkony, ale podívej se ještě třeba na časovku Rtyně-Odolov: první jezdec jel naprosto neuvěřitelný VAM 1650 m/hod při cca 505 W odhadovaného výkonu po dobu 5 minut při avg=22,2 km/hod, Ty tam máš 578 m/hod při 255 W a průměrné rychlosti 7,8 km/hod. Trochu rozdíl v rychlosti a rychlosti stoupání.

                          Při trochu soudném porovnání je patrné, proč jsem se tupě ptal na ostatní okolnosti podaného výkonu (profil tratě, hmotnost jezdce …), protože na tom skutečně záleží a je to relevantní.

                          0 0
                          • xtonda  

                            Tak Lukáš Čáp je celkem špičkový závodník a jel to závodně, jezdí se tam nějaká Vrchařská liga, já mám o 30 kg víc než bych měl ke své výšce mít, 14 kg kolo, jezdím pod dlouhé době od loňska a letos najeto 800 km a zrovna tohle sem nejel úplně na max, nemám tuhle cestu rád, je to úzká a relativně frekventovaná silnička kde sem rád, když mi míjející či předjíždějící auto nechá z boku půl metru. Na začátku je tam 200m úsek s 15% sklonem, kde sem rád, že ho vůbec vyjedu. Takže sem realista a je mi jasný, že na časy a VAMy nemám šanci, tak srovnávám Watty.

                            0 0
                            • JFtryall  

                              Watty s tim ale dost souvisi. :-) Capino ma FTP pres 360W a v kopcich je fakt dobrej. Ve stoupani jde hlavne o pomer W/kg, tezkej jezdec musi vyvinout mnohem vyssi vykon ve stoupani. Vyssi vaha ma zase mirnou vyhodu na rovinach a tempovych usecich.

                              0 0
                    • Smazaný účet  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • IndyCZ  

                      https://www.youtube.com/watch?…

                      Takových videí, ale i článků je spousta.

                      0 0
                      • xtonda  

                        Nějak mi dochází data, tak si video nepustím, ale jestli chápu dobře ty odkazy na aktivity v popisku, tak první je výpočet Stravy a druhý z wattmetru. U všech kategorizovaných stoupání Strava počítá méně, ale ne o moc, tj. není to nesmyslně přestřelené, což je to, co mě hlavně zajímalo.

                        0 0
                        • IndyCZ  

                          Znova jsem se na to nedíval, ale mám dojem, že právě Strava ukazuje víc než powermeter. Odhady Max Efforts jsou úplně mimo a nedokáže zaznamenat prudší výkyvy, ale jinak dlouhodobou konstantní zátěž odhaduje jakž takž.

                          0 0
                • Člověk a jeho svět  

                  :))))

                  0 0
              • Chlebovnik  

                250 w az take zazraky nerobi

                Ty vůbec netušíš, o čem mluvíš. A takovýto „experti“ jako ty se pak dožadují odemčených e-biků a navyšování maximální povolené rychlosti s asistencí. S 250 Watty navrch dokáže kdejakej hobbík v kopci urvat i Quintanu. Takže asi tolik k tomu tvému blábolu.

                0 0
                • l.bily  

                  to nevim, ja sem pozeral segmenty na strave, sice som netusil ze tam nejaky segment je a isiel som relativne normalne, ale mal som cas o tretinu horsi jak ten najlepsi a rozhodne nemam zapotrebi sa snekym porovnavat na ebaiku a jet naplno aby sem byl prvy.Ja som mal cca 15 a on 10. Podla teba by som mal mat 5. Jazdim 5tu sezonu okolo 5–6 tisic rocne, tento rok mam malo len 1000 kvoli praci, preto ebaik aby som vladal do kopcou.

                  0 0
                • mr.ricardo  

                  No, presne to se mu tam snazim vysvetlit.

                  0 0
            • xtonda  

              Jenže elektrokolo s motorem do 250 W fungujícím jen jako dopomoc do max. rychlosti 25 km/h se dle legislativy EU považuje za jízdní kolo a v České republice mají jízdní kola na lesní cesty vstup povolen viz http://cemba.eu/…-zakon-864-d

              Pokud si to někdo čipne, to už je jiná věc.

              0 0
    • Yura  

      http://www.youtube.com/watch?…

      0 0
    • mr.ricardo  

      CyclingNews

      0 0
    • mr.antik  

      Silnice s motorem a limit 25km dopomoci je totální nesmysl. Bez omezení to musí být super.

      0 0
      • Yura  

        Kazdej prodejce ti ekolo bez problemu odskrti. Zatim to policajti vubec neresi.. DLe meho by se mel ten limit posunout na tech 35km/h. To neni prehnana ani mala rychlost..

        0 0
        • Smazaný účet  

          35km/h je v pohodě pro tebe, který na tom umíš

          když vidím ty lidi co předvádí na kolech v 10km/h, tak dát jim něco, co jen tak rozjedou bez námahy na 35…to bude mrtvejch

          0 0
          • iron.hide  

            cim vice ebajkerov, tym mene ebajkerov

            0 0
          • Yura  

            V nizsich rychlostech se vsechny jednostope stroje hur ovladaji. :) Jinak ty mas opravdu strach z nejake tetky co jede 30km/h na ekole? Co potom ta tetka v aute? To skaces parakotoulem za nejakou zed ne?

            0 0
            • Smazaný účet  

              autem se nemotá po cyklostezce mezi dětmi, psy, cyklisty atd…

              0 0
              • Smazaný účet  

                Tak jestli se bavíme o cyklostezce, tak tam největší zlo jsou namachrovaní bikeři, co spěchají na trail.

                0 0
                • Yura  

                  Taky nejak nema pocit, ze by me ti strasi lidi nebo ty oplacane tetky na ebikach ohrozovali. 100krat horsi jsou ty vypatlane zenske s kocarkem a coklem a nebo frajirek s bruslema a sluchatkama rozcapenej pres celou cestu..

                  0 0
                  • Mig_all  

                    Az pojedeš v autě a nejakého strejdu na vytuněném e-biku usmrtíš, protože to neukočíroval, možná budeš hovořit jinak… A bude uplně jedno, že jsi jakože nevinný… Prostě to má motor, tak na to strejda bez papírů a zdravtoní prohlídky (zrak, reakce,…) absolutně nemá co lézt!

                    0 0
                    • Yura  

                      „Az pojedeš v autě a nejakého strejdu na vytuněném e-biku usmrtíš“

                      Nekdo se me muze smat, ale to je jeden z duvodu proc nechcu jezdit v aute.. Takze sorry, ale to se me fakt nestane. Jestli nekoho usmrtim, tak to bude protoze jsem chtel. :))

                      0 0
                • Smazaný účet  

                  tak to bez diskuze…a nejhorší jsem já, když spěchám na pivo!

                  0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Trochu potíž je čitelnost a odhad, jak pro spolucyklisty, tak pro e-cyklisty, tak pro ostatní účastníky provozu. Dejme tomu, že po rovinách na silničce jezdím tak kolem těch 35 km/hod, mohu Ti garantovat, že už se správným odhadem této rychlosti mají nesilničáři (cyklisté, chodci i automobilisté) dost velký problém, neřku-li, když se náhodou rozjedu na 40. Ani přes přehledné vesnice po pěkném asfaltu už nějak nemám odvahu jet o moc přes 30, přesto si pár nedání přednosti „před cyklistou to stihnu“ schytám, tak zhruba jedno úplně na brzdy zhruba každých 100 km.

