• jiriga

    zdravim, ani tak nezadam o radu , ale spis nazor ohledne ramu. Vzdy jsem tak nejak spise tihnul ke kvalitnejsimu ramu a trochu ubrat na vybaveni, neb to se da casem dohonit. Koukam na silnicky kolem 25–27tis a tak nejak mi vychazeji ty ze zahranici jako lepsi koupe, obzvlaste ty co jdou na primo od vyrobce (nekdy vyrobce v uvozovkach). Toto jsou kola, ktera jsem si tak nejak rikal z eby byla naprosto dostacujici pro moje jezdeni, jeste asi Trek Emonde.

    Kazdopadne Rosa/Canyon/Fu­ji/Cannon .Spis by me mozna zajjimalo, jestli tam jsolu nejake markantni rozdiky mezi ramy, pac jinak to je spise na zvoleni te spravne geometrie a ziskani lepsi sady za podobne penize,nez co mohu ziskat doma…nebo se mylim?

    http://www.wiggle.com/…6-road-bike/

    https://www.canyon.com/…-al-6-0.html

    https://www.rosebikes.com/…r/aid:855982

    https://www.kolasvorada.cz/…agra-2016-56

    0 0
    • tromboonen  

      Zadej do google to konkretni kolo a k tomu review (pripadne nemecky) a mas recenze, z tech vychazej. Rozdily tam budou, ale vzhledem k tomu, ze jsou to vsechno hliny, predpokladam, nechce se mi vsechny rozklikavat, tak spise ve vaze a v chovani/zataceni, jinak to bude podobne a bude rozhodovat geometrie a pak dejme tomu vybava.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Za 30 bych koupil jetyho karbona, todle je plíseň.. ani na zimáka.

      0 0
      • futurama  

        Budu příští rok kupovat asfalt a tak se chci taky zeptat, proč plast (carbon) na zimáka ne?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Karbon na zimáka určitě jo, asi jsem se nevyjádřil přesně.. to co sem dal pán ke srovnání bych nechtěl ani na zimáka:) tak jsem to myslel.. karbon je v zimě super, nikdy nezrezne!:)

          0 0
          • futurama  

            OK dík, jsem mysle, že to má nějaké omezení jako vzduch v nízkých teplotách. Na můj věk je už hlína strašně tvrdá. Tendle a přístí rok rok dám na starým CrMo a budu šetřit (na nějaký bazar nebo slevu 50%)

            0 0
    • Johnnyxjr  

      dneska třicetník za hlínu už bych nedal do 30 sezeneš slušně osazenej karbon tady

      http://www.planetx.co.uk/…kes/maratona

      0 0
    • Smazaný účet  

      Dal bych klidně 50 za hlínu na topu.. levný karbony jsou hyeny a děs.. nový karbon za 50 je plečka.. ale hliník za 50 od normální značky ma taky něco do sebe:) kdyz člověk nemá alespoň kilčo na karbona, tak bych šel za 50 do hlíny. A kdyz nemáš ani to, tak do bazaru.. nová silnice za 20–40 je sračka.. nechci nikoho urážet, vycházím ze zkušenosti.. snažím se fakt poradit..

      0 0
      • jiriga  

        jojo, zní to tak ;-)

        0 0
      • MI.KU  

        Za tohle tě tady pověsí za koule do průvanu :D

        Jinak naprostý souhlas, když karbon tak aspoň 70–80 a ideálně nad 100 a pořad bude ještě ošizenej na zapletech což bude další investice.

        Když to sčítnu dal sem nedávno za alu s lepšíma zápletama 90 a jede to velmi slušně.

        Karbon za 30 je jak kelímek od jogurtu.

