• ales_biker

    Ahojte, měl jsem doteď jedinou zkušenost s vidlicí, na MTB 26 HT jsem měl Epicona. Stačilo mu čistit nohy a občas stříknout Brunox na gufera a chod byl (a dodnes je po 5 letech bez servisu) naprosto sametově hladký, žádné drhnutí. Loni jsem si koupil Kellys TNT 90, je to HT na 29 palcových kolech, je na něm vidlice RS Reba Solo air. Zaprvé, překvapilo mne, že od koupě nešlo seřizovat tlumení odskoku, vyreklamováno v RS. Dále se mi nezdál chod vidlice, v obchodě mi řekli že po 1000 km už potřebuje promazat a nevztahuje se na to záruka. Při otevření zjistili, že tam uvnitř bylo přiskřípnuté nějaké těšnění. Opraveno, promazáno, chod se o něco málo zlepšil, přesto, když vidlici stlačím a pak pomalu začnu povolovat tlak, vyjíždí nahoru trhaně a ani nerovnosti v terénu nežehlí tak dobře jako 5 let neservisovaný Epicon. Je to normální, že mnohem dražší vidlice od RS funguje hůř než levný Epicon?

    0 0
    • jonti  

      Těsnější gufera, víc O kroužků, nezajetá vidle. Navíc je současná Reba kvalitativně podobná jako vidlice od Suntour.

      0 0
    • Vilém  

      Mozna patecni kus. Z fabriky byvaji casto bez mazaciho oleje ve spodnich nohou. Kdyz prosla servisem, tak ho tam snad doplnili.

      0 0
    • kyl  

      Cos čekal od RockShitu.

      0 0
      • ales_biker  

        No vzhledem k její ceně už docela slušný chod, ne že bude na úrpvni pružinových vidlic za 2000

        0 0
    • PolsondeSide  

      bože, co všichni máte s touhle vidlí. Já jí mám a bez jediného problému, maká jak má.

      0 0
      • sodek  

        ještě mu vynadej

        0 0
      • Petr L2  

        Zrovna ve čtvrtek jsem byl v obchodě, narazili jsme na otázku výběru vidle a shodně všichni tvrdili, že jezdí Rebu a vpoho…

        0 0
      • pepek  

        Maká jak má? Vedle píšeš, že jezdíš na 10% sag a využíváš půlku zdvihu

        0 0
        • PolsondeSide  

          Někde jsem četl, že ponor má být oněch 10 % tak nevím. Maká na půlku pač nedostává zahul, jezdím polnacky tak pochybuji že je dobre aby i tam šla nadoraz. Co pak asi budu dělat při nějakém skoku.

          0 0
    • kubad  

      a proč to nereklamuješ?

      0 0
      • ales_biker  

        No zkusil jsem to reklamovat a v obchodě mi řekli, že Reba potřebuje každých 40 hodin provozu servis (to mi přijde konina, můj starý Epicon má za sebou možná 1000 hodin jízdy a servis nikdy neměl, taky proč, když chodí skvěle, jen dostává Brunox na nohy). Takže jak už jsem psal, nechal jsem to promazat, ale v jiném servise, protože tam, kde jsem to koupil, to nedělají a posílají to do orig. servisu za 1500 kč. Mi ji promazali a vyčistili jinde za 320 kč. A našli tam nějaké to přiskřípnuté těsnění. Nicméně, chod se zlepšil jen nepatrně, odpovídá tak možná vidlici RST GILA, což je dost katastrofa. Asi to zkusím znovu reklamovat, jako že promazání a vyčištění nepomohlo a chod pořád stojí za prd.

        0 0
        • kyl  

          Epicona rozeberu jednou za rok,vyměním olej,vyčistím a tím to končí.Na pracovním kole je zahnojenej od blata,teď po tom suchu jsou stíráky pod takovým nánosem prachu že nejsou vidět a šlape jak má.

          0 0
          • kyl  

            Tak jsem musel kuchat.Mezi vnitřní nohu a můstek vletěl kámen,pěkně ji podrápal a trochu to dojebalo i futro.

            0 0
        • allrose  

          Jednu gilu jsem potkal a ta se ani nehnula..takže nevěřim.že by to bylo až tak špatný…mě se zaběhla po 800,od začátku pouštěla vzduch po stíráky..víc se svíral,po roce jsem udělal repas a po zaběhnutí těsnění žádný problém,kecám vypadly tokeny…:-)

          0 0
        • scret  

          „No zkusil jsem to reklamovat a v obchodě mi řekli, že Reba potřebuje každých 40 hodin provozu servis“

          co se divis? neznam presne doporuceny servisni interval, ale rekl bych, ze to bude presne tahle hodnota… U jinych vidlic to neni jiny…

          „to mi přijde konina, můj starý Epicon má za sebou možná 1000 hodin jízdy a servis nikdy neměl“

          No potes panbuh:))

          0 0
        • PolsondeSide  

          Potřeboval bych někde v Praze nebo blízkém okolí prohlédnout Rebu (kontrola/doplnění oleje včetně rozebrání a vyčištění). Nevíte o někom, kde se vejdu do 600 Kč?

          0 0
          • scota  

            Obávám se, že v Praze se ceny pohybují kolem 1000 Kč. Akorát v zimě jsou slevy.

            0 0
            • PolsondeSide  

              aha, tak to pak raději hold za Milanem, který za 8kil je ochoten komplet servis včetně výměny oleje i těsnění.

              0 0
          • jonti  

            Okolo 600 vsude, kdyz ti nebudou menit tesneni, ale jen to vycisti. Servisni kit stoji okolo 400 Kc navic, lepsi servisy to bez vymeny toho kitu nedelaji.

            0 0
    • PolsondeSide  

      ještě před nákupem kola tu bylo diskuzí a řečí jak se vyplatí reba a že je to obecně jedna z nej vidlic. Koupím a najednou se tu množí opačné diskuze. Prostě nechápu. Mám SA ale jako lajk co něco váží (vidle jistě ocení) mám chod, který očekávám (projeto více kol s více druhy vidlic) Každý druhý tu propírá tu svojí nepovedenou Rebu tak nevím, možná nejsem tak náročný a proti Suntour jsem úplně někde jinde. Každopádně na novou sezónu pošlu na Milana, který její chod zlepší a postará se o údržbu. Stíraky mažu po každém švihu a pohoda. Na doraz nejdu ani náhodou ačkoli je foukl na mojí váhu, takže pro lepší progress dokonce trochu upustím.

      0 0
    • mr.nikdo  

      Malo/spatne mazani ve spodnich nohach. Respektive mozna opet spatne mazani na vzduchovem pistku.

      0 0
      • xshreck  

        Spíš by mne zajímalo, co přesně se na chodu nelíbí a chová se tak i s menším tlakem (případně co při nízkém tlaku dělá)?

        0 0
        • mr.nikdo  

          Ja mam treba odtrh jako prase.

          Jakmile ufouknes, tak jde pekne – zobe, ale po hodince jizdy se zatluce a z 20 % je najednou na 30 % a klesa – asi fici vzduch pryc.

          I kdyz das na 20 %, tak se pohybuje ve sjezdu z niceho nic na 30 %. Kdyz das na 10 %, nebere to normalne, ale ve sjezdu nejdes na doraz.

          Ale to je ta SIDka…

          0 0
          • jonti  

            Ze by ficel vzduch – to by byla spatne.

            Ale prave na to chovani, kdy to bude nechodi, nebo chodi hned na doraz, slouzi bottomless tokeny do komory pro zprogresivneni cho­du.

            0 0
    • PolsondeSide  

      asi mám štěstí na kus nebo jak si to vysvětlit, ale moje reba je citlivá na každou nerovnost. Stačí jet po drobném kamení a nejprve sem měl dojem, že má snad vůli a po pár jízdách jsem pochopil, že to není vůle ale práce vidle. Vidle při pohybu vpřed s brzdou se ani nehne a každou chvilku slyším od vidle syčení jak tlumí. Suntour se pohla jen když se na ní člověk vysloveně pověsil.

      0 0
      • kyl  

        Mě se Suntour pohne už jen když položím přední kolo na zem…

        0 0
    • J!ndrA  

      Ahoj, oživím téma,

      nastala zima tak jsem se pustil do údržby vidlice RS Sid RL 2014

      Postupoval jsem podle videa a ostatních návodů, celý servis v pohodě, až do chvíle kdy jsem plnil 5wt olej,

      Problém mám takový, že při nalití doporučených 106ml nemohu zašroubovat MC, spodek MC narazí do hladiny oleje i když jsem pístnici vytáhl co to šlo.

      Vyřešil jsem to tak, že posledních 20ml jsem nalil nad spodní těsnění MC, což by snad vadit nemuselo, nebo se pletu?

      Po smontování mi ale při zamknutí jde vidle stále do zdvihu, tak hledám příčinu.

      Děkuji zkušené o rady, servisu jsem se dlouho bál, ale zase taková hrůza to nebyla, až na tohle.

