• Cepin

    Uz jste videli XT 4pistky od Shimana?

    Co si o nich myslite? Budou stat zato?

    0 0
    • atty  

      Vzhledem k tomu, že je Shimano teprve ukazuje a reálně budou tím pádem k sehnání asi až na příští sezónu, tak je těžké očekávat nějaké zkušenosti. Takže myslet si můžeme ledacos, realita může být jiná (to se pozná, až po dlouhodobějších testech a zkušenostech). Slibujou o 20% větší brzdnou sílu (pokud tím myslí čistě tlak na pístky, tak tím pádem někde za hranicí 120Nm – nevím, kolik mají naměřené XT8000, XT785 maj změřeno cca. 107 Nm) a o ostatním se můžem jen dohadovat.

      Pokud to nepo*erou podobnejma neduhama, jako XT8000 (pumpování, propady páky atd. i v nových, teoreticky opravených sériích), bude to asi brzdit dobře, nicméně u brzdy jde taky o to, jak často a jak moc se o ní člověk musí starat servisně. Pokud se zachová relativní bezúdržbovost jako například u XT785, nebude to stát bambilion, jen proto, že čtyřpístek a novinka, nebudou trpět na pumpování a podobné nectnosti XT8000 řady, tak to asi bude dobrá kotva, ale to je vše věštění z křišťálové koule :)

      0 0
    • atty  

      Já nedumám nad ničím, protože z fotek se fakt těžko pozná, jak to reálně bude fungovat. XT BR-M8000 je taky „hezčí“ nástupce XT BR-M785, ale v reálu s nima má dost lidí problémy a vcelku se do dneška neví, v čem ten problém s „pumpováním“ reálně je.

      Že to bude asi nejvíc podobný ZEE je vidět z fotek, ale jak to bude fungovat/nefungovat je těžký předpovídat :)

      Navíc nejsem cílová skupina, co potřebuje 4 pístky a myslím si o čtyřpístcích na kole svoje…

      0 0
      • alinceb  

        To by mě zajímalo, co si teda myslíš o 4-pístcích na kole. Se rozepiš…

        0 0
        • Strakááč  

          Mě by zas zajímalo kde se vezme ve čtyřpístku větší brzdnej účinek oproti klasice, ja měl za to, že brzdnej účinek závisí nejvic na prepakovani paky a celkově uvnitř páky.. a taky na tom, jak tlakově stálý jsou brzdy celkově.. jakože se tlak z páky přenese beze ztráty do pístku :) vis neco vic ? By mě to docela zajimalo..

          Jinak, že to má rozloženější a přesnější brzdnej účinek, to mi došlo, ale jestli to ma i vliv na účinek brzdění :)

          Není to na tebe, ale obecně, mě to teď napadlo

          Dík :)

          0 0
          • novas752  

            Jde o pomer plochy pistku v pace a ve trmeni. Cim jsou pistky ve trmeni vetsi oproti pistku v pace, tim silnejsi stisk brzda ma. Ale jde s tim i delka kroku – cim vetsi rozdil ploch, tim vetsi bude mit pistek v pace krok – musi se vytlacit stejnej objem.

            0 0
          • kubad  

            vrať se do školy !!!

            zjednodušeně pokud zůstane stejná páka a dáš víc pístků – větší plocha znamená to větší sílu ( samo trochu jiný krok na páce)

            0 0
            • Strakááč  

              Tak dík :)) teď jsem si to představil konečně tak, že to dává smysl mě stačí si to většinou představit co se stane když… :)) tady jsem na to ale nějak nemohl přijít..

              Jinak já jsem ve škole :)) právě v ní sedím :))

              0 0
          • MatS  

            Tak tos chyběl na fyzice, když se probíraly spojené nádoby a Pascalův zákon? Jinak by ses nemohl takto ptát. :-P

            0 0
            • kubad  

              a k tomu ještě :

              Kapaliny – za normálních podmínek v kapalném skupenství, stálý

              objem, na styku s jinou kapalinou (s níž se nemísí) nebo s

              plynem pevně definované rozhraní (hladina), téměř

              nestlačitelné

              0 0
        • atty  

          Co si myslím je vcelku nepodstatné – každej na to má jinej názor a jen ten jeho je vždy správnej :)

          Jen si prostě myslím, že je důležitější, jakej je výslednej tlak na pístky a jak je to převedeno na destičky a z nich na kotouče. Takže brzda s vysokým tlakem, velkými pístky a slušnou plochou kvalitních destiček + kotoučů, nemusí být primárně 4 pístková, aby hodně dobře brzdila – platí u kol, jako soustavy bez posilovače a při brždění hmotnosti do cca. 100 kg (jezdec + kolo).

          4 pístek by teoreticky měl lépe lépe rozkládat tlak do větší plochy, jenže tam budou zase nějaké ztráty díky 4 pístkům a taky asi jde o souměrnost vysunutí všech pístků najednou – kde jsou 4, bude to vždy složitější to ideálně sladit.

          Prostě si jen myslím, že 4 pístek nemusí automaticky být lepší, než kvalitní 2 pístek a testy brzd obecně to vcelku dokladují – ale jak opakuji, nejsem cílovka, nekritizuju princip, který by měl teoreticky přispět k účinnosti, ale prakticky to není taková hitparáda, jako by se mohlo očekávat.

          0 0
          • abel  

            letos jsem upgradoval mé slx 666 a sice výměnou třmenů za ZEE a je to dost znát! rozdíl je v celkový síle, ale hlavně citlivější dávkování (větší plocha → delší chod pák) a praktický žádný vadnutí – a to tam mám originál organiky desky, předtím sintry. ted už mám i ZEE páky a jsou naprosto stejný jak slx. tolik má zkušenost cca 1600km.

            máš pravdu, že každej má jinej názor, akorát ten tvůj je teoretizování a spekulace.

            0 0
            • atty  

              A jsme u toho, co jsem psal – každej má na to jinej názor a bude si hájit ten svůj – jak neobvyklé :)

              Otázkou může být, zda delší chod pák považovat za „plus“, protože už snad Archimedes psal, něco v tom smyslu, že když mu dají dostatečně dlouhou páku a pevný bod, pohne celou zemí. Jenže u brzdy na kolo já nechci a nepotřebuji mít půl metrové páky, aby to dobře brzdilo – volně převedeno na hydraulický princip.

              Že jsou ztráty výkonu při rozložení tlaku do čtyř, vůči dvoum pístkům možné, je docela logické (prostě stejnej hydraulickej okruh obsluhuje o dva pobyblivé pístky navíc), aby to optimálně fungovalo, je samozřejmě potřeba optimální součinnost všech 4 pístků najednou (vcelku stačí, jak často se řeší problém s dvoupístky, co se jeden přidrhává a tady máš na to 4). Že je ten princip teoreticky účinnější, protože větší brzdná plocha, více materiálu ke chlazení a pomalejší vadnutí – to je všechno správně.

              Jeslti máš pocit nebo je to i reálný stav, že výměnou brzdy za čtyřpístek Ti to brzdí prostě lépe, je to samozřejmě dobře a přeju Ti to. Jak opakuji – já to nepotřebuji, nejsem cílovka, jsem spokojený s dobrými dvoupístky, na které nemusím klidně 2 roky sáhnout (mimo výměny destiček) a zda takhle pohodové budou i tyhle čtyřpístky ukáže až čas – zatím se tady porcuje medvěd, kterýho skoro nikdo neviděl, natož aby ho někdo mohl provozně odzkoušet – tím pádem se nad jeho funkcí může opravdu jen teoretizovat – viz mnohokrát zmiňované XT BR-M8000 – pohledově krásná brzda, teoreticky skoro stejná jako předchůdce a dost lidí už se jí zbavilo, protože i po výměně za novější verzi jsou s ní stále problémy (protože se to více projevuje v chladnějším počasí, předpokládá se, že je tam prostě nějaké úzké hrdlo v okruhu a hydraulická kapalina, která má v zimě trochu jinou viskozitu, prostě asi nestačí systémem správně putovat). A u brzdy na kole je pro mne spolehlivost hodně důležitá – i kdyby nová verze měla 200 Nm a 8 pístků, co je mi to platný, když po třetím zabrždění z kopce začne pumpovat nebo prostě přestane fungovat, tak jak by měla a já se můžu rozplácnout o strom či jinak? :)

              0 0
              • abel  

                tak vzhledem k tomu, že popisované problémy s pumpováním poslední generace se projevuje právě u 2-pístkových (protože 4-pístek ještě mezi lidma neexistuje), nějak nerozumím tvému textu. u předchozí generace sh. brzd jsou 4 pístky jednoznačnej přínos. ale já ti to necpu, mám docela slušný srovnání z praxe a teorie mě nechává v klidu.

                add. delší chod – ten rozdíl je zanedbatelnej, pocitovej, někdo by to třeba ani nepoznal.

