Rozvodový řemen-"potká" se to?

264 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Ahoj.

    Dneska jsem byl v autoprodejně a bylo mi řečeno, že jejich auta mají motory s rozvodovým mechanismem u kterého když případně praskne rozvodový řemen, tak se písty s ventily nemohou takzvaně potkat-vážné poškození motoru, drahá oprava.

    Poté jsem si zavolal na pražskou centrálu značky a jen tak ze sichru se optal nějakého technika, který neprodává a mohl to posoudit nezávisle.

    Jeho odpověď zněla: Potká se to, nechápu co vám to prodejce nalhával.

    Ale, možná je nějaká značka aut, která to má u motorů konstrukčně vyřešené tak, že se maximálně vysunutý ventil s pístem v horní úvrati prostě nedotknou.

    Má někdo nějaké zkušenosti a zážitky? Je takový výrobce aut?

    0 0
    • Vilém  

      No neni mi jasny, jak by to udelali.

      Mimochodem co to bylo za znacku?

      0 0
      • kubad  

        2takt se nepotka :-)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Taky jsou koncepce dvoutaktů pouze s výfukovým ventilem. Někde bych i našel obrázek.

          0 0
          • pepek  

            Jaký koncepce? Tyto motory přece běžně jezdí.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jo? Sem se o nich učil. Ale nikdy je neviděl naživo.

              0 0
              • pepek  

                Něco takového jede to prakticky furt.

                0 0
                • Kamikaze 591  

                  Mazec! 250 tun žrádla denně je taky mazec. Nad tím jsem se zamýšlel, když se teď dívám na film Ponorka, jak to řeší s palivem když jsou tak dlouho pryč.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    maji toho paliva proste spoustu:)

                    0 0
                  • McBlacky  

                    a pak se řeší emise osobáků co :)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Co je na mori, na to s*re pes.) Nicmene kdyz s eprepoctou emise na tunu nakladu, tak to pry vychazi velice dobre. Treba takova preprava cinskych hadru z ciny do evropy by byla po ceste docela unreal:D

                      0 0
                    • duk  

                      jj, někde jsem čet, že 10 největších lodí vyprodukuje dohromady tolik emisí, jako osobní automobilová doprava na celým světě, snad bych tomu i věřil.. :-)

                      0 0
                      • pepek  

                        Já jsem to četl už 2×. Na BF. Myslím, že je to blbost.

                        0 0
                        • duk  

                          Asi to blbost bude, zas tak moc jsem se nad tím nezamýšlel, ale když píšou že třeba tenhle megamotor žere 7000 litrů za hodinu, to je jen jako cca 1000 osobáků a to je to jeden z nejvýkonnějších lodních motorů na světě.

                          0 0
                          • pepek  

                            Žere polovinu toho, co ten osobák. Takže ani exhalace nemohou být příliš vysoké.

                            0 0
                            • duk  

                              No muselo by to být na stejné množství paliva cca 100.000X víc emisí :-D

                              (aby platilo to původní tvrzení)

                              0 0
                            • Smazaný účet  

                              Tezko rict jake jsou tam vstriky, ale pokud ne nejake vysokotlake, tak motor produkuje „hrube“ saze, ktere nejsou tak nebezpecne jako jemne z modernich dieselu…

                              0 0
                              • pepek  

                                Mají už něco jako CR (dříve pumpa-tryska). ale saze tam asi budou hrubé bo mazut. Na moři se to ztratí.

                                0 0
          • Vilém  

            Takove zajimavosti jsem potkal v muzeu firmy Simson s Suhlu.

            0 0
      • Smazaný účet  

        Vytvořením prohlubní ve dně pístu.

        Upravením kompresního poměru.

        Dráhou pístu ve válci a tím nasátí dostatečného množství směsy pro expanzi.

        Vzít v úvahu prohlubně ve dně pístu pro dosstatečné stlačení směsy…

        (hovořil sem s ním o zážehových motorech)

        Výrobce aut s pí.ou ve znaku, jestli mi rozumíš…

        0 0
        • pepek  

          Trochu to rozveď, já nerozumět.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Ječňák to napsal taky dobře.

            0 0
            • pepek  

              Nene, mě právě zajímá to revoluční: Upravením kompresního poměru.

              Dráhou pístu ve válci a tím nasátí dostatečného množství směsy pro expanzi.

              Vzít v úvahu prohlubně ve dně pístu pro dosstatečné stlačení směsy

              0 0
              • Smazaný účet  

                Sem to napsal ve zkratce, co by asi tak měl výrobce brát v potaz.

                Nejsem konstruktér, jenom kdysi dávno vyučenej automechanik.

                Pokud o tom něco víš, tak to písni, třeba si nějakej inženýr a máš na to vzorce.

                0 0
                • pepek  

                  Kompresní poměr je ± stejný, pokud nemáš turbo. Jinak by to víc žralo.

                  A tu další věc nechápu, nemám na to mentálně.

                  Prohlubně tam prostě jsou.

                  Pokud je úhel ventilu vzhledem k ose válce malý, tak je možné, že se ventil zasune a nic se nestane. To pak ovšem není asi žádný výkonný motor.

                  0 0
        • Smazaný účet  

          tak to je hustokrutopřísnej hlod..tohle kdyby mi prodejce řek, tak sbohem od vás si nekoupím ani rohlík…

          0 0
          • Smazaný účet  

            Tak y sem si to pak ověřil jinde, že je to blbost.

            S renaultem sem zkončil.

            0 0
            • Atilla  

              Tos dobře udělal. Už jen logo napoví na co ty auta jsou

              0 0
              • DaSnail  

                so všeckým čo má píšu sú občas problémy. chlap neutíka ale řeší. potom je aji kopec zábavy.

                0 0
    • Kouba_2005  

      Záleží konkrétně na typu motoru. Kupříkladu 2,0 8V v Oplu (Kadet, Astra, Calibra) se nepotká a 2,0 16V se potká. Tebe zajímají ale asi novější modely, takže to je fakt spíš dotaz na mechanika. Písty u motorů, které se potkat nemohou, mají na ploše směřující k ventilům takové vybrání právě pro ventily.

      0 0
      • jecnak  

        Myslim si, ze starsi motory s vetsim zdvihem pistu a nizsim kompresnim pomerem maji nad pistem v horni uvrati jeste dost mista. Jenze to je fakt historie a tehdy se stejne delaly retezovy rozvody a nebo OHC a pod.

        0 0
        • Kouba_2005  

          Historie to je. Ale třeba se ještě běžně setkávám s motory 1,8i, které se potkat nemůžou. Naopak takovej BEF 2,0 8V v Oktávce jde do kytek spolehlivě :)

          0 0
        • pepek  

          A hlavně neměly regulaci časování, takže nemohly být navrženy s větším „střihem“ (a zdvihem) ventilů v HÚ.

          0 0
        • Vilém  

          Tak OHC je snad standart, ne?

          0 0
      • Smazaný účet  

        No, poněkud novější spíš…

        0 0
    • kubad  

      motor s retezem tam by to melo byt naveky :-)

      0 0
      • Smazaný účet  

        To sem si taky myslel.

