• egyptian-lover

    Chci se zeptat… Jaká je úspěšnost narovnání křivého převodníku a má to cenu zkoušet?Obyčejný levný převodník bych nahradil novým a neřešil bych to, ale jedná se mi o narovnání Rotoru (viz obrázek).Hazí mi do stran a drhne o přesmykač.Koupit klíč a zkusit to narovnat sám doma si netroufám…Má to cenu někam vůbec dávat?Přeci jen to nebyly zas tak levné převodníky…a čirou náhodou nevíte ještě jak dlouhá je záruční doba u takového druhu komponentu?Já je mám cca 2 roky ale nejezdil jsem je a ten převodník je křivý pravděpodobně už z výroby..Zřejmě mám se zárukou už smůlu, ale ukázal bych to aspoň tam, kde jsem ty převodníky tehdy kupoval.Na jednom zahraničním fóru jsem četl, že případy, kdy přišly křivý Rotory už z výroby se taky staly.Dík předem za odpovědi…

    0 0
    • novas752  

      Jak je to se zárukou netušim, ale 100% bych se to pokusil narovnat.

      Kdyby reklamace neuspěla, stejně bys ho asi vyhodil, že jo, takže proč to aspoň nezkusit. Nebát se toho, je to jen placatej kus hliníku.

      Sundat z klik, na rovný desce zjistit jak a kam je to vyhnutý, vrazit do svěráku a kleštěma nebo kladivem přes něco (prkýnko) opatrně postupně narovnat. 100% rovný to už nikdy nebude, ale zlepšit by se to mělo.

      0 0
    • creater  

      Přesně tak, žádná věda, neni to raketoplán :-)

      0 0
    •  

      Pokud se zárukou už máte smůlu tak bych to zkusil srovnat. Já jsem někde z kovošrotu vytáhl staré kliky, rozměr který jsem nový zaboha nemohl sehnat, pevný převodník na tom byl zkřívený, ale žádná věda – udělal jsem buch-buch-buch a je to jako když střelí…

      0 0
    • popokatepetl  

      rovnal jsem 2×. Protáčím kliky a v přesmykačí zjistím kde a kam je převodník ohnutý. pak vezmu dvě kladiva, jedno toporo zapřu o převodník a druhým do něj jebnu přiměřenou ránu. Na 3–5 ran je jak nový :-). Prvně jsem to zkoušel rovnat sundaný z klik, ale je to blbost.

      0 0
      • BB  

        " jedno toporo zapřu o převodník " Mohl bys tohle prosím nějak upřesnit jak to zapřeš, vůbec si to neumím představit a docela bych se bál mlátit do převodníku, který je pevně spojený s kolem. Co na to středové složení ?

        0 0
        •  

          U mě mi na to nic neříkalo. S Vámi mluví?

          Ne Vážně, já bych to nedramatizoval – když do převodníku fláknete ze strany, na konci, prostě se ta síla „deformačně použije“ na tom nejslabším místě a to je tam kde to předtím bylo ohnuté. Když se Vám to napoprvé ohlo na kole, také s Vámi středové složení „mluvilo“?

          0 0
        • popokatepetl  

          Tak abych nemlatil kladivem primo do prevodniku do mista kam se povede tak do mista kam je prevodnik ohnuty zapru na jeho konci pred zuby zboku nejakou dřevěnou tyč , ono toporo, a bouchnu. Protocim klikama abych zjistil co to chce a opakuju do srovnani. Asi bych takove rovnani nepraktivoval v karbonovem ramu. Stredove slozeni me je jedno pac ho kazdou zimu preventivne menim ale nic strasneho mu to neudela. Uz jsem rovnal i ohnuty pavouk kdy se mi mezi kliky ve sjezdu zaseknul klacek. Ale s tim jsem si vyhral v demontovanem sta­vu.

          0 0
    • atty  

      Povést se to může a pokud není jiné řešení, pak budiž, ale rozhodně bych sundal kliky – asi bych do toho nebušil na karbonovém rámu s keramickými ložisky :).

      Nehledě na to, že se sundanýma klikama se to pak může opatrně „dobouchat“ skoro ideálně a zkontolovat to třeba úhelníkem či jinak, zda je to opravdu v rovině. Nasazené na kole se to, zda je to úspěšně „opraveno“ nemusí hned dobře poznat.

      0 0
      • popokatepetl  

        Presne naopak. Co zjistim na demontovanem prevodniku? Nic. Kdyz je namantovany na kole tocenim klikama jde okem poznam opravdu i mirne ohnuti.

        0 0
        • novas752  

          Kdyz odmontujes prevodnik a polozis ho na (rovnej) stul, vidis hned, jestli je rovnej nebo ne.

          0 0
          • jecnak  

            To je zvlast cenna rada v pripade, jako je na obrazku zakladatele vlakna tedy na takovem, na kterem jsou ruzne nabehove piny. Stejne jako se rovnaji kotouce na kole a centruji vuci trmenu, tak ma vetsi smysl vzit sikovky a prevodnik s citem na nekolikrat dorovnat na klikach a kontrolovat polohu vuci smyku. Parkrat jsem to delal a vcelku bez problemu se da dostat do puvodniho stavu.

            0 0
          •  

            Pokud není pevně spojenej s klikama. Pak dává smysl to co říká popokatepetl – nechat to na kole.

            0 0
            • pepek  

              pevně spojenej s klikama – to snad neexistuje, možná snad na dětských kolech?

              0 0
              •  

                Kliky s nevyměnitelnými převodníky rozhodně nejsou je na dětských kolech.

