Schwalbe NobbyNic vs RacingRalph vs Albert

220 nepřečtených
  • Papuča

    Zdar

    Na jar budem kupovat plaste, ale uz teraz ropzmaslam ake. Asi to bude z tychto troch, ale co by bolo lepsie napr. zobrat aj NN tie su vraj lepsie na dost mokre povrch, blato atd. a teda by bodli na jar a jesen. Dalej RR su zas vraj dobre do prachu cize leto. To znamena, ze kupit zvlast na jar/jesen a na leto. Albert nepoznam len viem ze su lacnejsie.

    Alebo ich este nejak skombinovat aby boli popuzitelne celorocne bez prezuvania…

     

    Dakujem

    0 0
    • Ricci  

      Pohladaj, je tu toho o nich popisane viac nez dost

      0 0
    • Hynas  

      Kukni do hystoryjé…kombinace NN vepředu pro adhezi+držení směru a RR vzadu pro rychlost+snadné odvalování…zde už byla promílána nastotisíckrát.

      0 0
    • MlokCZ  

      Nevim o tom, že by Alberty byly lacinější, spíš dražší (porovnávám stejné verze a ne se sport 08 verzí Albertu v drátu).

      Pro 09 už jsou jen Fat Alberty (nahrazuje všechny Alberty) a to ve dvou šířkách – 2,25 a 2,4. Je dost přepracovaný a už mi přijde, že se od NN bude docela lišit (08 Albert byl hodně srovnatelný s NN, seděl možná o píď lépe a píď hůře jel, u 09 bude rozdíl podle mě výrazně větší). Ale samozřejmě jsem Fat Alberta 09 ještě nejel.

      A co z toho vzít si musíš rozhodnout sám, je to jednoduché. RR jede nejlépe a drží nejhůře, NN jede o něco hůře a drží o něco lépe a Albert (09) jede nejhůře a drží nejlépe. Každé je vhodné pro jiné použití.

      A můžeš samozřejmě také vzít kombinaci NN/RR, což tu jezdí kde kdo.

      Alberta už bych teď po přepracování s ničím nekombinoval a vzal Alberta i dozadu (také už je verze front a rear).

      Rozhodující je co jezdíš za terény a co preferuješ (zda rychlost na úkor toho jak to drží nebo opačně).

      U NN a RR pak máš navíc variantu double defense, která je výrazně odolnější (ale zase pár gramů navíc).

      0 0
      • MlokCZ  

        A u přepracovaného Fat Albertu pro 09 už není sport verze, ale je tam levnější (pravděpodobně) performance verze, která se tentokrát liší jinak. Je také kevlarová, ale je jednosměsový a jen bez výztuh. Ta neořezaná varianta je pro 09 třísměsová (stejně jako NN a RR) + buď se snake skinem nebo double defense (bez výztuhy ta neořeazaná varianta není vůbec).

        0 0
      • MlokCZ  

        NN a RR toho je v historii tuny. O Fat Albertu tam ale téměř nic není, ten ještě sotva někdo mohl vůbec jezdit. Takže zatím jen informace od Schwalbe.

        0 0
      • Hornet  

        Keby si mal porovnat NN, popripade ine Schwalbe s Kenda Karma 2,0 alebo Kenda Nevegal 2,1, aky by bol vysledok? Teraz som dojazdil Karmu cca 5000km, celkom spokojnost, dost maly valivy odpor a v terene celkom drzia

        0 0
        • MlokCZ  

          To nemůžu sloučit. Karmy 2,0 jsem nejezdil. Nevagaly jsou už spíš kategorie Fat Albert (a to spíš ještě nový přepracovaný 09).

          Tady akorát můžu zmínit Karmy 2,2 (které ale jsou jiné než ty 2,0), které testoval bike magazin. Rychlostně vyšly o hodně horší než NN, vlastnostmi ± srovnatelně.

          Ke Karmám 2,0 se tu vyjadřovala spousta lidí, že jedou dobře, bohužel měření téhle verze jsem nikdy neviděl, to by mě docela zajímalo.

          0 0
          • Hornet  

            Skoda ze to nemam ako zmerat :-) v teste vo Velo vysli ako velmi rychle, ale nemam to velo doma,

            rozhodujem sa co kupit, nahodil som teraz Nevegal ale obyc drotova verzia co bola na biku, v terene je super, je tam hodne makka zmes ale su strasne tazke :-( Hornetka ich ma v kevlare dtc a tie su okolo 630–650g a idu neporovnatelne lep­sie

            hodne ma lakaju tie NN, vidim ze mas s nimi dobre skusenosti

            0 0
            • MlokCZ  

              Já jsem teď s NN spokojený ještě více a to proto, že vozím UST verzi, která je o něco širší než dušová + to foukám na o něco nižší tlaky než jsem foukal NN dušové. A také proto, že UST verze ještě lépe jede.

              A to samé platí u mě pro RR, taky jsem dokonce nakonec nechal na dvou kolech na předním RR a jen na jednom NN (Na Stereu NN na předním dále trvale zůstane).

              Akorát u dušových verzí bych dnes volil jak u RR, tak u NN double defense verzi kvůli odolnosti. To byla jedna z výhrad, co jsem měl dříve a to odolnost u NN a RR (ale především u RR 07).

              0 0
          • MlokCZ  

            Jinak sem hodím ještě znovu odkaz na srovnání většího množství plášťů, co testoval bike magazin. Kromě změřeného valivého odporu je tam i jejich hodnocení, jak sedí + ještě jejich testy odolnosti (ty testy odolnosti jsou sice přesně změřené, ale je otázka, jak moc to odpovídá reálnému typu defektu). Hodnocení je sice jejich subjektvní, takže s ním nemusí každý souhlasit a není to žádné dogma, mě přijde ale v celku ok, u většiny plášťů co jsem jezdil bych s tím celkem souhlasil (někde bych hodnotil mírně jinak, ale nikde ne úplně jinak). Bohužel tam právě Karma 2,0 není.

            0 0
            • Hornet  

              Zaujimavy test, skoda ze tam nedali tu karmu, kevlarove sa davaju na celkom slusne bajky ( napr.Zaskar ),

              kedysi som jazdil Schwalbe black shark, neznicitelny plast, hoci na mokrom nebol naj – tvrda zmes, ale myslim ze sa uz nevyraba, hodne sa mi pacil aj Panaracer fire xc pro, len neviem ci by bol dobry na predok

              diky za ten link ;-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Případně mám i některé z těch testů celé (a pro vybraný plášť není problém sem hodit, ale je to německy), na tom linku je to výtah pouze výsledného hodnocení z většího množství testů bike magazinu.

                0 0
                • Hornet  

                  a skusal si CONTINENTAL Mountain King Supersonic? tie nano castice je len reklamny tah alebo im to aj funguje? maju ich u nas v celkom dobrej cene, alebo speed king, vaha je u nich velmi nizka, mam obavy ze budu nachylne na prieraz a defekty

                  0 0
                  • MaPa  

                    Jezdil jsem RR 2,1, MK speedking ProTection 2,1, MK mountainking Supersonic 2,2 a lehce i 2,4. RR staré verze nedržely při vyšších rychlostech, ale a to u nich zůstává doteď bezva jedou. Speedkingy se po sjetí (po cca 1tkm) stávají nevypočitatelnými, MK překvapily. Jedou a drží fest. Supersonic je bezva váha, ale třeba v kombinaci s flyweightovýma dušema už to nebylo spolehlivý. ProTectiony jsou těžší, ale zase slučitelné s NoTubes. Osobně považuju MK za jedny z nejlepších plášťů na allmountain.

                     
                    0 0
                  • MlokCZ  

                    V posledním roce a půl jsem jezdil pouze Schwalbe (ono se toho ani více vyzkoušet moc nedalo, pokud chci jezdit a ne jen pořád testovat různé pláště; stihnul jsem NN a RR 07 ve všech kombinacích (tedy NN/NN, NN/RR, RR/RR), Fat Alberty, Albert/SS alpencross, NN a RR UST 08 opět ve všech kombinacích – vše kromě Fat Albertů ve 2,25).

                    V historii je toho o Speed, Race i Mountain kingách docela hodně a to i někteří přecházeli z NN a RR. Dle vyjádření více uživatelů a i testu bike magazinu je to srovnatelná alternativa pro NN a RR a někomu sednou více Schwalbe a někomu ty Continetnaly. Tady myslím, že chybu neuděláš ani s jenděmi.

                    A navíc Race a Mountain king je také k mání v UST verzi, i když jsou o něco těžší než UST NN a RR.

                    Karma je také v UST verzi k mání, ale ta je ze všech těch UST nejtěžší, už celých 780g ve 2,1 šířce, což už je dost.

                    Proražení plášť téhle kategorie moc nezachrání, tady je to především o tlaku co foukáš a o objemu pláště (proto mám rád UST 2,25 Schwalbe, velký objem, možno foukat malý tlak a minimální riziko proražení).

                    Na ostatní defekty tu u Schwalbe jsou double defense verze, které jsou opravdu v reálu výrazně odolnější.

                    0 0
                    • Hornet  

                      Diky za obsirne zhrnutie ;-)

                      predpokladal som ze tie plaste budu mat dost podobne vlastnosti, teraz uz uvazujem aj o moznosti dat UST, kola mam zapletene xt, takze by to slo

                      na ake tlaky fukas dusove? trebars pri 2,1 alebo 2,2–2,25 sirke plasta, mne sa zda take optimum nieco nad 2,5baru, niekedy aj 3 ale uz sa mi to zda dost tvrde a v terene to nie je ono, ale zase na druhej strane mam vzdy obavy zo seknutia

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        2,25 UST NN a RR foukám na 20–30psi, nejčastěji (téměř pořád) na 25/30 (přední zadní). Občas 20/25psi. Vážím 70kg. Takhle výborně drží a i jsou pohodlné a defekt jsem za teď už téměř 3tis. km neměl na těch UST ještě ani jeden (tedy ani jeden kterého bych si všimnul, drobný trn, který by tmel zalepil hned bych si nevšim, neprohlížel jsem ty pláště nějak podrobně, žádný zacelený defekt, kde by byl větší únik vzduchu než se zacelí, tedy abych si toho všimnul nebyl). Při 30/35psi už se mi to zdá hodně tvrdé a už to v terénu není ono.

                        Všechny dušové 2,25 Schwalbe jsem vozil na 30/35psi, méně už jsem se také bál kvůli proražení (přeci jen techniku ideální zrovná nemám). Bylo to ale na fullu, tam je možné foukat menší tlak pro stejné riziko proražení. Sem tam jsem vozil méně i na těch dušových, ale to jsem si dával pozor, abych byl na procvaknutí opatrnější. Při tomhle tlaku jsem procvaknul jednou zadní, vyloženě moje chyba (ve velké rychlosti jsem vzal zadním kolem velký ostřejší šutr, trošku jsem to přehnal a byl jsem rád, že jsem předním vybral správnou stopu, kterou jsem ustál a zadní už jsem vůbec řešit ani nemohl).

                        V partě jezdí Schwalbe více lidí a jsou tu i tací, co na HT zvládnout při 90kg na zadním neprorážet při 30psi (tím nemyslím nikdy, ale proráží jen ojediněle).

                        Na XT kola bych určitě dal UST pláště. Archer už tu psal zkušenosti, že UST 2,25 Schwalbe nejsou na XT kolech problém nafouknout nasucho i malou pumpičkou (na STčkách mi jdou také tak dobře). Jaké jsou v tomhle ohledu ty Contíky netušim.