        0 0
      • milan.v  

        Jistě… :-D

        0 0
      • plzakj  

        Tak vetsina ceny z tech 50 jsou kola a pohon… Takze nemuzes takhle zjednodusovat. Napis ktery konkretni AL ramy at se muzem od neceho odrazit. To, ze pod ultegru bys nesel, uz vime. To ale nema nic spolecnyho s Al vs. karton.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Ono většinou s výbavou jde ruku v ruce kvalita rámu, od výrobce je karbon na tiagře jiný než ten z vyšších modelů na normální výbavě. Jedině se to dá ojebat tak ze koupíš ramovou sadu za 80K a hodis na to tiagru. Ale kdo by tohle dělal :)

          0 0
          • tromboonen  

            Tady zas padaj hovna… ano, nejlevnější karbon sériovky maj o něco těžší rámovky, ale vlastnostma se zas až tak neliší, technologie výroby je podobná, jen se použije o něco levnější (těžší) karbon, ale i nějaké ty vlastnostě tam jsou díky formě a lay upu, mluvím o značkách z vlastním vývojem… Tiagra 4700 je naprosto dostačující a rozdíl mezi 105 a Ultegrou ve stejné generaci se zavázanýma očima nikdo nepozná, že by 105 chodila blbě jsou spíš kecky lidí, co se o to absolutně nestaraj a čekaj, že to bude roky chodit když je to suchý, zarezý a plný bordelu, případně ještě blbě nastrojený a seřízený.

            A dá se to udělat taky tak, že koupíš top rám pár roků starej model za polovinu ceny novýho a pak je celkem jedno, jestli tam dáš Tiagru nebo Ultegru…

            0 0
            • Smazaný účet  

              Dyt to tady celou dobu říkám. Tiagra fakt není úplně Ok, 105 už funguje docela dobře.. a taky zde píšu, že za 60 bych raději už fakt dobrý hliník než karbon za 60. Svým způsobem jsi mi to potvrdil a děkuji za to.

              Btw o kolo se starám víc než je třeba, to se neboj.

              0 0
              • Orbicek  

                A kolik těch dobrých hliníků za 60 vlastně je? Napadá mě jen CAAD, jinak možná nějaké nesériovky. A říct, že za 60 nejde sehnat dobrý karbon v dobré výbavě, no nevím – minimálně u Canyonu jde za 60 sehnat Ultimate CF SL na Ultegře a Ksyriích, což je rám, který před dvěma lety jezdili profíci, takže to asi úplně šunka nebude. A když se podíváš třeba na anglické eshopy tak za 60 už seženeš taky hodně muziky minimálně ultegra a solidní záplety.

                A mezi novou Tiagrou a 105 kromě chybějícího pastorku a trochu vyšší váhy už opravdu výrazný rozdíl není

                0 0
    • Smazaný účet  

      Tak jako.. proč bych měl něco omílat a mazat někomu med kolem pusy, tak to je a hotovo:) každy kdo ma svědomí a nepotřebuje prodat ležáka na krámu a má vyzkoušeno tolik kol, tak ti řekne to samé. Jenom čecháčci se ženou za laciným karbonem. Fakt to není Ok. Než levný karbon raději drahý hliník. Je to pohodlné a fakt kvalitní hliník stojí za zkoušku:)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Mnohdy nový hliník za 60k je lehčí než karbon za 60k. A to jsou holá fakta:)

      0 0
    • Smazaný účet  

      MI.KU !!! Dík za podporu zdravého nazoru:D cením!! Takhle to má být pane! A lidi si na to musí přijít sami:D:)

      0 0
      • jiriga  

        já ale po karbonu nejdu, a rozhodně ne karbon za 30k:-) mám hodbe starou silnicku , ale chtěl bych něco novějšího na slusny a pohodný pojezdeni. závodit se na tom nechystám, nicmene svižně bych chtěl jezdit:-) jK jsem teď jezdil Passat na giru na bajku, tak jsem litoval , že jsem sebou tu silnicku nemel taky .rad bych si to na ni projel.

        0 0
        • MiKED  

          Prostě pokud nemáš 100k na kolo, raději choď pěšky. :-D B-F klasika.

          0 0
          • Smazaný účet  

            To není pravda.. Ach jo:) nechoď do extrému. Spis mi přijde nesmysl kupovat novou silnici za 30. Ať je to ALU nebo carbon je to kůže.. za ty prachy nic nového nekoupíš.

            0 0
    • Smazaný účet  

      Tak vzhledem k tomu co ti tu někteří radí.. jsem rád že „karbon“ za 30 nechces:) ale bazar starý 5 let bude na ultegře a bude to karbon který stál třeba 90.. a to už za to opravdu stojí:) svezení je rozdíl a upřímně co je pod ultegrou je líné. Ta 105 jako jo, v nouzi. Ale proste to není ono.. jsem zvědavý jak se nakonec rozhodneš:) v téhle ceně není dobrý ani hliník co se tyče novych kol.. opravdu bych volil bazar:)

      0 0
      • jiriga  

        já o karbonu ale ani neuvažoval, pac chci kolo dejme tomu do 30k.proto jsme postnul co jsem postnul :-) ale jak vidím, většina se přiklání pomalu k bazaru. .a upřímně do ojetých a spec karbonových se mi moc nechce. rad bych kolo mel dalších x let a nechci mít obavy , že to někde blbe bouchnu. .teď jezdím na 20 let starým fortovi s klasik galuskama, takže to taky žádny extra komfort není :-) chápu, že na karbonu za 80k bude určitě parádní pojezdeni, ale nemyslím si , že pro můj účel bude 30k silnicka taková tragédie. sám mám bajka za 50+ a samozřejmě dražší kousky byly zase o něco lepší , ale opět – pro muj účel a svezení mi to už za ty extra peníze nestojí;-) bazar apriori ne odsuzují, ale spis preferuji něčí nového.

        0 0
      • plzakj  

        Ja ja si vzdycky myslel, ze mam liny nohy. Ted vim, ze je to tou tiagrou :-)

        0 0
    • Smazaný účet  

      Taky mám rád nové, ale poměr cena výkon.. jako u mtb bych se bazar bál vzít, u silnice ne.. měl jsem na prodej i kousky staré 10 let v karbonu a bylo to jak nové až na drobné oděrky od používání:) nehledě na to, že schopný karbonář ti rám slepí za dvojku včetně laku:) hliník nezavaříš.. když už jdeme do extrému:) silnice bazar je bych řekl bez obav.. není to auto. Kdyz není prasklý rám, není tam žádná záludnsot:)

      0 0
      • jiriga  

        ok, budu sledovat co se kde mihne :-) ted jedna cestovka vyprodává všechna kola z Mallorca jde pořádají každoročně tréninkové kempy, ale jsme to zmeškal. až zase v květnu. všechno meridy s garantovaným stavem po servisu a prohlídce.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Skvělé:) a fakt se neboj klidně i 5 let starého kola.. když tomu nic není, tak tomu nic není:) je třeba vždycky zkontrolovat ložiska, zuby na klikách, kazetu a řetěz, tahy. V neposlední řadě rám a případné praskliny, kola a brzdné plochy.. kdyz je vše Ok, kolo je „nové“ :))

      0 0
      • jiriga  

        Hlavně ten rám :-) jen úplně nevím ten karbon, uvidime

        0 0
    • Smazaný účet  

      Karbonu se fakt neboj:) před pár lety kdyz jsem kupoval první kolo jsem uvažoval podobně jako ty.. nová hlína nebo starší karbon.. taťka mi řekl ať beru starší karbon:) doteď toho nelituju. Ano jednou jsem na něm boural.. odnesl to duál ale rám byl bez poškození:) jak je karbon křehký, je i pružný. Na silnici se nepadá tak jako na mtb. Neměl strach, budeš mít radost:) ale chce to karbon který nestal málo. Levné karbony jsou o ničem:) prodávám teď treka z roku 2012 za 35k na ultegře a v základu to má 7.3:) za 35? Bych řekl dobrý:)

