rušení karlínských cykloobousměrek

65 nepřečtených
  • Jenda

    Nemile mě překvapila zpráva o rušení části cykloobousměrek v Karlíně – někdo na PČR nebo TSK fakt asi nemá cyklisty rád. Přitom ten Karlín myslím fungoval naprosto skvěle. Komu to není lhostejné, je dnes (pondělí 26.9.) je od 18. hod jízda za jejich zachování.

    https://www.facebook.com/…69883751670/

    0 0
    •  

      Bych požádal o součinnost čembu, ta by mohla pomoci:-)

      0 0
    • black.horse  

      Lhostejné mi to není, vážně doufám, že tahle blbost s jednosměrkama kompletně zanikne. Jako cyklista považuju za nebezpečnou píčovinu (pozn. danou oblast znám), když v minoritní části jednosměrek rušného města je možné jet na kole v protisměru – většina motoristů, kteří mají problém si stěží zapamatovat od autoškoly pár jednoduchých pravidel, tuhle novinku prostě neočekává.

      0 0
      • Jenda  

        na druhou stranu – je to zóna 30 s předností zprava, nevím je-li nějaká relevantní statistika jak se změnila nehodovost po zavedení tech obousměrek? Co jsem kdesi viděl, tak se nehodovost nezměnila. Jako cyklista se tam cítím velmi bezpečně a jedinej problém s autama tam je, že cyklopruh používaj jako parkoviště „na blikačky“.

        0 0
        • black.horse  

          Vidíš, já jak jezdím dost i v autě, tak bych z toho na kole měl strach, bez ohledu na statistiku… navíc je to oblast s kanclama a tam se prostě někdy spěchá bez ohledu na tu třicítku, krom toho jak tam různě přebíhají lidi mezi hromadou zaparkovaných aut bez ohledu na přechody, tak tam člověk furt kouká, kdo skočí do silnice. Prostě za mě ne, přijde mi to zbytečné riziko a olej do ohně vztahu kolo vs auto ve městě. S tím parkováním na cyklopruhu souhlas, to mi taky sere:-(

          0 0
          • Jenda  

            Jenže když ty obousměrky zrušíš tak jediný čeho dosáhneš je, že lidi budou jezdit buď po chodníku nebo v protisměru nelegálně. Ta prostupnost území pro kolo by měla být srovnatelná s pěšíma. To že se tam motaj pěšáci je fakt, ale kolize pěší x cyklista není zas tak častá (oba ční nad auta) a málokdy má nějaký zásadnější následky. Argument spěchajících řidičů je blbost, to bys tam pak měl zakázat i pohyb těch motajících se pěších. Mimochodem v tý části kde je většina těch obousměrek je těch kanclů minimum, je to obytná zóna.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Módu těhle jednosměrek nechápu a jsem úplně stejně jako black.horse rád, že je ruší. Jediný, kdy to podle mě dává smysl je ve chvíli, kdy je to dost široký pro nakreslení sólo pruhu, což není případ Karlína… (Jezdím tam jak na kole tak autem). Jinak ale souhlasím, systém jednosměrek je zrovna tady dost nahovn..

              0 0
                • black.horse  

                  jo, zrovna v tomhle baráku máme sídlo firmy (já sedím v kanclu o kilák jinde)… na tom co jsi poslal je vidět, že tam stěží projede auto… v obci se v čr jezdí celoplošně 50 a tady kvůli prostupnosti oblasti (prasečímu parkování) a frekvenci pěších lidí musí být snížená rychlost na 30… tak tím pádem nevidím sebemenší důvod tam cpát chudáka cyklistu do protisměru… když tam jedu autem, cyklistu proti fakt nečekám a stejně tak řada jiných lidí, nepřijde mi to pro cyklistu vůbec bezpečné, osobně bych tam na kole v proti nejel a buď to objel a nebo radši porušil vyhlášku a jel (samozřejmě pomalu) po chodníku:-( toliko můj názor…

                  0 0
                  • MaPa  

                    To auto tam stěží projede, protože ta Meriva a S-max tam nemaj co parkovat. Jsou to regulerní dva pruhy spojený v jeden širokej s cyklo proti. Auta se tam vyhnou normálně i stojícím popelářům. Jezdím tamtudy 3× týdně, a ano, když napadne sníh, tak je to trochu nebezpečné, protože značky občas někdo nevnímá a ty piktogramy nejsou vidět, ale to už je prostě riziko cyklistiky (stejně tak tam párkrát měsíčně jedu na Skansku autem, takže to vidím i z druhý strany).