                        0 0
                        • Hornet  

                          dikes ;-) zacinam uvazovat o UST,

                          0 0
                        • tomaschek  

                          Mám na klasických NN 2.1 s dušemi flyweight 95 g (vpředu i vzadu) najeto v těžkém terénu cca 3 tkm a zatím jen 2 defekty během jedné vyjížďky, a to ještě vinou podhuštění zadního kola. Taky vážím 70 kg.

                          0 0
            • RBweb  

              výborný odkaz na rýchly prehľad, len by som doplnil, že na 5. stránke tohto vlákna (pre tých, čo pozerali len 1. stránku) sú najnovšie výsledky testov (doplnené pred mesiacom) – je tam napr. Fat Albert 2.4 (predpokladám, že 2009), valivý odpor má len 29.9W…

              0 0
              • MlokCZ  

                Dík za upozornění na tu poslední stránku. Já si ten thread i skoro celý četl, ale zkončil jsem na 4. straně a toho dalšího přehledu si nevšim.

                U toho Fat Albertu docela čumim, zřejmě mu přepracování s použitím tří směsí také hodně pomohlo. Jsem hádal dle vzorku, že na tom bude hůře než loňský a on je na tom lépe.

                A ještě koukám na Rocket Ron, také velmi pěkný výsledek, opravdu se dostal na úroveň RR, jak slibovali.

                0 0
              • MlokCZ  

                A ještě koukám na té 5-té stránce je odkaz na tento článek, který je také výborný.

                Pěkně je tam otestované na jakém povrchu jsou lepší širší/užší pláště a kde je lepší jaký tlak a skutečně změřeno v praxi.

                Jen malý výtah z toho:

                • jediný povrch, kde platí čím větší tlak, tím menší valivý odpor je asfalt (možná by to ještě platilo na nějaké zcela tvrdé cestě s rovným povrchem, v testu byly jen tři zásadní typy povrchů)
                • na šotolině už platí opak, tedy čím menší tlak tím menší valivý odpor, měřeno až do tlaku 1,5baru (22psi), pro menší tlaky už by to možná neplatilo (ale to už je jedno, pod 20psi už se stejně rozumně jezdit nedá), ale ještě to není tak výrazné pro ten nejnižší testovaný tlak
                • na louce už to byl rozdíl velký ve prospěch nejnižšího tlaku (tedy také čím nižší tlak, tím nižší valivý odpor

                šířka plášťů, testováno 50–62mm

                • na silnici byl valivý odpor ± stejný pro všechny šířky
                • na šotolině také minimální rozdíly, ale už nepatrně klesal valivý opdor s šířkou pláště (čím širší, tím menší valivý odpor)
                • na louce rozdíl už velký, čím širší plášť tím výrazně menší valivý odpor

                A vše bylo měřeno v reálu měřičem výkonu, takže ty výsledky by měly dost odpovídat realitě.

                Hezky to ukazuje, že pokud na trase není více asfaltu (nebo aspoň povrch, který je opravdu tvrdý a hladký a je asfaltu velmi blízký), tak foukání na velké tlaky je nesmysl nejen kvůli trakci, ale i kvůli valivému odporu. A také další věc, že vozit v terénu úzké pláště také nic neřeší (tedy kromě toho, že budou o něco lehčí).

                0 0
                • RBweb  

                  Vďaka za ďalší výborný tip, zaujímavé čítanie :) Pozor na legendu ku grafu na str. 7 – obrátili popis pre šotolinu a lúku, podľa priebehu grafu bude meadow žltý a gravel ružový.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ano, máš pravdu. To jsem si ani nevšimnul, že popisek je špatně, ale četl jsem údaje dobře. Tam už jsem jen automaticky dle čísel přiřadil povrch, protože to bylo zcela jednoznačné (tedy největší valivý odpor, že je pro louku) a ani už jsem legendu nečetl (a asi je to tím, že ty dvě anglický slova Meadow a Gravel jsem neznal, takže jsem se jen díval na začátku, co které je za povrch a pak už jen dle údajů automatiky přiřazoval povrchy).

                    0 0
                    • RBweb  

                      ešte by som vypichol 1 vec z toho testu> na 3. strane je príklad, koľko energie je potrebnej pre zrýchlenie z 0 na 25km/h pre pár pneu celkovo o 500g ťažších = je to len 4.2W navyše, čo pri úspore na valivom odpore v teréne bude zanedbateľné. Pritom rozdiel medzi napr. RR 2.1 vs 2.4 je len cca 220g pri základnej verzii. Ďalší dôvod, prečo radšej širšie aj keď ťažšie plášte – do terénu.

                      0 0
                      • MaPa  

                        Jenže to se týká jen zrychlování/od­valování. V trialovém nebo prostě jen techničtějším terénu je třeba i technika, kdy je váha kol znát. 220g je fakt hodně.

                        0 0
                        • RBweb  

                          ak sa jazdí technický terén, tak áno – tam sú dôležitejšie iné kritériá ako valivý odpor – dezén, zmes, potom aj hmotnosť (možno)… Bavíme sa však o bežnom jazdení, kde úspora energie výberom pneu bude rozumná vec. Ja nezvyknem jazdiť celotrasové trialové úseky, tie sa väčšinou objevia na kratších úsekoch, preto je valivý odpor dôležitejší ako hmotnosť. Skôr prispôsobím dezén a zmes tak, aby to bol rozumný kompromis.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Ani u toho technického terénu bych s tím až tak nesouhlasil.

                            Pokud někdo jezdí převážně technický náročnější terén, tak stejně má k tomu adekvátní kolo, které bude tak jako tak těžší a pláště tam bude mít pořádné (jak odolné, tak pořádně držící, tak pořádně široké) a to výrazně těžší než RR 2,4.

                            A pokud je to v rámci běžné XC vyjížďky, tak jak píšeš, toho technického terénu tam bude značná menšina.

                            A ktomu si nemyslím, že rozdíl 220g na pláštích je až tolik. Je to pro zrychlování adekvátní 440g jinde, mimo zrychlování opět jen adekvátní 220g. Já třeba 200g na pláštích tedy ještě okamžitě nepoznám. A docela bych chtěl vidět, jak by je někdo ve slepém testu hned poznal. V technickém terénu jsem neměl problém s Fat Alberty a váhově oproti třeba RR nebyl žádný zásadní problém, naopak díky tomu, o kolik lépe držely to bylo mnohem lepší. A širší stejný typ plášť také podrží lépe.

                            0 0
                            • RBweb  

                              ja zatiaľ pre technickejšie jazdenie prezúvam vpredu na Scott Cougar 2.25, má to vyšší dezén a stredne tvrdú zmes, to mi stačí aj napr. na chodník na Brnčalovu chatu vo Vysokých Tatrách, čo je teda dosť trialový terén (od Šalviového prameňa vyššie, hlavne esíčko s voľnými veľkými šutrami, tie pevné sú v pohode), vzadu nechávam Smart Sam 2.25. Šírka 2.25 mi vychádza vhodná na všetko terénne jazdenie, určite ešte širšie a mäkšie môže byť ešte lepšie, ale verím v svoje technické schopnosti :) Ten Cougar má 670g (reálna šírka 53mm), oproti Conti SpeedKing Protection 2.3 +105g (52mm). Tá vyššia hmotnosť je ťažko poznať, skôr ten valivý odpor Cougara pre vyšší dezén, preto SpeedKing na ostatné (hlavne dlhšie) jazdenie (aj keď vpredu to bude rozdiel výrazne menší ako keby to bolo vzadu). Ten Nobby Nick 2.25 Double Defense sa mi velmi páči na predok ako univerzál. Až zodriem to, čo mám, tak je to zatiaľ kandidát No.1.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Já jsem teď u těch 2,25 s šířkou spokojený díky tomu, že ty UST verze jsou širší, už to má v reálu 55–56mm a to už mi stačí.

                                0 0
                                • RBweb  

                                  hej, Schwalbe to tak zvláštne čísluje, možno tej UST bude šírkovo podobná klasická 2.4 (len ju nemajú v DD, len SS). Keď som bral Conti, čakal som, že šírkovo budú ako SS 2.25, ale sú ešte o 1.5mm užšie, tie čísla nafukujú asi preto, aby hmotnostne vyzerali veľmi dobre, to naháňanie za gramami takýmto spôsobom nie je veľmi šťastné, ako by sa nedal dohodnúť štandard pre meranie-číslovanie. Takže takto je SpeedKing o 1–2mm užší ako NN klasický 2.25 a ešte o ďalšie 2–3mm od UST, čo jazdíš ty. Ale zasa si ťažkú hlavu z toho nerobím, treba hlavne jazdiť :)

                                  0 0
                • ememem  

                  ja mam pri tejto teorii s ktorou pred par rokmi prislo schwalbe a ktrej sa da asi aj verit kedze matika nepusti a osobne sa mi tiez zda (vid ten moj testik) ze asi to aj naozaj tak bude ale furt jeden problem co mi hlava neberie. ked je to tak tak teda preco vsecti chrti vcitane WC  pretekarov furt jazdia na tensich max. 2.1 a nabombovanych gumach (minimalne nabombovanych z toho pohladu ake tlaky sa v elaborate odporucaju) ked podla merani je to evidente nevyhodne? preco napr. continental vyraba takyto blatovy special ked prave pri makkom povrchu je sirsie extremne lepsie? (btw-a ked su tie sirsie gumy v makkom terene lepsie preco sa potom aj relly v snehu a blate jazdi na ziletkach? ) preco vsetci stale tvrdia ze napr. albert vzadu uz je riadna brzda ked podla merani ma oproti chrtarine napr. maxxis crossmark 2.1 len o 2.5W vetsi val. odpor a preco sa vsetci nahanaju za podla moznosti „bezvzorkovymi“ gumami ked tie „light patterny“ su na tvrdom povrchu lepsie? (btw preco su potom galusky hladke a este aj tenke?). nejak som z toho zmotany.

                   
                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak tohle z většiny taky netuším, to je dotaz na ty co to tak používají.

                    U galusek proč jsou tenké, tam je to jednoduché. Tam je to změřené, že je to tak lepší. A je to tam tak proto, že na silničkách se na závodech jezdí rychlosti kolem 40km/h průměru.

                    A tady při použití širších plášťů více naroste výkon potřebný k překonání odporu vzduchu než klesne výkon k překonání valivého odporu. Na tohle už jsem tu taky někdy dával nějaké měření, kde pro konkrétní silniční plášť vycházela optimální šířka pro 40km/h někde kolem 22mm (užší už byl horší a širší taky). A tady je to navíc rozdílné i pro přední a zadní kolo, kde zadní vychází v testech optimální nepatrně širší, protože je schované za rámem a tedy nenarůstá s šířkou tolik odpor vzduchu.

                    Všechna ta měření ohledně těch bikových plášťů odpor vzduchu ignorují, což je do cca 20km/h v pořádku.

                    Pokud se ale jezdí bikové závody, kde vítěz má průměr skoro 30km/h (což se v ČR jezdí) a k tomu ještě je poměrně velká část trati po asfaltu nebo povrchu blízkém asfaltu, tak tam to už nebude tak jasné. Tam už bude hrát jednak roli odpor vzduchu a také ten povrch.

