Silniční dualy nebo bar-end páčky?

52 nepřečtených
  • HonzaG

    Ahoj,

    prosím, poraďte. Je to na cestovního mutanta – horák se silničníma řidítkama (časem z toho možná bude kros). Jde mi o odolnost, bezporuchovost, ale i ergonomii. O těch dualech jsem četl, že se občas roztřepí a zacuchá lanko (kdyžtak mě nekamenujte, silniční věci jsou pro mě novinka:-)). Jak to snáší bordel, vodu?

    0 0
    • Datel Stepní  

      Horák se silničními řidítky je blbost, na to se vykašli.

      Vyhozený peníze.

      0 0
    • kamaro  

      Máme na cestovních kolech řidítka Salsa Woodchiper, dualy Sora ovládající hazku Alivio, vše na krosovém rámu s pevnou vidlí. Funguje to. Pohodlí vynikající.

      Dualy mají výhodu v možnosti přeřazení za jízdy do kopce, když se klasicky držíš za páky zhora. Pokud budeš mít barendy, tak asi na chvilku sednout, změnit úchop, přeřadit a zase stoupnout. Při jízdě v sedle je to celkem jedno.

      Barendy zase budou odolnější a spolehlivější.

      Je potřeba pořešit drobné doladění přesmykače a V-brzd. Při použití dualů není nikde v trase lanka nic se závitem na drobné doladění. Třeba nějaké štelovací spojky na bovden.

      0 0
      • HonzaG  

        Díky za odpověď. To štelování, to je pravda, na to jsem skoro zapomněl. Co jsem teď zkušebně jel pár dnů (s improvizovaně přidělaným mtb řazením), tak nejvíc času jsem se držel za páky, takže s dualama by to bylo dost po ruce… Byly už s tou Sorou problémy? Nejde tam moc prach a tak, do toho mechanismu?

        Řidítka mám zatím normální silniční kompakty, ale o Woodchiprech do budoucna uvažuju…

        0 0
    • vladaza  

      Mutant? V pohodě. Někdy je příjemný čůrat proti větru /nesmí být, pravda, moc silnej/. Nevím, jak budou chodit brzdy /véčka / s brzdovýma silničníma pákama. Řadící páčky do řidítek – max. spolehlivost, taky jsou míň úrazový při pádu,pro devítikolo /osmikolo/ jsou i cenově přijatelný. Pro desítku už jsou dražší /Sch. Dura Ace, Campa/ než levný dualy, výběr je minimální, dnes se vozí akorát na časovkářské hrazdě. Taky je otázka, jaký bys k nim dal brzdový páky. Nicméně, za mě, volím max. spolehlivost a tou jsou bar endy.

      0 0
      • HonzaG  

        Díky, trochu mi pravda dělá dobře se odlišovat:-) Brzdy jsou v pohodě, BB7 road mech. kotoučovky. Páky Cane Creek silniční – vyzkoušeno, tah je v pohodě. Ty barendy asi jenom Dura Ace 9 sp. (někde jsem je viděl za dobrou cenu)…

        0 0
    • Nimrod  

      jelikož budeš mít bb7 road, tak bych šel do dualů kvuli ergonomii. já stavím znásilněný cx na véčkách, tak tvořím něco jako je retroshift na tektrech rl 520 a durách sl 7900. jsem na to zvědavej, jaká bude ergonomie. ještě, co jsem zkoušel na sucho, by bylo možná ergonomičtější je mít takhle , ale není to už moc elegantní řešení… s véčkama je problém na pákách s tahem na canti, stojí to za hovno, všechny redukce stojí rovněž za hovno… takže buď rád, že můžeš použít dualy bez jakéhokoli omezení

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jak široký gumy, co mini-V?