      0 0
      • allrose  

        jindro to neděláš dobře…olej pod mc,71–77mm(64–70),nevím jak sid ale reba lock nemá,vždy „pruží“ 1–2cm,pak prostřelí hs

        0 0
        • J!ndrA  

          Kde jsem prosím udělal chybu? Olej přeci má přijít pod MC nebo ne ? :)

          Ale těch 106ml resp 71–77mm tam nenacpu abych MC zašrouboval jak je v návodech.

          0 0
          • allrose  

            nemáš vzduch(starý olej) pod pístem?…dal bych pod mc a neřešil,max zkontroloval po projetí,nebo máš model 64–70/jiný model mc(delší)

            0 0
            • J!ndrA  

              Vidli jsem měl celou rozdělanou takže pod pístem „nic nebylo“ mám běžný model se 100mm zdvihem

              0 0
          • Vilém  

            A s tlumicem jsi pumpoval, aby se olej natahl pod pistek ?

            0 0
            • allrose  

              potom co jsi přiškrtil odskok? :-)

              0 0
            • J!ndrA  

              To jsem vyzkoušel, ale nepomohlo to. Myslíš aby se olej (tech 20ml co jsem dodatečně dolil) natáhl z prostoru MC pod něj ?

              Zkusil jsem i vypustit vzduch a vidle jde na doraz i při zamčeném stavu.

              Má při servisu nějaký vliv to v jaké poloze je štělovátko rychlosti odskoku ?

              Večer to zkusím znova celé rozebrat a když tak to nafotím, popř. se podělím o zkušenost, když uspjeju :D

              0 0
              • allrose  

                ad1-vzduch jde nahoru,olej přeteče dolů

                2-vpořádku,olej přetlačíš

                3-pouze při nasazování noh

                oleje nech jen pod spodní těsnění mc

                0 0
      • J!ndrA  

        Tak jsem to celé znovu rozebral a našel problém přoč to nezamykalo.

        Opačně jsem totiž nasadil spodni bílou část MC s těsněním viz obrázek. Ta se mi bohužel po každém pokusu o vyjmutí MC z vnitřní nohy vytrhne a musím ji pak vyrazit zespoda.

        Co se ale opakovalo je opět to,že prostě 106ml oleje (jak manuál uvadí) vychází cca o 1cm nad právě vyznačenou spodní část MC, protlačil jsem to a nějak to tam narval a vidle je při zamčení krásně tuhá, jen se kapek obávám až to při zamčeném stavu dostane ránu, jestli mi to nevyrazí celou patronu ven.

        Má někdo zkušeností s doplňováním tlumícího oleje do sida popř. snad i reby solo air viz. odkaz výše ?

        0 0
        • mr.nikdo  

          Neco tam mas/delas blbe. Normalne se mi do SIDa 2013 SA vlezlo spravne mnozstvi oleje.

          0 0
          • J!ndrA  
            1. ve chvíli kdy mám vyndané vnitrní nohy a vše vyčištěno vytáhnu pístek co to jde
            2. injekční stříkačkou naleju přesně 106ml do vrchní části nad pístek
            3. pokusím se našroubovat MC, ale nejde celej zasunout, chybí mi tak cenťák, výšku hladiny oleje ve vidlici jsem měřil šuplerou a je to skutečně nějakejch 71mm

            MC tam nakonec dostanu nasilím nebo si pomohu otevřením komurek.

            nechápu to

            0 0
            • Vilém  

              Hybes tim pistem po naliti oleje?

              Proste nalit olej, chytnout za plunzer, ktery kouka z hornich nohou, nekolikrat zahybat pistkem zhruba v rozsahu zdvihu a az potom nasazovat lock.

              0 0
              • J!ndrA  

                To jsem nevyzkoušel zasmrdlat s ním, udělám to, díky za radu :-) na jakým principu vůbec funguje to štelovátko odskoku? Princip MC snad chápu, ale tohle vůbec, kam protýká olej vnitřkem plunzeru, když s ním mám zahýbat?

                0 0
                • J!ndrA  

                  už jsem to asi pobral z tohodle obrázku :) znamená to teda, že ten olej mi nezatekl tam co je ta šipka tzn, několikrat s tim zahejbat a mít odskok na zajice at to teče naplno :)

                  Takže na to už kašlu 106ml tam je víc ne, tak by se stát snad nic nemělo a propružím s tím teď, když je to složené, pro příště si budu pamatovat a sám jsem zvědavej jak to dopadne :)

                  0 0
                  • Vilém  

                    Ano, olej se proste musi dostat i pod pistek tlumice. Bez toho, ze zatahas za tlumic, se tam nedostane a pak je hladina prilis vysoka.

