• Vegan

    Zdarec, jak asi mnozi vedi pred nedavnem jsem si koupil vidlici RS REBA 29" Race a tak nejak procitam manual a pripravuji se na ladeni atd a resim jak nebo respektyve kde se nastavuje Floodgate. V manualu maji na obrazcich nakresleno jak to je, kdyz je zamikani z korunky, ale kdyz je zamikani pomoci remote poplocku tam nepisi, tak jsem hledal jestli ta dira na imbus neni jinde a nenasel jsem :(. Netusite nekdo kde hledat a pak az to najdu jak to nastavyt maji tu sice krasnou tabulku kolik otacek je na kolik kilo, ale nejak tak zapomeli poznamenat jestli jsou jako dorazy na obou stranach :( jsem z toho trozku zmaten a vyplasen abych neco nepoto :D ..... preci jen ruku na srdce nepatrim k tem nejzrucnejsim v kraji :D

    0 0
    • marapara  

      … zamykání, nastavit :))))) … tak to bude asi za 5!!

      0 0
    • MlokCZ  

      Oni se Reby dělají v různých provedeních, neznám přesně všechny. Ale v zásadě by měly být tři druhy:

      • zlatý otáčecí čudlík na pravé noze nahoře, tedy vlastně uprostřed zamykání. To je nejpohodlnější metoda, s tím prostě točíš rovnou rukou
      • zlatý čudlík není a je tam jen krytka, která se sundá a pod ní je díra na imbus
      • a možná je i ošizená verze, kde štelování floodgate vůbec není, ale to si nejsem jistý

      Tabulka k nastavení je na nic a maximálně tak použitelná pro první orientaci. Každému to nastavení vyhovuje jinak. Když jsem jezdil Rebu, tak jsem to měl osobně nastaveno na minimální sílu, která udržela zamčenou vidlici při jízdě ze sedla (tedy aby byla ze sedla zamčená a přitom ji co nejmenší náraz otevřel).

      0 0
      • Vegan  

        Diky :) byl to ten zlaty cudlik jen, ze na obrazcich byl vsude vyfocen s nejakyma popiskama nahore, ale tady jaksi chybeli coz me zmatlo a nechtel jsem s necim kroutit, kdyz nevim co to je :)

        0 0
      • Alvin77  

        Nechci zakládat novej thread na posobný téma tak si toho snad někdo všimne tady. Mám na novém kole Rebu SL (80mm) Pop-lock na řidítkách a Floodgate na imbus. Pokud zamknu vidli a přitáhnu Floodgate tak se opravdu hýbe jenom 1–1,5cm (což beru jako OK vlastnost Reby) a zámek drží jak má i když se opřu o řidítka. Jenže tohle funguje jenom do prvního odemčení vidle, jakmile jí pak pop-lockem znovu zamknu, tak stači abych jen trochu zbral do řidítek a vidle tak nějak pšoukne a houpe se jako by byla odemčená.

        Nemáte někdo podobnou zkušenost? Třeba Mlok vypadá na znalce Reby? …

        0 0
        • Bulda  

          moc nechapu, ktery to odmeceni je to prvni ci jak se po druhym odemceni zas dostanes k prvnimu? asi by to chtelo vic popsat …zamknes to s otevrenou floodgate, tu dotahnes a je to ok? pak pri odemceni a dalsim zamceni bez predchoziho otvirani floodgate to ok neni?

          0 0
          • Alvin77  

            Je to presne jak rikas. Zamknu vidli, uthanu floodgate (nemusi byt ani na max, staci tak do pulky) a i kdyz celou vahou lehnu na riditka tak klesne max o 1,5cm, proste pohoda. Pak vidli odemku jedu teren, vidle chodi jak ma, porad pohoda. Jenze kdyz ji pak znovu zamknu (vse poplock-riditka) tak se chova jako nezamcena, houpe se klidne i 5cm kdyz na to lehnu, jediny rozdil oproti odemceny vidli je ten zvuk, ktery bych popsal jako „upsouknuti“ kdyz na to lehnu.

            Takze znova povolim flodgate, hned zas dotahnu (vidle stale zamcena) a je zase pevna v ramci 1,5cm jak bych od zamceny Reby cekal.

            What the fucking mystery! :-(

            0 0
            • Sobi  

              Zkes odlehčit vidli… poposkočit předním kolem, vidle se vrátí do nezatížené polohy a je to v pohodě! :-)

              0 0
              • Alvin77  

                Dík za tip, zkusit to můžu ale myslím že úplně odlehčit jsem jí taky zkoušel a stejně to nezbralo. Mě napadlo jestli na to nemůže mít vliv množství oleje. Ani z nákresu dílů uvnitř ani z toho popisu Buldy níž jsem moc nepobral jak přesně vůči sobě funguje motion control a flood gate.

                0 0
              • Bulda  

                to je blbost, měla by se zamknout v jakékoli poloze a nejít stlačit víc, zatímco při odlehčení roz­tahnout ano a při opětovném zatížení zase zůstat tak jak se při odlehčení roztáhla, to je princip zpětného ventilu (vlastně jako u duše), tam to jde, zpátky ne

                0 0
                • Sobi  

                  Tak tahle blbost mi ve smyslu odpovědi na dotaz funguje!

                  0 0
                  • Bulda  

                    a máš rebu? hydraulickej lock funguje trochu jinak, než mechanickej (některý suntoury) ten se zamkne opravdu až při max odlehčení/roz­tažení vidle

                    jestli se ti takhle chová hydraulika, tak je něco špatně

                    0 0
        • StevensSFC  

          Jo tak to mi tedka taky začala dělat :-(

          0 0
          • StevensSFC  

            Já jí mel v servisu na změnu zvihu doplnily mi olej a in né po 3týdnech mi to začalo blbnout jak tu píšeš ty.Zamknu jí a při zatížení se začne houpat a odfukovat vidim to na servis.

            0 0
        • Zerocool  

          no dnes se mi stalo něco podobného, vypustil jsem a znova nahustil obě komory a zdá se, že by to mělo být ok, ale pojedu na tom až odpoledne, nechápu do teď bylo všechno ok. máš poplock adjust nebo polotučnou verzi??

          0 0
          • Bulda  

            mel bys rozlisovat pruzeni (lava noha) a tlumeni (prava noha) zasah do leve nema na funkci prave zadny vliv

            0 0
            • Zerocool  

              taky že to tím nebylo, bohužel odpoledne servis…

              0 0
              • Bulda  

                tak to jsem zvedav, co to je, jestli je to fakt malo oleje, nebo neco uplne jinyho, pokud by bylo malo oleje a zpetny ventil uzaviral „do vzduchu“, tak by to melo pruzit porad i po jakemkoli krouceni koleckem floodgate

                to syceni by pak mohl byt vzduch , ktery se precijen pres ten ventil na rozdil od oleje dokaze dostat

                0 0
                • Zerocool  

                  radši to nechám na servis…

                  0 0
                  • Bulda  

                    jzis, dyt ti rikam, sundas ty dve veci (coz je otazka dvou minut) a pak uz to cely vyndas 24kou klicem, nic dalsiho na tebe nevypadne, nez ta cela sestava locku, ktera drzi pohromade a v noze uz uvidis jen ten olej, nalejes olej, das lock zpatky a je to, jednoduchy jak facka

                    0 0
                    • StevensSFC  

                      No já nevím ale myslím že olejem to nebude.Já jí měl nedávno na doplnění oleje a dělá mi to taky.Před tím jsem měl problém že mi s plusové komory utíkal vzduch a oběvoval se v mínusové komoře.Poslal jsem to na reklamaci tam mi řekly že je vše v pohodě a že tam prej bylo málo oleje.Tedka už mi vzduch neutíká ale zas mi to odfukuje jak tu píšou a nejde vypnout :-(

                      0 0
                      • Zerocool  

                        v pondělí mi to budou posílat na reklamaci, olejem to asi není, pravděpodobně vadný motion control, navíc se objevila ještě další závada na levé noze…:(

                        0 0
                      • Bulda  

                        ono se dává i trochu oleje i nad pístek pružení tj. do pozitivky, právě aby to líp těsnilo a hlavně líp klouzalo, pohybem vidle se logicky dostává hoodne pomalu ale jistě do negativky, tlačí ho tam přetlak v pozitivce a taky proto, že maže nohu zevnitř – zůstává na ní tenký film a ten se setře do negativky, odkud pak vyteče ventilkem při vypouštění zvduchu …takže se do pozitivky musí sem tam dolít, bo je ho tam tak 0,5–1cm, dává se větší viskozita (tušim 15W) aby to utikalo min

                        takže jestli nemysleli „tenhle“ olej

                        0 0
                        • StevensSFC  

                          No já mam vidly chvíly tak že jí mam v záruce tak jí nechci rozebírat.To jí taky radši pošlu na reklamaci :-(

                          0 0
                          • Bulda  

                            hm, pokud ti neva, že jí dostaneš zpátky až třeba za tejden.....

                            a pkud ti neva, že se v tom vrtá někdo, kdo tomu třeba až tak nerozumí i když si řiká „odborník“ :)))

                            nějak tomu víc věřim, když si to spravim sám, no ..asi něajká úchylka :))

                            0 0
                            • StevensSFC  

                              No právě to se mi nechce čekat dlouho.Mam jí s kolokrámu a minule jsem jí měl za týden doma.Myslíš teda že je to tím olejem?V pravé noze s pohledu kokpitu?Tak že tam kde je tlumení?Tam se lije hydraulickej olej?

                              0 0
      • Bulda  

        tak vzhledem k tomu, ze jsem ten motion control mel uz nekolikrat venku, tak vim, jak to cely funguje, a tohle je docela pekna blbost, ze by to nehoupalo ve stoje a pritom se otevrelo pri narazu, je to toziz otevreny porad stejne, flodgate tu vidli v zamceny poloze zas trochu otvira a zaroven snizuje kompresni utlum tim, ze „natvrdo“ otvira zpetnou zaklopku prutoku oleje, takze ten ma volnou cestu i pri stlaceni, nejen pri roztazeni vidle, proste nejde o nastaveni sily odtrhu ani o pojistny ventil jako mely stary sidy (viz nize)

        me to prijde, ze to jen degraduje funkci locku (nezamkne se pak uplne), vozim to utazeny co to de, ale jestli mas rad aby to i pri zamceny vidli trochu chodilo, tak to tim nastavit jde

        stejneho efektu by dosahli bez floodgate, ale s poplockem adjust, ktery tu vidli taky umi „nezamknout uplne“ nebo kdyz mas zamykni na korunce, tak ty mezipolohy maj taky stejnej efekt

        zlatej starej sid, kterej pri zamceni nechodil ani tech 1,5cm, byl fakt jak pevna vidle, ale mel pojistnej ventil kterej to otevrel, kdyz clovek zapomnel vidli odemknout a prisla nejaka velka rana

        snad se tu k tomu vyjadri Milan1, treba jsem neco prehledl, nebo jsou SLka nejak osizeny (ale race co sem mel v ruce fungovala stejne)

         
        0 0
        • Listr  

          Nejsem sice Milna ani jsem neměl rebu rozdělanou, ale mám z toho floodgate stejnej pocit. Nenastavuje se „odtrh“ ale jen míra pružení v zamknuté poloze. Mám zamknuto a floodgate na nejvyšší sílu = pružení 1cm. Zamknuto a floodgate na minimum = pružení 3 cm. Ještě se mě nestalo, abys se to odtrhlo a skočilo do plného zdvihu. Skoro to cejtím jako slovíčkaření a klamání spotřebitele.

          0 0
          • Bulda  

            ano, napsal jsi to podstatně srozumitelněji a z konstrukce „střev“ to jasně vyplývá – nastavuje se tím jen míra pružení či spíše tlumení komprese (100%ní tlumení = zamčení) v „zamčeném“ stavu

            0 0
        • MlokCZ  
          Já sem ji rozebranou neměl, ale moje bývalá Reba (Reba Race U-turn 06) se chovala přesně následovně, vše pro zamčenou vidlici
          floodgate na minimu, téměř totéž co odemčená vidlice, tedy pohyb v

          plném zdvihu a žádné viditelné omezení, detailně jsem nikdy netestoval, jestli v tu chvíli je trošku navýšená komprese nebo je to úplně stejné jako odemčené jsem nikdy moc nezkoumal, protože to je stejně nepodstatné
          - floodgate na max.; pohyb v řádu mm, tedy zdaleka ne ani 1cm; extra velká rána dokáže, aby to šlo trochu do zdvihu, ale omezeně a ta rána musela být opravdu velká
          - poloha někde uprostřed, přesně nevim kde v rozsahu, kterou jsem celou dobu jezdil; vidlici to udrží ve stoje s pohybem v řádu pořád pouze mm, ale celý 1cm to asi pořád nebyl (přesně jsem to ale nikdy neměřil); při trošku větší ráně jde normálně do zdvihu, tedy klidně až téměř k dorazu (samozřejmě, že jde o trošku méně než otevřená)

          Jinak mě jsou jakékoliv locky v podstatě ukradený a nikdy jsem je moc nepoužíval, teď na Talasu už vlastně vůbec.

          0 0
    • Tomáš91  

      ¼udia, potreboval by som poradiť.

      Mám Rebu SL Poplock, nastavovanie floodgate inbusovou skrutkou pod krytkou na vrchu pravej nohy.

      V uzamknutom stave vidla stále chodí 2cm.

      Tou inbusovou skrutkou môžem otáčať donekonečna, akoby tam neboli žiadne krajné polohy.

      Lockout je samozrejme stále rovnako mäkký.

      Stretol sa niekto z vás s podobným problémom, prípadne viete, ako by sa to dalo vyriešiť?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.