                0 0
                • atty  

                  Já Ti svoje myšlení a názory taky necpu – opakuji to mnohokrát – každej jsme jinej, máme jiný potřeby a zvyky a co je pro jednoho optimální, nemusí být pro druhého. Jen je blbost obecně říct – má to 4 pístky, bude to určitě lepší, než dvoupístek. V kontextu (pro mne důležitého faktoru spolehlivosti) určitě.

                  O nových XT 4 pístech si osobně myslím, že míří nejvíc do segmentu e-kol – aby se výrobci mohli prsit čtyřpístkovými brzdami, na což budou zákazníci e-kol určitě dobře slyšet :) – vzpomeň na tuhle diskuzi za rok, předpokládám, že u každého druhého lepšího e-kola budou a bude to jeden z „vypíchnutých“ reklamních popisů „toto kolo je opatřeno nejnovějšími, dokonce 4 pístkovými brzdami Shimano XT…“ :)

                  0 0
                  • abel  

                    ale vždyt tys to ani nevyzkoušel:-) jak můžeš vědět, co je lepší, nebo dokonce spolehlivější? obecně tu píšeš jenom ty, nepodloženýma teoriema o nespolehlivosti akorát mateš ostatní.

                    shimano 4pístky umí, na moje ZEE jsem od instalace nešáh, vše funguje jak má.

                    uvidíme co nová generace, jestli si přenesou problémy z aktuálních modelů, protože páky jsou identický s xt8000.

                    0 0
                    • atty  

                      Kde bereš povědomost, že nemám zkušenosti se 4 pístky? :)

                      Shimano brzdy umí – na tom jediném se asi shodnem :) ale platí to i o XT8000 sérii? Je to výborná brzda, když funguje, tak jak má. Jenže to neplatí v případě, že cca. 30% produkce těchto brzd má zmíněný problém (a možná i daleko více, ale obávám se, že jsou i na kolech „výletníků“, kteří pumpování či nesprávný chod prostě nepoznají, nebo nemají zkušenost a na kole mají nájezd přesně „2 dovolený a 3 výlety s dětma kolem komína za rok“.

                      A na to právě poukazuji a v tom se dost rozcházíme – je Sh XT BR-M 8000 obecně „dobrá brzda“? Podle mne není, jelikož prostě má popsané problémy, napříč staršími i novými sériemi. Zvlášť, pokud jsou jejich předchůdci obecně bezproblémové.

                      A ohradím se proti tomu, co píšeš – nikoho nematu teoriemi o nespolehlivostí – to asi musí každého rozumnějšího napadnout, že hodnotit něco podle obrázku (v případě nových XT 4 pístků), nebo podle toho, že to vypadá takhle a takhle, má to dva nebo čtyři a nebo třeba i 8 pístků – to rozhodně nejde.

                      Já naopak vcelku předpokládám, že Shimano se poučilo z XT8000 (kde jich celosvětově vyměňovali a servisovali asi fakt hodně a stálo je to určitě balík) a problémy s pumpováním a vadnutím páky tam nebudou.

                      Hodnotit brzdu podle toho, že jí vidím na obrázku a je něčemu podobná, nebo má i evidentně shodné vnější díly, je asi jako hodnotit auto, dokud se v něm neprojedu – auto může vypadat skvělě, ale může mít 50 koní a vypadávat v každé zatáčce, nebo to může taky bejt „sleeper“ s nevábným vzhledem, ale motorem a podvozkem, co napráská lecčemu. Ideální je kombinace, když to pěkně vypadá a ještě to výborně funguje.

                      Rovněž jsem nikde nepsal, že ZEE jsou blbý nebo nespolehlivý brzdy. Nejsou, protože jsou už roky odzkoušené, zatímco o nových XT4 jen teoretizujeme z obrázků.

                      A poslední dovětek – často opakuji, že v tomhle případě teoretizujeme (ať už o „jitrnici“, kterou ale zatím „svět neviděl“ nebo o obecných principech hydraulické brzdy a že moje názory, jsou moje názory, protože operuji se svojí zkušeností a svými potřebami. Nikde přece nepíšu – nesmíte si koupit nové XT4, nesmíte si koupit 4pístky… to vcelku pochopí snad každý s IQ nad úrovní bublajícího bahna…

                      0 0
                      • abel  

                        dyt tu teoretizuješ jenom ty, já reaguju na údajnou nespolehlivost 4 pístků. předchozí generace shiman mám srovnání a proto o tom píšu.

