• neobsazena_prezdivka

    Zdar chlapi, koupil jsem si starší DH (asi v té době) kolo Scott Octane, jen tak jestli mě to bude bavit … a baví.

    Teď bych ho chtěl trochu překopat na novější a hlavně funkční komponenty, ale nějak se v tom nemůžu zorientovat.

    Mohli byste mi prosím poradit jak poznám jaká vidle na to jde nasadit, jestli k ní musím koupit nové kolo / střed atd? Chtěl bych si koupit nějakou asi jetou vidlici se zdvihem 150–180mm, ale nevím vůbec jestli tam půjde, jestli bude sedět osa, jestli tam má zůstat V-brake, nebo rovnou upgrade na kotouč…?

    foto ilustrativní – můj má nějakou hobby vidličku a v-braky, jinak vypadá stejně.

    Díky moc

    0 0
    • Vilém  

      DH to nikdy nebylo, ani nebude.

      0 0
    • Sunshine 29  

      To jako myslíš fakt vážně? Bez urážky, to je takový hodně rekreační kolo tak na cyklostezku a nejlevnější způsob, jak z toho něco udělat je koupit něco jinýho.

      0 0
      • neobsazena_prezdivka  

        Ok, mohli bychom to tak nějak omezit na můj dotaz, prosím?

        0 0
        • Sunshine 29  

          Nech to jak to je a jezdi. Vše ostatní jsou vyhozený prachy. A to nemyslím nijak zle.

          0 0
          • neobsazena_prezdivka  

            To dělám a vcelku dobrý :) Ale ta vidlice je uplně na hovno. Ona jen pruží a to ještě tak nějak blbě. Chtěl bych na to dát něco, co kousek zdvih a hlavně to i tlumí. Ale nevim jaký jsou rozdíly v krku, aby mi to tam pasovalo. Kupovat drahý kolo ještě nechci..

            0 0
        • scalar  

          Tady máš seznam dílů, které je potřeba vyměnit:

          rám

          vidlice

          hl. složení

          sedlovka

          představec

          řidítka

          sedlo

          objímka pod sedlo

          kliky

          řazení

          přesmykač

          měnič

          kazeta

          řetěz

          kola

          pláště

          duše

          gripy

          brzdy

          lanka, bowdeny, koncovky…

          pedály

          0 0
          • neobsazena_prezdivka  

            Ujišťuju Tě, že polovinu z těch věcí na Tvém seznamu bych na tom kole ani nenašel :D :D

            Né, chci to dát do servisu na výměnu bowdenů atd… a jak to tak sleduju, zeptám se tam i na tu vidlici :))

            0 0
            • novas752  

              To se ptej, ale to kolo má hodnotu asi tak 1–3k. Nová naprosto mizerná xc vidlice (zdvih 80 nebo 100mm) stojí zhruba tolik. Má to smysl?

              0 0
    • milan.v  

      U tohoto kola bych se bál, aby se to pode mnou na dnešních tratích nerozpadlo, bez urážky …

      0 0
      • neobsazena_prezdivka  

        V pohodě, já se neurazím a moje kolo to tu nečte :)

        Jak píšu v prvním příspěvku, nemám v plánu jezdit sjezdovky a skalní převisy, jezdím nejradši po úzkých lesních cestách. A potřebuju vyměnit vidlici.

        0 0
        • milan.v  

          Potom sis ale měl pořídit jiný typ kola, říkáš sice, že tě to baví, ale s jiným kolem bys měl třeba i větší požitek z jízdy a to je škoda …

          0 0
          • neobsazena_prezdivka  

            To věřím, že bych měl, ale zatím nechci dát 100k za kolo. Když koukám po netu tak to co by se mi líbilo je tak kolem 40 – 150k a to ještě pár let za kolo nedám..

            0 0
            • milan.v  

              Na to, co popisuješ, ti udělá dobrou službu i kolo za 18–20.000,– Kč.

