Silnice - Galusky, pásky, tmely a jejich kombinace

202 nepřečtených
  • Manchos

    Ahoj,

    jelikož jsem se stal jedním z uživatelů galusek, chtěl bych vás poprosit o zkušenosti s kombinováním různých tmelů

    na konkrétní galusky. Ve smyslu „mám galusku tu a tu a tmel ten a ten a při defektu ok, funguje“, nebo naopak,

    že daná kombinace není vhodná.

    Stejně tak lepící páska, kterou dělá Tufo. Jak sami upozorňují, u jiných galusek než jejich, nemusí lepící páska fungovat.

    Takže pokud ji někdo používáte a víte, že s určitým typem galdy nefunguje, nebo naopak funguje, budu rád za postřehy a doporučení.

    0 0
    • Vrci  

      Tufo paskou jsem lepil contiky a vitorky. Obě byly na kola co mám v profilu, obě držely jak helvetská víra. Tmel jsem zkoušel svého času tufo do jejich plášťovek i galusek conti, fungoval jen někdy a pokud tak pro nízké tlaky.

      0 0
    • Lukecz  

      Tufo páska drží galdy perfektně, často až moc – při sundávání staré galdy mi občas její spodní část zůstane přilepená na pásce

      Tmel Tufo Extreme funguje dobře, po nějaké dobé (pár měsíců) zratím ale všechen tlak a je u mě nutno znova dolít i bez viditelných defektů (foukám ale před každou jízdou, takže to přisuzuju časté změně tlaku).

      0 0
      • vik  

        Ještě k sundávání pásky: starou z ráfku dostáváš mechanicky? A je to pakárna? Chlapík z Tufa mi posílal na ukázku své přípravky na odstranění pásky a vypadalo to, jako přípravky na odstranění ráfku :-)

        0 0
        • ehvie  

          Starú galusku najprv na niektorom mieste podvihnem a pomocou nejakého ne-ostrého nástroja zvlečiem, to sa celkom dá, treba trochu sily. Problém je zbytok pásky ktorý zostane na ráfiku.

          Ako tak postup je, že zoberiem 200-vku klinec, fén a tú pásku postupne nahrievam féhom a na tú 200-vku natáčam. Pri istej šikovnosti sa páska ako taká podarí takto dať preč.

          Potom nastáva 1/2 – 1 h čistenia ráfku s riedidlom a handrou. Hlavne táto etapa je dosť otravná.

          Tufo predáva asi za 10 euro nejaký roztok na čistenie toho lepidla, bol som zatiaľ krkavý to kúpiť lebo počítam že to bude buď niečo na báze riedidla alebo toluenu (s obomi som skúšal).

          0 0
          • tromboonen  

            Hele a nebylo by jednodušší to lepidlo? Sám galusky nejezdím, ale co jsem viděl jak to dělaj mechoši u profíků, tak to vypadá jednodušejc, odstraňovat netřeba a kdyby, půjde to rozhodně líp..

            0 0
    • Manchos  

      Diky moc vsem za postrehy. V souvislosti s Tufo paskou, stalo se vam nekomu, ze by v tech vedrech, ktera byla, se vam zacalo lepidlo az roztekat a vytekat kolem rafku? Mam od toho zadelanou celou zadni gumu :)

      0 0
    • ZbynekN  

      A jaký tmel používáte pro galusky s latexovou duší?

      0 0
      • Doyle  

        Přidám se s dotazem ke Zbyňkovi, jaký tmel při defektu galusky s latexovou duší používáte, který funguje?

        0 0
        • ehvie  

          Pridám sa aj ja, nakoľko uvažujem o Veloflexoch.

          Ideálne ak by existoval tmel aj na latexové duše a súčasne na butylové duše.

          0 0
          • nooski  

            Jelikož je latexová duše v galdě volně, tak tmel nebude nikdy jistota. Může to zalepit na dojetí, ale taky to může udělat jen bouli a je vymalováno. U Tufa tmely fungují díky tomu, že butylová duše je součástí zbytku, takže Tufáče jsou vlastně skoro bezdušáky.

            0 0
            • ehvie  

              Nevies ci Continental to ma tak isto? Zatial som ho nerozoberal ale GP4000s mi zlty Tufo tmel urcite aspon 1× zachranil.

              0 0
            • tromboonen  

              Jestli to nejsou spíš ty bájné pologalusky.. :)

              0 0
              • nooski  

                Pologalusky neznám, mýty uvádím na pravou míru ;-)

                0 0
              • kubad  

                nejsou, to jen Tufo ojebává že to komplet zavulkanizuje

                0 0
                • nooski  

                  Proč ojebává? Jsou to nejodolnější a nejrovnější galusky. Dají se nejsnáze opravit i nalepit. Taky jsou ale nejméně pohodlné a při nižších tlacích mají vysoký valivý odpor.

                  0 0
                  • kubad  

                    není to už pak klasická galuska :D , ale jinak jak píšeš,

                    po zkušenostech z kvalitníma galdama mě tufo nic nenabídne, snad nizkou cenu no

                    0 0
            • jecnak  

              Zas tim padem se da ta duse po rozparani zalepit, galda zasit a zalepit ten spodni kryci pasek a je opraveno.

              0 0
        • raf007  

          Preventivně žádný. Je to jak píše nooski níže + hrozí průsak tmelu mezi duši galusku, kde vytvoří brusnou pastu a duši totálně zničí.

          Platí pro ručně dělané galusky s latexovou duší – Dugast, FMB, Veloflex ......

          V případě defektu funguje Tufo extreme.

          0 0
          • Doktorzet  

            Zdravím, jakou vozíte záložni galusku pro připad velkeho defektu, který neveme tmel ? Vyčetl jsem , že nejlepší je vozit starou ojetou. Ale bohužel s galdama začínám, tak žádnou nemám. Potřeboval bych aby byla co možná nejmenší a levná, když jí budu vozit v brašně, kde bude zmačkaná(což prý progaldu neni dobrý. Díky

            0 0
            • Vrci  

              Vozím mobil a tmel v lahvičce (cca půl deci) v galuskách nic preventivně nevozím.

              0 0
              • Doktorzet  

                Tak tmel budu vozit taky, mám objednaný tufo galdy, tak jsem vzal tmel extreme. Ale spíš sháním něco do zálohy, kdyby tmel nezabral.

                0 0
            • lunochod  

              Nebude jednodušší telefon na taxislužbu? Nebo mě s kolem nevezme? :-)

              0 0
              • Doktorzet  

                No radši vemu galdu, než platit taxiku třeba 100km :D Jasně přítel na telefonu je poslední možnost

                0 0
                • Delkim  

                  Nejlehčí co je

                  http://www.tufo.com/…jet-lt-160g/

                  0 0
                  • blaf  

                    mohl bys vyfotit jak velka je sbalena? asi tezko se to muze rovnat obycejne dusi, co?

                    0 0
                    • Delkim  

                      no skoro ano :) do zadní kapsy absolutně ok, lze i přidělat suchým zipem na sedlovku nebo pod sedlo

                      vlevo klasická galuska Vittoria

                      vedle Tufo Jet

                      pak rubena duše

                      vpravo Schwalbe Ultralight

                      0 0
                      • Doktorzet  

                        No tak ten rozměr je parádní

                        0 0
                      • blaf  

                        hmmm, asi bych vozil jen tmel a telefon :D okolo komina nevozim ani dusi, jen lepeni

                        0 0
                        • Delkim  

                          když vezu galusky tak mám u sebe tmel i náhradní galusku, jak si do kapes nervu tyčinky/gely/žrádlo tak je mám furt prázdné :)))

                          0 0
                      • Hroch obojzhivelnyj  

                        Kdyz to obalis svacinovou folii, tak je udrzis v cistote a nebo se ti neprodrou v brasne.

                        0 0
                      • mr.ricardo  

                        Mazes tu nahradni galdu lepidlem nebo ji vozis suchou, staci to na dojeti?

                        0 0
                      • vik  

                        Ještě jsem koukal, že triatlonisti za louží vozí jako „spare tubular“ dráhovku od Tufa. Méně než 125 g.! :-)

                        0 0
                  • Doktorzet  

                    Na ní jsem taky koukal, ale je poměrně drahá.

                    0 0
    • lunochod  

      Řeší se u galusky směr otáčení, nebo je jedno jak to nalepím? Mám Elite Pulse a nikde není nic vyznačenýho ani se nepíše v návodu. Co koukám na fotky tak většinou to všichni lepí nápisem na pravou stranu :-)

      0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        To je pokud vim spravna praxe i u plastu, napis napravo k ventilku= u galdy automaticky, u plaste se to hodi kdyz clovek hleda jestli pricina defektu nevezi porad v plasti.

        0 0
    • vrkal  

      Jakou max. šíře galusky můžu dát na ráfek šíře 20mm (měřeno z vnější strany)? Respektive mohu tam dát 25mm?

      0 0
    • Delkim  

      jak je ten žlutý preventivní tmel TUFO, lze se stejným očekávaným výsledkem použít i klasické „mlíko“ co používám na bezduše?

      0 0
      • jecnak  

        ano

        0 0
      • Doktorzet  

        Jo, někde na zahraničním serveru byl test, které mlíka fungují a které ne. Pamatuji si, že nefungovalo cafelatex. Používám ho na mtb, tak jsem si koupil lahvičku toho tufo s to funguje, zrovna v pátek sem píchnul a zatáhlo se to v pohodě.

        0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Řešíte nějak lepidlo, které časem leze ven na boku po nalepení galdy tufo páskou?

      0 0
      • JFtryall  

        Ja ne. Trosku to obrat a pohoda. :-)

        0 0
      • jecnak  

        Jop. Uz nepouzivam Tufo pasku, ale normalni lepidlo. Levnesi, lepe drzi, netece z nej svinec.

        0 0
    • mr.ricardo  

      Jednu galdu jsem nalepil na Tufo pasku, chtel jsem to zkusit, ale po cca mesici zacalo predni kolo vydavat takovy otravny vrzavy zvuky. Nejdriv v jednom miste, po chvili prakticky po celem obvodu. Po par jizdach uz jsem to nevydrzel a zacal patrat :) Rozlepuje se ta paska od sebe. Ta vrchni bila vrstva drzi pevne na galusce, spodni pruhledna pevne na rafku, ale rozlepuji se ty dve vrstvy od sebe a za jizdy, jak se kolo zatezuje a odlehcuje to dela otravny vrzavy zvuky. Uz jste se s tim nekdo setkal, podelal jsem neco ja pri montazi, stara paska, nekompatibilni plast (Conti s bavlnenym tkalounem jako Tufo)? Ze se vymelu se ani tak nebojim, ale ten zvuk je k zblazneni a rad bych vedel, co je spatne ;)

      0 0
      • Barak  

        Nic podobneho nepozoruju.

        0 0
      • Petr Ch  

        Tohle může nastat z hodně důvodů.Jestli to dělá po tak krátké době od nalepení,tak je možné,že je špatná páska.Nebo když jsi lepil,tak byla málo nahuštěná galuska,vznikla tam „kapsa“,která se teď rozšiřuje.Asi bych zvolil vylučovací způsob,tedy sundal stávající rozlepené pásky a dal novou-nic jiného Ti ani nezbývá.Pokud by se to znovu rozlepilo,tak vyzkoušet jinou galusku.Píšeš,že je to Conti,dost možná máš nějakou bramboru typu Gatorskin,nebo Giro.Nasadils před montáží galusku na ráfek,nahustil a pak ji tam nechal alespoň několik dní?Je ale divné,že se to rozlepuje mezi těmi dvěma vrstvami a ne na tkalounu,nebo ráf­ku.

        Jinak osobně lepím galusky výhradně lepidlem.Svého času jsem Tufo pásky zkoušel a neosvědčilo se mi to.Co se přímo mně osobně odlepila páska,tak to bylo na zimáku,tedy za jízdy v soli a marastu,prostě to zateklo mezi pásku a ráfek a po celém obvodu se to odlepilo.

        Že se vymelu,to bych se na Tvém místě bál,zvlášť pokud je to na předním kole.

        0 0
        • mr.ricardo  

          Jo, je to Conti Gatorskin, chtel jsem neco odolnejsiho. Odpoledne jsem ji strhnul a byly tam rozlepeny kapsy, ty dve pasky od sebe. Ale jinak galda drzela jak pribita, takze asi svliknuti nehrozilo. Jen to delalo ty pazvuky, jak kdyz vrzou boty. Nahustil jsem ji na cca 8bar, nevim proc tak blbe chytla. Blby je, ze se ted neda uz asi prilepit na lepidlo, protoze i kdyz strhnu tu bilou pasku z galdy, tak tam zustane spousta lepidla. Zitra koupim novou pasku a udelam druhy pokus. A priste uz nebudu experimentovat a budu lepit lepidlem.

          0 0
          • Petr Ch  

            Pokud budeš znovu lepit na Tufo pásku a máš ráfek širší jak 22mm,tak kup širší verzi pásky-tedy 22 mm.Jinak pokud odstraníš pásky jak z ráfku,tak z galusky,tak to jde dát na lepidlo-vlastní zkušenost.Já jsem tenkrát jen odstranil pásku,lep z ráfku,na tkalounu jsem lep nechal,nanesl lepidlo a absolutně bez problému.

            0 0
            • mr.ricardo  

              Aha, tak to je dobra zprava, nalepim to lepidlem a bude po starostech.

              0 0
              • jecnak  

                Resil jsem podobne problemy jako jsou vyse popsane. Taktez potom, co jsem zacal lepit lepidlem, tak mam po problemech. Mrkni nekam na youtube, jak na to. Trochu te vydesi komplikovanost a zdlouhavost, tak se pak mrkni jak to delaj profi mechanici a delej to podle nich. Vic vrstev a dlouho cekat mezi aplikacemi atd je potreba jen u prvniho nalepeni cx galusek, pak se to uz da trochu sulit. U silnice neni treba se s tim tak parat.

                0 0
                • mr.ricardo  

                  Zadni mam nalepenou conti lepidlem, uz jsme to tu nekde probirali, chtel jsem tu pasku zkusit :) tak muzu rict, ze nic moc :)

                  0 0
                • gemini  

                  Na čem máte nasazený kolo, když na ráfek nanášíte lepidlo? Používáte centrovací stolici, nebo nějakou starou vidlu? Nějak si nechci představit manželčino nadšení, když uvidí, jak si v bytě hraju s ráfkama, galdama a smradlavým lepidlem:-)

                  0 0
                  • jecnak  

                    Delam to v garazi nebo venku v centrovaci stolici.

                    0 0
                  • mr.ricardo  

                    V predsini a otevru okno v koupelne do svetliku, takze jde smradek ven. Namazu to v ruce a pak mam udelany hacky na ktery to povesim.

                    0 0
      • spedy  

        Taky jsem měl stejný problém plus pootočení galdy a vzápětí ustřižení ventilku plus vyvzlínaní pásky na bokách. Ještě před pěti lety páska bez problémů. Přešel jsem na lepidlo ( jistota ) a zas taková věda to není ;-))

        0 0
      • Vrci  

        Zvuk mužů potvrdit. Zatím se ozve při zatížení v místě ventilku. Krátkodobě pomůže pohnout galuskou do stran (tam a zpět). Teď mám nalepené Vittoria. Z pod galusky mi lepidlo leze taky. Starší pásky (extrém, balené bez cívky) to nedělaly.

        0 0
    • Alhas  

      Já mám galusky 26 roků a toto se mi ještě nestalo.Nalepil jsi tu lepící pásku dobře.Jakou průhlednou vrstvu myslíš.Ta měla také přijít pryč a na ráfku zůstane jen jedna vrstva.Jinak nevím.

      0 0
      • mr.ricardo  

        Mozna nejaka starsi verze byla jen jedna vrstva, ted je paska dvouvrstva, pruhledna jde na rafek, na ni je vrstva bily a ta jde na galdu.

        0 0
    • tromboonen  

      Zdravím, z Čajny dolezl vánoční dárek = karbon 45 mm galda kola od Lightbicycle, takže začínám řešit co na ně obout a jak to nalepit.

      Jsem galuskovej panic, znalosti jen teoretické…

      1. Lepení, co jsem čet, pásky tečou a patlaj se na ráfky, to nemusím, takže lepidlo. Je potřeba origo (tuším od Vittorky nějaký je), nebo stačí chemopren? Ruce úplně volšový nemám, teoreticky to mám nastudovaný, tak to snad pujde
      2. Špalky na karbon – u výrobce měli jenom modrý, to mi na kolo nesmí, navíc za 15 doláčů kdoví jak dobrý… jsou nějaký univerzální/dobrý? Do Alp se moc často nedostanu, tak nemujsí být extra agresivní, ráfky maj něco, čemnu říkaj „New high TG resin, it will provide better braking surface performance than basalt braking surface“… whatever that means..
      3. Galdy = šířka ideálně 26–27 mm, co nejvalivější a béžový boky, je na výběr z Vittorek s Graphenem, Challenge, nebo nějaký exotiky typu Dugast? Možná ZIPP něco má? Asi hedvábí a latex duše, možnost rozpárat a zalepit kdyby něco… nějaký obecný rady?

