Silničáři co jezdí za tmy,poraďte....

191 nepřečtených
  • DaD

    Mám dotaz pro kluky co jezdí po tmě na silnici.Jelikož se blíží doba podzimní a potažmo doba zimní a den bude zase tak tragicky krátky,tak musím pořešit přední světlo.Je tady spoustu vláken o světlech,ale ty se týkají většinou MTB s podstatně jiným požadavkem na účinnost osvětlení.

    Můj požadavek je úzký a dlouhý proud světla s rozumnou spotřebou a cenou tak 1500,– max 2000,– a to vše s akumulátorem:)Má někdo něco takového?

    0 0
    • Martin  

      solarstorm x2 a je po krámu… na LOW ti na silnici bude bohatě stačit…

      0 0
      • Honzis  

        ta x2 moc do dálky není, ale zase pokud člověk jezdí kde to zná a nevalí 50 ze sjezdu tak je v poho, fakt i low režim svítí slušně.

        0 0
        • Martin  

          IMHO svítí líp než 2× UF WF501B, se kterými jsem toho na silničce potmě najel celkem dost…

          0 0
        • blaf  

          minulou zimu jsem odjezdil s X2 a v pohode, extra daleko nesviti, ale da se

          0 0
      • karliner  

        Jaká je prosimtě reálná výdrž jednoho battery packu?

        0 0
        • Martin  

          přes 3 hodiny na LOW, mi se ho zatím nepovedlo vybít

          0 0
        • jIrI___  

          Zhruba jsem naměřil 2 h na high, 3,5 h na mid a víc jak 7 h na low (na low chcípá postupně, na ostatní režimy drží konstantní svit a pak zhasne).

          0 0
          • McBlacky  

            pozor ale v zime ty akupacky vydrží dost hovno. Jak je pod nulou tak mi na jednu XML dal hodinu a půl plný palby a konec. Takže u dual solaru to nedá ani hodinu na full

            0 0
            • blaf  

              pak se da udelat jeste vlastni akupack s kvalitnimi akumulatory, ty by mely (i v mrazu) vydrzet dyl

              http://www.led-expert.cz/…terie-Li-Ion

              LED-EXPERT Test listopad 2013:

              Solarstorm X2 s Battery Boxem a 4× akumulátory Trustfire 2400mAh

              výdrž na HIGH 4hod 15min (svítilna se přepne do 150lm módu) Detaily měření na tomto odkazu

              Solarstorm X2 s Battery Boxem a 4× akumulátory RSK 2400mAh

              výdrž na HIGH 4hod 30min (svítilna se přepne do 150lm módu) Detaily měření na tomto odkazu

              výdrž na MEDIUM připravujeme

              Solarstorm X2 s Battery Boxem a 4× akumulátory PANASONIC 3100mAh

              výdrž na HIGH 5hod (svítilna se přepne do 150lm módu)

              0 0
              • McBlacky  

                to je jediná cesta kudy půjdu pokud ještě budu kupovat něco s aku. Já používám Soshine ´2800´ vydrží o dost víc než ty trurty i než ty červený trustry ´3000´

                0 0
            • Martin  

              jak jsem psal, že se mi ho nepovedlo vybít, jezdil jsem i při teplotách pod nulou

              0 0
              • McBlacky  

                jasný ale na low to musí vydržet víc než 2× co píšeš. nekterý se slabším low režimem udávají i 10+ runtime na low

                0 0
            • Ricci  

              V zime mi to dalo na full palbu Solar X2 1hod 40 min s origos akupackom, teplota okolo nuly

              0 0
              • McBlacky  

                nj to je právě ta proměnlivá kvalita dodávek z DX apod.

                0 0
                • Ricci  

                  Nebolo to z DX ale to je jedno :-)))

                  Origos akupacky su uz odlozene a vyrobil som si z Panasonicov ktore boli v notebooku nove, len som pouzil origos kable zo starych akupackov :-)

                  0 0
        • ememem1  

          nejak tak ako ti pise jiri nizsie. to je ovsem vtedy ked je novy, neni mu moc zima a ani mu nijak nezadrbe ze proste zrazu zdochne bez zjavnej priciny. silne odporucam pri nakupe prihodit 10 USD a kupit este jeden pack a nosit ho zo sebou vo vrecku. v zime to moc neobtazuje, aj tak je clovek nabaleny a si zasichrovany. riesit nejake extra kvalitne packy+nabijacky sa imho neopalti lebo je to drahsie jak cely solarstorm ktory tiez je tak na dva tri roky. ak sa nerozpadne tak zastara.

          0 0
          • ememem1  

            a este by som doplnil ze obal a ten akupack a system prichytenia je naprosto zufaly, proste cina za korunu, prve co som urobil som ho poriadne presil a aby sa nerozpadol a nadstavil kus sucheho zipsu aby sa da poriadne prichyttit na predstavec a neblembal.

            0 0
            • Ricci  

              akupack od solaru vesiam na sedlovku dolu a doteraz uplna pohoda

              0 0
              • Martin  

                já ho vozím na představci a zatím mi neupadl… ememem asi zas trochu fabuluje

                0 0
              • ememem1  

                akupack na sedlovke??

                0 0
                • Ricci  

                  jj, vzadu na spodku sedlovky ako konci ram a kabel taham dopredu ku svetlu

                  0 0
                  • Ricci  

                    pre nazornost

                    0 0
                    • ememem1  

                      ved ja verim, len som sa pytal. to si mal k tomu taky dlhy kabel?

                      0 0
                      • capo  

                        Dá se koupit prodlužka…

                        0 0
                        • ememem1  

                          ja to vozim na predstavci, sa len pytam ci zas iba mne poslali nieco ine :-)

                          0 0
                      • blaf  

                        mam x2 a kabel je dlouhej, ze bych to mohl vozit nad zadni nabou

                        0 0
                      • Ricci  

                        je tam standardne dodavany kabel absolutne na pohodu

                        0 0
                        • ememem1  

                          hoovrim ze ma nemaju radi, ten moj ma tak 25cm. ale ja to vozim aj tak na predstavci takze ok.

                          0 0
                          • ELx  

                            To je jasný.To máš špatnou karmu. Se vším máš problémy. Není tvůj druhý nick tele ? :-D

                            0 0
                            • ememem1  

                              zo vsetkym ne, ja som len priserny detailista a kua ma sere ked nieco neni ako by malo. mam s tym cely zivot kopu problemov, co uz :-)

                              0 0
                            • ememem1  

                              zo vsetkym ne, ja som len priserny detailista a kua ma sere ked nieco neni ako by malo. mam s tym cely zivot kopu problemov, co uz :-)

                              0 0
              • duk  

                Imho nejlepší je vozit akupack ve starým bidonu.. je chráněnej před vodou a když se dobře vycpe nějákým hadrem, tak nikde nelítá.

                0 0
      • DaD  

        Tenhle model vypadá hodně zajímavě.Díky:)

        0 0
    • borda  

      Na silnici vozim UF 502B, ma to trosku stazenej vykon a delsi vydrz. Ale i 501, nebo 504 poslouzi dobre. Ono cloveku vetsinou staci MID rezim a ten je na dlouho.

      Pekna se zda i UF2100, asi si ji na zkousku poridim.

      EDIT: do tech 1500 se vejdes i s dvema baterkama, slusnou nabijeckou (intellicharger), drzakem samozrejme a jeste ti zbyde.

      0 0
    • Johnnyxjr  

      Cus jezdim pravidelne druhej rok s timto cesty Decin – Praha naprosta spokojenost.

      http://www.kronium.cz/…rod674.html?…

      0 0
      • DaD  

        Clape jeden,píšu max. do dvou litrů.I tak díky…

        0 0
        • Johnnyxjr  

          Jo sorac ja to beru podle sebe taky si reknu nejakou hranici a nakonec pustim chlup tak zatim

          0 0
        • McBlacky  

          ten fenix je zbytečnej, platíš jen za to, že to je značka a máš jistotu, že to bude fungovat delší dobu. Jinak to přesvítí dneska kde co. My to mohli vozit částečně sponzorsky ale radši vozím čínu za svoje, svítí víc :)

          0 0
    • jecnak  

      http://www.led-expert.cz/…a-2500-lumen na silnicni i na bika. Akumulator vozivam v triatlonove brasnicce na horni ramovce. Zatim bez problemu a zcela spolehliva. Jen po mtb 24hours v desti jsem musel premotat folii kolem akumulatoru.

      0 0
    • jan.pernik  

      zdar, vozím toto a spokojenost

      http://www.ebay.com/…271282658436?…

      dohled dostatečný. když to dám trošku nahoru, tak auta na mne blikají.

      0 0
      • DaD  

        Zapoměl jsem napsat,že to chci koupit v ČR.Jsem tele a tyhle nákupy venku jdou mimo mě.

        0 0
        • jan.pernik  

          bylo to naprosto v pohodě. Do 14 dnů to bylo doma … Obecně na eBay mám dobré zkušenosti i s reklamacemi. Pokud něco došlo špatné, tak jsem nafotil a oni poslali nový kus.

          0 0
        • Petr.T.M  

          V tom případě bych si dovoli říct, že něco z led-expertu, jak psal jecnak (prosím nekamenujte mne za reklamu, nemám s nimi nic, jen jsem tam kupoval), maj tam obstojný výběr.

          0 0
      • iron.hide  

        auta blikaju, ale co chudaci protiiduci bezci a cyklisti, a hlavne ich vypalene oci? kokos ze 9600 lumen, to by malo byt ilegalne :)

        pre ziletkara na obycajnej cyklotrase alebo ceste bohato staci 200–300 lumenov, v lese mozno trochu viac (mne osobne aj na lesnej asfaltke staci low mode na aurore, to moze byt takych 150–200). fakt milujem ludi co do lesa vozia 2000 lumenove neutronove hviezdy. to ze sa v noci v lese boja, nie je ziadny argument.

        o to menej pochopitelne je, ze ti ludia svietia rovnako silno aj na polnej alebo dokonca primestskej cyklotrase.

        btw, neviem kde byvas a jazdis, ale ak ta v noci stretne serzant pepper, tak pocitaj s tym ze o to svetlo prides :D

        0 0
        • black.horse  

          Zajímalo by mě, jak jsi přišel na to, že můžeš hodnotit co komu stačí nebo nestačí a jak kdo dobře vidí?

          0 0
          • iron.hide  

            pozri sa na to objektivne, ci treba ziletkarovi alebo bikerovi 9600 lumenov pustenych na plne gule.

            0 0
            • black.horse  

              Objektivně bych řekl, že není lumík jako lumík, mezi světly stejných papírových parametrů je rozdíl, takže speciálně u číňanů beru lumíky s rezervou a opravným koeficientem 0,7 :-) toto tady už bylo popsáno, stejně jako odlišné způsoby měření-udávání výkonu.

              Dále už ale musím říct jedině subjektivně – na bajku (enduro) se mi začíná dobře jezdit s kombem 1400lm na řidlech a 550lm na hlavě, na silnici to bylo kombo 900lm širokých + 250lm úzkých do dálky. Uvádím max výkon s tím, že na stoupání výkon snižuju, na sjezdy a rychlé rovinky zvyšuju… na cyklostezce taky snižuju a chovám se ohleduplně, když už na stezku musím jet. Hodnoty které uvádíš bych užil jako nouzový dojezd, musel bych výrazně zpomalit a i tak měl obavy. Každej za tmy nevidí jako rys… a když mohu mít světlo s kterým se nemusím příliš omezovat, tak nevidím důvod si ho odepírat. Za tmy jsem za posledních x-let co chodím do práce najezdil tisíce, spíše už deseti tisíce km (převážně silničních) a světlo považuju za něco, co mi umožní jezdit v týdnu na kole, protože domů se dostávám většinu roku až se stmíváním.

              0 0
              • iron.hide  

                ja tiez jazdim na jesen, v zime a na jar velmi casto potme. okrem tej 900 lumenovej aurory mam este 1800 lumen celovku. ale to neznamena ze ich aj obe naraz pouzivam, stacilo mi niekolko konfliktov, aby som sa z toho svetelneho sna prebudil. a opravnene som bol vinnikom ja, ti ludia mali pravdu.

                ale to je fuk, kazdy musi sam narazit.

                0 0
                • black.horse  

                  ale to co řešíš není otázka toho jak dobře nebo špatně uvidíš se světlem někde po tmě, ale otázka ohleduplnosti a mezilidského chování, zvláště pak při provozu v zastavěné a více či méně osvětlené oblasti. To je téma na které by se dalo sepsat mraky elaborátů a stejně to nikam nepovede… Celou dobu se bavím o jízdě mimo osvětlenou zástavbu, nikoliv o šmrdlání po stezce ve městě za barákem kde Ti na cestu svítí pouliční lampy :-)

                  0 0
              • karliner  

                Člověče, takovou výbavu si budu muset někdy zkusit. Na silnici mi stačí obyčejný Ultrafire 501B, po Praze, kde je veřejné osvětlení stačí i silikonová blikačka za dolar.

                0 0
              • ememem1  

                kazdopadne ma pravdu v tom, ze podobnymi vypalovackami mozes sposobit problem sebe aj druhym. akurat vcera som isiel na silnicke domov za sera po uzsej ceste z kopca a nejkay motorkar isiel hore zo zapnutym dialkovym svetlom. par sekund som vobec nic nevidel a debilnu jamu minul nahodou o par cm. keby som sa do nej pri danej rychlosti natiahol tak som asi v nemocnici. normalne som sa otocil a dosiel za nim naspat na kopec k bufetu a vypindal mu. bol docela prekvapeny ze ako sorry nevsimol som si. plati to ale aj z opacnej strany, raz mozes stretnut neskuseneho sofera co sa splasi a kto bude po naraze zdravsi je jasne.

                0 0
                • jan.pernik  

                  No já teda nevím, ale nás v autoškole učili, že a) přednost má ten, kdo má větší nárazník. Cedule hlavní silnice je sice hezká, ale zdraví nevrátí

                  1. z kopce se jezdí stejnou rychlostí jako do kopce a někdy

                  i pomaleji – aby byl čas to ubrzdit v případě potřeby

                  1. spíchej pomalu
                  0 0
          • HonzaRez  

            „Zajímalo by mě, jak jsi přišel na to, že můžeš hodnotit co komu stačí nebo nestačí“

            Nádherná formulizace, to máš z iDnes…?

            0 0
            • black.horse  

              člověče ne, internetový plátky moc nečtu, stačí kolik času mi zabere závislost na B-F :-)

              0 0
        • jan.pernik  

          :-) podívej, ať si číňan píše co chce, ale skutečnost je někde jinde. LOW je něco jako tlumené světlo auta a HIGH je něco míň jak dálkové. Takže nějaké oslňování je blbost. Pouze barva je pro protijedoucí nepřirozená. Jinak, kam se máš dívat když do protivky jede auto se světly nás učili v autoškole – jinak by se na silnicích každý večer válely stovky mrtvých.

          0 0
          • McBlacky  

            na silnici ok, ale na stezce kdo to pálí na plnej nebo strobo tak ho místo pozdravu pošlu do ******.

            Celkem hnus když se míchá mezi chodce a běžce

            0 0
            • nooski  

              Na stezce, kterou bohužel využívat musím, přes zimní měsíce světlo zakrývám, pokud to jen jde. Na druhou stranu denně potkám několik běžců a cyklistů, kteří jsou celí v černém a bez jakéhokoliv reflexního prvku. V takovým případech jsem za low režim na X2 velice rád, protože jinak bych ty blby srazil.

              0 0
            • Smazaný účet  

              celkem hnus, když na stezce, kde není osvětlení běhá člověk komplet v černým nebo ještě líp stejně oblečenej bruslař co frčí hlava nehlava. Pak se nemůžeš divit, že lidi jezděj takhle osvětlený. Běžců a bruslařů s čelovkou a blikačkou moc není..

              0 0
              • McBlacky  

                Abys pálil na sdílené stezce, kde kolařů je tak 10% strobo z XML musím mít vypatláno v hlavě. Úplně ti stačí mid, pokud to světlo má (bohužel většina umí high-low-fast strobo) a když je to částečně osvětleno, tak stačí i low, nebo nějaká slabá upozornovací blikačka.

                jezdím nebo běhám v zime po tmě tak 3× týdne a je to fakt pruda maximální

                0 0
                • Smazaný účet  

                  jako jo, strobo je hnus (s tím se nedá ani jet), na druhou stranu pořád trvám na tom, že větší zlo je na sdílené stezce neosvětlený bruslař nebo běžeč. Jezdím do práce téměř každý den a podzim je na stezce nejhorší… high nejezdím, ale na neosvětlený části se na low jet nedá.

                  0 0
              • bernie  

                Ja jsem v sobotu na stezce k Adamovu kolem vody jel za dvěma blond bruslařkama a bylo vidět naprosto jasně a vše. Docela prima jízda v háku :)

                Na jisté detaily bych si posvítil i když bylo jasné odpoledne !!

                0 0
            • jan.pernik  

              Nevím teda, kdo používá strobo, ale jen jsem to zapnul u garáže a hned to vyplnul. Protože nechápu, jak u toho může někdo vidět. Jinak to používám jen v režimu LOW.

              0 0
              • McBlacky  

                taky nechápu, ale potkal jsem jich mraky, dokonce experta se dvema co jel po stezce -neosvetlený- z Troji na Klecany a pálil obě na plný strobo.

                0 0
                • Martin  

                  to byl nějaký gurmán… strobo nebrat

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    trochu jsem nepochopil, k čemu je vůbec ten režim dobrý…

                    0 0
                    • Martin  

                      to jsme dva. chápu pomalé blikání… ale strobo je dobré leda na nasrání lidí.