                    Zóna Tempo 30 je dle mého názoru zcela rozumná volba pro takto uzavřené čtvrti, kde se mísí pěší, cyklo a auto provoz. Sběrné komunikace ať maj klidně 50, velký tranzitní klidně 70 (stejně jsou na nich světla), ale ve třicítce když ti někdo jak píšeš vyleze za dodávkou tak to zahamtneš a prostě stojíš, v pade stojíš o pár kritickejch metrů dál.

                    Chápu omezení v okolí Lyčkova náměstí, kde je to fakt úzký, i když zase je to prostě jen o slušnosti aby se cyklista i řidič vyhli. Tady fakt nevím o čem.

                    V Londýně jsou pruhy do 2,5m, to jen ČR musí mít v centrech měst dálniční pruhy 4m+. Pak není divu že v nich řidiči jezdí rychle.

                    0 0
                  • Jenda  

                    a neměla by teda PČR radši řešit lidi co tam parkujou jak kokoti než tlačit na rušení cyklopruhů? Navíc 30 je dnes v obytných zónách v civilizaci už standard. Přijde mi to krok zpátky na východ.

                    0 0
                    • black.horse  

                      Hele, nežijeme v zeleno-růžovým hipís světě, ale ve státu plným agresivních debilů s minimem ohledu k ostatním, mě je jedno čím a jak budeš argumentovat, jako cyklista se tam prostě necítím vůbec dobře a jako řidič z toho happy taky nejsem. Prostě to vnímám jako zbytečné riziko pro obě strany. Tečka.

                      0 0
                      • Jenda  

                        mě jde spíš o to, jak pak řešíš průjezd danou oblastí když ty obousměrky zmizí?

                        0 0
                        • black.horse  

                          Stejně jako autem. Jet proti bych se bál, to už raději zpomalím a vjedu ilegálně na chodník než abych jel proti a riskoval, že se mnou řidič nepočítá…

                          0 0
                • Smazaný účet  

                  Nějak jsem si na té fotce nevšiml vyhrazeného pruhu, piktogram nemá žádnou vypovídající hodnotu…

                  0 0
                  • MaPa  

                    Jediný, kdy to podle mě dává smysl je ve chvíli, kdy je to dost široký pro nakreslení sólo pruhu, což není případ Karlína…

                    Ulice je široká na parkující stání + dva pruhy (to že v jednom stojí na prasáka auta snad není chyba cyklistů) + parkovací stání. Navíc dle zakládajícího příspěvku sem ten pruh domalují.

                    Ale proč se vlastně rozčiluju. Místo, aby se postihovalo, že někdo neumí značky nebo parkovat (popř. se na kole chová jako idiot), tak radši utratíme spoustu peněz na cyklopruhy, který (TADY) nic novýho nepřinesou, jen spoustu značek a stavebních investic navíc, o což zřejmě všem jde :-(

                    0 0
        • MiKED  

          Zóna to je, 30 tu ale nejezdí nikdo…

          0 0
          • Jenda  

            To je přesně ono – jedna skupina nedodržuje předpisy, takže vykážeme tu druhou aby nedocházelo ke kolizím – to je prostě padlý na halvu. V tomhle mi asi vyhovovalo Švýcarsko – tam v 30 zóně byl na každym druhym rohu radar a fakt tam všichni těch 30 jezdili. Navíc ve chvíli kdy zmizí cykloprotisměr tak tam budou řidiči jezdit jak? Rychlejš, ***** Halík, rychlejš. Takže nakonec na tom budou hůř i chodci :-/

            0 0
            • MiKED  

              Ano, je to padlý na hlavu… Se zavedením zón přijde ještě větší legrace. Když jsem včera viděl, jak překreslili Šaldovu, hlava mi to nebrala. A chodci jsou na tom blbě už dneska. 30 se dodržuje snad jen v Křižíkově mezi Šálkem kávy a Karlínským náměstím, a to jen proto, že rychleji to tam prostě nejde.

              Btw. když jedu v Karlíně 30, připadám si de facto jako retard.

              0 0
              • Jenda  

                jo, to je přesně stav české dopravy – ve chvíli kdy člověk dodržuje předpisy tak si připadá jak ***** :-(

                z pohledu cyklisty je zde třeba zajímavě rozebranej fenomén ježdění na červenou

                0 0
                • jonti  

                  Ono vubec udelat z celeho Karlina zonu 30 je docela podivny napad.

                  0 0
                  • MiKED  

                    Proč? Naopak si myslím, že by to bylo fajn, kdyby to ovšem dodržovalo víc lidí než nás pár „zoufalců“.

                    Stejně tak hojně využívám cyklopruhy v jednosměrkách (třeba v Křižíkově mi to přijde bezpečnější, než v souběžné Pernerově, kde 70 není výjimka).

                    0 0
                  • Jenda  

                    Proč? Je to na poměrně běžná věc, nově to bude třeba ve velký části P7, nevidím jedinej důvod proč by na silnicích který nejsou tranzitními tahy mělo auto svištět 50?

                    0 0
                  • treatt  

                    30ka netřeba, pokud by se udělalo nějaký aspoň trochu systémový řešení dopravy touhle oblastí (aby veškerá doprava z pohodového Rohanského nábřeží neústila výhradně do zajebané magistrály) a Karlín naprosto jednoduchým způsobem zákazem vjezdu na rohu Pernerovy a Vítkovy zbavit tranzitní zátěže. Veškerý problém s kritickými situacemi v Karlíně tak mizí, těch pár aut ke kanclům a domům se ztratí a na kole tam pak člověk bude naprosto v klidu. Budoucnost moderního města je zlepšování života v ulicích, ne zvyšování propustnosti pro auta..zvlášť ve městě s takovou sítí MHD, jako je Praha

                    P.S. Zrušení cyklopruhu protisměrem mě sere, jezdím tam několikrát týdně a jediný problém, který vnímám, jsou parkující auta, co omezují projíždějící. Proč ale za prasácké parkování aut mám být perzekuován já jako cyklista?? Chybělo mi tam jediné, aby to bylo výrazněji namalované klasickou červenou barvou, jako to je jinde, ne jen piktogram, to je pro řidiče málo..

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      však tam cyklo pruh bude (asi i červenou barvou) jen se zrušili nesmyslný značky, tak kde to neni potřeba…

                      0 0
                      • treatt  

                        Mno jo, přečetl jsem si to až později :) internetová klasika ;)

                        0 0
      • Tomcat  

        Karlín a nebo i Žižkov stejně čeká proces gentrifikace který přinese spoustu ještě jiných věcí a tohle bude detail.

        0 0
      • MaPa  

        Tam ale žádný jednosměrky nebo jízda cyklopruhem v protisměru nejsou. Jsou to regulerní obousměrky, jen z jednoho směru jsou zákazové značky pro motorky a auta.

        Kolik vteřin uspoří spěchající officeman když nepojede 30 ale 50? Vykompenzuje tu ztrátu v životě vůbec?

        Já tamtudy naopak jezdím do práce a až na pár mamlasů kteří neumí přednost zprava (třeba před tunelem) to považuju za prima řešení. Stačí jen obnovovat ten nátěr piktogramů, aby i ti co na to zapomínají měli připomínku před očima.

        0 0
      • Petr L2  

        Já bych to vůbec neřešil, po celém městě jezdí cyklisté v protisměru, po přechodech, po chodníku, na červenou, jak se jim hodí s tím řidič musí počítat, jakékoliv pokusy o regulaci jsou nesmyslné plýtvání energií a prostředky.

        0 0
        • Kuba78  

          je ohromny rozdil, kdyz cyklista jedouci po chodniku vjede do protismeru a srazi se s autem za situace kdy je a neni jizda v protismeru povolena – pokud neni a je takto tise tolerovan, tak s tim vsichni pocitaji a jedou opatrne – auta s tim ze tam muze cyklista byt, cyklista s tim ze jakakoliv nehoda jde na jeho triko. V momente kdy je to ficialne povoleno, tak cyklista ztraci pud sebezachovy, zacne si jizdu v protismeru vynucovat.. a nestesti je na svete.

          takze za me souhlas, neregulovat neprikazovat nepovolovat, nechat jak je.

          0 0
          • Jenda  

            to je pěkná blbost – vytlačením do ilegality daný jev nezmizí, o tom kdo si v dané situaci vynucuje nějaké právo bych si dovolil polemizovat – ve 30 km/h je pořád pitomec za volantem výrazně horší než za řídítkama, množství pitomců je na obou stranách podobné. Jestli ty ztrácíš pud sebezáchovy tak to negeneralizuj.

            0 0
            • Petr L2  

              Je to stejné jako město bez značek, tam, kde se ve světě už probudili a redukují počet značek, mají daleko menší nehodovost než v místech, kde je značka, spíš tři na každém rohu.

              0 0
              • Jenda  

                To souhlasím – v tomhle jsou ideální zóny 30 s předností zprava, klidně i na úzkých silnicích obousměrný provoz. Ale stav co navrhuješ – nechat jednosměrky a říct kolistům jezděte ilegálně ale opatrně v protisměru nebo po chodníkách je asi to nejhorší co může být.

                Podle mě není řešením rušení těch obousměrek ale naopak jejich daleko častější implementace, aby si řidiči zvykli, že cyklo ve většině jednosměrek může proti. Na západ od nás bych řekl že to funguje dobře a rozhodně to není jen tím, že jsou tam ohleduplnější řidiči.

                0 0
                • Petr L2  

                  Přednost zprava OK, zóny 30 rozhodně ne, nic proti pruhu pro cyklisty, rozhodně včetně přejezdů – obdoby přechodů pro chodce, ale vždy ve směru jízdy. Nevím jak kdo, ale pro mě je vždy nepříjemné vyjíždět z toho parkovacího pruhu, naprosto přirozeně se kouknu za sebe, jestli někdo nejede a ale na toho cyklistu v protisměru si vzpomenu na poslední chvíli, je to zcela proti všem zažitým mechanismům. Stejné je to při vystupování spolujezdce, koukneš zcela přirozeně za sebe otevřeš dveře a ejhle on cyklista z druhé strany a těsně u dveří…

                  0 0
                  • JendaH  

                    Počkej a jak vyjíždíš v naprosto normálních obousměrných ulicích? (a to dokonce velká část Karlína obousměrná je – není tam jednosměrka, ale z jedné strany je do ulice zákaz vjezdu motorových vozidel. Takže třeba auto co vyjede z kolmého stání může naprosto v pohodě jet „opačně“)

                    0 0
                  • Jenda  

                    je zajímavý, jak lidem vadí zóny 30, přitom v nich jedeš max. kilometr takže tam ztratíš závratných cca 50 s oproti 50 ;-)

                    0 0
      • kandik psi zub  

        +1 Delam v karline deset let a denne dojizdim, bohuzel casto autem, a je to fakt nebezpecny – ja osobne jsem nikdy do krizovky s cyklistou neprisel, ale z chodniku jsem pruserem zavanejicich situaci uz videl kvanta. A snad to ani nesouvisi s nizkou kulturou ridicstva ( nedodrzovani prednosti zprava je typicka ) , jak spis s tim, ze se to proste neda dost dobre uhlidat – smigajici hipsteri sem tam, parkujici, jedouci, auta, obecnej mestskej frmol do toho…

