Silnička mezi 60-80 tisíci, poraďte prosím:)

129 nepřečtených
  • namelnik

    Minulý týden jsem naboural, ne vlastní vinou do auta a zrušil své silniční kolo, teď čekám až se vyjádří pojišťovna, mělo by to jít z povinného ručení majitele auta. V servisu zjistili, že oprava kola by vyšla dráž ne koupě nového, srovnatelného s starým (Cannondale R800 viz profil). Nyní se tedy rozhoduji, jaké by nové kolo mělo být. Určitě chci opět shimano, ale značku nevím. Koukal jsem Cannondale six13 na 105 stoji asi 70000, ale doporucovali mi i scott nebo giant, pells…

    Dalsi otazka je zda koupit kolo v ČR nebo si ho nechat poslat např. z USA nebo Kanady, to by vyšlo levněji, ale nemám s tím zkušenosti. Dík za odpovědi

    • šlapatko  

      Za ty prachy bika:)

      • mitch  

        Ne klidně i silničku, ale čekal sem, že první reakce bude canyon…

        • mitch  

          Kouknu a vidim :) ttp://www.cany­on.com/rennra­eder/ausstattun­g.html?b=95#au­sstattung

    • pegal  

      me se libi bianchi a silnicni canony taky muzu ..

    • Hnoj  

      Za tyhle peníze bych stavěl a vůbec bych nepřemýšlel o sériovce…

      Komplet Dura (22,5k kolokram) fulcrum racing zero (22k maxcursor) rám+vidle cca 25k (to záleží na osobním vkusu) :) mno a zbytek cca těch 10–11 třeba od eastonu…

      je to hodně o tom, jak si umíš co sehnat…

      A něco ti asi zbyde ze staršího kola, třeba sedlo nebo tak, ne? jaký je rozsah poškození…

      • namelnik  

        Postavit to taky neni spatnej napad, ale nevim jak bych sehnal vyhodne dily. Schvalne to zkusim propocitat na kolik by vyslo to postavit. Na tom cannonu mam zlomenej ram, rafky do 8, uz se nedaj narovnat stopro, dal pak razeni a sedlo co se da pouzit jsou brzdy, ale to neni zadnej zazrak, kliky, pedaly a plaste a riditka mozna

        • Hnoj  

          ehm, nějak nechápu, jak se to stalo, tobě to kolo přejelo auto?

          • namelnik  

            Ne jel sem v lodenici po silnici a vpravo stalo auto u autobusovy zastavky, najednou se rozjelo a chtelo se otocit do protismeru, pak me uvidel a zustal stat pres silnici na storc, ja uz sem nic nestih akorat sem to strhnul a naboural vidlici do predniho blatniku a letel… Mne se nic nestalo jen boli ruka a koleno, ale to kolo to odneslo. Ty rafky jak maj malo dratu tak uz se nedaj poradne vycentrovat, ram prdnul tou ranou a spadlo to na razeni… Jen je pruser, ze sme nevolali policajty, pac sem myslel ze skoda bude mensi jak 50, tak to ted dodatecne musime nejak vymyslet, ale ten chlapek je slusnej a uz to vi. Mam to od nej podepsany ze to zpusobil on a je s tim smirenej

            • Gorgov  

              nevoli policajty, mensi nez 50? Opravdu si myslíš, že ti pojištovna něco dá? Bez policejního protokolu si podle mě nahranej, takhle by si moh recyklovat kolo každej totiž…

              • namelnik  

                No policajti to můžou sepsat dodatečně, v tom bych problém neviděl. Po tý srážce mi bylo celkem blbě tak sem ani na kolo moc nemyslel a chtěl být co nejrychlej doma, to byla asi chyba no. Ale jak sem psal s tim chlapkem jsme sepsali papír, že to způsobil on a piznává to, takže ty policajti to podle toho můžou proštřit kdyby pojišťovna chtěla.

                • Rychlej turista  

                  Při takových nehodách zásadně vždy:

                  1. Volat četníky
                  2. Nechat se seškrábnout ze silnice a odvézt na vyšetření do nemocnice. Hned po srážce si zpravidla myslíš, že ti nic není, ale většinou je to jinak. A občas na to člověk přijde, až když je pozdě.
                  3. Pokud není chyba na tvé straně, už se o nic nemusíš starat a vše má hladký průběh.

