• TicTac135

    Hledat tady umim, ale odpoved jsem nenasel…

    Bud jsou temata stare (tykajici se predchozich verzi plastu) nebo se jedna jen o zadni plast nebo je vsechno jinak a nakonec se vybere Continental RK nebo Maxxis Ikon…

    Vybiram XC 29 plast na predni kolo. Zadni je dany, bude to Racing Ralph, ale predni je otaznik?

    Jezdim kombinaci vseho (lesni, polni a asfaltove cesty). Aktualne mam kombinaci RaR/RaR a klidne bych do ni sel znovu, ale mozna bych snesl vic jistoty na prednim kole. Vydrz ani cenu neresim, jde mi o jizdni vlastnosti. Dobre vedeni stopy, jistota pri brzdeni, rozumny valivy odpor.

    Takze otazka je co dopredu:

    1. Racing Ralph
    2. Rocket Ron
    3. Nobby Nic

    Dekuji vsem za jakekoliv nazory.

    TT.

    Anketa: Jaky 29" XC plast na

    0 0
    • scota  

      NN

      0 0
    • JFtryall  

      Racing Ralph a zadek Thunder Burt.

      0 0
    • Idas  

      Rocket Ron

      0 0
    • scalar  

      Rocket Ron

      0 0
    • novas752  

      RoRo, NN je jen na silnice a cesty zbytecne moc.

      A taky rozumnej tlak, prefoukany bude ustrelovat vsechno.

      0 0
    • plzakj  

      Kvuli mokrymu lesu a korenum jsem daval na predek NN. Za sucha RaRa v poho.

      0 0
    • MlokCZ  

      RoR

      0 0
    • TeryPV  

      RoR. Sice ženě jsem dal NN kvůli mokru, ale na suchu je NN už moc a ne úplně mu tvrdý povrch vyhovuje. Osobně třeba jezdím bontrager XR1 expert, což je jemnější vzorek než třeba RaR, ale drží krásně. Možná je to i tím, že mám bezduše a tím nižší tlak, ale neměl jsem s ním zatím jediný problém ani za mokra. To je třeba pro mě univerzální plášť. Navíc to není na běhounu taková šlupka jako SS Schwalbe.

      0 0
    • Kamilac  

      Maxxis Ardent Race

      0 0
    • BB  

      záleží taky na šířce pláště. Pokud chceš 2.25 a nepožaduješ maximální přilnavost na mokrých kořenech nebo kamenech, tak bych doporučil Rocket Rona. Mě se hodně osvědčil zejména v kombinaci se širším ráfkem 35 mm. Pokud hodně jezdíš mokrý kořeny, tak NN se směsí TailStar. Po novu nevím, jak se to jmenuje, ale je to ta měkčí verze NN.

      0 0
    • Lachtis  

      Za mne bych volil dopředu Rocket Rona. Přesně tutéž kombinaci tj. RoR a RaR jsem vozil a byla to asi nejlepší kombinace pro moje ježdění, tj. maratony. Vyzkoušel jsem ještě Spešly Captain, Renegade a Fast Trek a aktuálně vozím Continental Xking a Race King. Ty Contíky jsou dobré, rychlé a za sucha ideální, ale pokud chceš něco „univerzálnějšího“, tak RoR (vpředu) a RaR (vzadu) se mi osvědčil nejvíc. Až dojezdím Contíky vrátím se opět k této kombinaci a u té už asi zůstanu…

      0 0
    • Mereck  

      Já bych volil NN na předek. Jezdím i na ht spíš terénem (jasně, asfaltu se vždycky nevyhnu, ale střed zájmu jsou pro mě lesní cesty, pěšiny a traily) a tam mně NN pěkně sedí a drží. Z ankety bych určitě šel do NN. Mám jak top 3-směs verzi na závod, tak obyč dráťák performance verzi a oba jsou fajn.

      0 0
    • TicTac135  

      Děkuji všem!

      Anketu se mi naprogramovat nepovedlo – dělal jsem to z tabletu a nějak se ukliknul, ale i tak se to tady hezky rozjelo:-)

      Jak to tedy chápu:

      1. místo – Rocket Ron (asi to fakt bude ta nej přední guma)
      2. místo – Nobby nic (to byl můj favorit, ale asi je fakt moc hrubý na každodenní ježdění)
      3. místo – Racing Ralph (ten nikdo nezmínil, takže asi opravdu jen dozadu)

      Kombinaci Conti RK/XK jsem měl na minulém kole a byla asi nejpodobnější RaR/RoR od Schawalbe, takže jdu do toho.