              Ano, z tetky (důchodce, frikulína, …) na e-kole v rychlosti 35 km/hod nabrané na dvaceti metrech (protože to je hlavní kouzlo a výhoda čipnutých elektrokol) bych měl opravdu velký strach. Mají potíže vnímat a správně vyhodnocovat dopravu z auta (pokud je řídí), natož z vratkého elektrokola s odpichem minibajku.

              0 0
            • Mig_all  

              Na auta musí mít ta tetka ridicak… Psal jsem to už výše… Ekola jsou fajn věc, nic proti nim nemam, ale má to motor, a jaký má ten motor výkon, nejaké omezovače apod. to je naprosto vedlejší… Pro jakékoliv vozidlo s motorem by měla být jednoznačná povinnost vlastnit řidičský průkaz, bez vyjímky… Fakt se děsím toho, až začnou být e-biky opravdu masová záležitost… To bude mrzáků… Vzpomeňte si na to, legislativa se bude pochopitelně upravovat až zpětně…

              0 0
          • IndyCZ  

            0 0
        • mr.antik  

          jasně..... u silničky ale jedině unlimited, ať to dává konstantní waty a ne nějaký nesmysly

          0 0
          • IndyCZ  

            Už jen vymyslet, aby to dávalo i konstantní tepy.

            0 0
            • mr.antik  

              tak pokud to bude dávat konstantní watty tak si tepy nějak ohlídáš… ale určitě by se to dal nějak sw pořešit. Nicméně mylsim že kdo řeší tepy tak si nekupuje takovou věc, Mě by se hrozně líbilo takhle na kole otočit za odpoledne 200km :-)

              0 0
              • arny71  

                Pár let trénuj a dáš to.

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Přesně tak, stačí, aby to nebylo pořád nahoru-dolů, nebylo vedro a moc nefoukalo. Jestli tedy za odpoledne se dá považovat 8+ hodin jízdy (vč. zastávek).

                  0 0
                  • mr.antik  

                    ježdění po rovině jako někoho baví?

                    0 0
                    • Bubaaak  

                      Zeptej se mé ženy :)

                      0 0
                    • jIrI___  

                      Ano.

                      0 0
                    • IndyCZ  

                      Někdo nemá na výběr :-)

                      0 0
                    • arny71  

                      Mě moc ne :), ale na druhou stranu, 200 km v kopcích je úplně jiná liga, než 200 km v rovinatém profilu. Ovšem nechápu, co by mi přineslo 200 km na motorce, ehm pardon, silničním e-biku.

                      0 0
                      • l.bily  

                        skus to a uvidis

                        0 0
                      • mr.antik  

                        já jezdim na silničnim kole pro radost, výhled do krajiny, hezký místa a cesty… Takže bych toho zvládnul víc, třeba na otočku na jednoho paroháce na Luční, z domova, to prostě bez dopomoci nedám

                        0 0
    • kotew CZE JIHLAVA  

      Netěším a tohle vlákno beru jako bud' provokaci nebo úplně zbytečné.

      Stejný názor mám na silniční kolo a kotoučové brzdy:)

      0 0
      • arny71  

        Vlakno není ani provokace, ani zbytečné. Zbytecna je jen silnicka s motorem.

        0 0
        • Josech  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
        • arny71  

          0 0
        • random  

          Pokud je zbytečná silnička s motorem, tak je stejně zbytečné toto téma. lolo

          0 0
    • Sodoma  

      Taková blbost a tolik emocí :-))

      0 0
    • -b-n-x-  

      Mohl by nekdo vymyslet nejakou „zbran“, ktera by se namirila na nejake to ekolo, a zpusobila vybiti baterky. Myslim, ze jen tady na GF by se par kupcu naslo :-)

      0 0
      • IndyCZ  

        EMP?

        0 0
        • -b-n-x-  

          Jo, to me napadlo. Ale nevim jestli uz se prodavaji na aliexpresu :-) A jestli uz jsou nejake smerove verze. Abys tim nezrusil veskere el. zarizeni (vcetne ridicich jednotek v autech) v okoli :-). I kdyz to by mozna ani nevadilo. Stejne by bylo nejlepsi pouziti nekde v divocine dal od civilizace :-)

          0 0
          • iron.hide  

            auta, mobily, gps ani nic podobne ta pri pouziti EMP nemusi trapit. Jedine coho sa treba pri tom obavat je ze niekto pritomny ma kardiostimulator. A tak aj keby bolo EMP dostupne, tak prave z tohto dovodu by to bol problem pouzit. Nikdy nevies kto ten kardiostimulator ma, u nas je jeden doktor kardiak co ebajk odporuca svojim pacientom.

            0 0
    • Corra  

      Myslím, že je x situací, kdy je takové kolo „akceptovatelné“.

      • Koupit e-bike pro manželku, ať se dá jezdit spolu.
      • Jednomu známému odešlo zdraví, ale vyjížděk se nechtěl vzdát (navíc 62 let).
      • Borec (se kterým jsem ležel v nemocnici) vyššího věku už nestačí skupině „mladších“ borců se kterýma jezdí roky, tak si koupí e-silnici.

      Koupit si ho kvůli machrování? Tak jako nebude to ojedinělý příklad, však kolik znáte cyklistů s kolem za sto tisíc, ale skillem a šlapáním pro kolo za dvacku?

      No a mě tihle ecyklisti motivují, není větší sranda než předjet ebike :-) (no ale jsem rád, když pak někam zahnou :-) )

      0 0
      • l.bily  

        akceptovalne kym? To je snat kazdeho vjec, co si kupi, je mi jedno ci to nekto akceptuje alebo neakceptuje hlavne kvuli zavisti. Uz to pochopte ze obyc kolo je pravjek, dosla nova doba a kto na to nema tak ticho zavidi a prska jak by si to nikedy nekupil.

        0 0
        • kankrlicek  

          :)

          0 0
        • random  

          Si vystrcil hlavu z jeskyne? Zavist a penize to jedinej argument? Ebike je sranda, staci si to ale pujcit a radeji si koupit raketu za 150+

          Ale je dost motny ze uz te predjelo tolik cyklistu a tak jen zavidis ze na to proste sam nemas.

          0 0
        • Corra  
          • akceptovat z pohledu sportovce/cyklisty

          Z mého pohledu je pořízení e-kola jakýhokoli typu, jen proto, abych machřil prostě ubohost.

          Jestli si akorát chceš honit triko, tak táhni k čertu a pak chápu příspěvky ostatních výše, kteří takové lemry nemusí.

          0 0
          • l.bily  

            Ja mam aj HT, aj fulla aj cestaka a teraz elektrokolo, jazdim na vsetkom, kazdy tip ma svoje prednosti. A machrovat s kolem? to by mna napadlo mozno tak v 10 rokoch,mam peknu rodinu a hlavne zdravie, to su pre mna hodnotne veci, kolo je hracka a zabava a nie priorita 1.

