Schwalbe ADDIX - zkušenosti a pomoc s výběrem pláště.

50 nepřečtených
  • theedge

    Ahoj máte už nějaké zkušenosti s novýma gumama Schwalbe se směsí ADDIX ?

    Verze Speed nebo SpeedGrip – gumy jako RaRa, RoRo, NN. Porovnání s dosavadní verzí 2015. U verzí Performance dost vyletěla váha.

    Bude to na 29 fullu ale ježdění bude primárně za sucha a budou to hodně lesní, štěrkové cesty, lesní pěšiny a občas i traily ( něco i přibližovací asfalty ). Žádné závody.

    Na novém kole mám 2× Nobby Nic ale ve verzi Lite Skin 2015 a toho se dost bojím. Navíc do zadu chci koupit něco jezdivějšího a hlavně odolnějšího.

    Uvažuji o Racing Ralph 29×2.25 se ketrým mám dobrou zkušenost ze starého 26 kola.

    Ve staré verzi RaRa v Performance byla uváděna váha cca 610g ve verzi s addix to je 735g … :-( To mne dost překvapilo.

    Takže buď koupit starý Performance nebo nový ve verzi Speed a Snake Skin ?

    Mám se v předu bát toho NN Lite Skin ? Nahradit ho RoRo Snake Skin SpeedGrip ?

    • novas752  

      Spíš bych řekl že udávaná váha performance se více přiblížila realitě. :) Se starejma pláštěma jsem často měl okolo 80g+ oproti udávaný hmotnosti. Ale aspoň byly odolnější.

    • Idas  

      To jsou dve rozdilne plaste

      Racing Ralph Evolution Snake Skin 29×2,25 Addix 630g

      Racing Ralph Performace 29×2,25 Addix 735g

      • theedge  

        Myslel jsem rozdíl váhy mazi Performance 2015 a Performance ADDIX 2017 – 610 vs 739 g. ale možná to může být i tak jak píše novas – že váha udávaná váha u strého modelu byla podstřelená.

    • Idas  

      Ja jezdim na predku Evolution Rocket Ron 29×2,25 Lite Skin 520g Addix Speed

      a na zadnim kole Evolution Thunder Burt 29×2,25 Snake Skin 575g Addix Speed

      Na takove jezdeni jak popisujes je to idealni.

      • theedge  

        Je zvláštní že Schwalbe uvádí že modrá měkčí směs SpeedGrip s větším gripem má delší životnost než tvrdší a rychlejší červená směs Speed. Dle mé logiky to jde proti sobě. Dost pochybuji že modrá měkčí směs má vyšší vzorek než rychlejší červená která má rychlejší odvalování … jinak si tu delší životnost nedovedu představit.

        https://www.schwalbe.com/…g-ralph.html

        • theedge  

          No podle tohoto měření Racing Ralph Pacestar 2015 vs ADDIX 2017 teda ta nová směs moc dobře nedopadla …

          https://www.bicyclerollingresistance.com/…eedgrip-2017

          • Georrge  

            Zajimave…jeste by me zajimalo, jak jsou na tom s vydrzi, pokud by vydrzely vic jak pacestar, tak by se ten horsi valivy odpor asi dal pochopit.

          • doubleingram  

            Slusny propad :) Uzasa inovace, zda se.

          • MlokCZ  

            Fakt bída pro variantu speed na to, že proklamovali snížení valivého odporu, čekal jsem to lepší (minimálně ne zhoršení).

            Speedgrip se dá (ale u RaR stejně asi se moc používat nebude), tam je to slušný výsledek na měkčí směs.

            Sice u toho TL-E je část zhoršení o těch 2,5W (pro nejnižší měřený tlak) daná tím těžkým konkrétním kouskem (mám už více kusů zvážených a všechny jen pár garmů nad udávanou hmotnost, vše kolem 640–650g a obecně ty výrazně těžší kusy jedou o chlup hůře, jak mají o chlup více materiálu, což přidalu i tu jednu desetinu při měření), ale i s lehčím kouskem by to vyšlo o těch cca 1–1,5W hůře jako to vyšlo u Liteskin verze (kde už nebyl nijak přehnaně těžší kus).