        0 0
        • Nimrod  

          hlavním důvodem, proč to dělám, jsou plonkový čelisti avid sd ultimate. zatím jen jedna, ale až jednoho nehezkého dne obrzdím dva keramický ráfky, tak přibude i druhá. prodávat je nemá smysl a navíc je prodávat ani nechci. tak jsem se uchýlil k tomuto řešení

          0 0
          • alinceb  

            A plonkový páky Ultimate tam náhodou nemáš? :)

            0 0
            • Nimrod  

              :-D s tím ti nepomohu. i kdybych někdy sebral odvahu, tak bych si na první, v lepším případě druhé vyjížďce ustlal a bylo by po nich. já se znám :-)

              0 0
              • alinceb  

                Já je chci na silničku (Sector). Ten do terénu nejezdí…:)

                0 0
                • Nimrod  

                  to by ses divil, jak umím být šikovný, pokud jde o rozbití něčeho hodnotného… :-)

                  0 0
                  • alinceb  

                    Tak nic no. Budu muset vzít za vděk SD7 (spolu s řazením a kazetou SLX a šaltrem X9 nejobyčejnější díly na kole)…

                    0 0
      • HonzaG  

        Já docela zvažuju tohle řešení – když se nastaví dobře, tak by měly být páčky v dosahu ze všech 3 úchopů… Navíc tohle řazení mám a kdyby něco, 9kové půjde kdekoliv (v civilizaci) sehnat a za dobrou cenu (třeba Alivio). Akorát to není moc elegantní, ale na tu hrazdu se dá dát ještě třeba světlo, GPS…

        0 0
        • Nimrod  

          nějak si neumím představit, jak bych s tím řadil ze včech 3 úchopů, ale jinak se mi to nezdá špatný :-)

          0 0
          • HonzaG  

            Zkoušel jsem nasucho – chce to pootočit dolů. Z úchopu za páky palcem, z dolního taky a z toho za rovnou část řidítek by mělo jít dosáhnout prostředníkem / ukazovákem (řadit proti pružině bude chtít asi trochu síly). Chtělo by to vychytat tu polohu (vzdálenost od řidítek – jinak to jde štělovat).

            Navíc mi přijde, že při pádu to případně schytá páka, ale řazení je dobře kryté…

            0 0
            • Nimrod  

              nevím no, musel bych to vyzkoušet. jinak si také myslím, že schované to je dobře a nemá se mu moc co stát. ale fakt být tebou, tak jdu do dualů…

              0 0
              • alinceb  

                Mám doma plonkový Ultegry 6500 (9s). Vizuálně stav nic moc, ale fungují dobře a i gumy jsou v pořádku. Pustím za stejně, jako jsem pořídil – 1000,–…

                0 0
                • jecnak  

                  To jsou ty moje?

                  0 0
                  • alinceb  

                    Nn, ty tvoje jsou zatím na kole. Ale dočasně, než je vyměním za Campu…:)

                    0 0
                    • jecnak  

                      Takze jsi je dal dokupy? Mne se teda chod uz moc nelibil.

                      0 0
                      • alinceb  

                        Nefunguje to špatně. Co šlo, to jsem rozebral a vyčistil. Tomáš mi nalakoval páky, já si vymodeloval čela a celkem fajn…

                        0 0
                • HonzaG  

                  Díky, promyslím… je to na trojtác?

                  Jo ještě mě napadlo: určitě ty dualy (Shimano, obecně) chodí s mtb přesmykačem a přehazkou (Shimano 2:1)?

                  0 0
                  • alinceb  

                    Na trojtác teda nevím. Spíš bych řekl, že ne, ale můži to vyzkoušet…

                    0 0
                  • jecnak  

                    Starsi MTB prehazky 2:1 a 10s Shimano dualy chodi vyborne. Presmyk netusim.

