• Ifco

    Ahojte, mozno tu budem za blba a mozno sa to tu uz riesilo, ale chcem sa opytat na sipky ktore na plastoch Schwalbe udavaju smer rotacie (front & rear). Neviem ci to znamena, ze mam dat predny plast podla sipky „front“ a zadny podla sipky „rear“, alebo to proste znamena, ze front je smer otacania vpred a rear zase vzad. Na vsetkych predoslych plastoch som mal totiz iba jednu sipku so smerom rotacie. Ak by s tym mal niekto skusenot, tak prosim napiste. Vdaka…

    0 0
    • Lister  

      ze front je smer otacania vpred a rear zase vzad......

      :oDDDDDD

      sorry ;o)

      0 0
    • tchurillo  

      :-))) takze cisto z Blavackej sudrznosti – sipka s napisom FRONT nech smeruje vpred. V tom momente sa aj stane, ze sipka REAR bude smerovat dozadu. No ty si vyriesil dalsiu zahadu MTB sveta. Ver, ze je ich este dost.

      0 0
    • maxtor  

      No prostě přední plášť dáváš podle šipky „front“ a zadní podle šipky „rear.“ To je celá sranda. Ale když dáš i přední podle „rear“ zase se tak moc nestane.

      0 0
      • Lister  

        no spíš bych dal zadní podle „front“ než přední podle „rear“.....přece nejsem sebevrah :oP

        0 0
        • McBlacky  

          ono je to spíš podle toho jak umíš jezdit…

          nasazení front/rear nebo front/front nebo rear/rear tě samo o sobě zas tak nezrychlý v zatáčce :)

          0 0
          • MlokCZ  

            Souhlas, že technika je stejně rozhodující.

            Ale když se dostanu na hranu pláště, který mám na předním nasazený ve směru front a měl bych ho jako rear, tak by mě to zrychlilo hodně, ale k zemi :-) Takže sice s horší technikou pojedu určitě pomaleji ať budu mít plášť třeba po směru front (než někdo s lepší i kdyby ho měl ve směru rear), ale určitě mi správné nasazení pomůže si třeba nerozbít držku.

            0 0
            • martt  

              podla mna je to len psychologicka somarina. Viaceri dobri bikeri co ich poznam tvrdia, ze za jazdy nepoznaju rozdiel ktorym smerom je pneumatika nasadena.

              0 0
              • MlokCZ  

                To je ovšem jejich problém, že to nepoznají a taky záleží na čem jezdí. U semislicků s malým vzorkem bývá rozdíl minimální. U některých plášťů je rozdíl dost velký, třeba NN na předním kole. A pokud tenhle rozdíl někdo nepozná, tak může jezdit slicky, protože zřejmě takové pláště nepotřebuje.

                0 0
                • martt  

                  Zaujimave, tykalo sa to prave NN na prednom kole. Po defekte v XC preteku bol plast nasadeny opacne a velku cast zavodu presiel tak.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Nevim, co to bylo za závod, ale na zásadnější projevení rozdílů potřebuješ i pořádné podmínky (tím myslím pořádný terén). Závody sice nejezdím, ale znám tratě dost závodů (projeto mimo závod) a tam většinou žádné pořádné terény nejsou. Skoro mi přijde, že na většině XC závodů jediná věc, kde se trošku mohou prověřit pláště jsou rychle projížděné zatáčky. A když se k tomu přičte, že krátký (časově) závod se jede na opravdu vysokých tepech, kdy má každý starosti sám se sebou a ne řešit nějaké vlastnosti pláště.

                    Muj názor je prostě takový, že na testování plášťů jako NN není pomalu nic horšího než XC závod a že tam klidně opravdu nemusel poznat nic.

                    Když to přeženo do extrému, tak na asfaltu bych taky nepoznal nejen otočení pláště, ale ani kdyby mi tam dal někdo úplně jiný plášť, který jede přibližně stejně rychle.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      ono i lehčí/střední terén jetý závodním tempem -řekněme první desetiny pole – je docela test pláštů. Ale máš pravdu – grip v točkách je nejdůležitější.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      A když testuju pláště já, tak otestuji mnoho jiných vlastností a naopak ty co se projeví nejvíc na závodě a to ty zatáčky, tak ty ani tolik ne. A je to tím, že zatáčky při pohodovém ježdění nejezdím na hraně pláště, protože nemusím být dole první. Ale zato zkouším často terén, který je na hranici mojich technických dovedností a tam se projeví vše naplno.

                      0 0
                    • martt  

                      Bol to normalny skor velmi rychly XC pretek bez nejakych drsnych zjazdov. Na suchu. Asi hodinka s priemerom cez 25 km/h.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        To jsou přesně podmínky, kde se toho na NN moc nepozná a klidně to mohl rovnou jet na rychlejším plášti, protože tam NN nevyužije.