            Ještě by se hodilo měření pro TB, ale i tam to nejspíš dopadne zase někde kolem +1–1,5W.

            Další důvod, proč na opravdu rychlé ježdění bez těžkého terénu dát raději G-one allround (tam doufám, že to s nedopadne brzy jako s pacestar), který už je konečně i běžně dostupný (i když zatím drahý, půjde ještě určitě s cenou dolu) např. na bike-components.

            • MlokCZ  

              Příspěvek z diskuze na bicyclerollin­gresistance od autora testů

              "Because these tires didn't perform as promised, I bought some more Addix tires (over a 3 month period, from different shops and countries) and retested everything up to 3 times. All tires with the Addix Speed compound performed very similarly to the one above. Also, many tires seem to be way over weight with some tires even coming in close to 100 grams heavier than specified.

              There was one exception of a Rocket Ron LiteSkin with Addix Speed compound that did offer the promised 10% reduction in rolling resistance. This makes me come to the conclusion that Schwalbe is still ironing out production issues with these new compounds.

              November is going to be „Addix month“ with more reviews of the other Addix tires coming (SnakeSkin, SpeedGrip compound, Rocket Ron)"

              To je tedy velmi zajímavé, že různé typy plášťů se s novou směsí chovají jinak. Jsem zvědav, až test RoR zveřejní (ten tam ještě není).

              A to také znamená, že to není přenositelné na další modely plášťů a chtělo by to měření i pro TB. A je to další argument proč raději RoR než RaR, takhle bude v addix speed RoR už o dost rychlejší.

              • 01carbon  

                Nevim jak ostatnim, ale ror mi vzadu ubyva jenm se na nej podivam. Ta cast behounu kde jsou drazky asi 1mm hluboke ve spuntech je pryc radove po 2–300km.

                • MlokCZ  

                  S tím jsem problém nikdy neměl a vydrží mi dlouho, jen o malinko méně než RaR. Ale mě všechny pláště vydrží dlouho.

                  Nicméně na zadním nemám rád jak RoR vibruje, proto RoR/RoR rád nemám (když je jen na předním, tak to ještě jde). Nejspíš tedy budu jezdit RoR/TB. I když by to chtělo ještě to měření pro TB.

          • Tina  

            Ale je potrebné si uvedomiť, že na 35 – 55 PSI tubeless plášte do terénu snáď nikto nefúka. Pri tlaku 25PSI je už rozdiel v laboratórnych podmienkach minimálny. Navyše stále lepší ako vyhlásené plášte Specialized Fast Track alebo Maxxis Ikon.

            • novas752  

              Těžší lidi foukaj lehce přes 2 bary docela běžně.

              • Polka  

                Zadni jo.

                • Georrge  

                  Tak metrákový jedinec to bude vozit i vepředu, vzadu tak 2,5 a možná i trošku víc. A taky záleží na šířce, pokud by měl 2,1 gumu tak zase nějakou desetinku nahoru. Ale 2,1 guma pro takového macka, to už asi není optimální kombinace :)

                  • Polka  

                    Tak ja vepredu urcite ne a to ani na odpruzene vidli. Na pevnaku tak 20/35psi predek/zadek na 2.25" plastich.

                    • Georrge  

                      A kolik vážíš, ten metrák zhruba? Já od jisté zkušenosti foukám trochu víc raději i na předku. Vozil jsem 2,4" NN na předku a tlaky se mi pohybovaly někde kolem 1,2 baru, jelo to dobře, drželo luxusně, ale pak jsem jednou na asfaltu vzal za přední brzdu, kolo nebylo úplně rovně, takže se žvýknul bok, vyskočila patka a v ten moment jsem byl bez vzduchu v gumě :) docela mě to vyděsilo a od té doby pod 1,5 raději nejdu. Jo a měl jsem v té době asi 80kg. Možná ne úplně dobrý ráfek…

                      • Polka  

                        V zimě metrák, v létě o něco míň. Samozřejmě je to na mlíku, dřív jsem jezdil i na předku třeba 15 psů, ale už to bylo dost na hraně a občas jsem šel i na ráfek, tak jsem pak začal foukat o něco víc. Svlíknutí se mi v kombinaci RaR (RoR) a AC nebo DT ráfek nikdy nepovedlo. S dušema (kvůli mrazu) teď na zimáku mám kupodivu vlastně stejný tlaky – 20/32 psů.

            • ememem1  

              to by som este ako tak chapal, co nechapem je rychlost pri ktorej to testuju (30km/h), to nejazdi ani nino s kulhavym, docela by ma zaujimalo jak markatny by bol rozdiel pri ovela realnejsich 20km/h (co je furt dost)

              • JFtryall  

                30 avg bylo na MS v maratonu a na ceskych maratonech se 30 pohybujes dost casto. Vhodnejsi by to ale bylo vztahnout k wattum a idealne v realnych podminkach, testovaci koridor na spatnem povrchu a dobrem povrchu- deset prujezdu a prumerovat. Tyhle testy s dusi a na vysokem tlaku jsou sice fajn pro prehled, ale nebral bych to jako neprustrelnou pravdu. Mnohem dulezitejsi je chovani a vlastnosti na horsim povrchu obecne. Tam ty rozdily budou asi celkove nizsi nez tady. Poddajnejsi plast bude treba ztracet v laborce, ale na rozbite ceste to muze byt naopak- viz nove Spesly napr., to mam otestovane sam.

                • ememem1  

                  30? ked tak pozeram na tohtorocny vysledok tak prvy piati (FERREIRA, LAKATA, PLATT, PINTO, HYNEK) boli horko tazko par desatin cez 23. predpokladam ze bezna populacia bude niekde hlboko pod 20. a vysledky resp. rozdiely pri tejto rychlosti budu teda znacne ine.

                  • JFtryall  

                    Na MS v maratonu mel Alban Lakata prumer necelych 30. Videl jsem ty data. Na Novacupu i KPZ je casto i pres, i kdyz uznavam, ze to neni teren jak si to predstavuju. Ale pro bikove top pneu ma urcite cenu delat spis 30 nez 20 na perfektnim povrchu. I hobik na biku jede po asfaltu 28 uplne v pohode. 20 by se hodilo pro spatny povrch.

                    • ememem1  

                      si videl asi hodne zle.data, 135 km za cca 5h 40m, to je priemee 23 a ne 30

                      • biker jura  

                        Zle data máš ty. Lakata na to vezl maxxis maxlite 285 kvůli profilu, podkladu a tím pádem leteckýmu dni…

    • Lachtis  

      Mam na 29 xc fullu a xc ht 29 addix speed RoR a RR 2,25 a spokojenost. Presel jsem po 2 letech na continentalech xking a raceking.

      Plaste jsou rychle v pohode s TLR… zatim s nimi nemam zadne problemy.

    • babicak  

      RaRa 29×2,1 Performance Addix 884 g včetně papírového obalu

      • novas752  

        Moje kolo vazi i s prepravni krabici 21kg.

        • babicak  

          OK, máš pravdu. Tara 93 g, tolik jsem tedy nečekal. Už je to správně, hmotnost pláště 791 g.

          • RomanH  

            U 26×2.25 je to 720g, stara verze mela tusim 520g. Pokud tech 200g bude mit vliv na odolnost, tak proc ne.

            • RomanH  

              jeste odkaz na vahu…

              • Vilém  

                Moc tam toho videt neni:)

                • roman II  

                  jak se z malý fotky stane ještě menší:-)

                • RomanH  

                  koukam :-):

                  V mobilu jsem ji uz smaznul, a preulozena z odkazovaneho vlakna se zmensila. A bohuzel, v editaci jiz nejde fotka vymazat – tuknu na krizek, foto zmizi, a po znovunacteni prispevku je tam zpet.