      Dík

      0 0
      • jecnak  
        1. Vittorka dela lepidlo za 80,– v tube. Tuba staci na par kol. Decathlon
        2. Cerny Swiss Stop (Black Prince) – lepe brzdi a vic zerou rafky. Zlute Swiss Stop (Yellow King) – mene brzdi mene a zerou rafky.
        3. Vittorky pry dobre drzi na mokru – vyrazne se za posledni roky zlepsili – graphene? Challenge nejsou spatny. Letos maj novinku v nejakym lepsim hedvabi, ale pocitam, ze v CR nesehnatelne.
        0 0
        • tromboonen  

          Dik, podivam se po tom…

          0 0
        • tromboonen  

          BTW Tuba staci na par kol i s tema 3+ vrstvama pred nalepenim?

          0 0
          • jecnak  

            3 vrstvy jsou pro CX, kde je potreba fakt perfektni adheze mezi rafkem a galuskou. Na silnici to tak prozivat nemusis. Mozna napoprve aspon natri galdu a nech zavadnout a pak natri rafek a nasad. Koukal jsem na Youtube jak to resi profi mechanici a ty jen napatlaj rafek a nahodi suchou galusku.

            0 0
            • tromboonen  

              Já zas viděl zdrsnit a odmastit novej ráfek, pak nechat postupně zaschnout tři vrstvy lepidla aby to mělo základ a pak na ráfek i na galdu a po zavadnutí nalepit… u silničních mechošů…

              0 0
              • Hroch obojzhivelnyj  

                Ja to delal presne dle navodu Conti lepidla (na stary retro) a tak nejak akorat to vyslo nebo skoro vyslo. Myslim ze to bylo 1 vrstva na rafek, jedna na galdu, nechat 24h a pak cerstvou vrstvu na galdu i rafek a nasadit (uz presne nevim) Neboj se toho, neni to takova veda ani napoprvy, na lepidle se to da i trochu porovnat. Akorat teda gumovy rukavice pritel cloveka. Nezapomen nechat vytahnout nejdriv na sucho, ne na plnej tlak, aby se nezatotocily do strany. Nebo si to nech nalepit, kdyz sou za 2 litry kus, to bych mel taky napoprvy obavy..

                0 0
                • tromboonen  

                  Dik, já to dám, něco jsem se nalepil, jde jen o to vyfiltrovat koniny… odmaštění a zdrsnění chápu, „prepreg“ taky, jediný, co mi vrtá hlavou bez předchozí zkušenosti (i když asi by se to po fuck upu dalo vždycky strhnout a začít znova) je jestli to dělat striktně jako kontaktní lepidlo (dotek a konec), nebo radši aplikovat než to úplně zavadne, korigovat případný nerovnostě a pak to nechat uschnout, vs nechat to uschnout, zkusit to trefit a když ne, step one…

                  Co vím o kontaktních lepidlech, tak na komplexní plochy (což kruh v kombinaci s okamžitým kontaktem je) má člověk na výběr, buď to zkusit suchou metodou, jednou a dost, nebo trochu šidit, prdnout to tam dřív s tím, že jako kdyby to bylo úplně mimo, tak se to dá ještě zachránit… a kolikrát když tam to kontaktní naprdíš a necháš uschnout, tak to taky drží… jak kdy…

                  tak hrozí akorát, že zpanikařím a nalepím to křivě a budu to muset servat a začít znova, plus jedna tuba lepidla, to se dá akceptovat myslím?

                  0 0
                  • mr.ricardo  

                    Doporucuju tu druhou vrstvu, tesne pred nalepenim, nesetrit lepidlem. Kdyz das jen lehkou vrstvu, okamzite se to chyti a uz s tim nehnes. Kdyz se trefis na prvni dobrou, tak je to v pohode, ale to bys musel lepit denne :) Kdyz namazes vic, tak to lepidlo nestihne vyvzlinat a je mozny to pri lepeni korigovat.

                    0 0
        • tromboonen  

          U těch Challenge P-R jsou verze Ultra, ty jsou z hedvábí, SC, ty jsou z plátna a PRO, ty jsou z něčeho, čemu říkaj Super poly, informací málo, ale vypadá to na plátno nebo něco umělýho s tím přírodním kaučukem jako pláště.. informací málo, na eshopech se verze většinou neuvádí, Bike 24 maj jenom ty PRO, bikeinvest, který challenge hodně prodává, má ale tři druhy za různou cenu, i když mají stejný popis i fotky, nejspíš půjde o ty tři, od cca 1470 přes1800 ař po 1880… kdybych chtěl ty hedvábný, asi si to s nima telefonicky domluvím najistotu, berou je stejně až po objednání.

          Na fotce u výrobce to vypadá, že i ty hedvábný by měly mít na boku nějakou „gumu“, ne jen více méně holý hedvábí, což mě odrazuje (spolu s cenou) od Dugastek a fmb… ty nejlevnější PRO by měly být podle fotek materiálem a odolností odpovídat té plášťové verzi, ta je fajn a odolná…

          Máš srovnání mezi galdama plátno s gumou a hedvábí s gumou případně bez?

          0 0
          • jecnak  

            Ja na ne akorat koukal vloni na Eurobiku a ani tam z nich nic moc kloudnyho nelezlo. Pry jsou proste vic supple a tak vubec. Jizdni zkusenosti nemam. Vcelku spokojene vozim Schwalbe Pro ONE HT 25mm.

            0 0
            • tromboonen  

              Takže jsi měl v ruce ty „silk“ Challenge PR? Na fotkách ty boky vypadaj bělejší, takový béžový ve srovnání s těmi PRO nebo plášti, ty jsou do oranžova… mě jde spíš o to, jestli je to aspoň pokrytý nějakou tou gumou aby se to úplně jednodušše neprořízlo.. bylo to gumový? Jo a netušíš, jestli jsou Challenge galusky opravitelný (daj se rozpárat, zalepit, zašít)? Prej to u některejch značek nejde, asi nějak jinak spojovaný/zali­tý/zalepený at­d.

              Jasný, z Italů aby informace člověk doloval… no i takovej Dugast nebo fmb maj na stránkách úplný hovno, Dugast webovky jak z roku 95, ale Ti si to asi můžou dovolit…

              O těch hedvábných obecně všichni básní, tak mě to láká zkusit, ale zas bych nechtěl, aby to bylo extra zranitelný…

              0 0
              • jecnak  

                Silk byly opravdu svetlejsi, ale jestli byla bocnice nejak impregnovana uz si fakt nepamatuju. Kazdopadne jak Challenge, tak Schwalbe jsou normalne opravitelne galdy. Tufo opravit nejde – zas tam lepe funguje tmel. Challenge (Strada) jsem opravoval – lepil dusi, Schwalbe Racing Ralph jsem menil celou dusi za jinou, Schwalbe Pro One lepil dusi.

                0 0
                • tromboonen  

                  Asi půjdu do Challenge, ještě se jich poptám který verze maj a jestli maj nějaký srovnání, i kdyby jen pohmatem… nejaka guma na tom bude, podle fotek i podle toho, že všechny verze vážej oficiálně stejně..

                  S tím tmelem, zatím je to teorie, začnu je jezdit až v létě, ale na latex duších funguje hůř? A předpokládám nedávat jej tam preventivně, ale jen vozit s sebou a použít až po defektu? Kterej tmel nejlepší pro tohle použití?

                  0 0
                  • jecnak  

                    Latex duse, zvlast v Challenge galuskach, kde jsou ty cervene sprcky, maji velmi tenkou stenu, takze tmel ma velke problemy dirku zacelit. Tmel uz v galuskach vozim preventivne – Notubes. Zatim asi funguje a nebo jsem od te doby mel stesti. Letos zas doleju.

                    Vozim s sebou jeste samolepici fleky – pokud tmel nedrzi, prelepis flekem galdu zvenci a chytne se to da se s tim nouzove dojet. Pripadne muzes vozis Tufo Jett 21mm – ma 160g a je velka asi jako vetsi duse. Kazdopadne galusky se neprekladaji o 180st, neroluji do rulicky a co nejmene ohybaji!