      TT.

      0 0
      • scota  

        Bohužel jsi nenapsal v jakém poměru jezdíš ten terén a silnici a jaký druh terénu preferuješ. NN není na silnici moc vhodný. JInak doporučuji verze SS.

        0 0
      • JFtryall  

        Racing Ralph se jezdi bez problemu za mokra pri XC zavodech. Ten vzorek je dostatecne otevrenej a cisti se dobre. Rocket Ron je taky moznost, funguje to dost podobne. Nobby Nic ve stejne sirce neprinese zasadni zlepseni, smysl by pak melo jit do 2.35 a Trailstaru.

        0 0
    • TicTac135  

      2 Scota: Díky moc, pěkný přehled.

      Ten poměr silnic je nevypočitatelný – preferuju off road, ale potřebuju dojet všude, takže se silnici/asfaltu nevyhnu.

      Terén nejezdím žádné drama – cestou necestou, kopec nekopec, voda nevoda, prostě dojet kdykoliv a projet co jde.

      Při pohledu na NN mi přišel hodně enduro, ale dezén je podbobný jako Spešl Ground Control, který na XC vozí kde kdo.

      TT.

      0 0
      • Mereck  

        Ten NN v reálu zas tak moc enduro není. Jasně, je hrubší než Rony a Ralphy, ale pro mě ne XC pořád fajn jako přední plášť. Pouze pokud dáš předek i zadek NN, je to už znát. Ten zadní NN sice pěkně podrží ve výjezdech, ale je to už celkem fuška se s ním tahat (no jo, no. Dojíždím původní přední plášť vzadu. Šetřím : -))

        0 0
      • scota  

        Ještě bych ti doporučil Ardent EXO to je takový univerzál na trail až AM.

        0 0
      • novas752  

        Ten tvuj uvodni prispevek ve me teda vyvolal dojem, ze se mimo (dvoustopy) cesty moc nepoustis, jestli jezdis i stezky apod., tak bys tam toho NN klidne dat mohl. Neni to enduro plast, spis (lehci) trailovej, ja ho vozim vepredu ve verzi 2,25 evo pacestar a v terenu si chrochtam, nicmene na silnici je znat, ze uz to nejede jak raketa (ale neni to zadna tragedie, jde s tim vklidu ujet 90km asfalt only). Jezdim cca 60% asfalt, zbytek narocnejsi teren.

        0 0
        • TicTac135  

          Mám jedno kolo a musím s ním odjet všechno – cesty do práce přes les v suchu i mokru, bloudění v přírodě, výlety s rodinou po cyklostezkách, vyjížďky s kamarády bez výmluv „na brody nemám gumy“, takže se to těžko definuje.

          Prostě univerzál… asi to nejhorší možné zadání pro výběr pláště;-)

          0 0
          • scota  

            ještě jsi zapomněl že má být lehký, velmi odolný a stát max. 400 Kč ;-)

            0 0
            • TicTac135  

              Ne to ne, cenu jsem psal, že neřeším, protože přední nemizí tak rychle jako zadní a můj nájezd by tady nikoho neoslnil, takže ani výrdž není ten hlavní parametr. Fakt mi jde o poměr dezén vs. jízdní vlastnosti. Výrobce je definovaný, rozměry jsou dané, takže teď jen posbírat názory, protože zkoušet je po jednom by mi zabralo roky;-)

              0 0
              • Mereck  

                Si kup oboje či všechny tři. Ne, vážně. Já mám taky víc plášťů a přezouvám podle nálady a podmínek. Nevím proč drtit ten samý plášť furt a pořád dozblbnutí než neexne, když stejně neexistuje univerzál pro všechno.

                0 0
                • scota  

                  Podle tabulky je RaR hoší než RoR takže stačí NN a RoR ;-)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ani ne. RoR/RoR jsem jezdil nejkratsi dobu ze vsech moznych kombinaci. To, ze je RoR stejne rychly jako RaR a v nekterem typu terenu drzi mirne lepe stejne nestacilo k tomu, abych radeji nejezdil RoR/RaR nebo i nekdy RaR/RaR. Kdo vozi tyhle plaste, tak jezdi vetsinou i dost asfaltu a RoR hodne vibruje a je vubec na asfaltu o dost horsi nez RoR. A na tvrdem slusnem povrchu se RaR take chova lepe.