        Ale po přečtení a vyslechnutí nepříjemností třeba u škodováckých motorů 1,2 htp a životnosti řetězu jen 40 tisíc.

        Nebo přeskočenej rozvodovej řetěz u kia ceed 1,4 se kterým jezdil rozumnej řidič.

        Tak nevim.

        0 0
        • Vegan  

          retezove rozvody snad maji jen 1.2 TSI ne ? HTP ma tusim stale klasiku… stejne jako novejsi 1.2 TSI pokud se nepletu.

          0 0
          • Smazaný účet  

            HTP ma retazek..u starsich modelu rad preskakoval protoze bylo kratke napinaci voditko…

            0 0
            • Vilém  

              Myslim, ze nejen u nej.

              Kolega v praci takto oddelal 1,8TSI octavku pri startu.

              0 0
            • Vhalasta  

              Nejen proto. Je tam moc prostoru nad zubama a v kombinaci s nedomyšleným napínáním tlakem oleje to skáče i při delším vodítku. Mně se to podařilo dokonce 2×. Jednou málo oleje (i když ještě dost pro mazání) a jednou pořádně nezatažená ruční brzda s najetím předních kol na šikmé.

              0 0
      • Specík  

        I rozvodovej řetěz se mění. Jen vydrží daleko víc a nemusí se měnit pravidelně bez najetých km jako klasickej rozvoďák …

        0 0
        • Dumbíček  

          To u moderních motorů už neplatí. Naopak je tu trend návratu k řemenu a to konkrétně máčeném v oleji.

          Moderní motory mají, nebo spíš nemají prakticky žádné vyvažovací hřídele. V rámci úspory paliva, se co nejvíc snižuje hmotnost pohyblivých částí motorů. Tím vznikají tisíce mikro rázů, z nepravidelného chodu motoru. K tomu se přidává ohromná rychlost, kdy řetězy běží na a často i za hranicí doporučených obvodových rychlostí. Takovéhle podmínky řetěz odrovnají mnohem dříve, než u starých aut, kdy jediná závada na řetezu byla, že to víc chrastilo v motoru. Ale to až když auto objelo zeměkouli dvakrát dokola. :-)

          0 0
      • kesu  

        to platilo taky boužel dřív, třeba 3,0 tdi od koncernu už mají řetěz dopočtenej tak precizně, že kolem 350tis. km je na hranici pevnosti a potkat se to může. A jeho výměna stojí za to…

        0 0
    • jecnak  

      Nevim o zadnem. Co rozvody s retezem. Tam je servisni interval nekolikanasobne delsi a obvykle se rovna zivotnosti motoru. Osobne ale nevidim duvod, proc tohle resit. Stejne motor po tech cca 80–120t potrebuje nejakou jinou udrzbu, tak proc neudelat i ty rozvody?

      0 0
      • Smazaný účet  

        A třeba škodováckej 1,2 htp si někdy skošil díky vytahání řetězu už ve 40 tis.

        0 0
        • pepek  

          To nebylo kvůli vytahání, ale kvůli slabému přítlaku hydr. napínáku.

          0 0
    • Smazaný účet  

      Mozna se nepotka nejaky motor s malym kompresnim pomerem, kde je rposte dost mista mezi ventilem a pistem…ale u u vsech soucastnych ctyrdobych motoru bych na potkani pri prasklem rozvodaku/pres­koceni retezu vsadil na jistotu:)

      0 0
    • oddie  

      Je. Jsou benzínové motory, které se „nepotkají“.

      0 0
    • Smazaný účet  

      O jake auta/motory slo?

      0 0
    • Pajas04  

      Jak se tady už psalo, novější motory se skoro určitě potkají, protože pokud by měly mít nad pístem v HÚ dost místa, aby se nepotkal s ventily při přeskočení řětězu/prasknutí řemenu, nedosahovaly by takového kompresního poměru a tudíž by neměly takový výkon (při zachování ostatních charakteristik motoru).

      0 0
      • Smazaný účet  

        A nějakou rychlobrzdou, nebo jak maj to proměnlivý časování ventilů?

        Prostě aby se v případě hrozící havárie motoru nějak ty ventily schovaly do sedel?

        Pokud je to v těch otáčkách motoru proveditelný.

        0 0
        • Pajas04  

          Tak to bohužel nevím…

          Ale silně pochybuji, že by byl na ventilech přidělaný nějaký mechanismus pro případ havárie…jsem si skoro jistý, že ne.

          0 0
        • Kouba_2005  

          No nic takovýho tam právě není, proto se ventily s písty potkají.

          Proměnlivé časování ventilů není žádná funkce k ochraně motoru, ale systém časování ventilů za účelem optimalizování výkonu v závislosti na otáčkách.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Ony se ty ventily proste otviraji ve velasich na stricacku. Pri preskoceni/pre­trzeni remanu se v nejakem z valcu potkaji otevrene ventily a pist a je vymalovani. Variabilni casovani jenom urciuje jestli se ventle otevrou drive nebo pozdeji, reguluje to jakysi offset/fazovy posun synchronizace vacky a klikovky…

          0 0
    • ¨MZ  

      Když se budou měnit rozvody podle výrobce, nebo pro jistotu o něco dřív, tak je pravděpodobnost přetržení řemenu tak malá, že bych se tím vůbec nezabýval. Mnohonásobně větší pravděpodobnost je, že to někdě nabořím a auto půjde do šrotu.

      0 0
    • vasek80  

      Nečtu to celé, ale tak 95% aut při prasknutí rozvodového řemenu/řetězu či přeskočení o 1 až více(spíše více) zubu se potká. Cena za opravu může být od pár stovek v případě že se vymění jen pár ventilů až po několik desítek tisíc (klidně i odepsanej motor)

      Jinak se na 100% nepotkají některé benzínové motory od Fiatu, teď si nevybavím název. Prostě praskne rozvoďák, motor zdechne a škoda je jen cena výměny řemene + odtah.

      0 0
      • vasek80  

        Už jsem si vzpoměl. Byly to motory označované FIRE. Vím že to měla 1,2. V Puntu to bylo 100% a grandepunto myslím také.

        0 0
    • Foja  

      U motorů Porsche se dřív používala taková speciální vahadla, která praskla, když se to potkalo a nic jiného se nezničilo. Aspoň teda myslím, že to bylo Porsche. A už vůbec nevím kdy se to dělalo, nebo jestli se to ještě náhodou nedělá.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Ehm. Jako Porsche je jaksi jiná liga. Ale dík za info.

        0 0
      • oddie  

        Takto to má řešeno více motorů, namátkou třeba HDI od PSA. Ale pořád tam dojde ke sražení pístu s ventilem, musí to přenést tu sílu nutnou k přeražení či ohnutí vahadla, a někde to ty následky, byť skryté, pravděpodobně zanechá. Už jsem viděl pár motorů, kde to při potkání „nic jiného“ nezničilo, ale za čas „záhadně“ upadl z ventilu talířek – což pochopitelně způsobilo destrukci motoru totální.