                    0 0
                    • tromboonen  

                      A sakra, jsem zapomněl, že tam nejspíš budou ty červený měchýřky, s těma mám blbou zkušenost, ale v galusce snad jsou uzavřený dost pevně… akorát ten tmel, nebudu to asi jezdit moc pravidelně, takže bych nechtěl aby to tam zasychalo, ze stejnýho důvodu jsem vyloučil bezduše na CX, zkusím bez tmelu a lahvinku s sebou a uvidíme, na defekty moc smůlu nemám a ty PR jsou alespoň v pláštích fakt odolný…

                      0 0
                      • well  

                        Tmel ti v latexové duši fungovat nebude nikdy. Jak se v ní udělá díra, tak se trhá. Když píchneš a nemáš náhradní galdu, tak jsi dojel.

                        Lepení galusky na lepidlo je docela pakárna. Není vůbec problém zadělat brzdnou plochu ráfku. Srovnat galdu je už vyšší dívčí. Tufo páska je zlatá.

                        Jestli chceš, rád za lahev dobrého vínka přenechám plechovku 250 g. Vittoria Mastik One.

                        0 0
                        • tromboonen  

                          To s těma dušema, že by se trhaly, kor v galdě, kde jsou pevně zafixovaný, to nevim nevim… latexky vozím na všech zápletech už pár sezón (v pláštích, road a CX) a píchá se to i lepí normálně, tmel samo nepoužívám… Ječňák psal, že latex duše v galuskách zalepoval (po rozešití), tak asi tak dramaticky se netrhaj…

                          0 0
          • Smazaný účet  

            A na Veloflex Vlaanderen 27mm ses díval?

            0 0
            • tromboonen  

              Díval, na druhý pokus, viz níže… připadaj mi podobný, je to z plátna, ne z hedvábí, ledažeby ta latex duše v nich byla výrazně silnější než v těch Challenge… to by mohla bejt teoretická výhoda… tys je jezdil?

              0 0
              • Smazaný účet  

                Nejezdil. Ale při hledání, zda existuje nadějná galuska v nadějné šíři jsem našel pár recenzí na ni a celkem to dost chválili – odolnost, grip, valivý odpor, nájezd na galdu průměr 3–3,5k km na zadku. Nic o naprd duši jsem se nedočetl, tak to zkus taky pogooglit. :)

                0 0
                • well  

                  Ještě k tomu hedvábí. Koukni se na max. tlaky u hedvábných galusek. Jsou spíš pro lehčí váhy. Vittoria je tuším nevyrábí vůbec.

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Ale bavíme se o 27–28 šířce, tam i pro road použití platí a jsou lepší nižší tlaky… i pro vyšší váhy.. ty challenge maj třeba 5–12 bar, tipuju, že bych byl někde kolem 6 a vyžle nejsem.

                    0 0
                • tromboonen  

                  No právě že do hloubky to recenze moc neřeší, že by třeba někdo pitval jakou nebo jak silnou to má duši… a porovnat to by znamenalo aby někdo jezdil/píchal/s­pravoval obě, a to už je sci-fi :)

                  Jinak ty Vittorky uváděj podobný nájezdy, Challenge bych věřil taky, podle toho jak se chovaj ty tlustý pláště od nich, jen s těma jejich červenejma extra tenkejma latex dušema mám špatný zkušenosti, ale to mohla bejt náhoda a většina těch problémů u galdy nenastane, jen jak psal Ječňák na funkci (tmelu při defektu) by to mohlo mít vliv…

                  Ještě to progooglim, zatim se klonim k Challenge a dumám jestli zkusit hedvábí pro ten pocit, nebo jít do jistoty gumajzla umělýho, budou to sváteční kola, chtěl jsem něco radikálně jinýho než různý hlíny co mám, tak možná půjdu stejnou cestou i u obutí ať to stojí za to.

                  0 0
                  • mrozu  

                    Pitval jsem Veloflex Carbon, což je šířka 23 a duše je tam extra tenoučká.

                    0 0
      • lunochod  

        Nevím co máš za obruče, jen bych zmínil že některý galdy mají víc materiálu v oblasti ventilku, tak to chce ráfek s vybráním, jinak je riziko že to bude házet v radiálním směru.

        0 0
    • tromboonen  

      Tak jsem trochu probádal fóra a recenze a o moc chytřejší nejsem.

      Mám kritéria: 27–28 mm, co jevyšší TPI/co nejlíp jedoucí, latex duše, měkká směs resp. dobrý handling a nějaká ta ochrana proti defektění/víc materiálu… jo a béžový nebo bílý boky, asi blbost, ale prostě se mi to líbí.

      Do užšího výběru postoupily:

      Name,width g/TPI tube casing protection link price

      Veloflex Vlaanderen 27mm 300/320 latex Compressed Pes/Co corespun Calicot puncture resistant layer http://www.veloflex.it/…aanderen.asp?… 2200 CZK

      1800 B24

      Challenge Paris Roubaix Ultra S 27 mm 330/? latex silk Double pps http://www.challengetech.it/…tra-s-092/en 1880?

      Challenge Paris Roubaix SC S 27 mm 330/320 latex Corespin cotton Double pps http://www.challengetech.it/…-sc-s-079/en 1800?

      Challenge Paris Roubaix PRO 27 mm 330/300 latex Super poly= kaučuk jako u open gum Double pps http://www.challengetech.it/…x-pro-006/en 1500?

      1500 B24

      Vittoria Corsa G+ 28 mm 360/320 Latex ? Corespun K, cotton? Y, plus sidewall protection https://www.vittoria.com/tire/corsa/ 1970?

      1700 B24

      S-Works Turbo Hell Of The North 28 mm

      325/290 Latex ? Y 2200?

      0 0
      • tromboonen  

        (blbě se sem kopíruje tabulka)..

        Zatím se kloním k těm Challenge, s jejich plášťovou verzí jsem spokojenej, akorát v obchodech nerozlišují mezi těmi jednotlivými verzemi, ta nejlepvnější má na bocích plátno s kaučukem, asi jako plášť, to hodně vydrží… ta nejdražší má casing z hedvábí, nevím, jestli je stejně pokrytý tím kaučukem, nebo více méně holý jako u dugastek a spol..

        Vittorky jsou nejtěžší (a nejširší), nakonec mě nezaujaly, nejsou o nich nikde podrobné info kromě marketingových keců

        Spešly jsou údajně vzdáleně od dugasta? u nás a poblíž nesehnatelný, taky out

        Veloflex cca podobný jako ty Challenge, challenge vypadaj líp

        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Tvl tobe by ty Challenge meli dat zadarmo co ses jich tu napropagoval.

          0 0
          • jecnak  

            +1

            0 0
            • tromboonen  

              Jo ja vim, sorry kluci, prostě jsem měl štěstí a ty jejich pláště mi fakt sedly (narozdíl od duší a užších závodních variant) a vypadaj i jsou dost odolný… dneska už si dávám pozor, abych je tady moc nezmíňoval :) v kombinaci s tím, že galdy jezdí málo lidí a většina z nich u nás 23 nebo míň nabušený tufo a konkrétní poznatky o těch pěti nebo šesti co by se vešly do výběru mi nikdo neposkyt ani jsem je nedohledal jinde, tak jsem se přichýlil ke značce co znám a co mě uspokojila, je to konzumní chování uznávám, ale zatím jsem tady nebo jinde nedostal konkrétní návrh nebo zkušenost s ničím jiným, natož tak srovnání… a holt prostě ty black and tan, je to pitchovina uznávám, ale i na škodivku z padesátejch let jsem dával fake bílý boky na moderní pneu spíš než bych zkousnul původní (nesehnatelný a navíc nebezpečný) gumy… kua dyk řikám, že je to projekt „pro radost“.

              Ale kdyby mi někdo dal konkrétní info že jako Vittorka nebo Veloflex v tý kategorii o X procent lepší a odolnější než třeba ty Challenge tak to beru, v galdách jsem fakt nepolíbenej, ale ono to spíš vypadá, že je to záležitost a) profi teamů co testujou a maj svý tajemství a často to pak přemáznou fixkou aby se neřeklo že nakonec je lepší někdo jinej, nebo b) hobíků co si stojej za svým výběrem jako nejlepším, prostě galdy mezi spotřebitelema jsou marginální záležitost a podle toho vypadaj informace o nich… tak holt hádám na základě specifikací a nechtěně se přikláním k tomu s čím mám zkušenost a co vím, že vypadá dobře, ale nikomu to netlačím samo…

              Na těch eroickejch vejletech (myslím ne přímo retro, ale prostě po těch šotkách) po Strade Bianchi si nějaký predominantní modely a značky gald nezaznamenal, Hrochu? Ty Challenge se tam aspoň podle marketingovejch keců hodí (já vim, sorry).

              0 0
              • jecnak  

                My galdy od Challenge doma mame nalepeny, konkretne 25mm Strady (mmj po paru Schwalbe Pro One HT, Vittoria Rally a FMB Slalom). Ve finale to bude vsechno od tehle znacky podobne. Krome jejich 66tpi levnych plastu na gravel. Byt tebou vezmu klidne 25–27 a vozim se po peknym asfaltu, kam silnicni galusky patri. Ze vidis galdy na klasikach v zavode je krasny, ale tam je to uplne z jinych duvodu, nez je budes mit ty. Navic ti nejspis nepojede vecne za zadkem servisni motorka a v aute sef s teamovym rozpoctem.

                0 0
                • tromboonen  

                  Jasny, souhlas, jen když už jsem se dostal do galdový kategorie (by choice and curiosity), tak se nechci nechat dotlačit do a) minulosti: úzká užovka nabušená na sto pro, jako že to jede, b) něco na tréning, hlavně ať to nepíchne etc… aniž bych chtěl polemizovat s Vašima zkušenostma, já jsem na tom heavy end of spectrum, jako že both heavier a heavier použití, tak asi na kila, ale hlavně Ty jedeš na výkon, aero, rychlost, endurance… já z toho tak akorát na tu endurance a za každou úlevu jsem rád, tohle není na závody, prostě alternativa k plášť nebo bezduš řešení v kombinaci.. jo, asi to nebudu s tema ofroad segmentama prehanet, ale furt se budu klonit k tomu allround/heavy duty použití, ne dojet autem na perfektní asfalt a tam jezdit dokola, třeba to nevyjde, uvidíme, kdybych koupil další hliníky na pláště tak to bude stejný jako co mám.

                  0 0
              • Hroch obojzhivelnyj  

                Nahore to melo pokracovani, ktery se nezobrazilo: Statistika tymu World Tour z Down Under- 8× Conti, 6× bezovy Vittoria, 1× Specialized, 3× neoznaceny (z toho 1× nejspis Vittorky). Precti si posledniho The Secret Pro na Cycling Tips, Ono to asi ma duvod, plaste ti zavod nevyhrajou, ale muzou ho prohrat…

                Na erotickym vylete po Strade bianche jsem Challenge (plast) opravdu zazanamenal, pac ho tam Jecnak cvaknul, nacez pouzil par eroticko anatomickych vyrazu a zavolal si odvoz, ze na to kasle a na stradu uz ho nikdo nedostane :-) o neco pozdeji je hodil po hrochovi, ze uz ho ty defekty nebavi, tak jsem jednu dojizdel na podzim na predku (1 defekt zas asi po 2 letech na Conti). Ale ono jsme tam nikoho nepotkavali. Se pak podivej na nejakou tech galerku z klasik a kdo nejvic pichal a padal.

                0 0
                • jecnak  

                  To nebyl riznuty Challenge, ale nejaka bezdus od Schwalbe. Proste kombinace 14mm rafku a uzkych plastu nic moc.

                  0 0
                • tromboonen  

                  Myslíš tohle? "Turn on the TV during a rainy race and look for teams crashing more than seems normal. It’s surprising how bad tyres can be. A few years back, you could guarantee that anyone with Vittoria tyres would never win a rainy race. Good news for those Vittoria-sponsored teams is that they’ve improved a lot and are pretty good now, among the best, even. Remember the wet Paris-Nice stage a few years back when the Sky guys kept crashing? They were on Veloflex, if I recall correctly, but they switched shortly thereafter.

                  In the rain, no brand is even close to the quality of Continental. No wonder Sky now just buys them (or used to) instead of having a bad tyre sponsor."

                  Tak z toho moc chytrej nejsem… Vittorky byly blbý, ale už jsou lepší a proto si Sky kupuje Contíky, jo a Veloflexy ne, jenže to byly nějaký úzký šlupky, ne ty co po nich koukám…

                  0 0
                  • jecnak  

                    Problem je, ze Conti ma pro teamy jiny material. To co se ti dostane do ruky je uplne neco jineho. Stejne to muze byt i u jinych vyrobcu. Bohuzel tohle je stejne jako na CX. Tam to jde tak daleko, ze FMB nebo Dugast udela nekolik specialnich paru pro jednoho jezdce.

                    0 0
                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    Jako myslis ze kdyz uzky slupky klouzou, ze siroky budou lepsi? Si myslim ze kdyz pulka profipelotonu jezdi na Conti a druha pulka na Vittorkach, ze to o necem svedci (a malokdo je ma jako ofiko partnera, si to proklikej.). Spis mi prijde treba zajimavy, ze specialista na klasiky Quickstep sponzorovanej komplet Speslem jezdi nebrandovany gumy. Bora jezdi spesly. A to se rika ze Specialized pretah dva klicovy inzenyry z Conti, a pak se dramaticky zlepsily jejich vysledky v testech. Bych na tvym miste sel do Vittorek, delaj je v 25 i 28. V testu valiveho odporu ted vysla jako nejrychlejsi guma vubec.

                    Ale ja myslim ze ty budes stejne nejspokojenejsi na Challengich ;-)

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Asi budu, no…

                      0 0
                      • tromboonen  

                        Tak překvapení… skončil jsem na Vittorkách Corsa G 28 mm.

                        Volal jsem do bikeinvestu,protože na stránkách maj dva druhy Challenge Paris Roubaix a různý ceny s absolutně stejným popiem, bez určení verze, co je co a jestli je něco z toho ta verze SC s hedvábím… borec netušil, prej koukne na stránky dodavatle, nic, prej se zeptá dodavatle, zavolá zpátky… do tejdne nezavolal. Plus mě malinko odrazovalo, že tam jsou ty tenoulinké červené duše…

                        Tak když nemaj o moje čtyři klacky zájem, tak jsem šel jinam, Vittorky ve 28 mm u nás taky nic moc dostupnost, už jsem objednával u kupkola, ale pro srandu jsem nacvakal stejný nákup i do bike24 a wiggle (2× galda, tmel tufo a 4× swiss stop žlutý)… u wiggle doprava zdarma a cena cca o 1k levnější než na kupkole před dopravou, slušný…

                        0 0
                        • Hroch obojzhivelnyj  

                          At slouzi a at neriznes/nepichnes :-)

                          0 0
                        • Smazaný účet  

                          Co jsem prolézal recenze, tak ty byly hodnocené velmi dobře. Jen se zeptám, možná mylně..... Tufo tmel a latexová duše?

                          0 0
                          • tromboonen  

                            No někdo říká, že se na latex duše tmel nechytne vůbec, někdo že občas jo… lít to tam preventivně nechci, tak jsem vzal extreme, že to v případě defektu zkusím… Ječňák tako doporučoval v kombinaci se samolepící záplatou zvenku…

                            Někde jsem taky zaslech, že je rozdíl mezi složením/tím jak reaguje/schne tufo extreme a „obyč mlíko“, ale nějak jsem to nepochopil co by mělo být lepší pro tohle použití.

                            0 0
                            • Delkim  

                              Ten Extreme tmel zalepí i díry, na které se jiná „mlíka“ nečapou, vyzkoušeno a potvrzuji!

                              Jen kup vždy co nejvíce „čerstvý“, časem ztrácí účinnost (tuhne i v neotevřené tubě). Rozhodně ho nekupuj někde v krámě, kde nevíš jestli se tam neválí půl roku i déle…

                              Průběžně mění jeho složení. Lze použít před důležitým závodem i preventivně, vydrží pak „fungovat“ asi měsíc. Lze to prodloužit následným naředěním klasickým „mlíkem“.

                              btw já teď koupil Vittoria Corsa Speed G+

                              0 0
                              • tromboonen  

                                Nj, koupil předem a bude jako záloha, tak až to bude tuhý vyměním… a použils jej někdy na latex?

                                0 0
                                • Delkim  

                                  Hele ani nevím, asi jo :)

                                  Mrkni sem do recenzí, perou to tam a zalepí to skoro všechno.

                                  http://www.wiggle.co.uk/…yre-sealant/

                                  0 0
                                  • tromboonen  

                                    No málokdo tam píše jaký galdy má, ale jeden prej otestoval na starý veloflexce a drželo – a ty latexový duše maj, takže asi jo…

                                    0 0
                                    • well  

                                      Já jsem Tufem nezalepil nikdy nic. Když jsem zvedl tlak, tak to vždycky vylítlo. Nebylo to ani na dojetí. Se záplatou by to ale na dojetí fungovat mohlo. Místo tmelu Tufo teď vozím Vittoria PitStop, ale jestli funguje netuším. Corsy jsi koupil dobře. Čím je budeš lepit?

                                      0 0
                                    • well  

                                      Já jsem Tufem nezalepil nikdy nic. Když jsem zvedl tlak, tak to vždycky vylítlo. Nebylo to ani na dojetí. Se záplatou by to ale na dojetí fungovat mohlo. Místo tmelu Tufo teď vozím Vittoria PitStop, ale jestli funguje netuším. Corsy jsi koupil dobře. Čím je budeš lepit?

                                      0 0
                                      • Delkim  

                                        Já to lepit nebudu, od toho je cyklo servis :)

                                        0 0
                                      • tromboonen  

                                        No zkušenostě jsou různé… o tom pitstopu jsem taky uvažoval, ale je to větší piksla a rovnou to i fouká… na druhou stranu to nezaschne (snad)… lepit budu Vittoria lepidlem, jestli to bylo na mě.

                                        0 0
                        • mr.ricardo  

                          S tema Yellow kingama jsi mozna udelal chybu ;) Black prince brzdi lip a hlavne brzdi jakz takz i za mokra, tak preju hodne suchych kilometru :))

                          0 0
                          • jecnak  

                            To je neco za neco. Zase min zerou rafek.

                            0 0
                            • tromboonen  

                              Presne tak jsem to myslel, ve srackach jezdim malo i na hlina kolech, takze svatecni karbóny se do nich podivaj jeste min… akorat jsem koukal, ze tech zlutejch je vic druhu, byly tam nejaky Race, ale tusim u nich bylo napsany 2011, tak jsem vzal ty druhy…

                              0 0
                              • mr.ricardo  

                                Pockej, az te to nekde chytne, pojedes z kopce jak namydlenej blesk :) dvakrat jsem se zlutejma zmoknul trochu dal od domu a musely pryc. Jecnak ma pravdu, trosku vic brousej, chce to je aspon jednou tydne ocistit, ale alespon se s tim v mokru da trochu normalne jet.

                                Jinak RacePro jsou campa a FlashPro shimano, u ty campy by to melo byt do roku 2011 jeden typ, a od roku 2011 vys druhy typ.

                                0 0
                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    http://www.cyclingnews.com/…kes-gallery/

                    FMB Paris Roubaix, Continental Competition RBX 25mm, Vittoria Corsa Control 28mm.

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Challenge nikdo? :)

                      0 0
                      • well  

                        Kup si ty Veloflexy Vlaanderen 27mm. Dle testů jsou to top galdy a pak poreferuješ a hlavně je změříš. Já mám teď nový Vittorky Rubino Pro 25mm a snesl bych širší, ale než je sjedu, tak bude půlka léta pryč.

                        0 0
                        • tromboonen  

                          No o těch se někde psalo, že kloužou, teda ne přímo o Vlaanderen, ale znáš to… pořád si házím korunou mezi Ch a V :)

                          0 0
                          • ELx  

                            Ty než se k něčemu rozhoupes, tak uz dávno budou bezplastaky…

                            A tyhle ti zbydou akorát tak na kriplkaru :D

                            0 0
                            • tromboonen  

                              Nene, zaplety mam, takze rozkaz zni jasne, ve stavajicich –15 to pravda neresim nijak urgentne, ale do jara budou nalepeny, at uz budou jakykoli, taky se musim zbavit prebytecnejch zubu co jsem vzal kvuli tady kolegovi a chci je aspon vyzkouset :)

                              0 0
                          • well  

                            To psal jeden trouba v zahraničním fóru, kde ho pak několik lidí rozebralo. Netřeba věřit všemu co se kde napíše. Taky jsem to položil na mokru na FMB SC Carbon 25mm a to byla úžasně lepivá směs. Když je někdo nemehlo, tak ho žádná galda nezchrání :-) .

                            0 0
              • Hroch obojzhivelnyj  

                https://cyclingtips.com/…ech-gallery/

                Tady mas co se jezdilo letos na Roubaix.

                0 0
    • well  

      Ještě si tam můžeš přidat Dugasty 25mm. Jsou hodně široký.

      Já bych byl pro Vittorky Corsa 28. Nic lepšího není a 360gr je v pohodě. Corsa Control jsou dokonce i v 30mm.

      Jestli trváš na hedvábí, tak ještě mrkni na FMB.

      0 0
      • tromboonen  

        Dugast a fmb mě tak trochu neoslovily, informace nulový, ty boky jsou ne moc chráněný a po čase prej degradujou… jasně, asi to bude super, jinak by to neměli na PR skoro všichni, ale pro hobíka, který to chce mít na relativně dlouho nevím, někdo psal na fóru, že běhoun vydrží i těch 3k, ale že se často roztřepí ty boky, když je předtím nerozřízneš… to je tak trochu vyřadilo, spolu s cenou :)

        0 0
        • well  

          Bavlnu Dugast jsem měl a boky jsou v pohodě. To už bych se víc bál Challengů. Pláště jsou fajn, ale kvalita výroby nic moc.

          0 0
        • jecnak  

          Fmb ma u cx galusek aplikovany na bocich Aquasure uz od vyroby.

          0 0
          • tromboonen  

            Ale to je trochu tenší/míň chránící vrstva než nějaká guma nebo latex a la Challenge, ne? Plus aquastop jo, UV stop possible ne?

            0 0
            • jecnak  

              Vubec ne, naopak. Jinak na silnici bych to moc neresil – je to spis esteticka zalezitost, protoze na tom hedvabi (je umele mimochodem) se drzi ten slem z brzdovych spaku a jde to jen velmi tezko dolu.

              0 0
              • tromboonen  

                Tak já to hodlám používat jako současný Challenge pláště, takže často na blbejch silnicích a občas i malinko mimo ně, i když to se uvidí podle toho jak se to bude chovat, ale nechci se o to připravit, proto koukám na ty klasikářský galdy, ne nějaký časovkářský užofky :)

                0 0
                • well  

                  Až prvně píchneš galdu za dva litry, tak tě to řádění po šotolinkách přejde :-) .

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Mimo jiný proto se to snažím klonit k exemplářům POD dva litry, ne 2,5–3 jako u Dugastů a fmb, plus odolnost a opravitelnost jsou kritéria.

                    Šotky asi ne, ty tu máme ostrý, ale klasický Brdský kdysiasfalt si asi občas dám a pěkná suchá polňačka taky moc neublíží :)

                    0 0
                    • well  

                      …odolnost a opravitelnost jsou kritéria… Ukaž mi opravitelnou galusku???

                      Na jednu stranu chceš to nejlepší a nejrychlejší (hedvábí) a na druhou stranu vysoký nájezd a odolnost.

                      Je to nesmysl.

                      0 0
                      • tromboonen  

                        Co vím, tak až na nějaký, co se nedaj rozešít, jsou opravitelné všechny, Ječňák tu psal, že v jedný dokonce vyměnil celou duši..

                        0 0
                        • Člověk a jeho svět  

                          A už jsi nějakou opravoval? Na první dobrou to podle mě moc lidí nedá.

                          0 0
                          • tromboonen  

                            Zatím ne, protože jsem je nikdy nevozil, ale nejsem úplně levej a šít umím, tak uvidíme až to bude aktuální…

                            0 0
                            • well  

                              Je to sešitý z několika vrstev bavlny a celý přelepený další vrstvou. Plus to celé propatlaný lepidlem na přilepení galusky k ráfku. Já si neumím představit, že to někdo dokáže bez poškození rozebrat, natož to dát znovu dohromady.

                              0 0
                              • standoslav  

                                V 80tych letech, kdy jsem jezdil a závodil byl chronický nedostatek galusek, lepili jsme je a šili, ale byl to opruz . Často se netrenovalo, bo nebylo na čem vyjet ! Na zimní kolo jsem pak sehnal tehdy 630 pláště, to byla pohoda. Kdyby tenkrát byly pláště jak dnes, asi by je jezdil každý a treba na závody galdy. Teď mne sere, jak se dneska na nettu někdo chlubí !!! jak tehdy vyvážel naše galdy do zahraničí, tam je prodával a tady nebylo na čem jezdit.

                                0 0
                              • vas  

                                Šití je úplně v pohodě, když není člověk nemehlo, zas z toho není třeba dělat vědu. Hlavně musí být zachovaný celkový tvar a důležitá je pevnost švu, ať duše nevyleze ven, nemusí to zas vypadat tak super, jak to šije továrně švadlenka u Veloflexu.

                                0 0
                                • standoslav  

                                  Dneska je to možná na nettu, někde, jak to šít, ale tehdy nám to docela trvalo, než jsme se to naučili.

                                  0 0
                                  • Sodoma  

                                    :-)

                                    0 0
                                    • Hroch obojzhivelnyj  

                                      Dik. Kdyz na to clovek jednou prijde, tak uz to jde fakt celkem snadno.