                        0 0
                  • McBlacky  

                    jsem dlouho přemýšlel jak to je s tím NN vpředu, protože já bych ho logicky dal na první pohled obráceně. Pak jsem ho dal jak píšou a překvapilo mě jak drží – přešel jsem z alberta stejný rozměr. Ale pravda je, že jinak jsem ho dát nezkoušel a vzadu ho nevozim.

                    U RR ale ten rozdíl fakt nepoznám, na závodech jsem je vozil 2,5 sezony oba jako front na 40+/45+ PSI podle profilu a problémy klasicky v sypkých točkách a smyku na asfaltu. To první by řešil menší tlak a vyšší/hustší vzorek, to druhý nižší tlak. Menší tlaky při závodění prorazim, protože jsem prase :) takže mě osobně je to jedno. Stejně myslim, že daleko víc ovlivní chování pláště tlak než směr nasazení vzorku. Typicky prudká stojka v terénu na kašpara a porovnání 30 – 70psi těch 70 při jízdě se sedla hrabe a 30 sedí a je jedno jak budeš mít nasazeno :)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      S RR souhlas, tam jsem testoval na zadním taky oba směry a rozdíl byl minimální (přišlo mi, že na mokru je v případě nasazení po šipce rear o malinko lepší záběr, na suchu rozdíl žádný) a tam se mi mohl zdát jen psychologicky.

                      0 0
                      • kámen úrazu1  

                        Tak zrovna u RR na zadku jsem směr nasazení vnímala. Nevšimla jsem si rozdílu v rychlosti, průjezdu zatáček na suchým, tvrdým podkladu, ale v jednom směru se chová hůř při brždění na sypkým, při opačném nasazení na mokrých prudších výjezdech snadněji prokluzuje. Když je sjetej, chytá oba nešvary nehledě na směr otočení. :-)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Na mokrých výjezdech tam sem právě taky nějaký rozdíl pozoroval, ale ani tam jsem to nějak detailně nerozlišoval, protože to prostě na mokru byla velká bída vždycky, takže to rozlišení rozdílu se trošku ztrácelo při nadávání, jak to podkluzuje :-). Při brždění platilo to samé, zase na sypkém povrchu bída ať je jakkoliv a jak jsem to srovnával i s jinými plášti jako NN, Albert, tak mi možná ty rozdíly unikaly (prostě to bylo pro mě obojí bída).

                          Úplně sjetej nevim, RR u mě šel pryč vždy v polovině vzorku, protože už v tu chvíli se mi zdál úděsnej. Taky jeden z důvodů přechodu na SS (že byl RR celkem slušný pouze s novým vzorkem).

                          0 0
                          • kámen úrazu1  

                            Mně se zdá Ralph na mokru bezproblémovej. Jak na mokrých cestách tak i na kořenech a kamenech. Ani na předku mně na tomhle povrchu neklouzal. A na zadním podle směru otočení a prudkosti výjezdu, jediným problémovým tvrdým podkladem byl pro mě mokrý asfalt. :-) Horší je to s hlubším podkladem, stačí vrstvička bláta, šotoliny, listí, hrabanky…, a pak to stojí s mou špatnou technikou za starou belu. Rok jsem vozila RR i na předku a většinou :-) jsem si nestěžovala. Ale s Nobbym se cítím jistěji. Úplný sjíždění si nechávám na zimu na silnici, už částečně sjetej mě štval už i na mokrých výjezdech.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Problémový mokrý povrch jsou pro mě kořenová pole z velkých kořenů na úzkých trailech, zvlášť když je tam velké množství kořenů, které jsou téměř rovnoběžné se směrem jízdy (tohle je ale především o předním plášti) a pak prudké výjezdy po velkých šutrech a kořenech (ale většinou to jsou výjezdy, které třeba nedám úplně celé ani za sucha).

                              Už jsem kvůli RR několik výjezdu na mokru nevyjel, naposledy letos v Krušných horách na dovolené, kdy bylo mokro celý týden a to hodně, tak při výjezdu na Tisovský vrch to bylo s RR vzadu hrůza (na suchu bych dal 90% určitě, takhle to bylo tak sotva 50% možná méně a takových 80% bych si na mokru uričtě dokázal představit). To jsem hrabal soustavně i v mírnějších pasážích.

                              Na SS tenhle extrém na mokru ještě moc srovnat nedokážu, zatím jsem měl štěstí na počasí od té doby co jezdím SS (začátek srpna) a moc pořádných výjezdů na mokru nejel.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Ono ale v extrémech na mokru to nezachrání žádný plášť. Ani na NN, když jsem ho testoval vzadu to nebylo ideální, samozřejmě oproti RR úplně někde jinde, ale dokázal bych si to představit i lepší, třeba jako za sucha :-)

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                Na novém kole nechám, co tam osazují, tedy Fat Albert/Fat Albert a uvidím, jestli to pak na mokru bude výrazně lepší nebo to zlepšení za tu ztrátu rychlosti na tvrdém povrchu nebude stát.

                                0 0
                                • ondratej  

                                  jsem zvědavej, co řekneš … ty FA na tvrdým povrchu fakt NEJEDOU a NEJEDOU ;-)

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Sice jsem je ještě nejel, ale už jsem na to připravenej a docela si dokážu představit, že opravdu nepojedou. To ti opravdu věřim.

                                    Odhad mám už z testovaní NN/NN, i tam je NN na zadním znát, že to jede hůře. No a když Albert jede o malinko hůře než NN. Fat albert logicky musí jet o další trošku pomaleji než Albert, tak už pomalu přemýšlím, co tam dám, až mě naštvou, že jedou až moc pomalu. Přeci jen pořád budu jezdit převážnou část na suchu a na tvrdém povrchu.

                                    0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Škoda že není Fat Sam :-) To bych docela zkusil, mít Fat Albert/SS 2,35.

                                    0 0
                                  • McBlacky  

                                    nejedou a zle. Řekl bych že nejsem taková sračička, ale když jsem jezdil s kámošema na celodenní švihy a měl na Fullu 120/100 obutý alberty tak jsem místama zle nestíhal nebo se příšerně kousal. V kombinaci Albert/SS to už jelo opět pohodově, než jsem zlomil rám tak jsem dokonce přešel na NN/SS a to mi přijde nejlepší, akorát se bojím výdrže, protože NN je mnohem slabší na bocích než FA

                                    0 0
                                    • ondratej  

                                      jen se ujišťuju … vpředu jsi měl normálního alberta, ne FA, doufám …

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Normálního, mrkni do profilu, tam to kolo s Albert/SS oboje 2,25 má.

                                        0 0
                                      • McBlacky  

                                        2,25 alberta ale on v tom vzorku rozdíl není

                                        0 0
                                        • ememem  

                                          a je to nejak poznat ci je FA alebo normal (2.1)? sa pytam lebo (uz som to tu raz volakde pisal) sa mi v­setci rehocu ked sa od­hodlam na nej­kay maraton ze pre­co to jazdim z gu­mami z

                                          traktora (FA+SS alpencross) . tak som romzyslal ci to bu­de najky vyraz­nejsi rozdiel med­zi 2.25 a 2.1 ? skratka ci to ma z­mysel alebo mam rov­no skusit FF.

                                          0 0
                              • martt  

                                s takym povrchom vobec nemam skusenosti, odkedy som si zlomil prsty po pade na mokrom vapenci v podobnych situaciach zliezam z biku. :-)

                                Inac ja osobne pouzivam uplne lacne plaste, tie zavodne maju len deti a prevazne ich pouzivaju iba na preteky. Na trening maju tiez iba lacne gumy ako napr IRC Mythos a vseliakych exotov co povyhravaju na pretekoch.

                                0 0
                              • kámen úrazu1  

                                Kvůli kořenům rovnoběžným se směrem jízdy, kolejím a podélně se svažujícím se cestám jsem dala RR pryč z předku.

                                Na zadku při doporučeným otočení výjezdy na mokru v pohodě, stejný jako za sucha, ale bude to asi díky více faktorům. Vážím třicet kilo i s postelí. Určitou roli asi sehrává i fakt, že nevyjedu všechno ani za sucha (HT a nechrťácká fyzička). Možná se k úsekům, na který by mě RR za mokra nestačil, ani nedostávám. :-)

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Já si to pěkně vyzkoušel loni v Jizerkách. Jeli jsme z Kořenova spodem přes Tanvald na Ještěd a hned za Tanvaldem byl tak 500m fakt pěkný výjezd, který bych na suchu tak akorát vyjel (s fyzickým kolapsem). Jeli jsme to dvakrát, poprvé bylo jen mírně mokro a dal jsem 90% a pak to nejtěžší nedal z části kvůli fyzičce a části kvůli technice. Vyjetelný to ovšem na RR/NN bylo, 2 lidi z větší party to vyjeli celý a jeden právě na NN/RR. Za týden jsme to jeli znovu a já si říkal, že to tentokrát musím dát celé, když to vyjet jde. Jenže zapršelo ještě mnohem víc a bylo to mokré mnohem více (místy proti tekl potok vody). A dopadlo to tak, že i přes všechno úselí jsem byl rád, že jsem dal cca 50%. A v tu chvíli jsem to bylo hodně znát, že s lepším pláštěm do těchto podmínek by to šlo o hodně lépe.

                                  Ale nemívám takové situace moc často, proto jsem 5tis. km spokojeně jezdil NN/RR, když stejně převážně jezdím za sucha.

                                  0 0
                    • Lister  

                      no tak já bych dal NN nejen na první pohled ale na každý pohled obráceně :)

                      Ale vozím ho podle těch šipek a drží skvěle.

                      Pro mě je momentálně kombinace NN+RR zatím nejelepší co jsem jezdil, protože předek drží jak přibitej, se záběrem za normálních okolností taky problém nemám a valí to hodně rychle – prakticky nepozoruju rozdíl oproti kombinaci RR+RR

                      Jinak RR vozím vzadu oběma směry a to hlavně proto, že když se z jedné strany sjede tak ho otočím a používám naopak, trošku to pomůže a dýl pak vydrží. Rozdíly nepozoruji.....

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        A schválně pak jednou zkus dát na zadní SS, třeba budeš ještě spokojenější já taky byl s NN/RR spokojený hodně, ale teď jsem ještě více :-)

                        0 0
                        • Lister  

                          jen pro info…jak široký jsou 2,25 SS v kevlaru. Protože kamarád má SS 2,1 drát a jsou hodně uzoučký, mnohem užší než 2,1RR kevlar.

                          Nic užšího než 2,25RR kevlar bych dozadu už nechtěl........

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Muj SS alpencross 2,25 je přesně stejně široký jako všechny ostatní Schwalbe, co jsem měl (NN, RR, Albert) a to tedy 53mm na ráfku vnitřní šířky 19mm.

                            Nic užšího bych taky nechtěl.

                            0 0
                            • Lister  

                              ta tvoje verze je něco jiného než snakeskin???

                              Jsem se díval a našel jsem v šíři 2,25 jen SS verzi, klasickou evolution verzi jsem nidke nenašel, té bych dal přednost, protože s odolností jsem zatím potíže neměl.......

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Do teď byly 3 verze. Obyčejná evolution, nejlehčí. Snake skin, myslim 40g navíc. A pak alpencross, to je snake skin + zesílený běhoun (na jízdní vlastnosti vliv žádný, jen odolnější proti defektům a za to dalších 70g navíc, což je poměrně dost). Příště možná budu brát taky jen snake skin verze. S defekty jsem trošku měl problém jen na RR (za těch 5tis. km cca 10 trnů, což se mi zdá dost, na NN přitom jen 2), tak jsem chtěl i tohle rovnou pořešit. Ale co tu psali ostatní, tak i snake skin verze je v tomto ohledu celkem ok a možná tedy alpencross verze je zbytečná.

                                0 0
                          • MlokCZ  

                            Kdyby si chtěl širší plášť se stejnou váhou, tak místo 4.2d ráfku dej 5.1d a hned ty pláště budou o 3–4mm širší (vyzkoušeno). Na ráfcích vnitřní šířky 23mm pak maj Schwalbe pláště už téměř šířku, jakou mít mají (naměřeno 56mm a mají mít 57mm).

                            0 0
                          • kámen úrazu1  

                            Mám RR i SS v kevlaur 2,1" a jsou stejně úzký. :-)

                            Duel RR/SS zatím vyhrává Smart kvůli lepšímu držení na sypkým v zatáčkách a při brždění. Záběr se mně zdá víceméně stejnej jak u Ralpha, ale ještě jsem ho nejezdila za všech podmínek, především ne na mokrých kořenech v prudkým výjezdu. Jsem zvědavá, jestli kvůli celistvýmu středu nebude prokluzovat.

                            0 0
                • kámen úrazu1  

                  To teda. Měla jsem brzy na jaře kolo v servisu a pak se mně furt něco nezdálo. Nejistota v zatáčkách, hůř se mně jelona hranách… Dokonce jsem dvakrát nevěřícně zastavila a koukala na předního NN, jeslti je natočený správně. Správný směr jsem nepoznala, šipky byly zanešený, magnet v drátech na správný straně, tak jsem to nechala být s tím, žezhoršení je způsobeno častým ježděním na silničce. O dva týdny později mně to už po jednom techničtějším úseku nedalo, vyčistila jsem šipky a ejhle, on byl plášť opravdu obráceně. Až tehdy mně vytanula slova ze servisu, pronesená při mým odchodu: „Měla jste špatně plášť“, který jsem tenkrát nechala plavat. Otočení do správnýho směru bylo znát.

                  0 0
    • omar  

      pozor pokud tam mas 2 šipky při couvani musi byz ta rear smerem dozadu :-)

      0 0
    • Honza729  

      Tohle je thread stoleti..... :-))))))

      0 0
      • Vsara  

        No .. hmm vy se tady řehtáte … ale já se za blbou rozhodně nepokládám. Dokonce jsem technik. A přesto mi také chvilku trvalo, než jsem to vyšpekulovala. A navíc jsem ve chvíli montáže měla kolo vzhůru nohama a nebyla jsem si zcela jista. …Až podle kola dcery, kde bylo jednoznačně napsáno u šipky, že jde o směr jízdy. Front a rear mi také připadalo, že by se třeba mohlo týkat zadního a předního kola. Kdyby alespoň vzorek byl jednoznančý .. ale ten můj jaksi není. Protože jeho střední část má jimý směr než části na straně.

        0 0
    • Honza z H  

      Pro některé lidi by tam mohli dát ještě šipky up a down, to by byl teprve guláš:-)

      0 0
      • MlokCZ  

        Jako že by vždy před výjezdem a před sjezdem sundali plášť a nandali opačně? :-)

        0 0
        • Lister  

          no a pak ještě pro některé outside (tuto stranu použij při jízdě v terénu) a inside (strana pro minimální odpor na silnici)

          0 0
      • RS  

        No pořídil jsem si dopředu taky NN a světe div se, šipky jsem pochopil :)

        Zdravím Honzu z H, z oblasti Pitronové …,

        Kdy zas projedem okolí Brna? Roman

        0 0
        • Honza z H  

          Taky zdravím Romane. Obávám se, že moc času letos nebude, ale až přijede V.P. z DK, což bude prý brzy, tak bychom mohli zajet tu 2. půlku do Jedovnice. Pokud je tam ale nějaká hospoda.

          0 0
    • kankrlicek  

      No, já si koupil hubený Alberty, tam není žádné front/rear, žádná šipka, pouze na jednom plášti je ONLY FRONT. Důkladným studiem jsem zjistil, že takto označený plášť mám dát dopředu, ale to jsem měl jen půlku problému. Chvíli jsem váhal, jak ho mám nasadit a pak se nějak rozhodl. Obávám se, že pokaždý když přezouvám, ho dám jinak, ale na chování kola to nepoznávám, tak je mi to jedno :)

      0 0
      • MlokCZ  

        U Albertů je směr fuk, protože mají vzorek stejný v obou směrech, ovšem třeba u NN to jedno rozhodně není. Only front je kvůli měkčí směsy, na zadní by se klidně dát mohl, ovšem nechtěl bych pak ty pláště platit :-).

        0 0
        • MlokCZ  

          I když i u Albertů je nepatrný rozdíl ve směru, který ale nemá žádný vliv. Přesto, co jsem viděl osazená kola Alberty už od výrobců, tak to dodržují. Středové špunty se pravidelně střídají v obou směrech, takže tady by rozdíl nebyl. Boční se pravidelně střídají širší a užší, tady by také rozdíl nebyl. Ale v kombinaci vychází jeden směr řady těch 3 středových špuntů mezi krajní širší a druhý směr těch 3 středových špuntů na ty krajní užší. A osazuje se to následovně, na zadní kolo ve směru záběru, aby vyšly ty 3 středové špunty, které jsou mezi užšímy bočními tak, že ty krajní dva středové mají větší plochu záběru (aby se tedy v záběru mohly více projevit a nebyly schované za těmi širšími bočními a schované jsou pak mezi těmi širšími bočními, když jsou otočené ty krajní středové opačně, tedy menší plochou do záběru).

          Přední se pak dává opačně.

          Nevim, jestli je to z popisu pochopitelné, pokud není, tak nevadí, stejně to bude mít zcela minimální vliv na vlastnosti při jízdě, takže je to vlastně u všech Albertů fuk.

          0 0
      • kámen úrazu1  

        „Ten Ralph je na nic, prokluzuje.“ „Máš zadního Ralpha obráceně, hůř zabírá. Je to znát, až jsem se divila.“ „Aha, tak ho zkusím příště otočit.“

        Za pár týdnů… „Ralph půjde pryč, budu ho mít jen na silnici, ve výjezdech je na nic.“ „Ale vždyť ho máš otočený pořád stejně…?“

        :-))

        0 0
    • Krys  

      Tak ako písal maxtor. Na prednom kolese má dopredu smerovať šípka „front“ a na zadnom kolese musí smerovať dopredu šípka „rear“. Je to kvôli vzorke. Zadným poháňaš bycikel a predným brzdíš, takže majú opačné smery záberu.

      Z tých srandistov si nič nerob. To je štandard. A kto sa neopýta, ostane sprostý. :)

      0 0
      • Vsara  

        Díky za odpověď i pro mne. . Tak toto jsem nevyšpekulovala. .. na mém plášti je jen jedna šipka. a to směr jízdy … a to tok tedy asi je určen jen pro přední a nebo zadní. nebo na zadním ve směru jízdy a na předním proti ? .. Uf …

        0 0
        • goofy  

          Pokud tam je jenom jedna sipka, a na plasti neni oznacene, ze je urceny do zadu/predu, tak se plaste osazuji ve smeru sipky. Co je na tom sloziteho? Co mas za plaste?