            0 0
        • Vilém  

          Ale tak zajimavy, ze to stale tak resis:) I kdyz vyslovovani spojeni Specialized Levo, uz jsi omezil.

          0 0
          • l.bily  

            neresim, len mna tu bavi citat prispevky od ludi co to ani nevideli a maju nejake predstavi ktore su uplne bludy

            0 0
            • random  

              To je nazor, obvzlast kdyz si o par prispevku vys vyblil takovy hovna jak nejakej vekslak z 90. Lolo

              0 0
        • Smazaný účet  

          LOL

          0 0
        • iron.hide  

          ty uz to prosim ta nehul, hej? stacilo

          kopa bajkerov tu ma odost drahsie normalne bajky nez tie vase elektrickove krapy, o ktore sa pre svoju blbost a neskusenost ani neviete starat a po roku su to este vacsie shity a supnete ich na bazar, kde ich este vacsi zufalci potom kupia.

          0 0
          • l.bily  

            ty si znalec. Ty sa vies jak starat? ze si namastis retiazku? Ak to niekto predava po roku, hadam ze to je este v zaruke. Behas po bazaroch a hladas nejaky ebaik za dostupny peniaz, ked mas taky prehlad? https://www.youtube.com/watch?… :)))

            0 0
            • Smazaný účet  

              Víš že jsou bazary i na netu?

              0 0
            • iron.hide  

              to urcite ne, keby som chcel ebajk, tak si kupim jedine novy. Z bazaru zniceny po nejakom trtkovi by som urcite nechcel. To treba hned kupit novu baterku, lebo stara je vylagrovana, takze plus 400–500 eur.

              0 0
              • l.bily  

                400–500 euro tak na cinu z autokelly, u mojeho je to dvojnasobek a ma predpisanych 700 cyklou ktore sa odpocitavaju a ukazuje aj zdravie baterky.

                0 0
                • iron.hide  

                  no vidis, a take nieco by som musel kupovat hned po kupe ebajku z bazaru. No naco?

                  ja som len pisal, ze obcas ked surfujem cez nas bazar na mtbikeri, je tam celkom dost ebajkov. Proste ich baterky su na konci zivotnosti a majitelom sa nechce kupovat drahe nove.

                  0 0
                  • l.bily  

                    Ale to je len tvoja dedukcia, na zaklade coho to predpokladas? Akoze preto to predaju so 40 percentnou stratou a kupia novy kvoli baterii?

                    0 0
                    • iron.hide  

                      skor ze ich to jazdenie az tak nebavi a tak po tom co zistia ze baterka zdochina, zbavia sa toho.

                      a nebavi ich to preto, lebo stale treba aspon trochu slapat.

                      0 0
            • IndyCZ  

              Tím videem se snažíš poukázat na co prosím tě? :-)

              0 0
              • l.bily  

                Na nic len na pobaveni. Jak provokace na elektro skladacke dobre. A cekam kto sa tu na to ozve a koho to zas nejak poburi.

                0 0
                • IndyCZ  

                  Mě spíš pobuřuje nekonzistence vyjádření, kdy je řeč o servisování a nákupu na bazaru a mimoděk tam hodíš odkaz na úplně nesouvisející video. To je jako bych se ptal na vaření vývaru a někdo mi poslal odkaz na loupání pomeranče, jasně, taky to souvisí s jídlem, ale informační hodnota nulová. Ale tak aspoň to pobavení a provokace no. :-)

                  0 0
        • Breakpain  

          Ale prd …

          eKolo je nová kategorie, ALE kolo není pravěk – pokud to děláš kvůli fyzičce, tak Ti obyčejné kolo dá prostě víc – důvod, proč na tom jezdím. Nejezdím se kochat, chci maximalizovat fyzický potenciál. Nicméně proti eKolu nic nemám a určitě je to taky sranda .-). Jen je to jiný druh zábavy, než kvůli kterému jezdím na kole. rozhodně nemám problém si koupit eKolo finančně ;) …

          0 0
          • Smazaný účet  

            Tak já jsem rád za kola, mám aspon trošku pocit že cvičím. Zatím jsem se naštěstí nevyžral tolik abych tu stovečku neušlápl. Ekolo chápu pokud člověk na kole prostě trpí, já trpím docela rád. Plus závislost na endorfinech.

            0 0
        • IndyCZ  

          Jsem si vzpomněl na scénu z Návratu do budoucnosti https://www.youtube.com/watch?…

          Akorát bych teda vyměnil run za ride, ale význam stejný :-)

          0 0
      • jIrI___  

        Teď jsem zažil ještě jednu situaci, kdy jsem si řekl, že ten e-bike je užitečná věc – chlapík jel relativně svižně na normálním kole, jeho partnerka za ním v pohodě šlapala na ebiku a měla za sebou zapojený vozík se šklebákem.

        0 0
      • karliner  

        Léta tvrdím, že mezi amatérskými silničními cyklisty jsou nejarogantnější kreténi napříč všemi sportovními odvětvími. Včetně golfistů nebo profi fotbalistů. V žádné jiné sportovní komunitě se nehodnotí člověk podle toho, jaké má vybavení, kolik ho asi stálo a jestli je adekvátní jeho sportovnímu umu.

        Připisuji za tebe čárku.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tak to jsi golf asi nikdy nehrál.

          0 0
        • iron.hide  

          +1 suhlasim.

          staci ze maju top ziletku za 5000 eur a top protour dresy a citia sa jak bohovia. V rakusku ich casto vidim, ako jazdia cez zavrete rampy na kolajiskach. Ale co, ak ich ten vlak zrazi a creva sa rozletia na vsetky strany, ja ich zbierat nebudem.

          0 0
          • l.bily  

            Teba tie financie druhych moc trapia ze? Ked maju z toho radost, preco by si nemohol kupit top bicykel aj nejaky uplne zacationik co ma 150kg. To je len pre vyvolenych? Kto to urcuje kdo co si moze kupit aby to niekomu druhemu nevadilo?

            0 0
            • iron.hide  

              no praveze ti bohovia v rakusku maju vacsinou aj top formu, ziadny tlustoprdi. Mne je jedno ake maju vybavenie, to mam teda fakt v pici, ale oni ani nepozdravia a hned preletia cez zavrete rampy. Ale nevadi, raz na to doplatia.

              serzo – jj budem to natacat a potom to dam na liveleaks a navratdoreality. Uzivatelia tam vzdy radi vidia rozsrackovanych cyklistov.

              0 0
          • Smazaný účet  

            tak mohl bys tam postávat s kamerou a pak natočený materiál prodat QT…mohl by z toho být romantický film :-)

            0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          A čo také rozumíš tím „silniční cyklisté“? Spíš bych řekl, že arogantních pozérů je mezi silničáři % maximálně stejné, tedy jako v průměrné populaci. Krom nemírné investice do vybavení, aby to, alespoň na rovině, nebylo poznat na první pohled a kilometr daleko, musíš mít na silničce něco (hodně) najeto a průběžně nájezd dostatečně přikrmovat, což žere čas a je to vopruz či dokonce dřina.

          Takové ty cool týpky na drahých značkových silničních leštěnkách, výhradně v originál hadrech, kteří vyjedou 4× do měsíce na 50 km s vlajícími vlasy (když zrovna nemají šátek), lámou to i po rovině jako do kopce, z kopce nešlapou, ze sedla pro jistotou šlapat neumějí vůbec, blbě najíždějí do zatáček na brzdy a vyjedou z nich, kam je to zanese, i po pěkném asfaltu jezdí preventivně až u půlící čáry, když tedy trvale nepředjetelně nekličkují jízdním pruhem … (doplň si pseudosilničářské nešvary dle libosti), mezi silniční cyklisty nepočítám a jsou mi ukradení.

          Přesto věřím, že si své dvě hodiny slávy dokonale užívají. Když někdo umí jezdit a jede mu to a má kolo za čtvrt milionu a víc, tak proč ne, to není arogance.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Abych řekl pravdu tak mě silničáři serou ti nezdravením :D Když jedu na silnici to je ahoj atd. Jakmile na bajku raději čumí do země :D

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Zdravením nebo nezdravením?

              0 0
              • Smazaný účet  

                Nezdravením. Řekneš ahoj nebo tak a raději čumí do blba. Přitom pro mě je fajn, po 20km někoho potkat. Když jedu na žiletce tak větší pozdrav opětují, na MTB už tak často ne.

                0 0
            • iron.hide  

              mna silnicari nezdravia ani ked idem na ziletke

              0 0
              • Breakpain  

                A já mám opačný problém – na silničku chodím trénovat – tzn čumím převážně na provoz a do budíku, takže mě zdravení „sere“.

                Když jedu na MTB – tak je to „na pohodu“ a tam mi zdravení přijde fajn ;-).

                Tak si vyberete :-) …

                0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                V sezóně je to se zdravením trochu loterie, záleží na hodině. Na silnici (jedu-li na silničce) zásadně nezdraví výše popisovaní cool týpci, ale většinou neodpovídají ani zarytě se tvářící hustokrutopřísní bajkeři, ani příležitostní výletníci. Zdraví běžní silničáři od rekreantů po trénující závodníky, vyskytující se na silnici i mimo sluníčkové dny. Zdraví cestovatelé „natěžko“.

                O nic nejde, povinnost zdravit není zakotvena v ústavě, při velkém provozu nebo ve větru (a že letos fučelo pořád) už se to nedá uhrát ani na slušnost.

                0 0
          • JFtryall  

            Nizky ponozky. :-)

            0 0
        • Breakpain  

          těch sportů by se našlo více :) …

          0 0
    • Yura  

      Vetsinu tech klasickych ekol kolem 30–40t maji lidi nesportovci nebo starsi jako dopravni prostredek. Tyhle vytunene se vzhledem silnicky budou asi hlavne pro ty obtloustle nesportovce menezery, kteri chcou vypadat jednou tydne jako pani cyklisti, ale aby tak i jeli, tak potrebujou nejakej jinej pohon krome nohou.. I v tomhle pripade no a co? Furt lepsi nez kdyby ten frajer mel potrebu machrovat na silne sportovni motorce nebo aute. Na e kole dolame maximalne sam sebe..

      0 0
      • jIrI___  

        To mi hned připomnělo krásně výstižný úryvek, který byl psaný v jednom článku o módní zdravé stravě:

        „rozšíření se uskutečnilo především díky elitám, které mají mnohdy více peněz než rozumu“.

        :)

        0 0
        • l.bily  

          keby ze nemaju rozum tak nemaju penize, ale to socky nepochopia, preto trepu take hluposti.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Ty jsi takový jednoduší človíček že, už ti bylo několikrát sděleno že za tu tvojí cenu Ebiku tu lidé mají běžně kolo v podobné ceně. Takže to asi o sockování nebude.

            0 0
            • l.bily  

              Ja tu nevytahuju stale cenu, mne je uplne jedno co za kolko si kto kupi, to tu riesia iny.

              0 0
              • Vilém  

                Ale vubec ne, ty nic takoveho nevytahujes:))

                0 0
              • Breakpain  

                no, jako nezaujatý pozorovatel diskuze: nezdá se mi ;) …

                0 0
              • Corra  

                Nebudu to vlákno prolézat celý znovu, ale přijde mi, že tou cenou se tady vážně oháníš (jestli ne jediný tak) nejvíc ty.

                Nějak nechápeš, že zdejším cyklistům je jedno, za jakou cenu tihle lidi jezdí (zvlášť když jich kopa má daleko dražší kusy), ale proč si dané kolo pořizují a jak na něm jezdí.

                Chce to slézt z hrušky a nevidět závist za každým rohem.

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Mimo nějaký hendikep (věk, zdraví) by mě zajímalo, jaké má zkušenosti někdo, kdo provozuje e-bike pravidelně a sportovně a má roční nájezd alespoň takových 5.000 km. Jestli někdo takový je. Spíš mi přijde, že e-biky všeho druhu cílí spíš na příležitostné jezdce a ryzí zážitkáře s nájezdem do 2.000.

                  0 0
                • l.bily  

                  A proc toto pises mne? Ja tu neco nekedy pisal o cene? Daj si cas na to v klude si to precitat. Ja tu len reagujem na negativne a nepravdive reakcie na ekolo, tipu jak si nekto v uvodzovkach nema co kupovat elektrokolo lebo nama potrebnu zrucnost a zabije sa na tom. Snat kazdy vie conje pre neho dobre a zaujimave. Ked si niekdo kupi prvy krat motorku, niekto riesi jak je to pre neho nebezpecne, ved pomali sa nauci kazdy a zabit sa moze kazdy. Ale selektiˇovat kto co si moze kupit aby nevyzeral blbo ate, to mna nebavi.

                  0 0
                  • Vilém  

                    A proto jsi se v kazdem vlakne o e-kolech vzdy nezapomnel zminit o svem Specializet levo, lidi si to jiste vygoogli a zjisti, ze to neni levna hracka, proto tu pises o baterii za 500E jako levnem suntu z kelly a nezapomenes zminit ze na tve kolo stoji 2× tolik, proto tu stale neco meles o zavistivych sockach…

                    0 0
                    • l.bily  

                      Je problem ked som napisal o jakem kole konkretne sa bavim, lebo druhou je vela a to nehovorim o vselijakych prestavbach, baterky nie su levna vec. A to nestoji len na levo ale aj na ine, napr pre bosch 28000 cz. O kole z autokelly pisem preto ze snim mam skusenosti lebo si ko kupil bratranec a obcas jazdime spolu a nema so mnou problem ci mam alebo nemam drahsie kolo, dole kopcom ho sice ubehnem, ale jemu to nevadi, asi nema ten tolko potrebny skill :))))) to ze to je horsie kolo o tom sa bavit nemusime, ale zatial mu to frci a za 3 tyzdne najazdil 4×tolko ako ja. Ked sa ztoho tesi tesim sa aj ja ked sa mu nieci pokazi tak mu pomozem vymenit. Zakladne veci ako prehadzovacky,brzdy,dos­ticky,prevody viem servisovat alebo pomenit.