      0 0
      • jiriga  

        to mi jako nabizis? tak odtud vitr vane..haha, si delam srandu. Ale ne, uvidim, uplne se nestotoznuji (obecne) s radikalnimi nazory, ze , aby silnicka za „neco:“ stala, je to min 60tis, karbon od 80ti , atd..ono se to netyka jen kol, ale aut, stereo souprav, lyzi, atd…myslim, ze z toho jsem uz vyrostl:-) hledam neco prihodneho mym narokum, pouzibvani, ocekavani a hodnoty za penize. uznavam nejaky min standard , ale to rozpeti je pak relativne siroke.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Nenabizim je to nad limit a kola prodávám dlouho.. hodně jsem jich vyzkoušel a přijde mi skoda vyhodit 30 za novou plečku.. budeš nešťastný, tiagra je fakt plevel.. s autem to srovnat nejde, auto staré 5 lež muže byt problém, ale u kola? Tam není motor:) dej mi pak vědět co jsi pořídil:)

      0 0
      • jiriga  

        tak zatim nic nevyhazuju:-) ty kola co tamzatim mam , jsou vetsinou na 105..mas nekde fotku toho kola? mi ji kdyztak posli do zpravy. dik

        0 0
    • Smazaný účet  

      Mam jí tu na cyklobazaru na svém profilu v inzerátech:)

      http://www.bike-forum.cz/…sds/inzeraty

      0 0
    • IndyCZ  

      Záleží, jaké máš priority, resp. co od toho kola očekáváš. Ten Canyon jsem nějaký čas jezdil a je to solidní kolo, v testech dopadal velmi dobře. Koupil jsem ho teda ve výprodeji za 22. Označovat ta kola za plečky, která se nehodí ani na zimáka, je nesmyslně radikální. Na běžné nezávodní ježdění to stačí.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Stačí, ale bude nešťastný. Bože.. měl jsem nové kola na tiagře na krámu a vím jak to funguje. Nefunguje. Taky jsem nejel žádný závod, nikdy v životě. Jezdím pro radost a neznamená to, že musím mít hyenu.. silnice za 20 je jako horák za 10. Tak to prostě je.

      0 0
      • Johnnyxjr  

        Pises na kramu mas nejake stranky toho kseftu klidne do zpravy rad bych se podival co tam krome toho bazaru mas diky

        0 0
      • Rockodendronus  

        Tak jsou asi všichni velcí recenzenti úplní tupci, protože novou Tiagru veskrze chválí. Že bude nešťastný? To víš odkud? Nebo proč by měl být? Co když má od toho kola jiná očekávání než ty od svého?

        Nebo mám jako dealer určité značky lidem říkat, ať si koupí třídu S coupé, protože třída C je oproti tomu pěkný šunt, který se za ty prachy nevyplatí? :D Myslím, že není vůbec spor o tom, že existují rozdíly v kvalitě, ale arbitrárně tvrdit, že na hlíně na 105 se nedá jezdit a člověk z ní nebude mít radost, je totální bulšit.

        0 0
      • Yura  

        Do tohohle komentu jsem nechtel reagovat, protoze podle toho co tady pises jsem si rikal hm asi dobrej zavodak co je zvyklej vyuzivat na 100% i hodne kvalitni kola ok, ale takle te nemuze brat nikdo vazne. Blejes tady neskutecny hovna..

        0 0
    • MD1972  

      nechci zakládat nové vlákno. když to s tímto má společné téma..

      lehký a kvalitní rám..

      AL – váha – cena? (nové / bazar)

      CARBON – váha – cena? (nové / bazar)

      díky za případné reakce a odkazy…

      0 0
      • jiriga  

        S ohledem na výše řečené…60/30 a 80/40…cokoliv levnějšího jsou vyhozené peníze:-)) ještě , že aspoň ten život je rozmanitější:-))

        0 0
    • jiriga  

      tak jeste k tem silnickam..ted se mi naskytla moznost granfonda na 105 nebo teammachine na tiagre. oboje karbon. rozdil mezi nimi cca 5 tisic, tak nevim jetsli jit od GF nebo se spokojit s horsi sadou a trochu sportovnejsim ramem u TM. Ale budget je napjaty. nemate nekdo zuskenosti, zda-li je kokmfrt jizdy o tolik horsi u TM?

