Schwalbe Lite Skin versus Snake Skin versus normál

48 nepřečtených
  • cubista

    Ahoj vespolek, jaký máte osobní zkušenosti se Schwalbe plášti Lite Skin versus Snake Skin versus normální provedení. Co byste doporučili na polňačky a zpevněné pěšiny? Žádný extrém nejezdím, ale kamenitým cestám se nevyhýbám. Dík.

    • Chiron  

      Schwalbe svoje pláště pro letošek trochu přeznačil. Lite Skin by měla být stejná guma jako loňské EVO, takže takový ten základní top plášť. Pak je tu TL easy, která má navíc Snake Skin ochranu bočnic a pro letošek by to mělo být údajně zamýšleno, jako základní model a Lite Skin jako odlehčená guma na závody případně pro ty, co řeší gramy a nepotřebují odolnější boky. Performance už má jinou směs a imho krom výdrže nestojí za pozornost…

      Teoreticky by ti mohla stačit verze bez SS, ale z mého hlediska si radši budu jistý, že plášť někde v lese jen tak neříznu a povezu radši těžší plášť s SS.

      • zdenek  

        To je fajn, že když už jsem se začal orientovat v těch jejich názvech a zkratkám, tak to změnili. :-(

      • scret  

        jinak i EVO slupka verze byla TLR…

      • ememem1  

        aby sme to uviedli uplne na pravu mieru:

        TL easy Snake Skin je nahrada za Snake Skin TLR ako aj tubeless verzie. cize s ochranou bocnic. osobne by som nic ine nekupoval. dokonca by som zvazoval aj vezriu double defense TL easy lebo ani ten behut neni ktoviejak mohutny.

        lite skin je ako pises v podstate EVO a vyslovene sa uvadza ze nie je zarucene ze bude fungovat ako bezdusak.

        a mylis sa ze performance nestoji za pozornost, naopak vsetky test co boli robene ukazuju ze okrem smiesnych par gramov navys netrpia ani horsimi vlastnostami, ani valivym odporom(v teste BM to dokonca bolo mierne naopak), su o nieco odolnejsie a vydrzia dlhsie. ich imho zasadna chyba je, ze sa nerobia ako SS a nie je zarucene ze budu fungovat ako bezdusaky. ale skusenosti niekolkych miestnych userov hovoria ze je to v pohode. nicmenej moja skusenost zo schwalbe ci ci uz mtb alebo cestnymi je ze ich bocnice stoja za prd, SS je minimum co by som ja bral.

        • scota  

          Starší Nobby Nic bez SS stojí na trail ježdění za prd. Jaké jsou ty nové 2015 bohužel nevím, protože jsem přešel na Maxxis Ardent.

          • ememem1  

            to sme dvaja. aj ked ja som mal iny dovod jak to ze by bol na houby.

      • cubista  

        Díky za upřesnění, měl jsem tušení, že je to tak, protože hmotnosti loňských evo a letošních lite snike jsou na gram stejné. A protože už léta jezdím na evo, tak půjdu do lite snike. Předek klasicky rocket ron a zadek racing ralph. Jezdím je totiž s dušema, jsem stará škola. A jak jsem psal jezdím polňačky a pohodové pěšiny, traily nechám vám mladýn divochům:-). Dosud jedinej defekt z boku jsem měl na silničce, když jsem koukal po vejrech a štrejchnul bokem úlomek tvárnice, co spadla z auta:-) Na horáku vždy jenom na běhounu. Jo, abych nekecal, před lety jsem prodřel bok špatně seřízenou v-brzdou.

    • BLACK1E  

      Jakýkoli schwalbe se mi roztrhaly na cucky daleko před koncem životnosti vzorku. Snakeskin verze vydržely zpravidla o maličko déle.

    • Georrge  

      Trochu oživím s dotazem na současné schwalbe. Dlouho jsem vozil 26" RoR a RaR evo šlupky jako bezdušáky, neměl jsem s tím problém takže teď při přechodu na 29" jsem v tom chtěl pokračovat. Na vyzkoušení jsem koupil nějaké jeté RoR ale jak jsem pak zjistil, jsou to performance. Ale mají kevlar patku, tak jsem myslel že půjdou na bezduše taky. Ale hned po nasazení a nafoukání ten plášť střelil a byl dole, takže performance nejsou TLR?

      Respektive pokud bych chtěl dneska schwalbe na bezduše, které koupit?