                      0 0
                  • Corra  

                    „keby ze nemaju rozum tak nemaju penize“

                    „Teba tie financie druhych moc trapia ze?“

                    „To je snat kazdeho vjec, co si kupi“

                    Tvoje slova, všechno ohledně nějaké ceny či peněz.

                    Kup si co chceš, ti to nikdo nebere ne?

                    Z mého pohledu je nákup ekola, když můžeš šlapat, asi něco jako si pořídit golfovou hůl, která bude odpalovat sama. Ze sportovního požitku se z toho stane jen dopravní prostředek pro „nemohoucí“. Z aktivního pohybu se stane pasivní a to neuznávám, krom výše popsaných bodů apod.

                    0 0
          • jIrI___  

            Nebuď tak vztahovačný, těmi elitami asi nemysleli přímo tebe.

            0 0
      • JardaH1  

        Tak tohle bude docela dobrá silnička.

        0 0
    • Tomahomo  

      Serte na to, běžte místo sezení u compu raděj ven… Jezdit, fotit, šu.at… Pořadí nechám na vkusu každého soudruha :D

      0 0
      • IndyCZ  

        Nejlépe všechno zároveň.

        0 0
      • plzakj  

        Foceni vynechavam

        0 0
      • jIrI___  

        V takovém vedru chodí někdo ven? Šel jsem přes město z rachoty a tam ve 14:30 bylo vymeteno, nikde nikdo jako brzy ráno… Radši v chládku bytu podebatovat o důležitých věcech na B-F :))

        0 0
        • Barak  

          Samo se to nenajezdí, horko nehorko.:-)

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Přešel jsem na noční režim.

            0 0
            • arny71  

              Momentálně se to přes den venku na silnici fakt moc nedá, 35°C ve stínu je jen pro otrlé.

              Jezdím teď skoro výhradně v lese, večer a nehrotím nájezd. Jo kdybych měl e-silnici, tak bych točil 100+ i v tomhle vedru, jen nevím, co by na to řekla baterka. :-P

              0 0
              • JFtryall  

                Tak kdyz to proudi, tak to nebude tak zle. V kopci nebo pri pauze to asi uz dostane zabrat. Tech 35 stupnu byva pro baterky cca horni hranice, ktera se uvadi. Nevim jestli tam byva i poresene chlazeni.

                0 0
              • IndyCZ  

                Dá, akorát to nechce mít na trase moc táhlých kopců, jinak proud vzduchu příjemně chladí… :-)

                0 0
              • popokatepetl  

                Byl jsem 4 dny na vode kde me to slunko nacalo. Ale po absenci kola jsem si vcera strihnul 155km na silnici. Následovala zimnice :-)

                0 0
                • -b-n-x-  

                  Zimnice musí být v těch vedrech dobře ne?

                  0 0
                  • iron.hide  

                    nie je to zimnica v zmysle ako byva pri podchladeni, je to len reakcia tela na velke prehriatie, telo nevie ako ma reagovat. Nie je ti pri tom vobec zima.

                    0 0
      • Smazaný účet  

        mám recovery day

        0 0
    • TeryPV  

      Nepatří to spíš do sodomy ?

      0 0
    • blackseal  

      Spomenul som si, ze na miestnej akcii: Racianska casovka 2015 v Bratislave (6 km, prevysenie 340 m, avg stupanie 5,68 %) skoncil piaty v celkovom poradi chlapik na e-biku. Pisalo sa o tom, ze bude diskvalifikovany, ale na sportsoftimingu figuruje vo vysledkovej listine stale. Prikladam ukazku, ako vie pomoct k usmevu 250 watov na kratkej 17% stene, pre tych, ktorym je 250 wattov nic extra napomocne ;-).

      0 0
      • l.bily  

        Kup si aj ty a mozno budes na buduce stvrty

        0 0
      • JFtryall  

        250W v 17 procentech je ale dost malo. To abys smysluplne vyjel, potrebujes dat i dost od sebe.

        0 0
        • blackseal  

          Ale tak to bolo kratke asi 20–30 metrov, to este aj zotrvacnostou nieco ukrojis. Jasne, ze chalan musel nieco aj davat nohami. Dokonca som si dal namahu (v snahe reagovat na duchaplny prispevok l.bilyho) a spocitat kolky by som skoncil a mal pravdu, bol by som stvrty, to znamena, ze ten typek ~ 250 wattov daval tiez svojich. Ale neviem jeho hmotnost, neviem hmotnost bicykla.. A este nevieme, ci ho mal odcipovany. V tej casovke su aj 2–3 kratke zjazdy + nejake skoro rovne useky.

          0 0
    • Smazaný účet  

      oživíme…

      0 0
      • Dvojan1  

        Tak já můžu. Pořídil jsem si e-gravel na dojíždění do práce a je to paráda. Moje kolena už taky stojej za prd. Když chceš tak si mákneš jak na normálním kole. Pořád lepší než jezdit autem.

        0 0
        • Lišák  

          Souhlasím. Motorová vozidla patří na silnice.

          edit: A to myslím bez ironie!

          0 0
          • Dvojan1  

            Tak asi tak. https://www.youtube.com/watch?…

            0 0
            • Espen  

              To nevypadá, že by se ten motor v 25km/h odpojoval!!! Protože, jestli má někdo nohy, aby tam většinu jízdy měl skoro 40km/h,tak motor nepotřebuje.

              0 0
            • bodlak2  

              Na té křižovatce v čase 1:02 se chová jako idiot.

              0 0
              • Barak  

                Chová se jako spousta silničářů na normální silničce bez motoru.

                0 0
              • Dvojan1  

                Takhle se na silničce jezdí normálně. Sebe ani nikoho jsem neomezil ani neohrozil.

                0 0
                • Espen  

                  Dnes jsem četl, že Tomáš Řepka říkal, že v base prý byl skoro každý a že je to skoro normální :-D. Já tedy v base nebyl a ani na silničce takhle nejezdím :-).

                  0 0
              • karliner  

                A co přesně udělal jajko idiot?

                0 0
                • Esi  

                  Taky nevím, nikoho neohrozil dokonce ani neomezil, trochu přejel zebru ale zase tam potom nepřekážel až ho budou předjíždět ta auta která před křižovatkou podjel, za mě v pohodě skoro předpisovka a to jezdím jen na MTB skoro úplně mimo silnice

                  0 0
                • kesu  

                  Nerespektoval vodorovné dopravní značení, pokud vím, tak 500–1000kč na místě bez bodu pro řidiče.

                  0 0
                  • Dvojan1  

                    Tak to je možné. Ale věřím,že kdybych jel na normálním kole, tak by takové komenty nebyli. Můj poznatek ohledně BF.

                    0 0
                    • Martin  

                      Smějící se bestie, nenaděláš nic.

                      0 0
                    • Coural  

                      Já tam problém nevidím, na silničce to jezdím stejně. Navíc video kopíruje přesně moji cestu do práce když pospíchám. Újezd, Průhonice, jen pak většinou jedu přes Zdiměřice a Jesenici. Když projedu Zbraslav, zahnu kolem golfového hřiště do Radotína a pak po Strakonické na Anděl. Jezdím na normální silničce, ale já jsem ještě mladík a kolena drží. Až zestárnu, tak si klíně e-silničku koupím.