              • doubleingram  

                Podobnou, ne-li stejnou vahu mam z Ali a zacala slusne premerovat.

    • kam  

      Jezdím vzadu červený Adix RaRa a už ho budu měnit za nový. Spokojenost, dám ho i na předek.

      • kam  

        Ve verzi bez duší SS 630 gr.

        • Karaya  

          To je udávaná. Máš fotku skutečné? Obávám se, že to bude spíš okolo 700g.

    • theedge  

      Tak jesmm objednával ještě starý RaRa Performance DC 29×2.25 a poslali mi už novou verzi s Addix.

      Teď jsem ho vážil 815 g :-O ( samotný plášť samozřejmě ) Je to fakt kus gumy.

      Budu ho vracet … pěkně mě se*ou. Měli na webu obě verze a záměrně jsem objednával starou verzi. Holt vemu novou verzi s Addix Speed a Snake Skin. U verze Speedgrip se bojím že se brzo sjede … i když Schwalbe na svým webu udává že Speedgrip by měl mít delší životnost, ale zdá se mi to proti logice věci.

      • Cannoneer  

        Mám Hans Dampf 27.5 × 2.35 Sna­keSkin, Addix Speedgrip, Navážil jsem 800 g, výrobcem udávaná hmotnost je 795 g. Té odchylce se mi ani nechtělo věřit :-) Jinak si myslím, že děláš dobře, že jdeš do verze SnakeSkin, verze Performance se lidi kolem ně po prvních kilometrech většinou hodně rychle zbavovali (byly dodané s novými koly, vše AM nebo Trail kategorie, pláště NN nebo HD).

        • theedge  

          No myslím že s novou verzí Performance žádný Snake skin není potřeba protože ta bočnice je fakt poctivý kus gumy … ale váha už je nepoužitelná. Přidat si 200g na jednom kole je fakt hodně.

          Pokus pláště od Schwalbe tak už asi jedině Snake Skin a asi Speed. No začnu víc uvažovat o Continental X-King.

          • Cannoneer  

            Mně osobně by ta váha u pláště na Trail nebo AM asi ani tak nevadila (hlavně na zadním kole),, i když 200 g už fakt dost, ale ta Performance verze bude mít horší grip a valivý odpor. To si myslím, že za těch pár ušetřených stovek nestojí, pokud člověk není vyloženě příležitostný cyklista.

      • roman II  

        tak pláště s addix jsou docela těžký a asi se vrátím k přepracovaným contikům

      • Opoce  

        taky už mě schwalbe pěkně serou…

        vrátil jsem se ke schwalbe po třech letech ježdění pryží specialized, a musím prohlásit, že lituji. Další pryže budu testovat maxxis

        co se týká schwalbe, nejen že lžou ohledně váhy (RoR navíc 63 gr. a RaR navíc 45 gr.), také udávaná šířka neodpovídá (v reálu je plášť užší), ale navíc teď ten poslední RaR Addix mi z Německa přišel s defektním bokem, měl takovou drážku na boku pláště, kde chyběl matroš, jakoby tkanina vylézala ven z gumy na povrch. Skrze toto místo šlo ven mlíko, do rána byla pryž bez tlaku.

        Takže jsem reklamoval, slíbili poslat peníze zpět.

        nechci to tady nijak hrotit, ať si každý jezdí co hlava ráčí, ale za mě schwalbe no more

        • doubleingram  

          Se nediv, „zamestnali“ krimigranty. A 40 g rozdil mi zas neprijde nejak extremni, pokud to neni nejaka ultralight uzovka.

          • Martinson  

            Táhni někam s kecama o migrantech v debatě o pneu na biky.

            • doubleingram  

              Ocenuji tvoji toleranci. Doufam, ze stejne aktivni si u jinych castecne off topic postu.

              • Idas  

                Vsechny vyrobky Schwalbe se vyrabi ve Vietnamu a Indonesii.

                V nemecku se nikdy nevyrabeli.

    • JMT  

      29×2,25 snakeskin speed

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.