                    0 0
                  • scret  

                    to ti musim oponovat, na blato a mekky mokry povrch je lepsi tenka guma, protoze blato atd. lip „prorizne“, kdezto ta siroka po tom jakoby plave… vyzkouseno!

                    0 0
                    • ememem  

                      sak hej, ved to pisem len to odporuje tym meraniam podla nich je to presne naopak. podla nich je totizto naopak takmer vsetko co stale praktikuje drviva vacsina chrtov vcitane tych naj.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        To bláto je takový specificiký povrch. Osobně ho moc nevyhledávám, takže nějak extra zkušenost nemám, takže tady sám žádné závěry dělat nebudu.

                        Možná jsem v tom článku něco přehlédnul, ale s bahnem jsem si tam ničeho nevšimnul, tedy že by tvrdily, že pro tento specifický povrch jsou lepší širší pláště. Měkký povrch bych nedával do přímé souvislosti s bahnem, bahno je prostě samostatná specifická záležitost. Měkký povrch je třeba ta louka, co mají v testu.

                        0 0
          • MlokCZ  

            A ještě kdybych měl srovnávat Karmu 2,0, tak u Schwalbe mi přijde nejblíže nejspíš nový Rocket Ron, tedy ani ne tak NN.

            0 0
            • Hornet  

              tak som pozrel ten rocket ron, zda sa ze to bude fajn plast, ale je uz aj na trhu?

               
              0 0
        • siafu  

          Čistě subjektivně – po nasazení Karmy (verze cca 450 g a 26 × 2.0) na přední a zadní kolo mi valivý odpor přišel hodně srovnatelný s Racing Ralph 07 (kevlar 2.1) – a to RR 07 nebyly tedy úplně nové, přitom mimo silnic jsou ty Karmy přeci jen o něco jistější než RR 07. Tady mi i líp vychází srovnání kombinace NN a RR 07 ve prospěch kombinace Karma + Karma, NN z předního kola šel pryč – zde aspoň pro mě byl znát o něco vyšší valivý odpor než u RR 07, Karma mi vpředu vyhovuje víc… No a dle vzorku Racing Ralph 08 usuzuju, že tato verze RR 08 musí být aspoň o něco pomalejší než RR 07, takže nemám mnoho důvodů jít do RR 08 oproti Karmám

          No a na sucho je docela zajímavá kombinace Karma vpředu a Furious Fred na zadním kole, Karmu dozadu nasadím až se víc zhorší počasí – optimálně tak koncem listopadu a přes zimu:). Takže Karma je spíš ekvivalentem k Racing Ralph 07 s tím, že na předním kole víc podrží než RR 07 a samozřejmě se nedá považovat za vhodný plášť do nějakého rozbahněného terénu apod.

          0 0
          • Hornet  

            jj, diky za porovnanie ;-) zatial som sa nerozhodol, mam na com jazdit :-D karmy som nejazdil v nejakom extra blate ( nerad jazdim v bahne), ale jasne ze sa nasli useky kde bolo makko a aj voda stekala na jar a mala celkom dobry zaber aj vzadu ani nejako neklze po vlhkych korenoch

            som spokojny s nevegalom v terene, super drzi, hmm ale na ceste to je brzda

            0 0
          • MlokCZ  

            Docela by mě zajímalo (a to obecně, to není jen na Tebe), podle čeho kdo porovnává, jak pláště jede, když je to malý rozdíl.

            Protože třeba rozdíl NN x RR je na zadním kole při 2,5baru a 50kg zatížení pouze 5W (potřebný výkon pro překonání valivého odporu na tvrdém povrchu) pro rychlost 20km/h. Na předním kole to bude méně díky menšímu zatížení kola + u lehčích jezdců ještě méně. Tedy klidně jen 1–2W (když na zadním je stejný plášť).

            A jak se takové 1–2W dají jen tak pocitově rozlišit mi není vůbec jasné. A třeba UST NN je na tom dokonce naprosto stejně jako dušový RR. A dle toho zvuku a prvního pocitu u NN bych také řekl, že jede výrazně hůře a přitom to není pravda. A nedokážu si představit jen pocitově tenhle rozdíl skutečně dobře posoudit (když třeba jen změna tlaku v plášti o 5psi udělá ten rozdíl větší).

            RR 08 je ± stejně rychlý jako RR 07 (z více měření vyšel někdy jeden o 1W lépe, někdy opačně, tedy na hranici chyby měření). RR 08 UST je pak výrazně rychlejší než RR 07 dušový (5W k dobru), dokonce se vyrovná Furious Fredu (dušovému). A k tomu navíc 08 RR je výrazně lepší co se týká podržení než 07 a to úplně ve všech situacích. Tedy dnes už je třeba srovnávat pouze s RR 08.

            Škoda, že ten měřený údaj pro Karmu 2,0 není. Jinak mě by u Karmy vadilo, že je moc hubená (což někomu bude naopak třeba vyhovovat). I když na šířku 2,0 to je dobré, tak UST Schwalbe 2,25 jsou znatelně objemnější.

            A pokud někomu jde opravdu hodně o minimální valivý odpor, tak je třeba opustit duše. A je jedno jestli plnohodnotné UST nebo dušové pláště + NoTubes. V obou případech je to 5W k dobru pro variantu bez duší (pro zadní kolo).

            0 0
            • MaPa  

              Klidně se přiznám – pocitem.

              Nejezdím výkonostně, takže ten pocit mi pak určuje zda „mi to jede“. Prostě když se odpíchnu na asfaltu a jedu, tak mám v hlavě určité srovnání jak to bylo před výměnou a po.

              Myslím že ani není v možnostech někoho změřit ty parametry pro všechny pláště, všechny kombinace UST/NoTubes/du­še/ultralight duše a ještě různé tlaky. Jde jen o pocit a hlavně o kombinaci vlastností jede-drží, to je to zásadní pro tyhle univerzály. Ale i ta kombinace může být jiná pro každého, záleží na tom co jezdí za terén a jak rychle.

              0 0
              • MlokCZ  

                Jasně, ono to taky jinak ani moc nejde (kdo by měl náladu třeba 20× projet střídavě po sobě stejný okruh s tepákem a hlídat si ± stejné tepy, pravidelně střídat pláště mezi sebou a pak vyhodnotit průměr a z toho přibližně určit jak jedou).

                U plášťů, kde měření jednoznačně prokazuje minimální rozdíly (dejme tomu do 3W) bych na nějaký pocit zcela kašlal a tu rychlost vůbec neřešil (zvlášť když budu mít jednou nafoukano na menší tlak a ono to pak na asfaltu udělá větší rozdíl a větší rozdíl jak to jede mám klidně i dle únavy v rámci stejných plášťů).

                Je jasné, že všechno nikdy nikdo nezměří a ani ta změřená hodnota není 100% (ne kvůli tomu, že by byla změřená špatně, ale hlavně kvůli tomu, že je pouze pro tvrdý povrch především asfalt a na některém jiném povrchu to bude už trošku jinak), ale vidět už to z toho je, jak ty pláště jedou.

                0 0
              • ememem  

                lenze ten pocit je bohuzial uplne falosny, ja som sa tu pokusil urobit taky maly „praxistestik“, ked chces kukni.  pozri sa aj do toho diskutovaneho testu kolko maju relany odpor napr. karma 2.2 snad uplne najvacsi zo vsetkych (a to nie je prvy takyto test co som videl a pochybujem ze 2.0 na tom bude diametralne odlisne aj ked uznavam ze z popisu „kenda karma 2.2“ nemusi byt uplne zrejme co to je za guma) a daj si to suladu s tym jak vsetci hovoria ze ide. takze pocity su niekedy ozaj klamne.

                0 0
                • MlokCZ  

                  U té Karmy 2,0 by to ale chtělo přímo měření téhle verze. Klidně se dost lišit mohou.

                  Jinak jak jsou pocity hrozně zrádné si teď dlouhodoběji ověřuju při srovnání full x HT. Snažím se v lehkém terénu (tedy tam, kde i na celopevném HT jedu ještě zcela plynule, tedy cíleně, abych do toho srovnání netahal ještě výhodu fulla v rozbitém terénu a pouze porovnával kolik udělají ztráty u fullu při šlapání + větší hmotnost kola) zjistit o kolik je celopevné HT rychlejší. Mám na to ideální podmínky, tedy komplet stejné osazení obou srovnávaných kol (z toho především stejná kola a stejné pláště nafoukaný na stejný tlak).

                  Když ty kola prostřídám, tak se mi pocitově zdá, že to HT letí jako raketa oproti tomu fullu. A dle tohoto bych řekl, že rozdíl musí být aspoň 20% na průměrné rychlosti (při stejných tepech) nebo ještě více.

                  Jenže se právě tady krásně ukazuje, jak ten pocit je hrozně zavádějící. S trochu už dlouhodobějšího pozorování na stejné trati při snaze jezdit pořád ± stejnou intenzitu jsem došel k závěru, že na stejném pastorku při stejné kadenci jedu téměř stejnou zátěž. Rozdíl je pouze v tom, že na HT mám 11/32 kazetu a na fullu 11/34. Tedy můj závěr je ten, že to HT jede v mojem případě rychleji pouze o to, o co je vždy těžší převod na 11/32 na stejném pastorku jako na 11/34. A tedy ten rozdíl je pouze necelých 10% v rychlosti (rozdíl mezi odpovídajícími převody jsou různé, cca od 6 do 11%, nejvíc mi to ale sedí pro ty pastorky, kde je právě kolem těch 10%).

                  0 0
            • vitan  

              myslím, že většina lidí má jednoduchou rovnici… – víc hučí = míň jede

              0 0
              • MlokCZ  

                To je možné, také jsem míval občas trošku tendence tomuhle klamu věřit, ono to k tomu hodně svádí (přitom někdy to neplatí ani trošku, třeba právě UST NN hučí výrazně více než takový dušový SS a přitom valivý odpor má ten UST NN menší).

                0 0
        • yeseteer  

          Nevegal 2.1 teď vozím, v terénu drží imho výborně, ale valivý odpor musí být katastrofální. Po asfaltě to prostě nejede. Srovnání můžu subjektivně a nepříliš objektivně poskytnout jenom podle vyjíždky ze strejdou, který byl na RRkách na asfaltě výrazně rychlejší.

          0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Tak nakonec to vypadá, že budu potřebovat plášť i na fulla. Zadní dušový NN 2,1" se mi dnes totiž na 3 místech zboku natrhnul. Sice jsem to zevnitř zalepil, ale dlouho to asi nevydrží. Nevíš o nějakém obchodě, kde se dá co nejlevněji sehnat NN v double defense verzi (stačí asi snake skin, ale nevím, jestli se vůbec takový vyrábí…). Asi je jedno, jestli 2,1 nebo 2,25". Díky

        0 0
        • MlokCZ  

          Psal jsem to v tomto vláknu na konci. Double defense NN nejen, že nevim, kde nejlevněji, ale hlavně to vypadá, že nejsou zatím vůbec (09) a to jsem prolezl spoustu zahraničních eshopů. Tedy jedině, že by někde na krámu měli zbylé double defense 08. Tedy kdyby se někde našly double defense NN 2,25, tak by mi to taky moc zajímalo (pro sebe nepotřebuju když vozím UST, ale pro manželku by se hodil).

