• dessloch

    Hi all, mam momentalne brzdy Saint 160mm, ale zdaju sa mi moc makke a slabe, mam moznost si ich vymenit na Luisy tiez 160mm. Precital som kopu o tychto brzdach ale vsade sa o nich hovoria len s velky kotucom. Oplatilo by sa ich vymenit? Skusal som Marty a tie sa mi pacili velmi tak preto o Luise uvazujem. A druha otazka, neviete nieco o tom ze by tie Shimano brzdy brzdili lepsie s normálnymi pákami ako s dualmi? Mam momentalne dualy. Kamos ma XT brzdy co su vlastne rovnake s normálnymi pákami a zdaju sa mi ovela lepsie. Zabehnute moje su, aj odvzdusnene a ciste. Diky

    0 0
    • rasto  

      k martam: v cr nefunguje magura servis. nechtel bych o nich ani sroubek! (odzkouseno na vlastni kuzi: na co mi je 5leta zaruka, kdyz po 3 letech pouzivani nemam komu reklamovat?? psal jsem jim i email do nemecka – bez odezvy :-/

      • jinak marta by mela byt dobra i na 160mm. nevim, jaky rocnik vyroby mas moznost pouzit, do roku 2003 (vcetne) bych ale maguru nebral

      k saintum: je to snad kopie LX. pouze v robustnejsim provedeni. fungovat by Ti mela bez problemu…

      0 0
      • Radek Broz  

        A proc Sainty brzdi a LX ne? Prave treba ta tuhost trmenu je celkem dulezita. Jinak s Magurama souhlasim.

        0 0
      • kubad  

        Servis by se měl rozběhnout www.pells.cz tak uvidíme.

        0 0
      • hanz  

        lx je dělenej třmen a saint je z jednoho kusu takže to benude kopie…je to ale tak že xt=saint v saintech je udajně třeba cyměnit desky za jiné a budou fit, jinak jseš první kdo nadává na saint, tou magurou si moc nepomůžeš, spíš nějak vychytej ty saint. S tím že na dualech to hůř brzdí sem se už setkal.

        0 0
        • Hurka  

          hele Luisa FR potřebovala akorát lepší destičky a je to supr brzda… akorát ty 160mm kotouče – nevím, nevím. záleží na hmotnosti. mých 100kg by to asi úplně nezvládalo…

          0 0
          • hanz  

            já jsem netvrdil že luisa fr je špatná..jenom tvrdím že si nepomůže protože saint je taky hodně dobrá brzda…dle mě nej brzdy momentálně saint(xt),oro, luiza fr

            0 0
            • Hurka  

              jo, k těm destičkám. Zkusil jsem origoš typ 3.1 – rychle se sjíždění v marastu, pak jsem je měnil postupně za BBB – to je měkký blátíčko – mám je ovšem vzadu, kde fungují dobře, KoolStop – až moc kousavé a hróozně hlučné, Jagwire – docela ujdou, ale také jsou moc hlučné a také jdou rychle dolů a nakonec jsem skončil u origoš Magura ale typ 3.2, který byl docela obtížně sehnatelný (díky Danu Turečkovi z Bikestore!), ale jsou nejlepší. Velkým a jediným problémem je pohyblivost pístků – jakmile kolo stojí více než týden, je nutné je rozpohybovat, jinak brzdám chvilku trvá, než přestanou cinkat o kotouč – hlavně vzadu, kde se brzda nezahřeje tak rychle. Pár sjezdů a po zahřátí jsou ovšem výborné…

              0 0
          • Daan  

            Neboj, zvladla, ja mam 115kg a Luisy jezdim na 160mm, jednoznacne zatim nejlepsi brzdy co jsem jezdil, v tesnym zavesu jsou ty LXka pak dlouho douho nic… Ale mas pravdu ze to chce origos desticky, s jinou znackou vyrazna ztrata brzdiciho vykonu

            0 0
      • dieegoo  

        Kopie LX je Hone.. ty se liší v barvě. Jinak jak říká hanz, Saint=XT…

        0 0
    • dieegoo  

      Jinak s těmi dualy na tom něco bude. Taky sem je měl (LX) a brzdy nic moc.

      0 0
    • Archer  

      Desticky KoolStop. Vetsi kotouc na predne kolo (180mm, pripadne 203mm). A uz letis pres riditka ;)

      0 0
    • kesu  

      jel jsem na luizach a muzu je srovnat s XT a Lx.S lx i v dlouhodobem pouzivani.A vys­ledek je ze luizy brzdej o dost lip a hlavne porad stejne coz mi u brachovejch lx teda rozhodne neprijde.Jel sem i na luizach FR a ty sou identycky jako ti normalni akorat s vetsim kotoucem.Pokud ti nestaci ucinnost shiman tak tohle je urcite krok do predu.A ve srvonani s martama(jel se i na sl) jsou ty luizy trochu lepsi a zdaleka tolik se neprehrejvaj.

      A co se tyka servisu tak za posledni dva roky kamaradi reklamovaly jak julii tak luizu a oba dostaly novy paky do mesice.Jednalo se o jednu Luizu model 2000 ktera mela konstrukcne spatny tesneni a jednu julii ktera ovsem byla poskozena majitelem(strzenej zavit) a obe bez problemu reklamovali.Od tedka je dovazi pells ale v praze jim uz dlouhou dobu dela a delat jeste bude cykloadam kteryho muzu vrele doporucit jelikoz v magurach se hrabe snad od ty doby co existujou.A krom toho ma skladem i nahradni dily…

      0 0
    • Trojci  

      Nevím jestli jsem výjimka, zjev, nebo čert ví co.. ale mě LX brzdí.

      Mám 160/160, origoš destičky a když ve 30 km/h zamáčknu přední brzdu, tak se kolo staví na předek jako nic.. Dovedu si živě představit, že po víměně dectiček za koolstop bebo něco podobnýho to bude ještě lepší, ale i v současnosti je to na to moje pojetí XC naprosto dostačující.

      Někdo se tu vyjadřoval v tom smyslu, že třmeny LX jsou měkčí, protože jsou šroubované ze dvou kusů.. Jistě. Oproti něčemu co váží to samé co LX, ale je obrobené z jednoho kusu určitě. Ale většina brzd je dělaná z jednoho kusu pro úsporu hmotnosti – taková hydra XTR je rozhodně lehoučká, ale že by brzdila víc než LX?? Prostě pří úbytku matriálu se dostaví i úbytek tuhosti..

      Další věc: zkuste vší silou zamáčknout LX brzdu (samozřejmě při nasazeném kotouči) a sledujte, co se bude dít. Uvidíte, že se zkroutí hadička, ale že by se nějak znatelně roztahoval třmen? To ani náhodou. Kdyby se roztáhl (jak si možná někdo myslí), tak by z něj vytekla kapalina a bylo by po legraci. Ale to se neděje. Tuhost LX třmenů je tedy naprosto dostačující.

      Můj závěr je ten, že je to všechno o kvalitě destiček a o jejich údržbě. Desky kontaminované olejem kupodivu nebrzdí.. Jaký vliv by měla kupříkladu výměna hadičky za lepší si netroufám říct. Svou roli tu hraje samozřejmě i velikost kotouče, ale to je již jiná písnička..

      0 0
      • dieegoo  

        Tak to já bez pomoci kolo na předek nedostal.. asi fakt záleží kus od kusu.

        0 0
        • Trojci  

          Podle zkušeností chlapíka ze servisu má Shitmano děsný problémy s kvalitou desek.

          Kus od kusu se to liší a některý mají tendenci se zapíkat a nebrzdit vůbec.

          Tu rozdílnou kvalitu mohu potvrdit – jeden pár brzdí nádherně a ten druhý o poznání hůř – zkoušel sem je prohodit a je to tam !

          0 0
          • Trojci  

            A prej se nemáš bát to reklamovat – nebrzdící deska je něco jako průhledný plavky :o))

            0 0
      • TinkTink  

        No…budu Ti do toho kecat – LX jsem mel taky a radej jsem je prodal. Desek jsem tam vyzkousel vicero.

        Takze – o tom staveni na predek si myslim svy – mas malou obvodovou hmotnost – lehky plaste i kola – takze todle neresis, ale zkus dat ty LXa na neco, co ma gumy aspon 2,35" a porovnej to s XT v uplne stejny konfiguraci – tuhost treba nepoznas, ale to, ze XT brzdi vic urcite poznas…to samy teda i Sainty…

        K tomu roztahovani trmenu – zkus si to roztahovani zmerit…jde to :)…okem ze vzdalenosti metr to neuvidis, ale jde to zmerit.

        Z myho pohledu – LX bych nedal ani pritelkyni…radej jsem ji nechal 525, ktery ji brzdi velmi dobre a nic na nich neresim. LX jsou proti temto starsim a tezsim brzdam mnohem mekci, hur brzdici a i hur seriditelny brzdy (proste mnohem castej skrtaj a blbe se to serizuje…)

        Zaver – 525 ano, 535 ne, 585 ne, XT ano, Saint ano, XTR ne

        :o)

        0 0
    • lendl  

      Mam XT, co by malo byt to iste ako Saint, len ina farba a oblozenie. Brzdia vyborne, problemy ziadne. Takze doporucujem SAINT.

      0 0
    • TinkTink  

      Mam Sainty, je to stejny jako XT ktery jsem mel pred tim, budu mit jeste jedny nejspis. Dulezity tam je mit poradny desky – ja osobne pouzivam XTR sintrovany, protoze se mi zadny jiny neosvedcily tak jako tyto – jedina jejich nevyhoda je bohuzel vyssi cena, ale to uz neresim.

      Mekke – jo, Shimana jsou mekci nez treba hayes…ale mi to vyhovuje vic nez ultratvrdy brzdy (proste pocitove…nic vic…)

      Jinak – mas dualy – uz se to tu jednou psalo, ale nevim jaky je reseni, chystam se to teprve zjistit – pry maji dualy jiny pisty nez obycejny paky – ja si to overim tak do mesice, max dvou…to by byla odpoved na Tvuj problem = vymen paky…

      A co dal – vymen desky…myslim ze uz to pak resit nebudes..

      PS: osobne mam odpor k Magure, takze Ti ji nedoporucim…Shimano ma pro me jednoznacny klady – dostupny nahradni dily, jednoduchy servis…

      0 0
      • raceman  

        s těmi dualy to opravdu brzdi huř, klasicke paky maji rychlejší nastup, testovano na LX DC brzdy 525 a klasicke paky s 525 (160mm kotouče). ale zatim sem to ještě vždy ubrzdil ;-)

        0 0
        • MlokCZ  

          Nemám porovnání s dualy a bez, ale mám porovnání XT x LX – oboje s duály. A ty XT jsou mnohem lepší.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.