• Prazak0

    Na rámu Bareš (dosti starém) mám sedlovku 25,7 mm – pokud se dobře pamatuji. Chtěl jsem kupovat 25,4mm, což by bylo trochu volnější. Pak jsem viděl, že se dělá i rozměr 25,8mm. Myslím, že by se to tam vešlo, máte s tím někdo zkušenosti? Sedlovku jsem kupoval tehdy u Bareše, takže mi asi strčil, co bylo na skladě. Možná ta sedlovka 25,7 měla taky nominálně 25,8 a ta desetina se myslí jako velikost sedlové trubky rámu, její vnitřní průměr, kdežto já měřím to, co se tam strká, tj. sedlovku. Máte s tím někdo více zkušeností?

    0 0
    • Vilém  

      To ti nikdo nerekne, musis zkusit a modlit se, ze se sesly tolerance.

      0 0
      • Prazak0  

        Co jsem to naposledy povoloval, tak ta sedlovka se pohybovala v rámu docela volně, snad tam bude rezerva. Asi to tak zkusím, myslel jsem, jestli někdo nemá konkrétní zkušenost. Zas mi přijde divné, že by Bareš dělal rám na nestandardní velikost sedlovky, i když je to přes 20 let.

        0 0
        • kubad  

          co bylo standardem dřív dnes už ani neexistuje :D

          případně rám trochu vemeš smirkem, to pude

          0 0
          • Prazak0  

            Než to objednám, tak to zkusím ještě jednak přeměřit a tu sedlovku vyndám, abych viděl, jak volně se tam pohybuje. Pak asi zkusím přeměřit i v té části, co je nyní schovaná. Mohl bych taky zkusit na sedlovku nalepit plastovou lepicí pásku, přeměřit, zkusit zasunout.

            Jinak dík oběma za reakce.

            0 0
            • kubad  

              při nejhorším si necháš projet rám výstružníkem, zvětšit o desetinku je jednoduché

              0 0
              • Prazak0  

                Ano, to jako rezervní možnost, ale myslím, že to nebude třeba. Díky za reakce.

                0 0
              • Jakobo  

                Tak zvetsit trubku vysttruznikem je jednodussi, ale nevratne. Pokud tam trubku nenarve, radeji bych nechal sedlovku stocit soustruznikem. Nechaval jsem takhle stacet sedlovku z 27.2 na 27.0.

                0 0
                • Prazak0  

                  Rám mám z nezeslabovaných trubek. Co se týče pevnosti, tak by asi nebyl myslím nebyl problém. Já bych spíš trošku ubral ze sedlové trubky rámu. Ta tolik namáhaná, myslím, není, navíc v kritickém místě by to zpevnila sedlovka. Pokud vím, tak lidem praskaly rámy všude jinde, ale v oblasti, kde se zasunuje sedlovka myslím ne. U té sedlovky bych se trošičku bál, jeden myslím triatolonový závodník měl těžký úraz, praskla mu sedlovka, kterou si zarazi přes konečník až do břicha, nepěkná zranění, detaily už přesně nevím. Ale tohle je spíš asi věc teorie, myslím, že tam bude nějaké vůle, takže nebude třeba ubírat ani z jednoho. Navíc se pokusím ještě šuplérou změřit na kraji sedlové trubky a pak na stávající sedlovku to jednou omotám lepicí páskou, tu můžu změřit nakonec i samostatně, ta by mohla dělat tak desetinku.

                  Říkal jsem si, jestli nepořídit nový rám, ale když vidím, jak lidi znovu lakujou rámy z favorita a nebo někde ze skládky vyhozený rám, tak aspoň na zimní ježdění ten rám bude dobrý. Navíc se mi líbí geometrie s rovnou horní rámovou trubkou, tj. žádný sloping.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.