Silniční carbonové kolo - rám - tuhost na 195cm a 90kg

31 nepřečtených
  • Bomd

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat…měl jsem carbonové silniční kolo (rám), ale praskla mi zadní stavba po dvou sezonách je pravda, že rám měl kolem 1kg ve vel 62 a na mojí hmotnost 90kg no nevím. Zajímalo by mě které rámy (carbonové) co se týče tuhosti pevnosti ve větší veliksti 60–62 jsou nejlepší, že bude mít např váhu 1,3kg tak to mi vůbec nevadí…vím že je to individuální. Ale třeba s tím máte někdo nějaké zkušenosti. Díky

    0 0
    • Vilém  

      Co to bylo za ram? Nemelo smysl to opravit?

      0 0
    • jecnak  

      Praskly ram si muzes nechat celkem levne opravit treba tady http://www.karbon-servis.cz/kontakt/ Co se tyce tuhosti ramu ti moc neporadim, ale 90kg mi neprijde nijak moc. To by mel ram kolem kila bez potizi zvladnout – neni to nijak nizka vaha.

      0 0
      • Bomd  

        Rám už mám opravený…ale nějak vněj už nemám důvěru. Takže bych si rád pořídil něco nového.

        0 0
        • jecnak  

          Opravdu tezko radit. Protoze obvykle tezsi ramy jsou proste z horsiho materialu a proto jsou tezsi, tedy tuhost a pevnost tezkych i lehkych kousku bude podobna. Co samozrejme pomuze je tapered hlava, nejaky BB30/90 ci press fit stred, diky kteremu muze byt partie kolem stredu masivnejsi.

          Pokud na to mas, sel bych spis po nejakem renomovanem vyrobci s prodlouzenou­/dozivotni zarukou na ram.

          0 0
          • Bomd  

            To máš pravdu…nad tím středem jsem už také přemýšlel…Asi si zjistím, který výrobce poskytuje a jak dlouhou záruku na rám…je to otázka financí. Jak dlouho se dá jezdit bezpečně na carbonovém rámu z Tvojí zkušenosti…ročně na něm najezdím kolem 10tkm + MTB atd. Nebo spíš mám strach z přední vidlice váha 350g když jedeš ze sjezdu k 80km za hod. Asi to musí vydržet, ale jak dlouho.

            0 0
      • Lance  

        tisicere diky za tenhle kontakt, sem vůbec neznal a hned jsem klidnejsi, udelal si mi radost

        0 0
    • Tina  

      a čo skúsiť titan?

      0 0
      • mr.antik  

        nebo hliník :-)

        0 0
      • jecnak  

        Tuhy titan ve velikosti 60–62?

        0 0
        • Tina  

          A v čom vidíš problém hydroformingom upraveného titanu oproti carbonu vo veľkosti 60 – 62?

          0 0
          • jecnak  

            Minimalne prumery trubek jsou mensi, takze tuhost bude skoro jiste nizsi. Uz kvuli vyssi hustote Titanu, respektive k merne hmotnosti nebude stejne tezky ram stejne tuhy. Musim ale priznat, ze jsem jel jen na Moratce a ta me opravdu neohromila naprosto nicim – ani tuhosti ani pohodlim. V obojim prave naopak. Treba bude ale Van Nicolas lepsi.

            0 0
            • McBlacky  

              z carbonu se dá vyrobit super tuhý kolo typu venge, supersix evo nebo livovolný kozy, z titanu toho nedosáhneš z podstaty materiálu ani kdyby rám byl 2× těžký

              0 0
              • jecnak  

                Pokud bys mel tech 1,5kg navic, tak muzes pouzit svarenec z hydroformovanych plechu (viz treba Fousacuv full). Jen nevim, co by na takovy vytvor rekly regule UCI (hlavne minimalni pomer 3:1).

                0 0
              • Tina  

                Super tuhé kolo typu Venge je pre hobíka nezmysel. Nikto nechce prísť z 3+ hodinového švihu vytrasený a dolámaný ako sušienka.

                0 0
                • Vilém  

                  Nevestis ty po vecerech nekde v TV?

                  0 0
                • yetti  

                  Já bych ty kecy o vytřesení a dolámání nepřeceñoval. Přešel jsem z velmi tuhého a tvrdého rámu LOOK 585 Ultra na údajně měkký a pohodlný Cannondale Six a rozdíl je takřka zanedbatelný.

                  0 0
                  • jecnak  

                    +1

                    A totez pisou lidi co maj prime srovnani mezi Vengem a treba Tarmacem.

                    0 0
                    • blaf  

                      ted je jen otazka jestli je Tarmac kostitras stejne jako Venge nebo pohodlnej jako titan… ale on Tarmac taky nema uplne ambice byt pohodlnej ne? na to je spis Roubaix

                      0 0
                      • jecnak  

                        Ani jedno samozrejme prilis pohodlny ram neni. To je prave Roubaix, ktery je ale zas vyslovene liny a i geometrie je spis turisticka. Co se tyce pohodli titanu. Tak ma zkusenost je opacna. Je pravda, ze jsem jsem jel jen letity zakladni Morati, ale fakt mi pohodlne neprislo a tuhe take ne. Slusnyho ocelace jsem dele nejel, takze tam srovani nemam vubec zadne. Mam ale za to, ze to bude podobne jako titan. Za me titan/ocel proc ne, kdyz se clovek smiri s hmotnosti navic a libi se mu tenke trubky a chce neco vyjimecneho. Nemuze od tech materialu ale cekat zazraky jim zde na foru prisuzovane. Uplne stejne je to s opravitelnosti – karbon se v 90% da opravit snaz nez slusna ocel a o titanu nemluve.

                        0 0
                    • Rubi  

                      jel jsem oba a rozdil byl teda hodne velky…

                      0 0
                      • tomekusti  

                        Taky sem jel oba. A kdybych si musel vybrat, tak z těhle dvou jednoznačně Cannondale Super Six Evo :-D Aspoň mě se na něm jezdilo mnohem lépe jak na obou spešlech dohromady. Ale su jen hobík. Tuhý jsou oba víc než dost. Na naše okresky to podle mě moc není. Na hladkej asfalt, to je jiná, ale po těch toho moc nenajezdím

                        0 0
                  • ¨MZ  

                    tomu vytřesení, dolámání taky nerozumím. Mě je úplně jedno na čem jedu, objel jsem už spoustu dlouhých maratonů, i nějakou třístovku jsem dal a úplně v pohodě, absolutně žádné problémy.Ať je silnice rozbitá jak chce. Nepoznám ani přechod z hliníkového Durateca (podle recenzí tuhý rám který netlumí vůbec) na carbon Ridley včetně karbonových řídítek, sedlovky. Asi by mě nezaměstnali jako testera silniček někde v časopise :-)

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.