• Hoblin

    Dobrý den, kupuji si nove hydraulicke brzdy a potreboval bych poradit jaky je rozdil mezi temi to brzdy: Shimano BR-M445 a M395.

    Předem Díky

    0 0
    • Azmir  

      Jsou to prakticky totožné brzdy, teda aspoň podle mě, scalar ti zřejmě bude tvrdit něco jiného. Oboje na tom s brzdnou silou a dlouhým chodem páky budou stejně, vem ty které jsou levnější, pokud jsou obě za stejnou cenu vem ty co se ti víc líbí.

      0 0
      • Markony  

        Nebrat ani jedny připlatit něco malo kupit vyšlí model . Třeba tady http://www.bikesport.cz/…615-set_4396

        0 0
        • Kalic  

          Největší rozdíl oproti 615 vidím v pákách, pro ty se to vyplatí. Jinak brzdný účinek není špatný ani u těch levnějších hydraulik. Záleží pak na co to chce použít.

          0 0
          • Rubi  

            615 brzdi uplne jinak :) lepe..

            0 0
            • Kalic  

              Mám vyzkoušeno:

              • třmen 445 + páka 445
              • třmen 445 + páka 615
              • třmen 615 + páka 615

              rozdíl je právě v té 615 servowave páce. Ve třmenech moc rozdíl necítím.

              0 0
              • Rubi  

                necekal jsem, ze to mas az tak odzkousene, vyplynulo mi z tveho prispevku rozdil jen v delce paky…

                0 0
                • Jetson  

                  Hajzl jeden, to je podraz. Na BF píše o něčem co doopravdy vyzkoušel. Takhle se nedá seriózně diskutovat!:)

                  0 0
              • mr.nikdo  

                Jeste Ti chybi paka 445 a trmen 615 :-)

                0 0
              • tomas80  

                třmen 445 + páka 615 tuto kombinací mám teda koupil sem jí z druhý ruky … takže je OK , jinak můžu se zeptat jak se správně tato kombinace odvzdusnuje , myslel sem ze budu mit na tom ventilku na třmenu nastrkovým klíčem pootočím s e stříkačkou a bude to ale nic takové tam nemám …

                0 0
                • Vilém  

                  Kde nic takoveho nemas? Jako odvzdusnovak na trmeni? Co koukam, tak na nekterych fotkach neni. Takze to mozna bude jak u magury, ze budes z trmene muset vysroubovat zatku a misto ni dat odvzdusnovak. Shimano asi chtelo usetrit 0,1 dolaru za deravej sroubek.

                  0 0
                  • tomas80  

                    tak koukni .....

                    0 0
                    • Vilém  

                      …tak to je to, o cem jsem psal.

                      0 0
                      • tomas80  

                        takže ho budu muset dokopit a namontovat z boku jo ? vyděl sem ho myslím na koloshopu tak proč tam tedy je ten ventílek pod krytkou

                        https://www.koloshop.cz/…u-brzdy.html#…

                        0 0
                        • Vilém  

                          Nevim z jakeho boku myslis. Proste se vysroubuje ten cervik, da se tam odvzdusnovak, odvzdusni, vysroubuje a nazpet namontuje cervik.

                          Zda tam jde rovnou dat odvzdusnovak z jineho modelu trmene, to nevim a hledat se mi to nechce, nemam takovy problem.

                          0 0
                          • tomas80  

                            aha takže tenhle to není jo

                            https://www.koloshop.cz/…u-brzdy.html#…

                            takžeja si debil obednal jen kalíšek neboť sem myslel že pod tou krytkou mam ten odvzdusnovak na klíček :-(

                            takže asi chápu správně že máš lepčí třmen co ma už šroub v bobe daný ?

                            hledám ale nemoho najit jak tohle odvzdusnit s kaliskem ,..... asi se už v tom strácím :-(

                            0 0
                            • scota  

                              Kalíšek patří na páku, šroubek do třmene. Pak potřebuješ hadičku, stříkačku a minerální olej.

                              0 0
                              • tomas80  

                                to vše mám ale ja sem asi špatně pochopil že to ten kalíšek patří jen k tem třmenum co mají integrovany odvz. šroub

                                0 0
                                • Vilém  

                                  Kalisek je na vsechny shimano paky, ktere maji ma vicku paky sroubek, misto ktereho se sroubuje.

                                  0 0
                                  • tomas80  

                                    takže teď akorát sehnat správný sroubek na našroubováný abych mohl napojit hadičku … nebo holt budu muset koupit sadu na to celou

                                    0 0
                                    • Vilém  

                                      Pokud je tam nejaky normalni metricky zavit, tak by mohlo stacit dokoupit jakykoli odvzdusnovaci sroub stejneho prumeru, pouzit ho jen na odvzdusnovani (s tim, ze to musis zatesnit treba o-krouzkem a matici) a pak nasroubovat zpet ten cervik. Stejne se to delalo u magur a pouzival jsem na to nejaky M6 odvzdusnovak z mototechny, na nem dve tenke matice kontra a pod nema o-krouzek, ktery dosedl na trmen a zatesnil to. Po odvzdusneni se napred zavrelo vicko paky, v tvem pripade oddelala nalevka a dal zpet sroub, az potom se odpojil odvzdusnovak trmene, aby ti nevytekla kapalina samospadem.