        0 0
    • TJK  

      no co vim tak 8miventilova 2.0 od oplu co se davali do Bckovy vectry ma dost mista na horni uvrati aby de tam nepotkali pisty s ventilama, jeste vim ze stary daihatsu cuore 0.8 se taky nepotka :)) ale u midernich motoru s vysokejma kompresema si troufnu rict ze tahle moznost uz dneska fakt neni… ale nevim proc to resit, v ramci nirmalniho provozu s pravidelnym servisem nevim proc by mel rozvodak praskat extra driv pred servisnim imtervalem.

      0 0
      • miki  

        Taky je nedoporučováno motory s řemenem roztahovat,tam je destrukce očekávaná.V tom mají motory s řetězem výhodu.Opel 2,0 8v se opravdu nepotká.

        0 0
        • Smazaný účet  

          U retezu zase muze byt problem s hydraulickym napinakem retezu…

          Jaka destrukce hrozi u remenu? Ja mel za to, ze se nesmi roztahovat kvuli katalyzatoru.

          0 0
          • Vhalasta  

            Ono se nesmí roztahovat?

            Nedoporučuje se ale když víš, co děláš… Tzn krátce (kvůli katalyzátoru) a jemně (kvůli přeskočení).

            0 0
          • oddie  

            Ráz při roztahování může být podstatně větší než když se rozebíhá startér, a zuby řemenu to prostě nemusí přenést. Takže proto. Tím spíš, že se roztahuje zpravidla v zimě, kdy je všechno ztuhlé a odpor těch věcí hnaných řemenem proti otáčení o to větší. Pokud se před tím točilo startérem do vybit baterky, je to riziko menší než když se baterka vybije třeba zapomenutím rozsvícených světel a ani se to neotočí. Každopádně když roztahovat nebo třeba pustit z kopce, je třeba pouštět spojku citlivě a roztahovat kdyžtak na nějaký vyšší kvalt.

            0 0
          • Smazaný účet  

            Právě že řetěz si někdy rád skočí při startování motoru-hydraulickej napínák ještě nemá tlak oleje a nepůsobí potřebnou silou na prověšenej řetěz.

            Kdyby tam aspoň dávali nějakou pružinu, která by to podržela při malém tlaku oleje.

            0 0
          • Smazaný účet  

            Výrobní náklady na pružinu by byly malý.

            0 0
    • Papinak  

      Motory Fiat 1,2 Fire, které už jsou výběhové se nepotkají. Je to spíš výjimka potvrzující pravidlo, že se potká skoro všechno.

      V dnešní době už se ani moc nepoužívají zalamovací vahadla, která by zabránila zničení ventilů, protože je podmínka, aby ventil a píst byli v ose (to jde zajistit u motoru se 2 ventily/píst, což už dneska není v kurzu)

      PROTO JE LEPŠÍ DODRŽOVAT INTERVALY PŘEDEPSANÉ VÝROBCEM, NEBO JE SNIŽOVAT (např. oleje měnit dřív)

      0 0
      • vasek80  

        Přesně tak, toho že se mi písty potkaj s ventily jsem se nikdy nebál. Když jsem nové auto koupil, rozvody jsem dělal hned spolu s vodní pumpou. Spíše se obávám a odchází spoustu jiných věcí. Ani dnes se toho nebojím a nemá to nic společného s tím, že obě auta mám s řetězovým rozvodem.

        0 0
      • oddie  

        Jsou motory, kde ani ten předpis výrobce nepomůže, příkladem je např. „povedená“ 1,8D/TD od Fordu, kde byly nelogicky dva řemeny, tím pádem hodně úzké…

        0 0
    • Jakobo  

      U motoru ve starsich Volvech s nahonem zadnich kol se nepotkaji, treba Volvo 240. U novejsich modelu z 90. let, vetsinou motor vpredu to neplati, soucasne vyssi kompresni pomery a konzumni design to proste vylucuji.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Se.ru jim na konzumní dezign.

        0 0
        • Jakobo  

          Asi tak.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Koho zajímaj ty jejich líbivý designy. Mě ne!!!!

            A spousta elektronických hovadin okolo.

            Klimatizace, abs, esp…

            Litrový motory nahoněný turbem na výkon atmosferický 1,4ky.

            Víceprvkový nápravy a chlísty o nějakým jízdním pohodlí?

            Nějaký emoce a vysmátý kravaťáci nebo mladý slepičky za volantem.

            Mě zajímá českej Pepík v montérkách s rodinou. V poctivým autě který neschnije po 20cti letech a s jakým mebude kvůli každej hovadině do profi servisu. S motorem 1,6 kterej nemá kdoví kolik síly, ale je schopnej navrkat 500tisíc.

            S minimem elektroniky která by měla na starosti tak maximálně nějakou emisní normu EU5.

            Nějaký systemy ochrany chodců?-Tak ať chodci nelezou do silnice kde nemaj.

            Takové auto je reálné vyrobil, třeba oprášit felicii, pořádně jí pozinkovat a lehce poladit motor/vstřikování na lepší emise…

            Howk, domluvil jsem…

            0 0
            • pepek  

              Klimatizace – musíš být fakt odolný jedinec, jezdit v létě 4+ hodiny bez klimy je smrt. Nemluvě o snížení bezpečnosti.

              ABS – už mi párkrát pomohla

              Víceprvkový nápravy – bez ní bych byl asi vícekrát v příkopě + to pohodlí.

              0 0
            • Pajas04  

              Poctivý motor s malým kompresním poměrem a malým výkonem bude mít větší spotřebu paliva, takže o peníze Ti asi taky nejde.

              Dále u víceprvkových nápravách asi nevíš o čem mluvíš. Nejen, že se objektivně zvyšuje komfort, ale zároveň má pneumatika lepší styk s povrchem i v extrémních situacích, a pokud říkáš, že o to nestojíš, tak si jeden z mála, kdo nechce jezdit bezpečněji.

              Klimatizace je zbytečná? Asi nemáš rád pohodlí.

              ABS je zbytečné? Asi nejezdíš v zimě.

              ESP taky může dosti pomoct.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Dožil sem se 30let v autech bez klimetizace a třeba děda bez ní jezdil celej život. Je sice fajn, ale bez ní se obejdu.

                Motor by měl sice větší zpotřebu, ale při jeho případnej životnosti 500tisíc zase padá nutnost šetřit na jiný auto.

                Když neberu prehistorickou zadní nápravu na Š105, tak to nebude taková tragédie. Co je špatný na zadních vlečených ramenech a přední mcpherson? Když člověk jezdí rozumně.

                To samé abs, esp-jestli trochu respektuješ fyzikální zákony, tak to taky netřeba.

                A třeba stabilizace v kluzkej zatáčce neni taky zázračná-pokud překročíš odstředivou silou přilnavost pneumatik, tak tě na silnici neudrží nic.

                Prostě jezdit rozumně a předvídat.

                0 0
                • pepek  

                  Tak tak. Ani ty zimní gumy nejsou nutné, když budeš respektovat. Zavedl bych znova OR6, to byla guma, člověk se cítil jak Waldegaard aji v tý škůdce. A synchronizace? Na nic. Zkušený řidič zařadí aji bez ní. A když ne klimoška, tak na co topení? A ty tlumicí materiály jenom zvětšují váhu-vyhodit (105ka taky řvala a přežil jsi to).