          Pokud ti skutečně stačí 2,1, tak ty v double defense mají třeba tady, cena ale poměrně vysoká. Nevim, jestli seženeš levnější, ty 2,1 jsem moc nehledal, já chci rozhodně 2,25. 2,1 v dušové verzi už jsou pěkně hubený (jsem zvyklý na 2,25 UST, které jsou skoro jako 2,4 dušové)

          Snake skin verze jsou ve 2,25 k dostání běžně, třeba také na bike24.

          Poštovné mají jen 6euro, takže pohoda, kupoval jsem tam už několikrát.

          Když ty double defense nebudou, tak vezmu v nejhorším jen snakeskin verzi. Kvůli bokům ti stačí snakeskin verze.

          0 0
          • v POHODÌ klokan  

            Jo, díky. Mě asi stačí ten snake skin. Na koloshopu jsem objevil NN snake skin za 740Kč, ale to je 2,4". S takovou šířkou nemám zkušenosti, trochu se toho bojím. Když ty ale říkáš, že jsou skoro stejně objemný jako ty NN 2,25" v UST, tak by to na normální XC asi šlo, ne? Má taková šířka vůbec nějaký nevýhody (kromě trochu vyšší váhy – 675g)? Odvalování bude asi na dobrý úrovni, když je (aspoň podle testů) dneska většina plášťů rychlejší v 2,25" než v 2,1", je to tak?

            0 0
            • MlokCZ  

              Hlavní výhoda větší šířky je možnost méně foukat bez rizika cvakání a tím následně ten plášť i lépe drží. Samotná šířka při malém rozdílu (kdyby rozdíl byl větší tak už jistě ano, ale tady je to rozdíl cca 3–4mm šířky) mít nějaký zásadní vliv na to jak plášť drží nebude.

              Také je možné, že 2,4 může mít nepatrně vyšší vzorek, pro 2,1 × 2,25 to prý platí (já nikdy 2,1 nejezdil a déle nezkoumal, tak to nemůžu potvrdit ani vyvrátit).

              Odvalování není tak úplně jednoduché, to záleží na povrchu. Testy bike magazinu jsou dobrá věc, ale ty odpovídají především tvrdému povrchu, asi nejvíc asfaltu. Tam myslím na tom byl 2,4NN o 2W hůře než 2,25. Rozdíl by ale mohl být daný právě nepatrně vyšším vzorkem a ne šířkou. Obecně šířka při stejném vzorku na asfaltu dle toho testu z praxe neměla téměř žádný vliv a tlak také ne (tedy na asfaltu to bylo pořád ± nastejno).

              No a v terénu pak dle povrchu. Na měkčím povrchu na tom ten širší na menší tlak bude už naopak určitě lépe.

              Pokud si ale teď měl dušovy 2,1, tak skok na 2,4 bude dost velký. U 2,4 už musíš mít určitě 19mm ráfky a nevadily by ani 21mm, jinak ten plášť se bude švejkat do stran. Pak by bylo dobré si ověřit, jestli se všude vejde dobře do rámu, to klidně nemusí (třeba někde na výšku).

              S šířkama je to cca tak, že 2,25 dušový NN má cca 53mm, UST 2,25 55–56mm a ten 2,4 dušový má cca 57mm.

              Takže jestli 2,4 nebo 2,25 určitě není jednoznačné. Ta cena je slušná za ten 2,4, ale tam je to dané především tím, že 2,4 NN bez snakeskinu neexistuje, proto je to jediná prodávaná verze. A dokonce to dle popisu vypadá, že na Koloshopu mají už 09 modely. Nakonec jsou od 08 rozdílné, vzorek zůstal (jak u NN, tak u RR), ale směs není stejná jako předtím. Sice stále jsou třísměsové, ale teď je to jinak dělaná směs, která by měla být malinko rychlejší a lépe držet (uvidíme v reálu, osobně velký rozdíl nečekám, ale nějaký malinký by tam být mohl).

              0 0
              • v POHODÌ klokan  

                Takže co bys doporučoval? :) Ráfky mám Fulcrum red metal 5, který maj snad 20 mm. Možná bych mohl zkusit i Smart Samy v 2,25, tam jsou taky ve snake skinu a jsou skoro všude k dostání. Ale na rám jsem koukal a i ten 2,4" NN by se tam krásně vešel.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tady se těžko radí, když jsem v tomto sám nerzohodný. Já bych asi volil 2,25 šířku, protože tam je obecně větší výběr těch odolnější verzí a třeba SS je k mání jen do 2,25 (a já jsem spíše zastáncem stejně širokého pláště na obě kola).

                  Osobně bych volil nejraději NN/RR 2,25 v double defense verzích (případně NN/NN jak je komu libo, osobně na zadním NN výrazněji neocením, takže raději rychlejší RR), což ale zatím očividně je nedostatkové zboží. A jako náhradu to zatím vidím na NN snake skin 2,25/SS double defense 2,25.

                  SS nově už není ve snakeskin verzi ale jen double defense, ale kdyby byla někde starší verze jen snake skin, tak u SS klidně také tuhle verzi, díky vyššímu hustému vzorku je běhoun odolný slušně i bez zesílné ochrany a případně kdyby někde byla starší verze alpencross, tak tu klidně taky. Ale ta verze 09 bude lepší, protože je třísměsová a to s novou nano směsí, tedy valivý odpor by mohl být znatelně nižší a držet také by mohly o něco lépe (a tedy možná už i dotáhnou RR v obojem). Jenže double defense SS 09 jsou asi zatím také nedostupné.

                  Doufám, že se ta dostupnost v průběhu roku výrazně zlepší a ve 2,25 všechny ty pláště v double defense běžně budou. A také do té doby by mohl bike magazin změřit nové SS, jak jsou na tom vůči RR, jestli je třeba rovnou nezkusit, kdyby bylo dostupné obojí (v UST verzi to mám jednoduché, tam SS ve 2,25 není, ale potřebuju něco dušového pro manželku).

                  0 0
          • MlokCZ  

            Takže konečně změna. Na bike24 se objevily double defense verze 2,25 a to konkrétně NN a RR. SS double defense stále není.

            0 0
    • Zerocool  

      to si děláš srandu?? ale už do historie

      0 0
    • Dados  

      Nebral bych to jako NN vs RR ale spíš NN+RR = luxus :)

      0 0
      • tomana  

        Taky chystám NN+RR na příští sezónu. Slýchám na tuhle variantu jen samou chválu

        0 0
        • Dados  

          jj, já jsem teď na chvíli zkusil jinou variantu, ale už to dělat nebudu – osvědčená záležitost… Jen to chci udělat celý na UST…

          0 0
        • kafac  

          No me osobne uz teda NN na predek nesmi… byl jsem zvyklej na WTB Velociraptor a pri prvni jizde na NN jsem se malem prizabil. Na sotoline vubec nedrzi stopu…

          0 0
          • MlokCZ  

            Už si to tu jednou psal, ale protože tohle je hodně extrémní tvrzení tak musím reagovat.

            V první řadě podotýkám, že WTB Velociraptory jsem nejezdil a tedy netuším jak na tom jsou a je klidně možné, že drží lépe než NN (a také budou asi znatelně pomalejší, ale opět jen odhaduju, bohužel ani měření Velociraptoru tu nemám, mám tu údaj jen pro WTB Mutanoraptor a už ten je výrazně pomalejší než NN).

            Ale že by NN vůbec nedržel na šotolině a jen kvůli němu se málem přizabít, to mi tedy přijde hodně zvláštní, protože jednak NN vůbec špatně na šotolině nedrží a pak na šotolině se dá v pohodě i s plášti, které drží mnohem hůře než NN (třeba s RR 08 to na šotolině není také vůbec špatné). Otázkou pak je, kolik jsi je měl nahuštěné? NN i RR jsou dost citlivé na přefukování, přefoukané opravdu moc dobře nedrží. Na kolik si měl ten NN nafoukaný?

            Byl plášť daný správným směrem, tedy dle doporučení Schwalbe, kdy vnější vzorek na předním plášti se rozbíhá směrem ven ve směru otáčení kola? Pokud se dá opačně, tak v zatáčkách drží znatelně hůře a spousta lidí ho dává špatně opačně, protože se jim to dle toho vnějšího vzorku nezdá (tím samozřejmě netvrdím, že jsi ho měl špatně, jen se ptám).

            Já jsem s NN na předním velmi spokojený i v těžších terénech s více většími šutry (a to jak volnými, tak pevnými) typu žlutá z Lysé.

            0 0
            • kafac  

              Danej ho mam spravne, hned po prvnim najeti na sotolinu jsem ho ufouknul (od oka nevim presne na kolik ale byl dost mekky) a porad to neni ono.

              Ten Velociraptor me nepripadal ze by nejel, on ma takovej zvlasti sipovitej vzorek, a ty sipy se uprostred prekryvaji, takze jede dobre.

              Me to taky docela prekvapilo, protoze vsude ctu, jak je to super plast na predek. Ale aji kamos rikal ze ze zacatku z toho byl dost rozcarovanej, prej si casem zvyknu :-(

               
              0 0
            • Smepet  

              No s tim nasazenim plaste se mi to nezda, dle doporuceni schwalbe vzorek rozbiha smerem ven ?   Podle schwalbe to doporucuje tak jak je napsano na plasti ne ? 

              Sipka front ukazuje smer otaceni na prednim kole a sipka rear smer otaceni na zadnim kole.

              Nebo vy to snad na prednim kole davate stejne jako na zadnim tedy opacne nez je psano ?

              ( Bavim se o RR, ale myslim ze NN to ma stejne, nepamatuju se )

              0 0
              • MlokCZ  

                Šipka na pláštích je správně jak píšeš a právě to odpovídá na předním kole tomu, že vnější vzorek se rozbíhá ve směru rotace směrem ven a zadní naopak.

                A v reálu je to tak skutečně lepší, v historii toho o tom je více.

                A tady je ještě jednou PR vysvětlení Schwalbe, proč to tak je. A je tam na obrázku krásně vidět současně šipka otáčení pro front a jak je k tomu vnější vzorek. Pro RR platí to samé (od 08 modelu).

                0 0
                • MlokCZ  

                  To vysvětlení a obrázek je dokonce pro RR a ne pro NN.

                  0 0
                  • Smepet  

                    No ja vcera nasazoval RR07 klasicky podle sipek a prislo ze jsou ty lamelky spise dovnitr nez ven. Ale oni nejsou tak natocene jak RR08 nebo NN. Tak to mne zmatlo. Tak jsem premyslel jestli by nebylo lepsi ho otocit ve predu aby byl jako ten vzadu.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      RR 07, tam to bylo jinak, tam ještě nepřešli na ten vnější vzorek ala NN, to právě až od 08.

                      0 0
                • Rychlej turista  

                  Tak jsem koukal na ty moje a ten vnější vzorek je na nich taky tak. I s těmi rozřízlými špunty :-)

                  0 0
    • siafu  

      místo NN + RR se mi víc osvědčila Kenda Karma L3R Pro na obou kolech… když je sucho a lehký terén, tak dozadu klidně Furious Fred či nějakej jinej plášť do rychla

      0 0
      • Pavel100  

        a bude stačit i 60Tpi nebo je lepší vzít 120Tpi ?

        0 0
        • siafu  

          jestli ti nebude vadit o něco vyšší hmotnost než u verze 120 tpi, tak asi jo – na netbiku píšou 520 g :/

          já mám tady tuto verzi – nyní třeba na ebay, pod jakým označením se přesně prodávají v ČR, to zatím netušim, akorát jsou vidět na GT kolech 08

          0 0
    • Din  

      K zahození neni ani kombinace Conti MT King/RR.

