Silnice - Galusky, pásky, tmely a jejich kombinace

69 nepřečtených
  • Manchos

    Ahoj,

    jelikož jsem se stal jedním z uživatelů galusek, chtěl bych vás poprosit o zkušenosti s kombinováním různých tmelů

    na konkrétní galusky. Ve smyslu „mám galusku tu a tu a tmel ten a ten a při defektu ok, funguje“, nebo naopak,

    že daná kombinace není vhodná.

    Stejně tak lepící páska, kterou dělá Tufo. Jak sami upozorňují, u jiných galusek než jejich, nemusí lepící páska fungovat.

    Takže pokud ji někdo používáte a víte, že s určitým typem galdy nefunguje, nebo naopak funguje, budu rád za postřehy a doporučení.

    • Vrci  

      Tufo paskou jsem lepil contiky a vitorky. Obě byly na kola co mám v profilu, obě držely jak helvetská víra. Tmel jsem zkoušel svého času tufo do jejich plášťovek i galusek conti, fungoval jen někdy a pokud tak pro nízké tlaky.

      • bochov  

        Mi ten tmel také nefungoval takže jsem od používaní plaštovek upustil.

      • Talaj  

        Tmel Extreme i Standard mi funguje dobře, ale u silničních galusek vyžaduje fintu. Po jeho aplikaci je potřeba galusku nafoukat na co nejvyšší tlak, protože podle toho tlaku se oprava dimenzuje. To platí hlavně o větších defektech. Nikdy se mi nevyplatilo nafoukat to nízkým tlakem „na dojetí“ s tím, že se to nabuší doma. Je potřeba mít s sebou dobrou pumpu.

        U MTB galusek takovou zkušenost nemám, tam se vozí nízké tlaky a stěna galusky je tučnější.

        • bochov  

          Tomu věřímted na silnici radějí bombičky,nebot s těmi kapesnima pumpama se člověk dost nadře.

      • nooski  

        Tmel Tufo Extreme mi po opravě držel i 12 barů bez problému. Jednalo se o menší defekty, nafoukáno na dojetí cca 5 barů a doma se dobušilo dílenskou. Galdu jezdím pořád.

    • Lukecz  

      Tufo páska drží galdy perfektně, často až moc – při sundávání staré galdy mi občas její spodní část zůstane přilepená na pásce

      Tmel Tufo Extreme funguje dobře, po nějaké dobé (pár měsíců) zratím ale všechen tlak a je u mě nutno znova dolít i bez viditelných defektů (foukám ale před každou jízdou, takže to přisuzuju časté změně tlaku).

      • vik  

        Ještě k sundávání pásky: starou z ráfku dostáváš mechanicky? A je to pakárna? Chlapík z Tufa mi posílal na ukázku své přípravky na odstranění pásky a vypadalo to, jako přípravky na odstranění ráfku :-)

        • ehvie  

          Starú galusku najprv na niektorom mieste podvihnem a pomocou nejakého ne-ostrého nástroja zvlečiem, to sa celkom dá, treba trochu sily. Problém je zbytok pásky ktorý zostane na ráfiku.

          Ako tak postup je, že zoberiem 200-vku klinec, fén a tú pásku postupne nahrievam féhom a na tú 200-vku natáčam. Pri istej šikovnosti sa páska ako taká podarí takto dať preč.

          Potom nastáva 1/2 – 1 h čistenia ráfku s riedidlom a handrou. Hlavne táto etapa je dosť otravná.

          Tufo predáva asi za 10 euro nejaký roztok na čistenie toho lepidla, bol som zatiaľ krkavý to kúpiť lebo počítam že to bude buď niečo na báze riedidla alebo toluenu (s obomi som skúšal).

          • tromboonen  

            Hele a nebylo by jednodušší to lepidlo? Sám galusky nejezdím, ale co jsem viděl jak to dělaj mechoši u profíků, tak to vypadá jednodušejc, odstraňovat netřeba a kdyby, půjde to rozhodně líp..