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    A co posilovac rizeni? Ten nema ani Felina!

                    Aspon zaposiluje ruce :-D

                    0 0
                    • pepek  

                      Moje měla. Luxus.

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        Jestli jsi mel naftu, tak ty mely (s jednou jsem jezdil v autoskole). A pak myslim i nejaky ten export, ktery mel i vzdusne vaky a elektricke ovladani oken. Co si navic pamatuji, tak ty exporty mely jeste neco, ale uz nevim co :(.

                        Kdyz o tom tak premyslim, tak ta nerozbitna Felina v te autoskole – to jsem byl jeden z prvnich, co s ni jezdil – tak mela problem s razenim z 3 na 4, brzdil jsem kolikrat ocima, atd.

                        0 0
                        • pepek  

                          Tak mně to řadilo sametově, dvěma prstíčky, dokud to nedostala mladá. Brzdy byly taky jakžtakž. Ale zato to kvůli váze vůbec nezatáčelo (na rozdíl od hliníkáče 1,3), v Horní Lhotě jsem to za deště poslal radši na pole. (Ale tam je to prý každý týden)

                          0 0
                          • mr.nikdo  

                            A hnila a hnila a hnila :-D

                            To zataceni si moc nevybavuji, asi proto, ze jsem to mel v AS a tam jsem jezdil pripodelane :-D

                            0 0
                            • pepek  

                              To nastávalo až při vyšším příčném zrychlení, jak v autoškole. Na suchu to šlo eště trochu překonat plynem, za cenu ničení pneumatik, na vodě jsi na rychlejší jízdu musel rezignovat uplně.

                              0 0
                              • mr.nikdo  

                                Jasny no, tak takhle jsem si s tim nezajezdil no :-(.

                                Ale zase vim, ze kamos s jejich 1.3 jezdil celkem jako prase. V jednom hodne spatnem esicku u jeho vesnice vzdycky zkousel, jak rychle to projede. A daval solidni rychlost :-D

                                0 0
                                • pepek  

                                  Měli jsme 1,3 ve firmě a to bylo uplně jiný auto. Porovnával jsem to ve stejných místech: nebe a dudy. Holt vepředu těch 70kg+ se muselo projevit.

                                  0 0
                                  • mr.nikdo  

                                    Tak to kazdopadne. Stejne to zase tak dobre auto (celkove) nebylo… Ale je fakt, ze jsem ji mel jako sen, kdyz jsem byl kluk :-D

                                    0 0
                          • mr.nikdo  

                            Jo. S tou mladou verim. Vim, jak dopadlo sestrino auto… A ted ji pujde Megane nasich (davam mu rok, maximalne 2, nez odejde klimatizace a dalsi)…

                            0 0
                        • hony007  

                          Měly samože i domácí, standardní příplatková výbava.

                          0 0
                    • Smazaný účet  

                      Favorit je taky neměl a taky to šlo.

                      Teď mam 1,3ku motor bez serva a točim jednou rukou(když auto jede).

                      Když ale vidim hovádka, co rejdujou na místě a kola se netočí, tak si akorát kurví čepy, hlavně že maj servo.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        O level vys je rejdovani se seslaplou brzdou;)

                        0 0
                        • Vito_OL  

                          a jakej je problém v sešláplé brzdě? zatím jsem si nevšiml že by mi něco z auta upadlo nebo přestalo fungovat :D

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Tak toc volantem na miste a sleduj co cela auto? Nepohne se trochu? Pokud ano, tak rpi zaslaple brzde neco musis pretlacovat a to neni dobre…

                            0 0
                            • Vito_OL  

                              auto se pohybuje, protože točím kolama. když na kole na místě otočíš řidítkama, tak se taky tak pohybuje. jestli stojím na brzdě nebo ne na to nemůže mít žádnej vliv a už vůbec by to nemělo ničemu vadit

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                A tim jizdnim kolem jsi to hrube nedal a ten zbytek si zkontroluj na aute samotnem:)

                                0 0
                                • Vito_OL  

                                  hele vem si kolo a toč si řidítkama na místě. taky se pohybuje ze strany na stranu, nedělé ze mě vola :D

                                  alespoň u toho jízdního kola je to tím, že se ten plášť v určitým bodě chytne víc než jinde a posune tím kolem.

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    A zadni kolo se te nepohne ani o milimetr dobredu ci dozadu?:)

                                    0 0
                                    • raceman  

                                      asi mu prave zaschla barva na ridicaku, tak se s nim moc nehadej :)

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        asi jo…:)

                                        0 0
                                      • Vito_OL  

                                        přesně na tento duchaplný příspěvek jsem čekal. jakou má prosímtě doba, po kterou vlastním řidičák souvislost se znalostí kdejakýho technickýho detailu? ikdyž tomu naprosto dokonale nerozumím tak diskutuju a stojím si za svým názorem, dokud mě někdo nějakými pádnými argumenty nepřesvědčí, že nemám pravdu.

                                        mimochodem řidičák mám rok a je možný, že jsem za tu dobu najel víc kilometrů než ty :)

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          tak zivot je o zkusenostech ktere posbiras…

                                          jedna ze zkusenosti je, ze mlady jelita obcas docela krici:)

                                          0 0
                                        • raceman  

                                          jak pise lukas ;)

                                          a dalsi zkusenost je ta, ze vsechno nesmis brat tak vazne, zvlaste tady na foru :D kde je nadennim poradku, ze si nekdo z nekoho udela srandu ;)

                                          ja zase treba nediskutuju o necem, o cem nevim dost na to, abych mohl dostatecne argumentovat a ze je to pravda ;)

                                          0 0
                                    • Vito_OL  

                                      hmm, nad zadníma kolama jsem neuvažoval :D

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        Hmm..ale ty jsou taky zabrzdene, ze?:)

                                        0 0
                                        • Vito_OL  

                                          toš jsou. já jsem myslel že se bavíme pouze o přední nápravě a nad zadníma kolama mě vůbec nenapadlo přemýšlet :D

                                          0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            Toz ale „neco“ se ti tam pere a to jde:) Musis brat auto jako celek, jinak bych mohl psat, ze zadni pulka auta ma nulovou spotrebu bo tam neni motor:)

                                            (ok, uz si z tebe delam srandu:))

                                            0 0
                                            • Vito_OL  

                                              jako rozhodně nepopírám že točení volantem na místě není úplně to pravý ořechový :D

                                              jeden náš učitel na svým seatu leon točil na parkovišti volantem takovým způsobem, že se mu dle jeho slov jakýsi táhlo přervalo v polovině (asi únava materiálu či co)

                                              ale zase mě nenapadá k čemu jinýmu vlastně ten posilovač je :D

                                              0 0
                                              • Smazaný účet  

                                                Tak jasne ze by to melo vydrzet…akorat proc to zbytecne trapit…

                                                Nazizdeni do koje v nadzemni garazi bylo bez posilovace docela peklo…tak samo jakokoli parkovani…

                                                0 0
                                                • Vito_OL  

                                                  můj instruktor autoškoly miloval podzemní garáže tady v olomouci :D

                                                  já jsem z toho byl vždycky na prášky, protože tam to je všecko minimalistický a některý pravoúhlý odbočky jsem musel s peugeotem brát nadvakrát, tak tam jsem se taky pěkně narejdoval :D

                                                  0 0
                                                • Atilla  

                                                  No moje, žena s tím problém má, ale já to nijak nepociťuji – prostě otočím volantem. Jinak jezdím od punta, přes transportéra po crafta a auto které chci je caravella long:)

                                                  0 0
                                              • Smazaný účet  

                                                abys moh mít v jedný ruce cigáro, druhou v rozkroku spolujezdkyně a volant držet ledabyle levou zadní.

                                                a představ si, že když si sedneš do sedačky, tak se ničí potah. nedejbože když zavrtíš zadkem, abys sis uprd. já bych do toho auta radši vůbec nesedal, aby se nezničilo. :-)

                                                0 0
                              • Smazaný účet  

                                Jenže tam je nějakej záklon rejdovýho čepu, poloměr rejdu-většinou negativní a to je áka se kterou působíš proti zabržděným kolům.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  dekuju..ja neznam terminologii, ale vim ze se auto proste hybe:)

                                  0 0
                                • pepek  

                                  Což je ovšem brnkačka proti tomu, jakej záhul dostanou čepy na naší drahé highway u Jihlavy, nebo u Rousínova.

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    to asi jo..ale ja si rikam proc to trapit jste vic…

                                    0 0
                                  • Lada,s  

                                    Tak u Rousínova je to slušné peklo. Vždycky když tama jedu tak trpím i za auto :-) A kolega z práce jezdí denně Brno-Vyškov. Po roce mu u nového auta na garančce měnily čepy…bych blil :-)

                                    0 0
                                    • hony007  

                                      Ale tak ty automechaničky mohly byt pěkný.

                                      0 0
                                    • felix.org  

                                      Ten nejhorší úsek je od loňska opravenej.

                                      0 0
                                      • pepek  

                                        Myslíš těch 200 metrů?

                                        0 0
                                      • mr.nikdo  

                                        Ted jsem za Rousinovem (hned za sjezdem) – smer Vyskov stal v kolone ⇒ jel jsem pomalicku… Ty hrany nejsou v rychlosti ani citit, ale schodky tam jsou teda pekne… Jsem chvilku premyslel, jestli nemame v tahu neco na aute…

                                        Jinak horsi ot bylo Vyskov – „Komorany“, tam byly diry jak do pr* a uz je to opravene…

                                        0 0
                                • Vito_OL  

                                  terminologii taktéž nerozumím, ale budu ti věřit. k nějakýmu malýmu pootočení kol při rejdování asi dojde, ale myslím, že když je to auto ze série kde se posilovače běžně montují, tak že by ta náprava mohla být tomu trochu uzpůsobená ne? aby se zbytečně něco nepodělalo dřív než je nezbytně nutný

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    V novych autech je vsechno udelane tak, aby se to nepodelalo v zarucni dobe…navic vymlacene ramena nevyreklamujes…

                                    0 0
                        • Smazaný účet  

                          Jako že auto nejede aspoň nějakou malou rychlostí.

                          0 0
                        • Smazaný účet  

                          když nad tim tak přemejšlim… to dělám furt. ******, bych nezaparkoval. :-)

                          0 0
                      • mr.nikdo  

                        Takze jednoduse zavidis. To je jasny.

                        A mozna nebydlis ve meste… Tam je posilovac neocenitelny (a to ziju na malomeste a parkuji na sidlisti). A ano – jezdim/jezdil jsem tady bez i s posilovacem :-D

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Nezávidim.

                          Když tam neni servo, tak se těžko rozbije a pak se nemusí opravovat. :)

                          Například můj táta má berlingo benzín 1,4 8V-servo tam má a na něm takovej oranžovej igelit už z výroby.

                          A když sem se zeptal jednoho známého co dělal v citroenu, proč že tam dávaj takovej hnusnej igelit

                          (jakoby igelitová taška opáskovaaná kolem celého toho odlitku kde je hřeben i servo)

                          Tak mi řek, že z toho kape olej, že to tam dávaj už v výroby…

                          Takže proto necchci servo.

                          Sem z vesnice, ale po městě jezdim hodně…

                          0 0
                          • Vilém  

                            Clovece, to si fakt kup nejakou starou plecku, idealne nejakou ulozenku, poradne to nakonzervuj a vystrikej kastli a pak bys moh byt spokojenej, protoze s tvyma „pozadavkama“ silne pochybuju, ze sezenes neco noveho.

                            0 0
                          • Kouba_2005  

                            Hele tak to si sežeň nějakýho fajnovýho Tráboše. Motor se ti zaručeně nepotká, páč to nemá ventily, taky servo to nemá, na ABS, ASR, ESP můžeš v klidu zapomenout, při 80km/h to i topí, a když budeš pravidelně ošetřovat vlaštovku, tak ani nerezne. Hledej ale mezi 12V modely, tam už budeš mít i palivoměr a možná i mlhovky v základu :) Taky se to nemusíš bát roztlačovat. Kat to nemá a ani ti tam nic nepřeskočí. No a je to král křižovatek a levný povinný ručení.

                            0 0
                          • mr.nikdo  

                            No tak s tim mestem teda nevim, uz jen kvuli parkovani a pouzivani toho serva…

                            Jak ses tady navazel do Renaultu, tak my mame 2. a bude 3. Segra ma taky jeden. A nikdy nebyl zadny problem. Ani se servem a nic z toho netece.

                            Po tvych uvahach nekupuj auto, kup si kolobezku a jezdi MHD (ale vlastne muzes jezdit jen salinou a trolejbusem, protoze tam se nemuze „nic“ podelat v motoru). A jeste navic usetris prirodu.

                            0 0
                            • pepek  

                              Trolejbusy někdy v zimě kopou cestující při výstupu a nástupu, musíš do nich skočit.

                              0 0
                          • vertak  

                            Si nemá kupovat francouzský zjeb…

                            0 0
                      • pepek  

                        co rejdujou na místě a kola se netočí – tak si někdy zkus zaparkovat ve městě. (Najdeš pouze takové místo, kam se někdo nevešel)

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Zrovna od tebe bych takovou změkčilost nečekal. Přítelka byla donedávna spokojenou uživatelkou Feny :-)

                          0 0
                          • pepek  

                            benzínové 1,3 – tam jsi mohl točit jednou rukou. O tom tady nemluvíme, Mlho.

                            0 0
                      • oddie  

                        Servo tam mám od toho, abych v případě potřeby mohl točit i na místě a nemusel kvůli tomu popojíždět. A jestli mi kvůli tomu čepy v ceně pár stovek místo 100tis km vydrží jen 80tis km mi je absolutně šumák.

                        0 0
                  • Smazaný účet  

                    Zimáky jo. Takovej blázen zas nejsem.

                    Topení měla i škodovka, to bereš moc do extrému.

                    Kuny mi v autě vytrhaly tapecírunkovej protihlukovej filc, takže odlehčovaly za mě. :)

                    A sinchrony, mam v autě odrbaný sinchrony na dvojce, takže řadim 2,3,4,5 jak v náklaďáku s meziplynem a dvojim šlapáním. Sem tak zblblej, že tak řadim i v jinejch autech.

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      Na starych Skodovkach bylo jedno topeni – motor. Uvarit ho nebylo tezke…

                      Tak jen je otazka, jestli umis jezdit, kdyz mas takhle na kasi auto… Takhle nezprznila segra jejiho Renaulta Clio za nejakych 70 tisic (ted uz ma okolo 150)…

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Jj..stara skodule…v zime chladi, v lete hreje:)

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          To snad ještě ve Filcce bylo lepší pro jistotu v létě v zácpě zatopit…

                          0 0
                        • pepek  

                          120 LS topila jakštakž a neuvařil jsem ji nikdy. To byla vždy chybka uživatele.Navíc byla výborná pro výuku chování v mezních situacích.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            my ji uvarili az kdyz se spinac na chladici rozhodl ze spinat nebude:) Jinak druha ficura, kterou otci nikdy nezapomenu, je ze neumel ovladat topeni. Pro neznale jsou tak pri packy: teplo/chlad, foukani na hohy/na okno a preninac pro nasavani vzduchu(vnitrni ci venkovni)…a tata proste mel smesovat porad nastaveny na prostredek a tak auto netopilo a netopilo…jak rad vzpominam na zimni jizdy na chalupu nebo za babickou, kdy i hodinu pro vyjeti byly okna zamrzle i zevnitr:D

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              My sme to ovládání topení ve škůdce měli nastavený celej rok stejně, protože když se s těma táhlama hejbalo, tak to teklo.

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Zajimavy:) My takovy problem nemeli…na druhou stranu teplo nam nikdy moc nebylo:D Kdyz jsme s autem posleze jezdil ja, tak jsme si topil, nikde nic neteko a zamrzani se taky nekonalo:)

                                0 0
                                • Kouba_2005  

                                  Tak na té mojí škůdce zamrzaly okna zevnitř za jízdy normálně. Když stála, tak to pěkně rozmrzlo, ale jak se to rozjelo, tak to byla bída a okno od vrchu namrzalo.

                                  0 0
                                  • pepek  

                                    Pokud mluvíš o 120/105, tak to byla nějaká chybka. Nevytáhl jsi to ocelový táhlo z páčky? Tchýně to tak měla :-)

                                    0 0
                          • JSt  

                            prvni mezni situace bylo otoceni klickem …v zamku u dveri ;-)

                            0 0
                            • Vhalasta  

                              V zimě se samozřejmě nezamykala!

                              Pravda, člověk pak byl ale ********, když zloděj rozbil okýnko u nezamčených dve­ří.

                              0 0
                • Vilém  

                  Ty ses opravdu narodil ve spatny dobe. Melo to byt tak o 40 let drive, pak bys prozil spokojeny zivot.

                  0 0
                • Pajas04  

                  Pokud máš takový zpátečnický postoj ve smyslu argumentů „můj děda“ tak jen pro srovnání: na jakém asi jezdil kole? A jaké máš dnes ty, respektive jaká kola jsou dnes k dispozici. Jezdit by se dalo na obojím.

                  Na takto jednoduché zadní nápravě je špatné to, že nemá dostatečnou přilnavost a jedno kolo ovlivňuje druhé. A to opravdu není ideální, zvláště když dnes máme lepší víceprvkové nápravy, které tento neduh nemají. Přední MacPherson je ok. A dovětek „když člověk jezdí rozumně“ – no nevím, co když nastane nějaká mezní situace, pak může být lepší náprava rozdílem mezi vyhnutí se nebezpečí a ohrožením zdraví.

                  Komentář k ABS a ESP mě pobavil. Tyto technologie nejsou samospásné, ale v zimě by měl být člověk za ABS rád, dává to neustálou kontrolu nad řízením.

                  „překročíš odstředivou silou přilnavost pneumatik, tak tě na silnici neudrží nic“ – opět, lepší technologie posunou tuto hranici. Jezdit opatrně můžeš pořád, ale nikdy nevíš kdy se taková věc může hodit.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Tak budu jezdit tak, aby mezní situace nenastala ne?

                    Jasný, když se do každý zatáčky budu vrhat jak kamikadze, tak je jasný že bych to využil.

                    Jenže to nebudu. :)

                    0 0
                    • Kouba_2005  

                      Člověk by řekl, že v 31ti už budeš mít rozum, ale koukám, že to není pravidlem.

                      Ty můžeš jezdit jak pán Bůh, ale co ti okolo tebe? … a že takovejch střelců na silnicích je.

                      0 0
                    • HKou  

                      To znamená jezdit max 30 km/h kolem křoví i mimo obec, protože co kdyby zpoza něj vyběhlo dítě (stalo se mi vloni, na dálničním přívaděči). Doporučuju se v autě s lepším podvozkem (multilink/ramena) nejdřív svézt a potom dělat závěry.

                      Ale je fakt, že kdo má kliku, tak mu asi stačí i klika :)

                      0 0
                    • Pajas04  

                      Tak na tuhle odpověď už zareaguji proti svým zvyklostem videem.

                      http://www.youtube.com/watch…

                      0 0
            • mr.nikdo  

              Zapomnel jsi na airbagy, nejake rozumne vypocitane deformacni zony, zpusob ulozeni motoru pro celni naraz (protoze te nikdo nemuze sestrelit, tak se ti nedostane do nohou).

              A vlastne, proc utracet i za zimni pneu. Driv to bez nej take slo.

              0 0
              • hony007  

                Dřív to šlo i bez aut.

                0 0
              • Smazaný účet  

                Pokud jezdíš rozumně, těžko je využiješ.

                Když do tebe někdo narve v 80km/h, tak ti nepomůžou stejně.

                0 0
                • Vilém  

                  Kup si dacii, nastrikej ji tunou tlumexu a budes spokojenej.

                  0 0
                • pepek  

                  Že se nebojíš. Pánbíček všechno vidí a slyší :-)

                  0 0
                • mr.nikdo  

                  Nevim no. Videl jsem hodne srotu a vetsinou z takovych aut ty lidi vylezou/vytahnou. Jako pri takovych rychlostech.

                  A u starych Skodovem jsem tak slysel od rodiny mechaniku neco o sloupu misto radici paky…

                  0 0
            • Smazaný účet  

              Tolik zpátečnických argumentů tady nebo níže, to se jen tak nevidí.

              ABS: v zimě a na mokru umožňí brzdit a současně i korigovat směr, v létě nebo na suchu docela na obtíž, pokud je moc citlivě nastavený (což zrovna u fábky je)

              ESP: v autě s ním jsem ještě nejel, takže těžko soudit, ale třeba to

              klima: auto bez ní si nedovedu představit

              posilovač: viz klima

              víceprvek: pro kloubouka se slabým autem a pomalou jízdu zbytečnost, pro závodníky a alincebova strýce nutnost

              0 0
              • pepek  

                Pro klobouka taky dobrý – na zvlněné a na hrbaté vozovce to jede furt rovně, jak když střelí. Klobouk s vlečenou tam musí furt řídit, i když jede pomalu.

                0 0
              • Jakobo  

                Napíšu to sem pod tebe, protože toto je typická reakce BF, kdy se začne argumentovat extrémními příklady. Pochybuju, že tady někdo chce plechovku se 4 koly, bez topení a tlumičů. Spousta lidí je spokojenými uživately dnešnách aut a ani se nedivím. Nastartují se zapnutými světly a klimatizací za každého počasí, centralní zamykání, dálkové nastavení zrcátek, účinný a relativně spolehlivý motor, aspoň teda ty 4 roky, pak si stejně koupíš nové auto. Jsi spokojený a výrobci taky.

                Ale já třeba nepotřebuju centrální zamykání a tou kličkou si klidně zatočím, když chci stáhnout okna. A hlavně chci auto, které opravdu řídím a ne ve kterém sedím jak loutka a mačkám cuplíky. Zmiňovaná 120 byla taky v mnohém nepodařená, Češi byli schopni produkovat kvalitní várobky, ale tehdejší komunistické představenstvo lepší návrh nepovolilo třeba jen kvůli nějaké prkotině, že ten systém by se nemohl použít jak ve Š100, ale musel by se dovážet.

                Imho nejlepší auta se vyrábely v 80. a 90. letech, to byly ještě auta. Třeba Volvo řady 240, 740, 940 jsou stroje, které bez větší údržby najedou milion km a tady na severu jsou dnešními auty nenahraditelné. Modely z konce 80. let už měly pozinkované karoserie, el. vyhřívač motoru, i ty airbagy a přitom pořád jednoduchá koncepce a cokoliv se dalo opravit doma. Co se bezpečnosti týče, tak ty Volva z 3 mm plechu jsou prakticky neprůstřejné. Otec kamaráda je veterinář a deně najede kolem 500 km, teď si koupil znovu starší 940 s najetými 200 tisíci, to je zaběhnutý motor. Tím nevtrdím, že Volva jsou nejlepší, je to jen příklad protože tady žiju a vidím to.

                0 0
                • Vilém  

                  No nekdo tu v nejake debate vkladal video crash testu nejakeho tohoto stareho volva, byla to myslim srazka s jinym autem soucasne produkce.

                  Ac jsem si to nemyslel, tak po zhlednuti toho videa bych v tom volvu rozhodne sedet nechtel.

                  Edit: Uz jsem to nasel, je to „toto“http://ww­w.youtube.com/wat­ch?v=emtLLvXrrFs vi­deo.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Přesně :0)

                    0 0
                  • mr.nikdo  

                    A o tom jsem uz tomu jednomu psal.

                    Dokonce bych si tipl, ze Fabka (minimalne starsi) je na tom podobne jako Volvo, protoze co mi rikal znamy z PCR, co foti nehody, tak nebyvaji moc pomuchlane…

                    Jedina nevyhoda je, ze to auto je prakticky na odpis – karoserie. A nejsmutnejsi je, ze se stejne takova auta opravuji, kde je buhvi co namozene :(.

                    0 0
                • pepek  

                  Ty jsi asi neviděl to slavné video: Volvo versus Modus.

                  0 0
                  • Jakobo  

                    Hmm, slušné. Jenže zrovna tak mohu najít videa s opačným výsledkem, indestructible volvo, najde se toho dost.

                    Nebudu nikoho přesvědčovat, že 20 let staré Volvo bude bezpečnější než Modus z roku 2008, kdy v dnešní době je bezpečnost na 1. místě a kompresní zóny, kde se absorbuje energie se vyvinuly teprve nedávno.

                    Ale zase není od věci se taky podívat na skutečnou statistiku na carsurvey.org, to mnohdy řekne víc, než nějaký akademický crash test.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Crashtesty jsou zaměřené jen na pár specifických situací, které nemusí vůbec nastat. Takže automobilky staví auta na míru crash testům a pak to dopadá jako po novém testu v USA.

                      0 0
                • Smazaný účet  

                  No. Prostě to ABSko, ESPéčko, servo, klimatizaci, dílkový ovládání na klíčku a elektrický ovládání všeho možného sem v autě nikdy neměl.

                  Takže mi to neschází.

                  A bránim se tomu, abych nebyl ještě víc autem rozmazlenej. :)

                  Je to jako se seksem, kdo to nevyzkouší, tomu to neschází…

                  Ale ty airbagy jo, to je asi třeba no.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Dálkový ovládání na klíčku jsem zapomněl, bez toho bych už dneska taky být nemohl :0)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      No..mame vypujcenou fabii a ta ani nema el. otvirani kufru. Hezky mechanicky packou vedle ridice. Takovy priserny opru jsem jeste nezazil (nojo, zazil ve stovdacitce)..ale pokazde mne to u obchodu vytaci..odemknou­t(klicem ve dverich spolujezdce)..pak si uvedomim ze musim na druhou stranu…otevrit dvere, oddelat kufr…nalozit se a zmizet…litam kolem toho auta jako *****:D

                      0 0
                      • mr.antik  

                        kdyby to mělo klasickej zámek tak jseš v pohodě :-)

                        0 0
                      • Smazaný účet  

                        Co to je za fábii proboha? První gen.? To neměla otvírání kufru tlačítkem nad značkou jako octa 1. gen.??

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          jo..prvni fabka…za dobu provozu najeto 20kkm:) Tlacitko se nekonalo, proste minimalni vybava:)

                          0 0
                    • kubad  

                      ale mohl :D

                      prakticky nepoužívám

                      0 0
              • Atilla  

                Nemám na autě nic z toho a vůbec mě to netrápí. Každý den jedu 100km a jediné co bych bral, tak větší auto s více deformačníma zónama.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Já mám jen to ABS, klimu a posilovač.. Bez toho bych auto už rozhodně nechtěl

                  0 0
                  • Atilla  

                    Mě je to jedno, nejvíc po příkopech potkávám večer frajírky v oktávách, kteří mě ráno předjeli cestou do práce na horizontu v zatáčce, jak prasata a já je pak předjel na kruháči o 20km dál, protože jsem jel vnitřkem. To mě vždycky pobaví. Jedu svojí pohodu 100km/hod na tacháčí a 80% blbečků co mě předjíždějí jak pošahaní stejně dojedu na první křižovatce:)

                    Stejně jako to není o kole, tak to není o autě.

                    0 0
                  • oddie  

                    ABS bych celkem i oželel, klimu a posilovač už ani náhodou. Klimu bych oželel leda u hopsadla kolem komína, s kterým se jede 10km na vlak nebo na nákup… Co mi v autě nechybí jsou ESP, ASR a podobné kraviny, naopak jsem si dost zvykl na volant nastavitelný ve dvou směrech, výškové nastavení sedačky, elektrické ovládání všech oken taky neurazí, no a nezávislé topení už si taky dávám do každé další ojetiny, co koupím…

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Nezávislé topení bych chtěl moc, navíc když pořád stojím venku. Jenže to je 20tis. jen to hvízdne :0(

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Nekdo tu popisoval o nezavislem topeni napojenem na GMS prijimac nebo na casovac (to byl mylsim gaznam)…rano prijdes do vyhrateho auticka a pohoda:)

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Jj, buď si pípneš půl hoďky před vyjetím, nebo pošleš smsku či máš nastavený čas zapnutí. Nová Octa to má dokonce tak, že nastavíš dobu odjezdu a topení se zapne samo podle okolních podmínek v předstihu.

                          U příštího auta bezpodmínečně bude nezávislé topení :0)

                          0 0
                        • oddie  

                          Jo, já mám GSM.

                          0 0
                      • oddie  

                        Já jsem bral vyndané z vraku, takže nestálo 20tis ani zdaleka…

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Teď jsem koukal na webasto typ E, který bez ovladače stojí 14 a půl. Plus dálkový ovladač něco stojí a montáž taky nebude zadarmo :0( Prostě pro mě to bude až do jiného auta a rovnou z fabriky.

                          0 0
                          • oddie  

                            Jo, to já to mám jednodušší. U předchozího nákup jednotky z vraku za cca 5tis, GSM ovládání z polostavebnice asi za 1500, a nějaký montážní materiál + vlastní práce. U současného auta už bylo webasto coby přihřívač, takže dokup oběhového čerpadla na ebayi za 1200, hadice z Gumexu asi za 400, nějaké kolínka, armatury a spojovací materiál, tři relátka z domácích zásob, dráty, pár odpolední a hromada nadávek, plus to původní GSM ovládání, které z toho na jaře zase vykopu, protože jej používám k dálkovému zalévání zahrádky.

                            0 0
    • Smazaný účet  

      Wankel se nepotká :0)

      0 0
    • Smazaný účet  

      pokud to není motor s rozvodem SV, tak se to potká..jiná možnost totiž ani není

      0 0
      • oddie  

        Nechápu, jak někdo může napsat takový blábol poté, co je tu vyjmenováno už x konkrétních motorů s rozvody OHC, které se nepotkají.

        0 0
    • felix.org  

      Dobře bych si být tebou ten nákup auta na 500k km a 20 let rozmyslel. Sedat 20 let do auta se strachem, jestli se ti zrovna dnes nepotkají ventily, být nasranej, že tam máš zbytečně klimu, abs, el. okna…to bude nápor na psychiku.

      0 0
    • venabch  

      Tak trabant a starej wartas se nepotkaj nkdy. Jinak snad nejaky fiaty a suzuky se taky nepotkaj. VW group se potka uz sem jeden takovej motor opravoval , hodne zalezi v jaky rychlosti se to potka.Si kup neco s retezem nebo kolama tam s tim nejsou takovy problemy

      0 0
      • Smazaný účet  

        Kola sem viděl snad jenom v liazce. U osobáků se to snad ani nedělá.

        0 0
        • Japhy  

          Japato že nedělá? Jeden kousek s pertinaxovým ozubeným kolem mam v garáži zazimovaný. Snad každý OHV motor má rozvody ozubenými koly a OHV motory byly relativně nedávno docela běžné.

          0 0
          • oddie  

            Spíš bych řekl, že většina OHVček měla krátký řetěz bez napínáku.

            0 0
            • miki  

              přesně, škoda 1000MB- Š136 je toho důkazem.Dále pak koncernové benziny odvozeny z toho bloku motoru.

              0 0
              • Japhy  

                Jo tak to pardon, produkci aut s prostřelenou slepicí nesleduju, jsem trojitý příznivec modrého oválu. Třeba Kolíny a Essexy mají rozvodová kola.

                0 0
      • oddie  

        Jo jo, třeba HTP je krásným příkladem, jak s řetězy nejsou problémy. Staré fordí DOHC mělo ty problémy s napínákem taky, taky jsem viděl pár rozsypaných. Zlatý dobře udělaný řemen s rozumně udělaným systémem výměny, aby se dal měnit častěji, stejně to člověk udělá jen jednou, max. dvakrát, než auto zase prodá.

        0 0
    • spyroohard  

      jojo potká, nedávno v létě jeden náš soused zpravoval naše auto a dal tam už 1× použitý řemen, který praskl a museli jsme sehant nový motor!! je to svinstvo..:/

      0 0
      • oddie  

        Co za ****** dá do auta použitý řemen, když nový stojí pár stovek???

        0 0
    • Smazaný účet  

      Největší legrace je toto tvrzení u nové 1.2 TSI:

      „…Pohon obstarává bezúdržbový ozubený řemen s plánovanou životností shodnou s celým agregátem.“

      0 0
      • Smazaný účet  

        no…aspon se netaji s tim, ze ten motor vydri tak 100kkm:)

        0 0
        • Vito_OL  

          +1 :D

          0 0
        • Pumsc  

          jj,„kvalitní“ české vozy

          0 0
          • StuntJ  

            Tak co u 120-ky byla generálka motoru ve 100 000-km nutností a většina motorů se téhle hranice ani nedožila. Takže Český člověk je zvyklí na šunty …

            0 0
            • Pumsc  

              jj ale taky dřív bylo 100tis. jak dneska 300 tis.

              0 0
            • pepek  

              Tak to slyším poprvé. Moje LS měla 180tisíc když jsem ji prodával a jela furt stejně. 3/4 těch km odjela na plnej knedlík. Olej nežrala. Věřím, že potom ještě tak 100 tisíc dala.

              0 0
              • StuntJ  

                No tak každej nebyl soudruh a nedostával prémiovou kvalitu. Nám 105 vydržela okolo 80 000km. Pak odešlo gufero na klice, vysypala pumpa a generálka byla na spadnutí …

                Zas na drouhou stranu zvládla Bulharsko, Jugošu v 5-ti lidech z vozejkem, paráda …

                0 0
              • Smazaný účet  

                nase stovdaca mela 140 nez sla do sveta a taky porad jezdila vpohode…

                0 0
              • jipík  

                To víš že kecá, na pracovní 105 jsme nalítali 400tis a stále šlapala v pohodě a přitom ji nikdo nešetřil, stalé naložená železem a lidma, péra měla tak unavený, že seděla pomalu už jenom na gumových dorazem, ale motor ten neměl chybu.

                0 0
        • oddie  

          Pozor, ona ani u starších motorů nebyla ta plánovaná životnost vyšší. To, že reálná životnost některých motorů byla třeba milión km zpravidla nebyl záměr.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Jj..to byla chyba navrhu, kterou bylo nutno odstranit:)

            0 0
            • Pumsc  

              tak,jinak bysme my,mechoši neměli co žrát:)

              0 0
            • oddie  

              Oni to dřív neuměli počítat tak přesně, tak si radši nechávali většího fóra. I když pravda, třeba u dieselů znamenal nástup commonrailů mnohdy větší mechanickou odolnost, když přestaly praskat hlavy zeslabené komůrkami. Aby nám to ale nebylo líto, vyvažuje to nižší životnost toho okolo a dovršil to ten debilní nápad osazovat na diesely 16V hlavu, zřejmě také primárně za účelem jejího zeslabení.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.