                      0 0
                    • jIrI___  

                      Kdesi jsem četl, že strobo ve správné frekvenci zabraňuje přesně určit polohu onoho blikajícího. K čemu to je dobré na kole, to ovšem netuším :)

                      0 0
                    • jan.pernik  

                      No je na to, aby to mělo víc funkcí. Low a high by bylo moc málo pro technické „fajnšmekry“. Stejné jako se vším …

                      0 0
                  • Smazaný účet  

                    btw…kdzy pustis vedle sebe dve az tri svetlusky a kazka blika jinou frekvenci, to je teprve maso:))))

                    0 0
              • HonzaRez  

                Jeden čas jsem strobo používal na jakési AA tužtičce a to vždy při příjezdu do města, když se jenom trochu šeřilo. Má to opravdu výhodu – ať pěch nebo autista, všichni se aspoň trochu lekli a nikdy mi při této příležitosti nevlezl nikdo do cesty…

                0 0
    • black.horse  

      Mě se bohužel nejvíce osvědčilo mít světla dvě, jedno široké klidně tlumené na nižší výkon mířené více před kolo (ideální odstínit stínítkem horní část kuželu a jedno úzké intenzivnější namířené více před sebe, ale stále k zemi. Takové kombo jsem pak dle potřeby reguloval, do kopce spíše širší a užší ztlumit, na rovinkách užší více a širší tlumit a z kopce dle rychlosti a rozbitosti lokálních silnic. Pokud bych byl nucen vybírat jen jedno, tak s regulací a max výkonem 1000–2000lm a asi ideálně s externím battery packem, který půjde schovat do nějaké brašničky, ale jeho prochladnutí stejně nezabráníš.

      0 0
    • tomekusti  

      Prvně musím říct, že sem to tu nepročítal komplet, ale jen zhruba a každý doporučuje nějaké světlo, které sám vozí a mnohdy nemá ani srovnání. Já to udělám trochu jinak. Jezdím na silnici skoro celoročně a i v zimních měsících třeba v půl šestý ráno, občas i ve sněžění a mrholení mlze a podobně. Jednoznačně mohu říct, že jakýkoli světlo na řídítka je jen doplněk. Mě funguje pouze čelovka, protože jinak se dřív nebo později někde zabiješ. Se světlem na řídítkách se nepodíváš do bočních uliček, do zatáček, neohlédneš se. To jen na úvod. Na řídítkách vozím jen blikačku, abych byl vidět. Na hlavě vozím Fenixe a sem spokojen, ale to je individuální. mrkni na kronium.cz a třeba si vybereš, třeba ne. A jen úzký kužel do dálky mě osobně třeba nevyhovuje. Viditelnost stačí nějaký 150 metrů, ale kolem sebe mám rád i trochu světla, abych aspoň tušil okolí. Jinak odrazky, blikačky, něco reflexního na sebe, tyčinky do výpletu a modlit se, protože někteří řidiči prostě vidět nechtějí.

      0 0
      • Martin  

        já osobně jsem prošel genezí 2× Aurora s P7, 2× UF WF501B a solarstorm. s aurorami a ultrafiry jsem na silnici párkrát potřeboval i světlo na hlavě, protože ta světla blbě svítila do zatáček. se solarstormem už světlo na hlavě nepotřebuju, světelný kužel je pro moje potřeby dostatečně široký. takže světlo na hlavě zapínám jenom v terénu.

        0 0
      • blaf  

        to ohlizeni je pekna kravina, neni snad nic horsiho nez jet v aute a najednou se manik otoci a zacne mi smazit svou ultravykonou celovkou, jelikoz to necekam tak se na to nemam sanci pripravit a akorat si ten cyklista koleduje o sejmuti :/ pri jizde proti se na to muzes pripravit, to se da jet i proti dalkovym

        0 0
        • McBlacky  

          kdo se otáčí tak aby svítil přesně za sebe, spíš to je do boku a to tě nemá šanci oslnit. Mi přijde, že trochu lakuješ…

          0 0
          • blaf  

            jestli to bylo myslene takhle tak potom mas pravdu

            0 0
          • tomekusti  

            Ano, takhle. Spíš podívat se vedle sebe na zem nebo když se ti sbíhají dvě cesty, tak tam juknout a podobně. Nikdo se neotáčí úmyslně tak, aby oslnil ty za sebou.

            0 0
      • nooski  

        No chtěl bych vidět tu jízdu se světlem na helmě v dešti nebo sněžení. Člověk v takovém počasí se světlem na přilbě vidí kulové. Na silnici je světlo na rodlech mnohem lepší. Na bika to chce ideálně světlo na rodlech i na helmě.

        0 0
        • McBlacky  

          nejhorší je mlha, déšt jde, sněžení je hodně velká haluz

          0 0
        • tomekusti  

          Přijeď se někdy mrknout, zase takový problém to není. V lijáku dobrovolně nikdo nejezdí a drobný deštík zase tolik nevadí. Ani ten silnější. Sníh už je horší, ale opět platí, že do toho nikdo neleze dobrovolně. Mlha je kapitola sama pro sebe, tam je snad každý světlo spíš na překážku.. Je jedno jestli řídítka nebo přilba. Furt je to moc vysoko

          0 0
          • McBlacky  

            třeba 24H LBC je klasika v tom, že mlha je tam ráno vždy v jednom úseku sjezdu. se světlem na rodlech se dalo vždy jet, to na helmě bylo horší než jet bez něj.

            0 0
    • mrozu  

      Mě zaujalo tohle – kombinace širokého a úzkého kuželu v jednom s možností rozsvítit vždy jen jednu LEDku. Sice to svítí pořád na plný kotel, ale jelikož teď jezdím s obstarožní SSC-P7 a občas mě problikávaj protijedoucí auta i když svítím na low (přitom já sám už nic nevidím), tak si myslím, že oslňovat bude každé světlo, chtělo by to udělat nějaký tlumící bastl, aby to nesvítilo nahoru.

      0 0
    • jihra  

      Osobně bych doporučil tohle:

      Baterka – http://www.dx.com/…18650–162491#… – svítí slušně, dá se zoomovat od úzkého kuželu až po slušně široký.

      Držák na řídítka, na silničku by měl stačit tenhle – http://www.dx.com/…ameter-31871#… – baterku v pohodě udrží. Pokud bys ale chtěl opravdu bytelný držák, tak tento – http://www.dx.com/…black-162896#…

      K tomu nějakou nabíječku na baterie typu 18650 – třeba tahle – http://www.dx.com/…ilver-308734#… – a nebo kdybys chtěl opravdu na všechn y typy baterií, tak doporučuji tuto – http://www.dx.com/…-plug-239375#…

      No a co se týká baterií 18650, tak když vykucháš starou nefunkční baterii z notebooku, tak uvnitř najdeš 6–8 článků typu 18650 – a všechny ty články jsou funkční a na svícení bohatě stačí – ověřeno dlouhodobou praxí. Takže na delší vyjížďku hodíš do kapsy pár náhradních článků a jedeš třeba celou noc.