                        co se týče XT8020 tak dle několika webů jsou nový jen třmeny, páky jsou M8000 (jestli je nějaká změna ve vnitřnostech nepřiznaj).

                        0 0
                        • kubad  

                          nejde o nespolehlivost, jde spíš větší náročnost na servis a údržbu, ty 4 pístky si časem chodí jak se kterému zachce ,

                          0 0
                          • abel  

                            to je klidně možný, ostatně to se děje i dvoupístů. aspon já musím min. jednou za rok rozhýbávat zadní třmen.

                            0 0
                        • atty  

                          EDIT: to patřilo pod Abela:

                          Ježíš, kde jsem tohle napsal? Asi z mého textu vyčteš víc, než já napíšu…

                          A správně – dle několka webů (co to možná neviděli ani naživo, ale jen na fotkách), vnitřnosti nikdo nezná (mimo Shimano interně), ale je to stejná páka… Kdo víc teoretizuje? :)

                          0 0
                          • abel  

                            najdi si to sám, mě už to nebaví – jdu na pivo.

                            0 0
                  • RttB  

                    Jsem moc rád, že jsem si přečetl tuto diskuzi. Jdu hned klukům řícu, že na endura, traily a DH kola mají nahodit dvoupísty :D :D

                    Alespoň budou mít levnější destičky :D

                    0 0
      • MatS  

        Nemyslel jsem to nijak zle. Spíš, že Shimano vzalo co již má a jen zkombinovalo do nového setu tak, jak to dělá mnoho lidí už dnes, že vezmou třmeny ZEE a k tomu páky XT.

        To že XT 8000 řady pumpujou je nejspíš problém v páce a ne ve třmenu, takže lze předpokládat, že pokud se něco nezměnilo, tak tím budou postiženy i tyto nové 8020tky.

        Osobně se domnívám, dle zkušeností uživatelů těchto nových XT 8000 brzd, že Shimano chtělo trochu udělat hezčí design pák, než bylo u starých XT (SLX, Deore) brzd. Udělali ho minimalistický, včetně objemu expanzní nádobky v páce, která musí být znatelně menšího objemu. Což už je bohužel nedostatečné a patrné, když se víc sjedou desky.

        Tudíž vzhledem k tomu, že nové série vypadají stále stejně, tak tento problém možná Shimano vyřeší až u další generace brzd za pár let. Smůla. Ale třeba se pletu.

        0 0
        • Dorsiflex  

          Jeden čas jsem se o to poměrně zajímal a prý Shimano chtělo brzdy hlavně odlehčit. Což se jim povedlo. Nicméně se říká, že je značný rozdíl ve „střevech“, která šla prý hodně dolů oproti starším sériím.

          Trošku si zaspekuluji – na mě to působí, že Shimano chtělo vydat výrobek, který je lehčí a atraktivněji vypadá, ale za nižší výrobní náklady, který bude prodávat za mírně vyšší cenu. Což se vlastně podařilo, jen ta kvalita šla dolů.

          0 0
        • Strakááč  

          Když jsou vic sjezy desky, tak tam fouknes vic oleje a hotovo :) staci sehnat neco o dva nebo tri mm užší rozperku do pistku a odvzdusnit :) podle toho jak jsou sjety :)

          0 0
          • MatS  

            Tvl tak to je workaround jak sviň. To jako budeš přidávat a ubírat olej dle sjetosti desek. „To bych se na to vyprdla velebnosti :-D“

            0 0
            • Strakááč  

              To jo vole tak složitá vec jednou za zivotnost desek cca v půlce tam strcit neco jonyho a naprat vic oleje..

              0 0
              • kubad  

                tvl proč?

                pokud na nových brzdáš/deskách dáš kapaliny kolik patří tak to v klidu dorovná i sjeté desky

                0 0
                • Strakááč  

                  u brzd bez free stroke nedorovná, když už jsou sjetý víc, tak musíš minimálně poštelovat páku, která je pak třeba daleko… jinak jde blíž a blíž ke gripu, jak se desky sjíždějí.. deorek to tak mám.. musel jsem tam dát lehce víc oleje a hned to šlo jak nový..

                  ALE ! když máš free stroke, tak ne, to pak mlčím :))

                  0 0
                  • kubad  

                    každá brzda má dostatek kapaliny v expanze aby to vyrovnala , a mezera mmezi kotoučem a deskama byly pořád konstatní – a kurvítko freestroke s tím nemá nic společného

                    0 0
      • Cepin  

        Ja myslel, ze u XT BR-M8000 ten problem s pumpovanim odstranily…ze u brzd z novejsich serii se to uz nedelo…ale mozna se pletu…Vlastni zkusenost nemam

        0 0
        • MatS  

          Dle lidí co to jezdí a mají i novější série, tak problém stejně přetrvává.