      • novas752  

        Nektery \Performance jsou. Maj to uvedeny na boku. Nejsem si jistej, ale mam tuseni ze jde pouze o OEM plaste.

      • plzakj  

        Z tech novych Ralphy Hledej TL Easy, idealne Snake-Skin. Dale vetsina Addix je taky TLE. Viz Mlok v jinem vlakne a stranky vyrobce.

        Jinak jsou tu na foru temata o pokusech bezdusovat ty Performance verze a funguje to model od modelu, rafek od rafku. Nekdo se toho boji, jak cert krize, protoze maji tenky boky. Ja treba v poho vozim 26" NN.

        • Georrge  

          Dík za info. Jak jsou na tom Lite Skin verze? Snake skin pro mě není úplně nutnost, dlouho jsem jezdil šlupky bez snake skin a v pohodě, tak jsem to chtěl zkusit znova. Ale tyhle performance šly nasadit až podezřele lehce, tak asi nemají těsné patky pro bezdušový provoz… což je škoda, sice bych je mohl vozit s dušemi, ale to se bojím že tyhle šlupky budou samý defekt, což právě tmel řešil…

          • mirage  

            Lite Skin jsou jak ty staré s označením Evo TLR, jestli chceš až jsou ty bezduše 100%-tní, tak tam dej Snake Skin, ty mají lepší patky a líp utěsní.

            • TeryPV  

              Ale prochcávají boky :-/ Jak já ty schwalbe gumy kvůli tomu nemám rád. I když jízdní vlastnosti paráda, tak to chcaní tmelu mě vytáčí.

              • MlokCZ  

                Jenže to dělají boky pouze u lite skin, který byly na bezduše vždy na h…o. I Schwalbe je už přestalo značit jako TLR.

                • Libores  

                  hele já mám teda úplně obrácenou zkušenost. Lite Skin na bezduše v pohodě a Snake Skiny mi propouštěly na bocích i na běhouonu. Oboje RaRa 2,35.

                  • MlokCZ  

                    Lite skin je často i velký problém jen zatěsnit, snake skin boky těsní skoro vždy i bez tmelu (mě tedy tak 9 kousků z 10 na tom velkém vzorku co píšu níže).

                • TeryPV  

                  Tak to teda ani omylem. Mám doma 2× NN SS EVO TLR a oba prochcávají. Jeden teda ale fest, až se tam dělají bubliny. Klidně Ti to nafotím. Nejsem blázen, abych tam cpal LS. To samé RoR co byly doma. Opačně performance RaR, co jsem měl na kole na jaře, naprosto bez problémů, jen sem tam kapička. Aktuálně co mám na kole Botrager XR1 Expert TLR tak asi stejně jako RaR perf a pak S Renegade, ten ani náznakem nikde nepouští.

                  • MlokCZ  

                    Jednak máš ještě hodně staré kousky s jinou verzí snake skinu než se už pár let používá (od té doby, co jsou TLE, tak je snake skin bok přepracovaný) a pak ani s těmi staršími nemám takovou zkušenost.

                    Ovšem není to dle 2 kousků, ale dle 50+ kusů mojich + v mojem okolí. Ještě jsem neviděl žádný kousek, co by mu prochcával tmel na boku.

                    Jiná věc je běhoun. Tam to dělaly Schwalbe vždy, někomu méně někomu více (mě až tak moc ne, větišnou jen na zadním po roce a více a většinou jen trochu), hodně to závisí na tom, kolik tam kdo cpe tmelu.

                    Tím netvrdím, že se ti to nestalo, ale není to normální a musí to mít nějaký důvod typu vadná série daného kusu typu a šířky pláště nebo snad

                    • TeryPV  

                      Tak nevím no, ozkoušeno na čtyřech kusech, všechny prochcávaly, takže 100% . Nemyslím si, že bych měl takovou smůlu. Navíc i tady na foru toho bylo ohledně toho dost. Jinak pláště jsou 2014 modely a jeden 2015 nebo 2016 a ten byl už TLE. Problémy u všech stejné. Používám NoTubes mlíko.

                      • MlokCZ  

                        Nějak jsem nezaznamenal, že by se tu více řešilo prochcávání boků, kde (občas jsem tu chvíli vlákna nesledoval, tak mi třeba něco uniklo)? Běhoun se tu řešil několikrát, o tom ale i píšu.

                        • TeryPV  

                          Abys mi věřil, že nekecám.

                          • roman II  

                            duše zaručeně pomůže:-)

                          • MlokCZ  

                            Já jsem nepsal, že ti to nevěřím. Spíš je otázka proč to tak bylo. Kromě vadné série (pokud to ale bylo více kusů různých ročníků, tak to je nepravděpodobný důvod) mi napadá nevhodný způsob použití. Tzn. tlaky vs hmotnost jezdce vs jízdní styl a k tomu kombinace s použitím tmelu (tzn. jaký tmel a k tomu v jakém množství používaný).

                            Mířím tím ke kombinaci moc nízký tlak + agresivní ježdění → časté přílišné borcení pláště, které po delší době neudělá bokům dobře a k tomu hodně mlíka.

                            A tam bych to viděl na nevhodný výběr pláště na dané použití. Schwalbe dělá obecně pláště spíš šlupkovité a méně odolné a na agresivní ježdění jsou tu verze apex (zesílené boky ještě oproti snake skinu) nebo supergravity.

                            Jak jsem psal, já na 50+ kusů nic takového neviděl ani u jednoho kousku.

                            • MlokCZ  

                              Jinak snake skin boky (tedy aktuálně TLE verze) jsou podle mě tak akorát na XC ježdění. Na nějaké agresivnější enduro to už podle mě určitě není.

                              To je stejné jako vedle ve vláknu nejhorších 29" plášťů Tehu zmínil Hans Dampf a u nich pak píše, že je jezdili na duších a na nich při nižším tlaku často proráželi.

                              To je přesně typický příklad nevhodného výběru pláště pro daný styl jízdy a navíc při ježdění s duší.

                              Kdo jezdí moc agresivně, tak takový plášť prostě nemůže jezdit.

                              Na druhou stranu komu ta odolnost stačí pro jeho styl jízdy, tak pak je velká výhoda, že plášť není tak tuhý a dobře se přizpůsobuje terénu, takže je díky tomu daleko pohodlnější a lépe drží.

                              • TeryPV  

                                Mloku, neber to nějak zle, ale Ty by jsi mohl dělat na reklamačním oddělení libovolné společnosti. Ty by jsi našel chybu kdekoli jinde, ne jen u té společnosti. Mi to připomíná odpovědi reklamační techniku společnosti Britex.

                                Agresivně nejezdím, na svoje kila jezdím více než rozumný tlak a navíc plášť má najeto sotva 300km. Nechápu typ ježdění, jako, že NN je XC plášť ?

                            • KAITEN  

                              Mířím tím ke kombinaci moc nízký tlak + agresivní ježdění → časté přílišné borcení pláště, které po delší době neudělá bokům dobře a k tomu hodně mlíka. muj pripad

                              • MlokCZ  

                                A navíc ještě úzký ráfek. Na pláště s ne moc tuhou kostrou agresivně ježděných na hodně nízkém tlaku je potřeba opravdu hodně široký ráfek.

                                V XC pláštích se stejně nenajde moc kousků s výrazně tužší kostrou. Na takové použití na úzkém ráfku ani protection Contíky nestačí. Mají sice oproti TLE Schwalbe o dost tužší kostru, ale na extra nízkém tlaku a úzkém ráfku při agresivní jízdě se budou bortit stejně.

                                A pak jsem nikdy nebyl příznivcem mít v pláštích pořád tunu tmelu. To stejně neřeší nic, protože tmel po čase stejně dobře nefunguje i když ho je tam hodně (a platí to pro každý tmel) a vede to akorát k obrovské spotřebě tmelu + daleko větší prolínání. A k tomu je to zbytečná rotační hmotnost navíc.

                                Tohle bude taky asi významný faktor. U TLE Schwalbe používám tmelu o dost méně než třeba u protection Contíků, protože ho tam k zatěsnění boků a patek více potřeba není.

                                A vždy vozím nikdy neotevřenou 60ml lahvičku tmelu sebou, čím řeším jistotu funkčního tmelu k použití (již mnohokrát ověřeno, že tmel v plášti díru nedal a nový z lahvičky ano).

                                • MlokCZ  

                                  Ještě doplním, že co jsem přešel na menší dolévání tmelu do pláště a vození lahvičky sebou na vyjížďky, tak tím jsem i minimalizoval prolínání na běhounu, na posledním TB který jsem na zadním dával pryč po roce (byl sjetý po cca 3,5tis. km) už mi tmel ani na běhounu neprolínal téměř vůbec.