          0 0
          • Vsara  

            Půvdoně tam byly – a na předním ještě zbyl Ritchey Speedmax Comp 700×35. Zadní už jsem musela vyměnit. Koupila Jsem nějaké rubena stejných rozměrů a co nejpodobnějšího vzorku. Typ te´d z hlavy nevím. N obou je určitě jen jedna šipka. Oba jsem dala ve směru jízdy … a žádné problémy neshledávám. Leč jsem začátečník a ani nevím, co eventuálním problémem je a co je jen mým neumětelstvím. Proto to tady tak studuji …

            0 0
        • Krys  

          Obvykle to funguje asi takto: Ak je na plášti vzorka v tvare písmena V. Tak na prednom kolese by to V malo smerovať dopredu akoby to bola šípka a na zadnom dozadu. Takže keď sa pozrieš na bajk zhora, mala by si vidieť vzorky plášťov orientované takto: /////......\\\\\ \\\\\''''''/////

          a nie takto: \\\\\......///// /////''''''\\\\\

          0 0
          • MlokCZ  

            A právě třeba pro výše diskutovaný NN tohle pravidlo neplatí.

            0 0
            • Krys  

              To ano. Tam ale nie je ta „V“ vzorka taká jednoznačná. Teda aspoň ja to tam nevidím.

              0 0
          • Honza729  

            No vidis, mne se ale subjektivne zda lepsi zaber zadniho kola prave v tom reseni, ktere zavrhujes......

            0 0
            • MlokCZ  

              Záběr zadního kola stejně závisí spíše na tom středním vzorku, který pravidlo vůbec nebere v potaz.

              0 0
          • martt  

            Na traktoroch sa ten sipovy vzor skutocne montuje takto. Ale myslim ze aj na zadnych kolesach to maju tak ako predpisujes pre predne. Mozno to v rozbahnenom terene ma zmysel, na bicykli rozdiel nevidim.

            0 0
            • Krys  

              Ok. Možno som strelil capa, ale na mojich lacňákoch to fungovalo. Na novom bajku boli plášte oba dopredu. Všimol som si to tak po pol roku, proste som predpokladal, že to preklzuje preto, že to je sračka. :/ Potom som zadný otočil a zrazu to začalo zaberať.

              0 0
    • Blackbiker  

      Front je plášť určený na přední kolo, Rear je určen na zadní kolo, šipky otáčení samo ve směru jízdy, i když já mám High Rollera vzadu naopak-šipku proti směru jízdy, jinak to nešlo-do kopce prokluzoval, je to totální „směrový“ DH plášť:-). Teď je to v pohodě.

      0 0
    • Ifco  

      Dik za radu, pytal som sa totiz kvoli tomu, ze ked idem na Ralphoch (najma) po asfalte, tak sa mi zda, ze zadny plast sedi lepsie, ked je otoceny opacne ako hovori vyrobca. Neveril som, ze tato otazka vzbudi taky zaujem… , ale kazdopadne moc vdaka, aspon som o trochu chytrejsi!

      0 0
    • xentar  

      nechci zakládat novej dred tak se zeptám tady – čím nahradit AUTHOR PANARACER Silk Road26" x 2.00" pláště, co dává na sdvoje horáky Author? Nejspíš v podstatě jen na závody typu KPŽ, na ježdění po polňačkách a asfaltu to zatím stačí – jede to docela dobře a zatáčky neřežu :)

      0 0
      • kámen úrazu1  

        To si už řešil při koupi novýho kola, ne? :-) Pokud si dobře pamatuju, přemýšlels o Nanoraptorech. Nemám s nimi zkušenosti, ale spousta si je chválí tak bych se jich nebála. Z ětch, s kterými mám delší zkušenosti – volila bych radši držáky (např. Z-Max, NN) než extra rychlý pláště, minimáně na předek. Na suchým tvrdým povrchu je pomalejší, ale více to je znát jen při rychlý jízdě.Pokud máš horší techniku a vjedeš s nimi do terénu, bahna, můžeš jen a jen získat. Při koupi kola si řešil i cenu, Z-Maxy drátu jsou levný a dost vydrží. NN vydrží míň a jsou dražší, ale jinak oproti Z-maxům neztrácí. Navíc přichází vlhký podzim tak o to víc se pro méně zdatný hodí držák, závod nezávod. Na jaře si můžeš koupit další pár plášťů, třeba spoosotu doporučovnou kombinaci NN/RR či NN/ SS.