      0 0
    • Dados  

      No a co místo NN použít Alberta? Jakej je tam rozdíl oproti NN – má někdo srovnání?

      0 0
      • MlokCZ  

        Už jsem to psal výše (a jezdil pro to srovnání 5tis. km NN/RR 07; 3,5tis. Albert/SS alpecross a teď zase 3tis. km NN/RR UST).

        Pro 09 bych určitě Fat Alberta 2,25 místo NN nepoužil, to by už byla příliš rozdílná kombinace se zadním RR. Tedy pokud přepracované Fat Alberty, tak do pořádného terénu a na obě kola (ale už to bude znatelně pomalejší, ale zase super držáky).

        0 0
    • destr  

      Tak naco je ten albert dobrej? Sucho, mokro? Bláto nebo tvrdej podklad? Ta moje vyhrála 2 v šířce 2,25 a je to double defense a snake skin a nevim kam ho použít.

      0 0
    • daymaker  

      BTW, někdo už to někde někdy psal… Při opačném nasazení (odzkoušeno na RR na zadním kole) se vzorek sjíždí dle mého subj. pocitu rychleji. Bacha na to… =)

      0 0
      • vitan  

        …ze tys jen pribral a chces prehodit vinu na Schwalbika…???

        0 0
    • nobody  

      vozíte někdo RR 2,25 na předku? Vím, že se doporučuje NN na předek, ale já chci předek i zadek stejný (po sjetí zadku dám novou pneu na předek a přední dozadu). RR se doporučuje na suchý, tvrdý povrch, ale jak drží např. na promáčené louce nebo lehce bahnité cestičce? Do teď jezdím Karmy 2,0 a jsou bezkonkurenční, drží i na mokru, bahně (v rámci možností), na asfaltu jedou, ale mají jeden problém – šířka, na 17 ráfku maj jen 48mm. Proto chci zkusit něco širšího.

      0 0
      • MlokCZ  

        Na fullech vozím NN/RR, na celopevňáku RR/RR. Je to dost znát rozdíl mezi RR a NN na předním a já bych ho tam nedával (na celopevňáku jezdím terény většinou jen lehké nebo i nějaký ten asfalt, proto tam NN nemám). Na mokru je ten rozdíl pak největší, ale rozdíl jak drží je i za sucha v těžším terénu.

        To vyměňování jak popisuješ není až tak výhoda. Když dáš NN a RR, tak NN vydrží na předním dlouho a mezitím prostě vyměníš na zadním 2–3 kusy. Jen kvůli tomu přehazování bych RR/RR rozhodně nejezdil.

        0 0
        • nobody  

          takže RR vpředu je v terénu na zabití (pokud není úplně sucho)? Jak jsem vyčetl, i z tvého odkazu (někde tady) na srovnání odporů plášťů, má RR 26,2W a NN 29,8W, tzn při použití NN/RR a RR/RR to asi nebude rozdíl v odporu a tím rychlosti na asfaltu.

          0 0
          • MlokCZ  

            Na předním dělá rozdíl jak to jede na asfaltu nebo jinde u NN x RR hrozně málo (ono to až tak extrémní rozdíl není ani na zadním). Ty měřené údaje jsou pro 50kg zatížení (tedy pro 75kg jezdce to cca odpovídá zadnímu kolu, pro přední to bude výrazně menší rozdíl).

            Na zabití bych úplně neřekl. Tohle se špatně vyjadřuje. Drží prostě hůř a to za všech podmínek. V lehkém terénu je to fuk, v těžším už to třeba mně trochu vadí i za sucha, za mokra hodně. Ale jezdit se dá samozřejmě na všem a nejvíc stejně dělá technika jezdce.

            0 0
            • nobody  

              asi to tak udělám, teď koupím RR 2,25 dozadu a přední NN musí počkat, páč přední Karma má teprve 1000km a je jak nová.

              Tady psal Lister, že na 17mm ráfku má RR i NN 53mm. Moje Karma 2,0 má 49mm. Půjde poznat na pohodlí ten rozdíl 4mm v šířce? Já chci do NN/RR jít hlavně kvůli pohodlí, jinak s Karmou jsem spokojený. A do Karmy 2,2 nejdu, protože dle té tabulky má neuvěřitelných 41,3W odpor.

              0 0
              • Pavel100  

                Proč chceš měnit Karmu, je špatná? Slyšel jsem naopak na ni chválu.

                0 0
                • Pijer  

                  Jestli dobře čtu, tak je s ní spokojený, akorát mu přijde moc úzká a tak chce větší balon kvůli pohodlí.

                  0 0
                  • Pavel100  

                    No jo vidím, jsem myslel že je i nějaký jiný důvod(znám závodníka, co přešel po 2 závodech od RR nazpátek ke Karmě).....na zadním to pohodlí u RR2,25" je určitě poznat, na předním to spíš bude lepším vedením pláště při větší šířce.

                    0 0
                • nobody  

                  já na ni pěju chválu, jen kdyby byla širší

                  0 0
              • MlokCZ  

                Já ocenil i rozdíl mezi UST a dušovou verzí. Dušová má těch cca 53mm, UST má 55–56mm (vše pro 2,25). Šířka sama o sobě pohodlí nezajistí, to zajistí pouze foukání na nízké tlaky. Ten objemnější ale dovolí ty nižší tlaky použít. Takže jak moc bude pohodlnější v tvojem případě netuším, to záleží jak si foukal teď a jak budeš foukat potom ty objemnější.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Rozdíl v pohodlí vnímám ale hlavně na celopevňáku. Na fullu ten rozdíl znát moc není, tam ale zase ocením, že že lépe drží když se méně fouká.

                  0 0
                  • nobody  

                    a ještě, nebude se RR nebo NN 2,25 na úzkém 17mm (někde jsem četl, že mají dokonce jen 16mm?) ráfku už žvýkat? Jestli rozměr 2,25 už není moc na ten ráfek. Jde o ATB ráfky, které GT montuje na svoje kola.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Jo i ne. Jezdit se to tak dá, ideální to není.

                      0 0
                      • Pavel100  

                        Jinak ta DT XR4.2d je široká uvnitř 18mm (už je to opravené i v katalogu), stejnou šířku 18mm má X430d.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Ty 4.2d jsou takové trošku sporné, jsem nedávno jeden měřil a měl reálných 18,5mm (tedy ani 18, ani 19).

                          0 0
      • Pavel100  

        Na fullu vozím RR2,25" na zadním… a na předním mám NN2,1". Na zadním ten RR2,25" dostačuje skoro všude a je to docela balón. Kamarád jezdí RR2,1" přední i zadní kolo, pokud je sucho tak bez problémů, ale pokud začne být více mokro(tráva atd.) a nebo dokonce bláto, tak už mu to tolik nedrží.

        0 0
        • mirage  

          Máte někdo i zkušenosti z pláštěma Maxxis crossmark a WTB Nanoraptor, vše v kevlaru.Jak jedou a jaké jsou co se týče defektu.Je to na 50–50 silnice, terén, ale nerad bych ty defekty. DĚKUJI

          0 0
          • Pavel100  

            Crossmark nevím, docela ho sem tam vidím ale jak se chová v obtížném či mokrém terénu nevím. Nanoraptor je určitě velmi dobrý plášť, ovšem na mokré trávě (a asi i kořenech) to bude mazec:-)…bláto nepočítám vůbec…se hned musí zalepit.

            0 0
          • Běžec  

            Ani s jedním neuděláš chybu, imho.

            0 0
    • MlokCZ  

      Resuscituju mírně starší vlákno s dotazem.

      Nemáte někdo zvážené některou verzi UST NN nebo RR, které jsou už 09 modely?

      Jsem si myslel, že pro 09 nedošlo u NN a RR k žádné změně. Dušové verze jsou na tom váhově dle stránek Schwalbe pořád stejně, ale UST verze NN a RR najednou mají o 50–60g více. Nějak k tomu nevidím žádný důvod, tedy je teď otázka, zda to je pravda nebo to tam mají jen špatně.

      Třeba tady mají váhy pořád stejné jako byly pro 08 verze.

      0 0
      • Pavel100  

        RR2,1 UST 09 –637/669/639/6­38/611/629

        NN2,1 UST 09 –651/644/640/6­42/653/656

        0 0
        • MlokCZ  

          Díky, tak to se zdá, že RR jim v průměru sedí ten nový údaj a tedy malinko přibral a NN je lehčí než uvádí, ale o pár gramů těžší než uváděli u 08.

          A jako vždy dost velký rozptyl vah, stejně jako dříve.

          A je i možné, že změna se žádná neudála, jen tu mám 08 spíše lehčí kusy a jen ten údaj upravili, aby váhově více odpovídal realitě.

          Uvidím ještě co 2.25.

          0 0
          • Papuča  

            Mloku, oplati sa kupit Schwalbe Albert Sport? Nie su prasuldy na snake skin. Teda je to velky papier bez tejto ochrany?

            0 0
            • MlokCZ  

              To záleží co a jak jezdíš, někdo bez snake skinu řízné plášť často, někdo i bez snake skinu vůbec a někdo ho je schopný říznout i se snake skinem.

              Jenže je tu jiný problém, sport verze je naprosto jiný plášť pro 09 modely. Nejde o to, že se liší tím, že mají/nemají snake skin, ale je použita úplně jiná směs. Pro 09 je jen Fat Albert (to myslím pro tu dražší a lepší verzi), který je ve 2,25 a 2,4 a ten je třísměsový. Albert ve sport verzi je jen jednosměsový. Tady bude dost velký rozdíl jak ve valivém odporu, tak v tom jak bude sedět a navíc ta nová verze Fat Albertu má zcela přepracovaný vzorek.

              0 0
      • MlokCZ  

        Tak mi dorazily první NN 2,25 UST 09. Zatím zvážen první kus a ten má 716g, tedy znatelně méně než udávaných 760g na stránkách Schwalbe, uvidíme co další dva kusy (zvážím příští týden, dnes jsem je nedones domů a nechal je v práci).

        Tedy zatím to vypadá podobně jako pro ty NN 2,1.

        0 0
        • Polo21  

          hospodarska kriza sa prejavila a uz aj na plaste davaju menej materialu :o)

          0 0
          • MlokCZ  

            Ono je to sice méně než udávají, ale oproti 08 je to pořád o pár gramů více, takže v pláštích krize zatím není :-)

            0 0
        • MlokCZ  

          Druhý zvážený kus NN UST 2,25 09 má 718g.

          A k tomu jsem si navíc všimnul, že na krabici je uvedeno 770g, tedy to jim také nesouhlasí s webem a oproti naváženým číslům je přeci jen o dost více. Tedy maj v tom pěkný bordel.

          0 0
        • MlokCZ  

          A když jsem začal váhami UST, tak ještě váha pro dušové:

          • dušový double defense 2,25 RR 09 605g
          • dušový double defense 2,25 NN 09 662g

          Takže tady jim váha celkem sedí.

          0 0
    • mildante  

      Ahoj, chtel jsem se zeptat, jestli se Nobby Nic dela i ve verzi Double Defense? Nemuzu to v zadnem e-shopu jaksi najit.