      Tato kombinace je ověřena vícero uživateli – mými kámoši, kterým jsem to pořídil.

      0 0
      • Martin  

        s tím zoomovacím bych nesouhlasil, u zoomovacích svítilen jsou ztráty na optice. raději vzít jednodušší světlo typu flood a je po starosti

        0 0
      • McBlacky  

        já teda jako uživatel co se snaží trochu maximalizovat užitek a efektivitu bych si dovolil zmínit držák tento http://www.dx.com/…e-mount-8274#…

        zdaleka nejlepší. Ten se sucháčema je nevhodný, svítilna se hýbe dle nárazů do řidítek. Ten druhý je moc složitý, možná funguje, ale při kvalitě plastů na levných dílech z DX bych to na kostky nebo terén radši nepoužíval.

        Nabíječka k doporučení nitecore intellicharger z ebay. Sice malinko dražší ale proti dx klasice o dost lepší.

        Baterky každý dle své kapsy, taky jsem začínal na levných krámech a ted jedu soshine 2800 což je ekvivalent panasonicu, osazeno stejnýma článkama. V reálu obyč modrý trustfire dá na plný mod 40minut, soska 2800 hodinu to mi za to stojí.

        světel je mrak, nemá smysl nic doporučovat, protože i dvě stejný svítí často jinak a poruchovost je vysoká a přísně nahodilá. Prošlo mi jich rukama přes dvacet, z toho třetina defekt v rozmezí 1–20 použití.

        0 0
    • Tina  

      Nech sa už rozhodneš pre čokoľvek, základ je IMHO 2 nezávislé predné svetlá (nie blikačky) a jedno slušné zadné z výkonom aspoň 0,5W s nabitámi baterkami. Osobne vozím vzadu Blackburn s výkonom 1W v mode blikania. Jedno predné svetlo na riaditkach a druhé na prilbe.

      Pokiaľ pravidelne jazdíš večer v ccestnej premávke na svetlách sa neoplatí šetriť a radšej kúpiť overenú kvalitu ako sa vracať domov potme s rizikom, že ťa niekto zmietne z cesty pretože nebudeš osvetlený. Už som počula aj o prípade ako bajker vypol predné svetlo 200m od baráku v rámci šetrenia batérií a u baráku si potom nevšimol nejakú prekážku a šiel cez riaditka. Škoda na drahom bajku mnohonásobne prevýšila ušetrené batérie ;)

      0 0
      • jecnak  

        Dve nezavisla svetla mi prijdou jako nutnost i vzadu, protoze vzadu si neblikajici blikacky jen tak nevsimnes a je to myslim vetsi prusvih, nez dojizdet bez svetla vpredu. Na silnici se da za sucha jet i za svitu mesice :-)

        0 0
        • Tina  

          Preto som písala, že používam zadné svetlo v mode blikania ;) Ten 1W bliká naozaj slušne s určite sa nedá len tak ľahko prehliadnuť. Základ sú samozrejme aj nabité baterky, pretože už sa mi veľa krát stalo, že som za volantom na poslednú chvíľu zbadala tmavého cyklistu a až keď som bola pri ňom som si všimla, že mu vzadu blikala blikačka s baterkami asi tak s pred dvoch rokov.

          0 0
        • Martin  

          na bajku i na silničce mám krom blikačky na sedlovce ještě na zadní stavbě nalepené velké reflexní samolepky, které se dávají třebas na náklaďáky. zichr je zichr

          plus malou blikačku vzadu na helmě

          0 0
          • Ricci  

            mam reflexky dokonca aj na prilbe :-)

            0 0
            • Martin  

              čím víc, tím líp. je potřeba být viděn… na staré přilbě jsem měl taky reflexky, na novou jsem je ještě nedal, ale brzo dám

              0 0
              • jakub_kencl  

                Přesně, na „pracovním“ kole mám 3M (stejné z dopravních značek) stříbrné samolepky na zadní stavbě, vidli, hlávku, sedlovce a proužky na špicích. Stříbrnou helmu jsem taky oblepil. Reflexní proužky na kotnících a teď jsem ještě dostal pěkné reflexní kšíry, takže i bez světla docela cirkus. Vzdadu Blackburn a na batohu krom reflexního přívěšku ještě nějakou noname bliknu. Vpředu Solar. Jako zálohu mám na helmě ještě blikací lebky (dárek, ale super) :-)kdyby něco selhalo, tak jako nouzovku na dojetí. Prostě fakt barevná hudba a musím říci, že po tmě si auta dávají větší odstup než ve dne.

                0 0
              • black.horse  

                jen dej, obětovat design pro bezpečnost za to stojí, já jsem si udělal radost Aeonem na silničku a pak celou zadní část zprasil plátkama reflexky :-) ale za ten pocit, že mi to možná zvětšuje naději na přežití mi to stojí… koupil jsem v nějakém eshopu několik ruliček, dal to na zimáku na ráfky, helmu a blatníky…

                0 0
                • Ricci  

                  jj, reflexky maju nieco do seba, tiez ich uz davam vsade kam sa da, tma sa rychlo priblizuje :-)

                  0 0
                • jecnak  

                  Presne tak. Na druhou stranu se da i reflexni samolepka udelat pekne. Bud vyrezat podle nápisů a ty přelepit, a nebo udelat prouzek a nebo plochu podle nejakýho lomu ci zaobleni na ramu. Uplne nejlepsi to maji ty moje Cosmicy, ktery maji cernou reflexku jako napis. Vypada to decentne a v noci skvele odrazi svetlo – viz fotky – kolo Trek.