              0 0
        • novas752  

          Musí sedět:

          • Velikost kol (26")
          • Průměr krku, asi 1+1/8", ale pro sichr bys to měl změřit.
          • Minimální délka krku – u nové vidlice no problem, u bazaru by mohl bý moc krátký.
          • Délka od vrcholu korunky po osu (Axle to Crown), odlišení max 2cm. Tim jseš omezenej i na zdvih max 2–3cm navíc.
          • Osa = klasickej rychloupínák
          • Návarky na V-brzdy = to drasticky redukuje nabídku nových. Pokud chceš i brzdy, tak to je nový náboj, brzda, kotouč a přepletení navíc, případně nějaký adaptér.
          • Nová aspoň trovhu použitelná vidlice (Raidon) stojí cca 3–3,5k, kotouče do 2×500, náboje taky, přepletení asi 300 za kolo (+ případně dráty a niple pokud by byly nějak poškozený), brzda nová a samotný brzdy asi 1500–2000. Takže jsi na nějakých 7 000–9000Kč a pořád je to stará herka s debilní geometrií. Nemysl prostě, dej si říct.
          0 0
          • neobsazena_prezdivka  

            Super, díky moc.

            Oměřím to a semtam omrknu bazar, jestli se neobjeví nějaká šunka co by mi tam pasovala s použitím mých komponent, teda bez výměny toho zbytku a časem se třeba ukáže něco novějšího / lepšího.

            0 0
            • nitraq  

              A za kolik jsi vlastně koupil toho Scotta?

              0 0
              • neobsazena_prezdivka  

                Za 4k. A tak jsem si říkal, že bych ho mohl trochu vylepšit a vejít se do těch cca 10k.

                0 0
                • nitraq  

                  Nahoď rozpočet, co chceš koupit za kolik. Ať je vidět, jestli tvůj odhad je reálný a jestli to bude mít ve výsledku smysl.

                  0 0
    • novas752  

      Upgrade toho kola nemá absolutně žádnej smysl. Aby to aspoň trošku fungovalo, musel bys do toho nasypat víc, než do novýho nebo zánovního bazaru. Prostě pořídíš jednu věc (např vidlici) a hned bude hořet jinde – třeba brzdy. Atd atd.

      A co s vůbec tim jezdíš/chceš jezdit? Už samotný rám má s geometrií do náročného terénu pramálo společného. Tady jsem nejspíš našel, co máš přesně ty.

      Z toho prostě kolo na DH ani nic trochu podobnýho neuděláš, sorry jako. :D

      Dát tam vidlici 150–180mm (Teď tam asi je nejvíc 80mm) = střed asi půl metru vysoko, sedlo kdesi vzadu = nepoužitelný.

      Takový vidle dávno nemaj návarky na véčka = další hafo peněz za kotoučovky, kotouče, novej náboj a přepletení. (Nehledě na to, že rám je dělanej pro lanka, hadice by se musely bastlit k rámu bzz páskama. Ráfky a pláště tam budou taky dost bídný = další peníze. A kdo ví, jestli by pořádná teréní guma prošla zadní stavbou.

      Víc to nehodlám rozepisovat, je to totální nemysl prostě. Škoda peněz za který si to koupil – kolik to vlastně stálo? Jestli víc, než cca 2500 tak tě docela lituju.

      0 0
      • Sunshine 29  

        Byl jsem línej se s tím rozepisovat, ale je to pravda.

        Jezdi a šetři na jiné. Tohle je roztomilý retro ale cokoliv mimo udržování v chodu je vyhození peněz…

        0 0
      • neobsazena_prezdivka  

        Jo to je přesně ono, myslel jsem, že ta vidlice snad ani není originál.

        V bazaru jsem koukal že i nějaká ta brzda na předek by byla, tak jsem si říkal, že bych koupil celej předek, asi i celý přední kolo s kotoučem, normální řídítka a mohlo by to něco zvládnout za relativně „pár korun“.

        Jak říkám, neplánuju s tím jezdit DH v pravym slova smyslu, to je mi jasný že to nejde, když vidim ty kola na kterejch se to jezdí.. Jezdim kochačku, lesem, polňačkou, bahnem,… ale nic hroznýho..

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse