• Daníci

    Zdravým, nemám vůbec žádné zkušenosti a sháním první silničku a rozhoduji se mezi http://www.bike-forum.cz/…-502-dynamic a https://www.cyklobazar.cz/…lnicku-sirer. Jaký na to máte názor…? Díky za info.

    0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Nevým.

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Abych přidal něco konstruktivního: je potřeba si především pečlivě pohlídat velikost rámu, hlavně jeho efektivní délku. Údaj o tom, jak velký člověk na kole jezdil je velmi velmi orientační, každý má jiné proporce a nikdo neví, jak na tom dotyčný (blbě) seděl.

      Za mě by asi plusem byla přítomnost kompaktních převodů a kompaktních řídítek, na 502 Dynamic jsou alespoň ty převodníky, zase má za sebou podle (poctivého) prodejce 6 sezón, což už může být na osazení znát, ale nemusí to být žádná tragédie, na první kolo za pár peněz postačující. Kromě toho je ten modrý Šírer vel. 58, tj. pro obra. Oba dva jsou osazeny Campou, asi Tě to k ní přitahuje.

      0 0
    • Daníci  

      Zkusil jsem si spočítat velikost rámu podle FIT calculator a vyšlo mě následující, ale moc se mi to nezdá (vel.60.....), když jsem se ptal v obchodě (highland sport) doporučoval mi vel. 56. Tak teď nevím......... co si o to myslíte?

      The Eddy Fit (cm)

      Seat tube range c-c: 58.2 – 58.7

      Seat tube range c-t: 60 – 60.5

      Top tube length: 56 – 56.4

      Stem Length: 10.4 – 11

      BB-Saddle Position: 81.4 – 83.4

      Saddle-Handlebar: 55.4 – 56

      Saddle Setback: 6.4 – 6.8

      The Competitive Fit (cm)

      Seat tube range c-c: 57 – 57.5

      Seat tube range c-t: 58.8 – 59.3

      Top tube length: 56 – 56.4

      Stem Length:11.5 – 12.1

      BB-Saddle Position: 82.2 – 84.2

      Saddle-Handlebar: 54.6 – 55.2

      Saddle Setback: 5.2 – 5.6

      0 0
      • Bubaaak  

        Zkus ještě at tě někdo proměří, když najdeš dva ochotný, je to lepší :) A když se potkaj tři sobi, tak se radost násobí :)

        Nejlepší je na kolo sednout a zkusit si ho :) Každý kolo má jinou geometrii, takže někd 56 může být větší jak 58 od jiného výrobce

        0 0
        • Daníci  

          můžu zkusit proměřit ještě jednou a uvidíme… právě že tu možnost vyzkoušet u nabízených silniček nemám všechno to jsou inzeráty z druhého konce republiky… ješte pro úplnost ktěm rozměrům, velikost rámu (která je většinou udávána u nabízené silničky) je vzdálenost c-t nebo -c-c ? nemám v tom úplně jasno

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Dnes buď C-T (starší Author před Charismou ale C-C) nebo ekvivalent velikosti v klasické geometrii. Hledej opravdu reálnou TTh efektivní délku rámu horizontální, protože každý si dělal/dělá rám jinak dlouhý.

            [Moje Merida je vel. S/M 52 cm s TTh=545mm, tj. cca odpovídá standardizované vel. 54, ale rám je slopingový, proto tak krátká sedlová trubka. Zase oproti méně slopingovým závodnějším rámům vel. 54 má o dost delší hlavovou trubku, takže je rám vhodný i pro větší postavy, než by podle čísel jeden soudil.]

            0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Mylně sis to interpretoval. Výsledky neříkají rám vel. 60, nýbrž kolo s efektivní délkou 560–564 mm, tedy spíš velikost 56.

        Ale pro jistotu ještě zopakuj měření, protože k BB_saddle Ti vychází celkem malý Setback, což by značilo extrémně krátké stehenní kosti. A podobnou chybu můžeš mít i na paži vs. předloktí.

        Podle ostatních čísel odhaduji jezdce tak na 187+ cm, inseam cca 92 cm a dlouhé paže. Nenech se zmást disproporcí mezi sedlovou trubkou a délkou rámu, je to počítáno pro klasickou neslopingovou geometrii a zvl. u lidí s dlouhými končetinami pak délka sedlové trubky vychází divně – ale to hladce napraví delší sedlovka ve správně dlouhém rámu.

        Nakonec si ještě si pohlídej konkrétní délku hlavové trubky na vybraném kole, abys měl řídítka tak vysoko, jak je potřebuješ mít, s dlouhými pažemi a bez panděra sneseš řídítka většinou celkem nízko.

        0 0
        • Daníci  

          díky za vysvětlení, měření zkusím ještě jednou…

          jinak rozměry postavy jsi trefil přesně…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.