      0 0
      • lunochod  

        Na rozbombardovaných silnicích je to s tm docela boj :-)

        0 0
        • jiriga  

          fakt? jinak ta SL03 je na 105. Jsem se byl prjet na GF a to mi prislo ok, kamoska jela na SL03 a nejak extra si nestezovala, ale hodnoceni nebo valstni porovnani nemam. Vy uz jste trochu rozmazleny mi prijde:-) zatim jezdim na Fortove silnicce stare 20 let se 105, byt iocel, ma jeste klasicke galusky, pac nic jineho tam nejde:-) si rikam,ze horsi to snad byt nemuze…

          0 0
          • Orbicek  

            Měl jsem Teammachine slr03 a přišla mi hodne pohodlna-jezdil 25mm plaste a úplně v pohodě. Zároveň se ale nějak přehnané nekroutila, a to mám skoro 90kg.

            0 0
            • jiriga  

              Díky, ten TM nebudu moc mít možnost teď vyzkoušet, zároveň i předpokládám, že posed trošku víc do pohodlná se dá uzpůsobit, pokud je ta potřeba

              0 0
              • Orbicek  

                No pak jenom záleží co od toho čekáš, teď jsem se bavil s jedním borcem, který pořídil karbon kolo, protože prý líp žehlí asfalt a stěžoval si, že to není pravda, protože když vybral 30 cm díru, tak ho to trklo:)

                Ale TM a GF je spíš rozdíl v geometrii a potom co se ti víc líbí plus teda myslím, že GF má vnitřní vedení lanek. Ale za mě TM fakt doporučuju, navíc mám slabost pro to jak ten rám vypadá:)

                0 0
                • jiriga  

                  Tak jsem to včera vyzkoušel, nějakých 65km. Ještě to tedy opravdu velmi slušně.hezkdy drží směr , slušný přenos síly, když do toho člověk šlápne. Kupodivu jsme si ani nijak neupravovala posed,jen jsme si posunul sedlo nahoru.bal jsem se příliš nataženého posedu s větším dropem bez jsem zvyklý, ale kupodivu to bylo celkem v pohodě a ani zada či za krkem mě nebolelo.na konci už jsem cítil trošku bedra, ale nic dramatického :-) navíc i sedlo mi celkem sedělo.cekkove kolo velmi slušné komfortní, žádné odskakování či nervozita (alespoň jak jako laik mohu posoudit, silniček moc ježdění nemám) .105 funguje velmi dobře, žádný velký problém jsem neměl.trosku mi to přišlo těžší/linejsi do kopce, ale to jen můj pocit.nicmenen přes ty všechny výhody a parádní zkušenost jsem zjistil, že ten můj současný fort road Na 105, není úplně špatně kolo.105 není možná tak bryskni , ale rozhodně nefunguje špatně.kolu chybí lehkost a lepší přenos síly do rámu, nicméně po zamýšlené úpravě do sportovní, mi pořád doprava dost. Nevím jestli těch 30/40tis do karbonu mi stojí za to.letsi určitě ne, půlka sezóny stejne za mnou.mozna příští na cestu kolem Sella Rondy.nicmene to si i vyzkouším Teammachine.

                  0 0
      • Smazaný účet  

        Teammachine je pohodlné kolo, neboj se toho. Myslím že tyhle dvě kola jsou podobné ale mají trosku jinou geo.. šel bych asi do vyššího rámu, to je základ.. pak bych pomalu „tunil“ až budou zase kačky:)

        0 0
        • jiriga  

          Jo, ten GF má geo trošku víc položenou plus vidle nejde tak napřímo dolů. Rám je GF02 a TM03.oba na 105 , ale GF o tech cca 5k více…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.