       

      Jinak – potreboval bych neco, co by drzelo i za mokra, napr. pokud jedu napric svahem s mokrym listim, tak aby me to podrzelo a nesklouzavalo mi predni i zadni kolo (ted mam Geax Mezcal a moc to nedrzi).

      0 0
      • MlokCZ  

        NN i RR 2,25 se teoreticky dělá v double defense, ale jak jsem teď nedávno někam psal (asi to bylo jiné vlákno), tak jsem při objednání NN UST 2,25 z Německa chtěl rovnou vzít nějaké RR 2,25 double defense případně i NN to samé a smůla, nikde nikdo nemá (koukal jsem na více evropských eshopů).

        U RR je to tak, že všechny eshopy, co jsem našel a mají uvedené termíny tak u RR 2,25 double defense mají termín neznámý (a přitom všechny ostatní existující verze RR mají, tedy až na double defense 2,1). A NN, tam je to ještě horší, ten většina vůbec nemá v nabídce, příklad, takže to skoro vypadá, že se možná ani jen tak neobjeví. Nechápu proč, když NN ve 2,1 double defense mají.

        Takže taky nevím, co manželce vzít místo toho. Místo RR vezmu SS double defense 2,25 (ty mají všude možně) a NN asi tedy jen snake skin verzi (nového Fat Alberta se mi brát nechce).

        0 0
        • Kotak  

          RR 2,25 Double defence jsem kupoval v lednu v Praze v Bikeranchi.

          0 0
          • MlokCZ  

            Možná ještě kde nějaké mají 08 v zásobě, loni k dostání byly. Vypadá to, že Schwalbe zatím nedodává 09 modely (na všech těch evropských eshopech, co jsem hledal, tak mají všechny ostatní Schwalbe už nové modely).

            0 0
        • mildante  

          Diky za reakci a postrehy. Hm, tak v tom pripade tedy asi vezmu Smart Sam 2.25 double defense (dusovou verzi) na obe kola a bude. Melo by to v terenu drzet lepe, nez Nobby Nic, ne?

          0 0
          • MlokCZ  

            To vůbec ne. SS je srovnatelný chováním někde cca na úrovni RR (i když třeba mně se zdá RR od té doby co má změněný vzorek, že drží malinko lépe než SS, ale nejel jsem nový třísměsový SS). NN drží výrazně lépe (než oba dva ty pláště).

            0 0
            • mildante  

              Aha, diky za upozorneni. A pokud bych tedy chtel neco, co drzi jeste lepe nez NN a zaroven to i obstojne jede? :)

              0 0
              • MlokCZ  

                To už se pomalu posouváš do úplně jiné kategorie plášťů. Zkusil bych třeba nový model Fat Albertů ve 2,4 (ve 2,25 taky možnost, ale moc velký rozdíl od NN 2,25 to nebude). V téhle kategorii plášťů tu ale poradí jiní určitě lépe.

                Nebo ty NN také vzít ve 2,4.

                0 0
                • MlokCZ  

                  A každopádně pokud něco drží výrazně lépe než NN, tak to také jede výrazně hůře, takže tady si už je třeba rozmyslet priority.

                  0 0
                  • mildante  

                    Jasne, diky za rady. Jeste nad tim budu muset popremyslet. Vypada to tedy ze ty NN by byly pripadne takovy nejrozumnejsi kompromis (pokud bych je sehnal ve verzi double defense :)

                    0 0
          • jf  

            A ten SS double defense 2.25 nekde uz maji? Ja to nemuzu nikde najit, jen lonske Alpencross.

            0 0
            • MlokCZ  

              Bohužel, ten taky stále není. Ve 2,25 pokud potřebuješ hned, tak jedině loňský dvousměsovou alpencross verzi.

              Situace s double defense verzezmi je opravdu tristní.

              0 0
              • MlokCZ  

                Novíc nově u SS 2,25 už je pouze verze alpencross (což by mi nevadilo, kdyby byla dostupná), takže není možné koupit ani nouzově snake skin verzi 09.

                0 0
              • ememem  

                lked ste tu uz nacali ten double defense a triple nano len doplnim po malej skusenosti:(ne­jazdil som sice priamo SS a alberta vo verzii d-defense ale kupil som od kamarata 2.25 NN+RR double defense z noveho biku jeho manzelky, vraj boli moc hrube…) – podstatny rozdiel medzi minulorocnou verziou SS alpencross a tohotrocnou SS double defense neni v ochrane (ta je prakticky identicka t.j. skvela na urovni bezdusakov) ale v tom ze tohtorocne d-defense verzie SS aj Alberta uz vsetky prebrali zo zavodnych NN, RR, FF  „zavodnu“ makku zmes triple-nano (na rozdiel od minulorocnych alpencrossov ktore boli dvojzmesove a z tvrdsej zmesi). tato zmes snad lepsie drzi, mozno lepsie odvaluje (bez merania iba za jazdy to ale ide spoznat velice tazko ak vobec ale povedzme ze trocha hej) bohuzial spolu s miernym zlepsenim jazdnych vlastnosti tym od svojich zavodnych kolegov prebrali aj vydrz ktora sa z mojej skusenosti na RR vzadu pohybuje okolo 1000km. NN vpredu na tom bude lepsie, vzadu by bol kaput asi podobne ako RR. bych si dedukciou tipol ze SS a albert d-defense v zmesi  triple-nano na tom budu podobne, mozno len o malinko lepsie. co je vzhladom k cene sakra ale sakra malo a obsolutne neporovnatelne zo „starym“ dvojzmesovym SS resp. albert alpencross ktore vydrzali snad vecnost.(urcite aspon 3 nasobok). takze ci dnes kupis d-defense/triple-nano verziu SS alebo RR resp. NN alebo alberta tak je to skoro jedno. dokonca bych povedal ze vyvstava otazka preco brat d-defense kombinaciu albert/SS ktora je predsaj len tazsia a trocha horsie ide a horsie samocisti namiesto NN/RR ked maju dnes prakticky rovnaku odolnost aj vydrz co predtym zdaleka neplatilo. zaber a stpopa boli aj su provnatelne, uprimne – bezkonkurencne vysoka cena verzie alpencross ktora bola vyvazena jak odolnostou tak vydrzou bola akceptovatelna. ked si dnes predstavim ze bych na sezonu potreboval tak 1.5 NN(albert) a 3 RR(SS) tak gumy na dost dobre auto vujdu lacnejsie. je otazne ci ta zvysena odolnost proti defektom stoji za to a nebrat len klasiku.

                0 0
                • MlokCZ  

                  K tomu Albertu, ten je zase zcela přepracovaný (nejen že je už třísměsový, ale má zcela jiný vzorek s tím, že je i jiný přední a zadní) a to velmi dobře, takže rozdíl mezi Albertem a NN v gripu se mírně zvětšil.

                  Jinak ale souhlasím, kdybych nejezdil UST pláště, tak bych dnes raději vozil NN/RR double defense než SS. U SS moc nevidím důvod, proč ho vzít. Ale Alberta, to už je jiná, toho bych vzal v případě, že chci opravdové držáky do náročného terénu a bral bych to ale v kombinaci Albert/Albert, když už tak už.

                  Jinak s tou výdrží asi hodně záleží na tlaku, váze jezdce a stylu. Já takové tragické výdrže u RR (UST) verze nemám (a manželka na double defense RR 2,25 taky ne). Vydrží mi cca 2,5tis. km (na zadním) a v tu chvíli má cca polovinu vzorku a jde pryč. To mi přijde ok. 1000km by se mi už taky nelíbilo.

                  A výdrž nových třísměsových SS si myslím taky že půjde dolu někam těsně k RR.

                  0 0
    • kali222  

      nevali se nekomu doma 1×RR+1NN 2,25? chci nejdriv jetinu abych si je vyzkousel-dusaky

      kdyztak mail :)

      0 0
    • Wojtek  

      potřeboval bych nějakej "držák"na přední kolo,cena kolem 400kč,ale beru všechny návrhy,jen aby to tak moc nedefektilo a dobře drželo

      0 0
      • DaSnail  

        wtb

        0 0
      • teepeex  

        maxxis

        0 0
        • ememem  

          ehm.. v akom smere „drzak“ ? je to viac menej chrti plast a moje skusenost je ze sice „ide“ ale vtedy ked je dost nafukany co ma za nasledok to ze ten spojity behun v strede trocha plava takze zo stopou to az taka velka slava nie je. a co sa tyka vydrze a odolnosti je to na urovni inych chrtich plastov cize bych povedal nic moc. to uz asi radsej za porovnatelnu sumu obyc. dratovy SS. vydrzi o dost dlhsie, je o nieco odolnejsi, drzi a si myslim tak +/- rovnako. (bez toho ze bych bol na schwalbe nejak zatazeny aj ked ich jazdim)

          0 0
      • Wojtek  

        tak mám pár kandidátů:schwalbe Racing ralph

        Michelin Country Trail

        WTB WOLVERINE

         

        aký????????????

        0 0
        • MlokCZ  

          To myslíš vážně ten odkaz na RR nebo je jen ilustrativní? Protože starou horší 07 verzi RR za 790Kč, to je opravdu terno :-)

          Ale i když to vezmeš jinde za levnější cenu a to 08 nebo 09 model, tak stejně moc nesplňuje ty požadavky. Na přední RR žádný extra držák není, do 400Kč taky není, odolnost proti defektům v obyč verzi také žádný zázrak.

          0 0
          • Wojtek  

            takže rr ne?

            a ten michelin?

            nebo WTB?

            0 0
            • MlokCZ  

              Pokud chceš dát prachy co stojí RR a chceš držák, tak uvažuj o NN. Ty další dva jsem nikdy nejel, nemůžu k nim tedy říct ani ň.

              0 0
              • Wojtek  

                NN sem na netu v drátu nenašel,kolik by tak stál

                0 0
                • v POHODÌ klokan  

                  NN v drátu neexistuje. Musel by sis připlatit. Cena tak kolem 700Kč (za jeden). A pokud chceš nějak vyztužený (z boku), připrav si ještě o 300Kč na každý plášť víc :-) Ale nenech se odradit, NN je skvělý plášť.

                  0 0
                  • Wojtek  

                    no skusím se podívat v shopech,za kolik je maj,dyštak doporučíš nějaký e-shop?kde sou levné?

                    0 0
                    • Featherbed  

                      Nejlépe asi tady

                      0 0
                    • Featherbed  

                      A dá se doporučit také toto

                      0 0
                      • Wojtek  

                        a mám vzít 2.25 nebo 2.1 když mám v zadu wtb nanoraptor

                        asi koupím 2 a do bláta budu dávat nn ani dozadu,,co vy na to??

                        0 0
                        • Wojtek  

                          a ještě dotaz: nepíchá se moc?

                          0 0
                          • Featherbed  

                            No, podle toho jak to bereš… ale dle některých průzkůmů se v čr píchá celkem dost…

                            0 0
                            • Wojtek  

                              myslel sem defektivost…??

                              :-)

                              0 0
                              • Wojtek  

                                ?? nevíte?

                                0 0
                                • v POHODÌ klokan  

                                  NN píchá podle mojí zkušenosti dost málo (aspoň ve srovnání s Kendou Karmou 2,0"). Píchnul jsem snad jenom o hřebík a teď jsem roztrhnul bok o kámen při sjezdu (to je horší). Ale jinak běhoun je fakt docela odolnej.

                                  0 0
                          • Wojtek  

                            a ještě dotaz.: když ho koupím tady nebo tady ve verzi 2.25,tak bude taky trojsměsový???

