• Zajicekkk

    Zdravím, potřeboval bych pomoct s vyberem kola. Mam ted hardtail, ktery vazi kolem 15kg ale vyuzivam jej primarne na dlouhe jizdy, asfalt, lesy. Neskacu vubec. Potreboval bych poradit jak udelat kolo rychlejsi, ci koupit uplne nove. Prijde mi ze se dost nadru jezdim s tim prumerne kolo 20km/h ale prijde mi to malo. Chtel bych neco s cim bych jezdil kolem 30km se stejnou namahou jako doted, ale nemam zajem o elektro. Jaky typ kola mam volit?

    dekuji za rady

    Kuba

    0 0
    • novas752  

      A co je to zač? bez toho asi moc neporadíme.

      Jinak 30km/h průměr vyjížďek nezvládá většina cyklistů ani na silničce…

      7 0
    • Esi  

      co je to dlouhá vyjížďka ? 50km a nebo 200km ? jaký je výškový profil.

      průměr 30km/h na MTB pokud to není úplně po rovině a celé po asfaltu je na vzdálenost přes 60km celkem hodně vysoko, rozhodně to není záležitost pro někoho kdo na kole najezdí za rok 1500km. samozřejmě se to zajet dá, když bude vhodně zvolená trasa, bude foukat vítr správným směrem a budeš trénovat :-)

      Z průměru 20 km/h průměr 30km/h na stejné trase opravdu neuděláš změnou kola ani když si koupíš vrcholný model S-works, o tom to opravdu není

      6 0
      • Zajicekkk  

        50–60km… moje vyska je 185cm.. nemusi jit o prumer 30km, ale aspon na rovince tech 30 stale. Na mem soucasnem je to nemozne a pokud ano tak jen na kratkou dobu, 15kg kolo je na to moc tezke.

        0 0
        • Esi  

          No tak jet průměr 30km/h a nebo jet na rovince 30km/h je dost rozdíl. NA 50km udělat průměr 25km/h pokud je to rovinaté zase taková problém není a to musíš jet rovinky minimálně 30km/h. Pokud chceš jen upgradovat tak vyměň kola, na ježdění po asfaltu v rovinatých vyjížďkách to jestli rám váží 2kg a nebo 3kg není zase tak rozhodující. Pokud vyměnit celé kolo tak bych asi hledal něco v této kategorii https://www.canyon.com/…-6/3436.html?…

          1 0
        • Horvajz  

          Pokud chceš zvednout maximálku na rovince, tak se musíš zaměřit na snížení aerodynamického a valivého odporu. Těžké kolo ti zhoršuje akorát dynamiky, tedy schopnost zrychleni, na rychlost kterou jseš schopnej dlouhodobě udržet nemá vliv.

          Než vyplázneš 50kkč za nové kolo, můžeš zapracovat sám na sobě

          • upravit jízdní pozici, připlácnout se blíž k řiditkům
          • telfonovej voblejček
          • protáhlou helmu do tvaru kapky
          • voholit nohy

          atd.

          0 0
    • Horvajz  

      Dyžtak mně vopravte, ale mam takovej pocit, že mu lepší kolo moc nepomůže. Jako jasně, s karbonovym rámem může mít kolo o 5 kilo lehčí, ovšem na rychlosti mu to moc nepřidá.

      Pro začátek se můžeš zkusit podívat po pláštích, které mají uprostřed souvislý pruh gumy. Měly by mít nižší valivý odpor. Pár procent na výkonu ti přidaj buď bezdušáky nebo duše z TPU.

      Ale jestli furt jezdíš na 26kovejch kolech, tak zační studovat nabídku byciklů s 29kovejma kolama a pevnejma osama. To ti přidá 5–10% na výkonu.

      0 1
      • Kouba_2005  

        Zavádějící informace, řekl bych.

        Lehčí kolo na průměru samozřejmě něco udělá, do kopců se lépe drží rychlost a rychleji akceleruje.

        29" kola s pevnýma osama oproti 26" kolům přidají 5–10%? Tak to je super!

        Ano, souvislý pruh gumy uprostřed pláště může působit pocit, že plášť pojede rychleji, ale není to dogma.