                      0 0
                      • Dvojan1  

                        Přes Vestec to budeš mít rychlejší.

                        0 0
                        • Coural  

                          Jo, ale zadem přes Jesenice je to hezčí. Navíc je za vemenem v Hodkovicích zavřená silnice na Dolní Břežany a tak bych stejně musel přes Zlatníky.

                          0 0
                    • kesu  

                      Čára není zeď…

                      0 0
                  • Kubajsu  

                    Tady se jedná o objíždění překážky ;-)

                    0 0
                    • kesu  

                      no to je pravda, akorat to cas od casu pomahaci v podobnych pripadech osoli jako nedovolene predjizdeni:)))

                      0 0
    • Dvojan1  

      Tohle je bestie.

      0 0
      • Cavendish  

        Tohle je demence. A nejvíc v hajzlu je, že to představují mladý sportovci v kondici.

        0 0
      • Smazaný účet  

        K čemu to je dobrý? :-O

        0 0
      • learita  

        Proč má na sobě hadry jako sportovec?

        0 0
        • Janes  

          Opravdu se na to musíš ptát, nebo si jen tak honíš ego?

          0 0
          • Jakobo  

            Tak mne to aky prijde trapne. Elektrosilnicka a k tomu hadry od gore. Asi to ma ukazat novy trend cyklistiky a na jakou skupinu je mireno, bohati, co nevedi co s casem a potrebuji si honit ego :-)

            0 0
            • Smazaný účet  

              každej ať si honí, co chce!

              :-)

              0 0
              • Dvojan1  

                Za vším jsou peníze. Je to díra na trhu. Vydělávat se musí.

                0 0
            • Janes  

              Závist ?

              0 0
              • Libores  

                Ano ano, základní pohnutka pro koupi nadupaného elektrokola bývá závist, tedy touha ji v ostatních vzbudit.

                0 0
              • Smazaný účet  

                „Závidět někomu elektrokolo“ – teda na cyklistickým fóru – to je prdel. Proč? Trepi by moh třeba napsat něco o oymóronu zas… Kdybych byl závistivej, tak by předmětem byl (z toho, co tady bylo) třeba Kubadův Ritte, Hogyho Dean, Šťastňákův Agresti a několik nádhernejch superspeciálních Favoritů od Franty Babickýho, co tady pár lidí má. A Kamarův ohnutej turisťák. Ale závidět někomu – blbýho mopeda? :)

                0 1
                • Smazaný účet  

                  Čím chci říct (a nemyslím to jako fór), že mně připadaj lidi na těch mopedech, pokud to teda nejsou dědci nebo starý báby, spíš k politování, protože mi vždycky jako první napadne, co se jim asi stalo a co jim teda, kdy potřebujou tohle, asi je…

                  0 1
                  • Janes  

                    S tím se dá souhlasit, moje reakce byla na Jokobův příspěvek, z něj ta závist jen kapala…

                    0 0
                  • learita  

                    Jsem v zásadě proti těmto mopedum. Udeloval bych je na předpis pouze potřebným.

                    Společnost spěje do kopru také díky těmto dílčím kruckum pokroku a v cyklistice je ekolo pro mě symbol levého pokroku.

                    0 0
                    • Janes  

                      Podej si ruce se Zdendyšem, můžete si založit výkonný výbor.

                      0 0
                      • pepek  

                        Dobře! Myslíš přímo akční výbor, že?

                        0 0
                        • Janes  

                          Jojo, takhle to začíná…přesně tímto postojem k tomu, co dělají ostatní, vzniká na základě závisti i snaha „regulovat“ něco, co se mi nelíbí. Bohužel, já žil ještě v době, kdy následky vítězství tohoto smýšlení dopadly i na mě. Jsem proto velký odpůrce těchto postojů.

                          0 0
                          • learita  

                            Netřeba sem tahat politiku. Nechápeš… to nevadí.

                            0 0
                            • Janes  

                              Ale ona se z toho ta politika, vlivem zájmových skupin, vždycky nakonec stane…

                              0 0
                              • adam1  

                                .erte na politiku to je stejně špína nej kalibru ,

                                Kolo je od toho aby jsi si vyčistil hlavu právě od toho humusu kolem nás všech:)

                                Každý ať si kupuje co chce!Osobně se zamýšlím že někdo z těch ečkařů nezkusí klasiku za stejný peníz možná by je to mile překvapilo?:)

                                0 0
                                • learita  

                                  Je to jak u piva, vždycky se to zvrhne v politiku :-)

                                  Jedu si zaplavat na Melice a vyčistit si hlavu :-)

                                  0 0
                                • Janes  

                                  Kolo je od toho aby jsi si vyčistil hlavu právě od toho humusu kolem nás všech:)

                                  Souhlas…ale je nějaký důvod, proč by tohle obecné rčení nemohlo platit i pro ekola?

                                  0 0
                          • Lišák  

                            S tou závistí bych byl fakt opatrný. Ta v tom asi nebude.

                            0 0
                    • Esi  

                      To by jsi zrovna tak měl na předpis dávat, veškerou elektroniku, pohonné hmoty pro soukromé použití… to vše přispívá k lenosti a tloustnutí populace a to je pochopitelně blbost, táhl že at si každej jezdí na čem chce, nechápu v čem ti to tolik vadí, v něčem tě omezují nebo ti někdo sebral prvenství nějakého úseku na stravě na e-bike? V pohodě jsem se dneska svezl za nějakym takovým mopedistou, jelo mu to asi 33 proto větru tak když mě předjížděl tak jsem si přišlápnul, svezl se za ním 5km poděkoval a odbočil, za mě dobrý

                      0 0
                    • klobrch  

                      Fakt nevím jak někoho může vytáčet e-bike. Mě dnes v kopci předjela s úsměvem dáma v nejlepších letech, že mně lilo jak z konve a kupodivu mi to vůbec nevadilo. Kdyby neměla e-bike, tak by asi na kolo nesedla, takže je to jenom dobře, že takhle může na kole jezdit. Ať si každý jezdí na čem chce.

                      0 0
                      • Esi  

                        Jojo někteří to tady berou jako urážku cyklistiky nevím co je tak žere, osobně až za 30 – 40 let neušlapu klasické kolo, tak si raději pořídím e-bike a budu dal jezdit než abych chodil krmit labutě, chtělo by to trochu tolerance, od začátku června jsem najezdil cca 700km mimo silnici a viděl za tu dobu jedno elektrokolo jet po lesní cestě, ostatní potkávám na silnici a tam už vůbec nevidím co by mi mělo vadit, dneska jsem v pohodě využil jednoho nějakého na upraveném e-biku a svezl se za ním 5km proti větru, jelo mu to cca 33 tak že na MTB proti větru dobré taxi

                        0 0
                        • Kalic  

                          Jestli měl registrační značku tak v pohodě.

                          0 0
                          • Esi  

                            Samozřejmě že neměl, alespoň nebyl na cyklostezce, ano drobně porušil předpisy, stejně jako když si dáš po vyjizdce 1 pivo a potom jedeš ještě pár set metrů na kole, riziko toho přestupku je stejné, v podstatě nulové, tak si tady nehrajme na svaté. Pokud způsobí nehodu tak mu to porušení k tomu přičtou úplně stejně jako cyklistovi to jedno pivo

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Ale jo, v klidu. Akorát s tím běž na motofórum, že.

                              0 2
                              • Esi  

                                Proč já? Nejezdím na elektrokole, jen prostě nejsem z těch co to berou osobně jako urážku cyklistiky, to je celé

                                0 0
                              • Janes  

                                A proč, on nemá motokolo, on ho jen potkal. Kdyby s tím éčkařem nedej bože mluvil, tak by asi skončil na hranici, ne?

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  To je sranda, hned to politikum s těma mopedama: hned závist, ne regulovat !, Každej má pravo, dělat si co chce! Kdyby s ním mluvil, tak by skončil na hranici – a podobný kecy furt dál a dál. Kdo absolutně není pro deregulaci, naprosto volnej trh, není s náma, je proti nám! Dyť je to stejně pitomě zideologizovaný, jak za těch komunistů, akorát s opačným znaménkem. Stokrát to bylo řečený: „elektrokola“ jsou betálná věc na cestu do práce (stejně jako elktrokoloběžky a bůhvíco ještě), furt lepší, než ta auta. Jasně. A taky bezvadná věc pro staré, fyzicky (nebo snad i mentálně, jak to často vypadá) nemohoucí atd. Dyť to je naprosto v pořádku a skoro každej tomu, ech, „fandí“ a je s tím spokojenej – pokud to teda nějak nedevastuje krajinu. Ale proč se s těmato vozíitkama furt takto cpát na cyklistický fóra fakt teda nechápu.

                                  0 2
                                  • Esi  

                                    A proč za to napadáš mě? já to vlákno nezaložil :-)

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      Já tě „nenapadám“. Mě akorát serou hned ty zideologizovaný krz obhajobu mopedů na cyklistickým fóru kecy – obecně, žejo. Kola jsou kola a kola s motorem jsou holt poněkud něco jiného, že. A kdo to nevidí, je (podle mě teda) blbej a kdo ano, tak je mu asi jasný, že motat ta vozítka mezi cyklisty je blbost ( ať se marketing snaží, jak může). A nelze se divit, že to vzbuzuje mezi cyklistama (pokud teda nejsou, jak třeba Andy a spousta jinejch ve věci krz profit angažovaní) tyhle reakce.

                                      0 2
                                      • Esi  

                                        No tak vzhledem k tomu že se tady řeší kdo jaký viděl film a kdo jaké má rád pivo tak si nemyslím že tohle je zase něco tak strašného. jo a nemám žádný profit ani na prodeji kol ani na prodeji elektrokol

                                        0 0
      • exxonvaldez  

        :-oo

        0 0
      • exxonvaldez  

        A taková je pravda:-))))

        0 0
    • Dvojan1  

      e-gravel

      0 0
      • Janes  

        Copak e-kola, ale tohle je řádná svatokrádež :-)

        https://www.auto.cz/…ewire-129997?…

        0 0
        • Esi  

          Konečně nebude Gold Wing nejtežší :-)

          0 0
        • Smazaný účet  

          Tak – jistě tomu do reproduktorů pouštěj zvuk dvouválce, žejo. Takže je to naprosto ok.

          0 1
          • Janes  

            To nevím, jak to má se zvukem, ale z 0 na 130 za 4,9 sec.

            I když, nic překvapivého, když si uvědomíme, že první vozidlo, které překonalo rychlost 100 km/hod. ( už v r.1899) byl elektromobil :-)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Šalina.

              0 1
              • Janes  

                Tak jasné, vy máte ve Štatlu samé extrabuřty…

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Furt lepší Štatl, Pálava, Prygl, Kras, Vír a slušný brdky a lesy kolem než p. s. „nalabi“,že. :) Ale to už jsem myslím říkal.

                  0 1
                  • Janes  

                    Slušnej kotrmelec od elektromobility :-)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Se neser do Brniska, že… Nalabane. :))

                      0 1
                      • Janes  

                        Uvědom si už konečně, že ten Tvůj Šalingrad je jenom ta osada u pravoúhlé zatáčky na Vídeň. :-))

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          :)) Jak řekla Mucha: Tohle je *******. Ale „Vídeň Sever“ by bylo betálný!

                          0 1
                          • Janes  

                            Ono správně se to říká …u tý…na cestě z Prahy do Vídně…ale bál jsem se, aby to na Tebe nebylo najednou moc, kdybych do toho zapletl Prahu :-)).

                            Já jsem kdysi absolvoval v Brně na Slatině vojenský přijímač. Od tý doby mám v týhle věci jasno, protože kromě toho, že jsem Polaban ( nauč se to už konečně) mé rodné město je na dohled od Prahy, což jsem musel velmi rychle zamaskovat větou, že jsem od Mělníka, jinak bych měl problém.

                            Pravda, že díky všeobecné oblíbenosti Pražáků nejen u Brňáků. :-)).

                            Jinak za Vídeň sever palec nahoru :-)

                            0 0
                            • Esi  

                              No tak to bydlíme kousek od sebe, já to mám na Mělník asi 12km 

                              0 0
                            • Smazaný účet  

                              Ono to Brno – je Brno je Brno, jak pravil kdysi Man Ray.

                              Ale z cyklistickýho hlediska (jsme přece na cyklo-foru) : nějaká Praha byla a je vždycky jen trapnou periferií Plzně a provincií Brna, že. Jak už bylo řečeno. A nějakej Mělník, no, ježíšmarjá… :)

                              0 1
                              • Janes  

                                Asi budu muset říct klukům od Derfla, aby Ti to s tím Mělníkem vysvětlili :-)

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Mnelnik – to je ta ves na soutoku, už v Sasku, nebo snad ještě ne? Obyvatel, jak u nás na Lesné… :)

                                  0 1
                              • Smazaný účet  

                                kdyby nebylo Brno, kde by se točily Rychlý prachy?

                                0 0
                              • Esi  

                                Ve středu jsem se tam u Vás v zatáčce u Vídně musel zastavit cestou do Ostravy, teď tam máte super terén na MTB ty asi 3 silnice co nejsou rozkopané se dají vždycky objet, jinak je to rozkopané snad kompletně. Mám v Brně spoustu přátel tak jsem se jich ptal jestli jste si nepujcili z Prahy náměstka pro dopravu, ten minuly to byl extra materiál 

                                0 0
                                • nomecz  

                                  pozor náměstka nepotřebujeme , máme na to „ko[koto]ordi­nátora“

                                  0 0
        • pepek  

          dojezd 20 km na hodinu nabíjení – to se jim ta Route 66 poněkud protáhne.

          0 0
          • Esi  

            To není nic nezvyklého, pokud nemáš speciální wall box od výrobce něbo nějakou rychlonabíječku tak je to nepoužitelné, v práci se nám tesla P85 z běžné 3 fázové zásuvky nabijela za hodinu o 30km teoretického dojezdu, takl že reálně spíš těch 20, prostě nepoužitelná věc, je to k hovnu, smysl mají tak nějaká malá vozítka na skákání po městě

            0 0
            • Janes  

              Jojo, jenže přesně takhle začínala i ekola, byla svojí použitelností přesně stejně k h… A podívej, kam se to za pár let posunulo.