                                      0 0
                                    • Singlespeed  

                                      Vzhledem k potřebě odvzdušnění cca jednou za 5 a více let bych se na kupování nějakého harampádí vykašlal a nechal si to odvzdušnit v servisu.

                                      0 0
                                  • tomas80  

                                    teď trochu nechápu ok teda teda kališek nahoře s kaapinou mačkám páku a povolím na středu sroub aby odtekla nejaká kapalina pak zas zatáhnu zavřu nahoře teda vyndáním kalíšku a zašroubováním a do dole nemohl bych tam nechat ten šroub odvzdušnovací nebo ho musím vymontovat a dát zátku ? při sundání té zátky se to jako nezavzdušní zas ?

                                    0 0
                                    • Vilém  

                                      Pokud bys pouzil ten original shimano a pasoval tam (coz netusim), tak bys tam mohl nechat ten odvzdusnovak, po dotazeni by mel tesnit.

                                      Pri vyndani zatky se to nezavzdusni, jen ti muze odtect kapalina, pokud nebude soucasne zasroubovany sroub na pace, pripadne zacpana nalevka.

                                      0 0
                                      • tomas80  

                                        tedy při způsobu že cpu kapalinu nahoru nebo dolu ? nebo je to jedno teda dolu tím že mačkám páku brzdy a nahohu když cpu kapalinu stříkačkou do kalíšku

                                        0 0
                                        • Vilém  

                                          Nastuduj si odvzdusnovaci manual od shimana, maji to tam pekne popsany, existuje i v cestine.

                                          Osobne kombinuji vicero zpusobu, odspoda, odshora, samospadem, podtlakem… Popisovat se mi to nechce, na to si kazdej musi casem prijit sam. Ten zakladni postup je popsan viz vyse.

                                          0 0
                                          • tomas80  

                                            no kouknu po netu mě jde jen o zatím o nějaký základ .. jsou to moje prvný kot. a doposavad v tom mám bordel a nevím v čem se usadit chtel bych si udělat jeden postup a toho se drzet …

                                            0 0
                                            • MatS  

                                              Nemusis nic kupovat. U tohoto trmenu se hadicka nasadi na vyvod, ktery je nalevo od zavlacky pod gumovou krytkou. Pri pohledu na logo shimano. Na tve fotce je to spatne videt, ale myslim ze tam nemas tu gumovou cepicku. To nevadi. Odvzdudnovaci sroub je na levem boku a povoluje se v tvem pripade imbusem. Pak to potece. Lepe se to dela kdyz se trmen odsroubje od ramu nebo vidle. Jinak postupuj dle navodu co je u toho shimano kalisku.

                                              0 0
                                            • Vilém  

                                              Proto ti pisu aby sis dohledal ten manual, je to pekne popsany pro konkretniho vyrobce. Dost vyrobcu ma postupy rozdilne a nejakeho vseobecneho se neni uplne nejlepsi drzet.

                                              0 0
                                            • Vilém  

                                              Tak jsem ti jeden nasel, strana 74–77, uz me nebavi nic vypisovat, koncim:)

                                              0 0
                            • Vilém  

                              Mozna je to on a pasuje tam, ale jak jsem psal vyse, hledat se mi to nechce, to necham na tobe.

                              Ale pochybuju, ze by soucasne delali i jiny zavit do trmene.

                              0 0
                  • tomas80  

                    to sem udělal a dal místo zátky odvzdušnovak a začal plnit střikackou a začlo mě to stříkát tím jako by odvzdušnovákem takže těd už nevím co s tím

                    0 0
                    • Vilém  

                      Nejsem z tveho popisu moc chytrej, nevim cos udelal, ani kde ti to strika.

                      Neni treba pod tim cervikem kulicka, ktera to tesni? Co jsem zbezne koukal, tak jsem nikde nenasel rozkres tohoto OEM provedeni, vsude jen s klasickym odvzdusnovakem, takze tezko soudit.

                      0 0
                      • tomas80  

                        prostě sem namontoval odvzdušnovací šroub na to dal hadičku a překvapilo mě že to zašlo stríkat z toho sroubu co je pod čepičkou .. takže sem ho nakonec kupoval zbytečně … no pokuď by teda nešel na kolo mladý použít má tektro brzdy

                        0 0
                    • MatS  

                      Chlape, chlape. Vždyť je to tak snadné, že snad ani víc nejde. Tak abys věděl, že ti tu rádi poradíme, tak tady to je polopatě. Viz fotky. Nejdřív nasaď hadičku a potom povol šroub.

                      Jestli s tím máš problém, tak obětuj pár stovek a nech to udělat servis.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Sakris, co je zase tohle za novinku?

                        Tim padem vse, co jsem tu napsal, ztraci smysl:(

                        0 0
                        • MatS  

                          To je ekonomické řešení Shimano ;-)

                          Ale normálně funkční, moc se to neliší od vyšších řad. Tady to je i na videu přesně:

                          https://www.youtube.com/watch?…

                          To musí zvládnout.

                          0 0
                          • Vilém  

                            A je to tedy 445 trmen? U nej je ve vsech rozkresech klasicka. Ja od zacatku myslel, ze jen nepouzili odvzdusnovak. Tim padem je porizoval zbytecne atd:( Kuva.

                            0 0
                      • tomas80  

                        no nakonec sem si našel vide a je to tak jak píšeš uděláno cca za 5 minut mě to totiž dost zmátlo … proste sem myslel že budu odvzdušnovat přes ten sroub co sem si koupil ale tohle je lepčí a konfortnější akorát proč tedy na tom výstupu kde dáváš hadičku rovnou neudělali i povolování …

                        0 0
                      • tomas80  

                        hele vím že odvzdušnění si každý sám musí určit ale jaký máš ty skušenosti .. dělám vše podle manuálu a páka zabíra až tak v půlce do té doby je mrtvá …

                        0 0
                        • MatS  

                          Páka mi zabírá někde mezi 2/3 a polovinou. Záleží jak dobře máš odvzdušněno a v jakém stavu (tloušťku) jsou destičky.

                          Já odvzdušňuju tak, že nejdřív naplním kalíšek dostatkem oleje, našroubuji ho na páku a třmenem vypouštím spodem hadičkou. Potom natáhnu do stříkačky dostatek oleje nasadím na třmen a naopak tlačím olej odspodu nahoru do páky. Přitom se musí poklepávat s hadičkou a třmenem, aby se všechny bublinky dostaly ven. Stejně je to popsáno v papírovém návodu u kalíšku a i na videích na youtube. Napoprvé se to nemusí podařit dokonale a někdy je to potřeba zopakovat. Navíc je dobré mít páku co v nejvyšší poloze a třmen co možná nejníže. Obzvlášť u zadního kola to je někdy problém a je lepší třmen odmontovat a tím se dostane níž a nehrozí, že tam bublinky zůstanou. Vzduch je potvora a dobrovolně se mu ven nechce :-)

                          0 0
                          • tomas80  

                            a samo asi že slutím špalíkem místo destiček že nebo to někdo dělá z červeným když tam je ten žluty je tuha páka jak doporučují ale jakmile dám klasicky desticky zabírá a je polotuhá

                            0 0
                            • MatS  

                              Rozhodně se žlutým špalíkem s vyndanejma destičkama. Občas mi vyletí hadička a olej by stříknul na desky a můžeš je vyhodit, anebo složitě odmastit (odmašťovačem brzd + vypálit).

                              Je jasné, že se žlutým špalkem jsou brzdy tvrdé. Protože ten roztáhne pístky na max. Kdežto destičky mají mezi kotoučem ještě mezírku, proto páka nezabere hned. Kdybys to dělal jen s deskama a kotoučem nebo červenou rozpěrkou, tak nenasadíš nové destičky a škrtal bys s nimi v lepším případě stále o kotouč.

                              0 0
    • Evilcleaner  

      no vzhledově u nich skoro nepoznáš rozdíl, páky jsou si velice podobné. třmen na brm395 má odvzdušnování řešeno dvěma šrouby (jeden povolíš a skrze druhý teče olej) u brm446 je to řešeno klasicky jedním šroubem. pokud 445/6 dobře odvzdušníš tak mají velmi příjemný a překvapivě krátký chod (pochopitelně nemají ale takový brzdný účinek jako vyšší modely se servo wave). doporučoval bych k nim koupit lepší kotouč než sm-rt54/56, takový který zvládne i kovové destičky (těmi pak lze výkon dost zvýšit)

      0 0
    • scalar  

      M445 jsou o třídu výš, mají jiný třmen a hlavně uložení páčky (M395 to má jenom v nějakém plastu a hlasitě se to klepe, životnost nebude valná). Z mého pohledu se M445 lépe odvzdušňují, dají se lépe vyladit. M395 skoro vůbec nemontuji, některého kousku je docela boj s odvzdušněním a srovnáním kroku.

      0 0
    • Hoblin  

      Díky teda všem co poradili. A volim asi tu m445.

      0 0
      • Manzak  

        Ja jsem ty 445 mel na poslednim hardtailu , a ty brzdy byly uplne v pohode. Ani dnes bych nemel problem si je koupit a znovu je osadit, mozna bych jen volil jine kotouce nez ty co k tomu davaji v sade.

        0 0
    • NeoMike1  

      Není to u Shimana, tak že pokud se označení liší u posledního čísla (445 a 446) tak vyšší model má vylepšené některé neduhy, kterými mohl trpět starší model? Proto bych spíše volil 446.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.