                                      0 0
                                      • jecnak  

                                        Souhlas

                                        0 0
                                      • tromboonen  

                                        Máš pěknej steh, švadlenko…

                                        0 0
                                      • Petr Ch  

                                        Krásná práce,to takto běžně děláš,nebo je to jen taková zkouška?Dnes je to exotika,ale mně když bylo -náct,tak to byla naprosto běžná věc.Taky jsem si je tenkrát tímto způsobem sám všechny opravoval.Poslední, shodou okolností, přesně před 30 léty.

                                        0 0
                                        • Hroch obojzhivelnyj  

                                          Chtel jsem si to zkusit, galdy mam jen na veteranu. A kdybych si blbe nezatahnul za nit, po lepeni bylo toho siti polovina :-)

                                          0 0
                                      • Petr Ch  

                                        Opravoval někdo v poslední době galusku též pomocí jehly a nitě? U mě to bylo naposledy v roce 1988 a od té doby jen tmely. Koupil jsem originál šití a až píchnu tak to zkusím …:)

                                        0 0
                                        • Petr Ch  

                                          Tak mám opravu úspěšně za sebou. První galusku jsem šil již před třemi měsíci a jelikož vše dopadlo na výbornou, tudíž dnes další dvě. Oprava nahání strach, dá se to ale v pohodě zvládnout. Nejtěžší na tom celém je, zvolit správné dotažení nitě při šití. Chce to dotahovat jen zlehka, aby šel obal vytvarovat do původní polohy. Šev jsem zvolil jiný, než tam byl, ale drží to bez problémů

                                          0 0
                  • Smazaný účet  

                    To je jeden ze dvou důvodů, proč za cenu o 400g vyšší váhy kol zůstávám u plášťů ;)

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Jasně, prostě občas potřebuju n+1 zápletů a nechtěl jsem pořídit sice praktičtější, ale žádný rozdíl nenabízející hliníky nebo hliníky s karbon kapotáží, toho prvního mám dost, to druhý se mi nehodí… chtěl jsem něco lehčího a aero (jen proto, aby to bylo jiný), takže karbon, no a karbon s pláštěma je kompromis (už to není lehký a začíná to bejt nebezpečný, hlavně když nechceš dát 40k za mega značku typu zipp = a i ty prej maj nic moc náboje)… takže rozhodnutí slušný ověřený ráfky z Čajny a ověřený náby a dráty (DT a CX ray)… no a to už vychází pro galdy výrazně líp, plus ta „jinakost“ je o stupeň vejš, galdy, i když maj technicky větší valivej odpor než top pláště nebo bezduše, tak to doženou pocitem a přilnavostí, plus tím aero/váha poměrem kol a ráfků… teda minimálně doteď a pro ráfkový brzdy a „ne nejdražší“ značky… u kotoučovejch zápletů je to už dneska jinde, ale ty nemám… takovej nepraktickej dárek pro radost, no…

                      0 0
                      • fsoucek  

                        Zdar, galdy vozím cca 5–6 let. Konkrétně Challenge Criterium (22 mm, black-tan) na jednom setu a Vittoria Corsa CX (23 mm) na druhém setu. Nájezd cca 4.000 km celkem, takže na set cca 2.000 km. Za celou dobu ani jeden defekt (šotky a polňačky samozřejmě nejezdím, občas „oprava emulzí a kamenivem“, tam je myslím Vittorka náchylnější k drobným řezancům). Tmel nevozím, vozím náhradní galdu (tuším Conti Sprinter), měl jsem v záloze i Conti Competition, jenže ty mají butyl duši a natažení na ráfek je masakr, tak půjdou z baráku. Oproti tomu Challenge/Vittorka s latex duší pohoda. Výdrž na zadku je o něco nižší u Vittorky, obecně ale 2 roky na zadku vydrží obě (83 kg jezdec), takže do těch 4.000 km. Teď má Challenge kromě black-tan i modely v cream barvě boků a snad i white, tak se budu držet black-tan varianty ta je boží. Až dojezdím zásobu, uvažoval bych možná o Veloflexkách. Já to mám na čistou silnici, takže pro mě 25 mm max. Nedávno jsem dokoupil Vittora Corsa CX III – v Bike-palast.com za 40 EUR/ks.

                        0 0
                        • fsoucek  

                          … a u jizdních vlastností mi přijde Vittora Corsa CX (jsou to ty starší modely, které se ještě občas dají sehnat) úplně TOP. Jezdím ale jen sucho, takže neřeším jízdní vlastnosti ve vlhku apod. Jezdím sólo, takže s rozumem, nemusím to někde hnát až na hranici přilnavosti jako v závodech.

                          0 0
                          • tromboonen  

                            Díky!

                            0 0
                            • fsoucek  

                              JJ, jinak nájezd 4.000 km je samozřejmě roční, ne celkem za ty roky :-).

                              0 0
                              • jecnak  

                                Porovnavani najezdu na gume je dot osemetne. Vidim to kuprikladu u sebe. Nekolik tisic km na rovinach v Polabi neudela s plastem skoro nic. Naopak 5 dnu v Alpach udela vzadu paradni plosku. Mam za to, ze jizda ve stoje na vyssi vykon plastum dobre nedela.

                                0 0
    • gemini  

      Dotaz: na novou sezonu plánuju nové galusky. Do teď jsem jezdil Tufa ( všechny možný typy ) na Tufo pásce. S páskou je to čím dál větší drbačka – čistění ráfku a podtékání lepidla, takže jsem víceméně rozhodnutý lepit na lepidlo.

      Lepidlo se mi celkem zamlouvá Vittoria Magic Mastik ( případně Mastik PRO ), u galusek se nedokážu rozhodnout – celkem dobré reference jsou na Vittoria Corsa G+, ale zvažuju na svoje ježdění i Pavé, to vše v 25 mm šířce. Nevylučuju však i galdy s butylem, tedy Continental Sprinter, nebo nové Vittoria Rubino ( nově místo Corsa Elite ). Challenge vylučuju rovnou, Dugast, FMB a Veloflex jsou už asi zbytečně nóbl, ačkoliv na některé má Airoo momentálně zajímavé slevy:-) Zatím mě asi nejvíc lákají ty Corsy G+.

      Pro případ defektu mám v úmyslu vozit Vittoria Pit stop ( v případě Vittorek ), u butylu nevím, jestli si s tím Pitstop poradí…

      0 0
      • Delkim  

        Btw ta páska je pro letošní rok předělaná, stále to vylepšují a aktuálně by ten problém s lepidlem neměl být.

        Na stránkách Tufa je kontakt, můžeš tam zavolat a promluvit si s tím jejich „technikem“, dozvíš se spousty zajímavých věcí/novinek/změn.

        0 0
        • gemini  

          Ok, díky, zkusím je oslovit…

          0 0
        • gemini  

          Tak je to jak píšeš, Tufo o problému ví a snaží se ho řešit…

          0 0
          • Delkim  

            Co jsem pochopil, tak u nich neustále probíhá nějaký vývoj, nicméně i po těch změnách nemění názvy výrobků. Doporučii mi, abych všechny jejich výrobky bral vždy co nejvíce „čerstvé“, pokud je to možné. I galusky se jmenují pořád stejně, nicméně třeba s rok starou galuskou jde o úplně jiné složení směsi. Jen se to nedozvíš, výrobek jse pořád jmenuje stejně.

            0 0
      • vik  

        Na to čištění by mohl hodně pomoct ten „Carogna Remover“ od Mariposa… Dle recenze to je na Tufo pásku přímo zázračný :-)

        https://blog.cycling-adventures.org/…gna-remover/

        0 0
      • tromboonen  

        Pořídil jsem čerstvě Vittorky Corsy G+ 28 mm… 25 mm bych na pavé nebral, minimum 27, mám tak i pláště… ty 28 mm maj asi o 20g více než udávají (podle nich 300g), jinak ale vypadaj bytelně, odolně a valivě. Trochu mě mrzí, že maj ty boky takový bílošedý, tmavší slonová kost namísto béžové/živější barvy jiných, ale na to se nejezdí.

        Tmely by pokud vím měly lépe fungovat na butyl duších, na latexkách se občas chytí občas při větší díře ne (ale zas to by asi bylo podobný i s butylem), spíš jde o to, že tenčí latexka se může teoreticky snázeji více poškodit (ale líp jede, takže pro mě jasný)… bral jsem Tufo extreme a v nějaké diskusi psali, že s tím opravili už odložené píchlé galdy a jezděj dál, vč. latexových duší.

