• Karel.R

    Ahoj, chci si pořídit gravela a přemýšlím co za sadu – jestli Shimano Grx nebo Sram Apex. Na biku jsem zastánce Shimana, ale u gravelů se mě líbí nějaké modely právě se Sramem. Jaké máte zkušenosti a poznatky (hlavně s řazením) ? Jestli půjde o jedno nebo dvouplacku neřeším.

    Anketa: Jakou sadu byste preferoval?

    15x
    75%
    5x
    25%
    0 0
    • novas752  

      Tak to bych spíše řešil kolik převodníků a značku až poté.

      0 0
    • CzechJoker  

      Na gravelu mám mechanický Apex 1×11 a je docela opruz sehnat např. náhradní gumové návleky na páky.

      Řazení jednou pákou mi moc nevyhovuje, dost často končím v mezipoloze (když promáčku o lichý počet klapnutí).

      0 0
      • jeniiiik  

        Musíš hledat v Německu, tam seženeš na většinu věcí náhradní díly do posledního šroubku bez půlroční cekacky.

        0 0
        • CzechJoker  

          Jako sorry, hledal jsem a američani mají bordel v kódech. To, co mi z Německa poslali, vůbec nesedělo a podařilo se to až po detailním nafocení na několikátý pokus. O jejich místním zastoupení nebudu raději psát, ti mi nabídli něco na první pohled nevyhovujícího a pak už se dál neráčili ozvat.

          0 0
    • JFtryall  

      Apex neni zadna vyhra. Paky jsou celkem ok, ale prehazka je zlo. Apex paky a Rival saltr je uz jina pisnicka. GRX je se zapnutou brzdou docela line a nepresne, ale nekomu vic sedi Shimano paky a zpusob razeni.

      0 0
    • Ujco  

      Za mě jednoznačně GRX, řazení jednou pákou je asi o zvyku, ale jak někdo psal, s únavou klesá přesnost a cit. GRX mi perfektně sedí do ruky, brzdění s podrazovanim zároveň je parádní, jezdím ho od ledna a žádný problém, jen běžná očista.

      0 0
    • Vrci  

      A co počkat na ekar? Docela by mě zajímalo co bude stát.

      0 0
      • well  

        No nevím, radit někomu kdo chce Apex několikrát dražší Ekar je trošku mimo. V testech se píše, že je Ekar hlučný. Je to hezká sada, lehká, ale fungovat to bude nejspíš hůř než levnější Sram i Shimano.

        0 0
      • Cavendish  

        V Německu aktuálně okolo 1600Eur kompletní sada

        0 0
      • Alojs01  

        Oficialni cena byla 1500 liber… :-) Na to drtiva vetsina gravelchtivych cyklistu cekat nechce…

        0 0
    • Karel.R  

      Jsem taky víc pro GRX, dneska to půjdu někam do obchodu aspoň osahat. Mám v oku Kellyse Soot 50 nebo 70. Padesátka má GRX, ale sedmdesatka je zase barevně hezčí, připadám si jak ženská 

      0 0
      • TK75  

        Chybu neuděláš s ani jedním.Oboje funguje parádně, GRX je pomalejší, ale zase se lépe drží páky a není počmárany reklamou jako Apex.Sram je rychlejší a funguje prostě líp, ale neměl jsem ho dlouho

        0 0
      • orm  

        Do uvahy take vem brzdy a brzdove medium.

        0 0
    • nomecz  

      Z techto 2 moznosti bych si vybral Rival :)

      0 0
    • couffy  

      Na silničce vozím 105 2×11,na CX Sram Apex 2×10,oboje ráfkové brzdy,obě sady fungují velice dobře.S GRX zkušenost nemám.

      0 0
    • jkcz  

      Jen chci přidat svůj poznatek – páky 105 a grx hazka se zapnutou brzdou – nejsem schopný s tím v terénu rozumně řadit – asi slabé zápěstí :). Takže používám bez zapnuté brzdy. Ale je možné, že GRX páky jsou trochu odlišné a jde to s nimi o chlup líp.

      0 0
      • kamaro  

        s GRX řazením s tím nemám problém, jde to pěkně. Srovnání se silniční sadou od Shimana nemám, ale oproti bikové XT jsou jak brzdy tak řazení houbovitější. Bikové brzdy mají také lepší výkon (ale mám kombinaci GRX pák a Deore třmenů).

        0 0
      • TK75  

        To máš nějaký špatně udělaný.Mam taky 105 páky a GRX přehazovačku a jde to se zapnutou brzdou až nechutně lehce.Větší odezvu bych spíš uvítal

        0 0
        • jkcz  

          Těžko říct, účinnost brzdy je štelovatelná, já to teď nechal na „defaultu“ z fabriky, protože celé léto jsem stejně jezdil jen čistou silnici a tam brzda není třeba. Teď se chystám víc do terénu, tak třeba trochu brzdu povolím.

          0 0
          • jerrymouse  

            Taky mám 105 páky grx vzadu a řadí to jak víno bez většího odporu se zaplou brzdou.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.