                  Mi se stalo přesně to samé, akorát že mi to auto postavil do cesty při odbočování z protisměru. Protože to bylo celkem jasné, hafo svědků a navíc měl borec vypitou hlavu, zálohu mi pojišťovna dala hned, jak mě propustili z nemocnice a zbytek po soudním rozhodnutí. A po roce ještě za trvalé následky.

                • Hnoj  

                  Pokud máš všechno sepsaný od něj a podepsaný atd, nebude to vůbec problém…

              • Peslezedirou  

                Otce nabořil nějakej týpek na parkovišti, nevolali políše, pojištovna uhradila vzniklou škoda. Tak ti nevim…

        • Vrci  

          z německýho bike-palastu vem komponenty (tak teda to shimano, i když kombinace centaur + chorus páky mi přijde lepší, ale když ti nesedí tak ti nesedí) a kola (fulcrum 1, campa eurus, nebo ksiria), řízení a sedlovku.

          Rám bych se držel jednoho materiálu (čistě hliník nebo čistě uhlí. Pokud by ses rozhodl pro kombinaci tak bych se vyvaroval zadních karbonových vzpěr vlepených pouze v jednom místě do hliníkové monostay, kde jsou navíc konce u patek nejdřív lepení hliník – karbon a pak šroub/nýt hliník – hliník (používá fort, author, kellys ale i dražší). I v případě celouhlených bych spíš upřednostníl A zadní stavbu, takže trek, scott nebo ten canyon. Pokud by ses rozhodl pro monostay tak pouze pokud jsi hodně malý nebo pokud jsou vzpěry chyceny níž než je spoj horní trubka sedlovka podobně jako je to u feltu (vlastní monostay je pak hodně krátká). Asi bych vybíral z scott, trek nebo už zmiňovaný canyon

          • namelnik  

            Dík za odpověď, kouakl jsem na stránky bike-palastu a maji hodně dobrý ceny celých sad, že by nemuselo být úplně marný si postavit něco přímo podle sebe. Co se týče rámu, tak jsem se znova podíval na stránky canyonu a možná si to trochu rozmyslel, jen nevím jak se jejich rámy chovají v reálu, vim že hodně lidí tady prosazuje jejich mtb, ale o silnici jsem nikde nic nenašel

            • Hnoj  

              Hodně dobrý ceny? to mi teda řekni čeho, co jsem si tak všimnul, ceny sad jsou srovnatelné s koloshopem…

              Mno když už řešíte rám přesně na míru, nelíbil by se ti Heroin? to je skutečně exkluzivní hračka :-)

            • Baracuda  

              Co se tyce laboratornich testu, tak ty jejich ramy vychazeji naprosto spickove. Otazka je ovsem, jak se to chova v realu…Kazdopadne bych se toho ale vubec nebal

      • Uža  

        taky bych za tyhle prachy stavel. a ram bych taky vzal v maxcursoru:-) maji tam zajimave slevnene kousky.

    • xicht  

      Navrhuji look KG 461,na Duře.(do 70 000,–)Pokud máš cestu do Ostravy.

    • Hnoj  

      Když klasiku, co třeba colnago strada?? :-)

      • yetti  

        Ram je to krasnej, ale dat 70 za kolo na Veloce a Khamsinech mi prijde sileny.

    • delfyn  

      tolik peněz?to už bych pošilhával po colnagu:)

    • Orbis  

      Za ty prachy můžeš mít celokarbon:-) www.mirasport.cz/index.php?… na obrázku neni nic moc… ve skutečnosti je to o dost líp:-) a můžeš si vybrat sadu jakou chceš.-)

      www.mirasport.cz/index.php?…

    • Tomcat  
      • tu bouracku nezavidim
      • pojistovně bych nevěřil, možná budeš mít i na zvonek
      • pokud máš možnost to koupit v USA , Kanadě a jinde tak to samozřejmě využít. čím mín toho se prodá v ČR tím to donutí dovozce něco dělat.
      • za silničku bych tolik nikdy nedal , max za trialonovy speciál 0:-)
      • Rychlej turista  
        • za trialonovy speciál bych tolik nikdy nedal , max za silničku 0:-)
        • raceman  

          Ani za silničku či trialový speciál bych tolik nedal, ale za bika bych dal klidně i víc :-)

          • Rychlej turista  

            A vo tom to je, každý preferuje něco jiného a podle toho je třeba k těmto radám přistupovat. Třeba já bych si nedovolil radit, jakou odpruženou vidli, když jezdím na pevné :-D.