                    0 0
                    • J!ndrA  

                      jen pro info:

                      Sice pozdě ale našel jsem manuál a tam přímo rádi při zasouvání MC ho klíčem na korunce otevrit.

                      0 0
        • Smazaný účet  

          Hele, ale spodek MC musi byt ponoreny v oleji, jinak riskujes vic nez si uvedomujes. Pokud ti nejde cely MC nasadit bo se zatazi o hladinu oleje, mel by si ho odemknout pred instalaci. Pak to jit musi.

          Kdyz bude mezi spodkem MC a olejem vzduch, tak v prvni faci stlacovani vidle profoukne vzdcuh s minimalnim odpojem pres MC, pak narazi hladina oleje do MC, prubeh se zacne tlumit. Ale to podstate ne, ze naraz jako takovy ti drive nebo pozdeji rozlame cely MC.

          Uz tu padlo, pri instalaci je potreba po naliti urciteho mnozstvi oleje zapumpovat tlumicem. Kdyz menil olej, tak tak, ze liju cca 8–12mm nad dpodni hranu MC, tedy aby cela spodni strana MC se skrtitkem prutoku byla ponorena.

          0 0
    • popokatepetl  

      Využiju vlákno. Můžu použít jako vazelínu nad pístek u reby 29 SA 2014 MOTOREX Bike Grease nebo je nutné použít tu jejich PM600 Military Grease. Motorexku bych asi sehnal u nás v krámě. Tou samou vazelínou bych promazal kluzáky + napuštěné molitany tlumičovým olejem 15W. Díky za radu, dávám dohromady potřebné věci na servis.

      0 0
      • allrose  

        pm má aditiva na gumu,uvolňuje postupně olej,který maže,sama se skoro nerozpouští v oleji,ta tuba ti vydrží na celej tvůj život a lze ji cpát i do ložisek(ale pouští olej)

        m. zelenou bych tam nedával,ani jsem nikdy nezkoušel jak reaguje s oleji,ale někdo může mít dlouhodobé zkušenosti jiné

        silikonové nemají stálost (přejedeš těsnením a je pryč)

        0 0
        • biker jura  

          s motorexem mám zkušenost takovou, že vidle chodí líp než s tou origoš…

          0 0
    • šlapatko  

      Ahoj, nedalo mi to a dávám foto mazacího oleje s epicona po 1500km. Černý olej je se vzduchvé komory. Jen narážím na 5 let bez servisu.

      0 0
      • mr.nikdo  

        To je asi hodne kvalitni vidlice.

        0 0
        • šlapatko  

          Podobný koment jsem čekal. Vidlice RS vypadají stejně. Záleží na podmínkách.

          0 0
          • mr.nikdo  

            To je mozne, ale nejakou Rebu a Sida jsem uz rozebral a toto jsem nevidel opravdu nikdy.

            Jak v pozitivce, tak v tlumeni.

            A to bylo obcas najeto i vice nez 1500 km ;-).

            0 0
      • allrose  

        po 5 se ani nedivím,rozpuštěná guma s příměsí hliníku..nohy maj ještě elox?

        reba po roce čistý olej,molitánek lehce špinavý(vzduch),v­azelína byla červenější nová

        0 0
        • šlapatko  

          Vidlice není po 5ti sezonách, od minulé výměny 1500km. Hodiny nevím.

          Zakladatel vlákna má Epicona 5 sezon bez servisu a prý chodí fajn.

          0 0
      • danis7  

        ten černý olej z levé nohy je tak černý proto, že ho špiní gumová podložka, co drží negativní pružinu

        0 0
        • šlapatko  

          Určitě to špiní ta gumová podložka? Řekl bych že negativní pružiny.

          0 0
    • Smazaný účet  

      Nejsem spokojen s chodem své RL 29’’ SA100, dávám ji každý rok na servis, ale připadá mi málo citlivá na malé nerovnosti, na začáku zdvihu mi připadá dost tuhá. Co jsem měl předtím DA to byla jiná písnička, dá se nějak vyladit, nebo doporučíte úplně jinou? Připadá mi, že se začíná zas objevovat Manitou…

      0 0
      • tomxxx  

        Urcite se da vyladit, ale v normalnim servise ti s tim nic neudelaj. Zkus najit vlakna o RS, kluci tu zkouseli kde co. Jako prvni jde pridat tokeny a foukat mensi tlak, to ti pomuze prave na ty male nerovnosti. Pak zmena oleje s jinou viskozitou. Mne prislo docela dobre udelat vazelinu ve vzduchovce trochu ritsi, aby vzducovka klouzala snadneji. U DA do vzduchovky lili trochu oleje, ale u SA to uz nejde, pac ti to snizi malicko zdvih…

        0 0
        • Smazaný účet  

          A co Epixon z TT, případně jak se změní geo u XC fullu 29" při změně zdvihu 100mm na 120mm?

          0 0
          • allrose  

            chybu určo neuděláš a milan bude rád za koupi,ale možná se sním nejdříve hoď řeč na poladění tvé reby

            geo ti to moc nerozhodí, 1stupeň,dnešní xc maj i 67st. vidle

            0 0
          • Peslezedirou  

            Nechci dělat Milanovi reklamu, znám se s ním už docela dlouho. Mám čerstvě poladěnou Rabu a je to o dost lepší, nicméně ta diference není tak velká jako u „staré Reby“ (před/po tuningu), ale za mě se ta investice vyplatí. Popravdě jsem byl docela otrávennej, jak Reba fungovala.

            0 0
            • MlokCZ  

              Solo air Rebu bych mu na úpravu ani neposílal (i když úprava tomu samozřejmě trochu pomůže). Měl jsi rovnou prodat a koupit upraveného Epixona.

              0 0
              • Peslezedirou  

                Ono to bylo s Nervákem trochu složitější, říkal jsem si, že nejdřív nechám zapléct jiná kola a nastavím posed a s tím vyměním pár věcí, následně jsem zjistil, že je Reba kaput z výroby (reklamace), tak se to protáhlo na měsíc a půl a chtěl jsem už jezdit a úpravu udělat až teď v zimě. Milan mně psal, že bohužel díky konstrukci příliš nezmůže. Vědět to hned, tak bych vzal Upraveného Epicona, teď už to nechám a vidlici dojezdím.

                0 0
    • motacek  

      Zdarec.

      Manželka má rebu SA 29 120mm a objevil jsem teď, že při pomalém stlačování se vidlice na těch 120mm tak 4× zadrhne, nicméně při silném a rychlém stlačení je chod hladký. Bohužel toto má efekt takový

      ,že se nedá dosáhnout původního SAGu, protože při asi 10mm zdvihu následuje první zaseknuti. Pokud se člověk teda nakloní nad řídítka, tento bod se překoná a vidlice do SAGu dojede.

      Zkoušel jsem ji vyfouknout a jezdit nahoru dolů bez tlaku – fungovalo to plynule (tím bych asi odstranil zatuhnutí stíráků a o-kroužků).

      Vidlici čistím a mažu silikonovým olejem po každé jízdě. Koncem sezony půjdepo roce na první servis, ale tohle bych chtěl vyřešit nejlépe bez něj.

      Jezdíme traily, ale žádné hrobesní skoky apod. Budu vděčný za každý tip.

      Díky

      0 0
      • Vilém  

        Nejaky olej ve spodnich nohach je?

        0 0
      • allrose  

        Se ti lepí gufera,použít lepší „silikon“

        Ještě lépe přemazat celou vidli,to na chvíli pomůžě(kdy jsi naposled přimazal vzduchový píst?)

        Příliš neřešit jezdit :)

        0 0
        • motacek  

          Lepší silikon už neexistuje. Mažu s ním od jakživa obě kola, problém má teď jen jedno asi poslední týden. Objevil jsem to až tady v chorvatsku, že by tomu vysoké teploty nedělaly dobře? :-)

          Vzduchový píst jsem nepřemazával, jestli je mazivo ve spodních nohách taky nevím. Doma ani nemám takové maziva, jen fox fluid polštářek na tlumič :-)

          No asi to bude muset manželka ignorovat a v listopadu to na servise dají dokupy.

          0 0
          • Vilém  

            To nedelas dobre, s tim nekontrolovanim oleje ve spodnich nohou. Casto to byva z vyroby suche a i kdyby ne, tak toho oleje tam moc neni, to mazani je ztratove.

            Nic specialniho netreba, staci trochu motoroveho oleje, treba 10W40.

            0 0
            • exxonvaldez  

              Využiji vlákno na jeden rychlej. Reba SA, přidáváte nad vzduchovej píst kromě vazelíny i trochu oleje?Dík.

              0 0
    • bestom  

      Oživím téma ,mám Rebu solo air z roku 2016 ,před sezonou budu měnit těsnění a olej a dávat tokeny na zlepšení progresivity ,je ještě nějaká možnost jak vylepšit chod a citlivost této vidle ? díky

      0 0
      • Mad_Cat1  

        já pocítil zlepšení, když jsem dal do tlumičové patrony olej 2,5w, hlavně teď v chladném počasí je to dost znát

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.