                  0 0
        • raceman  

          ja teda v dobach treninku za tmy nevyjizdel ani bez reflexni vesty… to mi prijde jako stejne dulezita soucast vybavy… pravda, nemel sem takove vykonne svetla, jako se tady resi :D

          0 0
    • black.horse  

      když se tu rozebírá tohle téma, jsou nějaké modely (z hlavy mi napadá jen Lupine Betty, ale to je i na mě silná káva), které mají externí vypínač? Hodně by se mi líbilo, ovladat (přepínat režimy) světlo tlačítkem na kabelu, které bych si dal hnedka ve dle omotáky a světlo bych si upnul pod Garmina pod představec dopředu…

      0 0
      • Ricci  

        uz som uvazoval nad tym vytiahnut vypinac zo Solaru niekam mimo, asi to urobim :-)

        0 0
      • McBlacky  

        tak asi by nebyl problém přerušit vedení od akupacku a něco nabastlit ne. Určitě existuje prodlužka s vypínačem na ty konektory akupacku, ale hledej to na netu :)

        0 0
        • Vilém  

          Nejsem si jist, ze je tam vypinac takto resen (preruseni napajeni). Kdyby to tak bylo, tak ti nesviti podsvetleni zapinaciho tlacitka.

          0 0
          • McBlacky  

            to by se muselo zkusit, teoreticky světlo na mod který chceš a pak přerušovat přívod by fungovat mělo.

            0 0
            • black.horse  

              právě, že nejzajímavější na tom všem, by bylo přepínání mezi těmi mody…

              0 0
              • Ricci  

                ked odpojis akupack, automaticky po znovupripojeni padne do Standby uplne logicky

                0 0
          • Ricci  

            urcite to tak nie je

            0 0
        • Ricci  

          nezmysel, ked odpojis akupack a znova pripojis tak sa ti nic nerozsvieti…

          Prepinanie rezimov je elektronicke,nie napriamo…

          0 0
        • drood  

          To nelze. Musel by tam být driver, který přepíná režimy přerušením obvodu. Ty se dávají do ručních svítilen, kde se režimy přepínají namačknutím tlačítka. Drivery jsou běžně dostupné, vyjdou cca na 5dol., kvalitní na cca 300–500kč, ale zrovna solar za tu námahu teda fakt nestojí…

          0 0
      • grim334  

        externi vypinac ma treba Gloworm, http://www.glowormlites.co.nz/products…

        mam uz druhym rokem X2 a vypinac funguje dobre, ale netusim jestli pri zapojenem packu nebude pomalu vybijet. Ja pack vzdycky odpojim. Jinak nejcasteji pouzivam ten Commuter mod kde mam nastaveno min a max a prepinam jako u auta potkavacky a dalkovy abych neoslnoval ridice a chodce/cyklisty.

        Nove navic ma byt vypinac pridelany lepe nez dosud kde se lepi suchy zip a k nemu se prichyti vypinac. Novy drzak ma byt trochu lepsi viz. http://www.action-led-lights.com/…oworm-lights

        0 0
        • McBlacky  

          to je paráda, na silnici určite super. do terénu to by chtělo zkust, tam jsou požadavky na rozložení světla jiné

          0 0
          • 01carbon  

            jenže to asi stále nikdo nezkusil a mě se pokusného chrousta dělat nechce

            0 0
          • josh  

            Už se to probíralo v jiném vlákně, na silnici neoslňuje jen svítilna s velmi nízkým světelným kuželem, který nedosáhne do výšky očí řidiče, což opravdu není tento případ. Podobné „vychytávky“ se čas od času objevují, uvádí se to jako „potkávací + dálkové světlo“, ale použitelnost v reálu bývá velmi sporná. Svítilnu BX02 jsem chvíli zkoušel, do terénu je dle mého použitelná lépe než na silnici, dosvítí hodně daleko a i šířka světla se mi zdála dostatečná, pouze si člověk musí zvyknout na dosti neobvyklý světelný kužel.

            0 0
    • Smazaný účet  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Narvill  

      SolarStorm BX02 s potkávacím režimem a normálním (nejvíc 1450lm).Plus má drátovej dálkáč na řidítka – nemusí se nic štelovat,jenom přepínat režimy.

      Otestuju za cca 14 dní a dám vědět…(možná dřív,jestli se v divočině dostanu k netu:)

      0 0
    • Delkim  

      tak mi dneska přišel z Číny SolarStorm 2 X CREE XM-L2

      překvapil mne silikonový voděodolný akupack, zdá se to opravdu kvalitně zpracováno

      světlo je velký (resp. malý) asi jako Garmin Edge 500 a svítí to jako kráva :) na silničku na večerní dojezdy myslím dostatečný výkon

      za mne dobrý

      http://www.aliexpress.com/…0191003.html

      0 0
      • McBlacky  

        problém je spíš v tom jak dlouho to vydrží. mě to vychází že půlka světel je ok, třetina se posere do 10ti použití a třetina svítí méně, než by měla.

        Nicméně kopie solarstormu jsem zatím nekupoval, to co píšu je o světlech bez akupacku nejčasteji s xml nebo starší byly s p7, q5…

        0 0
        • ememem1  

          to je cena za tu cenu, proste ked nefunguje hodis do kosa, reklamacia je vysoko stratova a trva dlho.

          daleko horsie by bolo keby to clovek kupil u miestnych priekupnikov za niekolkonasobok ceny pricom reklamacie s nimi je tiez dost problematicka. a ze je takych chytrolinov plno. uz som to videl predavat aj v takom tom mobilnom stanku v hypermarkete za sialene peniaze ako ultra super mega najsamlepsie svetlo. za mesiac tam uz nie su aked sa to poserie tak najst ich je nemozne, casto uz neexistuju, sidlo pobox a pod.

          0 0
          • Delkim  

            většinou vyfotíš nebo natočíš video jak výrobek nefunguje a do několika týdnů máš doma ZDARMA nový kus, starý většinou ani neposíláš zpět

            0 0
            • ememem1  

              a to kde tak?

              0 0
              • Delkim  

                ebay nebo aliexpress, zatím ve 3 případech kdy jsem za posledních 5 let něco reklamoval

                0 0
                • ememem1  

                  ebay neni cina.

                  ale inak to som nevedel, ja som raz mal cez kamosa daku vahu z DX a chceli to poslat, som sa na to samozrjeme…

                  0 0
              • McBlacky  

                na DX ti připíšou peníze na účet. Taky už jsem to dělal, když mi vyhořelo světlo po prvním zapnutí. Neposíláš většinou nic. ale někdy je to docela voser přes ten jejich tiketing

                0 0
                • ememem1  

                  tak to mozno nebol DX z coho som to kupoval, uz neviem, ja som sa zmieril s tym ze proste za tych par supov bud ide alebo nejde a za dva roky sa kupuje nove tak ci tak, neriesim ziadne poruchy, ultra super inteligentne nabijacky, extra akuapcky a pod. imho sa to proste neoplati. ale je to vec pristupu.