                    0 0
                    • HonzaG  

                      Dík. A myslíš 10s dualy s 10s mtb kazetou, nebo s 9s kazetou? Jestli to má stejný chod, jako mtb řazení…

                      0 0
                      • jecnak  

                        10s silnicni dual + 10s kazeta + 9s mtb prehazka (ne dyna-sys a muze byt shadow – tj 2:1 prevod)

                        0 0
        • HonzaG  

          Tu hrazdu asi bytelnější, dva takovéhle nějaké Al držáky a společná trubka… Není to blbost? :-)

          0 0
        • jecnak  

          K cemu je to dobre? Jestli je to kvuli Alfine jako na fotce, tak se delaji primo pro nej urcene „dualy“ Versa, pripadne od Shimana elektrika. Klasicky Shimano dual pady preziva bez problemu, protoze se cela paka vyhne dovnitr, pripadne se cely dual protoci dovnitr. Horsi je to u Sramu, kde se lamaji brzdove paky.

          0 0
          • Nimrod  

            pravděpodobně cena

            0 0
            • jecnak  

              Aha, uz jsem to pochopil. Jde o odolnost proti vode a bordelu a trepeni lanek. Praskani lanek je problem nekterych starsich sad s radicim bowdenem vnejskem a pak s tim mely problemy Dura 9000. Zas ale jen nekdo. Tipl bych na nejakou blbou serii lanek. Odolnost proti bordelu je horsi dle meho nazoru stejna jako u levnejsich mtb razeni.

              Mam nove Sh. 105 paky na CX a zatim chodi bezvadne a bordel to kolo videlo uz hodnekrat. Fakt bych neexperimentoval a koupil prave ty 105kove paky a mas po starostech.

              0 0
            • HonzaG  

              Hlavně cena… mám 3×9 mtb pohon. A to páčkové řazení taky mám, takže jenom vyrobit tu hrazdu. Pak ty zvěsti o poruchovosti, ale to se najde na skoro každou součástku:-)

              Kdybych koupil jenom ty Sora 3×9 dualy, tak cca 2700kč.

              Ta 105ka je nějakých 3700 za dualy a k tomu 10s kazeta, řetěz a asi i kliky:-(

              Ale je fakt, že by to bylo podstatně elegantnější…

              0 0
              • jecnak  

                Retez i kliky ti budou fachat 9s ale retez je spotrebak, to mi prijde nesmysl resit. Obcas nekdo prodava samotne dualy jen lehce jete, tak to je na zvazenou.

                0 0
        • Lada,s  

          Sorry ale to vypadá fakt strašně :-)

          0 0
    • HonzaG  

      Ještě bych využil vlákna. Potřebuju zvednout řidítka (silniční, tak o 5cm, ale nevím přesně). Představec s velkým sklonem už mám a nestačí…

      Čemu byste věřili víc, adaptéru, nebo stavitelnému představci? Jde (asi) o dočasné řešení, než si nechám vyrobit vidlici s dlouhým sloupkem.

      0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Ramu spravne velikosti?

        0 0
        • HonzaG  

          Jo, mtb 21.5". Je to na cestování. Na vlaštovky to bylo v pohodě, jak jsem vidli seříznul, ale horní část silničních řidítek 5 cm pod úrovní sedla mi po pár jízdách nepřišla optimální:-)

          0 0
      • Vilém  

        Tak tuzsi bude asi to prodlouzeni. Stavitelne predstavce, co jsem potkal, nebyly povetsinou z nejtuzsich a cesem chytaly vakl, ruzne vrzaly atd. Na najiti spravne polohy riditek to jde, ale pak vymenit za klasicky predstavec.

        0 0
        • HonzaG  

          Díky, mně se to taky moc nezdá. A co ta redukce, vydrží to něco? Normálně turistika, třeba brašna na řidítkách, ale občas za to vzít ve stoje… Nerad bych, aby mi zůstaly řidítka v ruce:-)

          0 0
    • Jirka24x  

      Pořadí mi někdo nejaký dual páky na 7kolecko. Co nejlevnější… v silničních komponentech se nevyznam…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.