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              NN se ani jiný než trojsměsový ani nevyráběl, takže ano bude. Nový 09 má jinou novější nano směs, takže možná bude o malinko lepší, ale nečekám žádný velký rozdil (mám tu 3 kusy těch nových, ale nasazovat budu prvně až cca za měsíc.

                              0 0
                  • Balvan  

                    no vidis a ja na cubu dostal NN v dratu, ale je fakt ze nikde v shopech jsem ho nevidel, kdyby ho meli tak do 400Kc to by byla parada, ale dodavaji ho asi jen jako OEM pro vyrobce kol

                    0 0
    • The_Trooper  

      Prořízl jsem Schwalbe RR 2.25 viz. obrázek pujde zalepit? (nejpíš ne :))

      Budu opět kupovat RR, vzít bud 2.1 nebo 2.25? (po přečtení mlokových přispěvků asi 2.25))

      Nějaký spolehlivý nejlevnejší e-obchod na RR (našel jsem bud eod.cz nebo blackbike.cz)

      0 0
      • Gorgov  

        zahodit, koupit sirku podle toho co jezdis. pokud jezdis v prumeru pomalu, vem klidne ten 2,25:)

        0 0
        • The_Trooper  

          Pravě podle této tabulky je wattový rozdíl mezi RR 2.10 nebo RR 2.25 minimální..

          0 0
          • MlokCZ  

            Ta tabulka je měření pro tvrdých povrch, tedy odpovídá především asfaltu. Pro většinu terénu platí opak, ten širší bude mít menší valivý odpor.

            0 0
    • Maxima  

      Mám takovej dotaz, chtěl bych si koupit nový pneu a rozhoduju se právě mezi Schwalbe NN a RR a mezi Maxxis crossmark. Hlavně potřebuji aby to něco vydrželo. Dík za radu :-)

      0 0
    • Lister  

      Neví někdo, kde by se aktuálně dali sehnat SS verze RR a NN v šíři 2,25. Loni jsem je bral na bikesportu, ale tam jsem je teď nenašel a moc by se mi hodil nový pár.

      Předem díky za odpovědi.

      0 0
      • MlokCZ  

        Na bike24 mají momentálně všechny verze, nedávno jsem tam bral konečně dostupné double defense verze (když už odolnější verzi, tak úplně). Snake skin tam mají taky. Ty snake skin verze je možné, že někdo bude mít v ČR levněji.

        0 0
        • Lister  

          Mě zatím stačili Evolutiony, ale SS jsou už na pohmat mnohem bytelnější. Nejvíce chci ale zkusit, jestli jsou opravdu širší nebo je ten můj široký SS plášť jen úlet.

          0 0
          • MlokCZ  

            Na pohmat se liší všechny ty verze. U double defense navíc je na pohmat mnohem bytelnější i silnější i běhoun, nejen boky jako u snake skin.

            Mám tu teď zásobu double defense NN a RR, ale ještě jsem nenasadil (jsou pro manželku na kola), až nasadím, tak šířku změřím, jestli se liší nebo ne.

            Ale třeba u alpencross verzí SS a Albertu šířka byla šířka pořád stejná jako u obyč verzí, myslím, že si měl jen širší ten daný kus. Obecně širší jsou jen UST verze. A třeba Fat Alberty co tu mám snake skin verze tak to samé (také standardní šířka odpovídající jiným dušovým Schwalbe).

            0 0
      • Smazaný účet  

        Myslím že Hnoj říkal že u něj budou, ale za nic neručím ;0) Ptal sem se ho na Fat Alberta 09 a říkal že jestli je má imexpo, sežene.

        0 0
    • mildante  

      Zdarec, mel bych dotaz ohledne sirky plastu, asi budu kupovat Nobby Nic, tak to prsknu sem.

      Mam rafky Alexrims TD24 a zajimalo by me, jestli na ne muzu dat 2.25 verzi plastu. Ted tam mam 2.1 Geax Mezcal. Nevim, jestli by to mohlo byt v necem zradne, jestli uz to na ty rafky neni moc siroke a bude to tam treba spatne drzet, tak se radsi ptam. Diky za pripadne rady.

      0 0
      • mildante  

        Jo a jeste by me zajimalo, jaky je rozdil mezi kevlarem a dratem krome vahy, skladnosti a ceny. Krome tehle dvou veci ma kevlar nejake dalsi vyhody? Kterou verzi vzit – drat nebo kevlar? Mysleno obecne – u jakychkoli plastu.

        0 0
        • MlokCZ  

          Obecně to nelze říct, protože se to v konkrétních případech liší. Nejčastější je situace, kdy kevlarová verze je úplně jiný plášť, protože má zcela odlišnou použitou směs (a to často u těch dražších verzí třeba tři směsi, kde levná drátová verze má jen jednu).

          Vždy je třeba ale porovnávat konkrétní pláště.

          Příklad u Fat Albertů, ty pro 09 existují v levnější performance verzi dokonce s kevlarovou patkou, ale přitom mají použitu jen jednu směs, kdežto dražší EVO verze je ze tří směsí. Na první pohled protože jsou oboje kevlarové a mají stejný vzorek se mohou tedy zdát úplně stejné a přitom rozdíl ve valivém odporu i gripu může být značný.

          0 0
          • mildante  

            Diky, zase je to tedy komplikovanejsi, nez se zda :)

            Nakonec nevim, jestli vezmu ty Shwalbe NN, prece jen jsou dost drahe a nevim, jestli by me zas az tak podrzely. Trochu uvazuju o WTB Weirwolf. Pokud je vezmu, tak asi vezmu nejdriv na zkousku tu dratovou verzi, je asi o polovinu levnejsi nez kevlar.

            0 0
    • Sipal  

      Nebudu zakládat nový thread, přiživím se tady. Potřeboval bych do soboty Racing Ralph Double Defense 26×2.1 (mám základní verzi a zbytečně defektim), ale nějak nejsem schopen ho na českých shopech najít. Nevíte někdo, kde se dá sehnat? Našel jsem jen 2.25, ale vepředu mám NN 2.1 a nevím, jestli by kombinace 2.1 a 2.25 nevypadala divně. Zkušenosti nemám, třeba mi vysvětlíte, že to nemám řešit a mám si dát 2.25. Díky.

      0 0
      • MlokCZ  

        Na bike24 mají, ale je to riziko s tím termínem. Když dnes objednáš, tak je šance, že to v pátek přijde, ale nemusí.

        0 0
        • Sipal  

          Dík za odpověď, o tom vím, ale to jsem neriskl. Napadlo mě zavolat dovozci, maj něco na skladě, tak snad to z nich zítra vymámím. Logicky by to taky měli mít na eshopech vystavené všichni jejich odběratelé, ale evidentně na to pečou.

          0 0
      • MlokCZ  

        A klidně bych dal 2,25. Vozím sice jen 2,25, ale měl jsem tu jeden hubený kus NN 2,25, který byl o 3mm užší než všechny ostatní kusy NN a RR 2,25 UST, takže to bylo v podstatě jako 2,1 a taky se to nezbláznilo.

        0 0
    • mildante  

      Ahoj, chtel jsem se jeste zeptat jaky nejsirsi plast je mozne dat na rafek co ma sirku 17mm?

      0 0
      • Rychlej turista  

        Nejvíc zatím jezdím Weirwolfa 2,5"od WTB.

        0 0
        • Papuča  

          Monstrum :D – Ja sa hotiez uz dlho cystam vyskusatl, ale ako 2.1…

          0 0
        • Lister  

          tohle fotku už nikdy, opakuji nikdy!!!!!! nevytahuj :-D

          0 0
          • Rychlej turista  

            Vždycky na to nějak zapomenu :-)

            0 0
            • mildante  

              Diky, takze rikas, ze je to 2.5 palce a na 17mm rafku v pohode?

               

              Jinak taky jsem Weirwolfy vyzkousel, ve verzi 2.1 a musim rict, ze v terenu je to opravdu znat a zaber je uzasny. Na silnici je to samozrejme horsi, je dost znat, ze se vic nadru.

               

              Takze uvazuju i o necem jezdivejsim. Chtel jsem ze zeptat, kde se daji v Brne, popripade na netu nejlevneji sehnat Racing Ralph a Nobby Nic Snake Skin, velikost 2.25?

              0 0
              • Rychlej turista  

                Ono asi záleží i na plášti, tenhle Weirwolf drží tvar snad i prázdný :-)

                0 0
                • Lister  

                  potom, co jsem s nimi měl tu čest ve verzi 2.3, tu fotku nesnáším ještě víc, to musí být na přídavný motor :-)

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Ta pravá svěžest jízdy nastane teprve tehdy, když k němu dáš dozadu Motoraptor 2,4" :-D

                    0 0
                    • DaSnail  

                      8o) vozil som a súhlasím

                      ale keď chvílu jazdíš motraptor a potom prezuješ na nanoraptor, tak je to FF (fakt fofr)…

                      0 0
    • mildante  

      Chtel jsem se jeste zeptat, jestli je nejaky rozdil mezi Racing Ralph Double Defense a Snake Skin (a u Nobby Nica to same) pokud jde o valivy odpor a jezdivost. Je mi jasne, ze Double Defense vazi vic a na strankach Schwalbe ma v te jejich tabulce verze Double Defense snizenou kolonku „Speed“ o jeden bod oproti normalni a Snake Skin verzi. Tak se chci zeptat, jestli je to v realu nejak poznat, ze jedu Snake Skin versus Double Defense pokud jde o odvalovani, nebo je to jedno? Jedna se mi o dusove verze.

      0 0
      • mildante  

        Nikdo nejezdil obe verze treba tesne po sobe, aby mohl srovnavat? :)

        0 0
        • MlokCZ  

          Nějaký minimální rozdíl tam být může, ale pro subjektivní srovnání bude moc malý, takže pocity z praxe budou stejně dost mimo.

          Jezdil jsem chvíli obyč verzi Smart Samu a pak alpencross verzi (předchůdce double defense, také zesílený i běhoun) a nepoznal jsem rozdíl.

          To hodnocení rychlosti u Schwalbe, tam do doto počítají i váhu pláště.

          NN/RR 09 double defense má teď manželka na kole, já je ale nejel, takže nemůžu sloužit (já vozím už jen UST) a oproti Albert/SS alpencross 08 si to chválí jak to jede (i když ani tady není až tak velký rozdíl ve valivém odporu).

          0 0
          • mildante  

            Diky za nazor a za postrehy. Mohl bych se Te prosim zeptat odkud beres ty Double Defense verze? Potreboval bych tedy RR/NN 2.25 Double Defense, ale dusove verze a zda se, ze je to celkem nedostatkove zbozi :( Chtel bych to objednat z nejakeho e-shopu v CR za rozumnou cenu.

            0 0
            • MlokCZ  

              V ČR netuším, většinu plášťů (RR, NN double defense a NN UST jsem bral všechny naposledy tam, jen RR UST jsem bral v ČR levněji) beru z bike24.com.

              0 0
              • mildante  

                Hm, zajimave. A kolik tak stoji doruceni do CR? Jakou spolecnosti to doruci? Ma to nejaka uskali?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Malé objednávky mají poštovné 5,95 euru, nad 250 euro je to zdarma, mají to vše na stránkách popsané. DPD. Ne.