                  0 0
        • mastihuba  

          ja jezdím už rok s X3 a docela spokojenost. Jezdím převážně na nejslabší mod, kterej vydrží přes 7h(odzkoušeno) do sjezdů pouštím dvojku, ta stačí bohatě. Trojku jen vyjmečně, protože dost rychle vysaje baterku. Jak umře origo akupak, tak pořídím futrál na 4 normální baterie a musi to byt ok.

          0 0
        • black.horse  

          hmmm, Tvoje první věta je přesně ten důvod, proč jsem vozil světlo od Hope a teďka od Lupine. Cena je sice pro někoho až neomluvitelně vysoká, ale za ta prachy je to výrobek, který několik let funguje se stabilním výkonem a krom nabíjení o tom nevím. A to je to, co od toho čekám, nechci zaplatit za něco, co mi vygeneruje další starosti, když volného času po práci mám méně a méně:-(

          0 0
          • McBlacky  

            když to chceš mít bez starostí tak to něco stojí, t je jasný

            0 0
            • ememem1  

              docela ti rozumiem, tiez to tak povacsine robim ale po tom co som jedneho lupina stratil resp. zabudol 500km v prdeli tak som si povedal ze co je vela to je moc. a objektivne tie cinske bazmegy za 50-tinu ceny uz dnes cca tie dva roky povacsine docela funguju. ano, spracovanie je katastrofa ale a vyvoj ide tak rychlo, ze dnes by ten moj par rocny lupin bol beznadejne zastaraly. a zas kupovat si ho kazde dva roky sa mi nechce. cize jak tie sikmace vyrobky nemam moc rad tak si ich v podobnej kategorii ako je tato obcas uz kupujem.

              edit – malo byt pod black.horse

              0 0
          • Ricci  

            ja mam 2× Solarstorm X2 a okrem nabijania tiez o nich neviem :-)

            0 0
          • Tina  

            Asi tak. Ale keď som to pred časom presne takto zdôvodnila ja tak som bola obvinená, že si robím reklamu a že Lupine je nekresťansky predražené. Áno Lupine je predražené, ale sviti dokonale a funguje spoľahlivo už roky a nikdy som sa nevrátila s bajkovačky s nefunkčným svetlom.

            0 0
            • Delkim  

              co si představit pod takovým slovem „bajkovačka“? to je něco jako zabijačka? nebo ********? nebo prdelačka?

              0 0
              • Tina  

                Predstav si čo chceš. Avšak mysli na to, že hladnému sa len o chlebe sníva ;)

                0 0
              • Josef Panek  

                Jsou 2 možnosti:

                1. hraješ si na pitomýho a má to bejt vtipný
                2. opravdu nechápeš, prostě si pitomej

                Vyber si.

                0 0
      • jecnak  

        Je obal akupacku opravdu cely z jednoho kusu a nebo nahore a dole jsou videt plastove vlozky zalite tim jak rikas silikonem? Jestli je to stejne jako u starsich original Solarstormu, tak ten plast je poplastovany papir a dastava se tudy dovnitr akupacku voda.

        0 0
        • Delkim  

          je to obal z gumy/silikonu, celý z jednoho kusu, dole to má 2×2 cm otvor, který má zevnitř akupacku gumovou/silikonovou „zátku“ s drážkou, do které kryt přesně zapadne

          pokud to neponoříš do kýble s vodou tak se podle mne dovnitř voda nedostane ani náhodou

          když tak udělám detailní fotky

          0 0
        • ememem1  

          moc bych to zbytocne neriesil, cely solarstorm ako je ma od vodotesnosti hodne daleko. pri nejakom silnom dazdi co ta chyti to moze byt na odpis ako celok.

          0 0
          • jecnak  

            Tak ja mam treba dva original SolarStorm XT40 a oba v desti (napriklad 5h dest, strikajici voda, blato, 100% vlhko) naprosto bez problemu az prave na ty akupacky, ktere jsem musel rozdelat vystrihat ten smrstovaci plast a premotat poradne. Nasledne jsem je pouzival na dalsi 12h zavode, na 1000km brevetu kolem Rakouska a na bezne jezdeni a najizdeni.

            0 0
            • ememem1  

              ja hovorim ze mi ti sikmaci vzdy poslu to najhorsie co maju, to bude za to ze ich moc nemusim :-) ja som si v solarstorme vsimol vlhkost aj pri zvysenej vzdusnej vlhkosti v zime. ani nahodou to neni spredu tesne, ta hlinikova krytka hrkoce a utiahnut to uz nejde. a nechce sa mi to riesit. za rok-dva bude zas nejaka ultra nova dioda tak sa to potom vymeni.

              0 0
              • jecnak  

                Ja je kupoval v CZ jako originaly, tak mozna to je ten rozdil.

                0 0
              • drood  

                To ti nehrká krytka, ale sklíčko. Musíš vpředu vyšroubovat ty dva šroubky, co drží tu hliníkovou krytku, tu sundat a malinko ohnout. Pak to sklíčko hrkat přestane a ty kroužky budou zase těsnit. Ale už z principu, jak je to konstruované, to nikdy žádný zázrak nebude, nikdy to nebude dokonale těsnit.

                0 0
    • Martin  

      když už se tu řeší Solarstorm x2 – nepotkal se někdo s poklesem svítivosti? mám pocit, že v poslední době mi to svítí tak nějak méně… všechny tři režimy. tak nevím jestli se světlo sere nebo co se děje. když srovnám x2 na High a jednu UF 501B na High, tak to svítí srovnatelně…

      0 0
      • McBlacky  

        stalo se mi to u dost světel. někdo tvrdí že to pomůže rozebrat, vyčisti a dotáhnout dosedací plochy, ale mě to nikdy nepomohlo

        0 0
      • ememem1  

        zomiera, najvyssi cas na upgrade :-)

        0 0
        • Martin  

          na co? :)

          0 0
          • ememem1  

            nieco si uz musis vybrat :-)

            0 0
            • Martin  

              hehe, solarstorm 2014 s XM-L2 U2 :)

              0 0
              • drood  

                Už máme XM-L2 U3, solarstorm to nestíhá :D

                0 0
                • Martin  

                  U3 je bin, nikoliv verze emitoru :)

                  XM-L2 už je na trhu dost dlouho.