                0 0
                • pepek  

                  to je možný, ale tady na BF takový snad nikdo nevozí

                  0 0
                  •  

                    No, minimálně já ano, takže to nikdo se můžete škrtnout.

                    0 0
        • atty  

          No já bych prostě „bouchal“ s odmontovanejma klikama, případně pak „ladil“ sikovkama už na kole, ale bouchat kladivem na karbonovej rám s keramickejma ložiskama bych si netrouf. Ale asi jsem měkkej… :)

          V případě nějakého staršího oceláku nebo prostě kola s minimální hodnotou bych to řešil paličkou a sikama rovnou na kole i s vidinou, že možná budu shánět nový převodník/kliky či střed. To zas jo.

          0 0
          •  

            Tam nejde ani tak o kolo minimální hodnoty, jako o kolo určité odolnosti. Ale jsme samozrejmě na BF, tak je třeba pohanit veškeré klady toho levného co není in.

            0 0
            • atty  

              Asi to špatně chápeš (jak jsem si všiml, tak bohužel celkem pravidelně), ale jen jsem tím chtěl říct, že bouchat do karbonového kola přes převodníky na střed s keramickými ložisky si prostě nedovolím, protože ty ložiska jsou dražší, než ten převodník a rám je XY krát dražší, než převodník. Milionář bohužel nejsem a tak si tyhle procesy odpustím a když už budu rovnat převodník, tak prostě venku z kola, případně tak těma kleštěma.

              Pokud by to bylo na kole, co jsem vlastnil před lety a koupil za 4k celé, neměl bych s tím problém, protože prostě i kdyby se cokoliv nepovedlo, seženu za podobnou cenu podobný kolo celý. Tečka.

              Riskovat prostě škodu za několik až mnoho tisíc nebudu, protože převodník případně seženu novej z číny nebo bazarovej odsud za několik stovek a když se ho pokusím narovnat, tak samostatně. Celkem nevím, co je na tom nepochopitelné.

              0 0
              • popokatepetl  

                tak nebouchej, ale ohýbej kleštěma. Jediné správné řešení je stejně koupit novou pilu, ostatní je bastl :-)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Pardon,a le toto je slusny blabol…

                  Na srovnani prevodniku…pokud hazi par milimetru, neni nic sloziteho. Natoz aby slo o nejake bastleni.

                  0 0
                •  

                  Není nakonec jediné správné řešení koupit celé nové kolo?

                  0 0
              •  

                Já jsem chtěl naznačit pouze to, že bouchat do karbonového kola nelze doporučit 1) protože je drahé 2) protože to nevydrží. V případě oceláka neplatí ani 1) ani 2). „Nepochopitelné“ mi na tom je pouze to, že Vy uvádíte poze 1). Za to že případně máte drahé kolo které nic nevydrží já nemůzu :).

                0 0
                • atty  

                  Na dnešní poměry už rozhodně nemám drahé kolo, ale je to XC rám z karbonu a ložiska středu jsou keramická. Že Tebe baví jezdit na oceláku je Tvoje věc, já s tím žádnej problém nemám. Mně ale tolik nebaví jezdit na pro mé účely zbytečně těžkém rámu, který možná vydrží pár ran kladivem, ale tím pro mne veškeré výhody na moje použití končí. Někdo jezdí na retro silničkách a baví ho to, mne baví jezdit na celkem lehkém karbonovém MTB.

                  Trolíš zbytečně – i když máme asi odlišné vnímání spousty věcí, tohle asi musíš pochopit, i když se snažíš mi předvést opak.

                  S cenou kola/ dílů souvisí jen to, že do některých kol by se prostě bouchat kladivem nemělo, některá to v pohodě vydrží a u některých by následná škoda mohla být rozhodně převyšující cenu nového převodníku, byť by to byl třeba Rotor, či něco podobně luxusního.

                  0 0
                  •  

                    No já v zásadě taky s ničím (co říkáte nebo děláte) nemám problém.

                    Netrolím, ale cena necena, faktem je, že ten hlavní důvod proč do toho nemůžete třísknout je ten, že je to až tak odlehčené, že to nic než zatížení na které to vyloženě je konstruované nevydrží. Teď se na to samozřejmě můžeme dívat různě, subjektivně hodnotit kdy a pro koho je to dobře a kdy špatně. Mě „jde“ jen o to, že člověk by měl uznat, že tohle je prostě přirozeně druhá strana téže mince, další „cena“ kterou se musí za ten „hi-tech“ zaplatit. …a je úplně jedno jestli je to např. karbonové kolo, nebo moderní ocelové silniční kolo z „X-krát odlehčovaných“ profilů, které mají tloušťku papíru, abychom si rozuměly.

                    0 0
                    • atty  

                      No a já se na to dívám tak, že je pro mne ideálnější mít lehké kolo, do kterého nebudu moc bouchat kladívkem, jak se mi zachce. Pokud je Tvůj „pohled“ takový, že radši budeš jezdit na „ukrajině“ a tahat s sebou 5 kilo oceli navíc, ale můžeš si tím pádem dovolit do toho kdykoliv majznout kladivem – klidně. Každý to vidíme jinak a máme svou pravdu, protože naše potřeby a přání jsou asi odlišné. A to je taky v pořádku, protože kdyby měli všichni stejné potřeby a přání, byla by na světě asi velká nuda…

                      0 0
                      • popokatepetl  

                        Koukej, nejake rady tady padly. Ted si jen vybrat tu nejlepsi.

                        0 0
                      •  

                        No jiný postup v daném případě a obecně jiné kolo-preference bude mít silniční cyklista a jiné cyklista expediční… Já tedy nejsem ani jedno, ale nemám s tím problém.

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.