          0 0
          • Cepin  

            Tak to neslysim rad… Mam jeste Avid Elixir CR a chtel jsem vymenit za neco schopneho…a XTcka vypadaly docela dobre…

            I kdyz mozna ted uz SRAMy brzdy jsou fakt dobry…

            0 0
        • MirosPikos  

          Taky někdo tvrdí, že pumpování dělají jen zavzdušněné brzdy. Já to pozoruju především teď, jak se ochladilo. Zadní brzda, která mě zlobila i v létě, když jsem se hodně snažil, teď zlobí bez většího snažení. Člověk si někde přibrzdí a hned cítí, že páka zkracuje krok a tvrdne. Přední to dělá jen minimálně. Takže buď je to opravdu odvzdušněním (přední se snáz a lépe odvzdušní) a nebo je to v páce. Nebo všechno dohromady, včetně pomalu se vracejících pístků.

          0 0
          • Breakpain  

            Jojo. Zkousel jsem odvzdusnit, IMHO jsem to udelal dobre a pokud brzdu pmpuju rychle za sebou, krok je kratsi a tvrdne to. Defakto jen zadni brzda a v chladu je to citelnejsi.

            Brzdy 820.

            0 0
            • MirosPikos  

              Já mám ZEE včetně ZEE páky, abych to upřesnil. Blbý je, že jsem přecházel z Elixirů proto, abych se pumpování vyvaroval :)

              0 0
              • Cepin  

                Saaakra :D…zase prispevek co me nepotesil :D

                0 0
                • MatS  

                  Mrkni na nové Magury MTx. Brzdí velmi dobře, používají taky minerál a odvzdušňují se stejně snadno jako shimano. A nepumpují. Dělají dvou i 4 pístkové.

                  0 0
                  • kubad  

                    po čase ty 4 pístky vrací každý jinak se mu chce, desky se sjíždí nestejnoměrně, a odvzdušnění se fakt s shimanem srovnat nedá

                    0 0
                    • kejda  

                      Já mám teda Hope E4 a sjíždí se stejnoměrně. Asi dobrý kus… a odvzdušním je poměrně rychle :))

                      0 0
                      • wilda81  

                        Kubad myslel spíš přímo Magury

                        0 0
                      • kubad  

                        To bylo na Magury které mají 4 desky a odvzdusneni hmmm

                        Hope cajk i když ty pístky taky umí pozlobit

                        0 0
              • Breakpain  

                Ja to same :D … Nicmene, porad je ten brzdny projev lepsi, nez u Guidu (pro me).

                A je mozne, ze to pumpovani se deje kvuli delsi hadici … nevim.

                Zkusim si s tim trochu v zime pohrat a odvzdusit to natazene kolmo k zemi… Ale asi to bude delat stale…

                0 0
        • Breakpain  

          .

          0 0
    • Ondraj  

      Trochu mimo mísu, ale doteď na staré 26" používám ke spokojenosti 4 pístky XT BR-M755.

      0 0
    • Rice  

      Brzdy M8020 už jsou v některejch zahraničních obchodech k nalezení. Ale jen jako celá brzda za €150 až €160, samostatnej třmen jsem namátkově skladem nenašel, cena za třmen na bike24 je €89,99.

      A koukám na zajímavý připevnění hadice, tak jsem zvědav, kam se bude štosovat hadička, když nevyjde přesně na centimetry.

      0 0
      • novas752  

        Přední/zadní za 300€ takže o 20€ dražší než Sainty.

        A M8000 s ice tech deskama maj za 186€ (2×93). To je docela velkej rozdíl jen za jiný třmeny.

        0 0
      • Rice  

        To uchycení hadice je u Sh čtyřpístků asi normální, jsem zvyklej na šroubek z boku ne zhora (takhe se asi líp dostává vzduch z třmenu). Destičky se tam dávaj stejný jako do Saint/Zee, takže o něco dražší než do M8000/M785. Nicméně jsem se už na podzim rozhodl, že zatim zustanu v původních XT, jsem o pár kg lehčí než v létě a vozim jen 180mm kotouče, takže by bylo jednodušší zkusit větší kotouče.

        0 0
    • THORX  

      Dají se už koupit u nás?

      0 0
    • mr.antik  

      Tak už se pomalu objevují u nás na shopech, cena myslím slušná (chtěl bych to jen na předek) – měl to už někdo v ruce? Jde mi o to, zda nebude moc velký rozdíl na páce proti zadku, který by byl jednopistkový. Tereticky by to mělo být vyrovnanější (dorovnat delší krok zadní brzdy způsobený delší hadicí)

      0 0
      • Nikovlas  

        Jak delší hadice způsobí delší krok? Tím, že se pod tlakem roztáhne?

        0 0
        • krabica  

          jo

          0 0
        • kubad  

          jo

          0 0
        • novas752  

          jo

          0 0
        • Nikovlas  

          Tak jo, nebo ne? Z těch reakcí jsem takový rozporuplný…

          0 0
          • Vilém  

            Proste cim delsi hadice, tim vic pruzi.

            0 0
          • novas752  

            Hadice pod tlakem nepatrne zvetsi prurez. A cim delsi hadice tim vice objemu zvetsenej prurez udela a cim vkce objemu „zmizi“ v pruznosti hadice, tim vetsi ma brzda krok.

            0 0
          • Nikovlas  

            Od krabici jsem to považoval za jasnou odpověď.

            U kubada jsem si nebyl jistý, jestli je to upřímná odpověď nebo to jen opakuje z recese.

            U novase jsem si byl 100% jistý, že opakovaná odpověď je prostě vtip.

            Navázal jsem tedy na domnělou recesi…

            Teď jste mě, kluci, ale zaskočili :-D

            Ať je to jak chce, díky za dobře míněné odpovědi, princip chápu.

            0 0
      • Bystrous  

        Tak už je někdo jezdil pánové? Rozmýšlím jestli 4-pístkové nebo klasické XT ? Chtěl bych co nejkratší a tvrdý krok páky, žádné plynulé bahno.

        0 0
        • Bystrous  

          Nutno dodat že jsem vzozl SLX na ht a to mě bavilo, ale ted jsem přesedlal na fulla a pouštím to z kopce víc. Stále ale v rámci XC 100/100 fulla.

          0 0
    • vantom28  

      nedokázali by jste zjistit číslo průtokáče do tohoto třmenu? původně mám SLX675 a tam je průtokový šroub poněkud delší.

      0 0
      • vantom28  

        ha, snad by to měl být Y8H098010

        0 0
      • krysarr  

        Ahoj, mam je taky na kole z roku 2016 a zvazuju jen vymenit trmeny za SLX BR-M7120 nebo XT BR-M8120. Udajne to lze, kdyz se vymeni ten sroub. Vaham, jestli to ma smysl, ale zkousel jsem ted stroj se ctyrpistkem magura a brzdilo to jako krava :) Stoji to za ty 3000? :)

        0 0
    • Smazaný účet  

      Pánové, mám v souvislosti s xt 4pistky dotaz, prosbu. Hodlám upgradovat své dvoupistky slx (komplet m7000) za 4pistky slx nebo xt, při zachování původní slx páky. Otázky mam následující:

      1. brání tomu nějaký technický problém?
      2. Mám koupit 4pistkový trmen slx nebo xt, rozdíl cca 200,–kč/trmen?
      3. Momentálně mám kotouče smrt64L 203/180 na centerlock a brzdim metalem, co bych tam měl dát za kotouče v očekávání menšího vadnutí a vyššího výkonu?

      Díky moc za rady a podněty. A sorry za drobny offtopic.

      0 0
      • krysarr  

        Viz muj post jen o jeden vys…

        Sel jsem do toho v breznu, nechal paky SLX 2016, dal letosni ctyrpist XT (8120). A nemuzu si stezovat, vse ok, pri plnym brzdeni rozdil zas takovy neni, ale takovy to domaci pribrzdovani je rozdil nekolika trid, fakt ze jo :) Kotouce mam stejny, jen oba 180.

        0 0
        • Smazaný účet  

          A je nějaký důvod dávat 4p XT namísto 4pistkovych SLX? Ja jen, že úspora 400,– a tak nějak čistší komplet…

          0 0
          • krysarr  

            To bohuzel z vlastni zkusenosti nemuzu posoudit, mel jsem ty SLX dvoupistky, ale udajne tam citelny rozdil neni. Jen se mi XT vic libily :)

            0 0
          • novas752  

            Třmen SLX a XT je technicky úplně stejný. Liší se jen v designu, hezké jsou oba, každý trochu jinak.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.