                    O NN v tomhle ani nemluve. Takze je to vzdy o preferencich kazdeho + kolik kdo jezdi jakeho povrchu.

                    Proto jsem take hodne zvedav na tu kombinaci RaR addix speedgrip/RaR addix speed.

                    0 0
    • Kotis  

      NobbyNic ale jen ve verzi Pacestar. Nejlepší jízdní vlastnosti z těch 3 a i životnost. Valivý odpor je jen mírně horší a na předku to poznat nebude vůbec.

      0 0
    • Ricci  

      NN

      0 0
    • 01carbon  

      Vim ze je to novinka, zajimalo by me srovnani addix smesi speedgrip a speed – moc jsem toho nenasel.

      Se nabizi varianta stejny vzorek na obe kola, dozadu speed a dopredu speedgrip.

      0 0
      • MlokCZ  

        Bohuzel zatim skoro nikde nic neni, ani na zahranicnich forech. Zajimalo by mereni pro obe ty smesi. Snad ho brzo zmeri.

        Mam v planu casem zkusit RaR addix speedgrip/RaR addix speed.

        0 0
        • 01carbon  

          Měření obou směsí na stejného vzorku by bylo hodně zajímavé. Musím na jednom kole přezout zadní – zítra dostanu RaR speed ale obávám se, že ze syna nějaké porovnání nedostanu. Nyní tam jede XKinga a s jeho motorem to je pod jeho rozlišovací schopností.

          0 0
    • TicTac135  

      Tak koukám, že situace se stále vyvíjí…

      1. místo – Rocket Ron (asi to fakt bude ta nej přední guma)
      2. místo – Nobby Nic (drsnější profil, ale nejlepší jízdní vlastnosti)
      3. místo – Racing Ralph (ten nikdo nezmínil, takže asi opravdu jen dozadu)

      Takže už zase nevím jestli NN nebo RoRo:-)

      Vzhledem k tomu, že přední gumu sjedu asi tisíc let, tak bych si nerad denně říkal „Proč jsem si nenechal portadit?“

      0 0
      • Ricci  

        Ak jazdis aj za mokra a obcas aj blato tak urcite NN

        Rozdiel v rychlosti nepocitis

        0 0
      • scota  

        Neboj u Schwalbe se rádi řežou boky ;-) pokud nemá SS

        0 0
        • Ricci  

          nikdy som s tym nemal problem, urcite nie vpredu, NN v EVO verzii mi vydrzal v pohode 7–10000 km

          0 0
      • přejetá_veverka  

        Na toto se nehrabe nic od značky schwalbe..

        0 0
        •  

          to ne, na tohodle nedržícího, pomalýho lenocha teda schwalbe opravdu nemá:-)

          0 0
      • přejetá_veverka  

        Mám WTB Wolverine a Schw Smart Sam v top verzich, ale na mitas rubena nemaji i když jsou dost dobrý..

        0 0
        • Cryzyy  

          tady taky nikdo SS na přední kolo nedoporučuje, SS je dle výrobce určen na jiné ježdění.

          V čem jsou Rubeny podle Tebe tak super ?

          0 0
          • přejetá_veverka  

            Podle tpi. A predek pouzivam ten wtb po smeru šípů. Zadek smart sam. Doposud best of sada. Ale ty rubeny jsem si včera podle obrázků a popisu výrobce zamiloval. Takže beru predek i zadek.

            0 0
            • Cryzyy  

              Tak to je hned jiná, když Ti k hodnocení a doporučení nekomu jinemu stačí tpi a marketing vyrobce.

              0 0
          • přejetá_veverka  

            Tyto nejvyšší scylláky má výrobce zařazeny v elite level. Tpi 130. Zatížení 130kg. Dual směs – veškeré parametry top a hlavně ten vzorek!! Až na smart samy má schwalbe otresné prerušované kostky – valivá hrůza. Tento pološípovity vzorek rubeny je cool.

            0 0
          • přejetá_veverka  

            A výdrž podle tpi a carbon směsi to bude mít jak když kopne bejk. Ja do nich jdu a pak se budu min 5 sezón smát uctívačům švalbů jak soli kazdy rok 2.5L za obutí cha chá.

            0 0
            • Cryzyy  

              Neni 5 malo Antone Pavlovič ?