    • Rychlej turista  

      Za ty prachy musíš dneska mít celokarbon minimálně na Ultegře :-)

    • kesu  

      www.scottsports.cz/index.php?… koupil bych todle…

    • orca  

      Docela mě překvapuje že za tyhle peníze nevíš co by jsi vlastně přesně chtěl. A tuhle kategorii tady už tolik lidí nejezdí aby mělo opravdu zasvěcené informace .

      • namelnik  

        No stalo se mi to minulý týden, tak teď brouzdám po netu a vybírám. Zatím mám jen jasno, že chci shimano a karbonový rám, jinak se ještě musím porozhlédnout. Spíš se ptám, jestli nemáte nějaký dobrý tip:)

        • orca  

          a co třeba rám Kovařík ? dělá taky karbon na míru…

          • namelnik  

            jj takly možná není špatný, ale má s karbonovýma rámama zkušenosti? podívam se na jeho nabídku

          • orca  

            myslím že má , je to na osobním jednání . Sestaví ti cokoliv a myslím že ti opravdu hodnověrně poradí co má a co nemá smysl. Už nějakej pátek se motá kolem kol a v téhle cenové relaci je jako doma.

    • petebike  

      když nebudeš moc náročnej ohledně rámu tak postavíš celokarbon na Dure, pripadne na Recordu…z ameriky to koupis za jiny penize, to je pravda jen musis resit dalsi veci jako je doprava..pripadny clo…a nemas to hnedka :-)

      • namelnik  

        to sem taky přemýšlel z ameriky poslat,ale nevím odkud, zámé mám jen v calgary a vancouveru a tam nemají moc internetové bikové obchody. Dura uz je pro mě zbytečně moc, ultegra by stačila:)

        • Ice-goofy  

          Canada se schanenim veci neni zadnej problem, ale spise pak s tou dopravou a s tim clem atd.. pak uz to tak vetsinou zajimave neni…Jinak k dotazu ja bych tez volil variantu si neco postavit na carbonu a a osazenim ultegry (je dobra) mixnutou treba i durou ;)

    • Tinker  

      Vykašli se na karbon a podobný „hovadiny“. Jdi do titanu, máš to napořád… bicy.cz/katalog/?det=168­4&hledat=VAN%20NIC­HOLAS&kat1=1

    • Volf  

      www.derosa.cz/

      U Svorady by jsi se určitě domluvil.

    • fsoucek  

      Já bych vzal asi Cinelli Aliante + campa + italské doplňky.

    • jecnak  

      Postavil bych novy ve stylu jak naznacil Hnoj. Bohuzel ani za tuhle cenu dost casto nedostanes slusny kola, coz je na silnicce zaklad.

      • jecnak  

        Bohuzel ani za tuhle cenu na seriovce dost casto nedostanes slusny kola, coz je na silnicce zaklad.

    • JIRA  

      Docela dobrý ceny na silniční díly mívají na www.cycles4u.de

    • karelH  

      Momentálně jsem ve fázi skládání nového kola zhruba ve stejné cenové kategorii jako ty. Starou silničku mám na ocelovým rámu Bianchi a tak jako první moje úvahy byly, že zkusím také něco na italské klasice. Po tom, co jsem prošel nabídku jsem zjistil, že rámy, které se mi líbí jsou v cenové hladině cca nad 40 tis. a to už bych se s cenou dostal někam jinam. Nakonec jsem skončil u RB s vidlicí LOOK HSCP 5, tzn. celkem za 20 tis. Na této úrovni podle mě žádný lepší rám z „itálie“ neseženu (max něco jetého), navíc vidle od Looku je abs špička. Takže to jsem na 20.A dále 15 tis. kola 30 tis. sada (mám v úmyslu mix record a chorus, dura by šla v poho sehnat i kolem 22 tis.) 15 tis. zbytek – kokpit, slušná sedlovka, sedlo, pedály

