Silnička do 15.000 - na co pozor?

4 nepřečtené
  • marrrr

    Zdravim, dlouha leta jsem jezdival na horskych kolech, ale mam raději rychlost a pohodli silnic, kdy se člověk kousne do tempa, jede a objevuje. Na svoji prvni silnicku mam rozpočet cca 15.000, má to vůbec cenu na rekreačni ježdění? (Tak 2.000–3.000km za sezonu) A na co si dat v teto cenove relaci pozor? Asi po Vás nebudu chtít konkrétní kusy, takový dotazy tu musíte mít pořád a otravovalo by to. Spíš jen, na co se mám v této nižší třídě soustredit? Děkuji.

    0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Máš malé požadavky, takže bude snadné se zavděčit. Soustřeď se v první řadě na vyhovující geometrii, ve druhé na odolnost zápletů hmotnosti jezdce a stavu silnic ve Tvém okolí. Ve třetím se podívej, jaké má kolo kliky, tedy typ osy a velikost převodníků. Samozřejmostí je karbonová vidlice, občas dokonce i s karbonovým krkem. Podívej se na vlákna typu „první silnička, kterou silničku, silnička do 20.000“ atp., jsou tady profláknuté modely z Decathlonu, Polygon atp. Před lety se hluboko v limitu dala koupit značková silniční kola Fuji v Hervisu na komplet (tehdy) aktuální Tiagře.

      Všechny základní sady od SH řadí a brzdí přiměřeně investici, maximálně si koupíš jiné botky do brzd. Až nakonec řeš hmotnost celku a barvu.

      U nových kol dostaneš za 15.000 buď aktuální či nepříliš letitý model méně známé značky s osazením až po komplet Tiagra nebo letitější či hůře osazený značkový model (kombinace se Sora/Claris resp. řadou 2300, kliky jen s číselným označením – ale dá se podle čísla odhadnout, jaké budou, popř. kliky jiné značky). Hodně populární u velkoznaček je také dodávat si na kola rebrandované vlastní brzdové čelisti, tím neříkám, že je to špatně, jen záleží, co hodláš na tom kole předvádět a provádět.

      Na 2000 km/sezónu stačí úplně cokoliv, ale je dobré u silničky počítat s tím, že u nich nemusí zůstat a budou z toho 2000 km/měsíc.

      0 0
    • marrrr  

      Tak jsem trochu pátral a do oka mi padly dva kusy.

      https://www.cykloadam.cz/road-comp-1

      https://www.cykloadam.cz/road-elite

      Jelikož komponentům absolutně nerozumím a co mi něco říká je tak maximálně váha (:D), házím to sem, jeslti by se na to někdo prosím nepodíval a zda stojí za to si připlatit za model Elite? Nebo jsou to špatná kola, kde si člověk připlácí za značku?

      0 0
    • tromboonen  

      V tomhle rozpeti bych dal prednost bazaru, kdyz budes chvili sledovat cyklobazar, koupis za 15 i znackovou hlinu na 105 5700 nebo ekvivalent, vpodstate nepouzitou… jen nevim, jak dlouho Ti to zabere, lepe se nakupuje na podzim nebo v zime..

      1. se zmer na comp cyclist bike fit at vis jakou velikost (predevsim delku) ramu hledas a podle toho pak overuj geoetrie jednotlivych modelu v nabidce, viz temata re velikost v sekci silnicni.. never tabulkam vyrobcu a la 185 cm clovek potrebuje 56tku nebo Lko ram a podobne, a zvlaste pak kecum prodejcu typu vhodne pro postavu 165 – 189 cm :) u silnicky velmi dulezite..

      Pokud na bazaru nic nenajdes nebo nechces cekat, dlouhodobe se tu doporucuji tyto minimalni varianty:

      = Polygon Helios Sora nebo lepe K400 (Tiagra), ale asi uz nikde nebudou k mani

      = http://www.decathlon.cz/…ranzove.html

      sice o 5k pres rozpocet, ale rozhodne kolo, ktere nebudes za rok nebo dva menit kdyz Te to chytne… a bude kompatibilni s necim velmi slusnym na 10sp kdyz te to chytne jeste vic.. to bych si o tech seriovkach do 15 osobne nemyslel..

      Ale jak rikam, bazar bude uplne v poho..

      Ja mel za 13 tusim hlinu GT GTR na 105 5600 (s tykadlama), koupeno cca pred 6 roky, pozdeji prodano za 14 :) Starsi kousek ale naprosto dostacujici… z tehle generace je tam toho pomerne dost, ale vidavam tam i celkem nepouzite Focusy nebo i lepsi znacky na sade 105 5700 (10sp) za 14–15k… chce to reagovat rychle..

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce