• MiXeR

    Ahoj, zajímalo by mě jestli to máte podobně po 1.5 roce:

    1. krytka USB mi odpadla (prostě se guma používáním užvíkala )
    2. vrchní sklo se začalo rozlepovat v místě ohybu – asi to vrchní vrstva neudržela, když se asi tepelně smršťuje… na jedné straně to naprasklo tak jsem to zkusil odloupnout – myslel jsem že to je nějaká ochranná fólie
    3. vrchní sklo se začíná rozpadat (naštěstí zatím mimo displej) – takový podfouklý tečky na vrchní mikrovrstvičce

    viz. foto

    (už ho používám skoro 2 roky)

    reklamaci neuznali, (kupkolo.cz) " 1. důsledkem nešetrného zacházení.. 2. .. je následkem mechanického poškození .. 3. ani neřešily", ani se neobtěžovali s posouzením výrobce …

    Zvažuji znalecký posudek, tak bych chtěl vědět jestli máte podobné závady.

    Díky!

    0 0
    • Vilém  

      Ze tys ho pouzival? To se pak nediv.

      0 0
    • novas752  

      Tohle nasere…

      Já používám zatím 2 roky ROX 6.0 a žádný takový problémy nemám, jen pozoruju mírnou deformaci těch výstupků na bajonetu.

      0 0
    • avionic  

      Ahoj, mam uplne stejny problem s Rox 10 je cca stejne stary, co napsat primo Sigme? Kupkolo me taky poslalo do …pry spatne zachazeni, podle me to ani nikdo nikam neposlal…

      0 0
      • MiXeR  

        nejjednoduší bude nechat udělat posudek, v případě že se to uzná – jako že by mělo, tak to je na prodejci i s uhrazením posudku … čím víc bude případů tím větší šance a menší riziko (cena posudku) …

        jde do toho někdo se mnou nebo to mám udělat sám?

        0 0
    • fliicek  

      Zrovna jsem se chystal do koupě ROX 10, tak nevím zda si z tohodle dělat obavy. Na druhou stranu asi u každého výrobku se najde něco :/

      0 0
      • MiXeR  

        Asi bych se toho nebál, ale šel bych do jinýho obchodu …

        0 0
        • fliicek  

          Premyslel jsem o koloshopu, ale s takovouhle mozna zvazim cykloadam abych pripadne problemy mohl resit osobne.

          0 0
    • lukasmohapl  

      Ze zakona muzete pozadovat protokol z autorizovaneho servisu, jelikoz nelze predpokladat ze prodejce , potazmo eshop ma skoleneho mechanika s glejtem od Sigmy 

      0 0
      • lukasmohapl  

        To plati samozrejme pro zbozi urcene pro CR trh, ofiko distribuci. Je li to nejaky sedy dovoz tak zaruku zajistuje prodejce – pak jsi nahranej

        0 0
        • MiXeR  

          Tak jsem se hrabal v zákonech a asi to tak není, posuzuje to prodávající (je na něm jestli to pošle výrobci nebo ne) a pokud kupující nesouhlasí tak mu zbývá asi jen znalecký posudek.

          0 0
          • lukasmohapl  

            Rekl bych ze tezko :) Neni li samozrejme prodavajici zaroven autorizovanym servisnim strediskem…:) Princip reklamace spociva v tom ze na zbozi mas závadu, a nejaky TECHNIK co ma na to zbozi SKOLENI a glejt ze to muze opravovat POSOUDI/OPRAVI vzniklou zavadu. Neni li zbozi evidentne mechanicky poskozeno tak na tenhle postup mas narok. A i v pripade ze jsi si zbozi rozslapal, prejel autem, a vysral se do něj… Tak mas narok na posouzeni opravnenosti reklamace

            To mas jako bys napr v Penny reklamoval rohlík…a samozrejme ti prodavac bude tvrdit ze je to v poradku→ ale jak ti to dokaze? Pekar to není…

            0 0
            • Barak  

              To, co říkáš zní logicky. V legislativě to ale podle mě takhle ošetřené není. Pokud zboží reklamuješ u prodejce, který není zároveň autorizovaným servisním střediskem, není jeho zákonná povinnost zboží do střediska odesílat. A na věci nic nemění ani fakt, že většina prodejců to do autorizovaných středisek zasílá, pak převezmou jeho vyjádření a jsou sami krytí. Ale to je podle mě proto, že jednak dodržují nějaké reklamační postupy dané značky a samy chtějí mít v ruce papír, kterým zákazníkovi můžou argumentovat.

              0 0
              • lukasmohapl  

                Baraku, tak z praxe → sám jsem prodával elektroniku dost let, a pres 2 roky pracoval na malém partnerském kiosku pro Tmobile.

                Samozrejmě jsem přijímal a řešil reklamace – a ver mi ze udržet v hlavě všecky reklamace aby včas odešli a včas přišli byl dost oříšek, kor když ani já ani kolega nejsme dvakrát zodpovědni :-D

                Platil jsem dost telefonů (nevyřízené reklamace – rozuměj, nezaslané do AS!) na to abych věděl že protokol od prodejce samotnýho nestačí, nýbrž a jelikož si tam může napsat co chce..a kdyby to takto bylo tak ty protokoly píšu jak na běžícím páse protože jsem měl relativně volnou ruku. – a vyresila by se reklamace bez starostí.

                Nebudu se hádat, na plotně mám oběd :D

                0 0
                • Zdyn  

                  I prodávající může rozhodnout o reklamaci. Může ji uznat, ale také nemusí. také jsem toto dělal. Je hromada reklamací, kde je snadné určit, jestli je oprávněná a nebo ne. Někdy to je nejasné, tak se to posílá dále na dodavatele, výrobce.

                  Taky reklamaci řeší zákazník s prodejcem. To, jestli do toho prodejce zapojí nějaký další subjekt je jen na něm.

                  0 0
                • Barak  

                  Ale to přece nijak neodporuje tomu, co jsem napsal.

                  T-mobile a jiní prodejci, ani nemusí být tak velcí, samozřejmě nebudou nic vymýšlet ale na řešení reklamací nastaví systém a vše se řeší přes autorizovanou síť servisů. Byly by sami proti sobě, pokud by měli lidé na kioscích rozhodovat bez technických znalostí a zázemí o reklamacích, nasírat zákazníky a projebávat čas. A druhá věc je, že by výrobce ani jiný postup nepřipustil.

                  To co říkám je, vztáhnu-li to na tvůj příklad s T-mobilem, že k takovému postupu nebyl podle mého názoru dotlačen zákonem. Pokud si myslíš opak, hoď sem paragraf.

                  0 0
              • lukasmohapl  

                myslíš odstavec : Kde uplatnit reklamaci – u prodejce, v servisu nebo u výrobce? ????????

                0 0
    • Zydrunas  

      Mám Rox 10 cca 1/2 roku. Zatím v pohodě. Snad mě tohle nepotká (taky Kupkolo).

      Nic méně, řekl bych, že upadlá gumová krytka asi na reklamaci nebude ani přímo u výrobce.

      0 0
      • lukasmohapl  

        Prezentuje li vyrobce ROXy jako vodotesne (sám nevím), tak to na reklamaci je. (z duvodu ze to nesplnuje specifikace vyrobce)

        0 0
        • Zydrunas  

          Jj prezentuje: IPx7. Předevčírem jsem to zkoumal, páč jsem chytil na kole ten ceďák.

          0 0
          • lukasmohapl  

            Potom viz výše :) a zjistil bych AS a s dokladem bych to rovnou odnesl tam :)

            0 0
    • MiXeR  

      Ještě jedna věc, poslali mně to zpět poštou, ani to pořádně nezabalili, lítalo to volně v krabici – takže je poškrábaný displej .. (tam jsem to dovezl osobně), pěkně mě nas**li navíc..

      0 0
    •  

      Ze sigmou moc dobré zkušenosti nemám, proto ji moc nemusím.

      0 0
    • MiXeR  

      Takže vyřešeno:

      Kupkolo nikdy víc – jen mně zbytečně zdržovali a nas**li – nejhorší je srážka s b…, to si příště radči pár korun připlatím …

      Nejdřív jsem poptal soudního znalce přes plasty (Ing. Vinarský VUT Brno) .. ocenil posudek na min. 1500,– s tím že z fotodokumentace odhadoval posudek v můj prospěch. (nepochybuji o tom že bych uspěl, ale bylo by to na dlouho)

      Dal jsem teda šanci výrobci, vyplnil formulář http://sigmasport.com/en/kontakt, odkaz na fotodokumentaci… napsali ať to pošlu s kupním dokladem , … We will immediately send you a replacement model for free of charge (if warranty claim exists) ..

      poslal jsem z Německa za 4Eura, za týden přišel nový tachák

      0 0
      • Prazak0  

        Co zkusit Českou obchodní inspekci? Oni by měli zákazníkům pomoci právě u neuznaných reklamací. Aby to nefungovalo tak, že zákazník nejdřív musí zainvestovat do nějakého znalce a pak snad to vyhraje, často s tím ,že dostane zpět třeba polovinu toho, co stojí znalecký posudek. Ten pochopitelně, pokud vyhraje, tak platit nemusí. Ale riskuje, že víc ztratí, než co získá vyhranou reklamací. Což mělo smrtící efekt na reklamace, zkrátka když prodavač v obchodě se zákazníkem zametl, tak ten většinou neriskoval, že bude tratit dále, kdyby to náhodou nevyhrál. Je tu nějaká změna v zákonech či vyhlášce, před časem jsem v rádiu slyšel někoho z té inspekce mluvit, určitě bych je zkusil kontaktovat.