      Takže celek za cca 80 tis. se super komponenty a hlavně koly. A nepočítám tu radost z namontování každého dílu:-)

      • karelH  

        Samozřejmě, že místo RB klidně Duratec – hezké české a levné (ve vztahu ke kvalitě)

      • nooski  

        Tak na fotečku tohodle kola se moc těším:)

        • karelH  

          tak to já taky:-)

          počítám, že to dám dohromady tak letos na vánoce, zatím to hážu na oceláka a mám proinvestováno asi 40 tis. ,ale teď už je na řadě rám a vidle – snad dám tu dvacku do konce roku nějak dohromady

        • karelH  

          Jinak pořád váhám, jestli jít do té tvojí červené nebo zkusím asi bílou. Moc se mně líbí černá, ale těch se tu teď vyrojilo a už by byli klici naštvaní, že nemají originál:-). Určitě to ale bude ve slopingu, protože teď mám klasiku navíc 56 což je na mých 172 docela dost a chci vyzkoušet něco novýho.

          Btw nemáte někdo RB silnici v bílé barvě?

      • Hnoj  

        Myslím, že od silničního RB bych tě možná měl trošku odradit… Ten rám je těžkej jak prase…

        • petebike  

          nejenom silniční…

        • karelH  

          Tak jenom na váhu nehraju, navíc těch 1430g v 54 mně nepřijde nějak moc. S vidlicí to bude celkem nějakých 1700g takže pohoda. Máš něco lepšího za 20?

          • Hnoj  

            Ty máš vidlici co váží 270g? to mi teda řekni jakou… Pokud vím nejlehčí vidli dělá easton o váze 299…

            Mno jinej rám… To se radí těžko, ale určitě by se dalo něco vymyslet :-)

            • karelH  

              Nezkrácená papírově by měla být 295g, na obrázku je řízlá tak asi jak bych to měl já

              • petebike  

                hmmm hezka, fakt ze jo a lehka, ale nevim chtelo by to lehci ram, at je to hezky poladeny :-)

                • karelH  

                  No jo, ale jaký? RB sleduji už tak 12 let a vždy jsem ho chtěl. Pro studenta to bylo nereálný, teď to jde takže tak. Samozřejmě jakmile doslouží, tak bude celokarbon – vývoj nezastavíš. Spíš mě teď trápí kde vzít na ježdění víc času. Kdybych se rozkrájel tak víc jak 3–4 tis. za rok neudělám:-(((

                  • McBlacky  

                    tak to je peklo když pak máš takový kolo :)

                  • Ice-goofy  

                    Hele z toho si nic nedelej ja tez o moc neudelam . Zas se ale tolik ty kola neojezdi ;) ..

                  • petebike  

                    jasne, RB je dobry v tom ze je relativne levny a ze ti udela miry a design na miru, ale me se stejne nelibi, nevim proc, asi to bude tim ze treba inzerovany ramy maj jinou vahu nez pisou apod.

              • Rolei  

                Tý jo, co to je? :-o Moc se o to nezajímám takže mi to přijde docela neuvěřitelná váha. Jinak RB (RR1100R) mám a přijde mi to jako prima rám ,i když najeto na něm mám jen trošku…

                • karelH  

                  Jestli máš sloping tak pls nahoď foto. Jinak je to ta LOOK HSCP 5

                  • Rolei  

                    Sloping nemám i tak to jednou vyfotím, ale řeším sedlo takže tam mám provizorně Hardware :-o a s tím se mi to fakt fotit nechce :-))

            • McBlacky  

              ta HSCP 5 by měla mít 295

              jinak z lehčích by tu byla storck stilleto 280 easton EC90 SLX 290 THM Carbones Scapula SP 284

            • Gorgov  

              no jo, look, nic lepšího asi neni

          • petebike  

            jejda to je nejaky tezky, tedy ten ram, vidli bych taky rad videl…tedy…

      • Vrci  

        co se týče vidlí neni špička look – to je masovka. Špička co do tuhosti, váhy a výdrže a vývoje je mizuno. Jejich Drom je nádherná vidle.