        0 0
        • jonti  

          Jezdivam tam vetsinou jen vecer, autem, na kole a casto i jako chodec. Nejvetsi problem tam je neprehlednost vetsiny ulic a preplneni auty, vecer tam vic nez 40 bezpecne jet nejde. Nevim cim to je, ale proste tam neni moc svetlo a netusim, kdy mi nejaky chodec vbehne pred auto. Asi by pomohlo rozsirit chodniky, zakazat parkovani minimalne 8 m pred prechodem a zuzit parkovaci mista, co by zmensilo jejich pocet, co je nepruchozi.

          Taky vidim problem v tom, ze oblast 30 je docela velka a nektere ulice i tam jsou vlastne tranzitni, konkretne Saldova a z velke casti Pernerova, kterou se kvuli jednosmerkam musis presouvat taky hodne.

          0 0
          • kandik psi zub  

            Pernerka je vylozeny zavodiste, kde se na tricet, padesat a cast i sedmdesat seje. A vzhledem k tomu, jak vypada " hlavne" tak tam auta nedavaj vubec prednost zprava. Park stani se do urcity miry mozna vyresej modrou zonou, kterazto zacina pristi tejden, ze.....

            0 0
          • MiKED  

            Žiju tady. A jak to tak čtu, vlastně by bylo nejlepší zakázat vstup chodcům, vjezd cyklistům… Tebou zmiňovanou Šaldovou jezdí mnohdy auta i 70 a přejít ji s malým dítětem je mnohdy takřka nadlidský výkon. O Pernerově ani nemluvě.

            Zóna 30 je tu právě kvůli nepřehlednosti, ale většině lidí je to stejně jedno, což naznačuje i Tvoje „víc než 40 bezpečně jet nejde“.

            0 0
    • MaPa  

      Stejně nic nevyřešíme. Už stihli vyměnit značky, jsou tam jednosměrky s dodatkem cyklopruh proti.

      Klasika Česko – ty dodatkový cedulky jsou momentálně škrtnutý že ještě neplatěj, takže momentálně jsou obousměrky na kole ilegální… Jel jsem teda od náměstí Křižíkovou a pak Thámovou, ale bylo to všude okolo. Jak je to v těch užších částech nevím, ale předpokládám že tak jak je to v zakládajícím příspěvku. Ne že by se pro mne něco změnilo, je mi to líto – mohlo za to bejt pěkný hřiště, takhle se ve výsledku bude jezdit rychlejc, protože po zavedení zón ty parkující auta prořídnou.

      0 0
    • Nikovlas  

      Mě tu dojímají ty argumenty, že někdo je na něco zvyklý, že má něco zažité, že s cyklistou v protisměru nepočítá… Ok – důvod, proč věci nedělat líp? Protože si někdo nechce zvykat na změnu. Supr.

      0 0
      • Kuba78  

        ono zalezi lip, z kteryho uhlu. z pohledu cisteho cyklisty je samozrejme nejlepsi aby tam auta nebyla vubec, z pohledu cisteho motoristy kolo na silnici nepatri vubec.

        jako cyklista i motorista sem proti neustalemu zavadeni milionu vyjimek a zvyhodnovani jednech na ukor druhych. ve finale jsou mesta zaplevelena desitkami znacek na par metrech, aby se v tom prase vyznalo, ucastnik silnicniho provozu misto toho aby koukal na ten provoz tak musi neustale hlidat jestli nepacha nejake drobne prestupky diky temto mistnim upravam a cela bezpecnost a plynulost de do kopru.

        PS pripadne rozhorcene reakce prosim nezapomente uvest klasickym ad hominem „kdyz nestihas sledovat znacky a moderni provoz, chod radeji pesky“ nebo podobnym.