        0 0
        • xentar  

          bohužel se změnila finanční situace, tak hledám přechodnou variantu s rozumnou cenou, takže díky za ten tip na Z-max, za cenu jednoho nanoraptora koupim pomalu pláště na obě kola a pak třeba budou prémie, díky moc :)

          0 0
          • kámen úrazu1  

            Jsou to držáky, počítej s tím, že budou oproti Silk Roadům znatelně pomalejší. Ale to by oproti slickům byly i jiné pláště, byť rychlíci do sucha. Takhle aspoň budeš mít jeden pár plášťů do sucha na lehký cesty a závody bez technických úseků a druhý do těžkýho terénu a bahna. Kdybys koupil ještě jeden rychlejší plášť, ale se vzorkem, mohl bys to už pěkně kombinovat. Sucho, silnice- Silk Road. Bahno, bahno, těžký terén, při absenci nutnosti jezdit rychle i běžný ježdění – Z-max. Závody, pokud chceš jet rýýýchle, ale mít i nějakou jistotu – vpředu Z-max, vzadu jiný plášť.

            Abys nebyl zklamanej.. teď určitě ne, ale třeba budeš chtít na jaře jezdit jak drak, abys neměl pocit, že Tě brzdí. To by možná vyšla levněji varianta číslo tři, dva různý pláště.

            0 0
            • xentar  

              začíná to na mě bejt nějak složitý :) uvidím, půjčím si kamarádovu konu, na tom má terénní pláště, tka uvidím, jak velkej to má vliv na běžný ježdění. Ale zase – s tím závoděním to neni žádnej cíl bejt v první stovce – chci se zlepšovat, ale pořád bud eplatit heslo „hlavně dojet“. Jestli se rozjezdim a půjde mi to, tak se pak i vyplatí investice do závodních plášťů, ale to neni moc pravděpodobný :)

              0 0
              • Honza z H  

                Tak kup Z-maxe dopředu, a dozadu něco rychlejšího, třeba maxis larsen, taky kolem 300,–

                0 0
              • kámen úrazu1  

                Tak potom Z-Max v pohodě i dozadu. Zas o tolik pomalejší nebudeš. Popravdě řečeno, pokud se nesnažím jet rychle, pociťuju rozdíl mezi drapákem a rychlým pláštěm jako velmi malý. Řádově by rozdíl na lehký suchý trati mohl být maximálně pár minut. Maximálně, spíš míň. Když se k rychlým suchým úsekům přidá techničtější část nebo bahno, s drapáky neztrácím.

                Chrti a bikeři s výbornou technikou to budou mít jinak, předpokládám, že při rychlý jízdě je rozdíl mezi držákem a rychlíkem větší. Asi jak na silničce. Když jedu velmi klidně, rozdíl v rychlosti oproti biku je malý. Čím rychleji se snažím jet tím rozdíl narůstá. Takže když někdo není takový chcípák jak já :-), jezdí pohodovým tempem rychlostní průměry, kterých já dosáhnu jen při jízdě na krev, vnímá rozdíl bike/silnička (na MTB drapák/rychlej plášť)výrazněji než já.

                0 0
                • ropman  

                  hledal jsem sice odpověď na směr otáčení NN na předku (páč mi taky přijde že bych ho dal obráceně), ale aspoň svou zkušenost k Z-Maxu – mám dost opačnou než Kámen úrazu, podle mě je ten plášť docela rychlej (po přechodu z Panaracer SMOKE brutálně), dost rychle se sjíždí (na zadku) a na předním je nejistej, dal bych tam nějakej líp držící, do mokra je to o hubu a i jinak nic moc grip.

                  Pokud by nešlo o váhu tak s Tiogou Extreme XC 2,1 jsem měl najednou pocit že ji neurvu, aspoň na pevnějším podkladu. To teď s NN ten pocit rozhodně nemám a snažím se přijít na to čím to. Možná že je to často šotolina kde mi ustřelí, posledně v lese trochu jehličí, to se snad opřel o vzduch, jinak nevím jakto že jsem neležel, nebo mám moc odlehčený přední kolo protože mu prostě ještě nevěřím, nebo … Snad ještě budeme mít čas se spolu víc sblížit. zatím jsem ho stih zboku proříznout a teď nasadil obráceně a uvidí se.

                  Myslím že by šlo otestovat grip třeba v hliněným traverzu, je to jak náklon v zatáčce a přitom bezpečnější. S tím opačně nasazeným NN na předku mi to sice na šikmým blátě uklouzlo, ale nechalo to za sebou po vzorku takový široký drážky, tou širší stranou bočních špuntů, právě jak si myslím, že by ten plášť měl držet líp. Těžko se to testuje, nechci při podobným blbnutí v točkách zrušit kolo.

