Shimano BR-M485 + SM-RT53 prosim o radu

10 nepřečtených
  • Trooll

    Ahoj, chtel bych poprosit o radu s hydrulikama. Mam problem pri brzdeni, skoro nulovy ucinek, pri pomale jizde kolo pribrzdi ale pokud vezmu vice za brzdu pri rychlejsi jizde tak kolo brzdi cca 5vterin a potom zacne klouzat desticka po kotouci a kolo nebrzdi, vydava to hrozny trhavy zvuk a kolo proste nejde do smyku i kdyz packu mackam co to jde. Tento problem mam u obou kol. Uz nevim jak to resit, zkusil sem snad vse co me napadlo.

    1. Ovzdusneni celeho systemu (Hydraulic Fluid 75, mineral oil- Motorex)
    2. Vycisteni kotouci a odmasteni (technicky benzin)
    3. zbrouseni desticek na smirglu
    4. vycisteni trmenu a pistku

    Fakt uz nevim co s tim, po brzdeni a sahnuti na kotouc mi prijde ze je mastny a spinavy.

    Jeste si chci tedy objednat nove desticky a chci se zeptat jestli muzu na kotouce SM-RT53 pouzit tyto desticky http://force.cz/…8-pruz~42350 od prodejce sem na ne slysel samou chvalu, prej je to mekka smes, malo vydrzi cca rok ale brzdi a neskripaji.

    Mohu tedy pouzit polymerove desticky na kotou SM-RT53? Na kotouci pisou Resin pad only.

    Dekuji za kazdou radu.

    0 0
    • Vilém  

      S tim technickym benzinem nedelas dobre.

      0 0
      • Trooll  

        No to je jedine co me napdalo pouzit jako odmastovadlo, ale stejnak to nepomohlo. Ted sem znovu vypustil cely system a dal novou kapilunu a ovzdusnil, v pondeli skocim pro ty desticky a budu doufat ze uz to bude v poradku.

        0 0
    • ps.slon  

      Brzdové desky, které uvádíš v odkazu můžeš bezproblémů použít. U nich je důležité, že v polymerové (nebo organické) směsi není kov. Desky s kovem (sintrované, anorganické) by mohly kotouč, který na ně není uzpůsobený z výroby, zlikvidovat. Nemusí to být pravidlo, ale většinou se vše řídí cenou. Polymerové desky a kotouče pro ně(např shimano deore) jsou lacinější a sintrované desky a kotouče pro ně(např. shimano XT), jsou dražší. Samozřejmě můžeš použít polymerové desky na kotouče pro sintrované desky.

      0 0
    • xray20  

      Jak si dopadl s tema brzdama? Mám stejny problém a stejnou sestavu =)

      0 0
      • saddik  

        Hlavně se zbytečně nepouštěj do odvzdušňování nebo výměny oleje. Je třeba rozlišit mezi tím, jestli:

        • je páčka měkká a bez vynaložení velké síly ji domáčknešk řídítkům. To je logicky zavzdušněný systém, který neumožňujepřenést dostatečnou sílu na pracovní dráze páky.
        • je páčka tvrdá dost, sílu přeneseš, ale nic se nestane. To přivyloučení nějakých brutálních anomálií (chybějící třmen, kotouč našpatné straně kola atd.) znamená nízký součinitel tření mezi deskami akotoučem.

        Pokud měl zakládající závadu druhého typu, nevím, jak čekal, že mu výměna oleje pomůže. Problém je (v tomto případě) třeba hledat u desek. Pokud nepomůže odmaštění kotouče a ošmirglování nebo vypálení (to ale organiky nejspíš nevydrží) desek, je to na jejich výměnu.

        Kotouč bych se benzínem čistit nebál, používám automobilový čistič brzd, který technický benzín obsahuje. Na desky už bych byl s benzínem opatrnější, můžou se ho nacucat, ale pokud nechceš kupovat nějaký spešl odmašťovadlo, který může být dražší než nový desky, navíc s nejistým výsledkem, tak nemáš co ztratit.

        0 0
      • Trooll  

        Ahoj, brzdy funguji paradne. Nejdrive sem vypalil desticky nad sporakem, byly plne oleje, tak vybublal. Kdyz sem je dal zpet tak kolo uz brzdilo krasne, ale radeji sem koupil nove desticky od Force, cca 159,–/kolo. Potom sem jeste u autokelly koupil specialni sprej na odmastovani kotoucu a desticek, tak to zhruba jednou mesicne nastrikam a je klid. Ja spis resim ted problem ze se mi pravidelne delaji na zadnim kole prasatka na destickach, uz nevim proc. A to se snazim zadni brzdu moc nepouzivat.

        0 0
        • xray20  

          Díky za radu. Hodil jsem to nad sporák a zabublalo to a odmastil kotouce tech.benzinem a parada. Nevrže to a brzdí to.

          Já jinak brzdím spíš zadní brzdou. Spíš tu přední nepoužívám.

          0 0
          • saddik  

            To radši ani neříkej, při běžném brzdném manévru je přední brzda základ. Zadní vyrobíš leda tak smyk bez nějakého rozumného zpomalení..

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.