                  0 0
                  • drood  

                    To samozřejmě vím, U3 je nejvyšší výkonový bin xm-l i xm-l2, pokud bude vývoj pokračovat, tak to bude xm-l3, což pochybuju, nebo něco jiného.

                    0 0
      • drood  

        Ty ledky se prostě časem vypálí, mají sice životnost 50000 hodin, ovšem při 350 mA a 20°C, tady se do toho pere 8× tolik, o teplotách nemluvě. Ale nejspíš jsi si jen zvykl… Můžeš si na intl-outdoor koupit XM-L2 U3 a vyměnit je: http://intl-outdoor.com/…107_136.html?…

        0 0
        • Martin  

          díky za link, mrknu jak je v solarstormu řešené připojení diod a spojení s tělem svítilny a kdyžtak to vyměním. ty emitory vypadají dobře :)

          0 0
          • Martin  

            LED jdou vyndat v pohodě. spojení základny diody s tělem svítilny je dost vachrlaté, takže mám pocit, že se ty chudery asi fakt uvařily. objednám nové diody a budu doufat, že číňan s tím lepším odvodem tepla u Noctigonů nekecá.

            ale ted jsem si všiml, že u jedné diody jsem měl blbý kontakt u černého drátku, zkusím to propájet. možná že za snížený světelný tok mohl studený spoj…

            edit: a u druhé taky. ty LED musely pěkně hořet, to vypadá,že se pájené spoje rozjely. přeletuju to, plácnu tam teplovodivé lepidlo a uvidím… nicméně ty Noctigony objednám a vyměním tak jako tak.

            0 0
            • josh  

              Tak jestli se rozjely pájené spoje na hliníkové základně s ledkama, tak ty ledky mají dost a bude je nejspíš potřeba vyměnit. Buď je tvůj kus vyroben nějak blbě a nebo číňanovi došla teplovodivá pasta… ale každopádně s těmahle levnýma cyklosvítilnama bacha, na to jak jsou malý (a k tomu většinou blbě konstruovaný), tak mají příliš velký výkon a když je neofukuje vzduch při jízdě, tak se dost přehřívají.

              0 0
              • Martin  

                u mě se číňan na teplovodivou pastu vykvákl :) bo tam nebyl ani kousek

                0 0
            • drood  

              No,nevím… Kdyby se ledka ohřála tak, že by se odpájel přívodní kablík, tak už by byla nejspíš po smrti.Snesou totiž cca 150°C, což na cín nestačí. Při přehřátí by nejdřív odpadl ten silikon s čočkou, pak ledka od PCB a tím by se přerušil obvod, čili by to přestalo svítit.Ale je fakt, že po zakoupení takovéto svítilny (a je jedno odkud, z Číny jako z Ledexpertu), je nutné ji rozebrat, zkontrolovat kablíky a doplnit termalpastu, bez ní ani Noctigon nepomůže :).A nejlepší je ty ledky přišroubovat, přitlačení reflektory zrovna u solarstormu moc nefunguje…

              0 0
              • Petr.T.M  

                Ha, tož včil nevim, měl jsem v plánu si to z Led-expertu koupit, ten solarstorm X2, ale teď su v háji, bo rozdělávat se mi nic nechce pač jak se znám bych to už nedal dohromady. Co teda z LED-EXPERTU koupit???

                0 0
                • jecnak  

                  Ja ho z Led-expertu mam a nasvitil jsem s nim letos uz tak 40h a funguje zcela bez prolemu.

                  0 0
                • jIrI___  

                  Objednej z Číny za poloviční cenu a až přestane svítit, tak se buďto vrhneš na bastlení nebo koupíš nový. X2 mám už 2 roky a bez problémů. Nic jsem nerozdělával ani nedodělával, nepatřím mezi typy, kterým se v tom chce hrabat, když všechno funguje tak jak má :)

                  0 0
                  • Martin  

                    tak nějak. akumulátor z ledexpertu a světlo z číny :)

                    0 0
              • josh  

                jj, taky se divím, že mu ty ledky ještě svítí :) nicméně k viditelnému poškození nemuselo dojít, jedná o SMD ledku, které se pájí v pájecí peci, čili konstrukce ledky musí vydržet poměrně vysokou teplotu (výrobce uvádí krátkodobou výdrž až 260°C). Ono je potřeba rozlišovat vnější ohřátí a ohřátí vlastním teplem, při provozu je maximální povolená teplota zmíněných 150°C, což v tomto případě asi bylo o dost překročeno. Pokud se nepletu, tak u solarstormu na ledky tlačí reflektor, čili odpadnout z PCB by nemusely.

                0 0
      • jonti  

        Souhlas s Blackym, deje se to u vetsiny svetel, mozna je to nedostatecnym chlazenim a postupnym poskozenim diody.

        0 0
      • jan.pernik  

        taky jsem to pozoroval. ale pak se zjistilo, že je to věkem. Zlepšení nastává po návštěvě očaře.

        0 0
    • Ahasver2  

      Kontrolka funkce zadní blikačky. Už před časem jsem přemýšlel, Jak vyrobit jednoduchou a spolehlivou kontrolku funkce zadní blikačky. Heureka ! Stačí asi třímetrový optický kabel s koncovkami za 120kč a vázací pásky. Taky se to dá použít ke sledování aut přijíždějících zezadu. Jednu koncovku kabelu šikovně připevníme tak, aby viděla alespoň zboku na blikačku. Druhou koncovku přichytíme na rám nebo na řídítka a je hotovo. Další kabel můžeme použít obdobně, jen s tím rozdílem, že koncovku umístíme například pod sedlo tak aby viděla dozadu. Jednoduché a funkční.

      0 1
    • Ahasver2  

      Tak já bych to řešil kvalitní ruční baterkou -treba i se zoomem plus držák. To v případě požadavku silného a ostrého světelného kužele. Ale to je na silnici nanic, oslňuje, žádné periferní vidění atd. Nebo Fenix Bc 25. Já mám Bc30v2.0. Mazec. A výdrž.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.