        0 0
        • gerrard  

          Tak ono je cim dal tim vic lidi mladsi generace obzvlaste slecen co na predpisy z vysoka kaslou a takovyma blobostma jako znacky se nezabyvaji vubec. Jinak souhlas. Znackova mafie radi.

          0 0
        • Nikovlas  

          Důležité je uvědomit si, proč tam není povolený obousměrný provoz automobilů. Patrně tam není dostatečná šířka pro adekvátní šířkové uspořádání. Nicméně pruh pro cyklisty v opačném směru se tam bez problému vejde a velmi usnadní cyklistům cestu. Proč ho tam tedy nedat? Aby tam nebylo moc značek? To jako fakt? V Mnichově to v některých jednosměrkách běžně funguje – když tam není místo pro auto, ale je tam místo pro kolo, dostane kolo výjimku. Není to žádný „cyklofašistický“ výmysl. Je to prostě logické efektivní využití komunikace všemi účastníky provozu.

          0 0
          • RomanH  

            Protoze spousta jednosmerek je dost uzkych. Daleko lepsi mi prijde stav, kdy to neni povoleno, ale tolerovano. Cykliste si alespon daji bacha.

            0 0
            • MiKED  

              To ale není případ Karlína. Auto a kolo v protisměru se tu vejdou v pohodě.

              0 0
            • Nikovlas  

              To je skutečně systémové řešení. Napsat předpisy tak, aby byly porušovány :-D Fotka tý jednosměrky tu byla, takže si každý může udělat jasný obrázek o tom, jestli je tam dost místa. Ostatně – pokud tam ta úprava už jednou byla, místo na ni evidentně je – jinak by jednoduše nebylo možné ji navrhnout.

              0 0
            • ms82  

              To je pekna demence. Takze jelikoz dodrzuji pravidla, nevjedu tam a pojedu po paralelni Sokolovske a rozbiju se na tram kolejich. Dik!

              0 0
              • MiKED  

                Nebo se můžeš nechat sestřelit zezadu v Pernerově… :-)

                0 0
                • ms82  

                  Tam jsem jeste na kole nebyl. Nejaky prirozeny odpor. Radeji si dam znovu ty koleje ;-)

                  0 0
    • fliicek  

      Obousměrky pro kola jsou normální věc na západě, v Paříži na užších uličkách je to v podstatě každá jednosměrka. Ale čemu se divit, u nás se jde vždy opačným směrem, takže rychlost zabíjí, všude radary na výběr do kasy a inteligentní infrastrukturu ve městech by český řidič nepochopil, tak nedělat změny a jezdit bezohledně ke všem jak v minulým století.

      A argumenty typu: je to blbost, protože lidi nejsou zvyklý nejsou vůbec argumenty. No což, řídí dneska každý pako.

      0 0
    • mvd  

      Nevzniklo náhodou celý tohle vlákno jako zbytečná panika?

      Mám dojem, že se žádný cyklo obousměrky neruší. Jenom se při příležitosti zavedení modrých zón od 1.10. značení vrací k opravdovým jednosměrkám s výjimkou pro cyklisty. Dosavadní značení (nesmyslně přeznačené před pár lety z toho, k čemu se teď prakticky vrací) vlastně jenom zakazovalo vjezd v jednom směru motorovým vozidlům.

      Zřejmě si někdo uvědomil, že silnice zablokované koňskými povozy s turisty ze Staromáku v protisměru nenastaly jenom proto, že Karlín není dostatečně atraktivní :o)

      0 0
    • MaPa  

      Dneska odmontované zpomalovací retardéry v křižovatce Pernerova/Thámova, copak se tu asi bude dít?

      0 0
    • MaPa  

      Demontáž retardérů pokračuje. Mizí další a další včetně těch co označovaly vjezd do zóny 30 :-(.

      Přeznačením vzniklo i pár paradoxů, třeba fotka. Po tom pruhu je ilegální jet :-(

      A ano, v Karlíně se už dá i zaparkovat :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.