                  0 0
    • RoKo  

      Taky nebudu zakladat nove vlakno, jen jsem se chtel podelit z dojmu jizdy po bahne na RR 2,25 UST 09.

      Nemam sice skoro s nicim srovnani (jen Z-max), ale ten pocit byl fantasticky… usek z javoroveho na ropicku, pri rychlosti do 10 km/h jsem byl uplne cisty a plast vlastne behem par otoceni taky… v tom bahne se pri tehle mensi rychlosti i slusne jelo.Nakonec bylo kolo trochu spinave, ale fak nic tragickeho. (nebylo to nic svetaborneho, cesta z Reky-guty,rucki, po modre na javorovy a pak dale sindelna ropicka reka s prumerem slabych 14km/h)

       

      PS: zpetne musim uznat ze jizdy na Z-max 2,1 byla vazne o hubu… tedy v porovnani s RR (uz jen ta sirka 46mm vs. 56mm…)

      0 0
    • mildante  

      Ahoj, chtel jsem se jen zeptat, na jaky tlak je idealni foukat DUSOVE Nobby Nic 2.25 vepredu a Racing Ralph 2.25 vzadu, pokud vazim cca 75 kg? Podle tohoto vlakna je to tak 30–35 PSI? Na plastich je doporuceny min.tlak 2 bar.

      0 0
      • MlokCZ  

        Záleží co jezdíš za terény. Můžeš foukat na tak málo, abys neprorážel a to je velmi individuální záležitost závislá dle toho co jezdíš a jakou máš techniku. Já foukal 30/35psi (když jsem jezdil dušové verze) a mám 70kg. Snesl bych ještě o malinko menší tlak kvůli vlastnostem v terénu, ale už bych občas prorážel (samozřejmě ojediněle se dá prorazit s jakýmkoliv tlakem). Takže snížit na 25/30 jsem si dovolil až po opuštění duší.

        0 0
        • mildante  

          Diky Mloku, no prorazel bych nerad, takze asi radeji vic nez min :) A teren jezdim spis lehci, maximalne stredne tezky, kolo mam HT a obcas musim i hodne po silnici.

           

          Takze asi bude nejlepsi, na ten asfalt trouchu prifouknout a v terenu zase trochu ubrat, ze? Asi zkusim tu kombinaci 30 PSI na prednim a 35 PSI na zadnim a uvidim. Chtel jsem se jen tak orientacne zeptat. Driv jsem nemel manometr, takze jsem to nemohl zmerit, tak az ted.

          0 0
          • ropman  

            mám cca 70kg, NN 2,25 EVO Triple na obou kolech, foukal jsem zatím bez manometru na cit, aby se dal přiměřeně promáčknout prstem kvůli pohodlí a držení v terénu – pořídíl jsem pumpu s manometrem a mám tam právě tak ty 2 bary. Tvrdší jsem zatím nezkoušel, přijde mi že to musí hůř držet, ohledně proražení myslím dost pochytá samotnej full, možná na fakt větší kamení, štěrk a pod. by se hodilo přifouknout, ale to moc kolem nejezdím. Zatím 4500 km bez defektu, nepočítám říznutí předního z boku při první vyjížďce, na který jsem přišel až doma a podlepil – bez defektu. Jezdím pokud možno terén, mám rád sjezdíky, nebo třeba cesty typu červená v Soběšicích, takže nerovností si užily dost, aj šotoliny v Alpách, Garda – šutry z Tremalza a dalších, Saalbach.

            Zadní bude pomalu na výměnu, přední ještě jde.

            0 0
      • Wojtek  

        vážím 57kg,foukám 25–35psů,a je to super,

        když vím,že na trase budou delší přesuny po asfaltu,tak dozadu ještě 5 psíků přihodím,předek nechávám pořád stejně

        0 0
        • mildante  

          Diky, asi to budu delat podobne – ze pred dlouhym presunem po asfaltu prifouknu.

          0 0
          • Wojtek  

            :-) ja to tak nafoukám doma :-)

            0 0
            • Petr L.  

              Taky uvžuju nad novými pneu, nyní mam Schwalbe Fast Fred (předchůdce Furious Fred) což je super na asfaltu a suchém terénu, ale v mokru to je celkem katastrofa + odolnost proti defekrum mizerna.

              Pokud koupím kombinaci NN+RR, pomuzu si nejak výrazně na zadním kole v záběru v mokru (kameny, hlína), nebo raci dát i dozadu NN.

              Uvažuji i o Smart Samu, okolik si polepším v záběru proti Fast Fredu popr polepším nebo pohorším proti NN, RR.

              Ať už vezmu NN , RR nebo SS, jakou zvolit verzi aby to bylo aspoň trochu odolnější proti defektum než stávající pneu, jezdím v Beskydech (plánuju koupit dušové 2,1 kevlarové, ale aby to šlo koupit v ČR, co jsem se díval tak Double Defense jsou u nás nesehnatelné), budou i bez ochrany odolnější než Fast Fredy.

              Porovnával někdo NN s Kenda Nevegal? (Ty se dají u nás vpohodě sehnat, cena je přijatelná a odolnost proti defektum dobrá). O kolik se s nima na asfaltu víc nadřu a jak drží v terénu v porovníní s NN?

              Diky za odpovědi.

                 
              0 0
              • MlokCZ  

                Pokud chceš odolnou verzi, tak všechny ty pláště ber v double defense provedení. A šel bych rozhodně do 2,25 verze. A proč to potřebuješ kupovat v ČR? Koupil bych na bike24 (já tam už bral letos větší množstív double defense RR a pár double defense NN, vše ve 2,25).

                Obyč verze NN a RR na tom s odolností moc dobře nejsou.

                RR a SS jsou na tom vlastnostmi (teď myslím jak drží, záběr) dost vyrovnaně, každý je nepatrně lepší v jiné situaci, celkově ± nastejno. RR byl trošku rychlejší oproti SS 08. SS 09 je nově také třísměsový, takže se mohl rychlostí přiblížit k RR (ovšem na druhou stranu už se také možná vyrovná výdrž). Já bych volil spíše RR.

                A volba dozadu RR/SS nebo NN, to si musíš sám vyzkoušet. NN má lepší záběr celkem znatelně, ale RR ten záběr má také celkem slušný. Já vozím vzádu RR a nadávám na jeho záběr (kdy bych ocenil NN), tak 3× do roka, tedy opravdu minimálně. A za těchle pár situací mi větší valivý odpor NN nestojí.

                Kenda Nevegal je na tom s odolností dobře (rozhodně mnohem lépe než obyč verze NN), drží také velmi slušně, ale je to mnohem pomalejší plášť než NN. Nevagaly bych bral pouze pokud bys chtěl jezdit více do endura a pak je vzít ve 2,35 (i když já bych vzal v tomhle případě raději double defense Fat Alberty 2,4).

                0 0
                • Memphis22  

                  díky, zajímalo by mě ale ještě jaký je rozdíl mezi verzemi double defense a evolution, resp. jestli je nějaký výrazný

                   

                  jinak mám RR evolution 2,10, ale byla chyba nevzít 2,25, zvlášť, když jsem byl zvyklý na širší pláště…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    EVO jsou všechny ty verze. A jsou tři verze, které se liší odolností (a také pár gramy).

                    Obyč verze nemá zesíleného nic Snake skin = zesílené boky Double defense = snake skin + zesílený běhoun

                    0 0
    • Olej  

      ani jeden bych si nekoupil   měl jsem  nobbyka a sjel jsem ho za stejnou dobu  jak  obyčejnej plášt za 500 a ještě s emi zdálo že  ten obyčejnej držel líp

      0 0
      • ememem  

        to ze si ho sjel je dost dobre mozne, je to v principe raceova guma a ten zbytok sa ti naozaj asi iba zdal.

        0 0
      •  

        ještě by to chtělo aby se nám k věci vyjádřil Radek Hulán

        0 0
    • Papuča  

      Co myslite, dal by sa skombinovat Albert 2.25 s Mountain Kingom 2.2? Skusal to uz niekto?

      0 0
    • ropman  

      Študuju dnes kolem plášťů celej den a už se mi z toho motá šiška :-) Chci něco rozumně drahýho s výdrží dozadu na HT (stačí do 2,1")

      Narazil jsem na RR v nějaké asi základní verzi (?) za 349 Kč, ale název jak mají uvedený „RACING RALPH SPORT 26X2,25“ na webu Schwalbe není. Podle obrázku sice jde o ten novější typ RR, ale neskrývá se pod tím ještě ten předchozí model někdy z roku 2007 ?

      Na to HT to vidím buď na Karmu, tento RR neb možná

      SMART SAM SPORT 26X2,1, ale tady bude asi vyšší váha

      0 0
      • MlokCZ  

        Ty levné verze jsou ošizené podobně jako ty levné verze SS. Tedy buď je jen jednosměsový nebo drátový nebo většinou oboje dohromady. Jak to ale je přesně u téhle verze těžko říci, když je ani nemají v oficiální nabídce.

        0 0
        • ropman  

          na telefon borec tvrdil, že od Schwalbe mají vše jen skládací, takže žádný drát. Pokud pokud by to bylo jen jednosměsový, tak by mě to za tu cenu na zadek asi ani moc netrápilo. Leda by to byl ten starej model a to už by mě vadilo, páč pokud jsem tu četl dobře tak houby drží

          0 0
          • MlokCZ  

            Právě ty tři směsi dělají hrozně moc, to je základ vlastností toho pláště (jak toho, že dobře jede, tak slušně drží). Starší model drží hůře než nový, ale nový vzorek v jednosměsové variantě bude klidně držet ještě hůře než starší verze vzorku v třísměsové variantě. Na druhou stranu to zas tak špatné být nemusí a při té ceně…

            0 0
      • Papuča  

        Bud je to blbost sy tymi RR alebo neviem… Tiez akurat pozeram v katalogu a nic o takej verzii tu nie je – v podstate sa teraz tie lacne drotene verzie oznacuju Performance.

        SS  2.1 v drotenej verzii vazi pri skladacom 550g a pri drotenom 580g, co nie je podla mna vela…

        0 0
    • přejetá_veverka  

      ve středu budu testovat: předek – WTB Wolverine 26×2,2 RACE tPI 60 + MAXXIS Welter 0,90mm a zadek – SCHWALBE Smart Sam kevlar, 26×2,25'', Performance Line, Alpencross, dual compound + MAXXIS Freeride Tube 1,2mm … na silnici – až v tom nejnáročnějším terénu jakej tu v Krkonoších najdu 8-D … tak jsem zvědavej na první pořádný pláště co jsem si koupil 8) … tu zadní gumu tu hodně lidí doporučovalo jako hodně rychlou a s velikou výdrží no a ta přední je na aukru jen za 410Kč tak jsem neváhal a hned 2 vzal (ještě tam 2 jsou kdyby někdo chtěl!)

      0 0
      • Ricci  

        jj, Smart Sam vydrzi hodne,ale nedrzi,na blate a vlhku som na nom ako na saniach, esteze mam aspon vpredu NN

        0 0
    • přejetá_veverka  

      můžu dát FR duši 2.2–2.5 do 2.0 pláště ??? … obě dvě 1.5–1.95 duše mám rozsápaný a udělalo se pěkně a chci si vyjet 8)

      0 0
      • Rychlej turista  

        Je to dřina, ale dá se. Hlavně si zkontroluj, aby byla celá hezky vevnitř a nebyla skříplá.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.