                                  Tolik jako některým (co tu byly fotky v historii) mi ani na běhounu neprolínal tmel nikdy, ale přeci jen po delší době (tak 3/4 roku až rok a zejména na zadním) mi to trochu vždy dělalo taky.

                              • Atilla  

                                Je to schwalbe= mr..ka

                                u jiných výrobců to není problém ani u lehčích plášťů, navíc to trhání figur a ještě jim to často hází.

                                • KAITEN  

                                  tak schvalne, pisni ten typ

                                • TeryPV  

                                  Mlok Ti vysvětlí, že je to nevhodnou jízdou na takových pláštích.

                                  Ale to bude možná tím, že pekla nejezdí a váží sotva 70kg i s výbavou :)

                                  • roman II  

                                    někdy mě připadá že se z kusu gumy která buď těsní nebo ne dělá řízení atomový elektrárny:-), taky občas podlehnu

                                • doubleingram  

                                  Hazi i jine znacky.

                            • biker jura  

                              já třeba na 10+ kouscích (v posledním roce) conti racesport neměl sebemenší problém se zatěsněním a držením tlaku i dost dlouho (3–4týdny) a taky tu furt budeš tvrdit, že RS Conti nejdou pořádně zatěsnit :D

                              • MlokCZ  

                                Nakonec se zatěsní skoro cokoliv. Vždy je to jen o tom jak moc tam musíš dát tmelu a jak rychle se to zatěsní.

                                • biker jura  

                                  zatěsnění u všech po projetí 1km kolem baráku a do druhého dne téměř beze ztrát, tmelu 100ml do 650B zeroflats, který imho funguje naprosto perfektně a lépe než třeba NT.

                                  • MlokCZ  

                                    Presne o tom to je. Do plastu co tesni dobre davam jen 60ml a to jeste pro 29" a tesni to i bez projeti. U Contiku jsem musel davat o trochu vice (80–90ml) i u protection verze. A take pouzivam Zero flats uz delsi dobu.

                                    RS Contiky v mojem okoli meli vsichni jeste s NoTubes tmelem a davali 120ml+ a pak to slo. RS verze sice nikdo v mojem okoli nekupuje, ale bylo v posledni dobe vice novych Canyonu kde jsou osazene.

      • nostro66  

        RoRo Performance funguju s mliekom uplne v pohode. Trosku to na zaciatku uchadza bocnicami, ale nie je to nic co by mlieko nezatmelilo.

        • Georrge  

          Co jsem zjistil, tak jsou dvě verze performance, jedna těžší, která je TLR, a druhá lehoučká, která není TLR a kterou mám právě já. Na profukovací bočnice jsou zvyklý, to je v pohodě, tu je problém, že mi to po nahození a nafoukání na trochu vyšší tlak (asi 3atm, po nahození to vždycky dělám, ať si dobře sednou patky) guma střelila a svlékla se z ráfku. Kterou verzi máš ty?

          • nostro66  

            Ja mam obycajnu performance, fukam po nahodeni na 3atm, nikdy mi nevyskocila. Rafky DT Swiss XM 401.

            • Georrge  

              máš tu gumu zváženou?

              • nostro66  

                Zvazenu nemam, ale pochybujem ze za 490,– to bola TLR verzia. OEM RoRo gumy drzali tlak podstatne lepsie a vobec neprepustali mlieko cez bocnice. Vpredu mam teraz RoRo TLR SnakeSkin a tiez je to rozdiel v spominanych vlastnostiach. Takze dam ruku do ohna ze to nie je TLR :-)

                • MlokCZ  

                  Dříve žádná performance verze nebyla oficiálně TLR, i když často fungovalo bez duší slušně (a často lépe než lite skin verze, která má papírové propouštěcí boky).

                  Oficiálně TLR verze existuje v performance verzi až teď nově po přechodu na addix směsi (a ani tam to neplatí pro všechny rozměry).

      • TeryPV  

        Já normálně jezdil RaR ne bezdušové performance jako bezdušové a v pohodě :)

        • Georrge  

          máš ty gumy zvážené? nebo víš která z těch dvou performance verzí to byla? :)

          • TeryPV  

            Nejsem gramař, nevážil jsme to. Ale pocitově jsou lehké, mám pocit, že psali něco kolem 600g tuším. Jinak verze někdy z roku 2015 tuším. Nebezduše.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.