        Valivý odpor, to je samozřejmě jak píšeš, bezduše rozhodně vhodnější, ale s těma procentama bych byl opatrnější.

        Zásadní věc, a to typ kola, ještě není úplně jednoznačná, možná by byl na jeho výlety vhodnější gravel a to by ho vhodnou volbou zrychlilo určitě. Asfalt, lesy … čert ví, co si pod tím představit.

        2 0
        • Horvajz  

          Je to pouze můj osobní pocit po přechodu z 26" hobby celopéra na 29" hardtail s pevnejma osama. V technickejch pasážích a sjezdech je nové kolo výrazně stabilnější a tim pádem i rychlejší.

          0 0
      • novas752  

        Obávám se, že dokud to nebude mít motor tak to na výkonu nepřidá ani Watt. ;-)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • blackboy007  

      A jaký máš rozpočet 20 000 nebo 50 000 nebo 100 000 kč

      0 0
    • nomecz  

      Nejvetsi efekt budou mit plaste , kup nejaky kvalitni rychle gumy (race king , TB …) a mozna naslapy pokud nevozis jinak do toho kola nema cenu investovat. Mozna nejake lehci zaplety z bazaru nebo vidlice pokud bys chytl neco za par korun ale podle me vyhozene penize.

      2 0
    • blackboy007  

      Chceš MTB (29–27,5) nebo gravel, nebo silničku

      0 0
    • Tomcat  

      Pravděpodobně by mohl pomoct nějaký lowcost gravel.

      0 0
      • JachymP  

        Gravel nee, jestli chce fakt rychlý kolo tak musí na dráhu.

        2 2
    • AussigBiker  

      Jestli mas kolo za 14k. tak bych zacal tim, jestli do toho pokusu chces vůbec dat nejaky peníze a kolik a asi tak…

      1 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • tomasz70  

      Na lepší průměr to chce spíše více a správně trénovat a ne spoléhat se že to zlepší nové kolo. Průměr 30km už je slušné zvlášť když se nejede celá trasa po rovině a nefouká silný protivitr. Jezdil jsem HT cca 10let cca 5–6tis km ročně a přechodem třeba na gravel se rychlost zvýšila tak o 2–3km v průměru. Zda se, že je to málo, ale při stejných trasách a úsilí je to znát. Na další zvýšení to chce jezdit a jezdit a pomalu se zlepšovat. Každý má svůj strop, kde se nakonec zastaví. Hlavně je mít dobrý pocit při jízdě a užívat si to než se dřít kvůli lehkému zvýšení průměru. Byl tady někde článek a i na YouTube je pěkné povídání o tréninku a myslím že má pěkný název, chcete jezdit rychleji, trénujte pomalu. A vím že to funguje. Nikdo ze startu nejezdí velké objemy a průměry. Takové napaleni většinou končí stagnaci

      0 0
      • Horvajz  

        Průměr 30 kmh je na úrovni poloprofi sportovců. Se podívej na výsledky pražské 50ky, která se jede z větší části po asfaltu. První místo čas 1:30, průměr 33 km/h.

        0 0
        • J1RKA  

          40km 1:19.12

          1 0
          • Kysky  

            Tím bych se moc nechlubil při takovým stoupání :D

            3 0
            • Esi  

              82m na 57km nastoupaš při střídání i na velodromu :-)

              2 0
              • J1RKA  

                Jemi 60 :DDD

                2 0
                • Esi  

                  Já to neshazuju, jsem z Polabí a tady občas některé trasy jsou tak placaté ze největší kopec je výjezd na silniční most přes Labe :-) ale i tak dostat se na 57km na 82 výškových metru to už bych se musel asi snažit a jet vysloveně podle řeky :-)

                  0 0
                  • J1RKA  

                    Jasny, jeto z polabi, proste hec, vsadil jsem se, ze jde udelat na 30km prumer 30

                    0 0
                    • KoudakT  

                      A koukám, že stejně nejde :-P

                      Kdyby ses oholil, mohlo to být 31,5 :-P

                      1 0
                    • Esi  

                      Ze zlatého návrší do Horek u staré paky prumer 30km/h s prstem v nose :-) jen tam nesmiš dat ten výškový profil, přece jen těch – 600m nebo kolik to je, by ten vykon mohlo trochu srážet :-)

                      1 0
              • Kysky  

                Asi tak

                0 0
          • Jezevec70  

            Záleží jak foukalo. :-)

            0 0
    • Hrabex1  

      Predstava, ze se prumerna rychlost s lepsim kolem zvysi o 50 % je uplne mimo.