        0 0
        • gemini  

          Já nechci galdy na pave, ale uvažuji o galuskách Vittoria Pave:-) 25ky jsou asi maximum, co bych chtěl…Ty Corsy G+ bych bral pravděpodobně v tmavé ( černo šedé ) variante…

          0 0
      • gemini  

        Magic mastik včera poprvé použit v kombinaci s galuskami Vittoria Rubino a zatím se tato kombinace jeví velice schopně. Lepení podle návodu úplně na pohodu, galuska jde na lepidle poměrně dobře srovnat. Po 12 hodinách schnutí jsem zkusil nafouklou galdou pohnout na ráfku a vypadá, že drží fest, tak snad to někde nevyzuju:-) Čerstvé lepidlo je omyvatelné vodou, takže i pro méně šikovné uživatele lze pokydaný ráfek otřít mokrým hadrem ( vyzkoušeno:-). Za mě i přes kapku vyšší cenu ( balení pro pár kol 300 Kč – tedy cenově ± jako Tufo páska ) zatím spokojenost.

        0 0
        • tromboonen  

          Dopr, já včera dolepil klasickým Mastikem, trochu piplačka, tři vrstvy, hejbat s tím moc nejde, musel jsem na sucho natrénovat přesné nasazení… že existuje Magic jsem si všim až když jsem hledal inspiraci před posledním krokem… dopadlo to dobře, ale ten Magic vypadá uživatelsky příjemnějc.

          Nepíšou tam něco o tom, jestli to bude fungovat na ráfek, na kterým už je klasický lepidlo?

          0 0
          • jecnak  

            To lepis CX galusky, ze davas 3 vrstvy? Normalne davam na silnicni jednu vrstvu. Naprosto dostatecne. Pri sundavani sjete galdy mam co delat, abych ji strhnul.

            0 0
            • tromboonen  

              Ne, silnice.. hele koukal jsem na různý návody, v některých dělali 3 vrstvy na ráfku a 2 na galdě a pak teprv lepěj… a byly to silnice… někde zas jen dvě a na galdu ani jednu, že prej tam lepidlo je, přitom jiní zas že se musí galda ojet pilníkem, protože je na ní guma-latex nebo co… tak jsem dal 2× na ráfek, 1× na galdu a pak lepil (před nazutím už jen na ráfek, i tak to dost zaschne než to člověk stihne nasadit).

              Taky to byly nový ráfky, až budu měnit, bude stačit vyčistit acetonem a jedna vrstva.

              0 0
          • gemini  

            Oni toho moc o něm nikde nepíšou, já na to narazil když jsem hledal video s návodem na lepení klasickým mastikem a i přes určitou skepsi jsem se rozhodl, že to vyzkouším. Jestli bude magic fungovat na klasickém lepidle nevím, ale zase nevidím důvod, proč by neměl…Instalace z tuby je paráda, což je i důvod, proč si obhájím lehce vyšší cenu…Ale abych jen nechválil, první zásilka magic mastiku mi přišla vyschlá, ale na základě fotek mi prodejce obratem poslal nové balení, které už bylo ok…

            0 0
            • tromboonen  

              A lepils na nový ráfky?

              Jestli je to vodou ředitelný, tak by se asi rozpouštědlový lepidlo sundat mělo, jinak se to nedostane k tomu karbonu…

              0 0
              • gemini  

                Lepil jsem na ráfky po Tufo pásce, které jsem ale vyčistil do absolutní čistoty…pak jsem jemně ošmirgloval, vyčistil acetonem, nenesl lepidlo na ráfek a instaloval galdu. Tkaloun galusky je přednapustěnej lepidlem, tudíž nenasaje lepidlo do sebe…

                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • nick183  

      Zdravím ve spolek, mám rychlý dotaz. Nová kola, první galusky Tufo. Mám hned před použitím preventivně nalít trochu tmelu Joes No Flats, který mám doma a vozím ho na biku, nebo vozit s sebou pouze lahvičku Tufo extreme a aplikovat při případném defektu? .

      0 0
    • nick183  

      Ještě se zeptám, jaké doporučujete foukat u galusek tlaky? Mám 87Kg.

      0 0
    • Ryder37  

      Zdravím. Včera jsme Tufo páskou nalepil novou galusku Continental sprinter. Nalil do ní po zkušenosti raději i tufo tmel standart. Dnes jsem ji projížděl a chytil jsem do ní nějaký hřebík či co, co mi koukal i ven. Zastavil jsem cca po 30 metrech. Hřebík koukal ven, vyndal jsem ho, dírku zacelil preventivních tmel, nicméně galuska poté stejně ušla někde kolem ventilku. Zkusil jsme napumpovat. Dírku po vpichu naslinil a galuska nešla vůbec nafouknout, ale neuchazela dírkou, ale stále někde kolem ventilku. Tak jsem zkusil tam ještě fouknout Mariposa ESPRESSO DOPPIO, 125 ml. Kolo vmziku nafoukle, ale zase kupodivu kolem ventilku mi to začalo ucházet a lézt ven . Díra z hřebíků v pohodě. Pak jsme zkoušel galusku trošku kolem ventilku odklopit a tam to všude dělalo bublinky. A aby to nebylo vše,tak po odvozu autem domů jsem galdu nafoukal na 8 a už skoro 4 hodiny drží. Co s tím? Setkal se s tím někdo? Mám je jen na závody a nerad bych nějakej problém řešil tam :-). Nemohl se ten ventilek nějak za těch 30 metrů urvat? Ale zase to by teď neudržel nic. Nějak nechápu. Díky

      0 0
      • jecnak  

        Mas galusku s vevnitr volne lozenou dusi. Tmel u takovych galusek vetsinou funguje jen na miniaturni defekty. Dira se obvykle znovu obnovi po par kilometrech jizdy.

        To, ze ti vzduch uchazi u ventilku ukazuje, ze se misto defektu na dusi posunulo od mista na kordu a vnitrkem behounu vzduch utika k ventilku.

        Obecne se na tmel da spolehnout do jiste miry pouze u Tufa, kde je duse zavulkanizovana a je to vlastne bezdusova galuska. Dik tomu ma tlustou stenu a tmel vetsinou zafunguje aspon na dojeti.

        0 0
        • Ryder37  

          No, tak jak tedy teď když bude tlak držet. Jezdit nebo nejezdit? Koupit novou? . Předtím jsem defektil tu samou na závodech loni a s poměrně velkou dírou a zalepil tufo tmel extreme a držela doteď. Jen jsem ji právě před důležitými závody raději vyměnili za novou a ono tohle :-). Přitom držela úplně v pohodě. Předtím jsem ještě jezdil Continental competition a tam také malý defekt v pohodě držel. Tady přikládám foto té starší co držela

          0 0
          • jecnak  

            Nemam zrovna pri sobe kristalovou kouli. Zalezi jen na tobe, jak si cenis vysledku na zavodech, svuj cas pripadne zdravi.

            Moznost je i galusku opravdu opravit – rozparat v miste defektu, vyjmout dusi, zalepit a zasit. Parkrat jsem to u drahych kusu delal. Zapatlanou od tmelu uz ji ale asi nikdo neopravi.

            0 0
            • Ryder37  

              Ne tak zatim normálně drží a včera jsem na ni jel. Alespoň vzhledem k tomu, že ji mám jen Na závody, tak jsem už raději objednal novou. Tato bude jako rezerva :-)

              0 0
    • petr_bd  

      Chci se podelit se zkušenostmi s paskou Effetto Carogna Tubular Tap.. Jak deklarujou, jde celkem snadno z rafku sundat a nenechava na nich tolik lepidla jako tufo. Tzn misto asi 2 hodin cisteni redidlem to zabere cca 15minut. Navic se i mene rozteka vlivem tepla v létě, takze kdo ma svetlejsi galdy jako ja vittorie tak to na nich není tolik videt a nechyta se na ne tolik bordel.. Drží dobre

      0 0
      • deekay  

        Takze drzi i na vittorkach? Protoze treba tufo proadne ne (diky tomu ze vittorky maji zakladovou pasku napustenou nakym silikonem nebo co to je). Conti na tufu drzi velmi dobre.

        0 0
        • petr_bd  

          Mne na ni drzej bez problému.. Mam je tam od cervna.. Ale drzely mi i na tufu teda.. na tech to drzelo tak ze jsem je skoro nemohl ani sundat

          0 0
        • petr_bd  

          koupil jsem tehdy rovnou klubko 16m

          https://www.koloshop.cz/…---16m-.html

          sice je sirsi (25mm) nez potrebuju.. ale sestrihnul jsem to na 20mm a sedi krasne

          kupovat to po 2m kouscich, tak to vychazi 350kc / kolo.. to je uz pomerne dost

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.