                  0 0
                  • ropman  

                    tož jsem ho nějakej čas vozil obráceně, lepší pocit jsem z toho neměl, popravdě spíš naopak, i když na té šotolině co jsem převážně jezdil se to těžko hodnotí. Každopádně když jsem v jedné šotolinové zatáčce při sjezdu z Tremalza se rozhodl zkusit co ještě to udrží a nehezky se potkal se zemí (ty žebra ještě budu chvilku cítit), tak šel, i když za to nejspíš nemohl, hned druhej den nekompromisně podle doporučení výrobce, abych mohl všechny další případný úlety přičítat jen své neschopnosti.

                    Btw. utrpěl újmu i můj oř … uvolnil se mu pravý špuntík v řidítkách a ten jsem pak ztratil, fňu ;'-(

                    Jináč co všechno se dá potkat na Tremalzu …

                    0 0
    • daymaker  

      Dle ofic. stránek http://www.schwalbe.com/…info/profil/?… je směr rotace FRONT na přední kolo a REAR na zadní. Takže to mám blbě… :-)

      0 0
      • daymaker  

        Tak jsem se na to včera specioálně zaměřil. Vzadu mám RR „naopak“, po směru otáčení FRONT. A nějak jsem necítil, že by to na bahně či štěrku lítalo. Pravde nebylo tam nějaké těžké technické stoupání… Teď se mi to ale nechce přehazovat, abych to zkusil naopak. :-)

        0 0
        • chodec  

          RR je relativně nízkej plášť kde je rozdíl trochu „otupen“, u NN už je to znatelnější. Každopádně rozdíl není nikdy v „lítání“ v bahně či štěrku. Rozdíl je jen v tom, na jekou stranu plášť lépe zabírá a na kterou se lépe odvaluje (špunty na něm jsou asymětrické – z jedné strany mají jakoby náběhy (šikmou stěnu) – na tu se lépe odvaluje, na druhé mají ostrou hranu – na tu zase dobře zabírají - zakusují se.

          Z logiky věci VZADU (i) POtřebuješ dobré odvalování (kolo je více zatíženo), (ii) POtřebuješ dobrý záběr (jediné hnané kolo ;-); ale (iii) NEpotřebuješ nijak zvlášní brzdící schopnosti – o brzdných schopnostech zadního kola se tu už napsalo dost – není třeba vysvětlovat proč toho moc neubrzdí bez ohledu na orientaci pláště. Proto se ti na ZADKU hodí dát plášť tak, aby ostrá hrana vzorku v místě kontaktu s povrchem byla orientována dozadu kvůli záběru

          Naopak VPŘEDU je potřeba hlavně schopnost brzdit (přední jak je všeobecně známo obstará drtivou většinu rasantnějšího brždění) – proto se hodí orientace ostré záběrové hrany vzorku v místě kontaktu s povrchem vpřed (ve směru pohybu kola).

          Tohle odpovídá tomu, jak budou pláště nasazeny, pokud budeš respektovat orientaci „FRONT“ a „REAR“ šipek při montáži.

          Když to otočíš, tak jednak přijdeš o část schopností pláště v záběru na zadku a při brždění vpředu (i když to poznáš jen v extrémnějších podmínkách brždění a záběru) a druhak pláště rychleji odděláš, protože ta šikmá strana vzorku tam při správné orientaci funguje jako podpěra špuntu, aby netrpěl – když to otočíš, tak budeš utrhávat jeden špunt za druhým – nebudou mít opoàu – poničíš si tak zbytečně drahej plášť (ozkoušeno při omylem blbě nasazeném zadním kole – při stejném stylu jízdy jsem na jednom vejletu poničil plášť víc než za pár předchozích měsíců jeho ježdění, kdy mé vrtochy snášel.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tohle je vše pravda co píšeš, ale je to jen problematika středního vzorku.

            U Schwalbe a právě u NN je další hodně důležitou věc boční vzorek, zda je vytočený směrem ven nebo dovnitř ve směru jízdy a jeho vliv na zatáčky a nebo třeba vyjížďění z kolejí. A tohle je při otočení NN na předním opravdu velký rozdíl a mnohem lepší dle doporučení Schwalbe (které souhlasí pak i pro správné chování středového vzorku jak píšeš).

            U RR na zadním kole je to podle mojeho testování v praxi rozdíl minimální, ve většině případů skoro nerozpoznatelný. Oproti tomu NN na předním je rozdíl otočení obrovský (a to popdle mojeho zkoušení více z důvodu toho bočního vzorku, to o tom středovém taky samozřejmě platí, ale není tam ten rozdíl tak markantní).

            0 0
            • chodec  

              jo orientaci šikmejch bočních jsem v popisu trochu odbyl ;-)

              0 0
              • daymaker  

                Tak jsem to dal správně a zítra uvidím… Jestli je to takový rozdíl. Najdu si pěkně bahníčko do pořádných procent… :-)

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.