      7 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        1 0
    • blackboy007  

      A jak často jezdíš na kole pokud např. 1× týdně nebo 1× za měsíc nikdy nebudeš mít fyzičku na to aby si jel rychleji a pokud tak málo tak kupování kola jedině z bazaru

      0 0
    • XNeo  

      Na HT je 15kg docela dost, určitě pokud jezdíš to co píšeš, bych hledal něco lehkého v karbonu. A možná bych se zamyslel, zda nezkusit gravel.

      1 0
    • blackboy007  

      Co koupit karbonový rám MRX + komplet Shimano SLX + DT Swiss X 1900 Spline Boost 29 + Reba + X-pedo Spry platformové pedály, nebo Shimano Deore XT PD-M8100 + 2× Shimano SLX SM-RT70S CL brzdový kotouč 160mm

      0 3
      • Stavel  

        Utratí 40k, kolo bude vážit 13kg a zrychlí na 20.5kmh.

        1 1
        • Esi  

          Ano, protože každý kdo ke trochu soudný vy ze na kole záleží až od nějaké výkonnosti udělá to par procent. Ale určitě ne 50% když si já vezmu kolo Ondry Cinka a on moje tak ho rozhodne ani neporazim ani mu nebudu stacit :-)

          3 1
        • scalar  

          Fakt 13kg?

          0 0
      • blackboy007  

        To kolo co jsem navrhnul by vážilo cca 12 kg

        0 0
        • scalar  

          Blbost.

          0 1
        • KoudakT  

          Na rovině na tom až tak moc nesejde. Váhu poznáš hlavně v kopci. Určitě to není na zrychlení z 20 na 30.

          1 0
      • KoudakT  

        Viděl jsi ten MTB na Decathlonu za 14, co postoval? To jsi na trojnásobku budgetu jenom za kolo + bude muset koupit oblečení a boty :-D

        Jako bike hezký, ale myslím, že budeme muset jít na bazar.

        0 0
    • KoudakT  

      Pokud chceš držet na rovině kolem 30 km/h, zkus se zamyslet nad silničkou nebo gravelem.

      Mám 29" HT (kolem 12,5 kg) a když jsem s mizernou fyzičkou sedl na gravela, jelo to o poznání rychleji. MTB jsem držel cca 20, gravel šel kolem 28. Silnička by byla asi ještě rychlejší. Ale je třeba si říct, jestli chceš zůstat na asfaltu nebo se občas dostat i mimo.

      Bohužel, gravel teď frčí, takže pokud máš budget na ten MTB Decathlon, co jsi postoval, bude to chtít hledat na bazaru. Nový slušný gravel stojí od 30 nahoru.

      Na druhé straně ty gravely od Decathlonu nebyly nějak příšerně drahé ani nové, takže lidi jsou ochotní je jeté pustit za celkem slušný peníze. Jen je třeba pohlídat osazení, aby to nebyla Sora nebo Claris.

      0 0
      • cyklista86  

        A co mas jako na tom MTB za drapaky ze ti to vubec nejede? Nevidim duvod proc by nemelo mtb letet po rovine za predpokladu ze mas rychle gumy a nejake normalni prevody. Navic u rychlosti do 30km/h defakto odpada nejvetsi nevyhoda MTB a to je spatna aerodynamika. Znacny rozdily zacinaji az ve vetsich rychlostech kolem 40km/h, pri jizde do kopce a akceleraci. Tam je logicky tuzsi a celopevny kolo na tom mnohem lepe..

        Jinak pro zakladatele vlakna logicky u takoveho kola nema smysl vrazet penize do niceho jineho nez do spotrebaku. Takze ma smysl tam dat lepsi plaste. No a pak se s tim spokojit a setrit na nove kolo, ktere je celkove mnohem lepsi. Cim dele budes setrit a cim lepsi kolo si poridis tim vic budes nadsenejsi. Logicky. :D Jen si musis ujasnit jestli chces zase MTB a nebo spis gravela. Pokud rad jezdis i ruzne single treky kde jsou koreny a pod.. Tak zase MTB a pokud jezdis v lese normalni lesni cesty a mas rad spis tu rychlost, tak urcite gravela..