              0 0
              • Esi  

                Je to možné, ale smysl to dává ve městě kde se hodně brzdí a to auto rekuperuje, tesla je spíš dálniční speciál, je teda fakt že odpich z křižovatky to má impozantní, ale do města je to děsně velké a těžké, po 3 letech provozu to na tu baterku horko těžko dojelo z Brna do Prahy, párkrát tomu naložíš a dojezd klesne klidně o 30%, při spotřebě cca 25kW na 100km taky žádná hitparáda, na druhou stranu to má nevím přesně něco kolem 380kW výkon.

                0 0
                • Rowdy  

                  Spotřeba bude asi 25kWh na 100km, ne? Já vím, písmenko sem, písmenko tam. Jinak je to tak, zatím je to k velmi limitovanému použití. Navíc je to hrozně nepohodlný, mít ke každým autu nataženej drát. Přenosová soustava na to není dimenzovaná. Těch nevyřešených problémů kolem je hodně. Zatím není jisté, zda budoucnost půjde tímto směrem. Možná vodík, možné elektrika, možná obyčejné zdražení individuální dopravy na úroveň, že začneme zas chodit pěšky či jezdit na kolech a nákupy budou jen přes internet a dovážkou. Se uvidí.

                  0 0
                  • Esi  

                    jojo spotřeba je samozřejmě v kWh, já bych viděl jako ideální čistě elektrické auta tak na rozvoz pizzy, pošty a podobně na to by to dávalo smysl, ta auta spálí víc paliva stáním na místě než jízdou.

                    0 0
                  • Dvojan1  

                    Tak určitě vodík,ale ve všem jsou peníze. Budou rejžovat na ropě, dokud můžou.

                    0 0
                    • pepek  

                      Vodík vyrobíš z benzínu, nebo pomocí elektřiny z vody, následně ten vodík vyrobí v palivovém článku zase elektřinu. To všechno za daleko větší náklady, než benzín, nebo plyn. To dává smysl.

                      0 0
                      • petrx  

                        Pokud se to udělá i tou elektrolýzou vody a dobře se výroba načasuje v době přebytků elektřiny,která by se jinak zmařila (Němci by nyní mohli s větrnýma farmama na moři vyprávět), tak je palivo vpodstatě zadarmo.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          No…jeste si k te elektrolyze musis pomoct katalyzatorem ..nejlepe delat elektrofotoka­talyzu…nekde nechat vodik prdlat tyden a pak ho pretahnout do zasobniku ..pak je vpodstate zadara …ale musis to delat na strese nebo na pousti, ne na jizni morave ..

                          Jinak s vhodnym katalystem nemusis jit na vodik, ale pri nejakem procentu CO2 rozpuatenem ve vode, jde jit rovnou na metan nebo ethan…a jdou i trochu slozitejsi uhlovodiky.....a metan uz spalis v beznem motoru a neresis…:)

                          0 0
                          • pepek  

                            Anebo koupíš metan (CNG) od rusaka, nacpeš ho do auta, který už máš a nemusíš nic řešit. Ale to je příliš jednoduché a není to in.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              No to az v krajnim pripade…rusko je fuj prece…a nikdy nevis, zda ti jde methan, nebo putinivy prd…viz ‚zkazena‘ ropa nedavno…

                              (Smajlik, smajlik, smajlik)

                              0 0
                              • pepek  

                                Tak koupíš čistoskvoucí methan od Donalda. Má toho prý neurékom. Určitě ti to rád doveze někam do Polska.

                                0 0
                              • Martin  

                                Hus, simtě, Putinovy prdy jsou prémiové palivo.

                                0 0
                        • mvd  

                          Z přebytků větrníků lze nabíjet „zadarmo“ raritní promile, možná procento. Kdyby měl podíl elektroaut nějak podstatně vzrůst, nebude stačit ani veškerý instalovaný výkon včetně uhlí a jádra. Nabíjet to těmi slavnými obnovitelnými zdroji je čirá utopie. Tu studii jsem někde četl. Překlopit komplet automobilovou dopravu z ropných produktů na elektřinu by představovalo cca 3–4× zvýšení spotřeby elektřiny.

                          0 0
              • Smazaný účet  

                Ale fyzika se nemeni…problem je dostat do te baterky hodne energie za kratky cas…jak na to nemas ‚mezisklad‘ v podobe nastenne baterky, nebo dostatecne tluste kabely, nenadelas nic.

                Kola se posunula diky akumulatorum a to vyznamne, ale porad jsou kapacity cyklobazerek radove mensi…

                0 0
      • Martin  

        To je ovšem zpráva dne. Až pojede na motorce, tak to sem taky dáš?

        0 0
    • JVSSH  

      Příteli, nevíš, o čem mluvíš!

      Je mi 75 a na kole (37 let závodní galuskáč, 15 let cross, teď EBike) jezdím od svých 16 let.

      Ekolo jsem si musel pořídit ze zdravotních důvodů, artróza kolenou, kyčlí. Na kole už to nešlo.

      Nejsem „v balíku“, je to moje láska.

      Dej se do pořádku. Přeju Ti hodně krásných kilometrů bez nehod!

      1 0
      • Smazaný účet  

        Samozřejmě, tohle je naprosto v pořádku. Právě na toto a pro ty, kteří by s se silničním kolem měli problémy, ostatně tyto věci jsou. Resp. být by měly.

        0 2
      • Esi  

        No to ale nejsi ten pravý krutopřísný biker který by přece na elektrokole nikdy nejel a až mu zdravotní stav přestane umožňovat jezdit nějak rozumně na kole, tak všechna kola prodá a bude chodit do parku krmit holuby, koukat doma z gauče na televizi s tím lahváčem, nadávat jak je to všechno na hovno a pokojně čekat na smrt.

        Ať ti to jezdí!

        1 0
      • psbiker  

        Celou dobu tu opakujeme, že kompenzační pomůcka e-kolo je fajn, pro starší a hendikepované, co už by třeba jinak vůbec na kolo nemohli. Škoda, když pak typický uživatel je mladá tupá lemra..

        2 1
        • UHU  

          zatím je to na rozhodnutí každého a každý si také o tom může myslet co chce

          0 0
          • psbiker  

            To nepochybně, pokud takový jedinec nebude hledat uznání u cyklistů, kde může najít nanejvýš shovívavou toleranci ovšemže..

            0 1
        • MaPa  

          A jak to v reálu poznáš?

          0 0
          • Smazaný účet  

            No, měl by hlavně poznat, resp. vědět, že je hendikepovanej (a že jej tak citliví a ohleduplní cyklisté pochopitelně berou), sám ten, kdo na tom elektromopedu jede. :)

            0 2
    • Lišák  

      Sláva! COVID je pryč! Zase se řeší elektromotokola!

      :-)

      2 0
    • Spartak  

      A to nevíte, že vyvíjí elektrokola na kolovou

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.