              0 0
              • přejetá_veverka  

                Čas ukáže. Smíšci.. A ja si počkám a pak se budu smát ja. Ha cha chá chá..

                0 0
                •  

                  5 sezón, to předčí starý legendární SmartSam, plášť na hovno ale hlavně že hodně vydržel:-)

                  0 0
            • danielh  

              Az na to ze ten vzorek na tech rubenach je nizky jak cyp, takze ho sjedes za 1–2 sezony a pichnout muzes jakoukoli gumu a ty co maji vyssi tpi jsou vice slupkoidni cili nachylnejsi na prupich nez ty s nizsim tpi.

              0 0
    • Yura  

      Vyuziju vlakna. Da se na tomhle jezdit i za mokra nebo to je o drzku? http://www.koloshop.cz/…st-drat.html?…

      0 0
    • Loks19  

      Využiji tohle téma na dotaz co s tím souvisí. Za předpokladu že jsem hobík, který za léto najezdí 3 tis. po lesích (terén všehochuť) bez jediného závodu a nepoužívám bezduše, je důvod připlácet za ty dražší kusy s SS, pacestar, triple comp. apod ? Nebo pro mé domácí žvýkání stačí RaR a NN ve verzi performance cca za 6 stovek?

      0 0
      • JFtryall  

        Za leto 3 tisice s dusema? Tam bych zapracoval a vzal na predek Ralpha nebo Rona v SS. NN taky neni spatna guma, ale kdyz das rozumny tlak, tak Ralph funguje fakt dobre. Ale duse bych zahodil.

        0 0
      • Mereck  

        Myslím si, že obyč. verze stačí. Sám jezdím „performance“ verzi na „domácí žvýkání“ (i v dešti, v zimě apod.) a vyšší verze mám jen „na lepší“ nebo „na neděli“.

        Ty vyšší třídy jsou samozřejmě lepší, ale asi rozdíl poznáš až při „agresivnější“ jízdě (čímž nemyslím hulákání na pejskaře).

        0 0
        • Loks19  

          S těmi dušemi jsem trochu dinosaurus co se jich nechce zbavit, ale třeba se k tomu časem propracuji. Začnu asi opravdu s obyč. verzí, s tím že se uvidí. Teď jsem měl SmartSam, což bylo hlavně z důvodu ježdění každý den do práce po té deb**ní silnici, takže počítám že to bude v terénu o něčem jiném. Nejsem zase žádný agresor, takže by obyč. verze mohly stačit. Uvidíme, čas asi ukáže, díky oběma.

          0 0
          •  

            bezduše nebrat, kolik nešťastníků s vylitým mlékem jsem už potkal a duši sebou neměli bo se jim nic prý nemohlo stát:-).

            Duše ano ale latexové, jenom se musí častěji dofukovat.

            0 0
            • Loks19  

              to jsou právě důvody proč se mi do toho taky nechce stále jít :-) Celkově ta práce při výměně apod. Ale každý fandí svému týmu, nikomu to neberu, to už je jiná diskuze :-)

              Ty latexové duše, to jsou třeba ty ultra light od schwalbe? Předpokládám že jde o hmotnost?

              0 0
              • Libores  

                promiň ale to co napsal Roman je kravina od začátku do konce. Jedeš s dušema, vezeš náhradní. Jedeš bez duší, vezeš náhradní. Že potkáš týpka kterej nemá nic na opravu nic neznamená.

                0 0
                • Loks19  

                  ok, tak se zeptám v rychlosti: výhody – hmotnost, odolnost proti defektům, nevýhody- výměna, práce s mlíkem, cena plášťů ? Možná ta práce bude záviset od toho zda mám kompresor, co mám za ráfky, pláště atd. Chápu to tak správně?

                  0 0
                  • Libores  

                    už tady toho bylo napsáno spousta. Pracný mi to nepřipadá, dří jsem si to nechával dělav za 200 v servisu, ale už nějaký tři roky to dělám sám doma. Kompresor nemá, nahazuju obyč dílenskou pumpou, půl hodiny mám hotovo. Při defektu, kterej nepobere mlíko (naposledy předloni) tam hodím duši, pracný stejně jako bych jezdil s dušema. Cena plášťů možná, ale stejně jezdím vyšší verze (odolný oky atd) a ty jsou stejně většinou TR. Já tam prostě žádný negativa nevidím a při tvým nájezdu 3000km za léto bych vůbec neváhal.

                    0 0
                    • Loks19  

                      Ok, ještě se tady a na netu „nachytřím“ a třeba to zkusím. Díky.

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    Hmotnost zrovna výhodou moc není, proti rozumné lehčí duši je to ± nastejno.

                    A hlavní výhody jsi vůbec nezmínil. Kromě odolnosti proti defektům (ta ale může být slušná i při použití odolnějších plášťů a vození duší) je nižší valivý odpor a lepší chování plášťů (jak grip, tak pohodlí) při stejném tlaku (navíc ale je možné vozit i mírně nižší tlaky).

                    0 0
                  • okam_z_brna  

                    Cena plášťů je relativní. Zamlíkovat mi jde v pohodě i řada performance od Schwalbe. Takže je cenově jedno, jestli mám duši nebo ne. Páska do ráfku a ventilky jsou jednorázová investice. A pak akorát kupovat mlíko. Ale to už není takovej problém.

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Tak hlavně bez duší vezeš knoty zvlášť když jsou k dispozici takové superpohodlné aplikátory jako Dynaplug. A řešit defekt knotem je ještě pořád daleko rychlejší než měnit duše při použití duší.

                  Samozřejmě se může stát, že je defekt co nedá ani knot, ale takový je pakárna ať už se vozí duše nebo ne a je nutné většinou nouzově vypodložit plášť i při použití duše. Jen v tomto případě u bezduší navíc přibude pakárna s pečlivým prohledáváním celého pláště (aby se nestalo, že se vloží duše a tu hned nepíchne nějaký zbylý kousek trnu, který tam s tmelem bez duše ničemu nevadil a zůstal v plášti).

                  To je ale opravdu vyjímečná situace (mně se třeba za 10 let na bezduších nestala nikdy) a pokud by se někomu stávala často, tak to jen vybral naprosto nevhodné pláště pro jeho ježdění.

                  0 0
              • JFtryall  

                Mlok to shrnul dobre jako vzdy. Kdyz respektujes pri vyberu plaste svuj jizdni styl a nezenes se za kazdym gramem, tak bezduse na kvalitnim rafku je uz dneska fakt blbuvzdorna vec, ktera proste funguje. Ja obcas jezdim i s naprostym minimem tmelu a jen si vezu tmel v lahvicce a knoty v riditkach. I velkej rezanec opravis za minutu, bombicka to nafoukne a vesele pokracujes. Cista prace.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ono je to stejne lepsi. U tmelu v plasti se stejne po case stane nefungujici tekutina. Novy z lahvicky funguje vzdy dobre.

                  0 0
                  • vili  

                    Když sme u toho, pro bezdusove novacky jaký knoty sou nej?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Protože používám Dynaplug aplikátor (který je opravdu luxusní na použití, ale také je drahý), tak musím používat i jejich knoty s aplikační špičkou (která je současně pojistkou před vytažením hrotu z pláště) nebo ty větší, které mají aplikační koncovku zaoblenou.

                      S klasickými samostatnými knoty, které se aplikují vidličkou jsem v terénu při první použití bez zkušeností hrozně bojoval. Dynaplug je proti tomu na použití mnohem snažší i o něco rychlejší.

                      Nějaké velké zkušenosti s knoty ale nemám, v reálu jsem použil jen jednou. A následně koupený Dynaplug aplikátor + knoty s hroty pak otestoval jak dobře funguje na sjetém plášti. Jinak jsem knoty dávat nikdy zatím nemusel.

                      0 0
                      • RomanH  

                        jj, prvni bojovani s knotem jsem taky prohral. Dalsi dve uz jsem zvladnul celkem dobre. A ted jsem si pro pripad nouze dopredu pripravil knot od Ferdusu do te vidlicky (uz ani nevim, jestli je ta vidlicka od Ferdusu nebo Weldtite) a zakryl to tim celofanem + ulozil do krabicky s lepenim.. Neni to sice tak po ruce jako Samurai nebo Dynaplug, ale nestalo to prakticky nic a praci to odvede.

                        0 0
            • MlokCZ  

              Latexové duše se sice jízdními vlastnostmi blíží bezduším. Ale současně je to největší pakárna při častém ježdění na spotřebu času příravou kola.