        • Baracuda  

          To je slovo do pranice. Ja si myslim, ze nejlepsi vidlice jsou DEDA Elementi – treba takova Black Drive…

        • karelH  

          Vidím, že docela hodně protěžuješ Mizuno :-) Docela teď přemýšlím o te Drome. Nemáš srovnání nebo alespoň nějaké info (z reálu) o této vidlici. Na netu nemůžu nic sehnat. A ještě bych tě poprosil – můžeš nějak popsat, jaké jsou výhody a nevýhody rovné vidlice oproti zahnuté? Ze starších threadů jsem viděl, že to docela střídáš. dík

          Jinak v reále jsem vidli od Mizuna viděl asi před 14 dny u šírera v Brně. Nevím přesně, co tam mají za model, ale krk byl karbonový a docela mě překvapilo, že nebyl hladký, ale takový vrásčitý – a made in china – celkově to na mě na první pohled nezanechalo nejlepší dojem

          • Vrci  

            rovná vidlice je tužší a víc kope do rukou. O drome v podstatě žádné osobní ani zprostředkované info nemám. V době když jsem scháněl vidlici jsem měl přehled o vlasnostech a pametrech 1" vidlic. Celokarbonové dělali jen tři time, look a mizuno. Time a look byly dělané víc na pohodlí s poměrně tenkou stěnou krku. Mizuno má docela předimenzovanou tloušťku krku (hodně tuhé, ale dá se použít jen originál ježek nebo zbroušený woodman). Když srovnám mizuno, 4ZA nytro (rovná s hliníkovým krkem) a ocelovou. Tak mizuno je nejlehčí a je tužší než 4za, ale pohodlnější než zahlá ocelová.

            Krk opravdu neni hladký, ale jakoby ošmirglovaný – je to proto, že neni lakovaný – nasazuje se na kroužek hlavového složení, dokonce v návodu je, že se má případný lak odstanit 80 šmirglem. Co jsem se pitval v odřízlém kousku, tak uvnitř je vlastní konstrukční hmota překrytá ochranou pleteninou.

            V záručáku jsou kontaktní údaje na Sanmarino. Jestli jde o výrobce nebo dovozce nevim. Mizuno je japonská investiční společnost, pro kterou vyrábí kdekdo. Za vydlice navenek dlouho pominikovala italská společnost pesenti. Z mizuno karbonu vyráběla rámy DeRosa (King) a Vidlice používal u vyšších modelů Wilier. Ta co mám byl v doubě koupě top-model. A v té době jediná 1" vidlice bez váhového omezení (tloušťka stěn krku 3,2 mm)

            • Sabbath  

              Sice nemám top model Mizuno, ale mám novou vidlu MA60 s karbonovým krkem. Porovnát ji s ničím nemůžu, pač mám svoji 1. silnici. To s tím s drsněným krkem je pravda. Musel jsem vidlu u korunky trochu ojet pilníkem, aby se tam vlezl kroužek řízení.

    • namelnik  

      Tak jsem se byl poradit a asi trosku prehodnotim, uz je skoro na 90% jasny, ze kolo budu stavet. Ram, co jsem ted videl asi vychazi nejlip cinelli xperience (tam by asi sla jina vidle( nebo aliante, ale tam uz je celkem dost cena. Dal asi komplet sada ultegra, kola ksyrium elite, to bude asi hlavni zaklad. Cena by se mohla vysplhat kolem tech 50–60 zhruba, takze este trochu usetrim:)

      • Hnoj  

        myslím, že ksyrium elite neni dobrá volba :-(

      • petebike  

        dobra volba, jen bych tedy kdyz uz to takhle stavis dal vyssi kola – Ksirium SSL ted vychazej docela dobre…

      • dada  

        tech 27 na maxcursoru s komplet kokpitem neni moc penez nee? myslim to aliante…a ta bila je kraasnaaa

        • dada  

          k tomu ultegra za 400ojro a na kola zbyva spousta penez…bych mozna uvazoval o shimanech aby to ladilo…taky bejvaj ve slevach

          • Vrci  

            shimano kola co se tuhosti týče neni výhra. Mě je (jak je zde známo) simpatičnější campa/fulcrum už kvuli přůměru os v náboji 18 mm – shimano má 9 mm

    • RedAce  

      Vem zase cannona www.kolokram.cz/…uct_info.php?… určitě ti dá nějakou slevu.

    • RedAce  

      rám- www.kolokram.cz/…uct_info.php?… –27 000,– sada Sram Force -www.kolokram.cz/…uct_info.php?… 36 000,– kola Ksyrium Elite- www.kolokram.cz/…uct_info.php?… 8000,–

      seš na 70k+ Představec K-Force 4700,– www.kolokram.cz/index.php?… Řidítka K Wing-5000,– www.kolokram.cz/…uct_info.php?… sedlovka K-Force-3000,– www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

      seš na 83k a máš dobrou slinici se super váhou. A ještě by ti dal slevu Svoboďák, kdyby si to tam koupil všechno.

      • petebike  

        rám ano, sadu bych dal spis duru (jak pise nahore tak chce SH) a lepsi kola SL a nebo ES – preci jen kola jsou dost dulezity, pak to bude spicka !

      • Hnoj  

        Ten představec je kravina… Radši OS 115 za 2600m je lehčí, hezčí a o hooodně lacinější…

        Rodla K wing a roura K force souhlas…

        Ale osobně bych to radši poslal na EASTON :-) představec EA 90 1790,– rodla EC70 RB WING / EC90 SLX 3790 / 5190,– sedlovka EC 70 zero 2690,–

    • namelnik  

      Co si jeste myslite o Trek Madone 5.2, ram je carbon, kola bontrager race lite, vidle bontrager race x lite, komplet shimano ultegra. Mam tet moznost mit nove tohle kolo za velmi slusny penize:)

      • orca  

        sice to nemám a asi nikdy nebudu mít , ale tohle je fakt elita… asi nejlepší co tady zatím padalo za jména … Pokud na to máš není co řešit :-)

      • Rychlej turista  

        Jezdím TREK 5200. Pokud máš možnost, neváhal bych.

      • petebike  

        taky sem toto kolo chtel, ale uz nebyli penize, tak jsem stavel…ram je bezkonkurencni, ultegra – podle me staci :-) i kdyz Dura ma hezci kliky :-) ale kolo je to spickovy…

      • Ice-goofy  

        To kolo je bomba, tez bych nevahal.. Ja mel moznost dobre koupe 5.0 a zatim jen same pozitiva…

      • Baracuda  

        Ten TREK je fakt asi to nejrozumnejsi, co se tu objevilo. Byt tebou, tak bych do toho sel. Pokud chces nove kolo, moc lepsich alternativ nemas.

      • Hnoj  

        Jako osazení mi přijde v pořádku, ale vůbec se mi nelíbí po stránce desingu :-/

    • namelnik  

      Tak je rozhodnuto, ve ctvrtek si pojedu pro toho treka, uz se nemuzu dockat az se zas svezu na silnicce:)

      • Rychlej turista  

        Vybrals dobře, určitě budeš spokojený :-)

      • petebike  

        tak gratuluju, dobra volba

      • orca  

        mnoho šťastných km, a hlavně bez nehod !!!! a ať ti vydrží déle než minulé.....

      • Volf  

        Asi budu hnusnej, ale americkýho Authora bych si na silnici nikdy nekoupil, no a vlastně ani MTB. Pro mě je to ta nejodpornější masovka totálně přeceněná pouze tím, že na ni jezdil L.A.

        • Rychlej turista  

          To je sice pravda, ale po zkušenostech s ním nemám důvod měnit, od včerejška mám už třetího TREKa, tentokrát ZR9000

        • Ice-goofy  

          Je to vec nazoru .. Ja zas mam rad veci z jejich dilny ;) a zatim u me tez spokojenost

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.