        0 0
        • KoudakT  

          To není pláštěma, ale nohama… prostě posledních 5 let nájezd do 500 km za rok. To zachrání až odrostlejší děti, pláště za tím nehledám ;-)

          0 0
        • Esi  

          A než si koupíš gravel, tak si ho půjčit a vyzkoušet někde jinde než na asfaltu aby jsi potom nebyl rozčarován z toho jak jsi naklepaný :-)

          1 0
        • nooski  

          Aerodynamika je zdaleka nejvetsi odpor pri jizde na kole uz hluboko pod 20 km/h.

          1 2
          • novas752  

            Tak to záleží kde a na jakym. ;-)

            1 0
          • Horvajz  

            jj, je to tak, tady to máte na vobrázku

            https://aerosensor.tech/…g-in-cycling

            0 0
            • xtonda  

              Já mám na tohle rád tyhle dvě kalkulačky

              https://www.gribble.org/…v_speed.html

              http://www.kreuzotter.de/…h/espeed.htm

              Ta první je hezky grafická, druhá tam zase má nějak nastavené koeficienty podle velikosti postavy a typu kola. A podle toho by průměrně velký chlap při výkonu 160 W měl na městském kole typu Roadster jet 23 km/h, na MTB 25 km/h, na silničce 27 km/h, na silničce ve spodním úchopu 30 km/h a na TT kole 32 km/h. Po rovině za bezvětří.

              0 0
              • cyklista86  

                A bere se tam do uvahy pozice toho tela na tom kole? To je docela zasadni ne? Plno lidi ma na MTB mnohem agresivnejsi posed nez na ziletce a naopak. Kdyz chci jet rychle na MTB tak mam pozici na tom kole cca stejnou jako na silnicce. Jedinej rozdil je v tom, ze to neni tak pohodlne.. Prece se nebudu na silnici kdyz chci jet rychle drzet na koncich metrovych riditek. :D

                0 0
                • xtonda  

                  Ano, nastavení posedu může být dramaticky různé, předpokládám, že tam má nějaký střed. Samozřejmě je to orientační, ale i tak to může dát nějakou představu.

                  0 0
                • ladys  

                  A proč myslíš ,že se ty čísla mění… Na MTB pozici jak na silničce, fakt bavíš :D

                  0 0
                  • cyklista86  

                    Trup skoro vodorovne. Uchop na sirku ramen s loktama do praceho uhlu. Tak jezdim bezne po silnici kdyz chci aby to jelo. Stejne jako na silnicce. Co je na tom k udiveni? Nehlede k tomu, ze jak jsem psal. Tak na silnicce si klidne muzes nastavit posed, aby jsi na tom sedel jako urednik za stolem. Opravdu ne kazdej sedi na MTB narovnany a naopak ne kazdy sedi na silnicce jako MVDP…

                    0 0
                    • ladys  

                      „Trup skoro vodorovne. Uchop na sirku ramen s loktama do praceho uhlu. Tak jezdim bezne po silnici kdyz chci aby to jelo. Stejne jako na silnicce.“

                      První dvě věty a samá blbost. A čtvrtá také.

                      Jasně sníží se tím odpor, ale není to dlouhodobě udržitelné.

                      Řešíš průměr 30 na biku a pleteš do toho posed úředníka na silničce:D Kdo má mozek chce jet rychle a vydržet to dlouho, tak má posez vyřešený…

                      0 0
                      • cyklista86  

                        Ja tim jen chtel rict, ze odpor vetru dela pozice jezdce a ne kolo samotne tzn. ohebnej borec na MTB muze byt bez problemu vic aero nez pupkac na silnicce kterej nemuze zalehnout, protoze by si kopal do bricha.. Treba..

                        0 0
                        • ladys  

                          Někdy je lepší nic neříkat. Opět to odvádíš někam jinam…

                          0 0
        • xtonda  

          Aerodynamika hraje dost významnou roli i při rychlostech pod 30 km/h, už při rychlostech nad 20 km/h tvoří vzduch většinu odporu.