              Muset foukat před každou vyjížďkou je v součtu času nejhorší varianta ze všech. To je ještě horší než butyl duše. U butyl duší jsem sice míval třeba 5–6 defektů za rok, ale jejich oprava na vyjížďce pořád stojí o dost méně času než to neustálé foukání u latexových duší. A u bezduší zase něco málo stojí občasné dolití tmelu, ale pořád je to nejméně časově náročná varianta.

              A co se týká spolehlivosti bezduší, tak je to jen o vhodném výběru pláště, ale to je i při použití duší. A vždy to bude bez duší lepší (i proti latexovým).

              PS: Moje statistika na bezduších od roku 2007, tzn. 10 let na bezduších:

              • prvních 5 let co ještě byly UST pláště jsem neměl jediný defekt, kterého bych si vůbec všimnul, tedy naprosto ideální stav
              • druhých 5 let (což už nejsou UST pláště a jsou jen TLR, ve 29" a 27,5" ani nikdy nebyly) jsem na 1 defektu ročně, který jsem musel řešit a to jen proto, že stále zůstávám u Schwalbe s méně odolným běhounem (třeba u protection Contíků jsem nikdy žádný defekt neměl, který bych musel řešit)
              • a z těch 5 defektů běhounu (vše tedy konkrétně na RaR na zadním kole) vždy cca 4mm průsek/průraz. 4 případy pobral tmel (i když třeba až dolitý z lahvičky, kterou vozím, tmel v plášti to 2× nedal – taková oprava byla vždy cca na 2 minuty s bombičkou bez sundání pláště) a jednou to nedal ani tmel z lahvičky a protože to bylo cca 1km od baráku, tak jsem dotlačil (měl jsem duši sebou, ale kvůli 10 minutám tlačení se mi nechtělo řešit vložení duše) a neměl jsem ještě tenkrát knoty (knot by to určitě dal, když to bylo přesně na hranici toho co nedal samotný tmel)
              0 0
              • Loks19  

                Díky za vyčerpávající odpovědi pánové. Nalákali jste mě :-)

                0 0
                • plzakj  

                  Ja jsem resil podobny problem. Ale rozhodlo to, ze na to nemam na stavajici. Kole rafky :-)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak vhodný ráfek je základ. Pokud nejsou vhodné ráfky, tak přesně z toho vznikají ty problematické případy, kdy je s tím mnohem větší ****** a k tomu to není tak spolehlivé.

                    0 0
              • Kamilac  

                Já jsem taky dinosaurus a při přebírání santy na mě borec čuměl jak na pako, že nechci, aby mě to překopli na bezduše. Jenom se zeptám, jak moc je to špinavá práce při přehazování plášťů, nebo při nandávání duše pro dojetí?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Pravidelně přehazovat pláště na bezduších si jde poměrně dobře. Když už to dobře umíš nahazovat, tak je to většinou rychlejší než nahodit plášť s duší. Ale stejně by se mi to nechtělo dělat.

                  Nejde ani tak o nahození, to mám hned. Ale nechtělo by se mi často řešit sundaný plášť s mlíkem. Samozřejmě to nemusíš vůbec řešit a jen přebytečné mlíko vyleješ (pokud je v dobrém stavu, tak přeleješ do toho nahazovaného), ale já mám vždy tendenci v případě sundání pláště ho pořádně očišťovat od tmelu (i když je to zbytečné).

                  A pak je na to samozřejmě podmínkou použití plášťů, které velmi dobře fungují bez duší. Tím myslím hlavně zatěsňování.

                  Pokud jezdíš pláště dlouhodobě pořád stejné, tak ničemu nevadí použití nějakých, kterým zatěsnění chvilku trvá, protože to uděláš jednou a pak jen jezdíš.

                  Třeba Schwalbe TL easy jsou ok (tím myslím v rámci lehčích XC plášťů, u těžších enduro plášťů nebývá problém skoro u žádných), ty těsní většinou i bez tmelu a žádné zatěsňování netřeba. Tedy u nich si lze dovolit je nahodit a vyjet až za několik dní.

                  U plášťů, které se déle zatěsňují musíš po nahození je pořádně hned projet a ještě i po první projížďce nemusí perfektně těsnit.

                  Třeba protection Contíky už jsou na tom hůře a ty už bych pravidelně přehazovat nechtěl. Boky ty jsou ještě ok (narozdíl od race sport verze), ale Contíky nemají tak dobře těsné patky a potřebují tak i mít pořád v pláštích tmel, jinak zase časem mohou začít trochu utíkat přes patky (trochu znamená, že při neježdění rychleji ztrácí tlak a třeba za týden ztratí polovinu tlaku, tedy jen musíš častěji foukat).