        0 0
      • fliicek  

        Tak to mne alespoň potěšila reakce ze strany Sigmy. Neřešili nějak, odkuď jsi a proč to nereklamuješ u prodejce? Hlavně, že je vše vyřešeno. ČOI bych ale i tak zkusil kontaktovat.

        0 0
        • Barak  

          S cim ti pomuze COI? Reklamace probehla, ale nebyla uznana. Kdyz s vysledkem nesouhlasis, musis k soudnimu znalci a jit k soudu. COI nikomu nemuze naridit, aby uznal reklamaci.

          0 0
          • Prazak0  

            Právě že v této fázi pomoci můžou, přesně teď z hlavy nevím jak. Prostě reklamace pak jde pod jejich dohledem, člověk do toho nemusí investovat a pak jen čekat, jestli opravdu to vyhraje. Doporučuji je zkontaktovat. Tohle je snad půl roku stará záležitost. Případně kouknout na jejich www stránky, asi nějaké mít budou, jestli tam něco píšou o pomoci s reklamacemi.

            0 0
            • Barak  

              Můžou ti samozřejmě poradit jak postupovat. Kroky, ale musíš dělat sám, nic za tebe řešit nebudou. Pokud by prodejce udělal chybu po formální stránce, tak nějak asi pomoct můžou, ale takhle… dost pochybuju.

              0 0
              • Prazak0  

                Existuje možnost obrátit se na čoi s návrhem na mimosoudní řešení, zde je odkaz https://adr.coi.cz/cs/faq. Teď nemám čas vše pročítat dopodrobna a různé odkazy. Ale pokud čoi zde nějak rozhodne, tak pochopitelně u soudu by to váhu mělo. Toto řízení není zpoplatněno. Předpokládám, že ta možnost ADR k něčemu je, že když se obchodník rozhodne že ho ČOI nezajímá, že to smete ze stolu jako požadavek zákazníka, tak pak by tento institut ADR neměl smysl. Chápu-li, tak čoi se vloží do sporu, zákazník jí poskytne všechny materiály, ona pak dle toho rozhodne, jak by se mělo postupovat dál. Zkrátka s prodejcem tu jedná silnější partner než jen zákazník, detaily bych musel vyzjistit pečlivým pročítáním, co tu píšou.

                0 0
                • Barak  

                  Tohle je trochu komplikovany z nekolika duvodu. Jednak s timhle resenim museji souhlasit obe strany. Mozna proto tam pisou, ze se tenhle postup prilis neuluplatnuje pri zamitnutych reklamacich. Dale musi spotrebitel jednoznacne dolozit, ze jeho narok je oprávněny (posudek soudniho znalce). A c neposlednibrade neni vysledek pravne zavazny. Nejlepsi by asi v tomhle pripade bylo sehnat posudek, pokud se zakladatel vlakna domniva, ze je v pravu.

                  0 0
                  • Prazak0  

                    Co jsem to rychle prošel, tak jsem si od toho sliboval víc. Ale i tak, mít posudek znalce a např. i vyjádření čoi, tak člověk má pak pro daný soud dosti silnou pozici. A těžko nějaký obchod to vyhranej proti znalci a názoru čoi. Kdežto s člověkem zákazníkem zametou snadno.

                    Rozhodně je dobré, že tu lidi píšou, v kterém obchodě nebyli vstřícní k případné reklamaci. Já kde mám s obchodem nějakou negativní zkušenost, tak pak velmi váhám, abych tam dál nakupoval. Zcela to nevylučuji, záleží na zkušenosti, co tam mám. Ale dvakrát si to rozmyslím.

                    0 0
                  • MiXeR  

                    Zakladatel vlákna už má vyřešeno …

                    , v právu očividně byl :)

                    0 0
        • MiXeR  

          jj, mě taky potěšili … nic neřešili, situaci jsem jim popsal i s tím že se chystám ke znalci …

          na čoiku možná dám dotaz, furt nevím jestli prodejce může takhle jednoduše vrátit zboží aniž by to řešil s výrobcem, když o tom nic neví …

          0 0
          • Zdyn  

            Jistě, že ti to takto prodejce může vrátit – vyřešit reklamaci. S dovozcem nebo výrobce to řešit nemusí. To je jen na něm.

            0 0
    • Don Pepe  

      Krytka zatím drží , ale celý displej mám podobně ďupkovaný jako ty …

      0 0
      • Zydrunas  

        Tak já ťupky neměl, ale teď po cca 3 letech, se mi skoro z celého displeje odloupalo cosi. Asi nějaká antireflexní či jiná vrstva.

        Ale comp funguje dál, tak zatím neřeším. Pak koupím asi 11ctku.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.