          0 0
          • cyklista86  

            Tak zalezi i na tom jak fouka ze. Kdyz je bezvetri tak rozhodne nemam potrebu se pri 20–25km/h zmensovat, abych kladl mensi odpor. Proste mam polohu, aby byla maximalne pohodlna, ale kdyz fouka proti jako prase, tak klidne i u tech 20km/h uz jsem zalehlej jako kdyz jedu 40tkou za silnicarema..

            0 0
            • nooski  

              To ze nemas potrebu je naprosto irelevantni.

              0 0
              • cyklista86  

                Jiste ze je kdyby nebyla zadna atmosfera a odpor tak jedu x 1000km/h :D Ja to myslel tak, ze pri nizsich rychlostech proste ten odpor neni logicky tak zasdni faktor jako pri vyssich ryhlostech.

                0 0
                • xtonda  

                  Jistě, výkon nutný na překonání odporu vzduchu roste s třetí mocninou rychlosti, mechanické odpory rostou lineárně, takže zatímco při 20 km/h je aero odpor cca půlka, při 30 už tři čtvrtiny.

                  0 0
            • xtonda  

              Já se taky nezmenšuju, jet zakousnutý do řidítek delší dobu je dost nepohodlné, ale za bezvětří po rovině na MTB dám tak max 25 km/h při pro mě udržitelném tempu.

              0 0
        • Lišák  

          Navic u rychlosti do 30km/h defakto odpada nejvetsi nevyhoda MTB a to je spatna aerodynamika.

          Tohle bych trochu rozporoval. Ze zkušenosti vím, že když jedu na gravelu 20 km/h a držím se za vršek řídítek, tak když přejdu do dolního úchopu, řadím těžší převod při stejné námaze a rychlost se znatelně zvýší.

          edit: vidím , že už se to tady rozebírá, ale nechám to tu, jako další zkušenost ;-)

          2 0
          • Tomcat  

            jo síla na překonání aerodynamického odporu už je i v nižší rychlosti významná.

            0 0
    • Tomcat  

      Super jak tu lidi nedokáží opustit myšlenku a senior silničáři zjišťují že i MTB může jet rychle po rovině. A spíš ukazují jak paprdové jezdi .....

      K původnímu dotazů, to že bude kolo lehčí nebude zásadní. Bojuje s aerodynamickým odporem a odporem plášťů.

      Užší hladší pláště, užší řidítka udělají moc. Ikdyž nejezdí silničku, ani na dráze.

      Existují i MTB pseudogravely a pevnou vidlicí a malou hrazdičkou na dlouhé úseky. Kde ono zalehnutí taky pomůže.

      1 0
      • cyklista86  

        Rychly vzorek urcite, ale urcite ne zmensit na nejake uzovky. To z toho pak udelas kolo ktere nejede po silnici jako silnicka a v terenu z toho udelas zase kostitras.. To uz pak rovnou mzue prodat a koupit silnici nebo fitness kolo s pevnou vidlou a uzsima riditkama..

        1 0
        • Tomcat  

          To z toho pak udelas kolo ktere nejede po silnici jako silnicka a v terenu z toho udelas zase kostitra… …tomu se dnes říká gravel :)

          3 0
          • cyklista86  

            Ale gravel ma aspon pevnou vidlu a berany. Takze to bude stale mnohem vhodnejsi kolo na silnici. Kdyz das ale na MTB uzovky, tak jsi z toho udelal prasopsa neschopneho vsude.. :D

            0 0
    • blackboy007  

      Na 29 MTB HT jsem dal na rovince max 20–25 km/h, ale spíš to bylo k 20km/h

      0 0
      • Esi  

        Tak to musíš víc trénovat, na rovinatych profilech se na 29”mtb jezdí běžné prumer 25km/h po rovině se jezdí normálně kolem 30km/h

        0 0
    • šlapatko  

      Tohle jsem jezdil před čtrnácti lety. Průměry tehda byly 30km/h + na rovinatý trasách nebo lehce zvlněných. Dnes bych na stejném kole jel pomaleji a možná bych neuseděl ani posed. Vše je jen o nohách a trénovanosti. Nové kolo posune tazatele o nula nula prd.

      1 1
    • Doyle  

      Zajicekkk se dnes zaregistroval, založil vlákno a dál už nereaguje. Nemá tedy cenu už dál na toto zbytečné vlákno jakkoli dál reagovat…Debata opět o ničem, jako u většiny nově se zaregistrujích.

      1 4
      • tomvv  

        Pro nové registrace je dovolena jen jedna odpověď a pak musí nějakou dobu počkat (24hod?) než může znovu něco napsat.

        2 0
      • Horvajz  

        Rychlejc by chtěl jezdit každěj, pokud víš jak na to, tak se nestyď a porad nám. Diskuze sou pro všechny a ne jenom pro zakladatele.

        2 0
        • Esi  

          Jednoduché, jezdit víc a delší trasy, jak bude stoupat síla a vytrvalost tak začneš jezdit rychleji :-)

          0 0
          • Tomcat  

            Pokud má posed jako paní radová za psacím strojem a nějaký příšerný pláště a povolený výplety. Hodně v počátku změní výměnou techniky.

            0 0
            • cyklista86  

              A pokud má klasické pedály a na nohách cinske kecky s 2mm gumovou podrážkou, tak ten prenos energie z nohy na kliku taky nebude moc efektivní. :)

              0 4
    • snas89  

      Jediny, do ceho bych na tomhle kole zainvestoval, jsou plaste.

      0 0
    • michomin  

      No ty jsi nějaký vtipálek (další). Cituji: „Chtel bych neco s cim bych jezdil kolem 30km se stejnou namahou jako doted“.

      Překvapilo mě, kolik lidí se téhle hovadiny chytilo. Vtipálek a blbouni. Asi tak bych viděl tohle vlákno.

      2 0
      • JachymP  

        Teď ses chytil ;)

        0 0
      • gerrard  

        :) Přesně, ale pro mně super zábavné vlákno. Tolik rad a postřehů a přitom taková kravina. :))) Někteří lidi skočí úplně na každou blbost.

        0 0
      • Tomcat  

        Jasně že to může být troll, který na odpovědí vyhoní jako některé multi-user účty tady v minulosti. Ale stejně to může být naprosto normální člověk, který prostě není takový „cyklista“ a ono to jak obyčejný lidi něco nazývají jinak nebo nevědí ani jak se tomu říká ;-)

        Stačí si v komentářích třeba i pod politikou a ekonomikou uvědomit kolik ve věku 18–99 let nemá vyšší vzdělání , nikdy se neučili ekonomickou gramostnost, nikdo je neučil ani funkce parlamentního systém po roce 89. Takže nevědí ani kdo se volí od kdy se volí na jak dlouho se volí, neví kdo navrhuje schvaluje zákony ani co je na to třeba přesto mají volební právo......

        Stejně tady tady se může zeptat někdo kdo tomu vůbec nerozumí jen to nemá takový dopad…

        2 1
        • Vrci  

          Co si představuješ pod slovním spojením"multi-user účty"?Já několik účtů, kdy každý z nich používá dva a více uživatelů (rodina, kamarádi firma nebo jedno její oddělení).

          0 0
          • Tomcat  

            Multi user, aka multák ja že fyzicky jedna osoba má v dané službe ( forum, sociální síť, hra , eshop, seznamka atd…) víc účtů, A používá ho k trolení, vytváření flamwaru, ghostwriting atd… …se škodlivým dopadem.

            0 0
          • KoudakT  

            Tak jestli celá firma chodíte na jeden login na B-F, je to trochu psycho :-D

            1 0
            • TK75  

              Stojí se na to ve firmě fronty…jak na pomeranče :)

              1 0
            • gerrard  

              Se prcáš, ale v jedné stavební firmě mají tabulku s heslama všech uživatelů, aby se jim kolegové mohli hlásit na počítače a odbavovat jejich věci. Se kámoš divil, že moje heslo v práci nikdo nezná. :)

              0 0
              • Esi  

                hmm, myslím že tohle bude mít při posuzování smernice NIS2 určitě úspěch, to se bude auditorům líbit :-)

                1 0
                • ladys  

                  Když má přijít audit, všichni zdrhnou :D

                  1 0
                  • Esi  

                    Hlavně nesmí při útěku zapomenout sebrat z nástěnky papír s účtama a heslama :-)

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.