                  Schwalbe TL easy není problém jezdit i když tmel zcela dojde, i když samozřejmě pak nemáš ochranu v případě malého defektu (na to je ale stejně jistota vozit tmel sebou, protože v plášti nikdy není jistota v jakém je stavu, vozím nenačatou 60ml lahvičku pořád sebou).

                  Nandání duše v případě nouze na vyjížďce není o tom, že by to byla moc špinavá práce. Tmel není nic hrozného a často v případě většího defektu tam žádný už nemusí být (ať už tam nebyl předtím nebo se vystříká tou větší dírou).

                  Lehce vyčistit plášť, abys tam mohl dát duši je také v pohodě.

                  Nejhorší na tom je, že musíš velmi pečlivě celý plášťů prohlédnout, jestli není někde trn, který tam už byl delší dobu a s tmelem bez duše to ničemu nevadilo.

                  Proto je mnohem lepší vozit knoty. To je superrychlá opravda. Ale vyjímečně můžeš prorvat takovou díru, kterou ani knot nedá.

                  0 0
          • Mereck  

            Nejsi dino. Já jsem taky Mirek Dušín a na Bezdušína se zatím nechystám.

            0 0
      • Loks19  

        tak jsem nakonec koupil RaR dozadu a dopředu NN oba ve verzi 2,25, TL-easy, Pacestar, S-skin. A jelikož vybírám i nová kola (viz jiné téma tady) tak zkusím vymyslet něco TL ready- nějaký vhodný profil ráfku. A pak to zkusím a vyhodnotím co bude pro mě osobně ok. Ještě jednou díky za názory a rady.

        0 0
        • TicTac135  

          Ahoj. Mohl by jsi pak dát fotku obutých a nafoukaných plášťů? Ideálně vedel sebe na porovnání? Budu totiž kombinovat 2.1 RaR zadek a 2.25 NN nebo RoR předek a mám strach, aby ten přední nebyl oproti tomu zadnímu moc balón, aby to nevypadalo jako tříkolka:-). Teď mám oba 2.1, ale tímto krokem chci plynule přejít na 2.25 bez nutnosti se zbavovat původního 2.1 pláště. Případně kdyby měl někdo fotku nafoukaných 29er Schwalbe 2.1 a 2.25 vedle sebe, tak by to bylo úplně ideální.

          0 0
          • Loks19  

            Zdar, nebyl by problém, ale ještě budu řešit nová kola, takže to bude chvíli trvat. A mám 26er.

            0 0
    • JMT  

      Kdyby někdo na základě vlákna vyhodnotil Rocket Ron Evo liteskin 29*2,25 jako ideální obutí, měl bych na prodej jeden ks. Nikdy nejetý, nechám za 70%kupkolo ceny…tzn za 770Czk (Normálně stojí 1100)

      0 0
    • Newli  

      Podelim se o svou zkusenost. Pred 2,5 lety jsem se vyflakal (ujelo mi predni kolo) a diky nepodarenemu vycisteni rany (a zanedbani pece z me strany) jsem malem prisel o loket. Tak jsem se nastval, ze si musim poridit lepsi plaste (a taky pri jizde vic premyslet). Na doporuceni v cykloservise jsem si poridil RaR dozadu a NN dopredu a nelituji. Letos jsem menil plaste (nevydrzely ani 4.000) a poridil jsem to same. Mam tedy 26 plaste, ale na asfaltu mi to neprijde nijak hrozne a v terenu dost podrzi – hlavne v bahne. Uz nevim, co mam za smes, ale jednu z tech trislozkovych.

      Toz at dobre vyberes! :-)

      0 0
      • novas752  

        To je vcelku normalni u lepsich plastu s mekci smesi. Hodne mekke en/dh plaste vetsinou nedaji ani 2000.

        A vim ze reaguju na starsi prispevek. :)

        0 0
    • kejda  

      Čau, přiživím se, jezdíte někdo combo Fat Albert front/rear? Ty nové v kombinaci Addixspeed/soft. Nějaké zkušenosti proti NN nebo HansDampf? Díky

      0 0
    • BikeClubKovacek  

      Zkoušel už někdo tyhle ?? https://www.koloshop.cz/…-kevlar.html případně uvažuje tady někdo o nich na novou sezónu ? :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.