    • Manchos  

      Diky moc vsem za postrehy. V souvislosti s Tufo paskou, stalo se vam nekomu, ze by v tech vedrech, ktera byla, se vam zacalo lepidlo az roztekat a vytekat kolem rafku? Mam od toho zadelanou celou zadni gumu :)

    • ZbynekN  

      A jaký tmel používáte pro galusky s latexovou duší?

      • Doyle  

        Přidám se s dotazem ke Zbyňkovi, jaký tmel při defektu galusky s latexovou duší používáte, který funguje?

        • ehvie  

          Pridám sa aj ja, nakoľko uvažujem o Veloflexoch.

          Ideálne ak by existoval tmel aj na latexové duše a súčasne na butylové duše.

          • nooski  

            Jelikož je latexová duše v galdě volně, tak tmel nebude nikdy jistota. Může to zalepit na dojetí, ale taky to může udělat jen bouli a je vymalováno. U Tufa tmely fungují díky tomu, že butylová duše je součástí zbytku, takže Tufáče jsou vlastně skoro bezdušáky.

            • ehvie  

              Nevies ci Continental to ma tak isto? Zatial som ho nerozoberal ale GP4000s mi zlty Tufo tmel urcite aspon 1× zachranil.

            • tromboonen  

              Jestli to nejsou spíš ty bájné pologalusky.. :)

              • nooski  

                Pologalusky neznám, mýty uvádím na pravou míru ;-)

              • kubad  

                nejsou, to jen Tufo ojebává že to komplet zavulkanizuje

                • nooski  

                  Proč ojebává? Jsou to nejodolnější a nejrovnější galusky. Dají se nejsnáze opravit i nalepit. Taky jsou ale nejméně pohodlné a při nižších tlacích mají vysoký valivý odpor.

                  • kubad  

                    není to už pak klasická galuska :D , ale jinak jak píšeš,

                    po zkušenostech z kvalitníma galdama mě tufo nic nenabídne, snad nizkou cenu no

            • jecnak  

              Zas tim padem se da ta duse po rozparani zalepit, galda zasit a zalepit ten spodni kryci pasek a je opraveno.

        • raf007  

          Preventivně žádný. Je to jak píše nooski níže + hrozí průsak tmelu mezi duši galusku, kde vytvoří brusnou pastu a duši totálně zničí.

          Platí pro ručně dělané galusky s latexovou duší – Dugast, FMB, Veloflex ......

          V případě defektu funguje Tufo extreme.

          • Doktorzet  

            Zdravím, jakou vozíte záložni galusku pro připad velkeho defektu, který neveme tmel ? Vyčetl jsem , že nejlepší je vozit starou ojetou. Ale bohužel s galdama začínám, tak žádnou nemám. Potřeboval bych aby byla co možná nejmenší a levná, když jí budu vozit v brašně, kde bude zmačkaná(což prý progaldu neni dobrý. Díky

            • Vrci  

              Vozím mobil a tmel v lahvičce (cca půl deci) v galuskách nic preventivně nevozím.

              • Doktorzet  

                Tak tmel budu vozit taky, mám objednaný tufo galdy, tak jsem vzal tmel extreme. Ale spíš sháním něco do zálohy, kdyby tmel nezabral.

            • lunochod  

              Nebude jednodušší telefon na taxislužbu? Nebo mě s kolem nevezme? :-)

              • Doktorzet  

                No radši vemu galdu, než platit taxiku třeba 100km :D Jasně přítel na telefonu je poslední možnost

                • Delkim  

                  Nejlehčí co je

                  http://www.tufo.com/…jet-lt-160g/

                  • blaf  

                    mohl bys vyfotit jak velka je sbalena? asi tezko se to muze rovnat obycejne dusi, co?

                    • Delkim  

                      no skoro ano :) do zadní kapsy absolutně ok, lze i přidělat suchým zipem na sedlovku nebo pod sedlo

                      vlevo klasická galuska Vittoria

                      vedle Tufo Jet

                      pak rubena duše

                      vpravo Schwalbe Ultralight

                      • Doktorzet  

                        No tak ten rozměr je parádní

                      • blaf  

                        hmmm, asi bych vozil jen tmel a telefon :D okolo komina nevozim ani dusi, jen lepeni

                        • Delkim  

                          když vezu galusky tak mám u sebe tmel i náhradní galusku, jak si do kapes nervu tyčinky/gely/žrádlo tak je mám furt prázdné :)))

                      • Hroch obojzhivelnyj  

                        Kdyz to obalis svacinovou folii, tak je udrzis v cistote a nebo se ti neprodrou v brasne.

                      • mr.ricardo  

                        Mazes tu nahradni galdu lepidlem nebo ji vozis suchou, staci to na dojeti?

                      • vik  

                        Ještě jsem koukal, že triatlonisti za louží vozí jako „spare tubular“ dráhovku od Tufa. Méně než 125 g.! :-)

                  • Doktorzet  

                    Na ní jsem taky koukal, ale je poměrně drahá.

    • lunochod  

      Řeší se u galusky směr otáčení, nebo je jedno jak to nalepím? Mám Elite Pulse a nikde není nic vyznačenýho ani se nepíše v návodu. Co koukám na fotky tak většinou to všichni lepí nápisem na pravou stranu :-)

      • Hroch obojzhivelnyj  

        To je pokud vim spravna praxe i u plastu, napis napravo k ventilku= u galdy automaticky, u plaste se to hodi kdyz clovek hleda jestli pricina defektu nevezi porad v plasti.

    • vrkal  

      Jakou max. šíře galusky můžu dát na ráfek šíře 20mm (měřeno z vnější strany)? Respektive mohu tam dát 25mm?

    • Delkim  

      jak je ten žlutý preventivní tmel TUFO, lze se stejným očekávaným výsledkem použít i klasické „mlíko“ co používám na bezduše?

      • jecnak  

        ano

      • Doktorzet  

        Jo, někde na zahraničním serveru byl test, které mlíka fungují a které ne. Pamatuji si, že nefungovalo cafelatex. Používám ho na mtb, tak jsem si koupil lahvičku toho tufo s to funguje, zrovna v pátek sem píchnul a zatáhlo se to v pohodě.

    • Člověk a jeho svět  

      Řešíte nějak lepidlo, které časem leze ven na boku po nalepení galdy tufo páskou?

    • mr.ricardo  

      Jednu galdu jsem nalepil na Tufo pasku, chtel jsem to zkusit, ale po cca mesici zacalo predni kolo vydavat takovy otravny vrzavy zvuky. Nejdriv v jednom miste, po chvili prakticky po celem obvodu. Po par jizdach uz jsem to nevydrzel a zacal patrat :) Rozlepuje se ta paska od sebe. Ta vrchni bila vrstva drzi pevne na galusce, spodni pruhledna pevne na rafku, ale rozlepuji se ty dve vrstvy od sebe a za jizdy, jak se kolo zatezuje a odlehcuje to dela otravny vrzavy zvuky. Uz jste se s tim nekdo setkal, podelal jsem neco ja pri montazi, stara paska, nekompatibilni plast (Conti s bavlnenym tkalounem jako Tufo)? Ze se vymelu se ani tak nebojim, ale ten zvuk je k zblazneni a rad bych vedel, co je spatne ;)

      • Barak  

        Nic podobneho nepozoruju.

      • Petr Ch  

        Tohle může nastat z hodně důvodů.Jestli to dělá po tak krátké době od nalepení,tak je možné,že je špatná páska.Nebo když jsi lepil,tak byla málo nahuštěná galuska,vznikla tam „kapsa“,která se teď rozšiřuje.Asi bych zvolil vylučovací způsob,tedy sundal stávající rozlepené pásky a dal novou-nic jiného Ti ani nezbývá.Pokud by se to znovu rozlepilo,tak vyzkoušet jinou galusku.Píšeš,že je to Conti,dost možná máš nějakou bramboru typu Gatorskin,nebo Giro.Nasadils před montáží galusku na ráfek,nahustil a pak ji tam nechal alespoň několik dní?Je ale divné,že se to rozlepuje mezi těmi dvěma vrstvami a ne na tkalounu,nebo ráf­ku.

        Jinak osobně lepím galusky výhradně lepidlem.Svého času jsem Tufo pásky zkoušel a neosvědčilo se mi to.Co se přímo mně osobně odlepila páska,tak to bylo na zimáku,tedy za jízdy v soli a marastu,prostě to zateklo mezi pásku a ráfek a po celém obvodu se to odlepilo.

        Že se vymelu,to bych se na Tvém místě bál,zvlášť pokud je to na předním kole.

        • mr.ricardo  

          Jo, je to Conti Gatorskin, chtel jsem neco odolnejsiho. Odpoledne jsem ji strhnul a byly tam rozlepeny kapsy, ty dve pasky od sebe. Ale jinak galda drzela jak pribita, takze asi svliknuti nehrozilo. Jen to delalo ty pazvuky, jak kdyz vrzou boty. Nahustil jsem ji na cca 8bar, nevim proc tak blbe chytla. Blby je, ze se ted neda uz asi prilepit na lepidlo, protoze i kdyz strhnu tu bilou pasku z galdy, tak tam zustane spousta lepidla. Zitra koupim novou pasku a udelam druhy pokus. A priste uz nebudu experimentovat a budu lepit lepidlem.

          • Petr Ch  

            Pokud budeš znovu lepit na Tufo pásku a máš ráfek širší jak 22mm,tak kup širší verzi pásky-tedy 22 mm.Jinak pokud odstraníš pásky jak z ráfku,tak z galusky,tak to jde dát na lepidlo-vlastní zkušenost.Já jsem tenkrát jen odstranil pásku,lep z ráfku,na tkalounu jsem lep nechal,nanesl lepidlo a absolutně bez problému.

            • mr.ricardo  

              Aha, tak to je dobra zprava, nalepim to lepidlem a bude po starostech.

              • jecnak  

                Resil jsem podobne problemy jako jsou vyse popsane. Taktez potom, co jsem zacal lepit lepidlem, tak mam po problemech. Mrkni nekam na youtube, jak na to. Trochu te vydesi komplikovanost a zdlouhavost, tak se pak mrkni jak to delaj profi mechanici a delej to podle nich. Vic vrstev a dlouho cekat mezi aplikacemi atd je potreba jen u prvniho nalepeni cx galusek, pak se to uz da trochu sulit. U silnice neni treba se s tim tak parat.

                • mr.ricardo  

                  Zadni mam nalepenou conti lepidlem, uz jsme to tu nekde probirali, chtel jsem tu pasku zkusit :) tak muzu rict, ze nic moc :)

                • gemini  

                  Na čem máte nasazený kolo, když na ráfek nanášíte lepidlo? Používáte centrovací stolici, nebo nějakou starou vidlu? Nějak si nechci představit manželčino nadšení, když uvidí, jak si v bytě hraju s ráfkama, galdama a smradlavým lepidlem:-)

                  • jecnak  

                    Delam to v garazi nebo venku v centrovaci stolici.

                  • mr.ricardo  

                    V predsini a otevru okno v koupelne do svetliku, takze jde smradek ven. Namazu to v ruce a pak mam udelany hacky na ktery to povesim.

      • spedy  

        Taky jsem měl stejný problém plus pootočení galdy a vzápětí ustřižení ventilku plus vyvzlínaní pásky na bokách. Ještě před pěti lety páska bez problémů. Přešel jsem na lepidlo ( jistota ) a zas taková věda to není ;-))

      • Vrci  

        Zvuk mužů potvrdit. Zatím se ozve při zatížení v místě ventilku. Krátkodobě pomůže pohnout galuskou do stran (tam a zpět). Teď mám nalepené Vittoria. Z pod galusky mi lepidlo leze taky. Starší pásky (extrém, balené bez cívky) to nedělaly.

    • Alhas  

      Já mám galusky 26 roků a toto se mi ještě nestalo.Nalepil jsi tu lepící pásku dobře.Jakou průhlednou vrstvu myslíš.Ta měla také přijít pryč a na ráfku zůstane jen jedna vrstva.Jinak nevím.

      • mr.ricardo  

        Mozna nejaka starsi verze byla jen jedna vrstva, ted je paska dvouvrstva, pruhledna jde na rafek, na ni je vrstva bily a ta jde na galdu.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.